Taxi: Wat is je geloof? Anders ga je niet mee...

Moderator: M

Lodewijk Nasser

Taxi: Wat is je geloof? Anders ga je niet mee...

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Jan 11, 2007 12:51 am

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 11, 2007 1:04 am

Ja, belachelijk hoe Moslims zo hun eigen glazen ingooien.
Als je een fles wijn bij je hebt dan word je niet mee genomen in de taxi.
Zelfs een blinde met een blinde geleidehond wordt geweigerd.
Ze moeten maar lekker door gaan , en dan hebben ze over een poosje geen klanten en geen inkomsten meer.

Ik vermoed dat ik voor dat ik in een taxi zou stappen de chauffeur op de hoogte zal brengen van het feit dat ik drank bij me heb. Zelfs als dat niet het geval zal zijn.
Ik zoek dan wel een niet moslim op die me wel met drank wil vervoeren.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Jan 12, 2007 12:16 am

Jeee man. Dat is te gek.

Vergunningen wegnemen, zou ik zeggen.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Jan 12, 2007 12:23 am

Ik neem aan dat weigeren bij een moslim in een taxi te stappen discriminatie en rasisme is?
Het zal ook wel een belediging voor de complete islam zijn en de oorzaak zijn van een aantal onthoofdingen en ander islamvermaak?
Amorele atheistische nitwit

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Jan 12, 2007 12:42 am

Het doet me denken aan een ander bizar verhaal. Veel van taxi's in Teheran weigeren al jaren te stoppen voor Mullahs. Zo zijn veel van hen verplicht zich om te kleden voor zij naar huis gaan. hehe

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Jan 12, 2007 3:07 pm

Jeetje minee.

Word er echt ziek van.
Net alsof nu alle taxi's geen niet-moslim niet vervoeren.
Nou in Marokko kom ik makkelijk aan een taxi,heb zelfs een keer een taxi genomendie bestuurd werd door een strenge Moslim met baard.
Dat terwijl ik er harstikke ''naakt'' bij liep. :lol:
Tax's tekort in Marokko, maar gelukkig kom ik snel aan taxi. 8)

Zo zie je maar weer wat voor een onzin jullie uitkramen.
Overhaaste generalisatie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Jan 12, 2007 3:14 pm

Chaimae schreef:Jeetje minee.

Word er echt ziek van.
Net alsof nu alle taxi's geen niet-moslim niet vervoeren.
Nou in Marokko kom ik makkelijk aan een taxi,heb zelfs een keer een taxi genomendie bestuurd werd door een strenge Moslim met baard.
Dat terwijl ik er harstikke ''naakt'' bij liep. :lol:
Tax's tekort in Marokko, maar gelukkig kom ik snel aan taxi. 8)

Zo zie je maar weer wat voor een onzin jullie uitkramen.
Overhaaste generalisatie.

Ik kan me niet herinneren hoe dit hier werd gegeneraliseerd op deze site.

Sorry Chaimae, het spijt me, ik zie het niet.

Jij wil dat we deze feiten gewoon verzwijgen, onder de mat keren. Tot de bom barst of zo?

Wat jij ons nu zegt bevestigt mijn standpunt dat vele Moslims in Europa meer in de ban zijn van de radicale Islam dan in de landen van oorsprong. En dat is een probleem, en de bewijzen daarvan moeten worden besproken.

Hebben we een soort generalisatie gedaan van "Israël strijdt met Palestijnen zodus wij wensen alle Joden naar de hel?" Ik denk het niet.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Jan 12, 2007 3:21 pm

Het verbaasd mij enigzins.
Jullie vormen duidelijk aan de hand van 't bovenstaande een mening.
Jullie trekken te snel conclusies.

Mag ik vragen wat je onder de ''radicale Islam'' verstaat?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Jan 12, 2007 3:31 pm

Chaimae schreef:Het verbaasd mij enigzins.

Ik vorm mijn mening niet alléén op basis van deze berichten, hoor. Spijtig komen er veel te weinig berichten van "religieus initiatief van Moslims om Jodenhaat in te dammen" of "religieus initiatief van Moslims om zich te verzoenen met ex-Moslims".

Chaimae schreef:Mag ik vragen wat je onder de ''radicale Islam'' verstaat?

De Islam die zichzelf op alle vlak moreel superieur vindt aan alle andere gedachtenstromen in de mensheid.

mvg;
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Vr Jan 12, 2007 5:11 pm

Waar er rook is, is er vuur. Ontkennen helpt niet.

vele Moslims in Europa meer in de ban zijn van de radicale Islam dan in de landen van oorsprong.

Zeer juist. Hun gedrag in Europa is een regelrechte belediging voor de strijd die bijv. vrouwen in het MO leveren.

Menneke

Berichtdoor Menneke » Vr Jan 12, 2007 7:36 pm

Het ontgaat mij even wat Lodewijk met dit filmpje wil?
In het nieuwsitem wordt duidelijk gezegd, dat de chauffeurs die weigeren mensen mee te nemen, het risico lopen hun vergunning 30 dagen te verliezen. Als in Amsterdam een taxi chauffeur zoiets lapt, riskeert hij ook dat zijn vergunning wordt ingetrokken.
Het lijkt mij een storm in een glas water. Een storm die sneller voorbij is dan de (Na of voor)jaarsstorm van de afgelopen dagen.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Jan 12, 2007 7:49 pm

Het gaat om de content. Doe je burgerplicht en plaats ook islamgerelateerde onderwerpen.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Jan 12, 2007 8:06 pm

Voor de Moslims gaat het erom de Westerlingen vertrouwd te maken met hun toekomstige Dhimmitude.

Deze voorvallen worden veel te licht opgenomen. Ze maken deel uit van dezelfde strategie als het vermoorden van kunstenaars, critici en het bedreigen van politici.

Eerst zorgen dat politici niet te hard meer durven protesteren. Dan de gewone mens lastigvallen.

Hand in hand met deze taxichauffeurs en radicale Islamisten gaan de zwarte kraaien. Heiliger dan heilig met hun ingebeeld superioriteitsgevoel en moraliserend wijvingertje.

Het verbaasd mij enigzins.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Menneke

Berichtdoor Menneke » Za Jan 13, 2007 7:00 pm

Deze eens zo wijze mensen, zijn gewoon gedoemd om te verworden tot niks. Tot de slaven van zichzelf.
De Arabische wereld was eens een wereld waar je respect voor moest hebben. Wij gebruiken nog steeds het Arabisch schrift, zonder de Arabieren, hadden we nooit kunnen rekenen en had algebra niet bestaan. Het waren op het gebied van de wetenschap zoals sterrenkunde de meesters op deze aarde. Wat heeft er toch voor gezorgd dat deze mensen alles dat met wetenschap te maken heeft hebben afgezworen en trachten de hele mensheid terug te voeren naar de middeleeuwen? Gewoon de angst van de imams en ayatollahs, die ingezien hebben dat door de vooruitgang in de wetenschap hun macht werd ondermijnd? Die daarom zo verschrikkelijk te keer gaan tegen de mensen die zich ontwikkelen en zelf hebben leren denken? Gewoon omdat hun wereldse baan op de toch stond en ze niet bereid waren een gewoon vak te gaan leren?
Nee ze houden liever het volk dom, dan zichzelf verder te ontwikkelen, want dat kost inspanning. Aan hun luiheid, hebben wij deze onzin te danken.
Hier in de westerse wereld hebben wij getoond met de basis begrippen, geleend van de Arabieren, verder te kunnen bouwen aan kennis, en mede daardoor aan onze welvaart. Weer zijn het de imams en ayatollahs, die hun volgelingen opstoken, de rest van de wereld terug te brengen naar slaafse domheid, omdat ze weer niet bereid zijn om voor hun eigen welvaart iets bij te leren. Alleen de geestelijkheid heeft het recht om voor zichzelf welvaart op te eisen. Dat is niet voor de hard werkende en hard lerende, buiten het geloof weggelegd. Zolang ze simpele geesten om zich heen hebben, die ze met hun verhalen kunnen beïnvloeden, zullen de gelovigen de wil van die geestelijkheid (niet allah) uitvoeren en trachten iedereen aan de wil van die geestelijken te onderwerpen.Als dat niet verandert, zal iedereen (geestelijkheid uitgezonderd) in armmoede moeten leven

Silly

Berichtdoor Silly » Za Jan 13, 2007 7:12 pm

Wij gebruiken nog steeds het Arabisch schrift, zonder de Arabieren, hadden we nooit kunnen rekenen en had algebra niet bestaan. Het waren op het gebied van de wetenschap zoals sterrenkunde de meesters op deze aarde.

pardon... staat me toch bij dat het de assyriers waren die het schrift, algebra enz. bedachten...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Jan 13, 2007 7:14 pm

Silly schreef:
Wij gebruiken nog steeds het Arabisch schrift, zonder de Arabieren, hadden we nooit kunnen rekenen en had algebra niet bestaan. Het waren op het gebied van de wetenschap zoals sterrenkunde de meesters op deze aarde.

pardon... staat me toch bij dat het de assyriers waren die het schrift, algebra enz. bedachten...

Nee hoor, komt oorspronkelijk uit India.

Silly

Berichtdoor Silly » Za Jan 13, 2007 7:14 pm

Lodewijk Nasser schreef:
Silly schreef:

:o interesse gewekt.. ik ga zoeken..

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Jan 13, 2007 7:15 pm

Lodewijk Nasser schreef:
Silly schreef:

Juist, uit de Indus vallei. De Assyriers hebben het spijkerschrift uitgevonden.

Arabische Algebra
In de 7e en 8e eeuwen veroverden de Arabieren India. In de daarop volgende eeuwen (tot in de 14e eeuw) beoefenden zij de kunsten en de wetenschappen en waren verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de wetenschappelijke vooruitgang in het westen. Hoewel de taal Arabisch was waren veel van de geleerden Grieken, Christenen, Perzen of Joden. Hun waardevolste bijdrage was het behoud van het "Griekse Leren" tijdens de Middeleeuwen. Het is door hun vertalingen, dat veel van wat wij vandaag over de Grieken weten, beschikbaar werd. Daarnaast leverden zij ook een aantal eigen originele bijdragen.

Zij namen Hindoe getal-symbolen over en het idee van positionele notatie. Zij verbeterden die vervolgens. Deze cijfers (het Hindoe-Arabische getallen-systeem) en algoritmen voor bewerkingen werden overgebracht naar Europa rond 1200 en zijn nu over de hele wereld in gebruik. Bekijk de symbolen die gebruikt werden voor het getalsysteem .

Netals de Hindoes werkten de Arabieren "vrijelijk" met irrationale getallen. Nochtans maakten zij een regressieve stap (een stap achteruit) door negatieve getallen te verwerpen ondanks het feit, dat zij die van de Hindoes hadden geleerd.

Het woord Algebra is ook een bijdrage van de Arabieren. Het woord komt uit de titel van een handboek over het onderwerp, Hisab Al Jabr W’al Muqabala, geschreven in ongeveer 830 door de astronoom/wiskundige Mohammed Ibn-Musa Al Khowarizmi. De titel wordt soms vertaald als "Restoring and Simplification" ofwel als "Transposition and Cancellation". De term "Algoritme" komt van Al Khowarizmi. De algebra van de Arabieren was overigens volledig retorisch.

De Arabieren waren in staat om vierkantsvergelijkingen op te lossen met twee oplossingen; irrationaal was mogelijk, maar meestal werd dat verworpen bij negatieve oplossingen. De dichter/wiskundige Omar Khayyam (1050 - 1130) leverde significante bijdragen tot de oplossing van derde graads vergelijkingen door geometrische methodes te gebruiken d.m.v. doorsneden van kegels. Netals Diophantus en de Hindoes werkten de Arabieren ook met onbepaalde vergelijkingen.

Bron: http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/algebra.htm

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Jan 13, 2007 7:22 pm

Nog een aanvullende opmerking: Omar Khayyam was een Pers en een aanhanger van het soefisme.

Dat was dus de meest briljante 'islamitische' wetenschapper op het gebied van de algebra.

Silly

Berichtdoor Silly » Za Jan 13, 2007 7:23 pm

hey dit is boeiend:

Het schrift is wellicht wel viermaal uitgevonden: In Egypte (Afrika), in China en in Mesopotamië (Azië) en in Amerika.

en dit nog meer:

Volgens sommigen is het Arabische schrift niet helemaal Arabisch omdat het afgeleid zou zijn van het Aramese schrift; er wordt zelfs gesteld (door de Arabist Luxenberg) dat de koran oorspronkelijk niet helemaal in Arabisch geschreven is, maar in het Aramees.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berbertalen

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Jan 13, 2007 7:35 pm

Navane heeft betoogd dat de koran is begonnen als tekstuitleg bij de bijbel:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artikelen/navane_soera_2.html

Dat zou de rol van het Aramees heel goed verklaren!

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Za Jan 13, 2007 7:45 pm

Hoewel de taal Arabisch was waren veel van de geleerden Grieken, Christenen, Perzen of Joden. Hun waardevolste bijdrage was het behoud van het "Griekse Leren" tijdens de Middeleeuwen. Het is door hun vertalingen, dat veel van wat wij vandaag over de Grieken weten, beschikbaar werd. Daarnaast leverden zij ook een aantal eigen originele bijdragen.

Inderdaad. De enige reden dat de Arabieren al die Griekse en Perzische teksten in handen kregen was omdat de Grieken en de Perzen die teksten door de eeuwen heen hadden behouden.

Zonder Arabische veroveringen hadden de Europeanen die informatie gewoon direct van de Grieken en Perzen vernomen via handelscontacten.

Bij de verovering van India zijn duizenden kloosters en bibliotheken verbrand. Miljoenen manuscripten gingen zo verloren. Bij de plunderingen van de Grieken en Perzen is ook veel verloren gegaan. De Arabieren hebben veel meer informatie vernietigd dan ze hebben doorgegeven.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Wo Dec 16, 2009 1:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Jan 13, 2007 7:52 pm

Bij de verovering van India zijn duizenden kloosters en bibliotheken verbrand. Miljoenen manuscripten gingen zo verloren. De Arabieren hebben veel meer informatie vernietigd dan ze hebben doorgegeven.

Precies. De grootste schat van de oudheid, de bibliotheek van Alexandrië is ook vernietigd toen de Arabieren de Nijldelta introkken.

Verder is het merkwaardig dat de rol van Byzantium zovaak wordt genegeerd. Alle Griekse werken waren tot 1453 ook in Constantinopel te vinden. De Merovingen en Karolingen hadden via de handel hun kloosters en bibliotheken reeds voorzien van de belangrijkste Griekse werken.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jan 13, 2007 7:55 pm

De Merovingen en Karolingen hadden via de handel hun kloosters en bibliotheken reeds voorzien van de belangrijkste Griekse werken.

Het is uit deze biblioteken dat is geput voor de filosofische discussie met Moslims in de Middeleeuwen.
Het zijn niet, zoals de Moslims claimen, de Moslims die de werken van de Griekse filosofie terug in Europa hebben gebracht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Menneke

Berichtdoor Menneke » Za Jan 13, 2007 8:31 pm

Polleke schreef:Juist, uit de Indus vallei. De Assyriers hebben het spijkerschrift uitgevonden.

Arabische Algebra
In de 7e en 8e eeuwen veroverden de Arabieren India. In de daarop volgende eeuwen (tot in de 14e eeuw) beoefenden zij de kunsten en de wetenschappen en waren verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de wetenschappelijke vooruitgang in het westen. Hoewel de taal Arabisch was waren veel van de geleerden Grieken, Christenen, Perzen of Joden. Hun waardevolste bijdrage was het behoud van het "Griekse Leren" tijdens de Middeleeuwen. Het is door hun vertalingen, dat veel van wat wij vandaag over de Grieken weten, beschikbaar werd. Daarnaast leverden zij ook een aantal eigen originele bijdragen.
Enz. enz.

Zie je wel Polleke, dat jij het veel beter en uitgebreider kunt verwoorden dan ik. Geweldig.
Overigens best jammer dat de mensen zich gek hebben laten maken door de geestelijkheid, en daardoor alle ontwikkeling buiten het lezen van de koran, gewoon stop hebben gezet.

Terug naar “Commentaar van Lezers”