Massa gelovigen niet nee. Ik argumenteer niet dat 1 miljard atheïsten niet kunnen mis zijn. Ik argumenteer dat tussen de meest suksesvolle wetenschappers in verhouding tot de rest van de bevolking meer atheïsten zitten. En toch wordt niet geloven dom genoemd.ric0 schreef:ik wou even snel op 2 vragen reafgeren
Waarom geloven ruim 5 miljard mensen op aarde in God.Waarom zitten dan tussen de beste wetenschappers de meeste atheïsten?
We hadden samen toch afgesproken dat dit geen gegrond argument was
Dat zijn verhaaltjes, ric0. Verhaaltjes om al dan niet te geloven.ric0 schreef:Dat heeft Hij gedaan..JezusWaarom komt "Hij" niet even persoonlijk zeggen aan goeie mensen dat "Hij" er is?
en nog verlochen je hem
verder heeft hijtalloze profeten gestuurd naar aarde om te bevestigen dat hij er is..
Er zijn andere verhaaltjes dat Mohammed die boodschappers is, en nog andere Siddharta, en nog andere zeggen dat Mozes moet geloofd worden en nog andere door nog vele andere gurus. Waarom schept God verwarring?
Waarom is er geen boodschapper nu, een eeuwig levend man, die wonderen kan doen, die een ander niet kan.
Of waarom kunnen priesters niet licht maken bvb?
Ik bedoel... geloven is het belangrijskte kriterium en het enige wat we krijgen is een boek en een verhaal waar je over honderden fouten en interprataties heen moet kijken.
(Noot: mijn stelling is: geloven en dreigen wordt gebruikt om mensen te manipuleren om dingen te doen die ze anders niet willen doen: dus om macht.)