Taxi: Wat is je geloof? Anders ga je niet mee...

Moderator: M

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Beste Menneke, ik wou dat het waar was.. het is gewoon een quote hoor.

Bron: http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/algebra.htm
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Menneke »

Polleke schreef:Beste Menneke, ik wou dat het waar was.. het is gewoon een quote hoor.

Bron: http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/algebra.htm
Beter een goede quote, dan onleesbare onzin.
Bedankt voor de verwijzing.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Omar Khayyam

Juist. Hij was de Da Vinci van Perzie. Die man was een beetje van alles. Ik heb thuis zelfs zijn poezieboek liggen.

mmmm toch kan men hetzelfde zeggen over Avecina wiens geneeskundige methodes tot voor kort in Europa werd gebruikt.

Ik denk dat wij meer dan een Da Vinci hebben gehad. :)

Maar dan zijn er ook andere wetenschappers zoals "Algorithme" (uitvinder van algorithme en een van grondleggers van Algebra) of "Reyhaan Birooni" sterrekundige die even belangrijk zijn geweest voor de wetenschap.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Polleke schreef:
Bij de verovering van India zijn duizenden kloosters en bibliotheken verbrand. Miljoenen manuscripten gingen zo verloren. De Arabieren hebben veel meer informatie vernietigd dan ze hebben doorgegeven.
Precies. De grootste schat van de oudheid, de bibliotheek van Alexandrië is ook vernietigd toen de Arabieren de Nijldelta introkken.
Is dat zo? Naar mijn informatie zijn er minstens twee andere kandidaten die men verantwoordelijk kan stellen voor de vernietiging.
Ik twijfel er niet aan de godsdienstwaanzin tot vernietiging bibliotheken kan leiden, maar laten we hier a.u.b. geen mogelijk onterechte beschuldigingen leggen aan het adres van de Islam.
Verder is het merkwaardig dat de rol van Byzantium zovaak wordt genegeerd. Alle Griekse werken waren tot 1453 ook in Constantinopel te vinden. De Merovingen en Karolingen hadden via de handel hun kloosters en bibliotheken reeds voorzien van de belangrijkste Griekse werken.
Heette dat niet de Karolingische Renaissance?
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

twee andere kandidaten
Wie?
Ik heb al een paar keer gelezen dat het Mohammed was.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Is dat zo? Naar mijn informatie zijn er minstens twee andere kandidaten die men verantwoordelijk kan stellen voor de vernietiging.
Ik twijfel er niet aan de godsdienstwaanzin tot vernietiging bibliotheken kan leiden, maar laten we hier a.u.b. geen mogelijk onterechte beschuldigingen leggen aan het adres van de Islam.
Iinderdaad, er zijn verschillende theorieën over de teloorgang. In de vijfde eeuw was er al een bisschop die alle niet-Christelijke bronnen stevig aanpakte. Door de teloorgang van het Romeinse Rijk was er geen geld voor onderhoud. Tijdens de Arabische veroveringstochten werd de stad platgebrand.

De waarheid ligt ergens in het midden.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

In de vijfde eeuw was er al een bisschop die alle niet-Christelijke bronnen stevig aanpakte.
Die eerste Christenen waren afkomstig uit de laagste klasses en de slaven. Waren ongeletterde barbaren en hebben veel vernietigd en verwaarloost.
Door de teloorgang van het Romeinse Rijk was er geen geld voor onderhoud.
Een erfgoed, eens uit de belangstelling, wordt altijd verwaarloost.

Tijdens de Arabische veroveringstochten werd de stad platgebrand.
Mohammed heeft de final touch gegeven. Geen wederopstanding meer mogelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

BFA schreef:
In de vijfde eeuw was er al een bisschop die alle niet-Christelijke bronnen stevig aanpakte.
Die eerste Christenen waren afkomstig uit de laagste klasses en de slaven. Waren ongeletterde barbaren en hebben veel vernietigd en verwaarloost.
Door de teloorgang van het Romeinse Rijk was er geen geld voor onderhoud.
Een erfgoed, eens uit de belangstelling, wordt altijd verwaarloost.

Tijdens de Arabische veroveringstochten werd de stad platgebrand.
Mohammed heeft de final touch gegeven. Geen wederopstanding meer mogelijk.
Waarop baseer jij dat?
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Feiten uit de geschiedenis.
Jezus preekte ook in de eerste plaats voor de armen, boodt hun een koninkrijk aan.
De eersten die zich in rome tot het Christendom bekeerden waren de armste en laagste klasses en de slaven.

Sorry hoor, dit is niet kwetsend bedoeld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

BFA schreef:Feiten uit de geschiedenis.
Jezus preekte ook in de eerste plaats voor de armen, boodt hun een koninkrijk aan.
De eersten die zich in rome tot het Christendom bekeerden waren de armste en laagste klasses en de slaven.

Sorry hoor, dit is niet kwetsend bedoeld.
Zo nam ik het ook niet op hoor BFA.

Dank je voor je uitleg.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Iznogoodh schreef:
Polleke schreef:
Bij de verovering van India zijn duizenden kloosters en bibliotheken verbrand. Miljoenen manuscripten gingen zo verloren. De Arabieren hebben veel meer informatie vernietigd dan ze hebben doorgegeven.
Precies. De grootste schat van de oudheid, de bibliotheek van Alexandrië is ook vernietigd toen de Arabieren de Nijldelta introkken.
Is dat zo? Naar mijn informatie zijn er minstens twee andere kandidaten die men verantwoordelijk kan stellen voor de vernietiging.
Ik twijfel er niet aan de godsdienstwaanzin tot vernietiging bibliotheken kan leiden, maar laten we hier a.u.b. geen mogelijk onterechte beschuldigingen leggen aan het adres van de Islam.
Verder is het merkwaardig dat de rol van Byzantium zovaak wordt genegeerd. Alle Griekse werken waren tot 1453 ook in Constantinopel te vinden. De Merovingen en Karolingen hadden via de handel hun kloosters en bibliotheken reeds voorzien van de belangrijkste Griekse werken.
Heette dat niet de Karolingische Renaissance?
wat ik heb gelezen is dat de moslims vele boeken (bibliotheken) en tempels hebben verbrand in hun veroveringsdrang (india). ik heb daar geen twijfels over als ik heden naar hun gedrag kijk. overal zijn ze bezig met moord, bedreigingen en intimidatie. de budhist in thailand bv is voor niets vermoord. ik denk dat de geschied schrijvers geen valse historie schrijven.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

weda schreef:
Iznogoodh schreef:
Polleke schreef: Precies. De grootste schat van de oudheid, de bibliotheek van Alexandrië is ook vernietigd toen de Arabieren de Nijldelta introkken.
Is dat zo? Naar mijn informatie zijn er minstens twee andere kandidaten die men verantwoordelijk kan stellen voor de vernietiging.
Ik twijfel er niet aan de godsdienstwaanzin tot vernietiging bibliotheken kan leiden, maar laten we hier a.u.b. geen mogelijk onterechte beschuldigingen leggen aan het adres van de Islam.
Verder is het merkwaardig dat de rol van Byzantium zovaak wordt genegeerd. Alle Griekse werken waren tot 1453 ook in Constantinopel te vinden. De Merovingen en Karolingen hadden via de handel hun kloosters en bibliotheken reeds voorzien van de belangrijkste Griekse werken.
Heette dat niet de Karolingische Renaissance?
wat ik heb gelezen is dat de moslims vele boeken (bibliotheken) en tempels hebben verbrand in hun veroveringsdrang (india). ik heb daar geen twijfels over als ik heden naar hun gedrag kijk. overal zijn ze bezig met moord, bedreigingen en intimidatie. de budhist in thailand bv is voor niets vermoord. ik denk dat de geschied schrijvers geen valse historie schrijven.
Vor de vernietiging van de bibliotheek van Alexandrie zijn drie kandidaten:

Julius Caesar
Theofilus
Omar

Julius Caesar schijnt de dader te zijn geweest.

http://www.bede.org.uk/library.htm
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Wikipedia vertelt:

"De eerste (bekende) gedeeltelijke verwoesting was door de brand die uitbrak bij het beleg van Alexandrië door de Romein Julius Caesar in 50 v. Chr.. Maar waarschijnlijk was de bibliotheek zelf niet ernstig getroffen en was het getal dat in de bronnen genoemd wordt van circa 40.000 boeken die verbrandden, het aantal kopieën die opgeslagen waren in de haven en voor de export bedoeld. Dit verlies werd door Marcus Antonius goedgemaakt door aan zijn geliefde Cleopatra de bibliotheek van Pergamon te schenken die inmiddels een indrukwekkend aantal van 200.000 boekrollen telde. Wat de inwoners van Pergamon daarvan vonden wordt niet vermeld :shock: "

Het verlies door het beleg van Julius Ceasar werd dus meer dan gecompenseerd door Marcus Antonius.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Polleke schreef:Wikipedia vertelt:

"De eerste (bekende) gedeeltelijke verwoesting was door de brand die uitbrak bij het beleg van Alexandrië door de Romein Julius Caesar in 50 v. Chr.. Maar waarschijnlijk was de bibliotheek zelf niet ernstig getroffen en was het getal dat in de bronnen genoemd wordt van circa 40.000 boeken die verbrandden, het aantal kopieën die opgeslagen waren in de haven en voor de export bedoeld. Dit verlies werd door Marcus Antonius goedgemaakt door aan zijn geliefde Cleopatra de bibliotheek van Pergamon te schenken die inmiddels een indrukwekkend aantal van 200.000 boekrollen telde. Wat de inwoners van Pergamon daarvan vonden wordt niet vermeld :shock: "

Het verlies door het beleg van Julius Ceasar werd dus meer dan gecompenseerd door Marcus Antonius.
In aantallen. Maar wat er verloren ging, werd helaas niet vervangen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

"Maar waarschijnlijk was de bibliotheek zelf niet ernstig getroffen en was het getal dat in de bronnen genoemd wordt van circa 40.000 boeken die verbrandden, het aantal kopieën die opgeslagen waren in de haven en voor de export bedoeld"

Snellezen is ook niet alles hoor! :shock:
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Polleke schreef:"Maar waarschijnlijk was de bibliotheek zelf niet ernstig getroffen en was het getal dat in de bronnen genoemd wordt van circa 40.000 boeken die verbrandden, het aantal kopieën die opgeslagen waren in de haven en voor de export bedoeld"

Snellezen is ook niet alles hoor! :shock:
Oeps. Gelijk heb je.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Oeps. Gelijk heb je.
Precies, ik heb er zelf ook last van.
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In Dearbornistan Michigan USA was stennis omdat de Mohammedaanse taxichauffeurs geen blinde met geleidehond willen vervoeren (net als in Amsterdam dus) of mensen met drank en/of varkensvlees bij zich.
Onbekend is of ze Joden weigeren.
Nu is er in Oostenrijk een rel:
http://diepresse.at/home/panorama/oeste ... e/index.do
Glaubenskrieg auf der Nummerntafel
Auf Kennzeichen von Grazer Taxis wurden die Kreuze vom Landeswappen herunter gekratzt. Die Polizei ermittelt. Rechtliche Konsequenzen sind unklar.
Afbeelding
Bei einigen Grazer Taxis wurde am Kennzeichen das Kreuz am Landeswappen weg gekratzt. Bis Freitagnachmittag waren bei der Polizei 18 Fälle bekannt, die meisten davon waren am Grazer Flughafen aufgetaucht. In zumindest 16 Fällen haben Fahrzeugbesitzer und Lenker einen muslimischen Hintergrund. Konkrete Täterhinweise hat die Polizei aber noch keine.
De politie heeft geen idee van de daders? Leren ze niet meer: middelen, motief, gelegenheid, dader?
Welke wet is overtreden is niet duidelijk nog:
Selbst in der Polizei pendeln die Interpretationen zwischen Urkundenfälschung und -verfälschung (Veränderung des gedanklichen Inhalts) beziehungsweise Urkundenunterdrückung, da es sich beim Kennzeichen um eine öffentliche Urkunde handle, die durch das Zerkratzen von einem Unbekannten unbrauchbar gemacht wurde, auch wenn sie nicht weggenommen (unterdrückt) wurde.
[...]
Die Fahrzeuglenker beziehungsweise -besitzer der betroffenen Taxis wurden jedenfalls aufgefordert, ihre Kennzeichen umzutauschen. „Die Kennzeichen sind durch die Sachbeschädigung ungültig“, begründet man bei der Polizei.
En goed voor de integratie is het ook niet.
Bereits am Freitag kam bei telefonischen Taxi-Bestellungen wieder öfter der dezidierte Wunsch nach einem inländischen Fahrer.
Ik heb even het wapen opgezocht zoals het er uit hoort te zien:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Alles en iedereen heeft tegenwoordig een wapenschild. Voor weing geld te krijgen op een internet shop. (net zoals een universiteitsdiploma).
Afbeelding
Zij die verstand hebben van heraldiek zullen wel even raar opkijken maar dit is dan ook het Midden-Oosten.
Het is van de gematigde seculiere democratische Fatah beweging die er tegenwoordig ook een Religieuze Politie op nahoud.
Misschien een idee voor een nieuw schildje op de kentekenplaten die de goedkeuring van de Mohammedanen heeft?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Polleke schreef:Nog een aanvullende opmerking: Omar Khayyam was een Pers en een aanhanger van het soefisme.

Dat was dus de meest briljante 'islamitische' wetenschapper op het gebied van de algebra.
Aha das da rekenen met letterkes. :lol:
Ik von da plezanter dan mee cijfers.

a plus b int kwadraat = a kwadraat plus 2ab plus b kwadraat.
En nog meer van die dingen.
Zou Moke ook zo slim zijn geweest ?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Mijn geloof?

In maths we trust, antwoord ik altijd.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie