Ik viel in slaap tijdens het lezen...

Moderator: M

Iznogoodh

Ik viel in slaap tijdens het lezen...

Bericht door Iznogoodh »

Men schijnt het nog steeds niet goed te begrijpen of misschien koestert men wel de dwaze hoop dat er nog communicatie mogelijk is.
Chaimae plaatst een onderwerp over de drie-eenheid. Massaal tuint men erin en begint haar "serieuze" vraag te beantwoorden. Af en toe voert ze wat brokjes aan de belangstellenden. Geduldig wacht ze af tot ze genoeg reacties heeft. Dan komt haar eigenlijke reactie:

"Heb Genesis en Mattheus gelezen.
Vond het niks aan.
Viel in slaap tijdens het lezen."

En ze lacht zich weer en breuk, dolgelukkig met dit succesje dat ze bijplant in haar knusse knollentuintje.
Het gaat het meisje Chaimae om de mogelijheid om trappen uit te kunnen delen naar niet-Moslims. Chaimae is niet normaal. Ze zoekt op extreme manier aandacht van mensen die ze wil straffen voor hun ongeloof. Als u dit psychiatrische geval wilt te woord staan, is dat uw eigen zaak. Maar reken niet op haar genezing.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Roelof

Bericht door Roelof »

Ik krijg ook de indruk dat ze kickt op aandacht Iznogoodh, maar dat zal de leeftijd wel zijn...

En de rest..., ach, daarin onderscheid ze zich volgens mij maar weinig bij de rest van haar religieuze broertjes en zusjes...
Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

Roelof schreef:Ik krijg ook de indruk dat ze kickt op aandacht Iznogoodh, maar dat zal de leeftijd wel zijn...

En de rest..., ach, daarin onderscheid ze zich volgens mij maar weinig bij de rest van haar religieuze broertjes en zusjes...
Waarom geeft men haar die aandacht? Wat hoopt men nog te bereiken? Dit geval is buiten bereik en wenst alleen nog maar trappen uit te delen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Polleke

Bericht door Polleke »

Waarom geeft men haar die aandacht? Wat hoopt men nog te bereiken? Dit geval is buiten bereik en wenst alleen nog maar trappen uit te delen.
Ach, ze is ook best wel makkelijk te dollen. Niettemin is het niet een echte serieuze gesprekspartner. Maar de meeste moslims die hier posten zijn nog aan het puberen.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Je slaat ergens wel de spijker op de kop. Mij viel die opmerking ook al op en wilde er vanavond iets over zeggen.

Maar ik vind het forum ook leuk met Chaimea. Ik heb een haat/liefde verhouding met haar.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Navane

Re: Ik viel in slaap tijdens het lezen...

Bericht door Navane »

Iznogoodh schreef:
Chaimae plaatst een onderwerp over de drie-eenheid. Massaal tuint men erin en begint haar "serieuze" vraag te beantwoorden. Af en toe voert ze wat brokjes aan de belangstellenden. Geduldig wacht ze af tot ze genoeg reacties heeft. Dan komt haar eigenlijke reactie
:

Ja dat is ook bij me opgekomen, omdat ze niet reageert als iemand die echt nadenkt over levensvragen.
Het gaat het meisje Chaimae om de mogelijheid om trappen uit te kunnen delen naar niet-Moslims. Chaimae is niet normaal. Ze zoekt op extreme manier aandacht van mensen die ze wil straffen voor hun ongeloof. A
het is jammer, maar ik denk dat je heel gewoon gelijk hebt..
Border liners hebben ook dat patroon: steeds doen alsof ze heel geinteresseerd zijn in een onderwerp of in jouw persoon, maar elke gelegenheid benutten ze om af te koersen op een conflict waarbij ze heel listig het zo weten te draaien dat de andere persoon iets verkeerd gedaan heeft of vertrouwen heeft beschaamd o.i.d.
Het kan duiden op innerlijke twijfel, maar ook op een ziekelijk patroon, op deze manier geniet ze van twee kanten.
Aangezien de moslim cultuur nogal pathologisch is, kan ze heel goed een border liner zijn...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Hallo, HaroenPoesah was het toch?

Chaimae plaatst een onderwerp over de drie-eenheid. Massaal tuint men erin en begint haar "serieuze" vraag te beantwoorden.
Het was een serieuze vraag.
Dat jij er anders over denkt,dat is jouw probleem.
Heb namelijk 2 Orthodoxe-Christelijke ''schoolvriendinnen'' die het vaak over de drie-eeinheid hadden.
Was er wel geintresseerd in,en kon op het internet geen makkelijk uitleg gevonden.

Vond het niks aan.
Dat is gewoon zo.
Vond het gewoon niks aan,en dat mag ik vinden.
Wellicht dat ik lui ben en heel snel in slaap val als ik achter de boek zit.Dat zal vast de reden zijn waarom ik nooit leer.
Vind/vond de Koran mooier,vroeger las ik het met plezier.
Laatste keer dat ik de Koran gelezen had,vond ik het ook niks aan hoor.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Thomas

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Hallo, HaroenPoesah was het toch?

Chaimae plaatst een onderwerp over de drie-eenheid. Massaal tuint men erin en begint haar "serieuze" vraag te beantwoorden.
Het was een serieuze vraag.
Dat jij er anders over denkt,dat is jouw probleem.
Heb namelijk 2 Orthodoxe-Christelijke ''schoolvriendinnen'' die het vaak over de drie-eeinheid hadden.
Was er wel geintresseerd in,en kon op het internet geen makkelijk uitleg gevonden.

Vond het niks aan.
Dat is gewoon zo.
Wellicht dat ik lui ben en heel snel in slaap val als ik achter de boek zit.Dat zal vast de reden zijn waarom ik nooit leer.
Ach........je avatar is er in elk geval 10000000000% op vooruit gegaan.....
Verder ben ik het wel met Iznogoodh eens!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Anneke

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:Dat is gewoon zo.
Dat je als gehersenspoelde moslima het boek Mattheus saai vindt is 1 ding. Wáárom vind je Genesis saai???
Het is (ongeveer) hetzelfde verhaal als hoe het in de koran staat toch? Het is het scheppingsverhaal, een van de dingen die de 3 monotheistische wereldreligies in gemeen hebben.

Trouwens, misschien heb je de hele tijd geslapen terwijl je het boek voor je opengeslagen had. Er gebeurt zoveel in Mattheus, zoveel wonderlijke verhalen.. Je hoeft het niet per se te geloven, maar het is zeker niet saai!
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dat je als gehersenspoelde moslima het boek Mattheus saai vindt is 1 ding.
Ik denk dat ik gewoon met een negatieve instelling ben begonnen met het lezen.
Wáárom vind je Genesis saai???
Het is (ongeveer) hetzelfde verhaal als hoe het in de koran staat toch? Het is het scheppingsverhaal, een van de dingen die de 3 monotheistische wereldreligies in gemeen hebben.
Het lijkt inderdaad erg veel op elkaar.
Maar de manier van schrijven sprak me niet aan in de bijbel.

Trouwens, misschien heb je de hele tijd geslapen terwijl je het boek voor je opengeslagen had. Er gebeurt zoveel in Mattheus, zoveel wonderlijke verhalen.. Je hoeft het niet per se te geloven, maar het is zeker niet saai!!
Noem er eens een paar?

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Anneke

Bericht door Anneke »

Je hebt dus echt geslapen toen je het boek voor de opengeslagen had.. je had het toch 'gelezen'?
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Anneke schreef:Je hebt dus echt geslapen toen je het boek voor de opengeslagen had.. je had het toch 'gelezen'?
Nee ik heb niet geslapen.

Ik viel wel steeds tijdens het lezen in slaap.
Ik heb Genesis en Mattheus gelezen.

Ik ben echt lui. :lol:

Anneke

Bericht door Anneke »

Waarom vraag je dan aan mij of ik er mooie dingen uit wil halen? Je kunt toch wel lezen :lol: Trouwens, als ik er mooie dingen uit wil halen (dus dingen die ik als mooi ervaar) moet ik bijna het hele boek overtypen.. dat kunnen mijn vingertjes niet aan :(
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Trouwens, als ik er mooie dingen uit wil halen (dus dingen die ik als mooi ervaar) moet ik bijna het hele boek overtypen.. dat kunnen mijn vingertjes niet aan :(

Daar moet ik je gelijk in geven.

De Bijbel bevat veel mooie citaten.
Zal ik er een paar plaatsen die me zijn bijgebleven.

Anneke

Bericht door Anneke »

Brand maar los
ric0

Bericht door ric0 »

deze lijkt me wel een goede voor Chaimae

Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan. 8 Want ieder die vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan(Mattheus 7;7-8)
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
ric0

Bericht door ric0 »

15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? 17 Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. 19 Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.

Mth 24
4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden

11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered. 14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Spreuken 15,12b

Een blij hart maakt het aangezicht vrolijk.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
ric0

Bericht door ric0 »

Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wetten de Profeten.mat 7;12
BFA

Bericht door BFA »

Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.
Ober, more killings, please.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
ric0

Bericht door ric0 »

Beste Bfa,

Als je enig kennis had gehad van de Bijbel had je geweten dat dit niks met Killings(moorden)te maken heeft.

In dit vers word geschreven over een valse profeet die moedwillig de mensen verleid en zo brengt op het verkeerde pad.Echter kan je die valse persoon(boom) herkennen aan zijn daden(vruchten).Iedreen die moedwillig slechte dingen doet zal worden verbannen naar het vuur NA zijn dood.Er komt namelijk duidelijk in de Bijbel naar voren Dat alleen God dit kan bepalen.Alleen hij kan de daden zien zoals ze bedoeld zijn.(de intentie dus)
BFA

Bericht door BFA »

Ik zal het dus warm krijgen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
ric0

Bericht door ric0 »

hahhha Nee hoor BFA .....Ik ga er gewoon vanuit dat ik jouw boven zie :D
Silly

Bericht door Silly »

net zoals een boom met slechte vruchten verworpen wordt, zullen mensen met slechte intenties niet getolereerd worden...

ik denk dat dat het is, aangezien wij er verder niet over kunnen oordelen :oops:

jezus en kids:
4Wie zo eenvoudig en onbevangen is als dit kind, is de grootste in het Koninkrijk van de hemelen.

5Wie zo'n kind met open armen ontvangt, uit liefde voor Mij, ontvangt Mij
mattheus 18:4-5

jezus en liefde:
34Dit is een nieuwe opdracht die Ik u geef: heb liefde voor elkaar. Heb voor elkaar net zoveel liefde als Ik voor u heb.

35Aan de onderlinge liefde zullen de mensen zien dat u mijn discipelen bent."
johannes 13: 34-35
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA

Bericht door BFA »

hahhha Nee hoor BFA
Lucht me op.
Ik hou van de kou. Kou kan zo ontzettend mooi zijn.

Als de sneeuw alle afbakeningen heeft weggevaagd, witte horizon in witte hemel overgaat. Je het gevoel geeft dat je mogelijkheden grenzeloos zijn.
of,
Als je al de kleuren van de sneeuw ziet: de rozen, de paarsen en het goud als de zon opkomt.
of,
bij mistig weer, de dorpen in de valleien zien geboren worden, uit een eindeloze ruimte wit.
of,
Te paard, in galop over de besneeuwde velden. In stilstand een wolkje verder waait. Je zegt, dat het hart van de zomer je draagt.
Het warme paard je neus de geuren van de lente schenkt.

onbeschrijflijk, de pracht van de kou.
De kou die zijn intrede doet, de natuur zich hult in kant. Hulde aan de vorst.

Het is dit jaar vel te warm. Een jaar geleden was het tapijt één meter dik.
Plaats reactie