Doelstellingen FFI

Moderator: M

Wat doe je als Michiel je slaat?

Peiling eindigde op za jan 13, 2007 4:09 am

je slaat terug
7
100%
je gaat naar een blijf-van-mijn-lijf huis
0
Geen stemmen
je bekeert je tot de islam
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:
En verder zou ik graag van je willen weten of jij vindt dat extremistische, terroristische moslims die naar de koran leven, echte moslims zijn.
Dank je wel voor je antwoord.
Mijn vraag is schijnbaar toch te moeilijk om te beantwoorden.
Jammer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ariel schreef:Thomas
Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 1000

:D :D :D
Gehehehe
Een zeer toepasselijke 1000 ste post.

Gefeliciteerd Thomas. :D
Jeetje......
Had ik niet door.
Ben wel een beetje druk voor mijn leeftijd.

Nou ja, ik ga er een lekkere triple opnemen.

Afbeelding
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Gefeliciteerd, wat een dynamiek!

Ik toast effies mee:
Afbeelding
Altijd goed voor een toast, een maredsous..... 6, 8 of 10!
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:Stel je eerst eens voor ,en verder zou ik graag van je willen weten of jij vindt dat extremistische, terroristische moslims die naar de koran leven, echte moslims zijn.
Je bent een moslim als je oprecht gelooft dat er geen god is dan Allah en gelooft in Zijn profeten.
Terroristen die in Allah en Zijn profeten geloven zijn dus moslims in die zin dat zij geen ongelovigen zijn.
Maar het houdt dus niet op bij de geloofsbelijdenis.
Je moet correct handelen volgens de wetten van Allah. Het leven.
Je eigen maken. In de Koran staat dat Allah niet houdt van aggressors, van zulm. Hij heeft het over goed gedrag jegens je medemens, de armen, de wezen etc.
Er staat ook in wanneer je geweld mag gebruiken. Je mag nooit als eerste de ander pijn doen.
Geweld is alleen geoorloofd als zelfverdediging. Dus als jij mij een klap geeft dan mag ik jou ook terugslaan. Maar zegt Hij, het is beter om het niet te doen. En als je het doet dan met gelijke munt. Het moet in evenwicht zijn.
Niet dat ik jou helemaal knock-out mag slaan of ernstige verwondingen mag brengen. Dus alles in evenwicht en alleen uit verdediging.
Daarnaast zijn er aparte regels in oorlogssituaties en veroveringen voor de verspreiding van de Islam.

De praktijk is compexer.
Nu zijn er mensen die zich hier strikt aan houden. Verschillend interpreteren, want waar ligt de grens.
Wanneer is het legitiem. En iedereen ervaart het vanuit zijn eigen positie en de situatie waarin hijzelf zit. Draait en beargumenteerd het zo dat het past binnen de kaders van de Koran.

Het is makkelijk voor mij om hier vanuit mijn lui stoel te zeggen, terrorisme in Irak is not done.
Wat zou ik doen als mijn moeder is verkracht en mijn vader is vermoord. Ben ik een terrorist als ik een Amerikaan vermoord of kom ik op voor mijn eigen rechten. Wie doet een uitspraak over mij. Wie definieert mij.

Moslims zijn ook mensen met gevoelens als haat, verdriet en machteloosheid. Vooral in oorlogsgebieden waar je bijna geen hoop meer hebt.
Wat is een echte moslim? Jij en ik kunnen niet weten wat er speelt in de ander. Wat jij van buitenaf interpreteert als fout was misschien op dat moment de juiste beslissing.
Ik kan daarom ook geen algemene uitspraak doen.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Polleke schreef:Gefeliciteerd, wat een dynamiek!

Ik toast effies mee:
Afbeelding
Altijd goed voor een toast, een maredsous..... 6, 8 of 10!
Ook heerlijk bier Pol.
EN BEDANKT VOOR DE TOAST.
Zo ben ik helemaal gek van Rochefort 6, 8 maar vooral 10.
Alleen zo duur he.

(Daar hebben wij (Amsterdammers en Leidenaren) onze zuiderburen toch echt voor nodig.)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Lodewijk Nasser schreef:
Ben geen achterlijke reactieve defensieve moslima.
Geweldige omschrijving voor wat je zeker niet bent.
Ik geef oprecht antwoord en zal zeker ook vragen gaan stellen.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

melihacan schreef:
Ariel schreef:Stel je eerst eens voor ,en verder zou ik graag van je willen weten of jij vindt dat extremistische, terroristische moslims die naar de koran leven, echte moslims zijn.
Je bent een moslim als je oprecht gelooft dat er geen god is dan Allah en gelooft in Zijn profeten.
Terroristen die in Allah en Zijn profeten geloven zijn dus moslims in die zin dat zij geen ongelovigen zijn.
Maar het houdt dus niet op bij de geloofsbelijdenis.
Je moet correct handelen volgens de wetten van Allah. Het leven.
Je eigen maken. In de Koran staat dat Allah niet houdt van aggressors, van zulm. Hij heeft het over goed gedrag jegens je medemens, de armen, de wezen etc.
Er staat ook in wanneer je geweld mag gebruiken. Je mag nooit als eerste de ander pijn doen.
Geweld is alleen geoorloofd als zelfverdediging. Dus als jij mij een klap geeft dan mag ik jou ook terugslaan. Maar zegt Hij, het is beter om het niet te doen. En als je het doet dan met gelijke munt. Het moet in evenwicht zijn.
Niet dat ik jou helemaal knock-out mag slaan of ernstige verwondingen mag brengen. Dus alles in evenwicht en alleen uit verdediging.
Daarnaast zijn er aparte regels in oorlogssituaties en veroveringen voor de verspreiding van de Islam.

De praktijk is compexer.
Nu zijn er mensen die zich hier strikt aan houden. Verschillend interpreteren, want waar ligt de grens.
Wanneer is het legitiem. En iedereen ervaart het vanuit zijn eigen positie en de situatie waarin hijzelf zit. Draait en beargumenteerd het zo dat het past binnen de kaders van de Koran.

Het is makkelijk voor mij om hier vanuit mijn lui stoel te zeggen, terrorisme in Irak is not done.
Wat zou ik doen als mijn moeder is verkracht en mijn vader is vermoord. Ben ik een terrorist als ik een Amerikaan vermoord of kom ik op voor mijn eigen rechten. Wie doet een uitspraak over mij. Wie definieert mij.

Moslims zijn ook mensen met gevoelens als haat, verdriet en machteloosheid. Vooral in oorlogsgebieden waar je bijna geen hoop meer hebt.
Wat is een echte moslim? Jij en ik kunnen niet weten wat er speelt in de ander. Wat jij van buitenaf interpreteert als fout was misschien op dat moment de juiste beslissing.
Ik kan daarom ook geen algemene uitspraak doen.
Dat geldt voor elke mens, Melihacan.
Maar vergeet niet: de terroristen vermoorden niet zozeer Amerikanen maar...

MOSLIMS.

En op welke basis doen zij dat, wat drijft het?

DE KORAN.

Waarom leidt Allah hen, zoals beloofd, niet op het goede pad?

(Over dat we je niet zouden begrijpen)
Waarom zouden wij jullie niet kunnen begrijpen? Geldt hetzelfde dan voor Hindoes, Boeddhisten, Christenen. Kun jij die niet begrijpen omdat zij in iets anders geloven dan jij?

