drie_eenheid.

Moderator: M

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:
Nu bent ge een beetje aan het generaliseren.
De moslims op dit forum kunnen heel slecht redeneren. Aan de hand van hun posts zou ik geen warmer gevoel voor de Islam krijgen.
Wellicht valt er niks te redeneren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ariel

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Anneke schreef:Nederlandse vertaling?? Praat Lodewijk russisch ofzo? Damn, er is echt iets mis met die moslims :roll:

Nu bent ge een beetje aan het generaliseren. :D
Weet je wat het probleem is lieverd, we zien jou niet als Moslim.
Ik weet dat je het bent, maar we beschouwen je als familie.

Ik ben het met je eens dat we niet mogen generaliseren.
Dus......
Wat is er mis met sommige Moslims ( vaak mannen) die hier op het forum komen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wellicht valt er niks te redeneren
Dit bedoel ik dus....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:
Wellicht valt er niks te redeneren
Dit bedoel ik dus....
Oke.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Weet je wat het probleem is lieverd, we zien jou niet als Moslim.
Ik weet dat je het bent, maar we beschouwen je als familie.

Da's lief.
Ik ben het met je eens dat we niet mogen generaliseren.
Dus......
Wat is er mis met sommige Moslims ( vaak mannen) die hier op het forum komen.
Uhum,generaliseren dat mag.Zoalng het maar binnen de grenzen blijft.Iedereen generaliseert bewust/onbewust.

Ketter

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
De moslims op dit forum kunnen heel slecht redeneren. Aan de hand van hun posts zou ik geen warmer gevoel voor de Islam krijgen.
Wellicht valt er niks te redeneren.
Daar denk ik ook zo over.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo

Bericht door momo »

Anneke schreef:Nederlandse vertaling?? Praat Lodewijk russisch ofzo? Damn, er is echt iets mis met die moslims :roll:

Zo te zien heb jij helemaal geen kennis van kennis. Is Engels Russisch?
allah oe akbar
isci
Contacteer:

Bericht door isci »

Jezus de zoon van God. En Jezus is God zelf. Jullie God lijkt in mijn ogen dan een zwakkeling. Hij heeft relatie's met mensen. Met Hz. Maria. Hij heeft relatie gehad met Hz.Maria, toch zou was Maria maagd toen hij Hz. Jezus kreeg. Dat is toch rechtstreeks een vermenselijking van God. Ik zal nooit knielen voor een God die 100% menselijk is. Ook al heeft hij wonderen. Wat is nou Goddelijk aan een God die gekruisigd word door mensen?

Nee Nee

De echte verhaal is als volgt. Er is maar 1 God. Zijn mooiste naam is Allah C.C.. Hij heeft een wonder gedaan op aarde. Een profeet gestuurd naar de aarde en dat als volgt. Hij heeft zijn engel Cebrail gestuurd om met wonder de Hz. Maagd Maria zwanger te maken van een kind. Waardoor maagd Hz. Maria zwanger is geraakt. Zijn kind is een van onze profeten van Hz.Jezus. En Jezus is nooit gekruisigd geweest. Dat was de Godslasteraar in de gedaante van Hz. Jezus. Hz. Jezus was allang in de hemelen gestegen.

God is bovenmenselijk. En zal nooit relatie hebben met een menselijke. God is zo groot en almachtig dat wij het niet kunnen vatten. Wij kennen maar 4 dimensies. God Allah kent er veel meer, aangezien hij al de dimensies heeft geschapen.

Eerst was er niet niets. Toen heeft God niets geschapen. En daarna de rest. Wij kunnen niet eens de allereerste uitdrukking vatten. Laat staan dat God 100% menselijk is. Belachelijk gewoon.
Ik kom op deze forum gewoon als tijdverdrijf. Ik heb respect voor iedereen ongeacht het geloof en wens dat ook wederzijds. Wel hou ik van discusie's...
Thomas

Bericht door Thomas »

16kleppen schreef:het moet toch verschrikkelijk zijn voor die nonnen voor zo door het leven te gaan (sex) is toch een groote drang in het leven .

Zo zie je maar weer wat een opofferingsgezindheid deze vrouwen te toon spreiden!!!! En ik ben atheist laten we dat voorop stellen maar ik heb wel mateloze bewondering wat deze vrouwen in het leven presteren voor anderen. Meestal uit levensovertuiging maar vaak ook uit naieviteit hoor.
Dit in schrille tegenstelling tot dat agressieve pestgeloof van jouw waar jouw grote voorganger mo alleen al 26 of 27 aanvallende oorlogen is begonnen, daarbij moordend en plunderend, trekkend van de ene karavaan naar de andere.

zie eens naar de priesters (bruid van god )

(Priesters zijn GEEN bruid van god. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt!!!!!!!!!! Bruid is vrouwelijk. Hoe kun je zo'n blunder maken.)

hoeveel priester zijn er al niet betrapt voor pedopriesters die kinderen misbruikt hebben .

Ophangen aan hun ballen moeten ze die mannen!!!!!!!!!!!!!!!
Daar zijn we het tenminste over ens 15kleppen.
Kunnen we die pedofiele struikrover van jou ernaast hangen. Laat dat duidelijk zijn. Je kent dat spreekwoord wel: Gelijke monnikken....gelijke kappen.

god kan zo iets niet toelaten .god heeft toch iedereen gelijk geschapen of niet .waarom zo een non beter zijn dan een vrouw volgens god is iedereen gelijk .

Helemaal mee eens. Maar dan zonder god. Je hebt absoluut geen god nodig om te bepalen dat iedereen gelijk geboren is. En dat alleen door je daden er onderscheidt komt.

iedereen moet toch god aanbidden non of vrouw.

Falikante nonsens. Iedereen die gelooft moet god aanbidden. En ik moet niks!!!!!!!!!!! Ik heb geen last van een imaginaire grootheid tussen mijn oren 16 kleppen. Ik kan het leven heel goed aan zonder onzinnige wezens (goden, duivels, engelen en wat nog meer in je fantasie kan ontstaan) en nog onzinniger regeltjes die alle geloven zich hebben eigengemaakt.
Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Thomas

Bericht door Thomas »

Lodewijk Nasser schreef:
Nou Lodewijk mmom heeft wel een punt. We zouden op dit forum Nederlands praten.
je had dat stukje voor momo over algebra toch wel kunnen vertalen.
Gewoon als een aardige geste aan onze geestelijk minder ontwikkelde medemens :D :shock: :shock:
Context???
Uitleg???
Thomas

Bericht door Thomas »

isci schreef:Jezus de zoon van God. En Jezus is God zelf. Jullie God lijkt in mijn ogen dan een zwakkeling. Hij heeft relatie's met mensen. Met Hz. Maria. Hij heeft relatie gehad met Hz.Maria, toch zou was Maria maagd toen hij Hz. Jezus kreeg. Dat is toch rechtstreeks een vermenselijking van God. Ik zal nooit knielen voor een God die 100% menselijk is. Ook al heeft hij wonderen. Wat is nou Goddelijk aan een God die gekruisigd word door mensen?

Nee Nee

De echte verhaal is als volgt. Er is maar 1 God. Zijn mooiste naam is Allah C.C.. Hij heeft een wonder gedaan op aarde. Een profeet gestuurd naar de aarde en dat als volgt.

Hij heeft een plunderende, kinderen neukende, moordende idioot naar de aarde gestuurd. DAT heeft jouw god gedaan (als je dat uberhaupt al wil geloven.) En die proleet moeten jullie (ALLE moslims dus) navolgen. Dus ook trouwen met meisjes van 6-9 (pedofilie), iedereen dat idiote geloof opdringen desnoods met geweld.

Gelukkig krijgen jullie tegengas uit het westen. En ik garandeer je dat - als dat aan mij en mijn medeforummers ligt - dat nog veel meer wordt. Langzaam maar zeker ontdekt de wereld wat de islam inhoudt!!!

Hij heeft zijn engel Cebrail gestuurd om met wonder de Hz. Maagd Maria zwanger te maken van een kind. Waardoor maagd Hz. Maria zwanger is geraakt. Zijn kind is een van onze profeten van Hz.Jezus. En Jezus is nooit gekruisigd geweest. Dat was de Godslasteraar in de gedaante van Hz. Jezus. Hz. Jezus was allang in de hemelen gestegen.

God is bovenmenselijk. En zal nooit relatie hebben met een menselijke. God is zo groot en almachtig dat wij het niet kunnen vatten. Wij kennen maar 4 dimensies. God Allah kent er veel meer, aangezien hij al de dimensies heeft geschapen.

Vraagje: Wij kennen 4 dimensies. Ga ik ff met je mee alhoewel daar al andere ideeen over bestaan. Hoe kun jij dan stellen dat god/allah er veel meer kent. Hoe WEET jij dat als je stelt dat er voor ons niet meer zijn dan 4.

Ken je het verhaal van de "vlaklander". De vlaklander is iemand die leeft in een wereld van slechts 2 dimensies. Slechts het plakke vlak is zijn domein.

HOE KAN DE VLAKLANDER IN VREDESNAAM BESEFFEN DAT ER EEN DERDE EN VIERDE DIMENSIE BESTAAT.

Dit geldt in feite ook voor ons. Hoe kun jij bepalen voor god/allah dat die veel meer dimensies kent.

Mag jij me uitleggen.

Eerst was er niet niets. Toen heeft God niets geschapen.

En hoe ziet dat eruit?? NIETS dus.
En waaruit heeft hi dat gedaan en hoe??

En daarna de rest. Wij kunnen niet eens de allereerste uitdrukking vatten. Laat staan dat God 100% menselijk is. Belachelijk gewoon.
Die laatste zin ben ik met je eens!!!!!!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ketter

Bericht door Ketter »

isci schreef:Jezus de zoon van God. En Jezus is God zelf. Jullie God lijkt in mijn ogen dan een zwakkeling. Hij heeft relatie's met mensen.
Niet dat het me zo aanspreekt, maar dat is de sterkte van het Christendom, Isci. Volgens Christenen houdt God van de mens op een intense manier en alles wat de mens moet doen is God's liefde beantwoorden.

Da's toch een sterke relatie? Da's dezelfde relatie die Rumi zo ophemelt in z'n poëzie. Het is de reden waarom het Christendom in het begin zo heeft gegroeid zonder geweld, in totale tegenstelling tot de Islam die een veroveringsgodsdient is!
isci schreef:Met Hz. Maria. Hij heeft relatie gehad met Hz.Maria, toch zou was Maria maagd toen hij Hz. Jezus kreeg. Dat is toch rechtstreeks een vermenselijking van God.
Komplete stierenvla die duidelijk maakt dat je niets kent van het Christendom en zelfs niet van de Islam, Isci. De leer van de Islam is hier volledig gelijk aan die van de Islam.

Klet hetzelfde.
isci schreef:Ik zal nooit knielen voor een God die 100% menselijk is. Ook al heeft hij wonderen. Wat is nou Goddelijk aan een God die gekruisigd word door mensen?
Jij zegt dat het Christendom God 100% menselijk maakt. Dat is niet zo. Christenen knielen voor God de Vader. Jezus waste zelf de voeten van de leerlingen, dus Christenen knielen eigenlijk niet voor Jezus.

Je staat hier gewoon onzin te verkopen van hoe de Koran en de Moslims met het Christendom spotten. Jawel, spotten, want je begrijpt er duidelijk niets van. Vraag mij geen respect voor de Islam met die mentaliteit.
isci schreef:Nee Nee

De echte verhaal is als volgt. Er is maar 1 God. Zijn mooiste naam is Allah C.C..
Hij liet zich wel eerst JHWH noemen. En vervolgens De Vader.
isci schreef:Hij heeft een wonder gedaan op aarde. Een profeet gestuurd naar de aarde en dat als volgt. Hij heeft zijn engel Cebrail gestuurd om met wonder de Hz. Maagd Maria zwanger te maken van een kind. Waardoor maagd Hz. Maria zwanger is geraakt. Zijn kind is een van onze profeten van Hz.Jezus.
Precies wat de Christenen ook zeggen. Buiten dat ze "Gabriël" gebruiken en die Hz. niet ervoor zetten.
isci schreef:En Jezus is nooit gekruisigd geweest. Dat was de Godslasteraar in de gedaante van Hz. Jezus. Hz. Jezus was allang in de hemelen gestegen.
Indien dat zo is, dan heeft "Allah" de Christenen niets te verwijten. Vier getuigen, gekozen door Jezus Christus zelf, apostelen, zeggen dat hij aan het Kruis is genageld.

Hij moet Christenen niets verwijten dan, hij heeft ze zelf misleid. Hij heeft er zelf voor gezorgd: hij heeft iemand laten kruisigen die daarop leek. Geen wonder dat z'n arme niet almachtige en menselijk volk in de mist ging door de actie van hun almachtige en alwijze Allah.

Wat voor onmenselijk wrede god aanbid jij, die daardoor eeuwenlang oorlogen en slachtingen onder zijn gelovigen heeft veroorzaakt?
isci schreef:God is bovenmenselijk. En zal nooit relatie hebben met een menselijke.
Da's het probleem van de Moslims. Ze zien god karakteristiek wreedaardig (hel x200 in z'n geschriften) en onmenselijk dat hij blijkbaar geen enkel begrip heeft voor de menselijke natuur en zich zelf niet menselijk kan voordoen. Bewijs me dan maar dat Allah geen naam is voor de duivel.
isci schreef:God is zo groot en almachtig dat wij het niet kunnen vatten. Wij kennen maar 4 dimensies. God Allah kent er veel meer, aangezien hij al de dimensies heeft geschapen.
"Allah" is blijkbaar niet almachtig. Hij is zelfs niet in staat om zich voor de mensen als begripvol en menselijk en om hen zijn toewijding met levend bewijs te tonen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
momo

Bericht door momo »

Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
Gewoon als een aardige geste aan onze geestelijk minder ontwikkelde medemens :D :shock: :shock:

Geestelijk minder ontwikkelde? Hmm, als ik een punt heb dan moet je er niets aan toevoegen. en de vertaling? Ik kan engels, maar ik zou het graag van julie willen horen, dat het verhaal vnuit julie komt, zodat ik je goed op je plaats kan zetten!!
allah oe akbar
momo

Bericht door momo »

Ketter schreef:
"Allah" is blijkbaar niet almachtig. Hij is zelfs niet in staat om zich voor de mensen als begripvol en menselijk en om hen zijn toewijding met levend bewijs te tonen.

mvg,
Ketter

Ketter, heb je nog nooit van het verhaal van Mozes gehoord? Hij vroeg tegen Allah (swt) waarom wij hem niet konden zien. Daarop antwoorde Allah (swt) dat de mens niet in staat in om Allah (swt) te kunnen zien. Maar Mozes wou Allah (swt) zien. Daarop heeft Allah(swt) een klein deeltje van zijn licht op een berg gedaan. Toen mozes dit za, verloor hij zijn bewust zijn. De berg waarop het licht was was helemaal WEG!! Begrijp je nu waarom we ALLAH (swt) niet kunnen zien?
allah oe akbar
Ketter

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef: De moslims op dit forum kunnen heel slecht redeneren. Aan de hand van hun posts zou ik geen warmer gevoel voor de Islam krijgen.

Geestelijk minder ontwikkelde? Hmm, als ik een punt heb dan moet je er niets aan toevoegen. en de vertaling? Ik kan engels, maar ik zou het graag van julie willen horen, dat het verhaal vnuit julie komt, zodat ik je goed op je plaats kan zetten!!
Al momo vraagt hier geen ctrl-V. Want hij heeft zelf ervaring in het copy-pasten van dingen waar hij blijkbaar niet veel kaas van gegeten heeft:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6986
Beantwoord daar maar eens mijn twee nochtans poepsimpele vraagjes.

Het enige wat je tot nu toe heb zien doen in hoog van de toren kraaien dat je slimmer bent dan wij. Laat je dan maar eens zien, haantje.

Maar ik zal je van antwoord dienen:

Van Pascal en talloze andere wetenschappers die het Christelijke geloof belijdden wordt amper ooit gezegd dat zij Christelijke wetenschappers waren. Er werd nooit gezegd dat Christenen de baan van de planeten rond de aarde wiskundig hebben beschreven (Keppler).

Van Einstein en talloze andere wetenschappers uit het Joodse volk werd nooit gezegd dat zij Joodse wetenschappers waren. Er wordt niet gezegd dat de speciale relativiteitstheorie Joods is.

Maar bij Moslims is dat anders: Algebra is blijkbaar een zuiver Moslim uitvinding. Maar ondanks dat het inderdaad een arabisch woord is, gaat dat gaat voorbij aan enkele eenvoudige observaties:
(1) De basis van de Algebra ligt bij Indiërs(Baudhayana, Apasthamba, Ariabhata), Grieken (Pythagoras, Euclides), Chinezen (De 9 hoofstukken van de Mathematische kunst) en vooral de oude Babyloniërs (Straatsburg tablet, Plimpton 322 tablet, Diophantus). Wetenschap werkt door geleidelijke vooruitgang en bouwen op kennis.
(2) De wetenschappers in de Perzische kultuur staken echt wel niet hun neus in de Koran heel de tijd. Dus ze zijn eigenlijk weinig Islamitisch.
(3) Islam heeft de streken veroverd en aldus de kennis veroverd. Als je je afvraagt waarom de Arabische wetenschap nu niet zo fantastisch veel voorsteld is: ze veroveren ook niets meer.
(4) Vanaf het jaar 1100 heeft geen enkele Moslim nog een wezenlijke bijdrage aan de Algebra geleverd.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Thomas

Bericht door Thomas »

momo schreef:
Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef: De moslims op dit forum kunnen heel slecht redeneren. Aan de hand van hun posts zou ik geen warmer gevoel voor de Islam krijgen.

Een beetje pesten en narren momo. Verder heb je een punt.
Context???
Uitleg???
Ketter

Bericht door Ketter »

momo schreef:
Ketter schreef:

mvg,
Ketter

Ketter, heb je nog nooit van het verhaal van Mozes gehoord? Hij vroeg tegen Allah (swt) waarom wij hem niet konden zien. Daarop antwoorde Allah (swt) dat de mens niet in staat in om Allah (swt) te kunnen zien. Maar Mozes wou Allah (swt) zien. Daarop heeft Allah(swt) een klein deeltje van zijn licht op een berg gedaan. Toen mozes dit za, verloor hij zijn bewust zijn. De berg waarop het licht was was helemaal WEG!! Begrijp je nu waarom we ALLAH (swt) niet kunnen zien?
Aha, weer een bewijs jouw Allah niet almachtig is, of niet bereid is om ons simpele zielen te begrijpen.

Jouw Allah is niet in staat om z'n licht "te dimmen" zodat mensen hem min of meer kunnen aanschouwen en hun hart laten vervullen met het Goddelijke.

Jouw "Allah" is zeer weinig in staat om empathie te tonen met de mens. Hij is niet alleen niet in staat om een avatar te sturen in menselijke vorm, hij is zelfs niet in staat om eender welke vorm aan te nemen die de mens kan aanschouwen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Ariel

Bericht door Ariel »

Beste isci.
Jezus de zoon van God. En Jezus is God zelf. Jullie God lijkt in mijn ogen dan een zwakkeling.
Toch “onze God” Ik ben blij dat je erkend dat het onze God is, en dat onze God niet Allah is. Allah is de god van moslims.

Onze God, ( laten we deze stelling even doorzetten) is almachtig. Dat betekend dat hij alles is.
God is in droefheid, in vrolijkheid, in het aangename en in het onaangename. God is sterk, maar hij kent ook de zwakte.
Wat in jouw ogen zwak is, is in mijn ogen sterk. Omdat juist “het in alles zijn” God sterk maakt.

Laten we even God vergelijken met Allah.
God zegt , Komt alle bij mij die ziek en zwak zijn, en ik zal je rust geven.
God zegt, Ik hou onvoorwaardelijk van al mijn kinderen, zoveel hou ik van jullie dat ik een deel van mezelf aan jullie gegeven heb.

Allah zegt, ik hou van jullie, maar…. dan moeten jullie wel….En dan komt er een rij voorwaarden waar moslims zich aan moeten houden want anders volgt er een zware straf.
Voorwaardelijke liefde van Allah , Narcistische liefde. Apen liefde. Geen liefde dus.

Ik begrijp dat jij dat niet begrijpt, en denkt dat God zwak is , want moslims zien liefde als zwakte.
Moslims kennen de ware onvoorwaardelijke liefde niet. Moslims willen gestraft worden, omdat de enige taal die ze begrijpen strengheid is.

Hij heeft relatie's met mensen. Met Hz. Maria. Hij heeft relatie gehad met Hz.Maria, toch zou was Maria maagd toen hij Hz. Jezus kreeg. Dat is toch rechtstreeks een vermenselijking van God. Ik zal nooit knielen voor een God die 100% menselijk is. Ook al heeft hij wonderen. Wat is nou Goddelijk aan een God die gekruisigd word door mensen?
Wat is er Goddelijk aan een god die mensen haat en ze werpt in de hel. Een god die zo doet, is geen god maar een duivel. Deze god kent geen liefde, maar is de haat zelve.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Anneke

Bericht door Anneke »

Hij heeft relatie's met mensen. Met Hz. Maria. Hij heeft relatie gehad met Hz.Maria, toch zou was Maria maagd toen hij Hz. Jezus kreeg. Dat is toch rechtstreeks een vermenselijking van God. Ik zal nooit knielen voor een God die 100% menselijk is. Ook al heeft hij wonderen. Wat is nou Goddelijk aan een God die gekruisigd word door mensen?
Iemand die 100% menselijk is zal nooit wonderen doen. Dat weet je best. Maar, gelukkig was Jezus behalve 100% mens ook 100% God. Dat is iets waar jij als moslim (en veel christenen trouwens ook nog) je niks bij voor kunt stellen.

En denk nou even na. Een God, die zich zo vernederd door op aarde te komen en zich laat vermoorden, uit liefde voor de mens die hij heeft geschapen... en dan heb jij nog steeds de houding van; tsss.. zeer triest.

Trouwens, wat toevallig dat de moslims op dit forum de negatieve kanten van allah negeren. De vergelijking tussen God en allah, tussen Jezus en mo. Elk logisch denkend mens zou geen moment twijfelen.
Manon

Bericht door Manon »

Even off-topic:
De meeste ordes bidden echter 7 keren per dag.
Dit komt van de zoroastrianen (of hoe ik dit moet noemen).

Vermits Mohammed zowat er en der zijn inspiratie haalde, was het zeven maal bidden in het begin ook deel van de verplichtingen.
Tot de volgelingen begonnen te klagen en Mo ineens een boodschap kreeg dat het "maar" vijf keer moest zijn!

Uit: The origines of the quran
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nadia

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
Jezus is de menselijke zoon van God.

Door Jezus zijn zoon, menselijk te maken toont God dat we allen uitverkoren kunnen worden. Daarvoor waren enkel Joden het uitverkoren volk. Via de geboorte van Jezus strekt zich dat uit tot alle mensen.

Dat begrijp ik wel.Maar God heeft voor de komst van Jezus verschillende profeten uitgezonden.
Dus het is natuurlijk veel logischer als je zegt dat Jezus een profeet was.
je zult geestelijk helemaal transformeren als de heilige geest over je heen komt en deze wijsheid komt van alle kanten, het is zelfs eng als je niet weet wat er gaande is.
en als je zover bent dan kan god je gebruiken zoals hij dat gedaan heeft met vele profeten die overigens gewone mensen zijn, niets meer dan een ander, gewoon een dienaar, helper van god omdat hij bij god terecht is gekomen.

hij vult je hoofdje precies goed, als je het achteraf gaat bekijken en zoiets kan jaren duren, das ook de heilige geest. geestelijk gebeurd er veel met je.
maar

jezus was geen profeet, hij was wel meer dan dat... daar ligt het probleem waarom jij het niet kunt vatten.
jij bent opgevoed met een heel ander beeld, jezus is gewoon een van de zove profeten maar das niet waar!!
Laatst gewijzigd door nadia op di jan 30, 2007 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welkom terug Nadia, wat fijn dat je er weer bent...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
nadia

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:Welkom terug Nadia, wat fijn dat je er weer bent...
thanks lodewijk.
nadia

Bericht door nadia »

momo schreef:
Ketter schreef:

mvg,
Ketter

mozes sprak niet met allah, mozes sprak met god, de vader !!!! das wel een verschil manneke !!! allah bestond wel in die tijd maar niet als een god, maar als een maangod, beeld in mekka dat niets deed.... niet jokken want dit is al de zoveelste keer dat je jokt en het daarna gewoon negeerd.

en nog iets, allah kwam als laatst, dus alles wat in de boeken vooraf staat heeft niets met allah van doen.
nadia

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Beste isci.
Jezus de zoon van God. En Jezus is God zelf. Jullie God lijkt in mijn ogen dan een zwakkeling.
Toch “onze God” Ik ben blij dat je erkend dat het onze God is, en dat onze God niet Allah is. Allah is de god van moslims.

Onze God, ( laten we deze stelling even doorzetten) is almachtig. Dat betekend dat hij alles is.
God is in droefheid, in vrolijkheid, in het aangename en in het onaangename. God is sterk, maar hij kent ook de zwakte.
Wat in jouw ogen zwak is, is in mijn ogen sterk. Omdat juist “het in alles zijn” God sterk maakt.

Laten we even God vergelijken met Allah.
God zegt , Komt alle bij mij die ziek en zwak zijn, en ik zal je rust geven.
God zegt, Ik hou onvoorwaardelijk van al mijn kinderen, zoveel hou ik van jullie dat ik een deel van mezelf aan jullie gegeven heb.

Allah zegt, ik hou van jullie, maar…. dan moeten jullie wel….En dan komt er een rij voorwaarden waar moslims zich aan moeten houden want anders volgt er een zware straf.
Voorwaardelijke liefde van Allah , Narcistische liefde. Apen liefde. Geen liefde dus.

Ik begrijp dat jij dat niet begrijpt, en denkt dat God zwak is , want moslims zien liefde als zwakte.
Moslims kennen de ware onvoorwaardelijke liefde niet. Moslims willen gestraft worden, omdat de enige taal die ze begrijpen strengheid is.

Wat is er Goddelijk aan een god die mensen haat en ze werpt in de hel. Een god die zo doet, is geen god maar een duivel. Deze god kent geen liefde, maar is de haat zelve.
top ariel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie