Het gebed voor de Moslims.

Moderator: M

Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha:

waarom noem je mij goed, er is er geen goed dan Alaha de ene.....

Ook hier is er weer aan het begin van de zin een vragende voornaamwoord!!!! En ook in het antwoord dat Jezus geeft, ontkent hij zichzelf en bevestigt hij alleen maar Alaha..!!!
ajax,
jij wordt geplaagd door je eigen fantasieeen denk ik, jezus noemde god, VADER .
de naam allah heeft hij nooit uitgesproken en daarbij was allah in jezus tijd een afgod, maangod, een beeld van steen en dat is vandaag de dag nog steeds zo.

dus niet jokken en de boel verdraaien meneer ajax, mvg nadia
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands
Als je de bijbel in het aramees leest dan zitten er mega-verschillen in.


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Silly schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha.....

taba = goed
Alaha = Allah/Elooh/God
Allah is dezelfde god van jezus vzmh
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands
Als je de bijbel in het aramees leest dan zitten er mega-verschillen in.


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
jezus noemde hem "abba" en dat staat voor "vader" !! of snap jij dat niet klein klein kleutertje, je kunt wel van alles uitkramen maar antwoorden, ho maar !!

ik spreek in het nederlands dus gebruik ik de nederlandse vertaling.

maar, geef nu maar eens fatsoenlijk antwoord want je was weer flink aan het jokken met je fantasie dat jezus allah gebruikt zou hebben.

nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
Silly schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha.....

taba = goed
Alaha = Allah/Elooh/God
Allah is dezelfde god van jezus vzmh
nederlands graag !!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands
Als je de bijbel in het aramees leest dan zitten er mega-verschillen in.


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
jezus noemde hem "abba" en dat staat voor "vader" !! of snap jij dat niet klein klein kleutertje, je kunt wel van alles uitkramen maar antwoorden, ho maar !!

ik spreek in het nederlands dus gebruik ik de nederlandse vertaling.

maar, geef nu maar eens fatsoenlijk antwoord want je was weer flink aan het jokken met je fantasie dat jezus allah gebruikt zou hebben.

nadia
ten eerste Alaha
En dat heeft jezus zelf gezegd
Mattheus 19:17
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
ajax schreef:
Silly schreef: neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha.....

taba = goed
Alaha = Allah/Elooh/God
Allah is dezelfde god van jezus vzmh
nederlands graag !!!
Ik gebruik graag de originele taal
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Silly schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
goed zo silly, inderdaad het armeens was er als eerst.
allah bestond in die tijd wel maar niet zoals ajax uitkraamt...zie deze link..............
http://www.sign2god.com/folders/ILL/Bab ... Islam.html

Allah = de Maangod.
Centraal in de religie van de Islam staat de aanbidding van de god "Allah".
De moslims beweren dat Allah in pre-islamitische tijden de bijbelse God was van de patriarchen, profeten en apostelen.
De kwestie is er dus een van continuïteit: was "Allah" de bijbelse God, of was hij een heidense god in het Arabië van vóór de Islamisering?
Indien "Allah" werkelijk deel uitmaakt van de goddelijke openbaring in de Schrift, dan is de Islam de volgende stap in de bijbelse religie, maar indien Allah een pre-islamitische heidense god was, dan is de islamitische bewering weerlegd.

zie verder de link als bron.

nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:
ajax schreef: mana qara anta liy taba, layta taba illa en ghat Alaha.....

taba = goed
Alaha = Allah/Elooh/God
Allah is dezelfde god van jezus vzmh
nederlands graag !!!
Ik gebruik graag de originele taal
hier hoor jij je te houden aan de regels en als je iets schrijft in een ander taal dan behoor je de vertaling erbij te vermelden.

nadia
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
Silly schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
goed zo silly, inderdaad het armeens was er als eerst.
allah bestond in die tijd wel maar niet zoals ajax uitkraamt...zie deze link..............
http://www.sign2god.com/folders/ILL/Bab ... Islam.html

Allah = de Maangod.
Centraal in de religie van de Islam staat de aanbidding van de god "Allah".
De moslims beweren dat Allah in pre-islamitische tijden de bijbelse God was van de patriarchen, profeten en apostelen.
De kwestie is er dus een van continuïteit: was "Allah" de bijbelse God, of was hij een heidense god in het Arabië van vóór de Islamisering?
Indien "Allah" werkelijk deel uitmaakt van de goddelijke openbaring in de Schrift, dan is de Islam de volgende stap in de bijbelse religie, maar indien Allah een pre-islamitische heidense god was, dan is de islamitische bewering weerlegd.

zie verder de link als bron.

nadia
Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Jezus sprak aramees... niet arabisch

hoe kan hij arabische woorden gebruiken? hij was een jood die hebreeuws en aramees sprak.

de evangelien en de brieven waren in het GRIEKS, HEBREEUWS en ARAMEES.. en niet arabisch.. dus waar haal je het vandaan? de helft van de woorden die je gebruikt zijn nooit door jezus zo uitgesproken...

ik wil je BRON hebben.. en dan een andere als de koran :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Silly schreef:Jezus sprak aramees... niet arabisch

hoe kan hij arabische woorden gebruiken? hij was een jood die hebreeuws en aramees sprak.

de evangelien en de brieven waren in het GRIEKS, HEBREEUWS en ARAMEES.. en niet arabisch.. dus waar haal je het vandaan? de helft van de woorden die je gebruikt zijn nooit door jezus zo uitgesproken...

ik wil je BRON hebben.. en dan een andere als de koran :wink:
Ik heb geen bijbel die aramees is bijna niemand want anders zouden er teveel verschillen zijn tussen de originele en de hedendaagse(bewerkte)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik heb een aramese bijbel :wink:

als je kthobonoyo aramees kunt lezen leen ik hem met veel liefde aan je uit, kun je lezen wat hij zei.


en ik heb ze ook vergeleken ja.. de bijbels (hollands, engels en armees). samen met me pa, en wat denk je...

identiek!
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:
ajax schreef:Ooh ik dacht dat jezus vzmh aramees sprak??
Dus het was toch nederlands
Als je de bijbel in het aramees leest dan zitten er mega-verschillen in.


http://en.wikipedia.org/wiki/Alaha
jezus noemde hem "abba" en dat staat voor "vader" !! of snap jij dat niet klein klein kleutertje, je kunt wel van alles uitkramen maar antwoorden, ho maar !!

ik spreek in het nederlands dus gebruik ik de nederlandse vertaling.

maar, geef nu maar eens fatsoenlijk antwoord want je was weer flink aan het jokken met je fantasie dat jezus allah gebruikt zou hebben.

nadia
ten eerste Alaha
En dat heeft jezus zelf gezegd
Mattheus 19:17
Mattheus 19:16 t/m 19 gaat over een rijke man die jezus een aantal vragen steld.

16..er kwam een jongeman bij jezus met de vraag "goede meester, wat moet ik doen om het eeuwig leven te krijgen?" 17....waarom komt u met die vraag bij mij? vroeg jezus "alleen god is toch goed? maar om op uw vraag te antwoorden: Als u het eeuwig leven wilt hebben, moet u zich houden aan de geboden". 18..welke geboden? vroeg hij. Jezus antwoordde "U mag niet moorden. U mag geen overspel plegen. U mag niet stelen. U mag niet LIEGEN. U moet respect hebben voor uw ouders. U moet net zoveel van uw medemens houden als van UZELF.......

ps: de rest van het verhaal is bijzonder mooi maar dat mag je zelf opzoeken want ik ga de bijbel niet overtikken voor je.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:
Silly schreef: neem maar aan van een aramees sprekende dat jezus het niet over jouw allah had !

hij gebruikte het woord abi, of aboena.. een woord dat zelfs in het hedendaagse aramees nog VADER betekent.

je link bewijst niets.. het arabisch stamt inderdaad af van het aramees. wilt nog niet zeggen dat hij het over allah had.
goed zo silly, inderdaad het armeens was er als eerst.
allah bestond in die tijd wel maar niet zoals ajax uitkraamt...zie deze link..............
http://www.sign2god.com/folders/ILL/Bab ... Islam.html

Allah = de Maangod.
Centraal in de religie van de Islam staat de aanbidding van de god "Allah".
De moslims beweren dat Allah in pre-islamitische tijden de bijbelse God was van de patriarchen, profeten en apostelen.
De kwestie is er dus een van continuïteit: was "Allah" de bijbelse God, of was hij een heidense god in het Arabië van vóór de Islamisering?
Indien "Allah" werkelijk deel uitmaakt van de goddelijke openbaring in de Schrift, dan is de Islam de volgende stap in de bijbelse religie, maar indien Allah een pre-islamitische heidense god was, dan is de islamitische bewering weerlegd.

zie verder de link als bron.

nadia
Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen
allah van toen en nu heeft niets gemaakt, allah was een beeld, zoek op google, allah maangod" en je vind weet ik hoeveel informatie.
weet je wat een beeld van steen is of moet ik je dat uitleggen.

een voorbeeld:
op het rembrandtplein in amsterdam staat ook een beeld van rembrandt, rembrandt heeft in zijn leven (dus toen hij nog kon lopen) mooie schilderijen gemaakt maar dat beeld van hem wat vandaag de dag op het plein van amsterdam staat leeft niet en kan dus helaas geen schilderijen meer maken.
afein, het verschil van rembrandt en allah is dat rembrandt ooit geleefd heeft als mens en allah heeft nooit geleefd, allah is altijd een beeld geweest. dat beeld wekt niets en heeft niets verwekt...en hoe graag jij het ook wilt geloven, jij weet dat je er heel ver naast zit maar goed, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

de allah van vandaag zou zogenaamd de wereld geschapen hebben, geloof het zelf.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

en als ik zou moeten kiezen tussen die twee dan zou ik voor rembrandt gaan...

een god is er om de mensheid plezier te geven in het leven, niet om dat juist weg te nemen...

je bent zo geconditioneerd ajax, je zou alles nog geloven als het maar tegen het christendom was. je weet niet eens waar het christendom voor staat en wie jezus is.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

je weet niet eens waar het christendom voor staat en wie jezus is.
Jezus zei:

Er komt een tijd, waarin diegene die je doodt, denkt dat hij een dienst aan God bewijst. Ze doen zulke dingen omdat ze mij of de vader niet kennen.

Johannes 16:2-3
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
King of controversy
Berichten: 133
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 6:25 pm

Bericht door King of controversy »

Nou wil ik in principe niet heel vervelend zijn, maar veel dingen die hier over het Christendom werden gezegd kloppen gewoon niet.
Bijvoorbeeld over 'vergiffenis'. Jazeker, de katholieken geloven dat God je zonden kan vergeven. Maar vraag het eens aan Andre Rouvoet, dan krijg je een compleet ander antwoord. Bepaalde versies van het christendom geloven bijvoorbeeld in de pre-destinatie, en de oerzonde enzo.
Ook het verhaal over de persoonlijke relatie met God klopt weinig. Ja sommige varianten geloven in een persoonlijk relatie, maar bijvoorbeeld de katholieken weer niet. (heiligingverering, bemiddeling Kerk en heiligen met God)

Wat daar gebeurd is dat jullie het beste nemen van allerlei varianten en dat bestempelen tot christendom. Maar zo werkt het niet, dat is compleet buiten de werkelijkheid.
Mijn vermoeden is dat jullie hetzelfde doen met de Islam, alleen nemen jullie dan juist de slechte elementen, en proppen die bij elkaar. Ook dat is buiten de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog even vlug. Tussen de maaltijd door.
Ik kan het niet laten.
Een vraagje beste King of controversy.
Kan jij ons de werkelijke werkelijkheid laten zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Andre Rouvoet is nou niet bepaald een toonaangevende theoloog die na ik-weet-niet-hoeveel-studies op zijn antwoorden komt


in tegenstelling tot de islam, baseren christenen zich enkel op het boek: de bijbel. er kunnen geen regels bij komen of eraf gaan. wil je je meten? pak de bijbel en leg die langs jouw leven... dan wordt je gemeten door christus en niet door van Rouvoet, de paus, of de patriarch

Er komt een tijd, waarin diegene die je doodt, denkt dat hij een dienst aan God bewijst. Ze doen zulke dingen omdat ze mij of de vader niet kennen.
dankje BFA.. het lijkt mij duidelijk op wie christus wijst...


oerzonde of niet: de boodschap van christus blijft gelijk.
predestinatie of niet: de boodschap van christus blijft gelijk.

en weet je waarom? een tekort aan paradoxen en contradicties zorgen ervoor dat het verhaal staande blijft.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Bepaalde versies van het christendom geloven bijvoorbeeld in de pre-destinatie, en de oerzonde enzo.
Christendom is niet uniform. Er zijn minderheidsgroepen die een andere beleving en andere accenten leggen.

We leven nu. Wat nu is, is belangrijk, niet wat was.Christendom is naar een geloof geevolueerd dat vooral 'liefde voor alle levende wezens' uitstraalt.
Dat er minder naar de kerk gegaan wordt, minder regels gevolgd is enkel een gevolg van Christus handeling, de tempel van pilaarbijters en farizeeers legen.
Er is heel veel synthetisch denken tussen het Christendom en andere religies. Dit kan de wereld enkel ten goede komen.

Deze synthese gaat enkel waar er unificerende waardes zijn. De gelijkwaardigheid van de mens is de grote unificerende kracht tussen de religies.
Islam is de uitzondering. Islam kent geen gelijkwaardigheid. Islam bepaalt de waarde van de mens volgens sexe, geloof, huidskleur. Met Islam is enkel totale verwerping mogelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
King of controversy
Berichten: 133
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 6:25 pm

Bericht door King of controversy »

@ Ariel
Domme vraag. Ik kan hooguit aangeven wat mijn inziens niet werkelijk is, maar de ultieme werkelijkheid? Bestaat niet eens denk ik.
@ Silly
Inderdaad Rouvoet is geen theoloog, maar zijn denkbeelden over God en de Wereld heeft hij heus niet zelfverzonnen. Daar hebben theologen over lopen nadenken. Doen theologen trouwens al sinds de kruisiging van Christus. (om maar wat te noemen: Jezus=god en zoon?; ontdekking van Amerika, heliosstelsel, Luther, ect)

Als er volgens jouw geen regels bij kunnen komen, hoe verklaar je dan die tientallen verschillen binnen het Christendom, elk met andere leefregels?

En de boodschap van Christus blijft helemaal niet gelijk. Juist omdat het verhaal vol met tegenstellingen zit, is er vanaf het begin van het Christendom discussie geweest over het boek. Daaruit zijn verschillende varianten ontstaan (niet allemaal tegelijk natuurlijk) en binnen die varianten blijft 'de boodschap van Christus' gelijk.

@ BFA
Blabla liefde voor alle levende wezens blablabla.

Juist dat verhaal komt van een minderheidsgroep binnen het Christendom. Het veronderstelt namelijk dat je als mens een persoonlijke relatie hebt met Jezus, die ook God is, alsmede de heilige geest (en dan zeggen dat Mohammed gestoord was...;) )
Nogmaals, de katholieken geloven alleen in bemiddeling, Hervormden in predestinatie (dwz voordat je geboren wordt heeft God al bepaald of je als mens diep religieus bent, en daarom in de hemel komt, of een andere variant, iedereen gaat naar de hel behalve die Gods genade krijgen. Iets wat je alleen maar kunt afwachten.)

En gelijkwaardigheid van de mens? Onzin. Christendom heeft alleen moeite met Christelijke slaven, vrouwen uitgezonderd.
Het Christendom is even verwerpelijk als de Islam. Daarom ben ik blij dat veel Christenen en moslims zich niet zo strikt aan die boeken houden.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

King of controversy schreef:@ Ariel
Domme vraag. Ik kan hooguit aangeven wat mijn inziens niet werkelijk is, maar de ultieme werkelijkheid? Bestaat niet eens denk ik.
Persoonlijk noem ik de "werkelijkheid" het gedeelte dat zeer doet als je er met je hoofd tegenaan loopt. :)
King of controversy schreef: Het Christendom is even verwerpelijk als de Islam.
Ik ben ook atheïst (agnost), en ik ben niet zo'n fan van de Katholieke kerk, maar de reden waarom ik denk dat je dit stelt is: het Christendom heeft een periode van zelfkritiek doormaakt, de Islam niet. Atheïsten hebben altijd in de eerste plaats het Christendom als nobele tegenstander gekend. Niet de Islam, daarom is je kennis over de fouten in het Christendom groot. Ken je de Islam even goed?

Als je beide voorname bronnen van ethiek naast mekaar legt, Koran en Nieuwe testament, zul je grote verschillen zien. Leg als een historicus naast mekaar hoe Christendom en Islam in hun eerste twee eeuwen gegroeid zijn. Je zult merken dat de Islam een veroveringsgodsdienst was, en het Christendom een minderhedengodsdienst was.

Basisgebod van Christenen? "Heb in de eerste plaats God lief, en in de tweede plaats heb je naaste lief"
Basisgebod van Moslims? "Gehoorzaam Allah en z'n profeet"
King of controversy schreef: Daarom ben ik blij dat veel Christenen en moslims zich niet zo strikt aan die boeken houden.
En bij de Christenen blijft dat zo. Binnen de Moslim gemeenschap is een golf van fanatisme op komst. "Fundamentalisme" heet het, en het wil gewoon zeggen "houden aan letter van de Koran". Ik weet niet hoe groot ze is, maar als je hoort dat 37% van de Britse Moslimjongeren de Sharia wil ingevoerd zien, schrik ik toch wel even. Ja, via de pers OK, en hun statistieken zijn meestal shabby, maar toch!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

King of controversy schreef:Nou wil ik in principe niet heel vervelend zijn, maar veel dingen die hier over het Christendom werden gezegd kloppen gewoon niet.
Bijvoorbeeld over 'vergiffenis'. Jazeker, de katholieken geloven dat God je zonden kan vergeven. Maar vraag het eens aan Andre Rouvoet, dan krijg je een compleet ander antwoord. Bepaalde versies van het christendom geloven bijvoorbeeld in de pre-destinatie, en de oerzonde enzo.
Ook het verhaal over de persoonlijke relatie met God klopt weinig. Ja sommige varianten geloven in een persoonlijk relatie, maar bijvoorbeeld de katholieken weer niet. (heiligingverering, bemiddeling Kerk en heiligen met God)

Wat daar gebeurd is dat jullie het beste nemen van allerlei varianten en dat bestempelen tot christendom. Maar zo werkt het niet, dat is compleet buiten de werkelijkheid.
Mijn vermoeden is dat jullie hetzelfde doen met de Islam, alleen nemen jullie dan juist de slechte elementen, en proppen die bij elkaar. Ook dat is buiten de werkelijkheid.
andre rouvoet is een gewone mens, buurman, policus en waarschijnlijk ook vader.
wil je iets weten over het christendom dan moet je bij de bijbel zijn, in het bijzonder zou je dan het nieuwe testament moeten lezen, de boodschappen, levenswijze wat jezus heeft achtergelaten en jezus sprak wel degelijk over een persoonlijk relatie met god dus jij liegt hierover.

dat jij rouvoets als voorbeeld neemt zegt meer over jou dan over rouvoets, zo zou je ook kunnen zeggen dat dutrou (kinderverkrachter) die waarschijnlijk ooit gedoopt is geweest het beste voorbeeld voor de mensheid geeft, kom op zeg, denk toch na !!

zelf onderzoeken zou je wijsheid en inzicht geven.
jezus was en blijft een goed voorbeeld voor de christenen en eigenlijk voor de hele mensheid.
als we zijn wijsheid zouden nastreven dan zou de wereld er heel anders uitzien.
zonder ellende dus, athans een heel stuk minder als we nu kennen.

mvg nadia
Plaats reactie