Overigens, waarom slaat Michiel mij? Zonder dat kan ik jouw poll vraag niet beantwoorden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:
Ariel schreef:
En verder zou ik graag van je willen weten of jij vindt dat extremistische, terroristische moslims die naar de koran leven, echte moslims zijn.
Dank je wel voor je antwoord.
Mijn vraag is schijnbaar toch te moeilijk om te beantwoorden.
Jammer.
Hoe denk jij over terrorisme? Wie is voor jou een terrorist?
Het heeft dus gewoon heel erg te maken met aan welke kant je staat.
De Hamas is voor veel Palestijnen een charity organisatie, maar voor Israeliers een terroristische groepering. Ben je een Palestijn dan zul je de Hamasleden niet zo snel als een terroristen zien.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ketter schreef:
melihacan schreef:
Ariel schreef:Stel je eerst eens voor ,en verder zou ik graag van je willen weten of jij vindt dat extremistische, terroristische moslims die naar de koran leven, echte moslims zijn.
Je bent een moslim als je oprecht gelooft dat er geen god is dan Allah en gelooft in Zijn profeten.
Terroristen die in Allah en Zijn profeten geloven zijn dus moslims in die zin dat zij geen ongelovigen zijn.
Maar het houdt dus niet op bij de geloofsbelijdenis.
Je moet correct handelen volgens de wetten van Allah. Het leven.
Je eigen maken. In de Koran staat dat Allah niet houdt van aggressors, van zulm. Hij heeft het over goed gedrag jegens je medemens, de armen, de wezen etc.
Er staat ook in wanneer je geweld mag gebruiken. Je mag nooit als eerste de ander pijn doen.
Geweld is alleen geoorloofd als zelfverdediging. Dus als jij mij een klap geeft dan mag ik jou ook terugslaan. Maar zegt Hij, het is beter om het niet te doen. En als je het doet dan met gelijke munt. Het moet in evenwicht zijn.
Niet dat ik jou helemaal knock-out mag slaan of ernstige verwondingen mag brengen. Dus alles in evenwicht en alleen uit verdediging.
Daarnaast zijn er aparte regels in oorlogssituaties en veroveringen voor de verspreiding van de Islam.

De praktijk is compexer.
Nu zijn er mensen die zich hier strikt aan houden. Verschillend interpreteren, want waar ligt de grens.
Wanneer is het legitiem. En iedereen ervaart het vanuit zijn eigen positie en de situatie waarin hijzelf zit. Draait en beargumenteerd het zo dat het past binnen de kaders van de Koran.

Het is makkelijk voor mij om hier vanuit mijn lui stoel te zeggen, terrorisme in Irak is not done.
Wat zou ik doen als mijn moeder is verkracht en mijn vader is vermoord. Ben ik een terrorist als ik een Amerikaan vermoord of kom ik op voor mijn eigen rechten. Wie doet een uitspraak over mij. Wie definieert mij.

Moslims zijn ook mensen met gevoelens als haat, verdriet en machteloosheid. Vooral in oorlogsgebieden waar je bijna geen hoop meer hebt.
Wat is een echte moslim? Jij en ik kunnen niet weten wat er speelt in de ander. Wat jij van buitenaf interpreteert als fout was misschien op dat moment de juiste beslissing.
Ik kan daarom ook geen algemene uitspraak doen.
Dat geldt voor elke mens, Melihacan.
Maar vergeet niet: de terroristen vermoorden niet zozeer Amerikanen maar...

MOSLIMS.

En op welke basis doen zij dat, wat drijft het?

DE KORAN.

Waarom leidt Allah hen, zoals beloofd, niet op het goede pad?

(Over dat we je niet zouden begrijpen)
Waarom zouden wij jullie niet kunnen begrijpen? Geldt hetzelfde dan voor Hindoes, Boeddhisten, Christenen. Kun jij die niet begrijpen omdat zij in iets anders geloven dan jij?

Overigens, waarom slaat Michiel mij? Zonder dat kan ik jouw poll vraag niet beantwoorden.

mvg,
Ketter
Klopt moslims vermoorden elkaar. Spanjaarden deden dat bij de Nederlanders, de Engelsen vochten met de Fransen en niet te vergeten de Sovjets..en niet zo lang geleden de Duitsers.
Irak viel Iran binnen etc etc.
Mensen doen dat. Het is dus niet de Koran.
Anders was Hitler een moslim geweest toch? De Spanjaarden hebben de indianen uitgeroeid en ook zij waren geen moslim.
Mensen zijn de katalisator, niet de Koran. Dat ze het in de naam doen van, zegt meer over henzelf dan over de Koran.
Anders had ik jou allang vermoord. Of hadden alle moslims hier in Nederland de anderen doodgestoken.

Ik weet niet waarom hij je slaat. Het gaat mij erom hoe jij erop reageert.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Melihacan

Dank je wel voor je eerlijk en uitgebreid antwoord.
Jij zegt: “Je moet correct handelen volgens de wetten van Allah.”
Dat doen terroristen dan ook.
Volgens mij heef het niets met interpreteren van de koran te maken, maar met strikt navolgen.
Allah's soldaat is de beste van alle mannen.
Niet gelijk zijn de (thuis-)zittende van de gelovigen, behalve gebrekkige, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning. Met rangen van Hem en vergeving en Barmhartigheid. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig. 4:95-96
Allah zegt verder:
Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn. Hun Heer verkondigd hen verheugende tijdingen over Barmhartigheid van Hem en welbehagen en Tuinen (het Paradijs) waarin voor hen een blijvende gelukzaligheid is. 9:20-22
Waar moeten deze strijders tegen strijden is mijn volgende gedachte. Tegen volken die ze aanvallen of tegen de ongelovige.
Volgens deze soera moet men strijd leveren met de intentie om de religie van Allah te steunen en een ieder te vernietigen die hier tegenin gaat.
2:193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardige.
Bovendien zegt Allah.

8: 17"En het waren niet jullie die hen doodden, maar was Allaah die hen doodde, en het was niet jij die wierp toen jij wierp, maar het was Allaah die wierp.
Ik kan me heel goed voorstellen dat moejaahid strijders denken dat ze de beste Moslims zijn die er bestaan, en ik vind dat is niet hun schuld is dat ze zo zijn, maar de schuld van de Koran.
Een boek dat zo duidelijk is over hoe je ongelovige mensen behoort te behandelen is een gevaarlijk boek.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

melihacan schreef:Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

melihacan schreef: Hoe denk jij over terrorisme? Wie is voor jou een terrorist?
Het heeft dus gewoon heel erg te maken met aan welke kant je staat.
De Hamas is voor veel Palestijnen een charity organisatie, maar voor Israeliers een terroristische groepering. Ben je een Palestijn dan zul je de Hamasleden niet zo snel als een terroristen zien.
Daar kan ik luid en duidelijk in zijn.
Voor mij is een terrorist een moslim die strikt de koran naleeft en de woorden uit de koran in daden omzet.

Je hebt trouwens gelijk dat aan elk probleem twee kanten zit.
Maar de Joden zijn niet begonnen om deze eindeloze, uitzichtloze en vreselijke situatie te creëren

Van begin af aan preekt de koran haat tegen de Joden.
Het was Mohammed die moslims de haat tegenover Joden aan geleerd heeft.

Een land mag zich verdedigen.
Joden mogen hun plekje op deze aarde verdedigen. Als de Joden werkelijk zulk gemeen volk waren dan vermoed ik dat Palestina al zes keer plat gelegen had, en dat het Palestina nu niet meer bewoont zou zijn.
Ik eb respect voor de manier waarop Israël steeds maar weer hun geduld bewaren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

melihacan schreef:Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
Je bent een goed mens ondanks de Islam, maar niet dankzij de Islam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:Beste Melihacan

Dank je wel voor je eerlijk en uitgebreid antwoord.
Jij zegt: “Je moet correct handelen volgens de wetten van Allah.”
Dat doen terroristen dan ook.
Volgens mij heef het niets met interpreteren van de koran te maken, maar met strikt navolgen.
Allah's soldaat is de beste van alle mannen.
Niet gelijk zijn de (thuis-)zittende van de gelovigen, behalve gebrekkige, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning. Met rangen van Hem en vergeving en Barmhartigheid. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig. 4:95-96
Allah zegt verder:
Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn. Hun Heer verkondigd hen verheugende tijdingen over Barmhartigheid van Hem en welbehagen en Tuinen (het Paradijs) waarin voor hen een blijvende gelukzaligheid is. 9:20-22
Waar moeten deze strijders tegen strijden is mijn volgende gedachte. Tegen volken die ze aanvallen of tegen de ongelovige.
Volgens deze soera moet men strijd leveren met de intentie om de religie van Allah te steunen en een ieder te vernietigen die hier tegenin gaat.
2:193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardige.
Bovendien zegt Allah.

8: 17"En het waren niet jullie die hen doodden, maar was Allaah die hen doodde, en het was niet jij die wierp toen jij wierp, maar het was Allaah die wierp.
Ik kan me heel goed voorstellen dat moejaahid strijders denken dat ze de beste Moslims zijn die er bestaan, en ik vind dat is niet hun schuld is dat ze zo zijn, maar de schuld van de Koran.
Een boek dat zo duidelijk is over hoe je ongelovige mensen behoort te behandelen is een gevaarlijk boek.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Deze verzen referen naar oorlogssituaties.
Als er oorlog is mag je niet weglopen of je gaan verstoppen. Vechters zijn bevoorrecht boven de thuiszitters. Dit is een plicht.
Als Duitsland Nederland binnen valt moet je je verdedigen. punt.

Vechten met eigendommen en zielen. Ook helder. Je moet de dood in de ogen kunnen kijken.
Je moet strijden, maar als zij zich overgeven dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan. Dus je moet er niet op gaan los beuken.

Ik ben het eens met de verzen.

mvg, Melihacan
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Lodewijk Nasser schreef:
melihacan schreef:Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims.
De ETA zijn terroristen, maar geen moslims.

Klopt dus niet wat je zegt.
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

melihacan schreef: Klopt moslims vermoorden elkaar. Spanjaarden deden dat bij de Nederlanders, de Engelsen vochten met de Fransen en niet te vergeten de Sovjets..en niet zo lang geleden de Duitsers.
Irak viel Iran binnen etc etc.
Mensen doen dat. Het is dus niet de Koran.
In Europa hebben mensen elkaar lang vermoord wegens onenigheden over de bijbel. Ik erken de bijbel ook niet als heilig boek.

Maar ik vroeg: waarop baseren ze zich? Welke verzen halen ze aan? Wat roepen ze als ze een hoofd afhakken?

De Koran houdt hen ook niet tegen. Leidt God dan niet goed?
Erger nog, de Koran moedigt ze zelfs aan...
melihacan schreef:Anders was Hitler een moslim geweest toch? De Spanjaarden hebben de indianen uitgeroeid en ook zij waren geen moslim.
Mensen zijn de katalisator, niet de Koran. Dat ze het in de naam doen van, zegt meer over henzelf dan over de Koran.
Ik zeg niet dat Moslims de bron zijn van alle problemen! Bijgod, jullie zijn gewoon mensen.
Ik zeg gewoon dat Moslims niet beter of minder zijn dan wij. Meer niet. Dus ook niet dat ze geleid zijn door een "perfecte god". Is niet zo.
Jouw Koran zegt dat ik minder ben dan jij. Ik ben dom, blind, doof, slecht, bron van alle kwaad. Niet de dingen omdraaien, hé. :) Maar wat ik wel beweer is dat, net als fascisme, de Koran een reden geeft om mensen die anders zijn te haten.
melihacan schreef:Anders had ik jou allang vermoord. Of hadden alle moslims hier in Nederland de anderen doodgestoken.

Ik weet niet waarom hij je slaat. Het gaat mij erom hoe jij erop reageert.
Dan heb je me te weinig keuze gegeven: na wat initiële woede, probeer ik te begrijpen waarom hij dat doet.

Snap je?

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op zo jan 07, 2007 1:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

melihacan schreef:In de Koran staat dat Allah niet houdt van aggressors, van zulm. Hij heeft het over goed gedrag jegens je medemens, de armen, de wezen etc.
Er staat ook in wanneer je geweld mag gebruiken. Je mag nooit als eerste de ander pijn doen.
Geweld is alleen geoorloofd als zelfverdediging. Dus als jij mij een klap geeft dan mag ik jou ook terugslaan. Maar zegt Hij, het is beter om het niet te doen. En als je het doet dan met gelijke munt. Het moet in evenwicht zijn.
Niet dat ik jou helemaal knock-out mag slaan of ernstige verwondingen mag brengen. Dus alles in evenwicht en alleen uit verdediging.
Daarnaast zijn er aparte regels in oorlogssituaties en veroveringen voor de verspreiding van de Islam.
Aha! Dus voor de 'verspreiding van de islam' mag er wel geweld gebruikt worden...


We zullen eens een aantal verzen uit de koran wat nader beschouwen:
Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Volgens dit vers mag je iemand doden uit vergelding.

Niet uit zelfverdediging maar uit wraak. (vergelding = wraak)
Komt ook niet helemaal overeen met jouw praatjes over "evenwicht".
Als iemand jouw vermoord kun je de dader van jouw dood namelijk niets meer doen...
Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Ook hier staat niets over "zelfverdediging" of "gelijke munt".
  • "indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt"
Uit ervaring weet ik namelijk dat veel moslims kritiek op hun religie, de pedofeet Mohammed, of hun dictator allah al als "vijandschap" beschouwen...
Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
Voor dit vers geldt het zelfde, niets "zelfverdediging" of "de ander geen pijn doen".

Hier staat gewoon letterlijk dat je iemand mag vermoorden die geen afstand van je houd!
Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Je mag mensen geen pijn doen maar wel handen en voeten afsnijden... :roll:
Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
M.a.w. alleen degene die buigen voor de dictatuur van de islam mogen blijven leven...

De grote almachtige allah houd niet van agressors, waarom zet hij zijn onderdanen dan wel aan tot agressie?
Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.
Noem jij dit "goed gedrag jegens de medemens"...???
Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Ook dit vers spreekt voor zich, of vind jij strijden een vredelievende bezigheid?
Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
Waarom hebben bij allah strijders een hogere rang dan degene die vrede nastreven?
Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
Ook in dit vers wordt aangezet tot strijd, niet omdat de ander u iets doet, maar enkel en alleen omdat de ander niet in het zogenaamde 'woord van god' gelooft of bereid is zich te laten onderdrukken door de dictatuur die men "islam" noemt...
Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Waar staat in de koran dat de mensen die goede daden verrichten beloont worden?
Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.
"Strijd" en "macht", de twee sleutelwoorden die in de koran steeds terugkomen...
Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,
Idemdito aan een aantal eerder genoemde verzen.

Waarom heeft een god die zo almachtig is gewone stervelingen nodig om tegen de mensen die niet naar zijn pijpen dansen te strijden?

Kan hij die zelf niet straffen?
Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Heeft zo'n duidelijke aanzet tot haat nog commentaar nodig?
Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.
Ongelovigen die niets gedaan hebben..., waarom moet daar strijd tegen gevoerd worden melihacan?
Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
De zoveelste aanzet tot strijd.

Is het vreemd dat de onderdanen van allah wereldwijd verantwoordelijk zijn voor onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld?
Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.[/size]
Dus ik ben erger als een beest ook al doe ik geen vlieg kwaad, maar enkel en alleen omdat ik niet wil buigen voor de hersenspinsels van één of andere middeleeuwse pedofiele tiran die een ideologie heeft bedacht met als doel de arabieren heerschappij over de gehele wereld te geven? :shock:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

melihacan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
melihacan schreef:Ik lees de Koran elke dag. Ik bid vijf keer per dag.
Waarom ben ik geen terrorist?

Think about it.
Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims.
De ETA zijn terroristen, maar geen moslims.

Klopt dus niet wat je zegt.
Als het enige waar je op kan komen de ETA is (ik help je, er zijn ook fundi-Christenen die abortusklinieken opblazen) dan bevestig je helaas mijn relaas.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

melihacan schreef: Deze verzen referen naar oorlogssituaties.
Als er oorlog is mag je niet weglopen of je gaan verstoppen. Vechters zijn bevoorrecht boven de thuiszitters. Dit is een plicht.
Als Duitsland Nederland binnen valt moet je je verdedigen. punt.

Vechten met eigendommen en zielen. Ook helder. Je moet de dood in de ogen kunnen kijken.
Je moet strijden, maar als zij zich overgeven dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan. Dus je moet er niet op gaan los beuken.

Ik ben het eens met de verzen.

mvg, Melihacan
Wat voor oorlog situatie,
Het was Mohammed die de arabieren aangevallen heeft.
Je gooit nu het verhaal om.
Natuurlijk hadden arabieren weerstand tegen Mohammed’s boodschap.
Maar het was bekeren of afgeslacht worden.

De koran zegt in soera 9:1-5:
1. (Dit is een verklaring over) een verbreking van de banden ( Barâ’ah), van Allah en zijn Boodschapper, gericht tot de veelgoden aanbidders [polytheïsten] met wie jullie (gelovigen) een verbond hebben gesloten. 2. Trekt dan vier maanden in het land rond, en weet dat jullie het plan van Allah nimmer kunnen ontkrachten. En voorwaar, Allah vernedert de ongelovigen…5. En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgoden aanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen, en de shalât onderhouden en de zakât geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
Het is dus niet zo dat de bevolking begonnen is met vechten, maar Mohammed die de aanzetter van deze gevechten was.

En niet alleen veelgoden aanbidders werden bevochten, maar Mohammed viel ook joden en christenen aan, die monotheïsten zijn.

En er is nog steeds niets veranderd.
Als Moslims zich sterk voelen, dan zullen ze ook in Europa volken gaan onderdrukken.
Waarom heb ik een afkeer tegen Islam?
Omdat Islam een gevaar voor de wereld vrede is. Dat was het in Mohammed zijn tijd, en dat is het nog steeds.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Ariel schreef:
melihacan schreef: Hoe denk jij over terrorisme? Wie is voor jou een terrorist?
Het heeft dus gewoon heel erg te maken met aan welke kant je staat.
De Hamas is voor veel Palestijnen een charity organisatie, maar voor Israeliers een terroristische groepering. Ben je een Palestijn dan zul je de Hamasleden niet zo snel als een terroristen zien.
Daar kan ik luid en duidelijk in zijn.
Voor mij is een terrorist een moslim die strikt de koran naleeft en de woorden uit de koran in daden omzet.

Je hebt trouwens gelijk dat aan elk probleem twee kanten zit.
Maar de Joden zijn niet begonnen om deze eindeloze, uitzichtloze en vreselijke situatie te creëren

Van begin af aan preekt de koran haat tegen de Joden.
Het was Mohammed die moslims de haat tegenover Joden aan geleerd heeft.

Een land mag zich verdedigen.
Joden mogen hun plekje op deze aarde verdedigen. Als de Joden werkelijk zulk gemeen volk waren dan vermoed ik dat Palestina al zes keer plat gelegen had, en dat het Palestina nu niet meer bewoont zou zijn.
Ik eb respect voor de manier waarop Israël steeds maar weer hun geduld bewaren.
De Koran refereert naar profeet Mozes en de Farao, naar een groep joden die keer op keer hun belofte niet na zijn gekomen en profeet Mozes in de steek hebben gelaten.
Maar ook naar de relatie van een groep joden die profeet Jezus hebben verraden. En als laatste een groep joden die profeet Mohammed verraden hebben door samen te werken met andere Arabische stammen, de joodse geestelijke leiders die al het pracht en praal verzamelden en andere joden tekort deden. Een groep joden heeft de profeet niet geaccepteerd als profeet.
Het gaat om een groep. De andere joden, want er waren verschillende stammen, hebben hem wel als profeet geaccepteerd.
De profeet uit zijn kritiek over wat hij heeft meegemaakt. Hij is niet de enige. Profeet Mozes doet dit ook.

Wat beteft de staat Israel, wordt gefinancieerd door de VS. Zonder de VS was het allang van de kaart geveegd. Israel ligt ook niet echt lekker zo tussen Arabische landen.
Israel - Palestina , ik heb er geen woorden voor.

Je heet Ariel, ben je een jood?
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Oei
De boom herken je aan zijn vruchten
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

O,o,o, o Ariel is natuurlijk een nimf, de verleiding zelf, zoals beschreven door Shakespeare heel lang geleden..... 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nee, ik ben geen Jood.
De Ariel die ik gebruik komt uit een toneel stuk van Shakespear The Tempest.
Ariel is een vrije geest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Will ... _Ariel.jpg


Ten eerste was Mozes geen profeet, en ten tweede, wie was Mohammed om zich te bemoeien met de Joden.
Er staat toch in de koran dat er is No compulsion in religiën.
Wat kon het Mohammed schelen of Joden Jezus hebben verraden. ( Jezus is in onze ogen niet een profeet, maar de zoon van God.)
Jezus heeft de taak op zich genomen om voor onze zonde te sterven, en de Joden waren onbewust de gene die er voor gezorgd hebben dat Jezus deze taak kon uitvoeren.

Mohammed had zich verre van de Joden moeten afhouden, en dan hadden de Joden zich ook niet bemoeid met Mohammed en Islam.

De Joden die later Mohammed “Geaccepteerd” hebben deden dit om hun hachje te redden,
Het werden wel tweede rangsburgers die belasting moesten betalen.
Trouwens. Mohammed heeft heel veel Joden vermoord .
Zelf toen een joodse stam zich overgaf vermoorde hij toch nog alle mannen en maakte hij hun vrouwen slaaf.

In 629 vond de Slag bij Khaybar plaats. Mohammed hoorde van verraad door de joden en keerde zich tegen de joodse stam Banoe Koraiza. Na een beleg van hun vesting gaf de stam zich over. De moslimse strijders doodden alle mannen en verdeelden de vrouwen van de joodse stam Banu Nadir, die door Mohammed drie jaar uit Medina waren verbannen, onder elkaar. Andere joden die in Khaybar leefden, gaven zich over onder de voorwaarden en hun land af te staan aan de moslims. Mohammed nam een van de weduwen, Rayhana, tot slavin.
Hoe komt het dat Mohammed zich niet hield aan deze soera?
Als zij dan berouw tonen, en de shalât onderhouden en de zakât geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
melihacan
Berichten: 62
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 am
Locatie: amsterdam

Bericht door melihacan »

Roelof ik kan er weer heel kort over zijn.

De verzen die jij aanhaalt hebben betrekking op oorlogsituaties.
De moslims werden vervolgd, omdat ze geloofden in Allah.
De profeet vertelde het eerst voorzichtig aan zijn vrouw Khadija. Zij geloofde hem. Toen aan naaste familieleden en anderen. Toen het bekend werd moesten ze vluchten voor hun eigen leven.
Zij kregen steeds meer volgelingen en gingen de strijd aan met afgoddienaren en andere aggressors die hen hadden verjaagd en hadden bedreigd.
En als je goed oplet dan staat er als zij dit doen..doe dan dat.
Hebben zij je verjaagt, verjaag hen. Willen ze je vermoorden vermoord hen.
Helemaal mee eens.
En aan het eind van elke vers staat er vergeef hen of een verzoening.

Wat betreft straffen. Je wilt niet weten hoe er in die tijd werd gestraft.
De straffen waar de Koran over heeft is een revolutie voor die tijd.
i.p.v. dat mensen vastgenageld werden aan een kruis en werden opgegeten door wilde dieren kregen ze volgens de islam mildere straffen.
Mensen bekeerden zich tot de islam, omdat zij vredelievend waren.

groet melihacan
Galiba ikisinden birinin cebinde skaller bulunuyordu..
Plaats reactie