De fundamenten van de Islam.

Moderator: M

Chaimae

De fundamenten van de Islam.

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 2:38 pm

''Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling.''(2: 256)

Zo wil ik openen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 2:47 pm

-Allah SWT- Ik heb Hem lief. -

Moslims geloven in Allah SWT. Ze prijzen Hem en vragen om Zijn hulp. Ze vragen vergiffenis bij Hem en zoeken onze toevlucht tot Hem tegen de vervloekte Duivel. Allah SWT leidt wij Hij wilt leiden. Moslims getuigen dat er geen God is dan Allah SWT, en dat Mohammed VZMH Zijn dienaar en boodschapper is. De beste woorden zijn die van Allah en de beste leiding is die van Mohammed VZMH.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mei 13, 2007 2:49 pm

Eens je de rechte leiding gevonden hebt, is er geen dwang in Islam.
Diegenen die dwalen mogen op alle mogelijke manieren gedwongen worden zich aan de rechte leiding te onderwerpen.
Daarna, zullen zij wonderlijk merken: de dwang valt weg, er is geen dwang in Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Mei 13, 2007 2:56 pm

WAAROM???
Er is al zo vaak aangetoont dat er wel dwang is in de islam

Waarom begin je nou weer te zeveren dat er geen dwang is in de islam!!!!

Zie en geniet:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 2:57 pm

Thomas schreef:WAAROM???

Zie en geniet:

Het staat er zwart op wit Thomas! :wink:

Le ikraha feh dien.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Mei 13, 2007 3:00 pm

Chaimae schreef:

Zie en geniet:

Le ikraha feh dien.

OK ZWART OP WIT DAN MAAR:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6038

En ga kijken bij Mythe 10! Er is geen dwang in de islam
En lees. En ik bedoel dan ook LEZEN CHAIMAE en nakdenken wat daar staat.!!!!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Mei 13, 2007 3:02 pm

Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Zie en geniet:

Le ikraha feh dien.

Ja regels verbreken is hun schuld niet van de Islam casper
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 3:14 pm

Je denkt toch niet dat ik dat ga geloven?

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Mei 13, 2007 4:00 pm

Chaimae schreef:

Chaimae, dat is jouw probleem!!!
Je kunt 2 dingen doen±

1) Zelf lezen en nadenken. Over waar deze teksten vandaan komen, wie ze heeft opgeschreven. Wat staat daar eigenlijk enz. (En dan bedoel ik niet wie bij FFI maar de originelen.)

2) Je kop in het zand steken en weer beginnen met het ontkennen van de feiten. En dan bedoel ik met feiten± het feit dat de tekst die je leest origineel vanuit de islam zelf komt en niet van kufars van FFI!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 4:01 pm

Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Je kunt 2 dingen doen±

1) Zelf lezen en nadenken. Over waar deze teksten vandaan komen, wie ze heeft opgeschreven. Wat staat daar eigenlijk enz. (En dan bedoel ik niet wie bij FFI maar de originelen.)

2) Je kop in het zand steken en weer beginnen met het ontkennen van de feiten. En dan bedoel ik met feiten± het feit dat de tekst die je leest origineel vanuit de islam zelf komt en niet van kufars van FFI!!!

Of 3) Het niet lezen van je post omdat ik weet dat het voor geen ene meter klopt. :wink:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Mei 13, 2007 4:06 pm

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Je kunt 2 dingen doen±

Of 3) Het niet lezen van je post omdat ik weet dat het voor geen ene meter klopt. :wink:

En dat kun je dus zelf ontdekken!!!
en dat wil je niet.
Chaimae je bent weer zo bang als de pest voor allah en alle mensen .
En vooral voor ajax, je ouders, de rest van je omgeving, de hel en weet ik wat allemaal.

sorry hoor maar je bent echt zielig. In de letterlijke betekenis van het woord niet de figuurlijke.

Kzou haast wensen dat je mijn dochter was!!!!!

Iznogoodh

Re: De fundamenten van de Islam.

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Mei 13, 2007 5:06 pm

Chaimae schreef:''Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling.''(2: 256)

Zo wil ik openen.
Dit vers betreft de relatie tussen God en de mens. Niet die tussen mensen onderling. In de relatie tussen mensen laat de Islam zien dat het een zeer intolerante, dwingende religie is die desnoods met geweld mensen binnenboord probeert te houden.
Vers 2:256 wordt opzettelijk misbruikt door mensen als Chaimae, die heel goed weten dat ze daarmee een vertekend en rozig beeld geven van de Islam.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Mei 13, 2007 6:12 pm

Chaimae schreef:''Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling.''(2: 256)

Zo wil ik openen.

Chaimae, je l*lt weer een giga uit je nek.
Jij hebt zelf al meermaals bewezen dat er WEL dwang is in islam.
Neem alleen maar het feit dat je voorstander bent van steniging...

Door deze straf worden vrouwen GEDWONGEN zich aan de stupide regeltjes van de islam te houden op straffe van een gruwelijke dood.
Hoeveel meer dwang heb je nodig?
Amorele atheistische nitwit

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Mei 13, 2007 6:21 pm

Zo wil ik openen.

Jouw reactie tegenover Sophia toont echter het ware fundament van de Islam:

Gehoorzaam Allah en dus Mohammed of ga naar de hel.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Mei 13, 2007 6:40 pm

[quote="Chaimae"]''Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling.''(2: 256) ./quote]

Die tekst stam uit de begintijd van Mohammed toen zijn aanhang nog erg klein was. Toen hij de baas geworden was, was er wel degelijk dwang!! Ongelovigen konden kiezen tussen moslim worden of de dood. Joden en christenen werden uit Arabia verdreven. Die verdraagzame teksten zijn geabrogeerd ten gunste van de agressieve en hebben dus geen geldigheid meer.

Koran 9:5 - “When the sacred forbidden months for fighting are past, fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, torture them, and lie in wait and ambush them using every stratagem of war.”

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Mei 13, 2007 9:56 pm

Al-Aqeedah.

Al-Aqeedah is afgeleid van de term aqada. In het Arabisch zegt men ''Aqada de touw'', wanneer het touw stevig is gebonden. Allah zegt in de Koran: ''En van degenen met wie uw eden een overeenkomst hebben bekrachtigd (aqadat)'' (4:33).
En Allah zegt ook: ''Maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor de eden welke gij in ernst aflegt (aqadtum).'' (5:89), wat betekent bekrachtigen en getrouw blijven aan, zoals blijkt uit de vers: ''En breekt geen eden na hun bekrachtiging.''(16:91).
Als iemand zegt: ''Aqadtu zo-en-zo'', betekent het dat zijn hart standvastig is wat betreft zo-en-zo.

Al-aqeedah betekent volgens de geleerden daarom ok: de vaste geloofsbelijdenis wiens hart gefixeerd op is zonderwankelhied of twijfel. Het sluit elke vermoeden, twijfel en argwaan uit.

''Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.''

stropke

Berichtdoor stropke » Vr Mei 18, 2007 9:33 pm

Chaimae schreef:

Zie en geniet:

Le ikraha feh dien.

Er is idd geen dwang in de islam ALS GE ERIN WILT, maar wel bedreiging en dwang ALS GE ERUIT WILT.
En da weet ge verdikkie goed. Dus ge moet hier nie komen zwetsen.
Over schijnheilig gesproken, pfffffff :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Roelof

Berichtdoor Roelof » Zo Mei 20, 2007 10:55 am

Chaimae schreef:''Er is geen dwang in de godsdienst."

Aldus dezelfde puber die een topic opende:
Heb je al geestelijke hulp gezocht Chaimae?

Roelof

Berichtdoor Roelof » Zo Mei 20, 2007 11:05 am

Chaimae schreef:

:lol:

Lachen met Chaimae.

Ze zegt in de islam te geloven, maar zodra iemand citaten uit haar geloof aanhaalt die haar niet aanstaan gelooft ze dat niet.

Schijnheiligheid ten top...

tomc

Berichtdoor tomc » Zo Mei 20, 2007 1:35 pm

Chaimae schreef:''Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.''

Een prachtige reden om niet in de islam te geloven. Want :

"allah is de grootste leugenaar" - de koran 3:54

Al moet ik toegeven dat dit een van de meer oprechte verzen van de koran is :lol: . Check gerust na, Chaima, of het er staat of niet.

Maar vergeet niet : eerst van uw tiet laten drinken voor je antwoord geeft he. Als je je daar slecht bij voelt, dan raad de pedofiele profeet je een glaasje kamelenpis aan. :lol:

Roelof

Berichtdoor Roelof » Zo Mei 20, 2007 2:54 pm

tomc schreef:"allah is de grootste leugenaar" - de koran 3:54

Chaimae doet niet voor hem onder tomc, die heeft op dit forum inmiddels al zoveel gelogen dat niemand haar nog serieus neemt. :wink:

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mei 21, 2007 2:04 pm

Een fraai voorbeeld van het gebruik van dwang las ik bij:
http://ummahnewslinks.com/2007/05/20/86-year-old-christian-woman-forcibly-converted-to-islam.aspx
86 year old Christian woman forcibly converted to Islam
Je vraag je af waarom ze zo'n moeite doen voor een 86-jarige vrouw. Bekeringsijver? Neen, gewoon hebzucht. Hoe krijg je als Mohammedaan een erfenis in handen van een Christen familielid?
Een zinsnede in het artikel valt me op:
With mutual consent the couple allowed Gladdis’ nephew Raja Riaz who has converted from Christianity to Islam to live in their house and serve as a driver. The records reveal his Christian name as David", Francis told ANS.

Welke Arabier zei ooit: "vijanden heb ik niet nodig, ik heb neefjes."?
Eerst werd het gezinshoofd kaltgestelt:
In line with his alleged plot, Francis revealed that Riaz’ daughter set Quran to fire on May 9 while his son clamored to attract the attention of the people of the area

Blijft over (zo wordt beweerd) een Moslim weduwe. Die onder bescherming staat van een geestelijke:
He alleged Raja in collusion with Muslim clerics had forcibly converted Gladdis to Islam. She is kept in her house which has been occupied by a cleric now, he said.

En zo'n geestelijke geeft zeker zijn medewerking alleen om iemand te bekeren? No way. Ook weer hebzucht vermomd als 'voor het goede doel'.
Francis regretted that Walter’s house has been occupied by a Muslim cleric, who he said wants to build a Madressah (religious school) there.

En dit alles heeft natuurlijk niks met de 'geen dwang-Islam' te maken. Dit is gewoon cultureel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Ma Mei 21, 2007 3:11 pm

tomc schreef:
Chaimae schreef:''Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.''

Al moet ik toegeven dat dit een van de meer oprechte verzen van de koran is :lol: . Check gerust na, Chaima, of het er staat of niet.

Maar vergeet niet : eerst van uw tiet laten drinken voor je antwoord geeft he. Als je je daar slecht bij voelt, dan raad de pedofiele profeet je een glaasje kamelenpis aan. :lol:

Koran 3:54

54. En zij maakten plannen (tegen Jezus). Allah maakte ook plannen (tegen hen), maar Allah voorziet het beste.

Ben je blind?

003.054
YUSUFALI: And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.
A proud amazigh!

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Mei 23, 2007 6:08 pm

Chaimae schreef:-Allah SWT- Ik heb Hem lief. -

Moslims geloven in Allah SWT. Ze prijzen Hem en vragen om Zijn hulp. Ze vragen vergiffenis bij Hem en zoeken onze toevlucht tot Hem tegen de vervloekte Duivel. Allah SWT leidt wij Hij wilt leiden. Moslims getuigen dat er geen God is dan Allah SWT, en dat Mohammed VZMH Zijn dienaar en boodschapper is. De beste woorden zijn die van Allah en de beste leiding is die van Mohammed VZMH.

Ok, geef eens een duidelijk voorbeeld dat allah en zijn profeet de beste leiding is voor de gehele mensheid.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Mei 23, 2007 6:10 pm

ajax schreef:
tomc schreef:

Koran 3:54

54. En zij maakten plannen (tegen Jezus). Allah maakte ook plannen (tegen hen), maar Allah voorziet het beste.

Ben je blind?

003.054
YUSUFALI: And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.

Even kijken. De alwetende allah die plannen maakt?

Terug naar “Commentaar van Lezers”