Foto album voor de King of controversy .

Moderator: M

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 14, 2007 6:46 pm

nadia schreef:
nadia schreef:++++++++++++++++++++++++++++++
Sorry Nadia. :oops:
Ik heb de foto verwijderd.
Een keer is meer dan genoeg om naar deze gruwelijke foto te kijken.

Wat gebeurt er met dit meisje op de foto???

Hebben ze iets in haar "fluit" gestopt, zie ik dat goed.
Zoiets had ik nog niet gezien.....gatver !!

Mvg Nadia

je hebt gelijk ariel, sorry.

Het geeft niet lieverd. Wij quoten allemaal, dus maak geen verontschuldigingen,
Ik kon niet meer naar deze foto kijken.
Er heeft in een Amerikaanse krant een artikel over deze vrouw gestaan, maar die kan ik niet meer terug vinden.
Zover als ik me kan herinneren is deze vrouw verkracht en gemarteld omdat ze geen moslim wilde worden of niet meer wilde zijn. Volgens mij is dit in Pakistan gebeurd. Maar ik kan me vergissen.
Er circuleren meer van deze gruwelijke foto’s op het internet van verkrachte vrouwen.
We kunnen natuurlijk zeggen dat dit niks met Islam te maken heeft, maar ik denk dat als een Moslim zoiets vreselijks met een vrouw kan uithalen, onder het mom dat dit soort vrouwen in de naam van Allah gestraft moet worden, dan heeft het alles met Islam temaken.
Ik zal als ik eens tijd heb op zoek gaan naar het verhaal achter deze foto.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Feb 14, 2007 6:53 pm

nadia schreef:
Anneke schreef:Oh man, die foto's zijn echt ziek :( Chaimae, kun je dit goedpraten? :( En dan blijven mensen beweren dat de islam voor vrede staat. Een klasgenoot beweerde zelfs dat islam vrede betékent. Nou, die heb ik dus even wakkergeschud.

hoe heb je dat gedaan Anneke, wat heb je ze verteld en hoe reageerde zij.

Nou, hij was zelf een christen maar zag alleen het goede in de islam. Hij bleef volhouden dat islam vrede betekent, en ik vroeg hem (misschien niet al te zachtaardig) of hij wel arabisch kon. Nee dus, en toen ik zei dat het voor onderwerping staat, wilde hij het domweg het eerste deel van de les (discussieles meer) niet geloven, omdat hem is verteld dat het voor vrede en liefde staat. Toen mijn leraar het beaamde hield hij er verder zijn mond over.

Verder wilde hij ook niet geloven dat het in de koran geboden is om 'anderen' te vermoorden, het ligt aan de interpretatie volgens hem. Hij zei dat ik alleen het negatieve uit de koran heb gehaald, en dat het helemaal niet waar is dat alle moslims naar de regels van de koran leven, omdat er ook moslims zijn die in vrede leven. Ik ging er natuurlijk tegenin door te zeggen dat nederlanders (sorry dat ik een beetje generaliseer) liever in de suikerversie van de koran geloven dat dat ze de waarheid willen zien.

Nu ben ik dus bezig met een lijst van negatieve dingen die in de koran staan, bijvoorbeeld over pedofilie, het vermoorden van andersgelovigen, de satansverzen (al een wat moeilijker onderwerp) het niet tot vriend nemen van christenen en joden etc. Ik heb nu al 3,5 kantjes en ik ga ze uitdelen aan iedereen die ze wil hebben. Niet opdringen natuurlijk, maar er waren mensen geintereseerd waren in dat soort dingen.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 14, 2007 7:03 pm

Ik heb nu al 3,5 kantjes en ik ga ze uitdelen aan iedereen die ze wil hebben.

Prachtwerk Anneke. Vertel je later ook een beetje over de reacties?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Feb 14, 2007 7:18 pm

BFA schreef:
Ik heb nu al 3,5 kantjes en ik ga ze uitdelen aan iedereen die ze wil hebben.

Prachtwerk Anneke. Vertel je later ook een beetje over de reacties?

Is goed, zal ik doen. Ik ben nu al wat opgeschoten door Lodewijks handige link, bedankt schat :D

nadia

Berichtdoor nadia » Wo Feb 14, 2007 7:38 pm

Manon schreef:Dat was iemand die gespiest werd.

je bedoelt dat er over haar heen geplast werd, daar lijkt het niet op of ik begrijp je verkeerd.....

mvg nadia

nadia

Berichtdoor nadia » Wo Feb 14, 2007 7:40 pm

Ariel schreef:
nadia schreef:
nadia schreef:++++++++++++++++++++++++++++++
Sorry Nadia. :oops:
Ik heb de foto verwijderd.
Een keer is meer dan genoeg om naar deze gruwelijke foto te kijken.

Wat gebeurt er met dit meisje op de foto???

Hebben ze iets in haar "fluit" gestopt, zie ik dat goed.
Zoiets had ik nog niet gezien.....gatver !!

Mvg Nadia

je hebt gelijk ariel, sorry.

Het geeft niet lieverd. Wij quoten allemaal, dus maak geen verontschuldigingen,
Ik kon niet meer naar deze foto kijken.
Er heeft in een Amerikaanse krant een artikel over deze vrouw gestaan, maar die kan ik niet meer terug vinden.
Zover als ik me kan herinneren is deze vrouw verkracht en gemarteld omdat ze geen moslim wilde worden of niet meer wilde zijn. Volgens mij is dit in Pakistan gebeurd. Maar ik kan me vergissen.
Er circuleren meer van deze gruwelijke foto’s op het internet van verkrachte vrouwen.
We kunnen natuurlijk zeggen dat dit niks met Islam te maken heeft, maar ik denk dat als een Moslim zoiets vreselijks met een vrouw kan uithalen, onder het mom dat dit soort vrouwen in de naam van Allah gestraft moet worden, dan heeft het alles met Islam temaken.
Ik zal als ik eens tijd heb op zoek gaan naar het verhaal achter deze foto.

ariel,

Weet je waarom ik dat vroeg.
ten 1e vind ik het afschuwelijk en ten tweede deed die foto mij denken aan een andere meisje.

Een meisje die heel lang geleden door haar vader op een brute wijze werd mishandeld.
Hij stopte een komkommer in de "fluit" van zijn jonge dochter omdat hij vermoedde dat zij sex had gehad (roddels) wat overigens niet zo was en al was het wel zo dan nog was die vader nog gruwelijk fout..

Dit is waargebeurt in nederland aleen is dat al enige jaren geleden, iets van 10 jaar geleden of zo.
ik zal dat meisje nooit meer vergeten en die ene foto van lodewijk deed mij meteen aan haar denken.

Liefs nadia

naar boven

Berichtdoor naar boven » Wo Feb 14, 2007 8:10 pm

nadia schreef:

je bedoelt dat er over haar heen geplast werd, daar lijkt het niet op of ik begrijp je verkeerd.....

mvg nadia

spiet·sen (ov.ww.)
1 doorboren met een spies => spiesen

Sorry..

nadia

Berichtdoor nadia » Wo Feb 14, 2007 8:36 pm

naar boven schreef:
nadia schreef:

mvg nadia

spiet·sen (ov.ww.)
1 doorboren met een spies => spiesen

Sorry..

oohh dat is erg.
ik dacht al zoiets gezien te hebben vandaar dat ik het niet meer kon vatten.
zoiets heb ik ook gezien bij een man die homo bleek te zijn en dus veroordeeld werd dmv de sharia en daar ging een spies door zijn kont heen.

hoe gekker kan het worden, zoiets uitvreten, dan moet je wel heel wreed zijn, gatver !

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Feb 14, 2007 9:19 pm

Chaimae schreef:
Silly schreef:ik hoop zo dat chaimae deze topic bekijkt...
kan me niet voorstellen dat je na het zien hiervan nog onverschillig blijft.. :(

Beste Sara ik wil de Bijbel lezen maar kun je me vertellen welke Bijbel ik dan moet lezen. Aangezien jullie allemaal verschillende Bijbels hebben.

alle bijbels zijn hetzelfde liefje... alleen in andere talen... en dialecten en zo..
maar als je echt bereid bent... moet je het boek proberen...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Wo Feb 14, 2007 10:32 pm

[quote="Lodewijk Nasser"]

+++++++++++++++
foto verwijderd.

Beste Lodwijk,

Wat is dit voor vertoning?

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Wo Feb 14, 2007 10:52 pm

Ach ja, de gruwelijke plaatjes. Je kon erop wachten. Gebeurd meestal als mensen het niet met argumenten kunnen winnen...
Misschien is het een grappig idee als ik nu als tegenantwoord wat plaatjes ga posten van verbrande lijken door een Amerikaanse bom?
Hoe door de fosfor de huid eraf is gesmolten, en aan de voeten van het slachtoffer nog zachtjes na loopt te smeulen. Of misschien een verhaaltje van een Irak-veteraan: hoe zij een complete auto binnen een minuut opbliezen, en vervolgens 3 kinderlijkjes uithaalden.
(en misschien dat de tekst "fuck liberalism" wel slaat op het liberalism van Bush?)
Naah doe maar niet, want het wordt dan een echt onsmakelijke bedoening hier. Of zijn inmiddels alle middelen geoorloofd om de moordmachine, de borg islam te stoppen, dat er nu alles aangedaan wordt om duidelijk te maken dat moslims misschien wel op mensen lijken, maar dat eigenlijk niet zijn. Een soort van untermenschen zijn eigenlijk. Is dat het?

Melissa

Berichtdoor Melissa » Wo Feb 14, 2007 11:05 pm

Moet zeggen, KOC, ik vind die plaatjes ook afschuwelijk, moest bijna kotsen.

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Feb 14, 2007 11:11 pm

ranzig.. maar wel effectief :wink:

Ach ja, de gruwelijke plaatjes. Je kon erop wachten. Gebeurd meestal als mensen het niet met argumenten kunnen winnen...
gebeurt alleen als mensen niet naar argumenten willen luisteren

Misschien is het een grappig idee als ik nu als tegenantwoord wat plaatjes ga posten van verbrande lijken door een Amerikaanse bom?
amerikanen zijn niet uit op destructie van andersdenkenden, oftewel je vergelijking gaat niet helemaal op.

Of misschien een verhaaltje van een Irak-veteraan: hoe zij een complete auto binnen een minuut opbliezen, en vervolgens 3 kinderlijkjes uithaalden.
een grove fout, maar desalniettemin een FOUT... en niets meer

en misschien dat de tekst "fuck liberalism" wel slaat op het liberalism van Bush?
dit slaat op onze vrijheid

Een soort van untermenschen zijn eigenlijk. Is dat het?
we doen hier niet aan untermenschen... wat dat betreft zat nietzsche totaal fout. een mens kun je niet bestempelen als "unter"

ps. ik vond ze ook verschrikkelijk :oops:

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 14, 2007 11:13 pm

moslims misschien wel op mensen lijken, maar dat eigenlijk niet zijn. Een soort van untermenschen zijn eigenlijk. Is dat het?

Untermenschen, nu gebruik je een groot woord.
Erkennen van gelijkheid tussen mensen is een van de basissen van dit forum.
Gelijkheid van mensen wil niet zeggen dat kulturen gelijk zijn.
Islam zit met een existentieel trauma. DIe fotos zijn daar enkel een voorbeeld van.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Wo Feb 14, 2007 11:24 pm

@ Silly
Volgens mij ben ik op elk argument inhoudelijk ingegaan. Mocht dat niet zo zijn, dan doe ik dat graag alsnog...
Amerikanen zijn niet uit op de destructie van andersdenkenden? En Saddam dacht toch echt anders hoor. Taliban idem. Iran denkt ook anders dan de Amerikanen (bijvoorbeeld over het item 'democratie')
Dat was zelfs het hele doel van de Irak oorlog, andersdenkenden omverwerpen en gelijkdenkenden er voor in de plaats zetten.
Bovendien, denk jij niet dat de Britse hulp bij de oorlog in Irak ook enigzins kwaad bloed zet, als moslims zulke plaatjes zien? Ik denk dus dat het zeker geen kromme vergelijking is.

Inderdaad een fout. En de opmerking van de commandant later was ook voorbeeldig: moeten die zandapen maar geen auto rijden.

En waarom slaat die tekst zo zeker weten op onze vrijheden? Als de IS het bijvoorbeeld over liberalisme heeft, hebben ze echt niet over onze vrijheden. Dus waarom?

Goed, geen untermenschen, maar wel even duidelijk maken dat het barbaren zijn, moordmachines en eigenlijk helemaal geen mensen, of niet? Stiekum een beetje de Goebbels uithangen, kicken he?

@ BFA
Ook jij, lees je eigen doelstellingen eens even kritisch als je de Koran leest. Kun je lachen...

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Feb 14, 2007 11:36 pm

Volgens mij ben ik op elk argument inhoudelijk ingegaan. Mocht dat niet zo zijn, dan doe ik dat graag alsnog...
naar ik mij kan herinneren besloot ariel deze topic te starten om je een illustratie te geven van wat er besproken was in het andere topic.

Amerikanen zijn niet uit op de destructie van andersdenkenden? En Saddam dacht toch echt anders hoor. Taliban idem. Iran denkt ook anders dan de Amerikanen (bijvoorbeeld over het item 'democratie')
neen, u maakt hier een jammerlijke denkfout die ik wel vaker tegen kom. de dreiging komt niet van amerika, maar van terroristisch MO. amerika kan niet toekijken naar hoe het bedreigd wordt en er niets tegen uit halen.
amerika is uit op destructie van elk mogelijk gevaar tegen de 'westerse wereld'. iets wat niet te vergelijken is met de ziedende haat die van de andere kant (geheel onterecht) komt.

Dat was zelfs het hele doel van de Irak oorlog, andersdenkenden omverwerpen en gelijkdenkenden er voor in de plaats zetten.
ik deel uw mening dat amerika te hard van stapel is gelopen wat deze oorlog betreft. het land was/is niet klaar voor een vorm van democratie, maar nogmaals: ge kunt niet verwachten dat amerika ijdel achterover zit wanneer er dreiging gevoeld wordt.

Inderdaad een fout. En de opmerking van de commandant later was ook voorbeeldig: moeten die zandapen maar geen auto rijden
een individuele uitspraak waar u verder niets aan af kunt meten.
En waarom slaat die tekst zo zeker weten op onze vrijheden? Als de IS het bijvoorbeeld over liberalisme heeft, hebben ze echt niet over onze vrijheden. Dus waarom?
ik had ook veel liever gezien dat ze het niet op ons gemunt hadden. je gaat me niet zeggen dat die texten op die borden weloverwogen en doordacht waren? u weet net zo goed als ik dat ze alles wat met onze vorm van vrijheid te maken heeft verwerpen. liberalisme is een vorm van denken die daar niet vanzelfsprekend is. dus liberalisme = westers = niet islamitisch = slecht.

maar wel even duidelijk maken dat het barbaren zijn, moordmachines en eigenlijk helemaal geen mensen, of niet? Stiekum een beetje de Goebbels uithangen, kicken he?
ik kick hier totaal niet op. maar hoe noem je moordenaars, alles-en-iedereen haters en terroristen anders?

of wou u beweren dat dat getuigt van enige vorm van beschaving?

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Feb 14, 2007 11:38 pm

En wederom worden de gruwelijkheden uit naam van allah en de islam...... de oproep om kafir af te slachten en "het westen" van de kaart te vegen..enz..... goedgekeurd.
Amorele atheistische nitwit

sprot

Berichtdoor sprot » Wo Feb 14, 2007 11:43 pm

GERECHTIGHEID EN STRAF IN HET MIDDELEEUWSE LEUVEN

Vechten en diefstal waren veruit de meest voorkomende misdrijven tegen het strafrecht. De levenswijze van de middeleeuwer werkte de agressie in de hand. Men zocht vermaak in de herberg, waar de drank zijn ontremmende werking heeft; ook daarbuiten werd veel bier gedronken omdat het drinkwater veelal van een slechte kwaliteit was. In en om de kroeg ontstonden 's avonds vele twisten, vaak na sluitingstijd. Een mensenleven was van weinig tel in een tijd waarin het leven als een overgang naar de eeuwigheid werd beschouwd. Het dragen van messen werkte ernstiger geweld in de hand en was de oorzaak van de noodlottige afloop van vele gevechten.

Doodslag en moord waren van oudsher twee verschillende begrippen. Bij gewone doodslag waren de openbaarheid en de afwezigheid van voorbedachtheid kenmerkend. Dit misdrijf werd meestal beteugeld werd met de doodstraf, gewoonlijk uitgevoerd met het zwaard, en inbeslagneming van goederen. Heimelijkheid behoorde tot de essentie van "moord", die gepaard ging met een strenge repressie. Daar waar doodslag nog kon afgekocht worden, voelde men geen enkel medelijden met moordenaars die zonder dralen terechtgesteld werden.

Een andere categorie van misdrijven waren de religieuze delicten: godslastering, heiligschennis, ketterij en hekserij. Personen, die het aandurfden God en het heilige te belagen onder vorm van één van deze delicten, werden zwaar gestraft. Heiligschennis was elke handeling, die schade toebrengt aan de kerk of aan kerkelijke goederen. In vele gevallen werd een geldstraf opgelegd, soms verbanning of bedevaart. Echter heiligschennende daden, die de algemene weerzin van de publieke opinie opwekten, werden met de dood bestraft (stelen van H. Sacrament, van kerkelijk zilverwerk, het nuttigen van geconsacreerde hosties...)

De repressie van hekserij en toverij hebben een eeuwenoude traditie. In de 12de en 13de e. veranderde de benadering van de toverij en ontwikkelden de scholastishe filosofen een systematische demonologie. De leer van de kerkvaders dat de demonen de metgezellen van Satan waren die vóór de schepping van de mens samen met hem ten val waren gekomen, werd nog grondiger uitgediept. Het Vlaamse strafrecht kende de verbranding en de ontdarming als heksenstraffen. Nochtans moet de beruchte heksenwaan niet in de middeleeuwen gesitueerd worden. De belangrijke heksenvervolgingen kwamen pas later. Eén van de kenmerken van hekserij was transvectie (kunnen vliegen). Zo werden bvb. op vele plaatsen de heksen gewogen. Als een van hekserij betichte vrouw minder dan 100 pond woog (ongeveer 49 kg), bewees ze hiermee dat ze inderdaad tot de toverkollengemeenschap behoorde en licht genoeg om te kunnen vliegen.

Op misdaad volgt straf. Oorspronkelijk gebeurden de bestraffing en wraakneming door de benadeelde zelf of door een familielid want het werd als een bijna heilige plicht beschouwd. Later werden wraak en vete vervangen door de publieke strafvervolging.

Vóór het Stadhuis bevond zich de schandpaal, het schavot of pellerijn of kaak : boeven werden er aangeprangerd, werden op of aan de kaak gesteld. De jeugd vond haar gading in het bekogelen van de tentoongestelde met slijk, met vuil en met rotte eieren. De schandpaal was tevens de gewone straf voor het verkopen van onverse waren, van brood dat te licht bevonden werd, voor kwaadsprekende vrouwen en klappeien.

Geldspelers werden met een oor aan de schandpaal genageld en bleven daar tot zij zich zelf konden losrukken.

Een lichte straf was de boetedoening, barrevoets en blootshoofds met een brandende kaars voor de processie uitgaan, of in het openbaar de rechtbank om vergiffenis komen smeken.

Allerhande lijfstraffen werden op de Grote Markt uitgevoerd: ze dienden om anderen te waarschuwen tegen de dader en om deze eerloos te maken. De middeleeuwer kende het gebruik dat de straf werd voltrokken aan het lichaamsdeel, waarmee de daad gepleegd was. Zo had de dader steeds zijn strafregister op zichtbare wijze bij zich (het "oog om oog - tand om tand" principe).

De spion werd gestraft met het uitsteken van de ogen, waarmee hij spioneerde. Dit gebeurde door middel van boor of mes of het uitbranden met hete kolen.

De snoeier van munten of de zakkenroller werd een hand of een duim afgehakt. Soms werd de hand doorstoken.

Voor diefstal werd soms het oor "gecort" of "omgesneden". Brandmerken werd toegepast voor dieven, bedriegers, vervalsers, meinedigen, simulerende bedelaars en zigeuners. Daarvoor gebruikte men gewoonlijk een verhitte sleutel. Voor het brandmerken had iedere stad haar eigen merkteken, dat op aangezicht, op wangen, op "kinnebacken" of op voorhoofd aangebracht werd.

Verminking van de tong (inkorten, uitrukken of splijten): bij godslastering of belediging van de vorst, valse eed en kwaadsprekerij.

Op de Grote Markt kregen ook zware misdaden, bestraft met de dood, hun beslag:

Veroordeelde edelen werden op de Grote Markt onthoofd met het zwaard.

Soms werden de veroordeelden geëxecuteerd door middel van het water: ze werden in een zak gestopt of met de handen achterwaarts aan de voeten gebonden in de stroom geworpen of in een ton vol water. Dit laatste was een veel toegepaste straf voor de vrouwen, o.m. diegene die zich schuldig hadden gemaakt van gifmoord of kindermoord. Tot afschrikking werden deze delinquenten bovendien met gloeiende tangen genepen.

Het vuur was veelal de straf voor de mannen als het geloofszaken betrof. Ze werden gebraden of geroosterd.

Levend begraven was een straf, die alleen voor vrouwen werd toegepast. Met noemde het de dood door de "cule" of "kuil". Het schilderij in de gotische zaal van het Stadhuis van Antonia van Roesmaele getuigt hiervan.

De gebruikelijke galg stond niet in het centrum van de stad. Ze bestond uit vier stevige palen in de grond geplant, in een vierkant, en langs boven met elkaar verbonden door een houten balk. Op elk der vier hoeken was een ijzeren vaantje aangebracht als windwijzer, vervaardigd door Jos Metsijs (hij is naar de vaantjes). Vooral rovers hing men op.

Zelfs wanneer de terechtstelling in het openbaar in de stad had plaats gehad werd het lijk niet op het kerkhof begraven, maar "ter exempel" aan de galg gehangen als aas voor de roofvogels.

Zelfmoord werd als een zwaarder misdrijf beschouwd dan moord. Wanneer het lijk van een zelfmoordenaar in een huis werd aangetroffen, deed de meier een opening graven onder de dorpel en het lijk met het hoofd eerst er onderdoor slepen. Zulk boosdoener werd met een slijkkar, want hij was niet meer dan vuil, slijk - naar de Galgenberg gevoerd waar hij tot spijs der raven aan een galg gehangen werd.

Valsemunters werden in principe ter dood gebracht met de ketel: men doopte de dader ondersteboven in een ketel vocht (olie of water), dat al kookte. Nadien werd het lichaam aan de galg gehangen.

Vierendelen geschiedde door paardenkracht of met het hakmes. Deze straf werd gewoonlijk toegepast op vredebrekers. Radbraken en levend opensnijden waren andere gruwelijke straffen.

De volksrechtbank uit de Frankische tijd werd bij de opkomst van steden en gemeenten vervangen door een schepenbank, met in haar schoot een rechtbank "vierschaar" genaamd, naar de vier in het vierkant geschikte stenen banken, die bestemd waren als zitplaats voor de deelnemers aan de rechtszittingen, te weten: rechters-schepenen, de meier, de aanleggende en de beledigde of klagende partij. Bijeenkomsten van de vierschaar hadden plaats in het stadhuis.

In alle criminele zaken kregen de gevangenen of betichten een advocaat, “voirspraken” of “taelmannen” geheten. De invoering van de schriftelijke procedure omstreeks 1540 bracht men zich mede dat de partijen voortaan hun argumenten schriftelijk naar voor moesten brengen. Het beroep van “voirsprake” werd afgeschaft. De advocatus, de bijgeroepene of ter hulp gevraagde, was de rechtskenner die voor het schriftelijk proces de noodzakelijke stukken opstelde.

Daar de beteugeling van de misdaad in het middeleeuwse strafrecht niet berustte op vrijheidsberoving zoals dat in onze tijd, maar op lijfstraf en executie, was de beroepsbeul een belangrijk ambtenaar in de stad. Het is duidelijk dat niet iedereen het ambt van de scherprechter kon of wilde waarnemen. Zijn bloedig werk moest goed, vlug, met vaste hand en zonder verwikkelingen geschieden. Naast de uitvoering van de executies bestond de taak van de beul ook uit de verminking en geseling van een bepaalde categorie misdadigers. Beulen werden instinctmatig veracht en geschuwd. De negatieve houding van de massa werd nog aangescherpt doordat verscheidene beulen gewezen misdadigers waren of zich in de loop van hun scherprechterschap gedroegen als echte criminelen.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Do Feb 15, 2007 12:03 am

@ Silly
Klopt, maar op welk argument ben ik dan niet ingegaan?
1tje, omdat ik het daar Ariel op haar woord moest geloven.

Nee, ik maak geen denkfout. Behalve de 'specialisten van de CIA en MI5 was iedereen het er over eens dat Al -Quida en Saddam felle tegenstanders waren. Vanuit Saddam kwam geen dreiging richting Amerika. De Amerikanen hadden 3 redenen om aan te vallen
1) oorlog tegen terreur
2) 'vervanging andersdenkenden' (lees omverwerpen van dictator Saddam)
3) Het vinden van niet bestaande massavernietigingswapens.

En dat de haat van de andere kant 'geheel onterecht' is, mhoah, daar zou ik wat genuanceerder over denken als ik jouw was.

Nogmaals, er was geen dreiging. Colin Powell wist dit, dus reken maar dat de rest dit ook wist. (herinner je misschien ook nog de uitspraak van Blair tegen Balkenende: "For your eyes only"

Als je aan een individuele uitspraak niets kunt afmeten, kun je dat dus ook niet aan de borden in bovenstaande fotos

In linkse kringen staat liberalisme gelijk met de oorlogspolitiek van Bush. IS verwerpt het liberalisme, maar wil af van de identificatieplicht, en wil onze burgervrijheden beschermen. Je kunt niet aantonen dat deze moslim het klassiek liberalisme verwerpt, en daarbij is het een individuele uitspraak waar je verder niets aan af kunt meten. ;)

Wat dacht je van mensen?

@ sprot
Als je dan toch bezig bent, je vergeet de martelpraktijken, voorafgaand aan een proces. Zoals het oprekken van het lichaam met 20 cm in 10 minuten, druppels water op je hoofd, duimschroeven en al dat andere fijne spul.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Feb 15, 2007 12:51 am

Je kunt niet aantonen dat deze moslim het klassiek liberalisme verwerpt, en daarbij is het een individuele uitspraak waar je verder niets aan af kunt meten

Wie is "deze moslim"?

mvg, Polleke

Silly

Berichtdoor Silly » Do Feb 15, 2007 11:32 am

Klopt, maar op welk argument ben ik dan niet ingegaan?
1tje, omdat ik het daar Ariel op haar woord moest geloven.
dat had ik misschien wat algemener moeten formuleren...: over het algemeen komen de fotos wanneer er niet geluisterd wordt.. dit foto album mag wel aan jou gericht zijn, hopelijk leren meerderen hier iets van

1) oorlog tegen terreur
2) 'vervanging andersdenkenden' (lees omverwerpen van dictator Saddam)
3) Het vinden van niet bestaande massavernietigingswapens.
na het voelen van de dreiging zie ik niet in wat er mis is met punt 1.
de helft van de wereld is andersdenkend. ik heb amerika nog geen plannen zien maken tegen communistisch china, of hinduistisch india. drie keer raden waarom niet.

En dat de haat van de andere kant 'geheel onterecht' is, mhoah, daar zou ik wat genuanceerder over denken als ik jouw was.
waarom zou ik daar genuanceerder over moeten denken? de haat is niet enkel gericht tegen amerika, maar tegen alles wat niet islamitisch is. vertel me niet dat mensen daar in vrede leven wanneer zij er andere gedachten op na houden!

Nogmaals, er was geen dreiging.
aanslagen, dreigbrieven, moordpartijen... de dreiging is niet alleen op macro niveau...

Je kunt niet aantonen dat deze moslim het klassiek liberalisme verwerpt, en daarbij is het een individuele uitspraak waar je verder niets aan af kunt meten. ;)
je bent wel scherp :lol:
het verschil is alleen dat zij in groepen die leuzen scanderen, en dat hier niemand achter die kolonel/generaal weet-ik-wat is gaan staan :wink:

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Do Feb 15, 2007 5:44 pm

@ Polleke
Deze moslim is de persoon die in de eerste post van Ariel het bord ophoud met de tekst "Liberalism go to hell"
@ Silly
Mis met punt 1 is dat Al quida en Saddam geen bondgenoten waren. sterjer nog, ze waren doodsvijanden. Amerika had, ivm de oorlog tegen terreur, niets in Irak te zoeken. De andere bedreiging, die van massavernietigingswapens, was achteraf een hoax, en dat wist de Bush regering ook. Kortom, er ging geen dreiging uit van Irak

Inida en China hebben atoombommen....

De haat is niet geheel onterecht hoor. Neem weer Irak.
Tijdens WO I beloofden de Britten een eigen staat aan oa de Iraakse stammen, in ruil voor hulp tegen het Ottomaanse rijk (die staat kwam er niet, sterker nog, ze werden een kolonie van het Britse rijk.
Toen verschillende Iraakse stammen hiertegen in opstand kwamen in 1920-21, werd die opstand door de Britten keihard neergeslagen. Dorpen werden omsingeld en met machine geweren en gifgas compleet uitgemoord (ideetje van Churchill). Daarna maakten de Britten zich erg populair door Israel te vestigen in Palestina, vervolgens hielpen de Britten en Amerikanen Saddam Hoessein aan de macht. In de jaren 90 stimuleerden diezelfde Britten en Amerikanen een opstand van Sji-ieten. Zij beloofden zelfs militaire hulp. Die hulp bleef echter uit, en de sji-ieten werden massaal vergast. Daarna kwam er een boycot van Iraakse goederen, opgelegd door de Amerikanen en Britten. En toen de tweede golfoorlog, die weliswaar een einde maakte aan het regiem van Saddam, maar nou ook weer niet echt een heilstaat van Irak maakte.

Dus ik kan me zo voorstellen dat de Iraakse bevolking wat bedenkingen heeft bij het Westen. Daarom zou ik ook niet willen stellen dat de haat geheel onterecht is.

Ik zie maar 1 moslim die het bord met de desbetreffende tekst omhoog houd. En je hebt nog steeds niet bedacht waarom deze moslim het heeft over klassiek liberalisme ipv over het 'neo-liberalisme'

Silly

Berichtdoor Silly » Do Feb 15, 2007 6:24 pm

Inida en China hebben atoombommen....
maar voor zover ik weet hebben zij niet provocerend zich geuit ofwel?

luister het gaat om het fundament: de koran zegt: dood de ongelovigen.
christendom/atheisme/humanisme/voor mijn part liberalisme: je blijft met je poten van onschuldigen af en klaar.

Dus ik kan me zo voorstellen dat de Iraakse bevolking wat bedenkingen heeft bij het Westen. Daarom zou ik ook niet willen stellen dat de haat geheel onterecht is.
ik ben bang dat ik een beetje te divers ben, want ik heb inderdaad ook familieleden die nu nog in irak wonen. je hoort daar niemand meer over de geschiedenis. hun grote probleem ligt nu bij de mensen (lees: moslims) die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

wat dat betreft zijn er meerdere volkeren die elkaar zouden mogen haten. om te beginnen alle voormalig kolonieen (dus: india, suriname, indonesie, half afrika enz.) mensen zijn nou eenmaal benadeeld..
maar ook zonder die benadeling staan ze klaar het westen te haten, omdat hun fundament is. daar zijn ze op gebaseerd: haat

Ik zie maar 1 moslim die het bord met de desbetreffende tekst omhoog houd. En je hebt nog steeds niet bedacht waarom deze moslim het heeft over klassiek liberalisme ipv over het 'neo-liberalisme'
graag dezelfde vraag aan u, met de opmerking dat er op de andere fotos meerdere mensen te zien zijn... ik denk dat ik dat aangenomen heb omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand heel uitgedacht zo'n leus oppent, maar gewoon neerkalkt wat hij denkt dat hij dat moment het meeste haat.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Do Feb 15, 2007 6:50 pm

Saddam heeft zich wel provocerend geuit? "ik heb geen massavernietigingswapens" is inderdaad een provokatie om aan te vallen.
Het fundament van de Koran is om ongelovigen te doden? Waarom lopen de moslims hier in Nederland dan niet met kromzwaarden door de straten?
Liberalisme kun je ook beschouwen als foute overtuiging. Mits je liberalisme definieert als 'links' dat doet, dan is het een overtuiging die alleen uit is om eigen gewin, en daarom oorlogen start, zich niet bekommerd om de schuldeloze slachtoffers.

Jouw familie praat niet meer over de geschiedenis, maar daarom speelt het helemaal geen rol meer? De Duitse inval speelt hier ook nog een rol, toch heb ik het er niet elke dag over mee. Zeker niet als er familie uit Duitsland komt (Ik ben geen Basil ;) )

Het fundament van de islam is niet haat. Religie is persoonlijk. Als je haat kun je de religie gebruiken, maar ook als je geenhaat koestert tegen het westen. Voor de een is het fundament van de islam haat, voor de ander niet. Het fundament bestaat niet.

Waarom ik denk dat onze moslim de politiek van Blair/Bush bedoeld, en niet onze vrijheden? Simpel, kijk eens op de site van allerlei linkse organisaties, Ga eens naar indimedia.nl Kijk wat zij verstaan onder liberalisme. Niet de burgelijke vrijheden. Ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid aantonen wat deze moslim bedoelde met zijn tekst, maar ik kan wel gerede gronden voor twijfel geven dat deze moslim bedoelde dat het klassiek liberalisme (met burgervrijheden) naar de typhus moet.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Feb 15, 2007 7:12 pm

Mis met punt 1 is dat Al quida en Saddam geen bondgenoten waren

Dat is een hele tijd zo geweest. Saddam heeft 1à2j voor de oorlog kontakt gezocht met Al Qaida. Bij het uitbreken van de oorlog in 2003 was er minstens één trainingskamp in Irak.

ivm de oorlog tegen terreur, niets in Irak te zoeken.

Die oorlog tegen terreur is zoals elke oorlog ideologisch. Irak de zwakste schakel in het MO is aangegrepen, omdat het de meest gestudeerde bevolking had, om de ideologie van democratie in het MO in te voeren. Het geen nu gebeurd is niet anders als wat zou gebeurd zijn bij Saddams natuurlijke dood.

De haat is niet geheel onterecht hoor.

Die haat is even oud als Islam. Geboren uit een existentieel trauma.

Dus ik kan me zo voorstellen dat de Iraakse bevolking wat bedenkingen heeft bij het Westen.

Dat is heel normaal dat ze bedenkingen hebben. Zou erg aijn als dit niet zo was. Die bedenkingen verklaren die haat niet. HEt is de makkelijkste manier om dit aan elkaar te koppelen.

Ook jij, lees je eigen doelstellingen eens even kritisch als je de Koran leest. Kun je lachen...

Mijn doelstelling is de volledige verwerping van ideologie Islam. Andere keuze is terug naar de barbaritiet van de Middeleeuwen. 2 oorlogen, voor een heel andere reden gevoerd.

Terug naar “Commentaar van Lezers”