Moslims zijn erger dan beesten...

Moderator: M

gaijin
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 8:51 pm

Bericht door gaijin »

hallo ik ben een moslim en ik wil reageren op jullie gedachten maar ik ben bezig met ongelovigen in elkaar te slaan en vervolgens te onthoofden. als jullie op een overzichtelijke manier reageren dan lijkt het tenminste op een discussie , want zo lijkt het op een haatcampagne, wat het eigenlijk ook is . ik zal proberen te reageren op wat jullie hierna te zeggen hebben . ik ga niet het hele forum door om op elke thread te reageren. als jullie iets te vragen of te zeggen hebben hoor ik dat graag.

gaijin

PS: nee, toch maar niet ik heb betere dingen te doen , dit soort discussies zijn tijdsverlies en bovendien hoe kan een forum die volstaat met eenzijdige haatgevoelens beweren dat de andere kant haatdragend is. kijk in de spiegel en je zult zien wat je veracht , dat is jezelf. zien jullie nog steeds niet in dat jullie de zogenoemde haatdragende als antithese van jullie zelf beweren te zijn maar jullie zijn exact wat jullie beweren de anderen te zijn. groei op en open je ogen alles wat jullie verachten van de moslims is het werk van de westerse wereld : bin laden (taliban), saddam (irak), koninklijke familie van saudi-arabie, khumeini (iran). dat is het bewijs dat jullie werkelijk datgene zijn wat jullie verachten. jullie zijn gewoon boos omdat wat jullie opgericht hebben jullie schaadt in de vorm die jullie voor anderen gereserveerd hadden. terreur is niet op 9-11 uitgevonden. het bestond op de dag dat jullie de wereld zwak wilden houden door regimes te verzakken of te overwerpen met terrorisme wanneer het jullie goeddunkte of het te goed met die land ging. de voorbeelden zijn eindeloos als je het eens bent met dit dan erken je jezelf niet.

meer kan ik toevoegen maar doe ik niet , want jullie zijn tenslotte zoals jullie zeggen 'blinde kafirs'.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Gaijin, welkom op het forum, en goed dat je zegt wat je op het hart hebt. :D
Ik zie het anders dan jij. Ik vind dat je altijd je stem moet laten horen tegen geweld, onderdrukking en discriminatie, en als het mogelijk is, moet je er iets tegen doen. Dat doe ik dus ook, ook als het gaat om islamitisch onderdrukking en discriminatie.

Iedereen vindt het altijd goed als je tegen geweld en discriminatie bent. Alleen, als je je uitspreekt tegen islamitische geweld heet het opeens een 'haatcampagne'.

Dat snap ik dus niet. Waarom mogen we wel demonstreren tegen Bush' campagnes, en kritiek hebben op zijn rare 'reborn' ideologie, maar niet tegen islamitisch haatzaaien en islamitisch geweld?

Nogal tweeslachtig, vind ik.

Misstanden in het westen mag je gelukkig aanklagen. Maar ontelbare moslims die kritiek hebben op misstanden in de islamitische cultuur worden met de dood bedreigd of zelfs vermoord. Daar moeten we ons ook tegen verzetten. Kritiek op de islam moet mogelijk zijn zonder dat je wordt bedreigd of gedemoniseerd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo gaijin
Welkom op FFI Nederland.
Ten eerste moet ik je vertellen dat FFI geen haat site is.
Wij leveren kritiek op Islam en dat is ons goed recht, net zoals jij ons mag beschuldigen van haat.
Ik ga jou nu toch ook niet beschuldigen van haat tegenover ongelovige? .
Ik vind het jammer dat je niet met ons in discussie wil.
Ik zou zo graag willen weten wat jij bedoelt met dit wat jij nu net geschreven hebt.
groei op en open je ogen alles wat jullie verachten van de moslims is het werk van de westerse wereld : bin laden (taliban), saddam (irak), koninklijke familie van saudi-arabie, khumeini (iran). dat is het bewijs dat jullie werkelijk datgene zijn wat jullie verachten. jullie zijn gewoon boos omdat wat jullie opgericht hebben jullie schaadt in de vorm die jullie voor anderen gereserveerd hadden. terreur is niet op 9-11 uitgevonden. het bestond op de dag dat jullie de wereld zwak wilden houden door regimes te verzakken of te overwerpen met terrorisme wanneer het jullie goeddunkte of het te goed met die land ging. de voorbeelden zijn eindeloos als je het eens bent met dit dan erken je jezelf niet.
Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt ?
Jij denkt dat de westerse wereld schuldig is aan al de wandaden die gepleegd zijn in de naam van Allah?
Naar mijn idee is Bin Laden een goede Moslim en volgt hij de Koran, en is het niet onze schuld maar is het de straf van Allah die over ons heen gestort word.
Graag hoor ik jouw idee hier over.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
gaijin
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 8:51 pm

Bericht door gaijin »

het is een haatcampagne als jullie falen om mensen van de andere kant aan te trekken om tot een discussie over te gaan. dat betekent niet dat je het niet mag doen maar het betekent dat het niet objectief is in geen enkele opzicht van het woord . je kunt niet hier tegen zijn terwijl jezelf ontzettend goed weet dat je hier komt om je haat te tonen met je 'nazi' vriendjes, er is op geen enkel moment sprake van een discussie en ik wilde het ook zo laten.

uitteindelijk is het zo dat alle beschuldigingen die op de islam gericht zijn, zijn ten eerste foutief. jullie hebben het direct over mensen die daden verrichten en daarmee denken jullie indirect een boek te beschuldigen terwijl we allemaal weten dat een boek niet kan bewegen op zichzelf en wat die boek voor effect heeft , heeft alleen maar te maken met de perceptie van de lezer van die boek. dan komen we op het gebied dat ons de vraag laat stellen wat is het verschil tussen de kur'an en de bijbel of de torach , want dat is globaal gezien niets er is geen verschil. het gaat in alle boeken over een god die zich uitspreekt als de enige god en die meervoudige goden verwerpt en daarbij komt ook nog dat die god alle ongelovigen beschijft als lagere mensen . de metaforen die daarbij horen hebben alleen maar relatie met de plaats van het metafoor in het geloof , voor de een de varken voor de ander de buitenlander het maakt niet uit. het beste voorbeeld is dat de bijbel meerdere malen is verzacht , je weet heus wel dat de bijbel niet is wat het tweeduizend jaar geleden was. we kunnen de torach ook als voorbeeld zien maar die is vandaag de dag ook even monstreus, als je de kor'an ermee vergelijkt dan is de kor'an zo zacht van toon als een zijdezachte wind op een mooie zomerdag, voorbeelden eruit zijn overbodig iedereen die het kent weet dat het ermee volzit.

wat is het dan dat de mensen zo boos maakt?

vergelding!

al eeuwen lang moesten de landen in het midden oosten en andere landen over de hele wereld onder het totalitaire kolonialistische regime van het westen leven en net nadat het westen begreep dat het zijn grip verlieste op die landen ontdekte ze terrorisme. op die manier kon ze landen zwak houden en oppositie uit de weg ruimen, want al die mensen die ik in mijn vorige post heb genoemd zijn tot de macht gekomen met instemming en steun van het westen.

als bin laden nog steeds in afganistan russen zou aanvallen dan zou hij een held gebleven zijn van het westen, omdat het de wil van het westen zou dienen. dit laat duidelijk zien dat er geen sprake is van goed of slecht er is slechts sprake van eenzijdige veroordeling. de islam was eeuwenlang een bron van wijsheid , verlichting, vrijheid en gelijkheid voor iedereen. maar regimes verzwakken en na de eerste wereldoorlog viel het ottomaanse rijk uiteen en begon het tijdperk van de christenen opnieuw er moet natuurlijk niet vergeten worden dat de arabieren meededen met de westerse wereld om de ottomaanse rijk om zeep te helpen, toen was blijkbaar de islam niet zo walgelijk, waarschijnlijk omdat het hun doel diende. dat is de overduidelijke dubbele standaard en wat maakt het ook uit geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. jullie zijn niet oprecht , want bij elke zin proberen jullie een zijde te dienen en dat is niet de weg naar de waarheid. uiteindelijk maakt het niet uit want het is irrelevant; 'you serve your cause i serve mine'.

ik heb geen macht over leven en dood en toch weet ik dat wanneer we sterven, we allemaal gelijk zijn. de dood is even pijnlijk voor ons allemaal. maar dit is niet waar voor jullie . wanneer er een moslim stert is het een nummer,wanneer een westerse sterft staat de wereld op zijn kop. waarom zeg ik dit allemaal eigenlijk het dient slechts de eeuwige leegte in de hoofden van mensen, die zich thuis voelen in haat. jullie zijn niet anders dan bin laden en bin laden is alleen jullie als vijand waardig, jullie zijn hetzelfde maar dan met een andere gezicht.

ik zou nog urenalng kunnen schrijven maar het dient niets , jullie veranderen niet en ik weet dat ik alles ben wat ik hoor te zijn met iets meer of iets minder.

bwye

gaijin
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

gaijin schreef:uitteindelijk is het zo dat alle beschuldigingen die op de islam gericht zijn, zijn ten eerste foutief.
Islam is gewoon een smerige religie. Wat is je probleem?

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Gaijin,

Waarom heb je het Japanse woord voor buitenlander als je pseudonym gekozen?
uitteindelijk is het zo dat alle beschuldigingen die op de islam gericht zijn, zijn ten eerste foutief.
Alle? In het algemeen of alleen die in deze discussie? Hoe weet je dat zo zeker trouwens?
heeft alleen maar te maken met de perceptie van de lezer van die boek
Inhoud telt wel degenlijk.
dan komen we op het gebied dat ons de vraag laat stellen wat is het verschil tussen de kur'an en de bijbel of de torach, want dat is globaal gezien niets er is geen verschil.
Er is heel veel verschil. Als jij de Torah, de Bijbel en de Koran had gelezen, dan zou je dat weten.

De Gulden Regel staat bijvoorbeel niet in de Koran, maar wel in de Torah en in de Bijbel.

De Torah dat min of meer overeenkomst met het Oude Testament in de Bijbel bevat de levensverhalen van belangrijke personen als Adam, Noach, Araham, Jacob, Josef, Moses, Koning David en koning Salomon. De Koran bevat slechts een paar anecdotes over deze personen. Als de koran leest heb je geen idee of wie er voor of na wie leefde; je weet alleen dat Adam er als eerste was.

De Evageliën bevatten Jesus' levensverhaal en zijn leer. De Koran bevat slechts een paar verhalen over Jesus' geboorte en over toen hij klein was. Daarnaast wordt er ontkend dat hij de zoon van God was en dat hij is gekruisigd, maar er wordt niet inhoudelijk op zijn leer ingegaan. De Koran beweert dat Allah ervoor heeft gezorgd dat Maria zwanger werd terwijl ze nog maagd was, maar dat hij niet de vader van het kind is. Een niet bijster consistent verhaal naar mijn mening.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Je hebt overduidelijk de Bijbel en de Torah niet gelezen. Je hoort niet dat soort beweringen te doen over boeken waar je niks vanaf weet.
al eeuwen lang moesten de landen in het midden oosten en andere landen over de hele wereld onder het totalitaire kolonialistische regime van het westen leven
Het Middenoosten is niet eeuwenlang gekoloniseerd door het Westen. De Eerste Wereld oorlog was in 1918 afgelopen. Tot zover jouw kennis van geschiedenis.
de islam was eeuwenlang een bron van wijsheid , verlichting, vrijheid en gelijkheid voor iedereen.
De Sharia stelt dat niet-Moslims die monotheist zijn zoals Christenen, Joden en Zoreasters zich weliswaar niet hoeven te bekeren, maar dat ze wel minder rechten hebben dan Moslims. Niks gelijkheid voor iedereen. Niet-Moslims die niet onder de volkeren van het boek werden gerekend hadden de keuze tussen bekering tot de Islam, vluchten, gedood worden of tot slaaf gemaakt worden. Toen India werd veroverd door Moslim legers zijn er heel veel Hindoes and Boeddisten afgeslacht. Uiteindelijk zijn de Hindoes ook als dhimmies erkend omdat ze zich voor het merendeel niet wilden bekeren en het er teveel waren om ze allenaal te vermoorden en/of tot slaaf te maken.
De Islam draait alles behalve om vrijheid en gelijkheid voor iedereen. Verlichting en wijsheid liggen helaas ook niet voor het oprapen in de Koran en de Sahih Hadith verzamelingen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op za sep 12, 2009 10:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
abdelkader101
Berichten: 14
Lid geworden op: do mar 30, 2006 6:56 pm

Re: Moslims zijn erger dan beesten...

Bericht door abdelkader101 »

[quote="CroMagnon"]Moslims zijn doof, stom en blind, ze zijn als afgedwaald vee.....
Ze zijn als ezels, honden, verachte apen ....
Nee, ze zijn erger nog dan beesten....
Moslims zijn de slechtste der schepselen.


Vindt u deze omschrijvingen schokkend? Onacceptabel? Respectloos? Discriminerend?
Vindt u dit verwerpelijke KuKluxKlan-achtige praat? Haatdragend?
Vindt u dit misselijkmakend Nazistisch gebrabbel?
Vindt u deze teksten misschien zelfs fascistoïde, maar in ieder geval diep beledigend?

wat wil hier mee scoren man, je bent niks anders dan een hersenlozezaadcel.ik zal je een site geven waar je terecht kunt www.satanisme.nl . verder komen je hersens toch niet dan alleen maar haat uitspreken .en aan alle ongelovige de dood zal je toch bereiken waar je ook bent en dan zal je maar pas besefen wat je hier op aarde hebt gedaan dat je als hersenloze wezen op aarde hebt geleeft,altijd maar ontkennen dat god bestaat .denk eens na voor dat je dood gaat dan is het te laat ,want ieder mens die op deze aarde is hoopt om te overleven ieder mens wil zijn leven redden waarom zo ik dan mijn leven niet redden na mijn dood ,de dood zal je toch bereiken of dat je nu gelukig bent of rijk of arm waar je ook bent de dood zal je bereiken en er zal je niemand kunnen helpen tegen de dood .ik ben blij dat ik gelovig ben en dat ik in god geloof.red je ziel voor dat het te laat is.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Abdelkader101,

Hoe weet jij zo zeker dat Allah God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Linda Danvers schreef:Beste Abdelkader101,

Hoe weet jij zo zeker dat Allah God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
hoe weet hij dat god bestaat ???
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"verder komen je hersens toch niet dan alleen maar haat uitspreken "

deze uitspraken komen uit de koran, met dit verschil dat ipv moslim iets anders staat .... wie is er nu de haatvolle ??
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims zijn erger dan beesten...

Bericht door Ariel »

abdelkader101 schreef:
CroMagnon schreef:Moslims zijn doof, stom en blind, ze zijn als afgedwaald vee.....
Ze zijn als ezels, honden, verachte apen ....
Nee, ze zijn erger nog dan beesten....
Moslims zijn de slechtste der schepselen.


Vindt u deze omschrijvingen schokkend? Onacceptabel? Respectloos? Discriminerend?
Vindt u dit verwerpelijke KuKluxKlan-achtige praat? Haatdragend?
Vindt u dit misselijkmakend Nazistisch gebrabbel?
Vindt u deze teksten misschien zelfs fascistoïde, maar in ieder geval diep beledigend?

wat wil hier mee scoren man, je bent niks anders dan een hersenlozezaadcel.ik zal je een site geven waar je terecht kunt www.satanisme.nl . verder komen je hersens toch niet dan alleen maar haat uitspreken .en aan alle ongelovige de dood zal je toch bereiken waar je ook bent en dan zal je maar pas besefen wat je hier op aarde hebt gedaan dat je als hersenloze wezen op aarde hebt geleeft,altijd maar ontkennen dat god bestaat .denk eens na voor dat je dood gaat dan is het te laat ,want ieder mens die op deze aarde is hoopt om te overleven ieder mens wil zijn leven redden waarom zo ik dan mijn leven niet redden na mijn dood ,de dood zal je toch bereiken of dat je nu gelukig bent of rijk of arm waar je ook bent de dood zal je bereiken en er zal je niemand kunnen helpen tegen de dood .ik ben blij dat ik gelovig ben en dat ik in god geloof.red je ziel voor dat het te laat is.

Heb jij alles gelezen wat CroMagnon in deze post geschreven heeft abdelkader101?
Als je dat gedaan had, dan zou je moeten weten dat CroMagnon deze verzen rechtstreeks uit de Koran gehaald heeft.
Hij heeft alleen de naam van ongelovige, en Joden veranderd in Moslim.
Dus als ik het goed begrijp, ben jij inderdaad geschokt door deze tekst.
Ik kan dat goed begrijpen, want het zijn ook hatelijke, beledigende en discriminerende woorden.
Teksten uit de Koran… dat wel……
Wil je met ons over deze teksten in discussie gaan?
Misschien zijn wij wel net zo gekwetst door deze teksten als jij.
Islam is vrede abdelkader101? De koran is een vredelievend boek abdelkader101?


2:171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

abdelkader101 is betrapt! hij vind de islam een fascistoide religie!
hij had namelijk cromagnons geniale bedoeling van zijn post niet door... zoals monique zegt, uitspraken van de koran over ongelovigen, joden en anderen kopiëren en een kleine wijziging aanbrengen in de verzen: de woorden "ongelovigen", "joden" vervangen door "moslims".

Laat dit een les zijn voor abdelkader over de ware aard van de islam. Dat hij nu wakker moge zijn.

Cromagnon heeft een ideale shocktherapie bedacht voor mensen die de ware aard van de islam maar niet willen vatten. Geniaal!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
abdelkader101
Berichten: 14
Lid geworden op: do mar 30, 2006 6:56 pm

Bericht door abdelkader101 »

Linda Danvers schreef:Beste Abdelkader101,

Hoe weet jij zo zeker dat Allah God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
kijk eens in je omgeving naar de natuur is echt alles per toeval onstaan,heeft het echt geen schepper ?het belangerijkste is dat je god niet met je ogen ziet maar met je verstand.het is verstand dat je moet gebruiken om in alah te geloven.een voorbeeld:een telefoon is gemaakt door de mens ,zo zien we dat de mens verstand heeft.de telefoon is gemaakt het heeft een eigenaar en als je me kunt volgen allah (sws)heeft de mens gemaakt hij is onze god,wij zijn afhankelijk van allah (sws)maar daarom verstand dat is het bewijs dit moet je je afvragen kun je verstand zien .antwoord :nee. dus aan alle ongelovigen gebruik je verstand .dit leven is een soort examen alleen moet je niet vergeten dat het geen herkansingen kent net als het school examen.wat kan het doel dan zijn van dit leven wat denkt de ongelovigen??ze eten ,drinken en slapen.daarom zeg ik het is verstand die je moet gebruiken we hebben niet voor niets ons hersens gekregen,we hebben goede en slechte daden.op deze aarde zijn mensen en dieren,mensen hebben hersens dieren niet.hou zou het zo zijn dat dat er een klein pitje in de grond en dat na een aantal jaren een boom word van 5 meter ik beheers die boom niet als dat zo zou zijn dan had ik hem wel eerder willen zijn groeien na 2 minuten bij wijze van spreken,maar dat is allemaal onze heer de almachtige,de grootste,heersende allah(sws)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste abdelkader101,

Je hebt mijn vraag niet goed begrepen. Ik ga ervan uit dat God bestaat. Na het lezen van de Koran, was ik er echter zonder meer van overtuigd dat Allah niet God is.

Waarom geloof jij dat Allah zoals die in de Koran wordt omschreven God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
abdelkader101
Berichten: 14
Lid geworden op: do mar 30, 2006 6:56 pm

Bericht door abdelkader101 »

Sjeng schreef:abdelkader101 is betrapt! hij vind de islam een fascistoide religie!
hij had namelijk cromagnons geniale bedoeling van zijn post niet door... zoals monique zegt, uitspraken van de koran over ongelovigen, joden en anderen kopiëren en een kleine wijziging aanbrengen in de verzen: de woorden "ongelovigen", "joden" vervangen door "moslims".

Laat dit een les zijn voor abdelkader over de ware aard van de islam. Dat hij nu wakker moge zijn.

Cromagnon heeft een ideale shocktherapie bedacht voor mensen die de ware aard van de islam maar niet willen vatten. Geniaal!
ik ben zeker wakker.zie dat jij maar wakker bent als de dood je nadert.en al die uitsprakken over de koran klopt niet jullie hebben jullie huiswerk niet goed gedaan .jullie hebben het op jullie manier bijgewerkt.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

abdelkader101 schreef:
Linda Danvers schreef:Beste Abdelkader101,

Hoe weet jij zo zeker dat Allah God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
kijk eens in je omgeving naar de natuur is echt alles per toeval onstaan,heeft het echt geen schepper ?het belangerijkste is dat je god niet met je ogen ziet maar met je verstand.het is verstand dat je moet gebruiken om in alah te geloven.een voorbeeld:een telefoon is gemaakt door de mens ,zo zien we dat de mens verstand heeft.de telefoon is gemaakt het heeft een eigenaar en als je me kunt volgen allah (sws)heeft de mens gemaakt hij is onze god,wij zijn afhankelijk van allah (sws)maar daarom verstand dat is het bewijs dit moet je je afvragen kun je verstand zien .antwoord :nee. dus aan alle ongelovigen gebruik je verstand
Doen we ook. Maar jij gebruikt een verkeerde analogie.
Als je op zee een golf ziet, heb je er geen probleem mee als iemand zegt dat die golf het gevolg is van stroming, temperatuur, bodemtopgrafie, varende schepen en wind en dat hij niet speciaal door iemand is gemaakt.
Als een bepaalde zaak (zoals een telefoon) overduidelijk is gemaakt door iemand (toevallig weten we dat daar mensen bij te pas komen), dan is dat nog geen reden om te beweren dat dat voor alle zaken in de natuur zo zou moeten zijn.
Dat is elementaire logica, mijn beste.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Sjeng schreef:Cromagnon heeft een ideale shocktherapie bedacht voor mensen die de ware aard van de islam maar niet willen vatten. Geniaal!
Het wordt wel meer gedaan. Ik heb uitspraken uit de Koran over vrouwen voorgelegd aan mensen zonder te zeggen wat de bron was.

Ze vonden het zonder uitzonderling vrouwonvriendelijk. Ik heb ook weleens in een bepaald vers herschreven in racistische termen. In plaats dat mannen de hoeders van vrouwen zijn, ervan maken dat Blanken de hoeders van Zwarten zijn.
"Vindt je dit racistisch?"
- Ja
"Vindt je dit dan vrouwonvriendelijk?"
- Ja
"Weet je waar dit frament vandaan komt?"
- Eh...

Deze methode opent ook wel redelijk wat oogjes.
abdelkader101
Berichten: 14
Lid geworden op: do mar 30, 2006 6:56 pm

Bericht door abdelkader101 »

Iznogoodh schreef:
abdelkader101 schreef:
Linda Danvers schreef:Beste Abdelkader101,

Hoe weet jij zo zeker dat Allah God is?

Met vriendelijke groet,

Linda
kijk eens in je omgeving naar de natuur is echt alles per toeval onstaan,heeft het echt geen schepper ?het belangerijkste is dat je god niet met je ogen ziet maar met je verstand.het is verstand dat je moet gebruiken om in alah te geloven.een voorbeeld:een telefoon is gemaakt door de mens ,zo zien we dat de mens verstand heeft.de telefoon is gemaakt het heeft een eigenaar en als je me kunt volgen allah (sws)heeft de mens gemaakt hij is onze god,wij zijn afhankelijk van allah (sws)maar daarom verstand dat is het bewijs dit moet je je afvragen kun je verstand zien .antwoord :nee. dus aan alle ongelovigen gebruik je verstand
Doen we ook. Maar jij gebruikt een verkeerde analogie.
Als je op zee een golf ziet, heb je er geen probleem mee als iemand zegt dat die golf het gevolg is van stroming, temperatuur, bodemtopgrafie, varende schepen en wind en dat hij niet speciaal door iemand is gemaakt.
Als een bepaalde zaak (zoals een telefoon) overduidelijk is gemaakt door iemand (toevallig weten we dat daar mensen bij te pas komen), dan is dat nog geen reden om te beweren dat dat voor alle zaken in de natuur zo zou moeten zijn.
Dat is elementaire logica, mijn beste.
wie zou het dan volgens jouw zijn dat alles wat op aarde is de natuur, mens ,dieren enz... ,gemaakt heeft .wie zou het dan zijn volgeng jouw logica ,de wettenschappers hebben dit allemaal gemaakt volgens jouw logica.
abdelkader101
Berichten: 14
Lid geworden op: do mar 30, 2006 6:56 pm

Bericht door abdelkader101 »

Linda Danvers schreef:
Sjeng schreef:Cromagnon heeft een ideale shocktherapie bedacht voor mensen die de ware aard van de islam maar niet willen vatten. Geniaal!
Het wordt wel meer gedaan. Ik heb uitspraken uit de Koran over vrouwen voorgelegd aan mensen zonder te zeggen wat de bron was.

Ze vonden het zonder uitzonderling vrouwonvriendelijk. Ik heb ook weleens in een bepaald vers herschreven in racistische termen. In plaats dat mannen de hoeders van vrouwen zijn, ervan maken dat Blanken de hoeders van Zwarten zijn.
"Vindt je dit racistisch?"
- Ja
"Vindt je dit dan vrouwonvriendelijk?"
- Ja
"Weet je waar dit frament vandaan komt?"
- Eh...

daar zijn jullie goed in om alles te verdraaien .waarom zo ik dan in jullie geloven jullie verdraaien alles en zeggen dat dat de ware islaam is zoals jullie het bij de bijbel gedaan hebben .hoe komt het dat er in landen zoals belgie en nederland of heel europa ongeloof is onstaan de meeste geloven niet meer in god ze hebben god vervangen in een wettenschapper .en wettenschapper zal je nooit redden in het leven en na de dood elk mens zal de dood proeven en niemand zal hem kunnen redden van de dood ook al wilt de mens zijn leven redden en hoopt nog te leven .een mens zal altijd voor zijn dood toch hoppen te overleven en er zal geen enkel mens naast jouw zijn om je te helpen dan zal de mens besefen dat er een god is.waarom zou ik dan god niet aanbidden nu dat ik nog leeft het leven is toch maar een examen .hem aanbidden en hem zekker niet ontkennen, zoals jullie zwakke zielen doen want voor jullie zal er geen helpers zijn voor jullie dood.eerst iemand ontkennen en dan hoppen om te overleven.en nog een vraagje aan jullie .wat is jullie doel op deze wereld.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

daar zijn jullie goed in om alles te verdraaien .waarom zo ik dan in
jullie geloven jullie verdraaien alles en zeggen dat dat de ware islaam is zoals jullie het bij de bijbel gedaan hebben .hoe komt het dat er in landen zoals belgie en nederland of heel europa ongeloof is onstaan de meeste geloven niet meer in god ze hebben god vervangen in een wettenschapper .en wettenschapper zal je nooit redden in het leven en na de dood elk mens zal de dood proeven en niemand zal hem kunnen redden van de dood ook al wilt de mens zijn leven redden en hoopt nog te leven .een mens zal altijd voor zijn dood toch hoppen te overleven en er zal geen enkel mens naast jouw zijn om je te helpen dan zal de mens besefen dat er een god is.waarom zou ik dan god niet aanbidden nu dat ik nog leeft het leven is toch maar een examen .hem aanbidden en hem zekker niet ontkennen, zoals jullie zwakke zielen doen want voor jullie zal er geen helpers zijn voor jullie dood.eerst iemand ontkennen en dan hoppen om te overleven.en nog een vraagje aan jullie .wat is jullie doel op deze wereld.
Mijn "doel" is leven.....de jouwe is zeker "dood"..?
Amorele atheistische nitwit
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Dit vers stelt dat mannen boven vrouwen zijn gesteld. Bovendien mogen mannen als zij ongehoorzaamheid vrezen hun vrouw slaan. De vrouw hoeft niet ongehoorzaam te zijn. Dat de man ongehoorzaamheid vreest is genoeg reden om zijn vrouw te mogen slaan. Onschuldig tenzij anders bewezen, geldt dus niet voor Moslim-echtgenotes.

Wat zouden we ervan vinden als het werd toegestaan om leden van ethnische minderheden te tuchtigen die werden verdacht van rebelsheid en/of ongehoorzaamheid? Dat zou racistisch zijn, niet waar?

Dan is het ook vrouwonvriendelijk om te stellen dat een vrouw mag worden geslagen door haar man, omdat hij beter zou zijn omdat hij als man is geboren en ze ook nog een keer niks te hoeft hebben gedaan. Een verdenking is genoeg om gestraft te worden. Is dat eerlijk?

Koran 2:282 O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd. En wordt het schrijven niet moe, of het weinig of veel zij, betreffende de vervaltijd. Dit is in Allah's ogen eerder rechtvaardig, het maakt het getuigenis zekerder en weerhoudt u van twijfel. Maar wanneer het contante handel is, die gij onderling drijft, zal het geen blaam voor u zijn, als gij het niet neerschrijft. En hebt getuigen, wanneer gij aan elkander verkoopt en de schrijver en de getuigen mag geen leed worden aangedaan. En indien gij zulks doet, zal het zeker overtreding van u zijn. Vreest Allah. Allah schenkt u kennis en Allah weet alle dingen goed.
Hier wordt gesteld dat het woord van een vrouw minder waard is dan dat van een man. Twee vrouwen mogen alleen worden gebruikt als getuige als er maar een mannelijke getuige kan worden gevonden in plaats van twee. Er moet dus naast die twee vrouwen een mannelijk getuige zijn. Met andere woorden de getuigenis van een vrouw is alleen iets waard als die wordt ondersteund door de getuigenis van een man èn de getuigenis van nog een vrouw. Er wordt beweerd dat vrouwen vergeetachtiger zijn. Er is overingens geen enkel wetenschappelijk onderzoek wat daarop wijst.

Wederom wat zou je ervan vinden als deze regel werd toegepast op ethnische minderheden? Een voorbeeld: de getuigenis van iemand van Marokkaanse afkomst is waardeloos tenzij er een minimaal één Blanke Nederlander en nog een Marokkaan ook getuige zijn. Eén Blanke Nederlander en twee Marokkanen mogen alleen als getuigen dienen als er niet twee Blanke Nederlanders kunnen worden gevonden. Dit zou racistisch zijn, toch?

Het idee dat een man twee keer zoveel waard is als een vrouw komt ook elders in de Koran terug

Koran 4:11 Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Mannelijke bloedverwanten moeten twee keer zoveel erven als een vrouwelijke bloedverwant van de overledene. Hier is een vrouw leterlijk de helft waard van een man. Stel je voor dat de kleur van de huid maatgevend was in plaats van sekse. Wat zou je dan concluderen?

De Koran stelt keer op keer dat vrouwen inferieur zijn en achtergesteld moeten worden.

Koran 4:15-16. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
En als twee mannen temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

Vrouwen die ontucht plegen krijgen levenslang tenzij ze kunnen ontsnappen, maar mannen krijgen straf maar worden met rust gelaten als ze berouw tonen. Mannen wordt dus niet hun vrijheid ontnomen. Volgens veel interpretaties gaan deze verzen over homoseksualiteit, omdat elders in de Koran wordt voorgeschreven dat er op heteroseks buiten het huwelijk zweepslagen staat.

Koran 24:2-3 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.
Geselen is genadiger dan stenigen. Bovendien worden mannen en vrouwen die overspel plegen als even schuldig beschouwd en op dezelfde manier gestraft. Dit een van de weinige voorbeelden van gelijke behandeling.

Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.
De Koran stelt dat mannen niet alleen seks mogen hebben met hun echtgenotes maar ook met "hetgeen hun rechterhand bezit". Dat laatste verwijst naar slaven. Een man mag dus niet alleen slaven hebben, maar tevens vrouwelijke slaven seksueel gebruiken.

Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Een man mag seks hebben met een slavin ongeacht of ze al getrouwd was voor de man in kwestie haar eigenaar werd of voor ze tot slavin werd gemaakt. De Koran toont dus geen respect voor het huwelijk van slaven en gevangenen.

Koran 24:33. En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.
Veel naïve lezers denken dat dit vers stelt dat je slavinnen niet tot seks mag dwingen. Dit is echter niet correct. "Ontucht" verwijst naar seks buiten de eerder gestelde grenzen. Er is eerder gesteld dat seks hebben met een eigen slavin is toegestaan. Dit is dus geen ontucht. Dit vers wordt doorgaans geinterpreteerd als een verbod om slavinnen te dwingen zich te prostitueren of te dwingen seks te hebben met een man die niet hun eigenaar is. Het pijnlijke is echter dat er staat "En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken." Dit impliceerd dat slavinnen prostitueren wel is toegestaan als de slavinnen daar geen bezwaar tegen aanvoeren.

Koran 4:3. En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.
Als je vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn tegen vier echtgenotes dan moet je als man er maar een huwen of je bepreken tot seks met slavinnen. Rechtvaardigheid is dus alleen een overweging bij vrije vrouwen. Het maakt niet uit als je vrouwen die je bezit zijn onrechtvaarig behandeld volgens de Koran. Bovendien moet een vrouw trouw zijn aan één man: haar echtgenoot of haar eigenaar. Mannen mogen met meerdere vrouwen seks hebben, maar eisen ondertussen wel dat al die vrouwen trouw blijven aan hen.

Dit vers beperkt bovendien geen polygamie omdat de Koran elders stelt dat slavinnen goedkoper zijn dan wettige echtgenotes en bovendien geen beperking stelt op hoeveel slavinnen een man mag hebben.

Koran4: 25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen. En Allah kent uw geloof het beste. Gij zijt van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Slavinnen zijn een goedkoop alternatief als je geen bruidschat kunt betalen, maar het geniet de voorkeur om niet met slavinnen te huwen. Waarom zou je ook? Als man mag je immers al met een vrouw seks hebben als ze je eigendom is. Een huwelijk is overbodig als je als man puur op seks uit bent.

Koran 2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.
Er wordt hier gezegd dat een man op elke manier zijn zaad in zijn vrouw mag "zaaien" die hem goed dunkt. Er wordt niks gezegd over de wensen van de vrouw, die wordt vergeleken met een akker; een object, bezit.

Het meest schokkende vond ik echter dat de Koran mannen toestaat om het jonge meisjes te huwen.

Koran 65:4 En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Dit vers stelt dat een gescheiden "vrouw" die nog niet heeft gemenstrueerd drie maanden moet wachten voor ze mag hertrouwen. Als je nog geen mentruatie hebt gehad ben je doorgaans een jong meisje. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen heeft iemand van de vrouwelijke kunne van boven de 15 nog geen mentruatie gehad. Zelfs in landen waar voedselgebrek heerst, is de leeftijd waarop voor het eerst wordt gementrueerd doorgaans niet hoger dan 16 of 17. Als je als vrouw boven de 18 of 20 bent en je menstrueert nog niet, dan heb je een hormonaal probleem of lijdt aan extreme ondervoeding. Dit is echter zeldzaam. De Koran gaat nergens verder in op het fenomeen van nog-niet-menstrueerende echtgenotes. Dit betekent dat dit vers verwijst naar meisjes die ten tijde van hun huwelijk en hun scheiding nog niet mentrueerden en niet naar vrouwen met een zeldzame afwijking, ziekte of ondervoeding.

Mentruatie is overigens geen bewijs dat je als meisje lichamelijk volgroeid bent. Dat duurt doorgaans nog zes maanden tot twee á drie jaar na je eerste menstruatie. Psychologen hebben vastgesteld dat mentale- en emotionele volwassenheid doorgaans tussen de 17 en 21 intreden. Vandaar dat in Nederland verdachten van tussen de 18 en 21 nog kunnen worden berecht als minderjarigen als blijkt dat ze nog niet de geestelijke rijpheid van een volwassene hebben. Individuen van de vrouwelijke kunne die nog niet mentrueren zijn dus in de overgrote meerderheid van alle gevallen nog kinderen in zowel lichamelijk als geestelijk opzicht.

De Koran is overduidelijk geen boek dat respect voor meisjes en vrouwen predikt.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo jul 12, 2006 1:27 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

abdelkader101 schreef:wie zou het dan volgens jouw zijn dat alles wat op aarde is de natuur, mens ,dieren enz... ,gemaakt heeft .wie zou het dan zijn volgeng jouw logica ,de wettenschappers hebben dit allemaal gemaakt volgens jouw logica.
De logica antwoord eenvoudig dat we niet weten of het allemaal ooit is gemaakt door een intelligent wezen. Het universum waarin we leven kan zeer goed het gevolg zijn van zekere natuurwetten.
Jouw analogie van de telefoon klopt niet en ik kan een voorbeeld geven waarom dat zo is. Als volgt: een mus is grijs en tjilpt. Een olifant is ook grijs. Volgens jouw logica zou een olifant dus ook moeten tjilpen.
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op za apr 01, 2006 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

abdelkader101 schreef: daar zijn jullie goed in om alles te verdraaien .waarom zo ik dan in jullie geloven jullie verdraaien alles en zeggen dat dat de ware islaam is zoals jullie het bij de bijbel gedaan hebben .hoe komt het dat er in landen zoals belgie en nederland of heel europa ongeloof is onstaan de meeste geloven niet meer in god ze hebben god vervangen in een wettenschapper .en wettenschapper zal je nooit redden in het leven en na de dood elk mens zal de dood proeven en niemand zal hem kunnen redden van de dood ook al wilt de mens zijn leven redden en hoopt nog te leven .een mens zal altijd voor zijn dood toch hoppen te overleven en er zal geen enkel mens naast jouw zijn om je te helpen dan zal de mens besefen dat er een god is.waarom zou ik dan god niet aanbidden nu dat ik nog leeft het leven is toch maar een examen .hem aanbidden en hem zekker niet ontkennen, zoals jullie zwakke zielen doen want voor jullie zal er geen helpers zijn voor jullie dood.eerst iemand ontkennen en dan hoppen om te overleven.en nog een vraagje aan jullie .wat is jullie doel op deze wereld.
Je klinkt een beetje pissig.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
oppertovenaar
Berichten: 97
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 2:18 am

Bericht door oppertovenaar »

abdelkader101 schreef:hoe komt het dat er in landen zoals belgie en nederland of heel europa ongeloof is onstaan
Vertel?
abdelkader101 schreef: de meeste geloven niet meer in god ze hebben god vervangen in een wettenschapper .en wettenschapper zal je nooit redden in het leven en na de dood
Het is wetenschapper, van "weten". Niet wettenschapper of iets met "wetten". "Onze" god is ook niet vervangen door iets, hij staat slechts ingedeeld in dezelfde categorie als de kerstman en sinterklaas.

Het is overigens nieuw voor mij dat ik ergens voor gered moet worden na mijn leven. Tijdens, wellicht ja, maar met moderne technologie kan dat snel geregeld worden mocht het nodig zijn. Dat is betrouwbaarder dan bidden in ieder geval.
Atheisme is een religie zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

oppertovenaar schreef:
abdelkader101 schreef:hoe komt het dat er in landen zoals belgie en nederland of heel europa ongeloof is onstaan
Vertel?
abdelkader101 schreef: de meeste geloven niet meer in god ze hebben god vervangen in een wettenschapper .en wettenschapper zal je nooit redden in het leven en na de dood
Het is wetenschapper, van "weten". Niet wettenschapper of iets met "wetten". "Onze" god is ook niet vervangen door iets, hij staat slechts ingedeeld in dezelfde categorie als de kerstman en sinterklaas.

Het is overigens nieuw voor mij dat ik ergens voor gered moet worden na mijn leven. Tijdens, wellicht ja, maar met moderne technologie kan dat snel geregeld worden mocht het nodig zijn. Dat is betrouwbaarder dan bidden in ieder geval.
Na je dood ben je dood, je hebt dus niemand nodig om je te redden ....
EN abdul en co, waarmee ben je je ganse leven bezig ?? Onnozele regeltjes aan het volgen in de hoop om na je dood beloond te worden , sommigen blazen zichzelf en anderen op, andere krijgen aflaten omdat ze een jongerensamenkomst meedoen,..... Dus , ben je alleen bezig met jezelf, je ikke, ikke, ikke ..... je volgt alleen maar de regeltjes voor je eigen zelve, voor je eigen, belang ... een goed plaatsje in het paradijs ... als dit geen puur egoïsme is ...
Ik als ongelovige heb dat niet .... ik streef niet naar een after-life, maar naar een gelukkig leven voor mijn naasten, familieleden, vrienden, collega's, mij zelf gedurende dit leven, en ik heb daar voor geen enkel boek of godsdienst nodig !!!! Raar, hé ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie