Wisten jullie dit?

Moderator: M

Lodewijk Nasser
Contacteer:

Wisten jullie dit?

Bericht door Lodewijk Nasser »

Onder het kopje educatie.

According to the Judeo-Christian teachings Arabs are the descendents of Ismail – the son of Abraham through the maid servant Hagar. Jews are the descendents of Isaac - the son of Abraham through legitimate wife Sarah. Arabs are considered the descendants of the illegitimate son Ismail. This created a social stigma, humiliation and inferiority complex among Arabs. Mohammed invented Islam to erase this blotch and forced everyone to believe in a new history of Arabs.
Lees verder op http://www.islam-watch.org/LeavingIslam ... uslims.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Jaaaa, dat is mij al lang bekend. Moslims hebben een soort spirituele afgunst tegen Joden, in dat opzicht lijken ze op de nazi's. Ik heb ook altijd gevonden dat de afgunst tegen de Joden (waar het antisemitisme in wortelt) verder gaat dan het materieële. Bij de moslims gaat het In feite om een strijd om het "eerste geboorte recht".

Wie geconfronteerd wordt met de superioriteit van een ander wordt ook geconfronteerd met zijn eigen inferieuriteit, en dat is wat de moslims niet kunnen verdragen. Ze hebben geen spiegelbeeld, weet je nog! D.w.z. geen eigenwaarde! Ze zijn niet in staat onder ogen te komen dat ze inferieur zijn, want dat is het kenmerk van de echte spirituele inferieuriteit. :idea:
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo jan 21, 2007 4:48 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het verklaart voor mij een hoop.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA

Bericht door BFA »

een strijd om het "eerste geboorte recht".
God voor geen andere keus stellen, Moslims het uitverkoren volk te maken.
Dit is, als alle Joden van de aardbol verdwenen zijn.
Christenen hebben ook een speciale relatie, die naar uitverkoring kan leiden. Ook nodig dat deze verdwijnen. Of door constante vernedering en lastigvallen hun uit het Christendom wegdringen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch

Bericht door Dutch »

Kijk, daarom heb ik nu zoveel last met de abrahamistische godsdiensten, elk beweert het "uitverkoren" volk te zijn, dat vind ik persoonlijk dom en discriminerend. Daarom heb ik ze ook gelaten voor wat ze zijn, die godsdiensten. Gewoon een manier om de wereld te verdelen. Arme onzekere mensen, die het nodig hebben om "uitverkoren" te zijn...
Ketter

Bericht door Ketter »

Dutch schreef:Kijk, daarom heb ik nu zoveel last met de abrahamistische godsdiensten, elk beweert het "uitverkoren" volk te zijn, dat vind ik persoonlijk dom en discriminerend. Daarom heb ik ze ook gelaten voor wat ze zijn, die godsdiensten. Gewoon een manier om de wereld te verdelen. Arme onzekere mensen, die het nodig hebben om "uitverkoren" te zijn...
precies!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Moslim Arabieren beweren zelf dat ze van Ismael afstammen. Dat is geen Joods en/of Christelijk leerstuk.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:Moslim Arabieren beweren zelf dat ze van Ismael afstammen. Dat is geen Joods en/of Christelijk leerstuk.
Inderdaad. Er gaat ook het verhaal dat Hagar met Ismaël naar Arabië gereisd zou zijn om daar de Kaäba te bouwen, het heiligdom van de vroegere maangod. Ismaël zou daar in de buurt begraven liggen. In heel Arabië liggen trouwens archeologische vondsten van die maangodverering, ook uit de tijd van Abraham en daarna. Vervelend voor de moslims want dat zou dan betekenen dat Ismael daar dan de maangod cultus in stand gehouden heeft. Die verering van de maangod Hubal was de heidense voorloper van de Islam en werd door Mohammed ogenschijnlijk vernietigd, maar in werkelijk aangepast en gemodelleerd naar de God van de Joden. Hij wilde namelijk zowel door de Joodse als de Arabische stammen in die omgeving graag als profeet erkend worden en dat kon hij alleen maar bereiken door te doen alsof ze allemaal dezelfde god aanbaden. Hij wordt ook nergens beschuldigd door de heidense stammen dat hij een andere god vereerde dan zij zelf.
Persian_revenge

Bericht door Persian_revenge »

Kijk, daarom heb ik nu zoveel last met de abrahamistische godsdiensten, elk beweert het "uitverkoren" volk te zijn, dat vind ik persoonlijk dom en discriminerend. Daarom heb ik ze ook gelaten voor wat ze zijn, die godsdiensten.
Precies een van mijn redenen. Andere reden is "opoffering" die je in al die 3 godsdiensten tegenkomt.
Neem Abraham bijv. Laten wij nu eerlijk zijn: Watvoor een sadistische god vraagt zijn profeet zijn zoon voor hem op te offeren. Waarom zou god opoffering nodig hebben? Is god niet in staat in je hart te kijken en zien of je geloof in hem wel echt is en heeft die net daarom een opoffering als bewijs nodig? Ik vind dat zo primitief.

Lees over "Simorgh" (Phoenix) en de oorsprong van Iraanse (Arische) godsdienst die gebaseerd was op liefde, muziek. Opoffering bestond er niet in.
http://www.khomam.com/english/simorgh_en.html
ric0

Bericht door ric0 »

Dan moet je ook fair zijn en de rest van het verhaal vertellen.
Enige tijd later stelde God Abraham op de proef. ‘Abraham!’ zei hij. ‘Ik luister,’ antwoordde Abraham. 2 ‘Roep je zoon, je enige, van wie je zoveel houdt, Isaak, en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal.’
3 De volgende morgen stond Abraham vroeg op. Hij zadelde zijn ezel, nam twee van zijn knechten en zijn zoon Isaak met zich mee, hakte hout voor het offer en ging op weg naar de plaats waarover God had gesproken. 4 Op de derde dag zag Abraham die plaats in de verte liggen. 5 Toen zei hij tegen de knechten: ‘Blijven jullie hier met de ezel. Ikzelf ga met de jongen verder om daarginds neer te knielen. Daarna komen we naar jullie terug.’ 6 Hij pakte het hout voor het offer, legde het op de schouders van zijn zoon Isaak en nam zelf het vuur en het mes. Zo gingen zij samen verder. 7 ‘Vader,’ zei Isaak. ‘Wat wil je me zeggen, mijn jongen?’ antwoordde Abraham. ‘We hebben vuur en hout,’ zei Isaak, ‘maar waar is het lam voor het offer?’ 8 Abraham antwoordde: ‘God zal zich zelf van een offerlam voorzien, mijn jongen.’ En samen gingen zij verder. 9 Toen ze waren aangekomen bij de plaats waarover God had gesproken, bouwde Abraham daar een altaar, schikte het hout erop, bond zijn zoon Isaak vast en legde hem op het altaar, op het hout. 10 Toen pakte hij het mes om zijn zoon te slachten. 11 Maar een engel van de HEER riep vanuit de hemel: ‘Abraham, Abraham!’ ‘Ik luister,’ antwoordde hij. 12 ‘Raak de jongen niet aan, doe hem niets! Want nu weet ik dat je ontzag voor God hebt: je hebt mij je zoon, je enige, niet willen onthouden.’ 13 Toen Abraham opkeek, zag hij een ram die met zijn horens verstrikt was geraakt in de struiken. Hij pakte het dier en offerde dat in de plaats van zijn zoon. 14 Abraham noemde die plaats ‘De HEER zal erin voorzien’. Vandaar dat men tot op de dag van vandaag zegt: ‘Op de berg van de HEER zal erin voorzien worden.’
15 Toen sprak de engel van de HEER opnieuw vanuit de hemel tot Abraham. 16 Hij zei: ‘Ik zweer bij mijzelf – spreekt de HEER: Omdat je dit hebt gedaan, omdat je mij je zoon, je enige, niet hebt onthouden, 17 zal ik je rijkelijk zegenen en je zoveel nakomelingen geven als er sterren aan de hemel zijn en zandkorrels op het strand langs de zee, en je nakomelingen zullen de steden van hun vijanden in bezit krijgen. 18 En alle volken op aarde zullen wensen zo gezegend te worden als jouw nakomelingen. Want jij hebt naar mij geluisterd.’
19 Daarna ging Abraham terug naar zijn knechten. Samen gingen ze weer op weg naar Berseba, en daar bleef Abraham wonen

Ik zie hier geen sadistische God naar voor komen

De plaats van de ram is later ingenomen voor de Heer zelf....

Hoe Abraham bereid was zijn zoon op te offeren voor de liefde van God...

Was God bereid zijn onschuldige Zoon op te offeren voor de mens.....
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
ric0

Bericht door ric0 »

opoffering zeg je.....dat klopt

Opoffering van God zelf naar de Mens toe..........

Dus ken de Feiten Persian voor je je uitlaat over zulke dingen....
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Persian_revenge

Hoe Abraham bereid was zijn zoon op te offeren voor de liefde van God
Er is geen liefde in wreedheid. Men kan een wrede god niet liefhebben. Men is bang van hem.

Dus probeer nu niet als Moslims de feiten te verdraaien. Dat zal je niet lukken.
Persian_revenge

en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal.’
Probeer eerst zelf te lezen wat je hier plakt. Het is duidelijk dat dat een bevel is. Arme Abraham had zo te zien niet veel keuze. Dat is geen liefde maar eerde ANGST
Want nu weet ik dat je ontzag voor God hebt
Ontzag is niet liefde. Een ander bewijs dat de god van Abrahamistische godsdiensten angst en ontzag inboezemt dan liefde en bescherming.
ric0

Bericht door ric0 »

inderdaad de (Bijbelse)feiten liggen er?

Feit;God heeft Abaham zijn zoon geschonken wanneer dit natuurlijk niet meer mogelijk was(genisis)

feit ;Abraham heeft zijn zoon niet hoeven opofferen

feit ;God heeft Abraham gezegend

feit ;De Heere Jezus heeft de plaats ingenomen van de ram

Kortom welke wreedheid is hier begaan?
Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

Helaas verheerlijkt dit verhaal onvoorwaardelijke gehoorzaamheid als een grote deugd. Een werkelijk liefdevol persoon vraagt niet een enig kind als offer zonder goede reden.

Naar mijn mening is het verhaal over Jezus onder andere het antwoord op Job. De mens die lijdt en het gevoel heeft te zijn overgelevert aan de grillen van God. De mens die tot de hemel schreeuwt:
"Waarom?! Waarom moest dit gebeuren? Ik voel mij verlaten."

Als je het verhaal van Jezus gelooft dan betekent het dat God sportief genoeg was om ons lijden en onze wanhoop te ervaren.

Het belangrijkste deel van het verhaal voor de opstanding is het moment waarop Jezus uitroept:
"Mijn God, mijn God, waarom heb je me verlaten?"

Op dat moment snapt god hoe we ons voelen en houdt hij op om al die absurde eisen aan ons te stellen waar we toch niet aan kunnen voldoen. Op dat moment kan god vergeven. Als je in de god van het Oude Testament gelooft en je gelooft dat die god op een gegeven moment bij zinnen kwam tenminste...

Ik zie god niet als een kleinzielig wezen dat mensen onvolmaakt schept en ze vervolgens voor deze aangeboren beperkingen straft.

Mensen hebben mij pijn gedaan, mij veroordeeld, mij afgewezen en mij in de steek gelaten.

Mensen scheppen doorgaans goden in hun evenbeeld.

Wat heb ik daarmee van doen?
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op ma jan 22, 2007 3:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
ric0

Bericht door ric0 »

--------------------------------------------------------------------------------

[
quote]Quote:
en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal.’

Probeer eerst zelf te lezen wat je hier plakt. Het is duidelijk dat dat een bevel is. Arme Abraham had zo te zien niet veel keuze. Dat is geen liefde maar eerde ANGST

Je bent er zo getergd om mij of de Bijbel op de woorden te pakken dat je aan de inhoud voorbij gaat.Jammer dat je al zo bevooroordeeld ben.

Verder heb je altijd een keus in je leven
...Zoals je kan lezen word Abraham niet bedreigd met een straf als hij het niet zou doen...

Quote:
Want nu weet ik dat je ontzag voor God hebt

Ontzag is niet liefde. Een ander bewijs dat de god van Abrahamistische godsdiensten angst en ontzag inboezemt dan liefde en bescherming

Ontzag betekent geen angst..Deze betekenis geef jij eraan..
dat doen sommige aanranders en verkrachters ook..Die zien Nee als ja..

En sinds wanneer Kan ontzag en liefde niet hand in hand gaan.
Ik heb ontzag voor mijn vader en ook liefde
Persian_revenge

En sinds wanneer Kan ontzag en liefde niet hand in hand gaan.
Ik heb ontzag voor mijn vader en ook liefde
Waarom kunnen ontzag en angst niet hand in hand gaan? Dat lijkt zeker aannemelijker dan ontzag en liefde die bijna tegenstrijdige meningen en vervolgens gevoelens opwekken.

Het feit dat jij gelooft of liever jezelf wijsmaakt dat ontzag tot liefde kan leiden, is niet meer dan wishful thinking en tart elke logica.
Het gevolg van indoctrinatie.

Dit heeft geen zin. Jullie gelovigen Moslim of Christen zijn gewoonweg niet in staat logisch te denken.
ric0

Bericht door ric0 »

Synoniem van ontzag: achting
Synoniem van ontzag: respect
Synoniem van ontzag: eerbied

(www.mijnwoordenboek.nl)

zoals je kan lezen Is de betekenis van Ontzag een hele andere dan jij eraan geeft.(heeft niks met vrees te maken)

en jou bewering dat liefde bijna in tegenstrijd staat met ontzag is ntuulijk nergens op gebasseerd en slaat werkelijk nergens op.

Jij pretendeert dat de Christen niet logisch meer kan nadenken doorzjn geloofsovertuiging.Ik verwijt jou hetzelfde...Jij kan het goede niet zien in het Christendom Omdat simpelweg je het niet wilt zien.
sprot
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Jij kan het goede niet zien in het Christendom Omdat simpelweg je het niet wilt zien"

dat zeggen moslims ook zo....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dutch

Bericht door Dutch »

Persian_Revenge, ik heb ook de grootste moeite met die "opofferingsgezindheid" van Abraham... Vind dat dit sterk ruikt naar "heidens" gedoe met offeren van dieren en mensen...gewoon gekheid mijn inziens om dat proberen goed te praten, maar ja, gelovigen hebben geen keuze, ze moeten er wel een "uitleg" aan geven en wringen zich in 1000 bochten om dat te doen. Dit is niet enkel het alleenrecht van de moslims zie je wel.

Heb zelf onlangs een schaap "geofferd", maar dan wel omdat ik het dier zag als schapenkoteletten op vier poten en omdat in moslimland na het schapenfeest alle slagers gesloten zijn gedurende minimum 2 weken...
BFA

Bericht door BFA »

Vind dat dit sterk ruikt naar "heidens" gedoe met offeren van dieren en mensen...
8 000j voor nu was offeren van mensen een hele normale bezigheid. Als Abraham met zijn zoon naar de offertafel gaat, is dit geen abnormale daad.
Dat de mens vervangen wordt door een schaap, maakt dat na dit ogenblik het mensenoffer niet zo normaal meer was.
Door deze daad is het mensenoffer voor eens en voor altijd afgeschaft.

Islam heeft het terug ingevoerd.
Job.
In het verhaal van Job, wordt een een dialoog aangegaan met God, waar zijn eigen moraal in vraag gesteld wordt. 'Als er 50 onschuldigen zijn, zult gij dan nog... Als er 10 onschuldigen in de stad zijn...'

Hier maakt het Joodse volk een manier waarop fouten in de theocratie kunnen rechtgetrokken worden.

Democratie heeft het systeem door correctie met verkiezingen.
Dictatuur, theocratie of anders heeft geen correctiesysteem.
Het boek Job voegt dit toe.

Islam heeft het mogelijke corrigeren van een voorgaande fout verworpen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep

Bericht door Miep »

In het verhaal van Job, wordt een een dialoog aangegaan met God, waar zijn eigen moraal in vraag gesteld wordt. 'Als er 50 onschuldigen zijn, zult gij dan nog... Als er 10 onschuldigen in de stad zijn...'

Hier maakt het Joodse volk een manier waarop fouten in de theocratie kunnen rechtgetrokken worden.

Democratie heeft het systeem door correctie met verkiezingen.
Dictatuur, theocratie of anders heeft geen correctiesysteem.
Het boek Job voegt dit toe.

Islam heeft het mogelijke corrigeren van een voorgaande fout verworpen.[/quote]

Ik zie dat je hier 2 geschiedenissen door elkaar haalt.
Job werd alles afgenomen door de duivel om te zien of hij God nog lief zou hebben. God heeft de duivel toegelaten zover te gaan,alleen hij mocht niet aan het leven van Job komen.

Dat van die onschuldige mensen ,dat gaat over de neef van Abraham;Lot. het verhaal van Sodom en Gomorra

Groetjes habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
BFA

Bericht door BFA »

Ik zie dat je hier 2 geschiedenissen door elkaar haalt.
Excuseer me, ben atheist, waar bijbelkennis in het verre achterhoofd weggeborgen zit.

Hoop dat het niet erg is.
In ieder geval, bedankt voor rechtzetting.
stropke

Bericht door stropke »

ric0 schreef:inderdaad de (Bijbelse)feiten liggen er?

Feit;God heeft Abaham zijn zoon geschonken wanneer dit natuurlijk niet meer mogelijk was(genisis)

Idd en nog een volgende:
Feit: God legde Abraham een test voor, een proefexamen in vertrouwen.

Dat was het doel. Tuurlijk was het Gods doel niet dat Isaak gedod zou worde, maar dat kon Abraham niet weten. God wou hem testen in zijn vertrouwen naar God toe. Vertrouwde hij de Heer 100% in alles, stond God op de eerste plaats.
Het eerste gebod stelt dit toch zo: God liefhebben boven alles..enz.
En daarin wou God hem testen met de moeilijkste proef.
Abraham was in ieder geval geslaagd voor de test.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Miep

Bericht door Miep »

stropke schreef:
ric0 schreef:inderdaad de (Bijbelse)feiten liggen er?

Idd en nog een volgende:
Feit: God legde Abraham een test voor, een proefexamen in vertrouwen.

Dat was het doel. Tuurlijk was het Gods doel niet dat Isaak gedod zou worde, maar dat kon Abraham niet weten. God wou hem testen in zijn vertrouwen naar God toe. Vertrouwde hij de Heer 100% in alles, stond God op de eerste plaats.
Het eerste gebod stelt dit toch zo: God liefhebben boven alles..enz.
En daarin wou God hem testen met de moeilijkste proef.
Abraham was in ieder geval geslaagd voor de test.
Ja en Abraham heeft vasy geloofd dat God Izak weer levend kon maken.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Plaats reactie