drie_eenheid.

Moderator: M

Dutch

Bericht door Dutch »

Alhoewel zelf atheist weet ik toch dat de god van de christenen 3 aspecten heeft : de vader, de zoon en de geest. Maar één god met 3 grote aspecten dus. Enfin, dat begreep ik.

Moslims zijn het niet gewend om metafysisch te denken, hun islam vergt geen denkwerk, gewoon dagdagelijks regeltjes volgen. Vandaar dus dat ze het principe van de drie-eenheid moeilijk bevatten.
Yassine

Bericht door Yassine »

Banned
Sjeng

Bericht door Sjeng »

Yassine schreef:http://www.youtube.com/watch?v=6f-8stvU ... ed&search=

atheist dat is zeker grappig
Wat is er grappig aan atheisme?
Het is het meest logische standpunt inzake het vraagstuk of er god(en) bestaat.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Anneke

Bericht door Anneke »

Jemig man, je gaat toch niet South Park gebruiken om je argument te vormen? Dá's echt grappig :roll:
Dutch

Bericht door Dutch »

Atheist zijn is in elk geval al EEN STUK COMFORTABELER dan moslim zijn, neem dat maar van me aan!
Het is wel niet aan iedereen gegeven om atheist te kunnen zijn (dat is mijn eigen mening). Je moet over een goede portie intelligentie beschikken, jezelf en de uitgesleten paden in vraag durven stellen, de dood als definitief einde kunnen inzien, over een goede portie gezonde moraal beschikken om jezelf en je leven in eigen handen te nemen, ... om er maar een te noemen.

Waarom zou dat grappig zijn ?!?
Vind het juist doodserieus...
Yassine

Bericht door Yassine »

Ik vond die stuk je alleen hilarisch.
Hoe hij die shemale bekeerd om te neuken.
Banned
Ketter

Bericht door Ketter »

Nou ja, zoals altijd, atheisten en agnosten kunnen wel ermee lachen, hoor. :) :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sjeng

Bericht door Sjeng »

Ketter schreef:Nou ja, zoals altijd, atheisten en agnosten kunnen wel ermee lachen, hoor. :) :)
Moeten we nu cartoonrellen verwachten nav deze Southpark-aflevering? :wink:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Ketter

Bericht door Ketter »

Sjeng schreef:
Ketter schreef:Nou ja, zoals altijd, atheisten en agnosten kunnen wel ermee lachen, hoor. :) :)
Ik ben "als goddeloze" van plan om hartelijk Southpark aan te moedigen. Nog van die dingen. Maar wel zonder rel, misschien, en jij?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sjeng

Bericht door Sjeng »

Ketter schreef:
Sjeng schreef:
Ik ben "als goddeloze" van plan om hartelijk Southpark aan te moedigen. Nog van die dingen. Maar wel zonder rel, misschien, en jij?
haha, maak je om mij niet druk. Zelfspot en humor is goed om zaken te relativeren.
Jammer dat bepaalde religies geen gevoel voor humor hebben, want juist zij kunnen zelfrelativering wel goed gebruiken.
Yassine

Bericht door Yassine »

http://www.youtube.com/watch?v=enwb3lYOuWk

junior hitler :D :D :D :D :D
Banned
Sjeng

Bericht door Sjeng »

ECHTE WAARHEDEN zijn niet bang voor kritiek of bespotting.
Ketter

Bericht door Ketter »

Sjeng schreef:ECHTE WAARHEDEN zijn niet bang voor kritiek of bespotting.
Zo is het maar net.
Zonder (ji)haat straat.

Roelof

Bericht door Roelof »

Sjeng schreef:ECHTE WAARHEDEN zijn niet bang voor kritiek of bespotting.
Afbeelding
Miep

over de uitleg van Gods Drieenigheid

Bericht door Miep »

Stropke,

Je hebt het goed uit kunnen leggen,dank je.

Chaimae ,ik hoop dat je het nu begrijpt.
anders gewoon weer vragen.

HABIBTI
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
momo

Bericht door momo »

"Het leven op aarde is voor een moslim de hel op de aarde en voor een ongelovige het paradijs. Maar in het hiernamaals zal een moslim in het paradijs zitten en de ongelovige in de hel"

Begrijp je nu waarom julie het zo comfortabel hebben? Ik zei julie toch al dat het leven een examen was, maar dat het verschil was dat je géén herexamen krijgt?!!
allah oe akbar
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

momo schreef:"Het leven op aarde is voor een moslim de hel op de aarde en voor een ongelovige het paradijs. Maar in het hiernamaals zal een moslim in het paradijs zitten en de ongelovige in de hel"

Begrijp je nu waarom julie het zo comfortabel hebben? Ik zei julie toch al dat het leven een examen was, maar dat het verschil was dat je géén herexamen krijgt?!!
Als het leven een examen is, dan speel jij vals.

Vrij stomme opmerking ook. Moslim en bijvoorbeeld rijk zijn, zijn niet dingen die elkaar uitsluiten.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Silly

Bericht door Silly »

3"Gelukkig zijn zij die nederig zijn, want het Koninkrijk van de hemelen is voor hen bestemd.

4Gelukkig zijn zij die verdriet hebben, want zij zullen getroost worden.

5Gelukkig zijn de zachtmoedigen, want de aarde is voor hen.

6Gelukkig zijn de mensen die ernaar hunkeren dat Gods wil wordt uitgevoerd, want zij zullen volkomen tevreden worden gesteld.

7Gelukkig zijn de mensen met een liefdevol en helpend hart, want zij zullen zelf liefde ontmoeten en hulp ontvangen.

8Gelukkig zijn de mensen die eerlijk en oprecht zijn, want zij zullen God zien.

9Gelukkig zijn de mensen die vrede brengen, want zij zullen zonen van God worden genoemd.

10Gelukkig zijn de mensen die vervolgd worden omdat zij Gods wil doen, want het Koninkrijk van de hemelen is voor hen.

11Gelukkig bent u als u beledigingen, vervolgingen, leugens en laster te verdragen krijgt omdat u bij Mij hoort.
mattheus 5:3-11

waar heb je het over... het gaat hier niet over comfort alleen lichamelijk gezien.. het gaat ook om geestelijke vrijheid...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA

Bericht door BFA »

Het leven op aarde is voor een moslim de hel op de aarde en voor een ongelovige het paradijs. Maar in het hiernamaals zal een moslim in het paradijs zitten en de ongelovige in de hel"
Verlang je naar het paradijs? Als je hulp nodig hebt, ...

Denk goed na over wat je wenst. Sommige dingen wil je niet dat ze uitkomen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
momo

Bericht door momo »

Silly schreef:
3"Gelukkig zijn zij die nederig zijn, want het Koninkrijk van de hemelen is voor hen bestemd.

4Gelukkig zijn zij die verdriet hebben, want zij zullen getroost worden.

5Gelukkig zijn de zachtmoedigen, want de aarde is voor hen.

6Gelukkig zijn de mensen die ernaar hunkeren dat Gods wil wordt uitgevoerd, want zij zullen volkomen tevreden worden gesteld.

7Gelukkig zijn de mensen met een liefdevol en helpend hart, want zij zullen zelf liefde ontmoeten en hulp ontvangen.

8Gelukkig zijn de mensen die eerlijk en oprecht zijn, want zij zullen God zien.

9Gelukkig zijn de mensen die vrede brengen, want zij zullen zonen van God worden genoemd.

10Gelukkig zijn de mensen die vervolgd worden omdat zij Gods wil doen, want het Koninkrijk van de hemelen is voor hen.

11Gelukkig bent u als u beledigingen, vervolgingen, leugens en laster te verdragen krijgt omdat u bij Mij hoort.
mattheus 5:3-11

waar heb je het over... het gaat hier niet over comfort alleen lichamelijk gezien.. het gaat ook om geestelijke vrijheid...

Als jij zogezegt de boekjes grondig hebt gelezen dan stel je zo'n vraag niet.
Snappie?
allah oe akbar
Silly

Bericht door Silly »

nej snap je niet...

missn dat je wat duidelijker kunt zijn...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Miep

Bericht door Miep »

momo schreef:"Het leven op aarde is voor een moslim de hel op de aarde en voor een ongelovige het paradijs. Maar in het hiernamaals zal een moslim in het paradijs zitten en de ongelovige in de hel"

Momo,
moslim versus ongelovige.......
Dus die moslim is dan gelovige?
Zie je nu die hoogmoed waar ik het elders over had?
Je plaatst jezelf nu al in het paradijs,terwijl je helemaal niet zeker bent dat je daar heen gaat.

Lieverd, onderzoek je zelf eens, hou je van God?Het leven dat Hij je gegeven heeft,acht jij als de hel.
Jullie worden niet onderdrukt, maar jullie onderdrukken zelf.
Er straalt geen liefde uit jouw woorden.Alleen haat.

En zal ik je nog eens wat zeggen........
iemand onder dwang of d.m.v geweld tot islam bekeren zal nooit echt een gelovige zijn!
Je zal bedrogen uitkomen als je dit blijft geloven.

Dat islamitische paradijs is puur menselijk, alleen op mensen gericht.
Eten en seks, dat zijn menselijke dingen,genotsmiddelen.
En eerder heb jij geschreven dat neu..... voor de voortplanting is.Gaat dat in het paradijs verder dan?

NEE!

groeten Habibti
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

Fijn. Mag je gerust geloven.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
momo

Bericht door momo »

habibti schreef: En eerder heb jij geschreven dat neu..... voor de voortplanting is.
groeten Habibti

Waar heb ik dit dan geschreven?
allah oe akbar
Miep

Bericht door Miep »

momo schreef:
habibti schreef: En eerder heb jij geschreven dat neu..... voor de voortplanting is.
groeten Habibti

Waar heb ik dit dan geschreven?
:oops:
Sorry,
ik verwarde je met Yassine....

Maar goed, in ieder geval begrijp je wat ik bedoel.

Groetjes Habibti
Plaats reactie