Moslim forums

Moderator: M

anna

Moslim forums

Bericht door anna »

(Potverdorrie! :twisted: Ik had al een lang stuk geschreven waarna mij gevraagd werd 'in te loggen' (dat had ik toch al gedaan?) - waarna wat ik geschreven had verdween :evil: - wel vervelend want ik moet wat ik wil schrijven door tijdgebrek kort houden.)

Ik ben gisteren op twee moslimforums gaan discussieren:
http://forum.turksnl.net/index.php

http://www.maroc.nl/index.php

Op het Turks forum reageerde ik onder de topic 'WILDERS' ( :wink: ) en begon met de vraag
'Waarom denken jullie dat Wilders de Koran aanvalt?'.

De gebruikelijke antwoorden kwamen terug:
'Islambasher/hater/vriend van Israël'
wat ik koel en op rationele gronden afwees, ook door te zeggen
dat Wilders niet voor niets zijn eigen leven in gevaar brengt
, en de vraag bleef herhalen 'WAAROM?" waarna er een lang en interessant debat opgang kwam waarin ik eerst voorzichtig een aantal sura's plaatste waarin het geweld en de haat van 'Allah' t.o. ons die een van de moslims 'niet kende' maar waarvan een andere zei
'Ja, dat staat in de Koran'
:shock: want dat was de eerste erkenning van hun kant dat ik (dus ook Wilders) 'ergens gelijk had'. en ik hun denken doorbroken had. :D

Tot mijn verbazing werden die gruwelijke hadieths neergezet als
'geschreven door vijanden van de Islam en de profeet'
. HEBBES! :D
want ik schreef dat
'ik niet wist dat Bukhari, Muslim. Tabbari, Isagh, Sirat Rasul Alla vijanden van de Islam en profeet waren'.
:D
'Hij schreef
'Als wij die hadieths moeten geloven dat was de profeet een perverse barabaar'
(zo iets)
HEBBES! :D want ik schreef
'hoe komt het dat er zelfs niet één zo'n verhaal bestaat over Jezus die óók 'vijanden' had; en waarom zijn er zoveel over de 'profeet'?

Antwoord van hem:
'die hadieths worden alleen gebruikt door atheisten en Islamhaters om de Islam te bashen'
. HEBBES! :D want ik plaatste daarna een wanhoopskreet van een TURK (! :wink: ) (geplukt van FFI) die Afvallige van de Islam was geworden, zich in de USA bevond op zakenreis, maar zich geen raad wist hoe dat aan te pakken t.o. zijn vrouw en zijn Islamitische gemeenschap in Turkije waarin hij als zeer orthodox Islamiet zelfs les had gegeven, en die de hadieths wel degelijk als echt aanvaarde, en gal uitspuit over de profeet! :whip: :D

Alhoewel kennelijk goed opgeleid kreeg ik de indruk dat deze Turkse moslims die Koran/Islam niet erg goed kennen dus is het belangrijk met hen in discussie te gaan op een rustige manier opdat zij niet boos wegrennen. Een van hen noemde mij 'dom' maar verder geen schelden.

Op Marroc.nl kreeg ik de kans te reageren op de hoofddoek waarover een moslima schreef dat deze
'mensen belemmert moslima te leren kennen'
waar ik haar gelijk in gaf, waarna een andere vrouw mij vroeg wat ik schreef verder uit te leggen. Ik kreeg een vriendelijk 'dank je :D ' en zij was het in het algemeen eens met wat ik zei.
Hoe dan ook wat ik schreef staat nu op Maroc.nl (en dat Turkse forum) waar moslims het kunnen lezen - en dat is het belangrijkse en een manier om hun denken te doorbreken.

weda
Contacteer:

Bericht door weda »

goed gedaan anna.

wij moeten het denken van de moslim beinvloeden.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Ketter

Bericht door Ketter »

Anna, je bent fantastisch.

Ik zoek al maanden hier om door te dringen bij Moslims en hun cirkel-denken te doorbreken, om ze uit te nodigen tot de mensheid en de redelijkheid. Om ze duidelijk te maken dat ze mijn vriendschap sowiso hebben, dat ze enkel mijn hand moeten schudden, enz.

Ik heb er al aan gedacht om een bibliotheek van vragen/antwoorden aan te leggen.

Mijn grootste probleem is de merkwaardige redenering van Q: er zijn ook goeie hadith/verzen. A: Natuurlijk zijn er dat, maar goddelijk moet perfect zijn, snap je?

In ieder geval, "chapeau" voor je inspanningen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

anna

Bericht door anna »

weda

Dank je. Vandaag is het jouw beurt daar je best te doen. :D

De Turkse moslims probeerde mij wijs te maken dat de Islam 'goed is voor Joden en christenen' :x dat ik makkelijk kon weerleggen, en o.a. over de Joden plaatste ik het volgende geschreven door M. de Vrindt (waar dit stond weet ik niet meer):

'Over de behandeling van joden in Noord Afrika en andere moslimlanden.'

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results: On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.
Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.(6)
Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830 and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.(7)
Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854-859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).(8)
The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.(10)
By the twentieth century, the status of the dhimmi in Muslim lands had not significantly improved. H.E.W. Young, British Vice Consul in Mosul, wrote in 1909:
The attitude of the Muslims toward the Christians and the Jews is that of a master towards slaves, whom he treats with a certain lordly tolerance so long as they keep their place. Any sign of pretension to equality is promptly repressed.(11)
Bron: www.jewishvirtuallibrary.org.

Dit weerspreekt toch wel het vreedzame naast elkaar leven van mohammedanen en joden in de landen waar de volgelingen van Mohammed de macht hadden en hebben.

groetjes!

weda
Contacteer:

Bericht door weda »

weda

Dank je. Vandaag is het jouw beurt daar je best te doen.

beste Anna,

ik heb heel veel moeite om mijn "kennis" op papier te zetten. veelal weet ik het, maar onder woorden brengen is een hele opgave.

daarom vind ik het heel knap dat (zonder iemand tekort te doen) lodewijk, linda, ariel, nina, monique, polleke, ketter etc dit wel kunnen en daarvoor mijn oprechte waardering.

groet,
Laatst gewijzigd door weda op vr feb 23, 2007 11:08 am, 3 keer totaal gewijzigd.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

anna

Bericht door anna »

Ketter

Hallo!

Het is echt mogelijk als je maar rustig en rationeel blijft, blijft weerleggen en hen vragen stellen, hen soms gelijk geeft maar op je standpunten blijft staan. Dat 'context en tijd' dat moslims zo graag aanhalen als excuus weerleg ik door te zeggen dat Moord, Wreedheid, Kindhuwelijken, Onderdrukking ALTIJD verwerpelijk zijn óók door 'God'!

Wat betreft de 'goede versus de slechte hadieths' is er ook geen probleem want uiteindelijk zijn het de Kwade Hadieth's die het onheil aanrichten w.o. toestaan van het verkrachten van vrouwen door Mohammed, slavernij, kindhuwelijken .....

Hetzelfde geldt voor 'goede moslims versus slechte moslims' de eersten doen geen kwaad en zijn daarom onbelangrijk in termen van 'jihad' e.d. want het zijn de Kwade Moslims die naar de Koran KUNNEN grijpen om hun misdaden te verwerkelijken 'in naam van Allah'. Ik zeg dan ook altijd dat Bin Laden de Koran/Islam dónders goed kent.

Ik zoek al maanden hier om door te dringen bij Moslims en hun cirkel-denken te doorbreken, om ze uit te nodigen tot de mensheid en de redelijkheid. Om ze duidelijk te maken dat ze mijn vriendschap sowiso hebben, dat ze enkel mijn hand moeten schudden, enz.

Ga daarom naar hén toe op hún fora. Helaas is het wel erg makkelijk om op hun lange Islamtenen te trappen, maar gisteren gebeurde dat niet en kon ik heel veel plaatsen dat van belang is voor het doorbreken van hun eenrichtingverkeer Islamdenken.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Ik weet niet of het helemaal zonder risico is om op zo'n moslimforum te posten. Ze kunnen immers achter je ip-nummer komen. Ik heb zelf trouwens ook wel meegemaakt (op Maroc.nl) dat ze gewoon censuur toepassen en reacties die ze niet bevallen verwijderen.

Manon

Bericht door Manon »

Mijn forumescapades zijn begonnen op islamitische forums.

Inderdaad: let op met je IP nummer.

Het terziele gegane www.maghrebonline.nl had helemaal géén scrupules en liet mij (en verschillende anderen) constant bestoken met inbraken in MSN, doorgeven van mijn toen opgegeven email adres, het zelfs op TMF vernoemen van die email adres met als vermelding dat ik "naakt voor de camera" zat (wat dan weer een gespam van jewelste gaf en elke dag een paar uur MSN-uitnodigingen afslaan) etc.....

Op www.maroc.nl heb ik een hele trist nicknames moeten aanmaken wegens het constant geband worden, www.marokko.nl ben ik maar even geweest.

Kifkif : same story: censuur en bannen.

In plaats van dat IK hen ginder iets ging duidelijk maken, is er vooral bij MEZELF heel veel duidelijk geworden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

MOsliima

Bericht door MOsliima »

wat willen jullie hiermee bereiken als ik vragen mag????

Ik snap het NUT hier niet van....
Leg me is ff uit...

Chaimae

Bericht door Chaimae »

MOsliima schreef:wat willen jullie hiermee bereiken als ik vragen mag????

Leg me is ff uit...
Hier staan de FFI doelstellingen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2

MVG
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Bericht door Ariel »

Leg me is ff uit...
Wij willen dat als jij ooit eens beslist dat je geen moslim meer wilt zijn, jij zonder problemen Islam kan verlaten.
Daar doen we het voor.
Voor jou, en voor alle niet meer of bijna niet moslims op de gehele aarde, en omdat we onze kinderen de zelfde vrijheid gunnen waar wij nu van kunnen genieten.
Wij proberen ook niet moslims te onderwijzen en ze te wijzen op de gevaren die aan islam kleven.
En verder is het hier oer gezellig.
Vraag maar aan Chaimae. :)
Die is ook Moslima.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Roelof

Bericht door Roelof »

Leg me is ff uit...
Misschien om te proberen de ogen van moslims te openen en hen in te laten zien dat hetgeen zij aanbidden en proberen na te leven helemaal niet zo 'vredelievend' is...

Waarom ben jij eigenlijk een moslima?

Ketter

Bericht door Ketter »

Leg me is ff uit...
Bevrijding.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

momo

Bericht door momo »

Trap maar niet in hun list, mosliima.
allah oe akbar

Ketter

Bericht door Ketter »

momo schreef:Trap maar niet in hun list, mosliima.
Ik wou dat ik een list had, om jullie eindelijk eens in te laten zien dat wreedaardig dreigen geen goede vorm van spiritualiteit is.

Bevrijding, momo, bevrijding.
Zonder (ji)haat straat.

BFA

Bericht door BFA »

Bevrijding van dwang en terreur voortkomend uit Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik ben bang dat Moslims een geestelijke bevrijding niet aan kunnen.
Ik zie het zo.
Als wij al hun geestelijke bagage weg konden gooien, en ze konden bevrijden van de last van Islam , ze geestelijke vrijheid konden geven, dan zal het voor hun misschien net lijken als dat ze uit een vliegtuig gedropt worden zonder parachute.
Misschien even het fijne gevoel van een vrije val, maar daarna de angst van het vallen.
Wij moeten zorgen voor een goede stevige parachute die voor een zachte landing zorgt.
Maar hoe, wat of waar… :(
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

momo

Bericht door momo »

Ketter schreef:
Ik wou dat ik een list had, om jullie eindelijk eens in te laten zien dat wreedaardig dreigen geen goede vorm van spiritualiteit is.

man, man, man, julie moeten worden bevrijdt, van de satan, hij heeft julie goed bij de neus genomen.
allah oe akbar

Manon

Bericht door Manon »

Dat is zowat het standaard antwoord dat elke sekte gebruikt als hun leden eruitwillen.

Heb jij dat nog niet door Momo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Bericht door Ariel »

momo schreef: man, man, man, julie moeten worden bevrijdt, van de satan, hij heeft julie goed bij de neus genomen.
Momo, doe me een plezier, en vertel ons nou eens hoe de duivel handelt.
Wat is het werk van de duivel.
Wie is duivels, en wat is duivels gedrag.
Vertel me aub vooral wat duivels gedrag is.

Thomas

Bericht door Thomas »

Je gebruikersnaam is om de volgende reden geblokkeerd/verbannen:
haatzaaien

De blokkade wordt opgeheven: Nooit

Deze melding kreeg ik vandaag weer op marokko.nl

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Anneke

Bericht door Anneke »

Huh, wat was je gebruikersnaam dan?

Dit is echt triest man, godzijdank kent FFI dit soort censuur niet :wink:

Thomas

Bericht door Thomas »

Anneke schreef:Huh, wat was je gebruikersnaam dan?

Zundert. Ik was wel fel maar niet unfair.

En tegen mij: Zaagselhoofd, Pipo de Clown, Mijn rug mag een keer of vier, vijf worden gebroken, Vroeger als eens kanker aan mijn ballen gewenst zodat ik geen nageslacht meer kon produceren enz. enz.

Het gaat daar democratisch aan toe.

Zal wel te maken hebben met het feit dat ik te veel reclame maakte voor dutch.faithfreedom.org

Met.vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Iznogoodh

Bericht door Iznogoodh »

Thomas schreef:
Anneke schreef:Huh, wat was je gebruikersnaam dan?

Zundert. Ik was wel fel maar niet unfair.

En tegen mij: Zaagselhoofd, Pipo de Clown, Mijn rug mag een keer of vier, vijf worden gebroken, Vroeger als eens kanker aan mijn ballen gewenst zodat ik geen nageslacht meer kon produceren enz. enz.

Het gaat daar democratisch aan toe.

Zal wel te maken hebben met het feit dat ik te veel reclame maakte voor dutch.faithfreedom.org

Met.vr.gr.

Thomas
Het is een bekend verschijnsel op dat soort forums. Ik twijfel er dan ook geen seconde aan dat mijn achternaam aan de deelnemers bekend is gemaakt door een malafide moderator aldaar (heftig ontkend door een beheerder die ik aan de telefoonlijn kreeg na mijn klacht daarover). Veel Moslims op die site zijn regelrecht sektarische zwijnen zonder een greintje universele moraal, de kont van Mohamed met overgave likkend. En sommigen hebben daarnaast een criminele inslag. Gore typetjes als Chaimae en Momo zijn nog heilig daarbij.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Lodewijk Nasser
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik kom nooit op dat soort fora. Slecht voor mijn bloeddruk. :lol:
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Plaats reactie