Wat zou je doen???

Moderator: M

tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaema, ik vraag me af of je echt gelooft. Zoals jouw profeet duidelijk zei :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 07.070.545

The Prophet said, "No fatigue, nor disease, nor sorrow, nor sadness, nor hurt, nor distress befalls a Muslim, even if it were the prick he receives from a thorn, but that Allah expiates some of his sins for that."

En de zekerheid dat jij al ziek geweest bent. Er dringt een vraag zich op. Welk van deze 3 is waar ?

1) ben jij een zondaar, en ga je dus naar de hel als je sterft ?
2) ben jij geen moslim ?
3) liegt allah ?

En ik zou, gegeven die vers, ook eens van jou willen horen waarom dat profeetje zelf ook aan ziekte gestorven is. Dat lijkt me volkomen onlogisch. Tenzij allah hem dood wou natuurlijk.

Weer een van de vele absurditeiten van de islam.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Welkom tomc, Jij lijkt me een aanwinst voor dit forum.

Stel je even voor als je wilt: Welkom nieuwe forummers
16kleppen
Berichten: 43
Lid geworden op: do jan 04, 2007 10:51 pm

Bericht door 16kleppen »

anna schreef:Chamae

Waarom blijf jij (maar ook Momo) eigenlijk op dit forum? Je ziet alleen je eigengelijk betreffende de Islam, en dat terwijl jouw kennis van de Islam slechts aan de oppervlakte ligt, en je ons niet kan bekeren omdat wij de Islam afwijzen.

Dus wat doe je hier/waarom ben je hier? Niet dat je niet welkom bent, maar het wordt wel oer-saai met iemand zoals jij te proberen te discussieren die intellectueel zo gelimiteerd dat zij maar wat aan papegaaid over haar religie en niet verder wil kijken dan haar neus lang is. Dit is tijdverkwisten voor jou én voor ons. :roll:

Geef s.v.p. antwoord: Waarom denk JIJ dat miljoenen mensen tegen de Islam zijn? 'Zo maar' denk jij?
om dat ze satan volgen satan is ook tegen de islam .en waarom ben je tegen de islam hebben moslims wat jouw aan gedaan .
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
16kleppen
Berichten: 43
Lid geworden op: do jan 04, 2007 10:51 pm

Bericht door 16kleppen »

Lodewijk Nasser schreef:16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
islam betekent totaal onderwerping aan god .satan zal dat zeker niet tot god aanbidden .
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

16kleppen schreef:
Lodewijk Nasser schreef:16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
islam betekent totaal onderwerping aan god .satan zal dat zeker niet tot god aanbidden .
Nooit aan gedacht dat Satan zelf GOD wil zijn volgens het oude Testament? Misschien wil hij aanbeden worden? Islam is dan totale onderwerping aan Allah/Satan.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

16kleppen schreef:
Lodewijk Nasser schreef:16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
islam betekent totaal onderwerping aan god .satan zal dat zeker niet tot god aanbidden .
Wist jij dat Mohammed Satan aanbadt?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ketter schreef:Nooit aan gedacht...
De onderdanen van allah zijn daar niet zo sterk in Ketter... :wink:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

1) ben jij een zondaar, en ga je dus naar de hel als je sterft ?

Elke Moslim maakt zondes en is daarmee dus imperfect. Moslims zijn ook maar mensen die fouten maken en daar hopelijk ook van leren. Mensen maken dus fouten, maar de Islam is perfect en maakt geen fouten. Allah swt is barmhartig en genadevol. Allah swt vergeeft alles.

Als een Moslim één letter uit de Koran leest, dus bv de eerste letter van de alfabet, de alif dan krijg je er al 1000 hassants voor. Als je kinderen laat lachen krijg je er ook hassanats. Kijk dan hoe makkelijk Allah het voor ons gemaakt heeft. Masa'Allah.

Stel je eens voor, een Moslim die een zonde begaat he. Je hebt als mens 2 duiveltjes op je breide schouders die alles bijhouden tot aan je dood. Maakt een mens dus een zonde dan wordt het niet gelijk genoteerd als een zonde. De rechterduivel vraagt om verlening. Toont diegen binnen 6 uur berouw dan wordt het niet genoteerd. Maar toont diegene geen berouw dan wordt het als 1 zonde gentoeerd. Was het een goede daad dan zal het gelijk als 6 daden genoteerd. Zie je hoe barmhartig Allah swt is.
Het is makkelijk om de Hemel te betreden, aangezien Allah swt het dus erg makkelijk voor de mensen gemaakt heeft.

2) ben jij geen moslim ?


Ik ben een Moslim, al 7amdollilah. Alle lof en eer zijn aan Allah swt. Mijn Heer en mijn Schepper. Van Hem komen we en naar Hem zullen we terugkeren.

Soera- Baqarah.
Hoe kun je God verwerpen, terwijl je levenloos was en Hij je leven schonk? Hij zal je doen sterven en daarna zal Hij je doen herleven en dan zult je tot Hem worden teruggebracht
3) liegt allah ?

Allah swt liegt nooit. Allah is almachtig en alwetend. Allah stw is de alwijze.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ketter schreef:
16kleppen schreef:
Lodewijk Nasser schreef:16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
islam betekent totaal onderwerping aan god .satan zal dat zeker niet tot god aanbidden .
Nooit aan gedacht dat Satan zelf GOD wil zijn volgens het oude Testament? Misschien wil hij aanbeden worden? Islam is dan totale onderwerping aan Allah/Satan.

Jip Ketter ge neemt me de woorden uit het toetsenbord :lol: :lol: Wou net hetzelfde zeggen aan die 16 Kleppen.
In de bijbel staat het als volgt gezegd:

Jesaja 14

12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.
14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
16 Die u zien zullen, zullen u aanschouwen, zij zullen op u letten, en zeggen: Is dat die man, die de aarde beroerde, die de koninkrijken deed beven?
17 Die de wereld als een woestijn stelde, en derzelver steden verstoorde, die zijn gevangenen niet liet los gaan naar huis toe?

Ook in Ezch.28:12-18 wordt de val van Lucifer, de Licht engel, de morgenster beschreven.
En toen veranderde zijn naam in satan= tegenstander, ook diabolos (duivel)= tweedrachtzaaier.
Dat is ook wat hij doet, verdeeldheid zaaien in harten van mensen zodat ze de weg naar God kwijt zijn en naar elkaar, mekaar niet meer verstaan en alle gevolgen...ruzie , misverstanden oorlog enz.
En hij heeft telkens diverse maskers om zijn ware gezicht te verbergen, voor de moslims is dat madker allah. De mensen laten geloven dat hij de ware God is.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Lodewijk Nasser schreef:
16kleppen schreef:
Lodewijk Nasser schreef:16 Kleppen. Islam is de religie van Satan.

Nooit gehoord van de duivelsverzen?
islam betekent totaal onderwerping aan god .satan zal dat zeker niet tot god aanbidden .
Wist jij dat Mohammed Satan aanbadt?
Hoe ben jij dan te weten gekomen dat de Profeet Satan aanbad (en niet dt trouwens)?
Diep in jullie schuilt een Moslim...
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

1) ben jij een zondaar, en ga je dus naar de hel als je sterft ?

Elke Moslim maakt zondes en is daarmee dus imperfect. Moslims zijn ook maar mensen die fouten maken en daar hopelijk ook van leren. Mensen maken dus fouten, maar de Islam is perfect en maakt geen fouten. Allah swt is barmhartig en genadevol. Allah swt vergeeft alles.
Als een Moslim één letter uit de Koran leest, dus bv de eerste letter van de alfabet, de alif dan krijg je er al 1000 hassants voor. Als je kinderen laat lachen krijg je er ook hassanats. Kijk dan hoe makkelijk Allah het voor ons gemaakt heeft. Masa'Allah.

Stel je eens voor, een Moslim die een zonde begaat he. Je hebt als mens 2 duiveltjes op je breide schouders die alles bijhouden tot aan je dood. Maakt een mens dus een zonde dan wordt het niet gelijk genoteerd als een zonde. De rechterduivel vraagt om verlening. Toont diegen binnen 6 uur berouw dan wordt het niet genoteerd. Maar toont diegene geen berouw dan wordt het als 1 zonde gentoeerd. Was het een goede daad dan zal het gelijk als 6 daden genoteerd. Zie je hoe barmhartig Allah swt is.
Het is makkelijk om de Hemel te betreden, aangezien Allah swt het dus erg makkelijk voor de mensen gemaakt heeft.
Dus je mag gewoon zondigen..Zolang je maar genoeg leest of genoeg kinderen laat lachen dan komt het wel goed....Is dit niet oneerlijk???
Stel dat een ongelovig iemand een heel goed leven leid...hij geeft voedsel aan de armen en hij laat ontelbare kinderen lachen worden zijn zondes hem dan 0ok vergeven???
Is Allah in deze dan niet onrechtvaardig??iemand heeft een zonde begaan maar van de ene vergeeft hij die dus lukraak, en van de ander niet...En wat gebeurt met de zonde die tegen iemand is begaan??word die gewoon vergeten en vergeven(zand erover) is dat rechtvaardigheid??
Stel ik stomp als moslim zijnde iemand zomaar in zijn gezicht(zonder reden) Ik toon geen berouw en ik heb er geen spijt van...
Dn moet ik volgens de Quran deze ''slechte''daad compenseren met lezen en goede dingen....Maar wat heeft Diegene eraan die gestompt is.De misdaad tegen hem word gewoon vergeven en vergeten...Is dat nou rechtvaardigheid??

Ik vind dit heel erg onrechtvaardig..
ps;Zijn geen 2 duiveltjes die op je schouders zit maar 2 engeltjes...
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:1) ben jij een zondaar, en ga je dus naar de hel als je sterft ?

Elke Moslim maakt zondes en is daarmee dus imperfect. Moslims zijn ook maar mensen die fouten maken en daar hopelijk ook van leren. Mensen maken dus fouten, maar de Islam is perfect en maakt geen fouten. Allah swt is barmhartig en genadevol. Allah swt vergeeft alles.

Als een Moslim één letter uit de Koran leest, dus bv de eerste letter van de alfabet, de alif dan krijg je er al 1000 hassants voor. Als je kinderen laat lachen krijg je er ook hassanats. Kijk dan hoe makkelijk Allah het voor ons gemaakt heeft. Masa'Allah.

Stel je eens voor, een Moslim die een zonde begaat he. Je hebt als mens 2 duiveltjes op je breide schouders die alles bijhouden tot aan je dood. Maakt een mens dus een zonde dan wordt het niet gelijk genoteerd als een zonde. De rechterduivel vraagt om verlening. Toont diegen binnen 6 uur berouw dan wordt het niet genoteerd. Maar toont diegene geen berouw dan wordt het als 1 zonde gentoeerd. Was het een goede daad dan zal het gelijk als 6 daden genoteerd. Zie je hoe barmhartig Allah swt is.
Het is makkelijk om de Hemel te betreden, aangezien Allah swt het dus erg makkelijk voor de mensen gemaakt heeft.

2) ben jij geen moslim ?


Ik ben een Moslim, al 7amdollilah. Alle lof en eer zijn aan Allah swt. Mijn Heer en mijn Schepper. Van Hem komen we en naar Hem zullen we terugkeren.

Soera- Baqarah.
Hoe kun je God verwerpen, terwijl je levenloos was en Hij je leven schonk? Hij zal je doen sterven en daarna zal Hij je doen herleven en dan zult je tot Hem worden teruggebracht
3) liegt allah ?

Allah swt liegt nooit. Allah is almachtig en alwetend. Allah stw is de alwijze.
Srry maar Jezus noemt satan (nickname o.a allah) in Joh 8:44 de vader der leugen in wie geen waarheid is. En ook een mensenmoordenaar.
Dus die liegt per definitie.
Chaimea je kunt oprecht zijn in bedoeling om de ware god te willen aanbidden en zoeken, maar als ge de verkeerde weg loopt naar die God komt ge niet uit waar ge wilt komen. En ik wil niet zeggen dat ge verkeerde bedoeling hebt, maar Jezus zegt duidelijk dat Hij de enige weg is om in relatie, in contact met de Vader te komen, met de Schepper.
Dus als ge via een andere weg gaat komt ge niet bij de Schepper uit maar bij iemand anders, die zich voordoet alsof hij de ware God is.
Oprechtheid is geen garantie van juistheid.
Als ik met de oprechte bedoeling toch de verkeerde weg pak dan kom ik in Antwerpen uit , terwijl ik naar Brussel moet. Dan kan ik wel 100% overtuigd zijn maar heb toch verkeerde afrit genomen en het resultaat ik dat ik niet kom waar ik moet zijn. In het geestelijk leven ook zo: Joh.14:6. Jezus zeide: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Dus ook Chaimea nie en Stropke ook niet...
Maar ik heb gekozen in vertrouwen op grond van feitelijke bewijzen, die weg te gaan wetend dat Jezus de waarheid zie.
Als dat niet zo zou zijn is hij nog een groter bedrieger dan Mohd.
Want het is nogal wat zoiets te zeggen en het niet waar is, doch Jezus heeft bewijs geleverd: Opstanding uit de dood.
En Moke zijn botjes liggen nog steeds begraven.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Hoe ben jij dan te weten gekomen dat de Profeet Satan aanbad (en niet dt trouwens)?
Mohammed nam in Mekka 2 afgoden naast zijn God..Dit tot grote vreugde van de bewoners van mekka...PZij aanbidde namelijk deze goden...Doordat Mohammed deze 2 goden had aangenomen en gelijk gesteld had aan allah werd de stam (afgodendienaars) moslim...
Echter Mohammed kreeg spijt van zijn actie..Hij ging terug naar mensen en zei; De duivel heeft me misleid en heeft deze woorden in me mond gelegd..Hij abrogeerde(maakte ongeldig) de eerdergenoemde vers dus....Dit heeft Mohammed talloze keren gedaan..Eerst beveelde hij iets en daarna had hij spijt van wat hij beveelde en hefde het vers op(abrogeerde)

volgens studies is meer dan de helft van de Quran geabrogeerd...Dus de helft van de versen is niet meer wetgevend


ps';HEt bovenstaande is beter bekend als de Duivels Versen (van Salman Rushdie)
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

3) liegt allah ?

Allah swt liegt nooit. Allah is almachtig en alwetend. Allah stw is de alwijze.
Volgens Soera 8:30 is Allah de grootste bedrieger (archaisch Arabisch). Je moet dus niet de feiten verdraaien en hier de koran volgen. Als de islam in gevaar is mag je van Allah liegen en bedriegen, want dat doet hij zelf ook!

Zoals de gehele Nedrlandstalige vertaling van de koran een suikerversie is van de oorspronkelijke koran.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Hoe kun je God verwerpen, terwijl je levenloos was en Hij je leven schonk? Hij zal je doen sterven en daarna zal Hij je doen herleven en dan zult je tot Hem worden teruggebracht
Niemand kan God "verwerpen", als hij bestaat.
Maar ik kan wel de misleidende voorstelling van God, een totaal absurde voorstelling overigens, die "Allah" noemt niet alleen verwerpen, maar gewoon keihard tegenbewijzen.
Chaimae schreef:3) liegt allah ?
Allah, zijnde God niet en een onbestaand wezen zijnde, kan niet liegen.
De beschrijving van Allah in de Koran wijst er echter op dat deze mythische figuur wel kan liegen. Hij misleidde in de verhaaltjes de Christenen al met hen te doen geloven dat deze aan het kruis stierf en hij zegt het trouwens zelf, dat hij meester misleider is: zie Polleke hierboven.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


Dus je mag gewoon zondigen..Zolang je maar genoeg leest of genoeg kinderen laat lachen dan komt het wel goed....Is dit niet oneerlijk???
Stel dat een ongelovig iemand een heel goed leven leid...hij geeft voedsel aan de armen en hij laat ontelbare kinderen lachen worden zijn zondes hem dan 0ok vergeven???
Is Allah in deze dan niet onrechtvaardig??iemand heeft een zonde begaan maar van de ene vergeeft hij die dus lukraak, en van de ander niet...En wat gebeurt met de zonde die tegen iemand is begaan??word die gewoon vergeten en vergeven(zand erover) is dat rechtvaardigheid??
Stel ik stomp als moslim zijnde iemand zomaar in zijn gezicht(zonder reden) Ik toon geen berouw en ik heb er geen spijt van...
Dn moet ik volgens de Quran deze ''slechte''daad compenseren met lezen en goede dingen....Maar wat heeft Diegene eraan die gestompt is.De misdaad tegen hem word gewoon vergeven en vergeten...Is dat nou rechtvaardigheid??

Jij weet heel goed dat dat natuurlijk niet het geval is. Wat ik hiermee wou zeggen is dat onse Allah swt wel barmhartig is en genadevol en dus niet elk Moslim naar de Hel gaat. In de Islam is intentie erg belangrijk, oftwel de ''niyaa.'' Als je een goede daad wilt verrichten/verricht dan moet je er ook de niya bij hebben. Als iemand en zonde begaat dan wordt het natuurlijk niet vergeten, dat wordt genoteerd. Alles telt! Op de Dag Des Oordeels zal alles naar voren komen, alle zondes die je in je leven gepleegd hebben. Zelfs de kleinste dingen, wat jij je dan niet meer kan herinneren. Maar in de Islam is het zo dat je voor dingen wordt vergeven, Allah ou gafour. Alles wordt door God vergeven. Als je als Moslimzijnde er maar oprecht berouw, tauwbah voor toont.

Zeg, O mijn dienaren die al hun bronnen hebben versplild. Wanhoop niet over de genade van Allah. Zeker, Allah vergeeft alle zonden. Hij is Vergevingsgezinde, de Erbarmer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Niemand kan God "verwerpen", als hij bestaat.
Maar ik kan wel de misleidende voorstelling van God, een totaal absurde voorstelling overigens, die "Allah" noemt niet alleen verwerpen, maar gewoon keihard tegenbewijzen.
Dat doen velen dus wel. De regels die God voor ons heeft vastgesteld. Het vasten, bidden, zakaat etc. Dat zijn alleen maar regels van God. Hou jij je niet aan die regels dan verwerp je God eigenlijk. Als je namelijk in God geloof, dan dien jij je aan die regels te houden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Niemand kan God "verwerpen", als hij bestaat.
Maar ik kan wel de misleidende voorstelling van God, een totaal absurde voorstelling overigens, die "Allah" noemt niet alleen verwerpen, maar gewoon keihard tegenbewijzen.
Dat doen velen dus wel. De regels die God voor ons heeft vastgesteld. Het vasten, bidden, zakaat etc. Dat zijn alleen maar regels van God. Hou jij je niet aan die regels dan verwerp je God eigenlijk. Als je namelijk in God geloof, dan dien jij je aan die regels te houden.
Stierenvla, Chaimae,

Ik stel voor dat je eens bewijst dat die regels van god komen, en ik zal je nog eens figuurlijk rond de oren slaan met duidelijke bewijzen dat jouw bron waarschijnlijk een verzinsel is.

Overigens, je moet me nu toch eens uitleggen: hoe weet ik dat Allah niet gelijk is aan Satan? Hoe weet ik dat ik de regels van Satan niet volg, die de Koran ook als grote speler invoert? Hoe weet ik dat ik niet bid tot Satan?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

De regels die God voor ons heeft vastgesteld. Het vasten, bidden, zakaat etc. Dat zijn alleen maar regels van God. Hou jij je niet aan die regels dan verwerp je God eigenlijk. Als je namelijk in God geloof, dan dien jij je aan die regels te houden.
Nog een schone naam voor allah : Elkaatib (de boekhouder die alles neerschrijft)... :lol:

Chaimae, zie jij nu zelf niet in dat zo'n godsbeeld duidelijk "menselijke" trekjes heeft ?
Hoe kan een god die alles beheerst nu zo menselijk en feilbaar zijn ?
Nou, zo'n god hoef ik niet meer hoor, die is juist op maat gemaakt voor onnozele lichtgelovige zielen zoals jij...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Stierenvla, Chaimae,

Ik stel voor dat je eens bewijst dat die regels van god komen, en ik zal je nog eens figuurlijk rond de oren slaan met duidelijke bewijzen dat jouw bron waarschijnlijk een verzinsel is.

Overigens, je moet me nu toch eens uitleggen: hoe weet ik dat Allah niet gelijk is aan Satan? Hoe weet ik dat ik de regels van Satan niet volg, die de Koran ook als grote speler invoert? Hoe weet ik dat ik niet bid tot Satan?
De duivelen hebben (de Koran) niet nedergebracht,
Noch is het passend voor hen, noch zijn zij in staat, dat te doen.
Voorzeker het horen (hiervan) is hun ontnomen.

Soera 26.

Nogmaals, wat maakt de Islam duivelser dan andere goddiensten?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Stierenvla, Chaimae,

Ik stel voor dat je eens bewijst dat die regels van god komen, en ik zal je nog eens figuurlijk rond de oren slaan met duidelijke bewijzen dat jouw bron waarschijnlijk een verzinsel is.

Overigens, je moet me nu toch eens uitleggen: hoe weet ik dat Allah niet gelijk is aan Satan? Hoe weet ik dat ik de regels van Satan niet volg, die de Koran ook als grote speler invoert? Hoe weet ik dat ik niet bid tot Satan?
De duivelen hebben (de Koran) niet nedergebracht,
Noch is het passend voor hen, noch zijn zij in staat, dat te doen.
Voorzeker het horen (hiervan) is hun ontnomen.
Ja natuurlijk ontkent de Koran dat het van de duivelen komt. Als Satan immers voor God wil spelen, moet hij wel heel erg stom zijn om te zeggen dat de Koran ook door duivelen zou kunnen geschreven worden.

Maar waar is het bewijs?

Chaimae, hoe kan ik weten of iets van de duivel komt?
Chaimae schreef:Nogmaals, wat maakt de Islam duivelser dan andere goddiensten?
Misschien dat het een 200-tal keren meer met de hel dreigt, en het dus moet hebben van angst. Of ga je dat ook ontkennen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik zie het feitelijk veel eenvoudiger.

Als er een god bestaat, dan is die almachtig, anders is ie geen god. Als ie almachtig is, dan zou er maar 1 godsdienst zijn, aangezien er geen twijfel zou bestaan over de suprematie van die god en de suprematie van de daaraan gelinkte godsdienst. Ook een duivel zou die god dan niet nodig hebben, de duivel zou gewoonweg niet bestaan, aangezien het bestaan van een duivel een tekortkoming van die god inhoudt.

Nu, er zijn wel honderden verschillende godsdiensten, onderling gelinkt of niet. Allemaal pogingen van de mensen om die god die ze zich voorstellen in een vorm te gieten.

Aangezien er zoveel verschillende godsdiensten zijn, is er helemaal geen god, enkel hersenspinsels van onzekere kleine mensen die zich krampachtig ergens aan vastklampen om te kunnen leven met de notie van het "onbekende".

Zielig toch ?

De slimsten onder de mensen zijn dezen : de zogezegde gelovigen die om het even welke godsdienst (de een leent zich er beter toe dan de andere) voor hun eigen meerdere eer en glorie gebruiken (voorbeelden zat, elk op zijn niveau) en de atheisten, die wel beter weten en hun verstand gebruiken.

Sorry als ik hiermee iemand tegen de borst stuit, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Bericht door Socrates »

Aangezien er zoveel verschillende godsdiensten zijn, is er helemaal geen god
Hoi, dus je sluit ook een filosofisch God uit? de God van Spinoza bijv.?
of gewoon een onbewogen beweger? etc....
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Socrates schreef:
Aangezien er zoveel verschillende godsdiensten zijn, is er helemaal geen god
Hoi, dus je sluit ook een filosofisch God uit? de God van Spinoza bijv.?
of gewoon een onbewogen beweger? etc....
Eén god is niet uit te sluiten: de God die niet gekend wil zijn, niet aanbeden wil worden en werkelijke vrijheid toelaat. Als agnost erken ik de mogelijkheid van het bestaan van zo'n god. Alleen, het is een zeer onwaarschijnlijke god.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie