Dood door steniging 13 Jarig Meisje nakend (aktie !!!!)

Moderator: M

stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Ik hoop dat dit arme kind de 99 zweepslagen heeft overleefd.
Als ze nog leeft dan heeft ze nu volgens mij een enorm trauma opgelopen.

Zo,n meisje zou ik willen adopteren en haar de liefde geven die ze haar leven lang ontbeerd heeft, en ik zou proberen om haar weer wat vertouwen in de mensheid terug te geven.
Ik heb zo met dit kind te doen.
Ze moet zich voelen als een geslagen hond en ze zal totaal geen zelfvertrouwen meer hebben.
:cry: Ja idd en Verdonk mag voor mijn part een grote paspoortendrukkerij beginnen voor al die echte slachtoffers van de islam. Die hebben recht op binnen 48U op een erkenning. Ze heeft nu bewezen dat het wel snel kan.
Waar een wil is, is een weg , zeg een spreekwoord. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

:crying: :crying: Weet je hoe erg voor het meisje :crying: :crying:

Ze kan niet eens terug slaan :crying: . Ik heb zo veel medelijden voor dat meisje dat ik (als 16-jarige) de straf voor haar in de plaats wil nemen :crying: .

Hoe kunnen ze een 13-jarige miesje dit aandoen :crying: ZO bruut.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Je klnkt als een heel aardig persoon, Hayat.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Hoe hebben ze dit ooit kunnen doen. :crying: . De mensen die haar de zweepslagen gaven, dragen zij een hart in hun lichaam. :crying:.
Een meisje van 13 jaar, een meisje dat dromen heeft voor de toekomst, een meisje dat nog speels is, deze straf?

Zweepslagen, lichaamlijke pijn en geestelijke marteling, hoe zou het meisje zich voelen nu? :crying: Kon ik de pijn maar met haar delen als het haar maar minder pijn doet :crying:.

Je kan dit geen mens aandoen al is het geen kind meer. Maar een kind, waar zijn die harten. Waar is gewetenswroeging. :crying:

Kon ik maar naar het meisje toe alleen om te praten en mijn best tdoen om haar pijn te verzachten. :crying:

Ik ben zo machteloos en moet dit gewoon toestaan :crying:. Ik haat het om machteloos te zijn. :crying:.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hayat schreef:Hoe hebben ze dit ooit kunnen doen. :crying: . De mensen die haar de zweepslagen gaven, dragen zij een hart in hun lichaam. :crying:.
Een meisje van 13 jaar, een meisje dat dromen heeft voor de toekomst, een meisje dat nog speels is, deze straf?

Zweepslagen, lichaamlijke pijn en geestelijke marteling, hoe zou het meisje zich voelen nu? :crying: Kon ik de pijn maar met haar delen als het haar maar minder pijn doet :crying:.

Je kan dit geen mens aandoen al is het geen kind meer. Maar een kind, waar zijn die harten. Waar is gewetenswroeging. :crying:

Kon ik maar naar het meisje toe alleen om te praten en mijn best tdoen om haar pijn te verzachten. :crying:

Ik ben zo machteloos en moet dit gewoon toestaan :crying:. Ik haat het om machteloos te zijn. :crying:.
Als ik deze tekst lees zie ik een heel lief miesje met het hart op de goede plaats. En ik ben het helemaal met je tekst eens!!!!!

Daarom begrijp ik niet wat zo'n lieverd als jij in zo'n schunnig boek als koran en zijn haddits zoekt waar de haat regeert. Lees vooral de artikelen op deze site goed Hayat en laat vooral tot je doordringen wat er staat!!!!!

Groetjes,

Thomas

NB Net als de meeste op dit forum heb ik niets maar dan ook niets tegen moslims. Wel tegen de islam!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Ik hoop dat dit arme kind de 99 zweepslagen heeft overleefd.
Als ze nog leeft dan heeft ze nu volgens mij een enorm trauma opgelopen.

Zo,n meisje zou ik willen adopteren en haar de liefde geven die ze haar leven lang ontbeerd heeft, en ik zou proberen om haar weer wat vertouwen in de mensheid terug te geven.
Ik heb zo met dit kind te doen.
Ze moet zich voelen als een geslagen hond en ze zal totaal geen zelfvertrouwen meer hebben.
ja haalt de woorden uit mijn mond,
het is werkelijk vreselijk gewoon wat zij moet meemaken.
onmenselijk en ik kan maar niet begrijpen dat het westen nog zaken blijft doen met iran, zo blijft geld macht en een middel maar het kost ondertussen ook mensenlevens.

ik ga voor haar bidden, laten we samen voor haar bidden?
alle beetjes helpen !!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Volgens mij is ze al geëxecuteerd Nadia.
Ik kan me herinneren dat ik dat gelezen heb.

Als ik tijd heb dat ga ik het opzoeken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Volgens mij is ze al geëxecuteerd Nadia.
Ik kan me herinneren dat ik dat gelezen heb.

Als ik tijd heb dat ga ik het opzoeken.
dat meen je niet?
ohhh wat vreselijk!!
ik moet dit soort dingen eigenlijk niet weten daar kan ik niet tegen en toch hou ik me hier mee bezig, waarom toch.
wat doe ik mezelf toch aan vraag ik me weleens af en toch weet ik dat het moet. (onder ogen zien).
nu kan ik dit kind ook niet meer vergeten, ik had ozo gehoopt dat zij gered zou worden.

om er gewoon woest van te worden!
ik zal de dag herinneren dat ik een documentaire over haar ga maken als strijd tegen deze verschrikkelijke misdaden.
vreselijk!!
daarom haat ik nu de klote sharia die dit goedkeurd en juist onderbouwd.
het haalt alleen maar woede bij me op, daar kan ik niets aan doen.
ondanks dat ik geboren moslima ben, ik haat dit gewoon zo diep tot merg en been.
ik kan niet accepteren wat mij pijn doet, wat mijn ogen zien, wat mijn ziel kent.

ik hoop echt dat ze nog leeft!! laat je mij wat weten als je meer weet, oke.
ze is nog sexueel misbruikt ook, wat een drama om voor te schamen zeg! thanks

liefs nadia.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Het is begrijpelijk dat je boos bent en verdrietig, zelf krijg ik er ook een erg naar gevoel bij. Hoe het met Zhila Izayar, Leyla Mafi en Nazanin Mahabad Fatehi is afgelopen weet ik niet, misschien komen we daar ooit achter, maar of dat dan de waarheid is? Het is denk ik wel een feit dat dit 'slechts' voorbeelden zijn, het zogenaamde topje van de ijsberg. Waarschijnlijk zijn er met deze meisjes tientallen anderen die hetzelfde moeten doormaken, en over de hele wereld misschien honderden of duizenden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Volgens mij is het vonnis van Nazanin Mahabad Fatehi nog niet voltrokken.

Ja kan nog steeds haar petitie tekenen.

http://save.nazanin.googlepages.com/

====================

Hier meer informatie over Zhila Izayar. Waarschijnlijk leeft ze nog wel.

http://www.stoning.webbyen.dk/

http://www.zhilaa.com/english.htm

==========================

Wat betreft Leyla Mafi , hier is meer nieuws over haar.
Het blijkt dat actie voeren toch resultaat heeft.

http://roozonline.com/11english/008232.shtml

Maar wie weet voor hoeveel vrouwen er geen actie gevoerd word.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Volgens mij is het vonnis van Nazanin Mahabad Fatehi nog niet voltrokken.

Ja kan nog steeds haar petitie tekenen.

http://save.nazanin.googlepages.com/

====================

Hier meer informatie over Zhila Izayar. Waarschijnlijk leeft ze nog wel.

http://www.stoning.webbyen.dk/

http://www.zhilaa.com/english.htm

==========================

Wat betreft Leyla Mafi , hier is meer nieuws over haar.
Het blijkt dat actie voeren toch resultaat heeft.

http://roozonline.com/11english/008232.shtml

Maar wie weet voor hoeveel vrouwen er geen actie gevoerd word.
Jip ben just op de Zhila site gaan kijke en het engelse nr gebeld. Slechte verbinding maar ze wisten daar nix over de situaitie.


Zhila?s Website: www.stoning.webbyen.dk
Contact details:
[email protected]
English: 00447956883001

Farsi and Danish: 0045 40543992
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bedankt Stropke.
:D
Wat lief dat je even bent gaan bellen.


Nou weet ik trouwens niet wat beter is.
Dood of jaren lang in een cel in Iran zitten.
Ze zullen daar minder luxe cellen hebben als hier.
En waarschijnlijk worden die vrouwen daar ook nog eens misbruikt door bewakers.

Ik zou voor dood kiezen denk ik.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Ik was deze ( http://save.nazanin.googlepages.com/ ) website ook al tegengekomen, maar had het nog niet allemaal gelezen. Er is daar veel goede informatie te vinden over de situatie in iran, zeker de moeite waard.

Er staat bijvoorbeeld dat Iran tussen 1990 en 2005 minstens 18 kinderen heeft geexecuteerd. De bron is Amnesty, de score van Amerika is ook opvallend te noemen. Dat mijn grote vriend Bush een groot voorstander van de doodstraf is wist ik al, maar ook kinderen? Als ik in een land als iran zou moeten leven onder het systeem van mensen als Mahmoud Ahmadinejad en Ali Khamenei zou moeten leven zou ik waarschijnlijk ook vrij snel gestoord en misdadig worden.

Ook staat er dat Iran vorig jaar 102 keer een doodstraf uitvoerde, daarmee zou Iran op de tweede plaats komen na China. In iran wonen 80 miljoen mensen, in china 1,3 miljard. Persoonlijk vind ik elke doodstraf er één te veel, de belangrijkste motivatie is volgens mij dat het mensen zou moeten afschrikken en een compensatie is voor de overlevenden/slachtoffers... Hoe ziek kun je denken? Niemand weet wat de dood precies is, een doodstraf is onomkeerbaar. Bovendien is er geen enkel bewijs dat het eerdergenoemde afschrikken enig effect heeft. Volgens sommige mensen is de islam (met sharia) een perfect systeem, de situatie in Iran bewijst het tegendeel. Waar o waar komen die 102 doodstraffen in een jaar vandaan.

Voor iedereen die het Engels beheerst: http://save.nazanin.googlepages.com/
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Sjoerd schreef:Het is begrijpelijk dat je boos bent en verdrietig, zelf krijg ik er ook een erg naar gevoel bij. Hoe het met Zhila Izayar, Leyla Mafi en Nazanin Mahabad Fatehi is afgelopen weet ik niet, misschien komen we daar ooit achter, maar of dat dan de waarheid is? Het is denk ik wel een feit dat dit 'slechts' voorbeelden zijn, het zogenaamde topje van de ijsberg. Waarschijnlijk zijn er met deze meisjes tientallen anderen die hetzelfde moeten doormaken, en over de hele wereld misschien honderden of duizenden.
dit is tegen de mensheid in, absurd gewoon.
ik heb zelf een hel gekend, maar dit slaat echt alles.
gestenigd worden totdat je hartje het begeeft.
het denken aleen al doet me misselijk maken.

ik begrijp dat het satans plan is maar accepteren zal ik het nooit.
mijn oorlog id die tegen de satan die miljaren verleidt en misleid heeft naar de verkeerde richting, daar komen deze sharia wetten ook andaan.
in en in slecht.
deze satan die liefde heeft verworpen kent alleen angst , dominantie en grootheidswaanzin.
hij is dmv 1 boek (en wat er bijkomt) een oorlog begonnen tegen god zelf, de echte god.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:Bedankt Stropke.
:D
Wat lief dat je even bent gaan bellen.


Nou weet ik trouwens niet wat beter is.
Dood of jaren lang in een cel in Iran zitten.
Ze zullen daar minder luxe cellen hebben als hier.
En waarschijnlijk worden die vrouwen daar ook nog eens misbruikt door bewakers.

Ik zou voor dood kiezen denk ik.
ze zullen zeker de meiden sexueel misbruiken en neuken all een stelletje beesten, dat geloof ik meteen.
in en in slecht zijn zij dit dit doen, vreselijk gewoon.

ik denk dat ik het niet zou kunnen overleven, ik pleeg liever zelfmoord dan dat ik me zo zou laten misbruiken en vreselijk laten behandelen.
mits ik hoop zou hebben op internationale media dat aandacht zou schenken, in de hoop dat hier wat van komen zal.
een leven heb ik toch liever dan niets, ik weet uit levenservaring dat een mens veel kan hebben.
dus ik hoop dat deze meid nog in leven is en dat ze internationaal andacht krijgt.
een voorbeel doet altijd volgen !!
media is ook machtig en kan veel doen! vind je niet?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Ja ik hoop ook dat de media hier eerlijk over is.

Ik kan er gewoon niet tegen dat ik hier veilig achter mijn pc zit, terwijl als ik in mijn normale kleding daar rondzou lopen ik ookg eslagen zou worden net als al die andere meisjes :crying:
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Hayat schreef:Ja ik hoop ook dat de media hier eerlijk over is.

Ik kan er gewoon niet tegen dat ik hier veilig achter mijn pc zit, terwijl als ik in mijn normale kleding daar rondzou lopen ik ookg eslagen zou worden net als al die andere meisjes :crying:
het meisje wordt eerst sexueel misbruikt door haar broer, ze wordt uiteindelijk ook nog eens zwanger en als klap op de vuurpijl
komt de sharia om de hoek kijken wordt er besloten dat zij zweepslagen en steniging tot de dood moet krijgen en haar broer zweepslagen, het lijkt een andere planeet te zijn, de helplaneet noem ik het maar !


de dader in kwestie tot sexueel misbruik/incest misdaden- haar broer- hoort een passend menselijke straf te krijgen en het meisje hoort omarmd te worden met liefde en opgevangen te zijn.
ipv
met een vloek van "schijnzonde" te moeten leven waar zij slachtoffer van is, tfoe ik haat dit soort berichten.
ik schaam me diep dat dit anno 2006 nog kan voorkomen en zio zijn er duizenden, alleen om de klote sharia die ooit is uitgevonden en mbv de beesten die meedoen aan dit soort praktijken.

ik haat ze diep en dat zal nooit anders zijn.
haar situatie grijpt me aan, sorry voor mij uitlatingen.
het is erg genoeg wat ze thuis heeft moeten doorstaan, laat staan wat bij haar doodleuk nog eens bij komt kijken omdat er ooit iemand is geweest die de sharia heeft uitgevonden!!
het is gewoonweg afgrijslijk.
ik heb hier geen woorden voor.

dit kan ook nooit van god afkomen, dat is onmogelijk.weet je wat ik nu niet begrijp, ze zeggen toch dat allah oordeeld, waarom moeten ze de mens op aarde dan toch straffen, zijn ze hoger dan god of zo, dacht het niet!
daarom spelen ze ook voor god, met een omeg om het via zo'n boek zogenaamd goed te keuren.
afschuwlijk gewoon!!! streken van een "echte pure wolf in schaapskleren"

god is liefde en geen dwang, haat etc etc.


liefs nadia
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Ik wil niks goedpraten, maar de broer van dit meisje was 15 jaar oud. De leeftijd van het meisje 13 jaar of jonger. Ze verdienen (vind ik) geen van beide straf, maar een eerlijke opvoeding. Zorgzame ouders en seksuele voorlichting. Aan de hand van islamitische bronnen kun je afleiden dat Mohammed, de vermoederlijke auteur van de koran, op z'n minst behoorlijk seksueel gestoord en een pedofiel was. De partijen die naar mijn mening in aanmerking komen voor een straf zijn de ouders en geestelijke en politiek leiders van Iran. Deze kinderen zijn allebei slachtoffer van islam, alleen al omdat ze moslim moeten zijn en in iran wonen waar een stel gestoorden de macht heeft.
Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
Ik begrijp dat dit een grote stap voor je is, maar misschien kun je dit soort onderwerpen met je meenemen. Misschien kom je dan ooit net als ik tot de conclusie dat de islam vanuit de basis verrot is en verantwoordelijk voor dit soort leed. Het zou op dat moment, lijkt mij, het meest logisch zijn islam te verwerpen en indien je dat wenst te bestrijden.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Sjoerd schreef:Ik wil niks goedpraten, maar de broer van dit meisje was 15 jaar oud. De leeftijd van het meisje 13 jaar of jonger. Ze verdienen (vind ik) geen van beide straf, maar een eerlijke opvoeding. Zorgzame ouders en eventueel seksuele voorlichting. Aan de hand van islamitische bronnen kun je afleiden dat Mohammed, de vermoederlijke auteur van de koran, op z'n minst behoorlijk seksueel gestoord en een pedofiel was. De partijen die naar mijn mening in aanmerking komen voor een straf zijn de ouders en geestelijke en politiek leiders van Iran. Deze kinderen zijn allebei slachtoffer van islam, alleen al omdat ze moslim moeten zijn en in iran wonen waar een stel gestoorden de macht heeft.
Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
Ik begrijp dat dit een grote stap voor je is, maar misschien kun je dit soort onderwerpen met je meenemen. Misschien kom je dan ooit net als ik tot de conclusie dat de islam vanuit de basis verrot is en verantwoordelijk voor dit soort leed. Het zou op dat moment, lijkt mij, het meest logisch zijn islam te verwerpen en indien je dat wenst te bestrijden.
vele zijn blind gemaakt door wat ze is geleerd te verdediging zonder dat ze de schatbodem leren kennen!

ik denk dus dat hayat dit verhaal ook verschrikkelijk vind maar nog niet helemaal begrijpt dat de islam de oorzaker hiervan is.

eerst moet ze het een en het ander in gaan zien alvorens ze durft te twijfelen aan een boek als de sharia, enof de koran.
dat vindt ik ook wel logisch aangezien ze zo anders denken dan wij doen.
je moet niet vergeten dat er vele verschillende manieren zijn om tot inzicht te komen.

zo zijn er zoveel verhalen die de marokkaanse jongeren uit marokko hersenspoeld.
ze leren de waardheid pas kennen als ze hun eerlijk oog op de pas zetten en het ECHTE leven eens kritisch gaan bekijken.


liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op ma jul 02, 2007 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Hayat schreef:Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
mag ik je vragen sinds waneeer jij op de hoogte bent van het fenomeen steniging, wat sinds de islam wettelijk uitgevoerd mag worden, met publiek er omheen nog wel! puer sensatie en onmenslijk gedrag.
niet te spreken over de daden die men uitvoert in naam van allah, tijdens de steniging roepen ze aleen maar allahoe akbar!!!! denk na meisje, met je eigen hersentjes, wordt geen kopie van derde.

kijk, ik ken het fenomeen steniging pas sinds kort en ik werd er ook kotsmisselijk van, zelfs dat ik er ziek van werd.
maar toch dacht ik eerlijk hier over na, dit heeft mij nog anders doen veranderd mbt de islam in het algemeen.
ik wordt er kotsmisselijk van en dus accepteer ik niet dat allah dit opgedragen moet hebben, vanuit mijn inzien klopt dit niet.

jij geeft alleen aan dat je het wel erg vind, nergens geef je je menig over de wet die steniging voorschrijft.

wat vindt jij dat het stenigingen in de islam kan, mag, mogelijk is?

geef je antwoord, dank je.
ik wacht je antwoord met geduld af, denk hier maar eens goed over na.

liefs nadia
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

nadia schreef:
Hayat schreef:Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
mag ik je vragen sinds waneeer jij op de hoogte bent van het fenomeen steniging, dat al erg lang wordt uitgevoerd, blijkt achteraf!
ik wordt er kotsmisselijk van en dus accepteer ik niet dat allah dit opgedragen moet hebben, mijn inziens klopt er iets dus niet.
jij integen geeft alleen aan dat je het wel erg vind, nergens geef je je menig over de wet die steniging voorschrijft.

wat vindt jij dat het stenigingen in de islam kan, mag, mogelijk is?
In de middeleeuwen en later waren de straffen hier ook niet mals (herkenbaar?) ...

Maar op dat vlak kunnen we zeker stellen dat het Westen NU toch iets 'voor' is ...

Vechten en diefstal waren veruit de meest voorkomende misdrijven tegen het strafrecht. De levenswijze van de middeleeuwer werkte de agressie in de hand. Men zocht vermaak in de herberg, waar de drank zijn ontremmende werking heeft; ook daarbuiten werd veel bier gedronken omdat het drinkwater veelal van een slechte kwaliteit was. In en om de kroeg ontstonden 's avonds vele twisten, vaak na sluitingstijd. Een mensenleven was van weinig tel in een tijd waarin het leven als een overgang naar de eeuwigheid werd beschouwd. Het dragen van messen werkte ernstiger geweld in de hand en was de oorzaak van de noodlottige afloop van vele gevechten.

Doodslag en moord waren van oudsher twee verschillende begrippen. Bij gewone doodslag waren de openbaarheid en de afwezigheid van voorbedachtheid kenmerkend. Dit misdrijf werd meestal beteugeld werd met de doodstraf, gewoonlijk uitgevoerd met het zwaard, en inbeslagneming van goederen. Heimelijkheid behoorde tot de essentie van "moord", die gepaard ging met een strenge repressie. Daar waar doodslag nog kon afgekocht worden, voelde men geen enkel medelijden met moordenaars die zonder dralen terechtgesteld werden.

Een andere categorie van misdrijven waren de religieuze delicten: godslastering, heiligschennis, ketterij en hekserij. Personen, die het aandurfden God en het heilige te belagen onder vorm van één van deze delicten, werden zwaar gestraft. Heiligschennis was elke handeling, die schade toebrengt aan de kerk of aan kerkelijke goederen. In vele gevallen werd een geldstraf opgelegd, soms verbanning of bedevaart. Echter heiligschennende daden, die de algemene weerzin van de publieke opinie opwekten, werden met de dood bestraft (stelen van H. Sacrament, van kerkelijk zilverwerk, het nuttigen van geconsacreerde hosties...)

De repressie van hekserij en toverij hebben een eeuwenoude traditie. In de 12de en 13de e. veranderde de benadering van de toverij en ontwikkelden de scholastishe filosofen een systematische demonologie. De leer van de kerkvaders dat de demonen de metgezellen van Satan waren die vóór de schepping van de mens samen met hem ten val waren gekomen, werd nog grondiger uitgediept. Het Vlaamse strafrecht kende de verbranding en de ontdarming als heksenstraffen. Nochtans moet de beruchte heksenwaan niet in de middeleeuwen gesitueerd worden. De belangrijke heksenvervolgingen kwamen pas later. Eén van de kenmerken van hekserij was transvectie (kunnen vliegen). Zo werden bvb. op vele plaatsen de heksen gewogen. Als een van hekserij betichte vrouw minder dan 100 pond woog (ongeveer 49 kg), bewees ze hiermee dat ze inderdaad tot de toverkollengemeenschap behoorde en licht genoeg om te kunnen vliegen.

Op misdaad volgt straf. Oorspronkelijk gebeurden de bestraffing en wraakneming door de benadeelde zelf of door een familielid want het werd als een bijna heilige plicht beschouwd. Later werden wraak en vete vervangen door de publieke strafvervolging.

Vóór het Stadhuis bevond zich de schandpaal, het schavot of pellerijn of kaak : boeven werden er aangeprangerd, werden op of aan de kaak gesteld. De jeugd vond haar gading in het bekogelen van de tentoongestelde met slijk, met vuil en met rotte eieren. De schandpaal was tevens de gewone straf voor het verkopen van onverse waren, van brood dat te licht bevonden werd, voor kwaadsprekende vrouwen en klappeien.

Geldspelers werden met een oor aan de schandpaal genageld en bleven daar tot zij zich zelf konden losrukken.

Een lichte straf was de boetedoening, barrevoets en blootshoofds met een brandende kaars voor de processie uitgaan, of in het openbaar de rechtbank om vergiffenis komen smeken.

Allerhande lijfstraffen werden op de Grote Markt uitgevoerd: ze dienden om anderen te waarschuwen tegen de dader en om deze eerloos te maken. De middeleeuwer kende het gebruik dat de straf werd voltrokken aan het lichaamsdeel, waarmee de daad gepleegd was. Zo had de dader steeds zijn strafregister op zichtbare wijze bij zich (het "oog om oog - tand om tand" principe).

De spion werd gestraft met het uitsteken van de ogen, waarmee hij spioneerde. Dit gebeurde door middel van boor of mes of het uitbranden met hete kolen.

De snoeier van munten of de zakkenroller werd een hand of een duim afgehakt. Soms werd de hand doorstoken.

Voor diefstal werd soms het oor "gecort" of "omgesneden". Brandmerken werd toegepast voor dieven, bedriegers, vervalsers, meinedigen, simulerende bedelaars en zigeuners. Daarvoor gebruikte men gewoonlijk een verhitte sleutel. Voor het brandmerken had iedere stad haar eigen merkteken, dat op aangezicht, op wangen, op "kinnebacken" of op voorhoofd aangebracht werd.

Verminking van de tong (inkorten, uitrukken of splijten): bij godslastering of belediging van de vorst, valse eed en kwaadsprekerij.

Op de Grote Markt kregen ook zware misdaden, bestraft met de dood, hun beslag:

Veroordeelde edelen werden op de Grote Markt onthoofd met het zwaard.

Soms werden de veroordeelden geëxecuteerd door middel van het water: ze werden in een zak gestopt of met de handen achterwaarts aan de voeten gebonden in de stroom geworpen of in een ton vol water. Dit laatste was een veel toegepaste straf voor de vrouwen, o.m. diegene die zich schuldig hadden gemaakt van gifmoord of kindermoord. Tot afschrikking werden deze delinquenten bovendien met gloeiende tangen genepen.

Het vuur was veelal de straf voor de mannen als het geloofszaken betrof. Ze werden gebraden of geroosterd.

Levend begraven was een straf, die alleen voor vrouwen werd toegepast. Met noemde het de dood door de "cule" of "kuil". Het schilderij in de gotische zaal van het Stadhuis van Antonia van Roesmaele getuigt hiervan.

De gebruikelijke galg stond niet in het centrum van de stad. Ze bestond uit vier stevige palen in de grond geplant, in een vierkant, en langs boven met elkaar verbonden door een houten balk. Op elk der vier hoeken was een ijzeren vaantje aangebracht als windwijzer, vervaardigd door Jos Metsijs (hij is naar de vaantjes). Vooral rovers hing men op.

Zelfs wanneer de terechtstelling in het openbaar in de stad had plaats gehad werd het lijk niet op het kerkhof begraven, maar "ter exempel" aan de galg gehangen als aas voor de roofvogels.

Zelfmoord werd als een zwaarder misdrijf beschouwd dan moord. Wanneer het lijk van een zelfmoordenaar in een huis werd aangetroffen, deed de meier een opening graven onder de dorpel en het lijk met het hoofd eerst er onderdoor slepen. Zulk boosdoener werd met een slijkkar, want hij was niet meer dan vuil, slijk - naar de Galgenberg gevoerd waar hij tot spijs der raven aan een galg gehangen werd.

Valsemunters werden in principe ter dood gebracht met de ketel: men doopte de dader ondersteboven in een ketel vocht (olie of water), dat al kookte. Nadien werd het lichaam aan de galg gehangen.

Vierendelen geschiedde door paardenkracht of met het hakmes. Deze straf werd gewoonlijk toegepast op vredebrekers. Radbraken en levend opensnijden waren andere gruwelijke straffen.



De volksrechtbank uit de Frankische tijd werd bij de opkomst van steden en gemeenten vervangen door een schepenbank, met in haar schoot een rechtbank "vierschaar" genaamd, naar de vier in het vierkant geschikte stenen banken, die bestemd waren als zitplaats voor de deelnemers aan de rechtszittingen, te weten: rechters-schepenen, de meier, de aanleggende en de beledigde of klagende partij. Bijeenkomsten van de vierschaar hadden plaats in het stadhuis.



In alle criminele zaken kregen de gevangenen of betichten een advocaat, “voirspraken” of “taelmannen” geheten. De invoering van de schriftelijke procedure omstreeks 1540 bracht men zich mede dat de partijen voortaan hun argumenten schriftelijk naar voor moesten brengen. Het beroep van “voirsprake” werd afgeschaft. De advocatus, de bijgeroepene of ter hulp gevraagde, was de rechtskenner die voor het schriftelijk proces de noodzakelijke stukken opstelde.



Daar de beteugeling van de misdaad in het middeleeuwse strafrecht niet berustte op vrijheidsberoving zoals dat in onze tijd, maar op lijfstraf en executie, was de beroepsbeul een belangrijk ambtenaar in de stad. Het is duidelijk dat niet iedereen het ambt van de scherprechter kon of wilde waarnemen. Zijn bloedig werk moest goed, vlug, met vaste hand en zonder verwikkelingen geschieden. Naast de uitvoering van de executies bestond de taak van de beul ook uit de verminking en geseling van een bepaalde categorie misdadigers. Beulen werden instinctmatig veracht en geschuwd. De negatieve houding van de massa werd nog aangescherpt doordat verscheidene beulen gewezen misdadigers waren of zich in de loop van hun scherprechterschap gedroegen als echte criminelen.



Het op-bedevaart-sturen werd zeer veel als straf aangewend. Strafbedevaarten waren bedoeld om de veroordeelden te verwijderen uit de maatschappij. Meestal werden alleen mannen op bedevaart gestuurd. De deugd van de vrouwelijke pelgrims mocht niet in gevaar gebracht worden. Gewoonlijk werden strafbedevaarten afgekocht.

In een maatschappij waar lijfstraffen beperkt bleven en waar men niet op gevangenisstraf was ingesteld, was ook verbanning een voor de hand liggende straf. Het was gebruikelijk om de veroordeelden te verbannen buiten de stadsmijl, het gebied waarover de stad recht deed gelden.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

sprot schreef:
nadia schreef:
Hayat schreef:Nadia ik ben het met je eesn.

Ik ben eht zat dat deze mensen zulke straffen weten te bedenken (hoe slecht kun je zijn denk ik maar weer) en dat ze dat doen vanuit Islamitische wetgeving.

Daar kan ik echt neit tegen ik word daar zo gek en verdrietig van.
mag ik je vragen sinds waneeer jij op de hoogte bent van het fenomeen steniging, dat al erg lang wordt uitgevoerd, blijkt achteraf!
ik wordt er kotsmisselijk van en dus accepteer ik niet dat allah dit opgedragen moet hebben, mijn inziens klopt er iets dus niet.
jij integen geeft alleen aan dat je het wel erg vind, nergens geef je je menig over de wet die steniging voorschrijft.

wat vindt jij dat het stenigingen in de islam kan, mag, mogelijk is?
In de middeleeuwen en later waren de straffen hier ook niet mals (herkenbaar?) ...

Maar op dat vlak kunnen we zeker stellen dat het Westen NU toch iets 'voor' is ...

Vechten en diefstal waren veruit de meest voorkomende misdrijven tegen het strafrecht. De levenswijze van de middeleeuwer werkte de agressie in de hand. Men zocht vermaak in de herberg, waar de drank zijn ontremmende werking heeft; ook daarbuiten werd veel bier gedronken omdat het drinkwater veelal van een slechte kwaliteit was. In en om de kroeg ontstonden 's avonds vele twisten, vaak na sluitingstijd. Een mensenleven was van weinig tel in een tijd waarin het leven als een overgang naar de eeuwigheid werd beschouwd. Het dragen van messen werkte ernstiger geweld in de hand en was de oorzaak van de noodlottige afloop van vele gevechten.

Doodslag en moord waren van oudsher twee verschillende begrippen. Bij gewone doodslag waren de openbaarheid en de afwezigheid van voorbedachtheid kenmerkend. Dit misdrijf werd meestal beteugeld werd met de doodstraf, gewoonlijk uitgevoerd met het zwaard, en inbeslagneming van goederen. Heimelijkheid behoorde tot de essentie van "moord", die gepaard ging met een strenge repressie. Daar waar doodslag nog kon afgekocht worden, voelde men geen enkel medelijden met moordenaars die zonder dralen terechtgesteld werden.

Een andere categorie van misdrijven waren de religieuze delicten: godslastering, heiligschennis, ketterij en hekserij. Personen, die het aandurfden God en het heilige te belagen onder vorm van één van deze delicten, werden zwaar gestraft. Heiligschennis was elke handeling, die schade toebrengt aan de kerk of aan kerkelijke goederen. In vele gevallen werd een geldstraf opgelegd, soms verbanning of bedevaart. Echter heiligschennende daden, die de algemene weerzin van de publieke opinie opwekten, werden met de dood bestraft (stelen van H. Sacrament, van kerkelijk zilverwerk, het nuttigen van geconsacreerde hosties...)

De repressie van hekserij en toverij hebben een eeuwenoude traditie. In de 12de en 13de e. veranderde de benadering van de toverij en ontwikkelden de scholastishe filosofen een systematische demonologie. De leer van de kerkvaders dat de demonen de metgezellen van Satan waren die vóór de schepping van de mens samen met hem ten val waren gekomen, werd nog grondiger uitgediept. Het Vlaamse strafrecht kende de verbranding en de ontdarming als heksenstraffen. Nochtans moet de beruchte heksenwaan niet in de middeleeuwen gesitueerd worden. De belangrijke heksenvervolgingen kwamen pas later. Eén van de kenmerken van hekserij was transvectie (kunnen vliegen). Zo werden bvb. op vele plaatsen de heksen gewogen. Als een van hekserij betichte vrouw minder dan 100 pond woog (ongeveer 49 kg), bewees ze hiermee dat ze inderdaad tot de toverkollengemeenschap behoorde en licht genoeg om te kunnen vliegen.

Op misdaad volgt straf. Oorspronkelijk gebeurden de bestraffing en wraakneming door de benadeelde zelf of door een familielid want het werd als een bijna heilige plicht beschouwd. Later werden wraak en vete vervangen door de publieke strafvervolging.

Vóór het Stadhuis bevond zich de schandpaal, het schavot of pellerijn of kaak : boeven werden er aangeprangerd, werden op of aan de kaak gesteld. De jeugd vond haar gading in het bekogelen van de tentoongestelde met slijk, met vuil en met rotte eieren. De schandpaal was tevens de gewone straf voor het verkopen van onverse waren, van brood dat te licht bevonden werd, voor kwaadsprekende vrouwen en klappeien.

Geldspelers werden met een oor aan de schandpaal genageld en bleven daar tot zij zich zelf konden losrukken.

Een lichte straf was de boetedoening, barrevoets en blootshoofds met een brandende kaars voor de processie uitgaan, of in het openbaar de rechtbank om vergiffenis komen smeken.

Allerhande lijfstraffen werden op de Grote Markt uitgevoerd: ze dienden om anderen te waarschuwen tegen de dader en om deze eerloos te maken. De middeleeuwer kende het gebruik dat de straf werd voltrokken aan het lichaamsdeel, waarmee de daad gepleegd was. Zo had de dader steeds zijn strafregister op zichtbare wijze bij zich (het "oog om oog - tand om tand" principe).

De spion werd gestraft met het uitsteken van de ogen, waarmee hij spioneerde. Dit gebeurde door middel van boor of mes of het uitbranden met hete kolen.

De snoeier van munten of de zakkenroller werd een hand of een duim afgehakt. Soms werd de hand doorstoken.

Voor diefstal werd soms het oor "gecort" of "omgesneden". Brandmerken werd toegepast voor dieven, bedriegers, vervalsers, meinedigen, simulerende bedelaars en zigeuners. Daarvoor gebruikte men gewoonlijk een verhitte sleutel. Voor het brandmerken had iedere stad haar eigen merkteken, dat op aangezicht, op wangen, op "kinnebacken" of op voorhoofd aangebracht werd.

Verminking van de tong (inkorten, uitrukken of splijten): bij godslastering of belediging van de vorst, valse eed en kwaadsprekerij.

Op de Grote Markt kregen ook zware misdaden, bestraft met de dood, hun beslag:

Veroordeelde edelen werden op de Grote Markt onthoofd met het zwaard.

Soms werden de veroordeelden geëxecuteerd door middel van het water: ze werden in een zak gestopt of met de handen achterwaarts aan de voeten gebonden in de stroom geworpen of in een ton vol water. Dit laatste was een veel toegepaste straf voor de vrouwen, o.m. diegene die zich schuldig hadden gemaakt van gifmoord of kindermoord. Tot afschrikking werden deze delinquenten bovendien met gloeiende tangen genepen.

Het vuur was veelal de straf voor de mannen als het geloofszaken betrof. Ze werden gebraden of geroosterd.

Levend begraven was een straf, die alleen voor vrouwen werd toegepast. Met noemde het de dood door de "cule" of "kuil". Het schilderij in de gotische zaal van het Stadhuis van Antonia van Roesmaele getuigt hiervan.

De gebruikelijke galg stond niet in het centrum van de stad. Ze bestond uit vier stevige palen in de grond geplant, in een vierkant, en langs boven met elkaar verbonden door een houten balk. Op elk der vier hoeken was een ijzeren vaantje aangebracht als windwijzer, vervaardigd door Jos Metsijs (hij is naar de vaantjes). Vooral rovers hing men op.

Zelfs wanneer de terechtstelling in het openbaar in de stad had plaats gehad werd het lijk niet op het kerkhof begraven, maar "ter exempel" aan de galg gehangen als aas voor de roofvogels.

Zelfmoord werd als een zwaarder misdrijf beschouwd dan moord. Wanneer het lijk van een zelfmoordenaar in een huis werd aangetroffen, deed de meier een opening graven onder de dorpel en het lijk met het hoofd eerst er onderdoor slepen. Zulk boosdoener werd met een slijkkar, want hij was niet meer dan vuil, slijk - naar de Galgenberg gevoerd waar hij tot spijs der raven aan een galg gehangen werd.

Valsemunters werden in principe ter dood gebracht met de ketel: men doopte de dader ondersteboven in een ketel vocht (olie of water), dat al kookte. Nadien werd het lichaam aan de galg gehangen.

Vierendelen geschiedde door paardenkracht of met het hakmes. Deze straf werd gewoonlijk toegepast op vredebrekers. Radbraken en levend opensnijden waren andere gruwelijke straffen.



De volksrechtbank uit de Frankische tijd werd bij de opkomst van steden en gemeenten vervangen door een schepenbank, met in haar schoot een rechtbank "vierschaar" genaamd, naar de vier in het vierkant geschikte stenen banken, die bestemd waren als zitplaats voor de deelnemers aan de rechtszittingen, te weten: rechters-schepenen, de meier, de aanleggende en de beledigde of klagende partij. Bijeenkomsten van de vierschaar hadden plaats in het stadhuis.



In alle criminele zaken kregen de gevangenen of betichten een advocaat, “voirspraken” of “taelmannen” geheten. De invoering van de schriftelijke procedure omstreeks 1540 bracht men zich mede dat de partijen voortaan hun argumenten schriftelijk naar voor moesten brengen. Het beroep van “voirsprake” werd afgeschaft. De advocatus, de bijgeroepene of ter hulp gevraagde, was de rechtskenner die voor het schriftelijk proces de noodzakelijke stukken opstelde.



Daar de beteugeling van de misdaad in het middeleeuwse strafrecht niet berustte op vrijheidsberoving zoals dat in onze tijd, maar op lijfstraf en executie, was de beroepsbeul een belangrijk ambtenaar in de stad. Het is duidelijk dat niet iedereen het ambt van de scherprechter kon of wilde waarnemen. Zijn bloedig werk moest goed, vlug, met vaste hand en zonder verwikkelingen geschieden. Naast de uitvoering van de executies bestond de taak van de beul ook uit de verminking en geseling van een bepaalde categorie misdadigers. Beulen werden instinctmatig veracht en geschuwd. De negatieve houding van de massa werd nog aangescherpt doordat verscheidene beulen gewezen misdadigers waren of zich in de loop van hun scherprechterschap gedroegen als echte criminelen.



Het op-bedevaart-sturen werd zeer veel als straf aangewend. Strafbedevaarten waren bedoeld om de veroordeelden te verwijderen uit de maatschappij. Meestal werden alleen mannen op bedevaart gestuurd. De deugd van de vrouwelijke pelgrims mocht niet in gevaar gebracht worden. Gewoonlijk werden strafbedevaarten afgekocht.

In een maatschappij waar lijfstraffen beperkt bleven en waar men niet op gevangenisstraf was ingesteld, was ook verbanning een voor de hand liggende straf. Het was gebruikelijk om de veroordeelden te verbannen buiten de stadsmijl, het gebied waarover de stad recht deed gelden.
alle barabaarse dingen komen uit het verleden, dat weet ik.
maar waar ik nu moeite mee heb is dat de islam dit in een wetsvorm voorschrijft, en wat nu anno 2006 en dus altijd zolang de ialma bestaat uitgevoerd mag worden.
ik vind het raar dat er een god geweest zou zijn die dit heeft goedgekeurd, eerder de mensen zelf.
god doet dit niet, zo denk ik erover.

je moet ook niet vergeten dat fanatieke moslimmannen heel anders zijn dan jij en ik.
qua gevoel tegenover een ander mens, zij kennen vaak geen liefde, ze zullen het zo doen bij hun eigen dochter! dan zijn zij toch gek en de god die dit moet hebben voorgeschreven alsof ze een medicijn voorgeschreven krijgen toch ook niet van liefde zijn.

liefs nadia.
ps: ik hoop dat hayat nog zal antwoorden, maar ik betwijfel het.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Dit soort dingen zijn trouwens de schuld van het westen. Lees maar:

Wat is de minst slechte keuze: dat Iran een nucleair arsenaal opbouwt met alle risico’s van dien, of dat Amerika militair ingrijpt en daardoor nog meer kwaad bloed zet in het Midden-Oosten?

Het probleem van Iran is terug te voeren op de hypocrisie van landen die zelf kernwapens hebben en tegen andere landen zeggen: Gij zult geen kernenergie hebben – en daarmee de mogelijkheid om ooit een kernwapen te ontwikkelen. Daar zit de frictie. En men vóelt zich al zo achtergesteld in het Midden-Oosten. Dit is een nieuwe katalysator voor haat. Het is toch immoreel om landen het recht op kernenergie te ontzeggen, terwijl je zelf kernwapens bezit?! Natuurlijk is het een gevaarlijk regime dat in Iran zit, natuurlijk is het een slechte zaak als zij ook kernwapens krijgen, allemaal waar. Maar wat wil je nou? En als ik moet kiezen tussen de twee mogelijkheden die je mij geeft, dan zou ik zeker in dit stadium zeggen: ga niet aanvallen, dat is het domste wat je kunt doen. (Jan Marijnissen)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jantje heeft het beste met ons voor.
Jantje is een beetje laf.
Jantje is een dhimmi
Jantje wil dat wij straks jizyah betalen.
Jantje vind dat wij recht hebben op beperkte burgerrrechten
Jantje wil dat Israel van de kaart geveegd word.

Jantje kan beter pruimen gaan plukken.
Misschien ga ik wel op Jantje stemmen. :evil:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie