Gebedshouding.

Moderator: M

BFA

Berichtdoor BFA » Do Feb 08, 2007 6:05 pm

Ik kan veel verdragen, ik probeer alles te begrijpen en mijn standpunten uit te leggen. Maar om het gebed te vergelijken met een sexspelletje dat vind ik erover. Dat getuigt van weinig respect, vooral tegenover de moslims hier.

Dit was nu wel een streepje te ver

Ik vergelijk nergens het gebed met een sexspelletje.
Ik ga uit van de lichamelijke code van een lichaamshouding. Vergelijk 2 werelden van onderwerping aan de hand van die lichamelijke code. Beide werelden hebben diezelfde houding als basis voor hun onderwerping. Het gebed zelf raak ik niet aan. Dat is voor theologen, ik ben dat niet.

Islam noemt zich onderwerping. Masochisme is gebaseerd op onderwerping. Mohammed was sexueel geobsedeerd. Zie niet in waar het disrespect ligt.

Na het eten en verzorging van de dieren heb ik meer tijd, ga ik nog wat dieper in op het onderwerp.

En nu moeten we niet beginnen met "Islam respecteert de hele mensheid niet".

Toont Islam respect in: Nigeria, Indonesie, Darfur, Somalie, Tsjechenie, Thailand, Lebanon, Afghanistan, Irak, 11/9, London, Madrid. Zijn de bloedige grenzen van de Islamterritoria een teken van respekt voor de omliggende wereld?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Berichtdoor BFA » Do Feb 08, 2007 9:54 pm

Als Moslim verwerp je tot op zekere hoogte onze consumptiemaatschappij. Waarschijnlijk voel je, je beledigt omdat ik de gebedshouding met de laatste tak van de consumptiemaatschappij vergelijk. Sex, en daarin is SM de grootst consumerende met zijn zweepjes, pakjes en verkoop van andere attributen voor het bijhorende fetishisme.

Ik baseer me eerder op de psychologie die spreekt uit de boeken van de Oostenrijkse schrijver Sader-Masoch, masochisme.
Markies de Sade, sadisme hier niet bij.
Bijna alle menselijke wezens kunnen tot Masochisme verleid worden.
Op duizend mensen vind je maar een paar sadisten. op duizend sadisten zijn er dan maar weer een paar die echt tot sadistische daden over gaan. Dat gehalte is veel te klein om te gebruiken in de vergelijking die ik maak.

De fetish-attributen, die in onze hedonistisch consumerende maatschappij in haar zoektocht naar plezier gebruikt. De echte sadist hoeft zich niet te bedienen van atributen. De echte sadist heeft maar één ding nodig, dat is het woord.

Het woord, eens uitgesproken blijft hangen in de geest waar het indringt. Bouwt daar beelden op.
Het woord, op de juiste manier gebruikt, kan aan deze beelden een beleving van extase geven. Het is aan deze fantasiebeelden dat de masochist zich onderwerpt.
Het woord, op de juiste ogenblikken herhaald, kan de extase die bij deze beelden hoort belangrijker maken dan de werkelijkheid.

Om dit extasische fantasiebeeld te behouden gaat de masochist liegen tegen zichzelf. Daarna liegen tegen anderen. Begint hij de mensen rondom in te delen in klasses, klasses in analogie met de aanvaarding van zijn fantasiebeeld.

Dit hele spel van zelfbedrog leidt naar mentale dood en indien geen ontsnapping naar zelfmoord.

In de Rode Gravin van Sader Masoch, kiest het hoofdpersonage uiteindelijk voor de dood als finale extase.

in Histoired'O van een andere schrijfster, vraagt O uiteindelijk aan haar meester of ze zelfmoord mag plegen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Terug naar “Commentaar van Lezers”