Wat zou je doen???

Moderator: M

Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

wauw nadia wat een verhaal!

ik heb bewondering voor je want ik denk dat er genoeg mensen zijn die zelfs wanneer ze de waarheid kennen die niet durven te uiten...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

36;38
En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordering van de Almachtige, de Alwijze.
36;40
Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop
-------------------------------------------------------------------------------------

Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht” (Surah 39 : Ayah 5).

Het woord ‘omwikkelen’ in de vers is de vertaling van het werkwoord ''kawwara'', dat gebruikt wordt om de handeling ‘het wikkelen van een tulband om een hoofd’ te omschrijven. Om dit te begrijpen moet je de aarde als een bol zien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hebben jullie niet gezien dat God de nacht over laat gaan in de dag en de dag over laat gaan in de nacht?” (Surah 31 : Ayah 29).
Dit proces van eeuwig wikkelen,komt in de Koran dus voor alsof de aarde rond is, al in die tijd bestond. Wat dus duidelijk niet het geval is.


[Sadaqa Allah ou adiem.]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Hebben jullie niet gezien dat God de nacht over laat gaan in de dag en de dag over laat gaan in de nacht?” (Surah 31 : Ayah 29).
Dit proces van eeuwig wikkelen,komt in de Koran dus voor alsof de aarde rond is, al in die tijd bestond. Wat dus duidelijk niet het geval is.


[Sadaqa Allah ou adiem.]
"Dit proces van eeuwig wikkelen", waar lees jij dat?

Maar wat ik wel lees is: Hebben jullie niet gezien

De Koran beschrijft dus het evidente.

Konden de mensen toen zien dat de aarde rond was, Chaimae? Of wijst dit op het voor de hand liggende fenomeen dat je ziet 's ochtends?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat wat in de Koran staat is waar en dat is Gods woord.

Het is een kringloopproces.
36;40
Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Er zijn voldoende fatwas uit de (recente) islamitsiche geschiedenis die het tegendeel bewijzen. Zo'n 10 jaar geleden betoogde de hoogste soennitische geestelijke nog dat de aarde plat was.

Koran en wetenschap gaan niet samen. De weerstand tegen de koran zal wereldwijd groeien totdat er een stroming ontstaat die de koran uitsluitend als spirituele bron beschouwd, zoals de verhouding van de meeste christenen tegenover de bijbel kan worden beschreven.

En zoals Ketter al betoogde, de bewijsinvoering is indirect, beperkt tot een interpretatie van het direct waarneembare. En da's nou juist geen wetenschap.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dat wat in de Koran staat is waar en dat is Gods woord.

Het is een kringloopproces.
36;40
Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop
Daar staat niet "kringloop", daar staat "Allen hebben hun baan", Chaimae.

Lees Engelse vertalingen:
036.040
YUSUFALI: It is not permitted to the Sun to catch up the Moon, nor can the Night outstrip the Day: Each (just) swims along in (its own) orbit (according to Law).
PICKTHAL: It is not for the sun to overtake the moon, nor doth the night outstrip the day. They float each in an orbit.
SHAKIR: Neither is it allowable to the sun that it should overtake the moon, nor can the night outstrip the day; and all float on in a sphere.

En da's nogal evident, als je naar de hemel kijkt, behalve...
de aarde draait rond de zon, en niet omgekeerd.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Er zijn voldoende fatwas uit de (recente) islamitsiche geschiedenis die het tegendeel bewijzen. Zo'n 10 jaar geleden betoogde de hoogste soennitische geestelijke nog dat de aarde plat was.

Koran en wetenschap gaan niet samen. De weerstand tegen de koran zal wereldwijd groeien totdat er een stroming ontstaat die de koran uitsluitend als spirituele bron beschouwd, zoals de verhouding van de meeste christenen tegenover de bijbel kan worden beschreven.

Geleerden zeggen soms wel meer idiote dingen. De geleerden zijn ook maar mensen die soms grote fouten maken.De Koran die is perfect en er staat dus duidelijk dat de aarde bol is en er staan ook wetenschappelijke dingen in.


36;38
En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordering van de Almachtige, de Alwijze.
36;40
Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Er zijn voldoende fatwas uit de (recente) islamitsiche geschiedenis die het tegendeel bewijzen. Zo'n 10 jaar geleden betoogde de hoogste soennitische geestelijke nog dat de aarde plat was.

Koran en wetenschap gaan niet samen. De weerstand tegen de koran zal wereldwijd groeien totdat er een stroming ontstaat die de koran uitsluitend als spirituele bron beschouwd, zoals de verhouding van de meeste christenen tegenover de bijbel kan worden beschreven.

Geleerden zeggen soms wel meer idiote dingen. De geleerden zijn ook maar mensen die soms grote fouten maken.De Koran die is perfect en er staat dus duidelijk dat de aarde bol is en er staan ook wetenschappelijke dingen in.


36;38
En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordering van de Almachtige, de Alwijze.
36;40
Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop
Dus zon en maan draaien in een baan rond de aarde. Beiden bewegen in een kringloop. En dat de nacht de dag niet kan "inhalen" is duidelijk een teken van totaal onbegrip dat de dag veroorzaakt wordt door het feit dat de aarde met haar kant naar de zon is gedraaid.

Dag en nacht is een illusie, want er is altijd dag op aarde en altijd nacht.

Zie dit laatste in en je weet waarom 36:40 onzin is.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Ketter ik ben geen geleerde op dat gebied. Wetenschap is niet echt mijn ding. Ik kan wel mijn moeder navragen, ze weet namelijk veel van de Islam af. Maar dan weet ik zeker dat ik een antwoord krijg dat de Islam natuurlijk verdedigt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Beste Ketter ik ben geen geleerde op dat gebied. Wetenschap is niet echt mijn ding. Ik kan wel mijn moeder navragen, ze weet namelijk veel van de Islam af. Maar dan weet ik zeker dat ik een antwoord krijg dat de Islam natuurlijk verdedigt.
Apologeet staat verdacht dicht bij het Engelse woord apology, Chaimae.

Je zult altijd wel een "verklaring" vinden. Alleen, ik neem de meest voor de hand liggende. Als een boek over sterren spreekt die gebruikt worden als projectielen tegen duivels, dan weet ik dat het onzin is.

Ik hou van feiten, Chaimae, ik hou van de waarheid. Daarom ben ik ook agnost.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat weet ik Ketter. Ik hou namelijk ook van feiten. Ik haal alleen mijn feiten uit de Koran. Ik wil maar al te graag dat de Koran feiten bevat. De Koran bevatook wel feiten.

Sommige dingen in de Koran vind ik dus niet kunnen en daar heb ik ook wel moeite mee, maar daar kan ik niks aandoen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dat weet ik Ketter. Ik hou namelijk ook van feiten. Ik haal alleen mijn feiten uit de Koran. Ik wil maar al te graag dat de Koran feiten bevat. De Koran bevatook wel feiten.

Sommige dingen in de Koran vind ik dus niet kunnen en daar heb ik ook wel moeite mee, maar daar kan ik niks aandoen.
Je kunt de waarheid niet kennen door één boek te lezen.

Alle sprookjes beginnen zelfverzekerd met "er was eens"

Ooit een Engel gezien, een Jinn, een ster die gebruikt wordt als projectiel tegen het kwade? Roep 's tegen een echte slang drie keer "ga weg, ga weg, ga weg".
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Dat weet ik Ketter. Ik hou namelijk ook van feiten. Ik haal alleen mijn feiten uit de Koran. Ik wil maar al te graag dat de Koran feiten bevat. De Koran bevatook wel feiten.

Sommige dingen in de Koran vind ik dus niet kunnen en daar heb ik ook wel moeite mee, maar daar kan ik niks aandoen.
Je kunt de waarheid niet kennen door één boek te lezen.

Alle sprookjes beginnen zelfverzekerd met "er was eens"

Ooit een Engel gezien, een Jinn, een ster die gebruikt wordt als projectiel tegen het kwade? Roep 's tegen een echte slang drie keer "ga weg, ga weg, ga weg".
Het ligt meer aan mij. Ik wil namelijk geen andere boeken lezen.

Met dat slang vond ik dus een beetje dom.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Dat weet ik Ketter. Ik hou namelijk ook van feiten. Ik haal alleen mijn feiten uit de Koran. Ik wil namelijk maar al te graag dat de Koran feiten bevat. De Koran bevat namelijk ook wel feiten.

Sommige dingen in de Koran vind ik dus niet kunnen en daar heb ik ook wel moeite mee, maar daar kan ik niks aandoen.
chaimae,
dit is mijn laatste reactie naar jouw toe. mits je verstandelijk reageert.

als je moeite hebt met sommige dingen in de koran, dan is dat volgens die zelfde koran strafbaar (dood). ik heb ook twijfels over de koran en het godsbeeld wat er geschappen wordt in de koran. god kan geen fouten maken, god kan niet haten, god kan niet slecht zijn. god is universeel voor iedereen. god heeft geen hindoes, moslims, joden etc gemaakt. DAT HEBBEN WIJ GEMAAKT. God heeft geen nederland, duitsland, marokko, turkije, india etc etc gemaakt. DAT HEBBEN WIJ GEDAAN. ik wil alleen maar zeggen dat god universeel is en demaatschappij NIET gaat opdelen in GELOVIGEN EN NIET gelovigen.

als je dat weet, dan is het logisch dat de koran GEEN gods woord is.

laat je INNERLIJKE spreken.

met vriendelijke groet,
weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


chaimae,
dit is mijn laatste reactie naar jouw toe. mits je verstandelijk reageert.

als je moeite hebt met sommige dingen in de koran, dan is dat volgens die zelfde koran strafbaar (dood). ik heb ook twijfels over de koran en het godsbeeld wat er geschappen wordt in de koran. god kan geen fouten maken, god kan niet haten, god kan niet slecht zijn. god is universeel voor iedereen. god heeft geen hindoes, moslims, joden etc gemaakt. DAT HEBBEN WIJ GEMAAKT. God heeft geen nederland, duitsland, marokko, turkije, india etc etc gemaakt. DAT HEBBEN WIJ GEDAAN. ik wil alleen maar zeggen dat god universeel is en demaatschappij NIET gaat opdelen in GELOVIGEN EN NIET gelovigen.

als je dat weet, dan is het logisch dat de koran GEEN gods woord is.

laat je INNERLIJKE spreken.
Tuurlijk heb ik moeite met bepaalde dingen, maar de Islam mijn rug toekeren dat zal ik nooit doen. Daar is de Islam mij tie lief voor. Er zijn zat mooie dingen in de Islam die het weer compenseren. De Islam is namelijk één deel van mij geworden en kan niet meer zonder.

Allah swt is er ook voor iedereen. Er staat ook duidelijk ergens in de Koran of 7adiths dat God geen ondershcied maakt tussen een Arabier, een Neger of dergelijke.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peet »

Wanneer in een schoolboek op een dergelijke wijze werd uitgelegd dat de aarde bolvormig is, ipv het gewoon te omschrijven in duidelijke taal, dan zouden we niet ver komen met een goede kennisoverdracht.
Dit soort uitleg is alleen in retrospect mogelijk, meer niet. De Koran is geen wetenschappelijk werk, want daarvoor veel te vaag. Sterker, het weerspiegelt de kennis en het bijgeloof van die tijd.

Door te claimen dat de koran wel wetenschappelijk zou zijn, wordt de ellende voor de islamisten alleen maar groter: dan zou de koran getoetst moeten worden aan de wetenschap en dus zou het woord van allah (niet mijn God) er ondergeschikt aan zijn.
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Roep 's tegen een echte slang drie keer "ga weg, ga weg, ga weg"
Slangen zijn doof. Als je ze weg wil hebben kan je beter buiten hun directe bereik gaan staan en een paar keer hard op de grond stampen of ze vangen of wegduwen met een stok. Dat helpt namelijk.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Linda Danvers schreef:
Roep 's tegen een echte slang drie keer "ga weg, ga weg, ga weg"
Slangen zijn doof. Als je ze weg wil hebben kan je beter buiten hun directe bereik gaan staan en een paar keer hard op de grond stampen of ze vangen of wegduwen met een stok. Dat helpt namelijk.
Hee..., opvallend dat de almachtige allah niet weet dat slangen doof zijn terwijl hij ze zogenaamd zelf geschapen heeft... :idea:
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Daar is een verklaring voor.

De Djin kunnen de gedaante van slangen aannemen en zij zijn niet doof.

Dit klinkt als een grap, maar dat is het niet.

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-7310.html

Moeslim Boek 26, Nummer 5559

Aboe Sa'id Choedri deed verslag van Allah's Boodschapper te hebben gezegd: Er is een groep van Djinns in Medina die de islam aanvaarden, dus hij die iets van deze bezetters ziet moet hem drie keer waarschuwen; en als hij daarna verschijnt, moet hij worden gedood want hij is een Satan.


http://www.answering-islam.de/Main//Dut ... slim26.htm
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op di feb 20, 2007 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Chamae

Waarom blijf jij (maar ook Momo) eigenlijk op dit forum? Je ziet alleen je eigengelijk betreffende de Islam, en dat terwijl jouw kennis van de Islam slechts aan de oppervlakte ligt, en je ons niet kan bekeren omdat wij de Islam afwijzen.

Dus wat doe je hier/waarom ben je hier? Niet dat je niet welkom bent, maar het wordt wel oer-saai met iemand zoals jij te proberen te discussieren die intellectueel zo gelimiteerd dat zij maar wat aan papegaaid over haar religie en niet verder wil kijken dan haar neus lang is. Dit is tijdverkwisten voor jou én voor ons. :roll:

Geef s.v.p. antwoord: Waarom denk JIJ dat miljoenen mensen tegen de Islam zijn? 'Zo maar' denk jij?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Linda Danvers schreef:Daar is een verklaring voor.

De Djin kunnen de gedaante van slagen aannemen en zij zijn niet doof.

Dit klinkt als een grap, maar dat is het niet.

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-7310.html

Moeslim Boek 26, Nummer 5559

Aboe Sa'id Choedri deed verslag van Allah's Boodschapper te hebben gezegd: Er is een groep van Djinns in Medina die de islam aanvaarden, dus hij die iets van deze bezetters ziet moet hem drie keer waarschuwen; en als hij daarna verschijnt, moet hij worden gedood want hij is een Satan.


http://www.answering-islam.de/Main//Dut ... slim26.htm
Zoveel kennis in zo'n mooi koppie... 8)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

anna schreef:Chamae

Waarom blijf jij (maar ook Momo) eigenlijk op dit forum? Je ziet alleen je eigengelijk betreffende de Islam, en dat terwijl jouw kennis van de Islam slechts aan de oppervlakte ligt, en je ons niet kan bekeren omdat wij de Islam afwijzen.

Dus wat doe je hier/waarom ben je hier?
Chaimae heeft in 4 maanden bijna 4000 berichten geplaatst. Niet omdat ze wil discussieren maar gewoon omdat ze de pesthekel heeft aan ongelovigen die ze vanwege hun ongeloof op alle mogelijke manieren probeert te treiteren.
Het meisje is een zenuwzieke kwezel die in het gesticht zal eindigen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het meisje is een zenuwzieke kwezel die in het gesticht zal eindigen.
Of in duizenden stukjes na zelfontploffing.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Chaimae heeft in 4 maanden bijna 4000 berichten geplaatst. Niet omdat ze wil discussieren maar gewoon omdat ze de pesthekel heeft aan ongelovigen die ze vanwege hun ongeloof op alle mogelijke manieren probeert te treiteren.
Het meisje is een zenuwzieke kwezel die in het gesticht zal eindigen
.

Nou nee. Ik vind je met de dag grappiger worden. Alles goed verder met je?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie