Moslims zijn erger dan beesten...

Moderator: M

DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Wat een eer dan om hem op het forum te mogen ontvangen..
FFD olé
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

dank jullie wel mijn onderdanen:P
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

jandeboer schreef:dank jullie wel mijn onderdanen:P
Weer een valse profeet?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

jandeboer schreef:dank jullie wel mijn onderdanen:P
Jan laat in één woord treffend zien wat er mis is met de Islam. Allah ziet ons louter als slaven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Re: Bronnen

Bericht door alifaa »

Ben schreef:Hoe zou de islam hier eigenlijk aan komen?
Helemaal zelf verzonnen?
Onwaarschijnlijk: zelfs de kreet 'zegel der profeten' schijnt in de derde eeuw al te zijn geclaimd door de Perzische profeet Mani (na alle andere 'apostelen' vanaf Seth, Noach, Abraham enz.), evenals de hoogmoedswaanzin van de perfecti, de ware gelovigen, en met zijn dualisme misschien ook de ontmenselijking van anderen wel.
Zoals gewoonlijk werd de filosofische en spirituele inhoud van zijn godsdienst door de islam genegeerd, zoals ook alle bijbelverhalen volledig ontdaan werden van elke morele inhoud, of het nu gaat om de kennis van goed en kwaad, de tien geboden of de bergrede.

Maar ik heb ook het jodendom, hoe zielig ook in zijn onschuldige slachtofferrol sinds WO II, altijd nogal racistisch gevonden met zijn pretenties als uitverkoren volk en zijn segregatie-regels, en als we Radioislam mogen geloven lijkt de islam ook zijn dehumanisering van anderen ontleend te hebben aan het jodendom: http://www.radioislam.org/nederlands/St ... lmoed.html
(Ik ken de Talmoed niet zelf, maar die werd samengesteld juist in de laat-antieke eeuwen vóór - en van - het ontstaan van de islam en andere joodse, christelijke en gnostische speculaties en sekten)

Citaten uit de Talmoed

Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk
De Talmoed definieert specifiek allen die niet Joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-Joden als niet afstammend van Adam. We geven nu een lijst met enkele passages uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. "
Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier."
Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens."
Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen.
U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"."
Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772
Het is dus niet alleen in de Koran, maar naar mijn gevoel zijn veel lezers hier voorbij gevlogen om alleen maar door te gaan over de Koran.
Ook het Vaticaan is niet zijn eigen voorbeeld, Geld en macht staat op een hoger niveau dan God. Voor mij is de enige religie, Geen religie!

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
No religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

You may say I am a dreamer
But I am not the only one
I hope some day you'll join us
Imagine all the people
And the world will live as one
Imagine if you can...
Imagine all the people
Sharing all the world...
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Alifaa schreef:Het is dus niet alleen in de Koran, maar naar mijn gevoel zijn veel lezers hier voorbij gevlogen om alleen maar door te gaan over de Koran.
Dat is niet waar, Alifaa, ik heb alle joodse boeken door zitten ploeteren op zoek naar deze citaten, ik heb ze niet kunnen vinden en aan degene die die citaten poste gevraagd of hij zelf de betreffende passages in de betreffende boeken kon aanwijzen. Alles wat ik wel kon vinden bleek om gemanipuleerde tekst te gaan, er stond in werkelijkheid iets heel anders.

Daar is natuurlijk niet op gereageerd, maar wel wordt deze lijst met citaten gewoonweg overal weer in geknipt en geplakt - dat kost geen moete, een beetje knippen en plakken, maar dat zoeken wat ik heb gedaan, daar was heel veel tijd in gaan zitten.

Maar misschien wil jij ook nog eens proberen de genoemde citaten in de joodse boeken te vinden, en er de links naar geven? :wink:
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Bedankt voor je reactie, dat wist ik niet, ben niet op de hoogte van de Thalud, en ben eigenlijk ook niet van plan deze te gaan lezen, als er een 'heilig' boek is dat ik wil gaan lezen dan is het de baghadlavita.
Maar ik denk dat er veel op hetzelfde neer komt en ik daarvoor in de plaats een lekkere thriller pak :wink:
Wel sta ik achter de tekst van John Lennon, volgens mij scheelt het veel ellende als religie wordt afgeschaft, maar ja, ieder zijn eigen keuze!
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik denk ook niet dat de joodse godsdienstboeken helemaal overeenkomen met mijn smaak. Maar ik begrijp niet waarom mensen hun toevlucht nemen tot het verspreiden van een lijst met verhaspelde citaten om het jodendom in een kwaad daglicht te stellen. Je kan er toch ook gewoon over in discussie gaan, en de boeken erbij nemen? :?

PS wel bedankt voor het plaatsen van de tekst van John Lennon!
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Ik sta open voor Discussie en ook voor kritiek, daar leer je alleen maar van, maar om alle boeken in huis te nemen en daarin de juiste passages te moeten zoeken, daar gaat voor mij teveel werk in zitten, als ik in de toekomst vragen heb vraag ik het wel aan mijn vriendinnen, die heb ik in bijna alle religies, maar ja, of dat dan objectief is blijft de vraag.
Wat Lennon betreft, graag gedaan :D
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

alifaa schreef:Ik sta open voor Discussie en ook voor kritiek, daar leer je alleen maar van, maar om alle boeken in huis te nemen en daarin de juiste passages te moeten zoeken, daar gaat voor mij teveel werk in zitten, als ik in de toekomst vragen heb vraag ik het wel aan mijn vriendinnen, die heb ik in bijna alle religies, maar ja, of dat dan objectief is blijft de vraag.
Wat Lennon betreft, graag gedaan :D
Je hoort niet te citeren uit een tekst die je niet zelf gelezen hebt. Zo simpel is het.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Sjoerd schreef:
jandeboer schreef:dank jullie wel mijn onderdanen:P
Weer een valse profeet?
Dan is Mohammed toch nie de laatste. Foutje van allah, alléz zeg vergisse is goddelijk.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Wat heb ik dan geciteerd wat ik niet gelezen zou hebben?
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

alifaa schreef:Wat heb ik dan geciteerd wat ik niet gelezen zou hebben?
Ik had het over Ben met zijn zogenaamde Talmoedcitaten.

Ik ben ook niet bijster te spreken over het feit dat jij allerlei dingen aan je vriendinnen vraagt in plaats van zelf kennis te verwerven. Als je niks zelf leest dan heb je geen geïnformeerde mening.
Gebruikersavatar
alifaa
Berichten: 124
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 2:24 pm
Locatie: Zaanstad

Bericht door alifaa »

Ik vraag niet alles aan mijn vriendinnen! Zoals vermeld heb ik delen uit de Koran en de Bijbel gelezen, niet helemaal nee, maar volgens mij is dat geen misdaad.
Wij hebben bij onze discussies ook die boeken op tafel gehad.
Ik schreef ook dat ik dan het boek weer moet lenen van een vriendin, ja dat moet ik dan aan haar vragen, maar om alle 'heilige' boeken te gaan lezen........tis maar waar je voor kiest en dat is niet mijn keuze.
Sommige geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven!
ongelovige
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 11:51 am

Bericht door ongelovige »

Nederlandstalige online Koran:
http://www.gironet.nl/home/imaks/faaiin/koran.htm

2:171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.

8 engelse vertalingen:
http://quranbrowser.com
Ongelooflijk dat er nog mensen politiek correct wensen te bliven tegenover zo'n religie.

In de bijbel staan dezelfde zaken over ongelovigen, maar het meest in het OT dat grotendeels als mythe wordt beschouwd.

Bij de mohammedanenechter wordt dit nog wekelijks van de preekstoel geschreeuwd.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Moslims zijn als jehovas met een kalashnikov [quote unit 1588]

Das een waarheid als een koe.
Is een koe halal of niet? :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

cubilas schreef:wederom staat het hier vol van veralgemeningen, insinuaties etc


ik zeg niet dat er geen kritiek mag zijn op de islam, want iedereen ik
de beginselen van de koran berusten op tolerantie, respect en andere waarden die ook in het christendom centraal staan
over de eeuwen heen hebben verschillende imams aan teksten uit de koran eigen interpretaties gegeven, net zoals priesters, bisschoppen en pausen eigen interpretaties aan de bijbel hebben gegeven
Hier uit blijkt dat je geen idee hebt van wat er in de Koran staat en hoe de uitleg daarvan gebeurt door bijv. salafisten, momenteel een zeer invloedrijke stroming.
Tolerantie en respect beoogt de islam pas als ze de meerderheid hebben en kunnen heersen. Lees de koran maar!
Abdel
Berichten: 47
Lid geworden op: di dec 12, 2006 7:54 pm
Locatie: belgie

Bericht door Abdel »

Voor jullie is er geen redding en de hel is de plaats der ongelovige.
Dat is God woord die nedergezonden is op ons profeet en als u niet blind en doof was zou u de boodschap verstaan en daveren van angst met wat u staat te wachten.
Het leven op deze wereld is als één uur laten we die onderdanig en in godwegen bewandelen
Ik vrees de eeuwigheid in vernedering en kommer; ten graven als je begraven bent komt een aartsengel en stel u 5 vragen.
Wie is u heer ?
Wat is u geloof ?
Waar hebt u leven aan_gewijd ?
Wat hebt u met u kennis gedaan ?
Hoe hebt gij u rijkdom vergaard en uitgegeven ?
Ja wat gaat gij antwoorden u ongelovige en antithesen ,
Zeggen ja wij hebben de spot gedreven met profeten en gelovige.
Smaak dan de marteling die de heren voor jullie heeft bepaald.
Sommige zeggen "o heren we hadden geen kennis van die zaken" er word hun gezegd is er dan geen profeet naar jullie toegezonden die jullie bestreden en hebben jullie niet voor het aardse leven gekozen.
Daarom smaak deze vernedering en er zijn ook die zeggen" o heren waarom ben ik nu blind terwijl ik in leven kon zien"er word hun gezegd in u leven hebt u mij ook vergeten en bent u blind ,
Voor mijn boodschapper daarom heb ik u nu vergeten .
Daarom laat u niet lieden door dwaasheid en grootmoed zoek de waarheid op en red u zelf.
laat ieder in zijn waarde geloven en respekt ,wie haat zaait zal dood oogsten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Abdel......



Ik heb net iets wonderbaarlijk meegemaakt, en deze wonderbaarlijke ervaring wil ik graag met jou delen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het een verhaal met een moraal is.
Je moet goed opletten en mijn verhaal tot het bittere eind lezen.
Nu kan het nog jongens….Het is een waar gebeurd verhaal, want Ariel jokt nooit.


Wat gebeurde er deze middag. Laat ik het jullie maar vertellen.
Ik zat achter mijn computer te dutten. Ik was moe, en mijn hoofd zakte langzaam maar zeker op het toetsenbord en ik merkte dat niet eens.
Ik sliep net toen ik een zachte tik op mijn schouders voelde.
Ik keek op en zag De engel Jibriel. Hij had 2 drinkbekers in zijn hand. Een beker was gevuld met wijn, en de ander was gevuld met geitenmelk. Jibriel zei: Kies een van deze bekers, en natuurlijk koos ik voor de wijn. Jibriel zei: U maakte een keus die is aangeboren. U bent naar het rechte pad geleid en daarom bent u de verkozen persoon die mijn boodschap door mag vertellen.. Als u voor de beker met melk had gekozen dan had ik u niet kunnen gebruiken"
“Kom” zei hij, “Laten we gaan. Ik breng u naar de hemel. Wat u daar aantreft en zal zien moet u vertellen aan de mensheid. “
Hij bracht de "buraaq" (een dier groter dan een ezel en kleiner dan een muilezel) en hoewel ik erg verbaasd was steeg ik op en samen met Jibriel vloog ik naar de wereldlijke hemel.


Wij werden begroet door Adam, die waarschijnlijk al van mijn komst op de hoogte was, want Adam begroette me vriendelijk, en hij vertelde me dat het hem een eer was om met me kennis te maken.
Ik mocht overal rond kijken vertelde hij me, en geen deur zou gesloten blijven.
Maar sprak hij… Eerst moet je de taak waarvoor je geroepen bent vervullen, en daarna maken we het gezellig.
Hij bracht me naar een dikke ijzeren deur die beschermd werd door twee engelen met vurige zwaarden, en op zijn verzoek opende de engelen de deur voor me.
“Ga nu mijn kind. Wees niet bang, er zal je niets overkomen:” sprak Adam.. “Ik kan helaas niet mee, want het wordt vandaag erg druk aan de hemelpoort. Er komen straks veel slachtoffers binnen van een terroristische aanslag in Irak, en je begrijpt dat deze zielen mijn hulp hard nodig hebben:”
Mopperend vertelde Adam me dat er de laatste tijd wel erg veel islamitische zielen geholpen moesten worden, en dat het nu maar eens afgelopen moest zijn, want dat hij geen tijd meer had om zijn hobby uit te voeren, het telen en enten van appelbomen.

De deur sloot achter me en mijn ogen moesten wennen aan de duisternis.
Het duurde niet lang voordat ik rond kon kijken en ik zag dat ik in een soort van berggrot was. De muren waren grijs en stoffig, de vloer was nat en er hing een dikke mist.
In de hoek ontdekte ik een schaduw, en omdat ik toch wat moest doen, liep ik naar deze schaduw toe.
Tot mijn verbazing zag ik dat de schaduw een naakte oude man was.
Hij zat gehurkt in hoekje, en in zijn hand had hij drie stenen die hij van zijn ene hand in de andere hand deed. Klik, klik, klik klonken de stenen.

De oude man staarde voor zich uit. Hij leek wel blind en doof. Naast hem stond een beker half gevuld met geiten melk
Het was geen mooie man. Hij had een wilde blik in zijn ogen, een ruige baard en op zijn rug had hij een geboorte vlek in de vorm van een zegel.
Er ging mij een licht op toen ik de vlek zag, maar om helemaal zeker van mijn zaak te zijn vroeg ik hem beleefd “ Goede middag meneer, Ik ben Ariel, en ik kom U even opzoeken, wie bent U?”
De man keek op en beschermde zijn ogen. “Ga weg “ zei hij” Je schijnt zoveel licht uit, je verblindt me”
Dit verbaasde me, want ik had nog niet opgemerkt dat ik inderdaad mooi wil licht uit straalde.
Ik deed maar snel een stap naar achteren en vroeg hem of hij me alsjeblieft wilde vertellen wie hij was en wat hij hier in deze vieze grot deed.
“Ik ben de profeet “ antwoorden de man “ Je zult vast wel van me gehoord hebben, want ik ben de laatste profeet en ik ben wereld beroemd. Mijn naam is Mohammed.( vrede zij met mij) En wat ik hier aan het doen ben? Ben je dom of zo? Ik zit te wachten op Jibriel . Hij komt zo met een nieuwe openbaring, dus ga weg. Je stoort me”

Hoelang zit u al in deze grot te wachten op een openbaring vroeg ik hem.
Mohammed dacht diep na, en schudde zijn hoofd. “Ik weet het niet meer” zei hij “Misschien al wel 1400 jaar”. Waar blijft Jibriel zei hij geïrriteerd “Als ik hem in mijn handen krijg dan gaat zijn kop er af . Is hij nou helemaal gek om mij, de rechterhand van Allah te laten wachten?”

Ik kreeg medelijden met deze oude man, en voorzichtig vertelde ik hem dat we nu leefde in het jaar 2006 en dat de Mohammed waar ik van gehoord had, al lang geleden gestorven was.
Daar schrok hij erg van. Hij liet de stenen uit zijn handen vallen en greep mijn rok vast.
“Wat zeg je me nu” stamelde hij “Ben ik dood? Hoe kan dat nou. Waar zijn de maagden, waar is de rivier met wijn? Waar is Allah?
“Tja’ antwoordde ik hem. “Was u het die eens gezegd heeft., O followers of Muhammad! By Allah, if you knew what I know, you would weep much and laugh little."
Er valt inderdaad weinig te lachen als ik dit zo eens bekijk. Ik zou bijna zeggen dat u toch profetische gaven had.”

Mohammed begon zich boos te maken. Dat kon ik zien, want de haren van zijn moedervlek stonden recht overeind en zijn bleke gezicht werd vurig rood.
Ik maakte me geen zorgen om zijn bloeddruk, want dooier dan dood kan een mens niet worden. Zelfs Mohammed niet.

“Kom, kom” suste ik “ U hoeft u niet zo op te winden, het zou beter zijn als u eens na zou denken over wat u verkeerd gedaan heeft, en spijt zou hebben van uw daden. Tenslotte zit u hier niet voor niets. .”
Ik ging verder met uitleggen dat door zijn schuld nu 1.3 miljard mensen een verkeerd geloof aanhangen en dat er gemoord en gemarteld word in de naam van God, en dat God daar niet blij van wordt. Ik vertelde hem hoe de wereld er dankzij hem nu uitzag.
Hoe Moslims elkaar, en andere gelovige vermoorden, dat er door zijn schuld duizenden onnodige onschuldige slachtoffers vallen, dat vrouwen onderdrukt worden.
Dat er eremoorden gepleegd worden, en dit alleen maar omdat zijn volgelingen leven naar zijn voorbeeld.
Ik vroeg hem waarom hij zijn volk zo voor het lapje heeft kunnen houden.
Mohammed dacht diep na.. “Ik geloof je niet” zei hij” Jij bent de duivel. Ga weg van mij”

Dit schoot niet op. Ik dacht na. Had ik maar een TV, dan kon ik hem beelden laten zien van alle ellende en narigheid die er op de aarde gebeurd zijn.
Deze gedachte was nog niet uit mijn hoofd verdwenen, toen ik tegen de natte vieze grot wand een groot platbeeld scherm zag verschijnen.
Wow, dacht ik.. In de hemel gaan ze ook met hun tijd mee.
Mohammed verschoot: “Wat is dit”stamelde hij.
“Dit is een groot beeld televisie, een van de laatste snufjes van deze eeuw” vertelde ik hem, en wij gaan samen gezellig televisie kijken.
Om het extra gezellig te maken, toverde ik stukjes geitenkaas, dadels en een fles wijn.
Ik bood Mohammed een glas wijn aan, en vertelde hem, dat nu hij toch dood was net zo goed een glas kon drinken. Daar knap je van op vertelde ik hem.
Samen keken we naar de beelden die de TV uitzond.
We zagen de vliegtuigen in de twin torens van New York vliegen. We keken naar de beelden van de opgeblazen trein in Madrid, de school in Beslan. We zagen hoe 40 terroristen 1200 kinderen en volwassenen gevangen hielden in een benauwde gymzaal. We keken naar het verdriet van de ouders toen ze hoorden dat hun kind vermoord was door Moslim terroristen.
Iran, Irak, Afghanistan, Israël, Palestina, Dafur…. Alle ellende kwam langs. Het was een lange zit, en Mohammed die stilletjes aan zijn glas wijn nipte werd bleker en bleker.
“Wat erg “ stamelde hij “Is dit mijn schuld?”
Ik knikte.
Mohammed zijn hoofd zakte, en ik kon zien dat hij oprecht aangedaan was.

Ik besloot om hem alleen te laten zodat hij na kon denken.
De deur ging open en Adam wenkte dat ik naar buiten moest komen.
“Wat gebeurt er nu met Mohammed” vroeg ik Adam.
“Het komt wel goed, Je hebt hem aan het denken gezet, en over een poosje ga ik met hem praten, hopelijk kan hij binnenkort behandeld worden. Daarna zal hij nog veel levens op aarde moeten doormaken en veel goed moeten maken om al zijn slechte karma af te leggen.
Je weet het, de hel van de islam bestaat niet, er is geen dood, geen verdoemenis, er is alleen leven, opgang en ontwaking, maar dat wil niet zeggen dat we ons alles kunnen permitteren.
Ik zuchtte diep, en vertelde dat ik nu eigenlijk wel graag naar huis toe wilde, omdat er nog veel werk op me lag te wachten.
Adam knikte en vertelde me dat ik mijn ervaring op moest schrijven zodat Moslims zouden begrijpen dat het enige wat op deze aarde telt liefde is.

Zonder liefde is de mens dood. Ik moest vertellen dat angst niet nodig is.

Liefde bouwt op, Angst breekt af.
Liefde heelt, Angst maakt ziek
Liefde opent je handen
Angst laat je vuisten ballen
Liefde is vertrouwen
Angst is wantrouwen
Liefde heeft een zachte stem
Angst schreeuwt
Liefde is zien
Angst maakt blind
Liefde is horen
Angst is doof
Liefde accepteert
Angst wijst af
Liefde is geestelijke rijkdom
Angst is geestelijke armoede
Liefde is liefde
Angst is haat

Dus beste vriend… Je kan mij niet bang maken.
Ik weet dat het verhaaltje wat je ons verteld de grootst mogelijke onzin is.
Maar jij, jij kan nog veel leren als je op deze site blijft lezen. Je kan verlicht worden.
Je kan weer mens worden.

Ik wens je Gods zegen toe. De zegen van de ware God. De God van de liefde,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Abdel schreef:Voor jullie is er geen redding en de hel is de plaats der ongelovige.
Dat is God woord die nedergezonden is op ons profeet en als u niet blind en doof was zou u de boodschap verstaan en daveren van angst met wat u staat te wachten.
Het leven op deze wereld is als één uur laten we die onderdanig en in godwegen bewandelen
Ik vrees de eeuwigheid in vernedering en kommer; ten graven als je begraven bent komt een aartsengel en stel u 5 vragen.
Wie is u heer ?
Wat is u geloof ?
Waar hebt u leven aan_gewijd ?
Wat hebt u met u kennis gedaan ?
Hoe hebt gij u rijkdom vergaard en uitgegeven ?
Ja wat gaat gij antwoorden u ongelovige en antithesen ,
Zeggen ja wij hebben de spot gedreven met profeten en gelovige.
Smaak dan de marteling die de heren voor jullie heeft bepaald.
Sommige zeggen "o heren we hadden geen kennis van die zaken" er word hun gezegd is er dan geen profeet naar jullie toegezonden die jullie bestreden en hebben jullie niet voor het aardse leven gekozen.
Daarom smaak deze vernedering en er zijn ook die zeggen" o heren waarom ben ik nu blind terwijl ik in leven kon zien"er word hun gezegd in u leven hebt u mij ook vergeten en bent u blind ,
Voor mijn boodschapper daarom heb ik u nu vergeten .
Daarom laat u niet lieden door dwaasheid en grootmoed zoek de waarheid op en red u zelf.
Bibber bibber bibber ....... :rock:
beste abdel, met ons moet ge niet inzitten .....

trouwens, een prettige zonnewende toegewenst aan jou en ALLE mensen op deze wereld :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Abdel schreef:Voor jullie is er geen redding en de hel is de plaats der ongelovige.
Dat is God woord die nedergezonden is op ons profeet en als u niet blind en doof was zou u de boodschap verstaan en daveren van angst met wat u staat te wachten.
Het leven op deze wereld is als één uur laten we die onderdanig en in godwegen bewandelen
Abdel wordt wakker. Dus jij gelooft omdat je anders in de hel komt ?
Jij bewijst duidelijk dat mohammed geen profeet en de koran een manipulatief boekje is.

Waarom denk je heeft de hele wereld respect voor de Dalai Lama en vrijwel iedereen een bloedhekel aan jouw islamitische bloedreligie ?
Abdel schreef: Ik vrees de eeuwigheid in vernedering en kommer; ten graven als je begraven bent komt een aartsengel en stel u 5 vragen.
Wie is u heer ?

Jezus
Abdel schreef: Wat is u geloof ?
Liberaal vrijzinnig christelijk
Abdel schreef:Waar hebt u leven aan_gewijd ?
Studie, werk, gezin, verwondering, streven naar geluk voor mezelf en anderen, zoeken naar de essentie
Abdel schreef:Wat hebt u met u kennis gedaan ?
Mijn en jouw wereld leefbaar houden en maken
Abdel schreef:Hoe hebt gij u rijkdom vergaard en uitgegeven ?
Door verantwoordelijke ouders, hard studeren, alle werk aan te pakken, en geluk en zegen heb ik genoeg.
Uitgegeven wordt het aan de behoeften van mijn gezin (meeste), en belasting (minder), en giften aan goede doelen (nog minder).
Abdel schreef:Daarom laat u niet lieden door dwaasheid en grootmoed zoek de waarheid op...
Probeer eens na te denken: zoals ik me voorstel dat mijn gedachten gebaseerd kunnen zijn op onzin, kun jij dat ook.
Abdel schreef:Voor jullie is er geen redding en de hel is de plaats der ongelovige.............. en red u zelf.
Het argument van kwaadaardige religies: liefdeloos.
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Voor jullie is er geen redding en de hel is de plaats der ongelovige.
Dat is God woord die nedergezonden is op ons profeet en als u niet blind en doof was zou u de boodschap verstaan en daveren van angst met wat u staat te wachten.
Het leven op deze wereld is als één uur laten we die onderdanig en in godwegen bewandelen
Ik vrees de eeuwigheid in vernedering en kommer; ten graven als je begraven bent komt een aartsengel en stel u 5 vragen.
Wie is u heer ?
Wat is u geloof ?
Waar hebt u leven aan_gewijd ?
Wat hebt u met u kennis gedaan ?
Hoe hebt gij u rijkdom vergaard en uitgegeven ?
Ja wat gaat gij antwoorden u ongelovige en antithesen ,
Zeggen ja wij hebben de spot gedreven met profeten en gelovige.
Smaak dan de marteling die de heren voor jullie heeft bepaald.
Sommige zeggen "o heren we hadden geen kennis van die zaken" er word hun gezegd is er dan geen profeet naar jullie toegezonden die jullie bestreden en hebben jullie niet voor het aardse leven gekozen.
Daarom smaak deze vernedering en er zijn ook die zeggen" o heren waarom ben ik nu blind terwijl ik in leven kon zien"er word hun gezegd in u leven hebt u mij ook vergeten en bent u blind ,
Voor mijn boodschapper daarom heb ik u nu vergeten .
Daarom laat u niet lieden door dwaasheid en grootmoed zoek de waarheid op en red u zelf.


Je kan niks doen Abdel, enigste wat je kan doen is dua's voor ze verrichten en hopen dat Allah swt ooit hun ogen mag openen en ze op het rechte pad zal leiden insa'Allah.
Concentreer jij je nu maar op de Islam, het ware geloof en dan komt alles goed insa'Allah.Moge Allah swt ons belonen met djenna firdaus insa'Allah en al onse slechte daden vergeven.
Mooie dua die ik altijd opzeg bij mijn gebed, '' Gfirlie ma qadamtoe wa ma agartoe.''

Het volgende weet ik over de dood, moge Allah swt het ons verlichten.
De dood is een moelijk iets, zelfs voor de gelovigen.

Een kleine samenvatting wat ik weet over iemand die op het punt staat het leven te verlaten.

Wanneer een Moslim op het punt staat het leven te verlaten , dalen engelen vanuit de hemel op hem neer,met witte gezichten, alsof hun gezichten de zon is. Zij hebben een doodskleed en parfum vanuit het Paradijs bij zich en gaan om hem heeen zitten.
(vandaar dat iemand die op sterven ligt altijd om zich heen kijkt, omdat hij/zij dus de twee engelen ziet, subhanaAllah).
Daarna komt de Engel Des Doods bij zinn/haar hood zitten en zegt het volgenden; '' Oh schone ziel kom naar buiten naar Allah swt.
Dan vloeit de ziel naar buiten en neemt de Engels des doods de ziel mee .Wanneer de schone ziel naar buiten komt, verrichten alle Engelen smeekgebeden voor hem/haar, en worden de poorten van de Hemel geopend.(Subhana'Allah).
Wanneer de ziel dus naar buiten is gekomen, uit het lichaam laten de engelen deze ziel geen moment uit het oog, ze wikkelen de ziel in de doodskleed en wrijven het in met parfum.
Dan stijgen de Engelen met de ziel op en tleksn wanneer zij langs een groep engelen komen, vragen deze '' wie is deze schone ziel'' , zij antwoorden '' die en die, zoon/dochter van die en die. Hij/zij wordt word genoemgd met de mooiste naam in de wereld.
Uiteindlijk bereikt hij de hoogste laag van de hemel en komt bij Allah swt terrecht en die zegt het volgende '' Schrifj het boek van mijn dienaar in Illiyoen.'' Vervolgens wordt hij/zij
teruggebracht naar aarde en zien ziel teruggekeerd zijn zijn lichaam.
Vervolgens komen er twee lelijke negelen(in zijn graf)..

Ze vragen hem het volgende;

Wie is jouw Heer?
Allah swt
Wat is jouw reliegie?
Islam
Wie is die man die naar jullie gezonden werd?
Profeet Mohammed vrede zij met hem
Wat zijn jouw daden?
Ik las het boek van Allah swt en geloofde erin.

Dan zal er een oproeper vanuit de Hemel roepen;
'' Mijn dienaar heeft de waarheid gesproken. Spreidt voor hem uit ene kleed uit de Paradijs , kleedt hem van het Paradijs en opent de deur van de Paradijs.
Er komt een bries uit de Paradijs en zijn graf wordt voor hem uitgereikt. (Subahna'Allah).
Vervolgens komt er een man met een mooi gezicht,mooie kleren en een lekker geur naar hem toe en zegt;

'' Wees verheugd met datgene wat jou verblijdt, wees verheugd met de tevredenheid van Allah swt.Dit is de dag die je beloof werd.
De doe zegt dan '' moge Allah jou het goede geven.'' Wie ben jij? Jouw gezicht is een gezicht dat enkel met de goede komt.
De man zal zeggen dat hij zijn goede daden is, ik ken je slechts als iemand die zich haastte in het gehoorzamen van Allah swt en en egbleef van zijn ongehoorzaamheid, moge Allah je belonen.

Dan wordt er een deur van de Paradijs geopend en een deur van de Hel, en er wordt gezegd; '' dit was jouw vervlijfplaats geweest als je ongehoorzam was aan Allah swt, maar Allah heeft dit voor je ingewisseld met dit --> Hemel.
Wanner hij de Hemel ziet zegt hij '' Oh Allah swt laat het Uur snel vallen( dag des oordeels) zodat ik kan terugkeren naar mijn familie en bezittingen .Dan wordt er tegen hem gezegd RUST.


Abdel moge wij tot een van hun behoren insaAllah, en alle Moesliemiem. Als ik dit lees krijg ik tranen in mijn ogen, tranen uit vrees voor het latere leven en de dag dat ik naar mijn graf gedragen word, moge Allah swt het ons vermakkelijken en belonen voor al het goede wat we doen en dat verdubbelen.
Ik voel me me niet lekker, er ontbreekt wat in mijn leven.Ik ga naar bed met angst, bang dat ik niet meer wakker word.
Ik weet wat er ontbreekt en dat is de hijaab, die ik binnekort ga dragen insa'Allah.

Moge Allah swt je belonen met al het goede Abdel, en eid moubarak voor Zaterdag.

Selaam aleykoum.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Hel, de ultieme houdgreep op de bijgelovige mens.

Ondanks het feit dat hel niets te maken heeft met rechtvaardigheid,
ondanks het feit dat hel in tegenspraak is met een goede god,
ondanks dat zoiets het bewijs is dat er geen verschil is tussen god en duivel,
blijven ze ermee dreigen. Uit angst?

Ik ben misschien nog dankbaarder dan jullie voor dit leven, immers, ik vraag geen eeuwigheid nadien.
Ik ben waarschijnlijk nog bewuster over het feit dat wij mensen van elkaar moeten houden, immers, ik heb geen hemel of hel vandoen om me daaraan te houden.
Dus waarom zou ik een eventuele schepper vrezen? Waarom zou hij mij vragen moeten stellen? Hij kent het antwoord immers al.

Geloof is geen criterium van goedheid of medeleven. Meer nog, hoe geloviger, hoe meer een mens zijn naaste onderhorig maakt aan zijn eigen gelijk.

Ik kan niet bewijzen dat God niet bestaat, maar, beste gelovigen, ik kan wel bewijzen dat uw god niet bestaat. En dat is nodig, want zij die uw god gebruiken voor hun eigen macht, vragen blijkbaar dikwijls dat er bloed moet vloeien.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Maar wanneer een ongelovige op het punt staat het leven te verlaten gebeurt er het volgende.

dan dalen er strenge engeln naar beneden, met zwarte gezichten en enge ogen.Zij hebben een dik hrig kleed mee vanuit de Hel.
Vervolgens komt de Engels Des Doods, gaat bij zijn hoofd zittet en zegt'' O verdorven ziel kom naar buiten, naar de woede van allah swt.''
De Engel des doos rukt de ziel eruit, zo hard dat de zenuwen en aders eruit worden gerukt.
Danb vervloeken alle Engelen hem/haar en worden de poorten van de Hemel gesloten.
Alle Engelen smeken dat de ziel niet via hun opstijgt.
Wanner de Engel de ziel meeneeemt, wikelen ze de ziel in met de harig kleed en verlaat de werl;edn met een stank van een kadaver op aarde.
Vervolgens stijgen de Engelen op met de ziel, en telkens als ze een groepje engelen passeren vragen ze wie de verdorven ziel is.

Zij antwoorden met ''dat is die en die, de zoon/dcohter van die en die.'' Hij wordt met de slechste namen genoemd.
Vervolgens komne ze bij de Hemel, maar de poorten worden niet geoepend.
Vervolgens zegt Allah swt ''schrijf zijn boek in sidjjien.''
Dan wordt zijn ziel uit de hemel gesmeten totdat het in zijn lichaam valt.
Vervolgens(in zijn graf) komen er twee afschuwelijek engelen naar hem toe en weer dezelfde vragen stellen.


Wie is jouw Heer?
Ik weet het niet
Wat is jouw reliegie?
Ik weet het niet
Wie is die man die naar jullie gezonden werd?
Ik weet het niet
Wat zijn jouw daden?
Ik weet het niet.

Dan zal een oproeper vanuit de Hemel roepen:
'' Hij heeft gelogen, spreid voor hem uit een kleed van vuur en opent voor hem een deur naar het vuur.''
Dan komt hete en hitte wind tot hem en wordt zijn graf vernauwd, totdat zijn ribben in elkaat steken.

Vervolgens komt een man met een lelijk gezicht, leijke kleding en een lelijk geur naar hem toe en zegt

'' wees getreurd , dit is de dag die je beloofd werd.''
De dode zegt dan ''Moge Allah jou het slechte verkondigen, wie ben jij, jouw gezicht is een gezicht dat enkel met het slechte komt .''
De Engel zal zeggen '' Ik ben je slechte daden, ik ken niemand die gehoorzaamheid aan Alah swt vermeed en zich haastte in zijn ongehoorzaamheid, moge Allah je met het slechte belonen.''

Dan wordt er een dove stomme Engel over hem aangesteld met een grote hamer( asl een berg daarmee geslagen zou worden, dan zou de berg zand worden).
De Engel zal hem één keer slaan , waarop hij zand wordt en laat hem dan totdat het lichaam terugkeert in zijn oude staat.
Dan slaat de Engel hem weer, hij zal zo hard schreeuwen dat iedereen hem zal horen(de mensen en de djinns na).
Dan wordt er een deur geopend en een kled van het vuur gespreid, de dode zal zeggen '' Mijnheer, laat het uur niet vallen.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Maar wanneer een ongelovige op het punt staat het leven te verlaten gebeurt er het volgende.

dan dalen er strenge engeln naar beneden, met zwarte gezichten en enge ogen.Zij hebben een dik hrig kleed mee vanuit de Hel.
Vervolgens komt de Engels Des Doods, gaat bij zijn hoofd zittet en zegt'' O verdorven ziel kom naar buiten, naar de woede van allah swt.''
De Engel des doos rukt de ziel eruit, zo hard dat de zenuwen en aders eruit worden gerukt.
Danb vervloeken alle Engelen hem/haar en worden de poorten van de Hemel gesloten.
Alle Engelen smeken dat de ziel niet via hun opstijgt.
Wanner de Engel de ziel meeneeemt, wikelen ze de ziel in met de harig kleed en verlaat de werl;edn met een stank van een kadaver op aarde.
Vervolgens stijgen de Engelen op met de ziel, en telkens als ze een groepje engelen passeren vragen ze wie de verdorven ziel is.

Zij antwoorden met ''dat is die en die, de zoon/dcohter van die en die.'' Hij wordt met de slechste namen genoemd.
Vervolgens komne ze bij de Hemel, maar de poorten worden niet geoepend.
Vervolgens zegt Allah swt ''schrijf zijn boek in sidjjien.''
Dan wordt zijn ziel uit de hemel gesmeten totdat het in zijn lichaam valt.
Vervolgens(in zijn graf) komen er twee afschuwelijek engelen naar hem toe en weer dezelfde vragen stellen.


Wie is jouw Heer?
Ik weet het niet
Wat is jouw reliegie?
Ik weet het niet
Wie is die man die naar jullie gezonden werd?
Ik weet het niet
Wat zijn jouw daden?
Ik weet het niet.

Dan zal een oproeper vanuit de Hemel roepen:
'' Hij heeft gelogen, spreid voor hem uit een kleed van vuur en opent voor hem een deur naar het vuur.''
Dan komt hete en hitte wind tot hem en wordt zijn graf vernauwd, totdat zijn ribben in elkaat steken.

Vervolgens komt een man met een lelijk gezicht, leijke kleding en een lelijk geur naar hem toe en zegt

'' wees getreurd , dit is de dag die je beloofd werd.''
De dode zegt dan ''Moge Allah jou het slechte verkondigen, wie ben jij, jouw gezicht is een gezicht dat enkel met het slechte komt .''
De Engel zal zeggen '' Ik ben je slechte daden, ik ken niemand die gehoorzaamheid aan Alah swt vermeed en zich haastte in zijn ongehoorzaamheid, moge Allah je met het slechte belonen.''

Dan wordt er een dove stomme Engel over hem aangesteld met een grote hamer( asl een berg daarmee geslagen zou worden, dan zou de berg zand worden).
De Engel zal hem één keer slaan , waarop hij zand wordt en laat hem dan totdat het lichaam terugkeert in zijn oude staat.
Dan slaat de Engel hem weer, hij zal zo hard schreeuwen dat iedereen hem zal horen(de mensen en de djinns na).
Dan wordt er een deur geopend en een kled van het vuur gespreid, de dode zal zeggen '' Mijnheer, laat het uur niet vallen.''
Mijn antwoord hierboven, Chaimae.

Een "god" die 90% van de mensen op aarde voor eeuwig wil martelen, tja... kan die ooit vrede brengen?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie