Islam en ouders

Moderator: M

Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ketter schreef:
Nayla schreef:
Ketter schreef: Dus... diep in jou zit een atheïst.
Volg geen goden, maar volg wat je ethisch het beste vindt.
Helemaal niet, echt niet, zeker niet.
Werkt de Islam zo, Nayla: "ik zondig, maar ik bedoel het goed"? Ik heb liever van wel hoor. Maar ik denk het niet. Atheïsme werkt wel zo: geen zonde, enkel ethische keuzes en individuele verantwoordelijkheid voor de gemeenschap.

Er zijn hier mensen die met ons komen lachen en die zeggen atheïsme is "vrijheeeeiiiid, wees maar ontrouw zoveel je wil...". Integendeel, atheïsme is het besef dat dingen mislopen als je zo handelt, en dat er geen God is die jouw foute acties gaat "vergeven".

Sorry, hierboven reageer je als een ethisch persoon met eigen keuzen, die tegen een verkeerd dogma kunnen ingaan. Da's ethisch humanisme, een atheïsche instelling.

Voilà, daar is m'n verantwoorde stelling.

Waarom schuilt er volgens jou binnen in mij een moslim?

mvg,
Ketter
Ethische keuzes? Mijn excuses, ethiek zou de mensheid moreel maken. Ethiek wordt nu zo doorgedreven dat alles absurd wordt.

Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om een zwangere vrouw van negen maande abortus te laten plegen.
Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om landen te bombarderen omdat die ervan worden verdacht massavernietigingswapens te produceren.
Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om euthanasie te plegen.
Het is tegenwoordig ethisch verantwoord te clonen.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Aha, daar komen de beschuldigingen.

De kat komt op de koord: ongelovigen zijn zondig.
Nayla schreef: Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om een zwangere vrouw van negen maande abortus te laten plegen.
Waar haal jij dat vandaan? Waar pleegt men abortus op een volgroeide baby? Je bent er toch van op de hoogte dat er beperkingen zijn op abortus? Je weet verder toch dat Islam ook abortus toestaat?
Nayla schreef:Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om landen te bombarderen omdat die ervan worden verdacht massavernietigingswapens te produceren.
In Amerika zijn het nota bene de atheïsten die de grootste tegenstanders zijn van de oorlog in Irak. Om ethische redenen. Bush is een "prayer day"-godsdienst-fanaat. De oorlog wordt met het concept God goedgepraat. Zoals zo vele oorlogen, overigens. Ethisch kun je geen oorlogen goedpraten, niet in naam van Allah, de Vader of het communistische vaderland.

Nayla schreef:Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om euthanasie te plegen.
Een beest mag men niet laten lijden, een mens wel, die moet een zo pijnlijk en lang mogelijk getrokken einde hebben. Dat laatste is niet ethisch. Als mensen waardig willen sterven, waarom ze laten lijden? Omdat de godsdiensten zieltjes en krijgertjes nodig hebben en dus zelfmoord niet toestaan (maar oorlogen wel)?
Nayla schreef:Het is tegenwoordig ethisch verantwoord te clonen.
Sorry, wetenschapsethiek is daartegen. Voor het clonen van mensen althans. Wist je dat niet?

Laat je niet zoveel haat inspreken over andersdenkenden door Imams die ons haten, alstublieft. En wees beter geïnformeerd.

Ja, ethiek is van de mensen, van wie anders? En jij bewijst het door je vader te vriend te houden terwijl Allah je anders beveelt.

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op do feb 08, 2007 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mijn ideeën voor het aardse zijn een goed, vroom leven leiden volgens de regels van de Islam. Het zijn mijn ideeën die me goed maken.
Je ideeen voor het aardse zijn een vroom leven leiden volgens de regels van Islam. Laat 'goed' er maar tussenuit. Anders is je zin een dikke leugen.

'Goed', betekent in de eerste plaats dat je de gelijkheid tussen mensen erkent, ongeacht geloof, sexe en ras. Met de ideologie van Islam te volgen ben je hier ver van verwijdert.

'Goed' betekent ook dat je, je laat leiden volgens menselijke waarden. De regels van Islam zijn een opeenstapeling van onmenselijkheid.

Heel tegenstrijdig, je goed leven leiden en je leven leiden volgens de regels van Islam.

Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om landen te bombarderen omdat die ervan worden verdacht massavernietigingswapens te produceren.
Dat land gat niet gebombardeerd worden omdat het ervan verdacht wordt massavernietigingswapens te produceren. Omdat het de hele werreld met vernietiging bedreigt.

'Overwinning in de dood, Doden en gedood worden is de sleutel tot het paradijs' is de reden van dat mogelijke bombardement.
Een land dat zijn kinderen opvoedt in zulk een zelfmoordideologie, is op queste naar de vernietiging van de hele wereld. En met massavernietigingswapens in de hand is het hiertoe in staat. Alles is toelaatbaar om het hiervan te weerhouden.

Dit land volgt een ideologie die geen beter leven beoogt. Paradijs is het doel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Het is tegenwoordig ethisch verantwoord om euthanasie te plegen.
ik ben het ook niet helemaal met euthanasie eens, maar je meot wel bedenken dat dit de wens is van de persoon zelf. hij doet er niemand kwaad of pijn mee. alleen al daarom kun jij niet voor een ander bepalen of het wel of niet ethisch is.
Het is tegenwoordig ethisch verantwoord te clonen.
mag niet...

geloof behoort er niet enkel te zijn om de ethiek voor te schrijven. daar is de religie al voor.

maar nu jij:
is het ethisch verantwoord een kind van 6 weg te geven als speeltje aan een 54 jarige?
is het ethisch verantwoord vrouwen niet alleen als minderwaardig te zien, maar ze ook te laten voelen dat ze minder zijn?
is het etisch verantwoord om kinderen (onder de 18 dus) ter dood te veroordelen en ze vervolgens op te hangen?
is het ethisch verantwoord om iemand te vermoorgen wanneer zijn/haar ideologie je niet aanstaat?

als je ja zegt.. ben je ongeneeselijk ziek
als je nee zegt.. heb je nog heeeel veel te verklaren :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Quote:
Het is tegenwoordig ethisch verantwoord te clonen.
mag niet...
Vanuit de Big Bang hebben ale wezens zichzelf gecreerd.
Deze evolutieketen is opgehouden bij de mens.

Is er iets op tegen dat de mens deze evolutieketen verder zet?

De mens heeft 3 technische mogelijkheden binnen zijn bereik.

-Genetische manipulatie waaronder clonen.
-Artificiele intilligentie
-Cyberwezen
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

"neemt niet to vriend" interpreteer ik als "volg hen niet in hun doen en laten".

Mijn vader zelf is geen moslim, ik volg hem dan ook niet in zijn opvattingen. Dat betekent niet dat wij geen "vrienden" zijn.

ma3a Salama
Je hebt de aanzet tot discriminatie van de islam goed begrepen.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Nayla schreef:"Diep in jullie weten jullie dat wij geen slechte mensen zijn"
Klopt, meer slachtoffers van een religieuze dictatuur.

'Wij' kunnen alleen maar hopen dat 'jullie' diep in je hart weten dat 'jullie' je onderwerpen aan een slechte theologie...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Nayla schreef:Mijn ideeën voor het aardse zijn een goed, vroom leven leiden volgens de regels van de Islam. Het zijn mijn ideeën die me goed maken.
Je zegt het een beetje verkeerd Nayla, je bedoelt dat jij je onderwerpt aan de regels van de islam zodat allah jouw vroom en goed vind, en je zo denkt jouw zieltje veilig te stellen voor het 'hiernamaals'.
Plaats reactie