Het gebed voor de Moslims.

Moderator: M

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Silly schreef:en als ik zou moeten kiezen tussen die twee dan zou ik voor rembrandt gaan...

een god is er om de mensheid plezier te geven in het leven, niet om dat juist weg te nemen...

je bent zo geconditioneerd ajax, je zou alles nog geloven als het maar tegen het christendom was. je weet niet eens waar het christendom voor staat en wie jezus is.
He jezus vzmh zei het zelf dus maar ja luisteren is niet jullie beste kant.
Hij zei:Meent niet dat ik ben gekomen om de wet of de profeten te ontbinden, ik ben niet gekomen om te ontbinden maar om te vervullen.
En mohammed vzmh perfectioneren
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

beste meneer ajax,

ik zal je uit de droom helpen.

weet je dit nog wel.........mohammed kwam honderden jaren nadat jezus op aarde heeft geleefd dus hij heeft het niet over pedoprofeet/neuker/moordenaar mohammed, hij zou eerder een vajand zijn geweest voor jezus ipv een goed voorbeeld nadat jezus overleed als mens.

volgens mij begrijp jij niet wat jezus bedoeld heeft, hij bedoelde onder andere de 10geboden, die kwam hij niet ontbinden!!!

waarom, de 10 geboden zijn gewoon heel duidelijk en logisch in tegenstelling tot wat pedoprofeet mohammed heeft nagelaten en de 10 geboden waar de gemiddelde mens zich aan houd want dat is namelijk makkelijk op te brengen gelden de dag van vandaag nog steeds....this maar dat je het weet en zo weet je ook gelijk dat jouw bloederige broeders de 10 geboden ver overstreden, ze hebben ergewoon lak aan alhowel ze wel in mozes geloven, geloven zonder dat ze weten welke geboden mozes heeft ontvangen..

dus nogmaals voor alle duidelijkheid, wij mogen niet moorden, geen overspel plegen, geen andere goden aanbidden etc etc etc etc (wat de moslims wel doen)
blijf maar blind en blijf vooral jouw superieur mohammed volgen want die was zo super en hij hield zich super lief aan de 10geboden, hij moordde niet, hij pleegde geen overspel, etc etc etc.......

dus ik zou zeggen, ga vooral door met het leven in je fantasiedroom, wat voor mij een ware nachtmerrie is.

mvg nadia
Laatst gewijzigd door nadia op do feb 08, 2007 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:beste meneer ajax,
ik zal je uit de droom helpen.
weet je dit nog wel.........mohammed kwam honderden jaren nadat jezus op aarde heeft geleefd dus hij heeft het niet over pedoprofeet/neuker/moordenaar mohammed, hij zou eerder een vajand zijn geweest voor jezus ipv een goed voorbeeld.

jij begrijp blijkbaar niet wat jezus bedoeld heeft, hij bedoelde onder andere de 10geboden, die kwam hij niet ontbinden!!!

waarom, die zijn heel duidelijk en logisch in tegenstelling tot wat pedoprofeet mohammed heeft nagelaten en de 10 geboden waar de gemiddelde mens zich aan houd want dat is namelijk makkelijk op te brengen gelden de dag van vandaag nog steeds...

dus lieverd, wij mogen niet moorden, geen overspel plegen, geen andere goden aanbidden (wat de moslims wel doen) etc etc etc.....
weet je wat, blijf maar blind en blijf vooral jouw superieur mohammed volgen want die was zo super en hij hield zich super lief aan de 10geboden, hij moordde niet, hij pleegde geen overspel, etc etc etc.......

ps: ga vooral door met het leven in je droom, wat voor mij een ware nachtmerrie is.

mvg nadia
Als jezus vzmh terug komt zal hij jou uit die leuke droom helpen.
Dit is een van de duizenden problemen van jullie,
Ontkennen en niet luisteren.
Wij aanbidden meer goden?? hahahha
Je bedoelt jullie
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:beste meneer ajax,
ik zal je uit de droom helpen.
weet je dit nog wel.........mohammed kwam honderden jaren nadat jezus op aarde heeft geleefd dus hij heeft het niet over pedoprofeet/neuker/moordenaar mohammed, hij zou eerder een vajand zijn geweest voor jezus ipv een goed voorbeeld.

jij begrijp blijkbaar niet wat jezus bedoeld heeft, hij bedoelde onder andere de 10geboden, die kwam hij niet ontbinden!!!

waarom, die zijn heel duidelijk en logisch in tegenstelling tot wat pedoprofeet mohammed heeft nagelaten en de 10 geboden waar de gemiddelde mens zich aan houd want dat is namelijk makkelijk op te brengen gelden de dag van vandaag nog steeds...

dus lieverd, wij mogen niet moorden, geen overspel plegen, geen andere goden aanbidden (wat de moslims wel doen) etc etc etc.....
weet je wat, blijf maar blind en blijf vooral jouw superieur mohammed volgen want die was zo super en hij hield zich super lief aan de 10geboden, hij moordde niet, hij pleegde geen overspel, etc etc etc.......

ps: ga vooral door met het leven in je droom, wat voor mij een ware nachtmerrie is.

mvg nadia
Als jezus vzmh terug komt zal hij jou uit die leuke droom helpen.
Dit is een van de duizenden problemen van jullie,
Ontkennen en niet luisteren.
Wij aanbidden meer goden?? hahahha
Je bedoelt jullie
beter lezen zou je helpen, en ja afgoden bidden jullie zeker aan maar zover ben jij nog niet om dit te kunnen begrijpen en dat is de waardheid.

waar staat allah WERKELIJK voor, zoek het op in de geschiedenis en gij zult het weten betreft dit stukje.
waarom reageer je niet op de rest want daar ging je vorige reactie om, te moeilijk misschien want je was weer leugens aan het uitkramen...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Silly schreef:en als ik zou moeten kiezen tussen die twee dan zou ik voor rembrandt gaan...

een god is er om de mensheid plezier te geven in het leven, niet om dat juist weg te nemen...

je bent zo geconditioneerd ajax, je zou alles nog geloven als het maar tegen het christendom was. je weet niet eens waar het christendom voor staat en wie jezus is.
He jezus vzmh zei het zelf dus maar ja luisteren is niet jullie beste kant.
Jezus zei ook in die bergrede: 'Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan.'
Heb je dit ook gelezen? Blijkbaar niet, of je zou zo'n uitspraken niet maken als hierboven en op andere plaatsen. Of heb je de bergrede nooit bekeken en haal je dit uit je Islam-apologetische bronnen?

Jezus zegt overigens in diezelfde bergrede: "En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel."
ajax schreef:Hij zei:Meent niet dat ik ben gekomen om de wet of de profeten te ontbinden, ik ben niet gekomen om te ontbinden maar om te vervullen.
En mohammed vzmh perfectioneren
Zodus Mohammed "perfectioneert" volgens jou die bovenstaande uitspraak door de stelling:
9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.
Volgens mij is dat een tegenspraak.

Overigens, het "perfectionneren" van godsdienst IS een tegenspraak:
Enerzijds zegt de Koran in 27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen.", en anderzijds in 5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Hoe leg je deze contradicties uit Ajax?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen.

De islam is de vervolmaakte religie
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen.

De islam is de vervolmaakte religie
De Koran stelt:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."

ALLES volmaakt geschapen. Eerder stelde de Koran echter: 5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus dat is een contradictie, dus de Koran is helemaal niet perfect, en dus ook niet de Islam.

Simpel toch?

Ben je zeker dat Mohammed niet is waar Jezus voor waarschuwde: " Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn." Mattheus 7:15

Immers, Jezus zei dat je je vijanden moet lief hebben en ervoor moet bidden. Mohammed stelt dat je genadeloos moet zijn voor vijanden (polytheisten) en vooral voor hen niet moet bidden.

Hoe sta je tegenover die contradicties?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen.

De islam is de vervolmaakte religie
de islam komt niet van god lieve man, deze komt van pedoprofeet mohammed waarmee hij zelf is opgeroeid en toen hij ziochzelf als profeet heeft verklaard is de ware hel ontstaan en heeft deze pedoprofeet nog een hoop regeltjes (die hem goed van pas kwamen) erbij verzonnen en zodoende heeft hij de allah waar hij als kind in geloofde nog verder uitgebreid tot een ware hel en zogenaamd gemaakt tot god, onze schepper..

allah heeft dus niets gemaakt en dat kan ook niet want de standbeeld van rembrandt op het rembrandsplein kan ook niet meer schilderen..
een beeld is namelijk niet levend en kan niet praten, lopen en al helemaal geen religie voortbrengen.
en trouwens, god de vader heeft niet eens een religie gemaakt, dat hebben de mensen zelf gedaan door zich te verdelen in verschillende groepen/visie's en dus uitendelijk religies.

wat god wel wil, god wil dat je geloofd dat we geschapen zijn uit een vader en dat we de 10geboden naleven opdat de mensheid normaal kan en mag leven...wat jezus daarna ons heeft meegegeven was een aanvulling, aanvulling waarbij de mensenliefde centraal staat, vind die maar bij pedoprofeet mohammed die niet eens wist wat liefde was en zodoende weten zijn volgelingen dat ook niet.

als ik hitler zou naleven, zijn visie zou volgen dan kan ik moeilijk liefde opbrengen voor de joden want hitlet haatte de joden....
pedoprofeet mohammed was ook zo'n type, hij haatte de joden en de moslims vandaag de dag haten de joden nog steeds....

kun je het volgen of begrijp je het nog steeds niet.

mvg nadia
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen.

De islam is de vervolmaakte religie
De Koran stelt:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."

ALLES volmaakt geschapen. Eerder stelde de Koran echter: 5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus dat is een contradictie, dus de Koran is helemaal niet perfect, en dus ook niet de Islam.

Simpel toch?

Ben je zeker dat Mohammed niet is waar Jezus voor waarschuwde: " Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn." Mattheus 7:15

Immers, Jezus zei dat je je vijanden moet lief hebben en ervoor moet bidden. Mohammed stelt dat je genadeloos moet zijn voor vijanden (polytheisten) en vooral voor hen niet moet bidden.

Hoe sta je tegenover die contradicties?

mvg,
Ketter
De religie is wat anders.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
In tegenstelling tot Joseph Smith die waarschijnlijk wat wou kopen op z,n 14e en mensen dom laten geloven.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef:Allah heeft een drie religies gemaakt op volgorde
jodendom
christendom
Islam

Wordt elke keer vervuld tot de perfectie is voltooid
Begon bij de jodendom en de perfecte Islam.
Maar jezus vzmh zei ik ben gekomen om de wet de vervullen.

De islam is de vervolmaakte religie
De Koran stelt:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."

ALLES volmaakt geschapen. Eerder stelde de Koran echter: 5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus dat is een contradictie, dus de Koran is helemaal niet perfect, en dus ook niet de Islam.

Simpel toch?

Ben je zeker dat Mohammed niet is waar Jezus voor waarschuwde: " Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn." Mattheus 7:15

Immers, Jezus zei dat je je vijanden moet lief hebben en ervoor moet bidden. Mohammed stelt dat je genadeloos moet zijn voor vijanden (polytheisten) en vooral voor hen niet moet bidden.

Hoe sta je tegenover die contradicties?

mvg,
Ketter
De religie is wat anders.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.
Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
In tegenstelling tot Joseph Smith die waarschijnlijk wat wou kopen op z,n 14e en mensen dom laten geloven.
nee ze aanbidden geen 360 goden meer, dat is zogenaamd gezuiverd zoals jij denkt maar je vergeet dat er van die 360 wel eentje moest overblijven en zijn naam is allah...rara hoe kan dat.

en nog iets, waar weigerde pedoprofeet mohammed. hij is de koninkrijken zelf gaan plunderen dus waar heb jij het over !!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
De religie is wat anders.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
In tegenstelling tot Joseph Smith die waarschijnlijk wat wou kopen op z,n 14e en mensen dom laten geloven.
Hoezo de religie "is wat anders"?
Kijk, eenvoudige logica:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."
5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus als godsdienst is vervolmaakt, een alles is volmaakt van het begin, behoort Godsdienst dus niet tot de verzameling van ALLES. Dus Godsdienst is NIETS. En dat is wat je zegt: Godsidenst is wat anders dan ALLES, dus NIETS.

Als je dat toegeeft, zijn we akkoord.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
Welke koninkrijken kreeg Mohammed aangeboden? Is het je plots toegestaan om te gaan liegen over Mohammed?

Mohammed voldoet perfect aan de definitie "profeet in schaapskleren", niet? Hij is toch volgens jou de "perfecte man", maar hij voldoet ook aan het wolf-gebeuren, want hij heeft Joden aanvallen. Maar Joden geloven in één God, maar niet de Allah-versie. Dus? Geloof je Jezus of geloof je hem niet?

Misschien voldoet J. Smith ook, maar het is me ondertussen al duidelijk dat je geen gegronde reden kunt vinden om verschil te maken tussen J. Smith en Mohammed, buiten dat je per ongeluk Arabieren liever gelooft.

Daarom blijf je simpele vragen ontwijken.
Hoe sta je tegenover die contradicties?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

De religie is wat anders.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.
Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
In tegenstelling tot Joseph Smith die waarschijnlijk wat wou kopen op z,n 14e en mensen dom laten geloven.
Wat was trouwens het belang van deze openbaring? Het monotheisme, het geloof in een enkele god, was al verspreid in het gehele Midden-Oosten.

Dat een paar nomadenstammen in de Arabische woestijn 700 later achterliepen is te begrijpen. En inmiddels is de achterstand opgelopen tot 1400 jaar.....
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:
De religie is wat anders.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
In tegenstelling tot Joseph Smith die waarschijnlijk wat wou kopen op z,n 14e en mensen dom laten geloven.
Hoezo de religie "is wat anders"?
Kijk, eenvoudige logica:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."
5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus als godsdienst is vervolmaakt, een alles is volmaakt van het begin, behoort Godsdienst dus niet tot de verzameling van ALLES. Dus Godsdienst is NIETS. En dat is wat je zegt: Godsidenst is wat anders dan ALLES, dus NIETS.

Als je dat toegeeft, zijn we akkoord.
En Mohammed vzmh kreeg koninkrijken aangeboden omdat hij steeds riep er is maar 1 god.Maar hij weigerde.Zie jij nog mensen 360 goden aanbidden??
Welke koninkrijken kreeg Mohammed aangeboden? Is het je plots toegestaan om te gaan liegen over Mohammed?

Mohammed voldoet perfect aan de definitie "profeet in schaapskleren", niet? Hij is toch volgens jou de "perfecte man", maar hij voldoet ook aan het wolf-gebeuren, want hij heeft Joden aanvallen. Maar Joden geloven in één God, maar niet de Allah-versie. Dus? Geloof je Jezus of geloof je hem niet?

Misschien voldoet J. Smith ook, maar het is me ondertussen al duidelijk dat je geen gegronde reden kunt vinden om verschil te maken tussen J. Smith en Mohammed, buiten dat je per ongeluk Arabieren liever gelooft.

Daarom blijf je simpele vragen ontwijken.
Hoe sta je tegenover die contradicties?

mvg,
Ketter
Er staat toch duidelijk NU
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef: Kijk, eenvoudige logica:
27:88 "Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen."
5:3 "Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt".

Dus als godsdienst is vervolmaakt, een alles is volmaakt van het begin, behoort Godsdienst dus niet tot de verzameling van ALLES. Dus Godsdienst is NIETS. En dat is wat je zegt: Godsidenst is wat anders dan ALLES, dus NIETS.

Als je dat toegeeft, zijn we akkoord.
Er staat toch duidelijk NU
"Nu" ligt in de tijd, niet? Het slaat op het jaar 600-nog-wat. Dus voor dat jaar was de religie niet perfect. Nadien zogezegd wel, dus "Allah" heeft niet alles volmaakt geschapen.

Klopt toch? Dat is toch een levensgrote contradictie?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Zijn er geen moslims die rondlopen met de vraag of er werkelijk voor hun vergeving is van de zonde?
Die last hebben van hun zonde,als een pak op hun rug.
Er maar niet uitkomen hoe het verder moet na dit leven?

Lijkt mij toch wel,het is in de islam maar afwachten of je naar het paradijs mag of niet, met andere woorden of allah je wilt vergeven of niet.

Ajax:
God is een Verterend Vuur,als je voor Zijn rechterstoel komt zonder een Borg voor je schuld,nou reken zelf maar uit.
Geen hemel dus.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Zijn er geen moslims die rondlopen met de vraag of er werkelijk voor hun vergeving is van de zonde?
Die last hebben van hun zonde,als een pak op hun rug.
Er maar niet uitkomen hoe het verder moet na dit leven?

Lijkt mij toch wel,het is in de islam maar afwachten of je naar het paradijs mag of niet, met andere woorden of allah je wilt vergeven of niet.
In Islam draait alles rond het zichzelf opofferen in Jihad. Voor die Jihad te uitvoer te brengen zijn zowat alle soorten zondes toegelaten.
Dit maakt dat hun zondes, begaan tegen ongeloviges zelfs tegen andere Moslims, er zal altijd iets schorten aan die andere Moslim,niet zwaar wegen. Het enige dat Allah kwalijk neemt, is dat je jezelf niet genoeg hebt opgeofferd. Voor dat offer te brengen is alles toegelaten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zijn er geen moslims die rondlopen met de vraag of er werkelijk voor hun vergeving is van de zonde?
Die last hebben van hun zonde,als een pak op hun rug.
Er maar niet uitkomen hoe het verder moet na dit leven?

Lijkt mij toch wel,het is in de islam maar afwachten of je naar het paradijs mag of niet, met andere woorden of allah je wilt vergeven of niet.


Ik vind het Christendom echt een lachwekkend geloof.
Allah heet met een reden ''gafoer.''

Allah swt vergeeft alles als je er ook daadwerkelijk spijt van hebt en er oprecht taubah(berouw) voor toont.

''Zeg, o mijn dienaren die al hun bronnen verspild hebben. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is vergevingsgezinde, de erbarmer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

CHAIMAE
9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.
WORD EENS WAKKER! Als 'gelovigen' niet eens vergiffenis mogen VRAGEN, laat staan dat ze dat dan ook kunnen GEVEN. Waarom is het christendom lachwekkend? Jij hebt de Bijbel niet gelezen, ik geloof graag dat je geen enkele passage hebt gelezen, hoe haal je het dan in je hoofd om dit soort dingen over het christendom te zeggen? Kijk, als mensen als Ketter en Thomas kritiek leveren op het christendom, dan hebben ze alle recht daartoe, want zij hebben zich in deze religie verdiept, maar JIJ! Jij hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en dat valt me echt van je tegen, ik geloofde in het goede van jou :(
Laatst gewijzigd door Anneke op wo feb 14, 2007 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Allah swt vergeeft alles als je er ook daadwerkelijk spijt van hebt en er oprecht taubah(berouw) voor toont.
Dit is een sprookje Chaimae. Allah vergeeft enkel de wind rond zijn hoofd uit richting vergeven waait. Jij kan Allah niet beroeren tot vergiffenis met berouw te tonen. Allah doet zijn eigen zin, niet anders.
Als Allah zin heeft om kwaad te doen, zal hij dit doen en kan niemand hem ervan weerhouden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ik vind het Christendom echt een lachwekkend geloof.
Allah heet met een reden ''gafoer.''

Allah swt vergeeft alles als je er ook daadwerkelijk spijt van hebt en er oprecht taubah(berouw) voor toont.
Wanneer?
En zij die zich niet opofferen dan?maar wel "geloven"?


''Zeg, o mijn dienaren die al hun bronnen verspild hebben. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is vergevingsgezinde, de erbarmer.
[/quote]
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ilona schreef:CHAIMAE
9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.
WORD EENS WAKKER! Als 'gelovigen' niet eens vergiffenis mogen VRAGEN, laat staan dat ze dat dan ook kunnen GEVEN. Waarom is het christendom lachwekkend? Jij hebt de Bijbel niet gelezen, ik geloof graag dat je geen enkele passage hebt gelezen, hoe haal je het dan in je hoofd om dit soort dingen over het christendom te zeggen? Kijk, als mensen als Ketter en Thomas kritiek leveren op het christendom, dan hebben ze alle recht daartoe, want zij hebben zich in deze religie verdiept, maar JIJ! Jij hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en dat valt me echt van je tegen, ik geloofde in het goede van jou :(
oh yes i do agree with you 8)
chaimae.. je hebt geen idee van wat je zegt.

nogmaals: alleen omdat jij iets niet SNAPT, wilt het neit zeggen dat het dom/lachwekkend/enz. is
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:
Ilona schreef:CHAIMAE
9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.
WORD EENS WAKKER! Als 'gelovigen' niet eens vergiffenis mogen VRAGEN, laat staan dat ze dat dan ook kunnen GEVEN. Waarom is het christendom lachwekkend? Jij hebt de Bijbel niet gelezen, ik geloof graag dat je geen enkele passage hebt gelezen, hoe haal je het dan in je hoofd om dit soort dingen over het christendom te zeggen? Kijk, als mensen als Ketter en Thomas kritiek leveren op het christendom, dan hebben ze alle recht daartoe, want zij hebben zich in deze religie verdiept, maar JIJ! Jij hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en dat valt me echt van je tegen, ik geloofde in het goede van jou :(
oh yes i do agree with you 8)
chaimae.. je hebt geen idee van wat je zegt.

nogmaals: alleen omdat jij iets niet SNAPT, wilt het neit zeggen dat het dom/lachwekkend/enz. is
Nogmaals ik wil de Bijbel lezen, maar welke versie van de Bijbel moet ik nou lezen? Is het niet vreemd dat jezus zich nooit Christelijk genoemd heeft. Ach ja Isa vzmh was een Moslim. Da's waar ook.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

hij was een WAT :|

plus.. ik had al gezegd welke..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Nogmaals ik wil de Bijbel lezen, maar welke versie van de Bijbel moet ik nou lezen? Is het niet vreemd dat jezus zich nooit Christelijk genoemd heeft. Ach ja Isa vzmh was een Moslim. Da's waar ook.
Tiens, er is eigenlijk maar één versie van de bijbel.

Heeft Jezus zich ooit Moslim genoemd? Ik denk het niet.

En natuurlijk noet Jezus Christus zich niet Christelijk, maar Christus zoals Lenin zich nooit Leninistisch noemde maar Lenin.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:hij was een WAT :|

plus.. ik had al gezegd welke..

Jezus vzmh was/is een Moslim.
46. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn."

47. Zij zeide: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zeide: "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.

48. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen."

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Israëls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mee, wat je zult eten en wat je in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien je gelovigen bent."

50. Ik kom tot u met een teken van uw Heer bevestigende wat vóór mij was, namelijk, de Torah en om u iets, van wat u was verboden toe te staan; vreest daarom God en gehoorzaamt mij.

51. Voorzeker, God is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom, dit is het rechte pad."

52. Toen Jezus hun (der Israëlieten) ongeloof bemerkte, zeide hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van God?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van God. Wij geloven in God. En getuig je dat wij Moslims zijn."
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie