Het gebed voor de Moslims.

Moderator: M

Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Silly schreef:hij was een WAT :|

plus.. ik had al gezegd welke..

Jezus vzmh was/is een Moslim.
46. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn."

47. Zij zeide: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.

48. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen."

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Israëls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mee, wat je zult eten en wat je in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien je gelovigen bent."

50. Ik kom tot u met een teken van uw Heer bevestigende wat vóór mij was, namelijk, de Torah en om u iets, van wat u was verboden toe te staan; vreest daarom God en gehoorzaamt mij.

51. Voorzeker, God is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom, dit is het rechte pad."

52. Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van God?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van God. Wij geloven in God. En getuig je dat wij Moslims zijn."
Moslim, Chaimae, is ingevoerd door de Koran, en jij citeert de Koran. Je kunt dus niet bewijzen dat Christus zich Moslim noemt met de Koran in de hand. Je zult het moeten doen met de bijbel in de hand.

Anders schrijf ik wel effe een boek om te bewijzen dat Mohammed zich ook de eerste Marxist noemde. Ik zal het doen rijmen en beweren dat ik niet kan rijmen, zodat het van God moet gekomen zijn.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

waar haal je dit vandaan??


denk je dat columbus zichzelf een amerikaan noemde?
of dat stalin himzelf zag als stalinistisch?

wat jij zegt is net zoiets als: abraham was communist :? ook ver na zijn tijd...

moslims= volgers van de islam
islam = 600 jr NA chr.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jezus heeft zich nergens Christelijk genoemd in de Bijbel. Hij mag dan wel Christus heten, maar dat is slechts een de Nederlandse weergave. In het Hebreeuws heet hij namelijk Messias, zijn de Joden die Jezus dan volgen Messianan?

Jullie hebben er gewoon een draai aan gegeven en julliezelf Christenen genoemd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Chaimae schreef:Jezus heeft zich nergens Christelijk genoemd in de Bijbel. Hij mag dan wel Christus heten, maar dat is slechts een de Nederlandse weergave. In het Hebreeuws heet hij namelijk Messias, zijn de Joden die Jezus dan volgen Messianan?

Jullie hebben er gewoon een draai aan gegeven en julliezelf Christenen genoemd.
stagfirallah...

in het aramees heten wij mshiehoye... wat betekend: volgelingen van de messias..

chrisus.. komt van het griekse woord wat staat voor gezalfde. wij zijn de volgelingen van de gezalfde.. dus de christenen

samenvatting,
hebreeuws --> messias --> mshiehoye --> volgelingen van de messias
grieks--> christus --> christenen --> volgelingen van de christus


christus was niet zijn achternaam ofsow :roll: :?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nou kijk eens aan. Het moet niet gekker worden. Christus is dus gewoon verzonnen en hebben jullie daarna maar gewoon Christenen genoemd.


In het Arabisch heten jullie ''Mesieh''. Afkomstig van het woordje Messias.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Jezus heeft zich nergens Christelijk genoemd in de Bijbel. Hij mag dan wel Christus heten, maar dat is slechts een de Nederlandse weergave. In het Hebreeuws heet hij namelijk Messias, zijn de Joden die Jezus dan volgen Messianan?

Jullie hebben er gewoon een draai aan gegeven en julliezelf Christenen genoemd.
Chaimae, stop effe met "jullie" te gebruiken. Ik ben geen Christen. Echt niet, ik heb respect voor die mensen, en ik ken veel van hun geloof, maar ik ben positivist en geloof niet zomaar in het supernatuurlijke.

Christenen noemen zichzelf Christenen omdat ze Jezus Christus volgen. Ze hadden zichzelf ook allemaal Jezuïeten kunnen noemen of zo.

Hoe hadden ze zich anders moeten noemen? Toch niet "Moslims", want Jezus nam dat woord nooit in de mond. Ze hadden zich misschien beter "verkondigers van de blijde boodschap" genoemd, want dat was de opdracht van Jezus, maar da's nogal lang. Ze wilden zich ook niet joden noemen, voor een duidelijke reden.

Wat is eigenlijk het probleem, mogen ze zich geen naam geven? Zoals verkondigers van de leer van Marx zich Marxisten noemen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Chaimae schreef:Nou kijk eens aan. Het moet niet gekker worden. Christus is dus gewoon verzonnen en hebben jullie daarna maar gewoon Christenen genoemd.


In het Arabisch heten jullie ''Mesieh''. Afkomstig van het woordje Messias.
ik weet wat het in het arabisch is...

maar hij is speciaal.. dus is hij gezalfd.. en dus noemen we ons naar hem

is het nu duidelijk? ik dacht dat je havo deed? dit is ver onder de maat...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:
Chaimae schreef:Nou kijk eens aan. Het moet niet gekker worden. Christus is dus gewoon verzonnen en hebben jullie daarna maar gewoon Christenen genoemd.


In het Arabisch heten jullie ''Mesieh''. Afkomstig van het woordje Messias.
ik weet wat het in het arabisch is...

maar hij is speciaal.. dus is hij gezalfd.. en dus noemen we ons naar hem

is het nu duidelijk? ik dacht dat je havo deed? dit is ver onder de maat...
Nogmaals ik vind het maar vreemd dat de Christenen zich zo noemen.

Jezus was inderdaad bijzonder. Daar zijn we hiet hier in ieder geval over eens.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Nou kijk eens aan. Het moet niet gekker worden. Christus is dus gewoon verzonnen en hebben jullie daarna maar gewoon Christenen genoemd.


In het Arabisch heten jullie ''Mesieh''. Afkomstig van het woordje Messias.
WEL DAN, Messias en Christus betekent alletwee "gezalfde". Het éne Hebreeuws/Aramees en het andere Grieks.

Wat is het probleem, zullie noemen Christenen dus eigelijk ook Christenen, maar in een andere taal, en jij maakt bezwaar.

Zou God zich daarover boos maken? Moet het nog gekker?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Nogmaals ik wil de Bijbel lezen, maar welke versie van de Bijbel moet ik nou lezen? Is het niet vreemd dat jezus zich nooit Christelijk genoemd heeft. Ach ja Isa vzmh was een Moslim. Da's waar ook.
Lieve Chaimae
Zeg eens eerlijk.
Heb jij nou nooit in je leventje het gevoel dat je meer wil weten dan wat er rond om je gebeurd?
Heb jij nooit dat je denkt, “Wat zou dat woord betekenen?
Ik had dat als kind we. Ik stelde mezelf vragen, en ik stelde vragen aan mijn opvoeders.

Deze opmerking van jou zette me aan het denken.
“Is het niet vreemd dat jezus zich nooit Christelijk genoemd heeft”
Ik ga je uitleggen wat het woord Christelijk betekend.
We beginnen bij het woord Christus.

Christus is het Nederlandse woord van het Griekse woord Χριστός, wat gezalfde betekent.
Het Hebreeuwse woord Messias, wat gebruikt word in de bijbel om Jezus aan te duiden betekent ook Gezalfde.

Nou moet je niet denken dat Jezus ingesmeerd was met een dikke laag zalf, maar Jezus is door de doop van Johannes de doper God 'gezalfd' met de Heilige Geest. Hij kreeg dus speciale kracht van God.

"...na de doop, die Johannes verkondigde, van Jezus van Nazareth, hoe God Hem met de heilige Geest en met kracht heeft gezalfd. Hij is rondgegaan, weldoende en genezende allen, die door de duivel overweldigd waren; want God was met Hem." Hand. 10:37c-38 NBG

Een Christen is iemand die Jezus volgt. Een volgeling van Jezus.
Christelijk is, als je het gedachte goed van Jezus volgt. Als je beleid ( zegt) dat Jezus voor jou aan het kruis gestorven is.

Mijn vraag aan jou..
Kan Jezus zich zichzelf Christelijk genoemd hebben?
Noemde Jezus zichzelf een Christen?

Denk even na, en geef me hier antwoord op alsjeblieft.

En als je antwoord op deze vraag nee is, dan vraag ik je wie Jezus was.
Hoe mogen wij Jezus noemen.

Trouwens. Er staat nergens in de bijbel dat Jezus Moslim was.
Islam is meer dan 600 jaar na dat Christus ( Jezus) gestorven is opgericht door Mohammed.

En als ik jou raad mag geven, als je werkelijk de bijbel wil lezen, dan raad ik je aan om de kinderbijbel te gaan lezen. Die staat vol met prachtige verhalen, en op deze manier leer je iets over het Christendom.

Er is trouwens maar een versie van de bijbel. Er bestaan wel verschillende vertalingen.
Je moet dat zien zoals de koran naar het Engels vertaald is door verschillende moslim geleerde zoals bijvoorbeeld door Pickthall .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

chaimae

jullie noemen jezelf moslims... soms islamieten :shock:
wij noemen jullie taye (wij=aramesen)
op palltalkt hebben jullie weer andere namen (A)

heeel inconsequent vind je niet?? :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ja... wat is een moslim eigenlijk.
Iemand die Mo_ Slim ( mohammed de slimme ) volgt?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:chaimae

jullie noemen jezelf moslims... soms islamieten :shock:
wij noemen jullie taye (wij=aramesen)
op palltalkt hebben jullie weer andere namen (A)

heeel inconsequent vind je niet?? :wink:

Mohammed vzmh die heeft zich in ieder geval Moslim genoemd. Dat kunnen we van jezus niet zeggen.

Wij zijn Moslims en daarmee klaar. Het woord ''Moslim'' dat is niet verzonnen. dat bij Christenen het geval is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Mohammed vzmh die heeft zich in ieder geval Moslim genoemd. Dat kunnen we van jezus niet zeggen.

Wij zijn Moslims en daarmee klaar. Het woord ''Moslim'' dat is niet verzonnen. dat bij Christenen het geval is.
getuigt van arrogantie

chaimae... ik weet dat je filosofie niet sterk is maar hier:

kant (een van mijn favorieten(A)) heeft uitspraken gedaan over vele aspecten binnen de filosofie.
één van zijn bekendste uitspraken betreft het categorische imperatief.. gewoon heel slim van die man :D

kant heeft zichzelf nooit kantiaans genoemd.. en weet je waarom niet?

OMDAT DAT VERDORIE NIET KAN!!!

daarmee geeft hij aan dat hij zijn eigen leer volgt, maar dat moet hij ook aangezien hij die leer zelf bedacht heeft. zie je hoe dubieus en hoe belachelijk dat is?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Silly schreef:chaimae

jullie noemen jezelf moslims... soms islamieten :shock:
wij noemen jullie taye (wij=aramesen)
op palltalkt hebben jullie weer andere namen (A)

heeel inconsequent vind je niet?? :wink:

Mohammed vzmh die heeft zich in ieder geval Moslim genoemd. Dat kunnen we van jezus niet zeggen.

Wij zijn Moslims en daarmee klaar. Het woord ''Moslim'' dat is niet verzonnen. dat bij Christenen het geval is.
Chiamae, Mohammed heeft Moslim verzonnen... :wink:
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lieve Chaimae
Zeg eens eerlijk.
Heb jij nou nooit in je leventje het gevoel dat je meer wil weten dan wat er rond om je gebeurd?
Heb jij nooit dat je denkt, “Wat zou dat woord betekenen?
Ik had dat als kind we. Ik stelde mezelf vragen, en ik stelde vragen aan mijn opvoeders.
Nee eigenlijk niet. Klinkt arrogant en mischien ben ik dat ook wel, maar wat er om mij heen gebeurt intresseert me niet zo. Ik weet namelijk dat de Islam het ware geloof is en het is dus niet nodig me in andere geloven te verdiepen. Daar heb ik geen zin in, kan me tijd beter aan de Islam besteden.

Verder vind ik het erg vreemd dat Christenen zich zo noemen, maargoed. Daar blijf ik bij.
Mijn vraag aan jou..
Kan Jezus zich zichzelf Christelijk genoemd hebben?

Eigenlijk niet. Christus is namelijk een Nederlands woord en Jezus kan zich dus niet zo genoemd hebben.
Noemde Jezus zichzelf een Christen?

Nergens in de Bijbel staat er dat Jezus zich een Christen noemde.

En als je antwoord op deze vraag nee is, dan vraag ik je wie Jezus was.
Hoe mogen wij Jezus noemen.

Jezus vzmh gewoon. Jezus is een profeet.
Trouwens. Er staat nergens in de bijbel dat Jezus Moslim was.
Islam is meer dan 600 jaar na dat Christus ( Jezus) gestorven is opgericht door Mohammed
.


Volgens de Koran/Islam zijn alle Profeten die door God zijn uitgezonden Moslims.
En als ik jou raad mag geven, als je werkelijk de bijbel wil lezen, dan raad ik je aan om de kinderbijbel te gaan lezen. Die staat vol met prachtige verhalen, en op deze manier leer je iets over het Christendom.

Dat zal ik doen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

maar wat er om mij heen gebeurt intresseert me niet zo.
Chaimae, hoe moet ik jouw gehuil om je 'palestijnse broeders en zusters' dan interpreteren? Of jouw idee, dat joden maar dood moeten vanweg de palestijnen? Als wat om jou heen gebeurt jou niet interesseert, waarom dan zulke emotionele reacties?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:Nee eigenlijk niet. Klinkt arrogant en mischien ben ik dat ook wel, maar wat er om mij heen gebeurt intresseert me niet zo. Ik weet namelijk dat de Islam het ware geloof is en het is dus niet nodig me in andere geloven te verdiepen. Daar heb ik geen zin in, kan me tijd beter aan de Islam besteden.
Chaimae, mijn kind, luister eens aandachtig. Hoe kan ik weten dat de monitor van mijn computer wit is als ik nog nooit zwart heb gezien? Hoe kan ik weten dat bij McDonalds eten het lekkerste is als ik nog nooit bij BurgerKing heb gegeten? Hoe kan ik de kwaliteit van mijn filosofieleraar goed noemen als ik nog nooit een andere heb gehad om ermee te vergelijken?

Kortom; hóé kun je weten dat jouw geloof de juiste is als je nauwelijks de inhoud van de andere kent? Je beweert nu zelf dat je niet voldoende bent geinformeerd over andere religies, dus eigelijk je mond moet houden. Nogmaals, Ketter, BFA, Ariel en clan kunnen en mogen hier zeggen wat ze willen, maar jij NIET.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Lieve Chaimae
Zeg eens eerlijk.
Heb jij nou nooit in je leventje het gevoel dat je meer wil weten dan wat er rond om je gebeurd?
Heb jij nooit dat je denkt, “Wat zou dat woord betekenen?
Ik had dat als kind we. Ik stelde mezelf vragen, en ik stelde vragen aan mijn opvoeders.

Nee eigenlijk niet. Klinkt arrogant en mischien ben ik dat ook wel, maar wat er om mij heen gebeurt intresseert me niet zo. Ik weet namelijk dat de Islam het ware geloof is en het is dus niet nodig me in andere geloven te verdiepen. Daar heb ik geen zin in, kan me tijd beter aan de Islam besteden.

Dat klinkt niet arrogant, dat klinkt enorm dom.
Verder vind ik het erg vreemd dat Christenen zich zo noemen, maargoed. Daar blijf ik bij.
60 keer uitgelegd en nog niet begrepen. :roll:
Mag ik het D woord gebruiken?
Mijn vraag aan jou..
Kan Jezus zich zichzelf Christelijk genoemd hebben?
Eigenlijk niet. Christus is namelijk een Nederlands woord en Jezus kan zich dus niet zo genoemd hebben.
Zucht....
60 keer uitgelegd en nog niet begrepen. :roll:
Mag ik het D woord gebruiken?


Enzovoort.....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nogmaals vind het Christendom een flop!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie