Twijfels

Moderator: M

Sophia

Berichtdoor Sophia » Vr Mei 18, 2007 10:19 pm

Ja de griep is gelukkig genezen. Nog enkel wat keelpijn.

Er voor uit komen is geen optie nee. Alleen is het zo moeilijk om een "dubbel" leven te leiden. Er wordt van mij verwacht dat ik mijn kind ook als moslim opvoed en hem naar Arabische les en koranles stuur. Ik ben daar als kind ook geweest, en het enige wat ik daar heb geleerd is versen uit het hoofd leren. Ik wist niet eens wat ze betekenden, want ik sprak geen Arabisch.

Ik heb vandaag wat op deze site gesurfd en ben vele verhalen tegengekomen. Ook zijn er velen niet moslims op deze site die behoorlijk wat kennis van de Islam hebben.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 18, 2007 10:26 pm

Ik kan je wel in contact brengen met vrouwen die de zelfde problemen hebben als jij Sophia.
Misschien kan je steun bij hen vinden, alleen moet het contact dan wel in het engels gebeuren,
Deze vrouwen spreken geen Nederlands.
Wil je dat?

Ik heb vandaag wat op deze site gesurfd en ben vele verhalen tegengekomen. Ook zijn er velen niet moslims op deze site die behoorlijk wat kennis van de Islam hebben.

Dat komt omdat vele van ons al jaren de Islam bestuderen Sophia.
Wij hebben de koran gelezen, en lezen er nog steeds in, wij kennen de hadith, dus het is geen wonder dat veel leden wel wat van Islam afweten.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sophia

Berichtdoor Sophia » Vr Mei 18, 2007 10:30 pm

Is dat per mail? Het schrijven gaat mij beter af dan praten in het Engels.
In dat geval wil ik dat wel ja.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 18, 2007 10:37 pm

Ja, dat is dan via mail.

Ik ga dit voorstellen aan een kennis van me. Je hoort van me.

Liefs.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Za Mei 19, 2007 6:24 pm

Ik heb vandaag wat op deze site gesurfd en ben vele verhalen tegengekomen. Ook zijn er velen niet moslims op deze site die behoorlijk wat kennis van de Islam hebben

Ze hebben helemaal geen kennis van Islam ze knippen en plakken zwakke hadiths en veranderen hier en daar wat en geven hun mening dat is geen kennis neem ik aan :)

Er voor uit komen is geen optie nee. Alleen is het zo moeilijk om een "dubbel" leven te leiden. Er wordt van mij verwacht dat ik mijn kind ook als moslim opvoed en hem naar Arabische les en koranles stuur. Ik ben daar als kind ook geweest, en het enige wat ik daar heb geleerd is versen uit het hoofd leren. Ik wist niet eens wat ze betekenden, want ik sprak geen Arabisch.

Moet je ook niet leiden tegenwoordig kun je aangifte doen :)
Maar je bent dus al ongelovig?
A proud amazigh!

Skeptic551

Berichtdoor Skeptic551 » Zo Mei 20, 2007 2:58 am

Sophia schreef:Er voor uit komen is geen optie nee. Alleen is het zo moeilijk om een "dubbel" leven te leiden. .

ajax schreef:Maar je bent dus al ongelovig?

Zo zie je maar Ajaxje, wie behoort er hier nou tot de verliezers ?

De mensen trappen er niet meer in, die rare dreigementen met de hel ....
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Mei 20, 2007 10:49 am

Ze hebben helemaal geen kennis van Islam ze knippen en plakken zwakke hadiths en veranderen hier en daar wat en geven hun mening dat is geen kennis neem ik aan

We gebruiken hier enkel SAHIH ahadith, ik neem aan dat jij de betekenis begrijpt van SAHIH?

Vermits we netjes copy-peesten mét bronvermelding is er weinig te veranderen aan de teksten.

Het verschil met jou is natuurlijk dat wij WEL hersenen hebben en een analytische beschouwing maken van die teksten in plaats van ze klakkeloos binnen te slikken en geen hersenfunctie vertonen.

Zoals Trotse moslim ergens schreef: ze was 40 dus kon ze geen 5 kinderen meer krijgen.....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 4:21 pm

Manon schreef:
Ze hebben helemaal geen kennis van Islam ze knippen en plakken zwakke hadiths en veranderen hier en daar wat en geven hun mening dat is geen kennis neem ik aan

We gebruiken hier enkel SAHIH ahadith, ik neem aan dat jij de betekenis begrijpt van SAHIH?

Vermits we netjes copy-peesten mét bronvermelding is er weinig te veranderen aan de teksten.

Het verschil met jou is natuurlijk dat wij WEL hersenen hebben en een analytische beschouwing maken van die teksten in plaats van ze klakkeloos binnen te slikken en geen hersenfunctie vertonen.

Zoals Trotse moslim ergens schreef: ze was 40 dus kon ze geen 5 kinderen meer krijgen.....

Kunt u dat vetgedrukte citeren? U kunt bij mijn profiel alle berichten terugzien die ik ooit plaatste. Want voor zover ik weet heb ik nooit beweerd dat ze geen 5 kinderen kan krijgen.

Ik bedoel, me moeder kreeg na haar 40ste zelfs meer dan 5 kinderen, om maar een voorbeeld te noemen.

Verder hoor ik hier vaak dat het verplicht is om sahih hadiths na te leven. Ik weet niet waar deze "kennis" vandaan komt. Maar in ieder geval niet van moslims. Want wat verplicht is, heet Wadjib of Fard en wat er in de hadiths staat, dat is soenna van de profeten. Soenna is niet verplicht maar optioneel of aan te raden. Net als alle ad'iaa (mv. van du'aa, betekent gebeden/smeekbeden) die in ahadiths staan zijn alleen maar extra en optioneel, maar dat is niet verplicht.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

droevie

Berichtdoor droevie » Zo Mei 20, 2007 9:19 pm

ajax schreef:
Ik heb vandaag wat op deze site gesurfd en ben vele verhalen tegengekomen. Ook zijn er velen niet moslims op deze site die behoorlijk wat kennis van de Islam hebben

Ze hebben helemaal geen kennis van Islam ze knippen en plakken zwakke hadiths en veranderen hier en daar wat en geven hun mening dat is geen kennis neem ik aan :)

Ik wil niet heel naar doen.. Maar ik heb jou niets anders zien doen :wink:

Je stelt dat jij meer over het Christendom weet dan een Christen, echter wanneer je een vraag terug krijgt beantwoord jij die niet.

Ik zie jouw als een intelligente man, maar om een conclussie te trekken:
Paulus is een Latino en een man... dus.... (gesteld in een ander topic)

En dat puur om je 'gelijk' te halen.. dat is niet heel handig.

De ene moslim zegt: Allah, dat betekent niet 'de God' maar is Zijn naam.. en verder lees ik dat jij zegt: Neej.. Allah betekent 'de God'.

Zo kan ik een rits dingen opnoemen.. De ene keer is een hadith 'niet' betrouwbaar en de andere keer weer wel..

Antwoorden op vragen worden heel veel ontweken. Of gewoon niet gegeven.

Het standaard antwoord is: Dat komt van een anti-islam site.
Terwijl het legitiem is om van een 'anti-christensite' gebruik te maken.

Jij zegt: Jullie halen steeds dingen uit de contex.. terwijl jij als jij iets citeert de contex helemaal niet gelezen hebt. En puur vers gericht wil werken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 20, 2007 10:59 pm

Sofia, kijk even naar je PM

Viendelijke groet.
Ariel

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 11:04 pm

Ariel schreef:Sofia, kijk even naar je PM

Viendelijke groet.
Ariel

Je maakt mij wel jaloers dat jij wel kan pm-en en ik niet ...

Maar ja, jaloezie is een slechte eigenschap volgens de islaam dus foei tegen mezelf :oops:

Vriendelijke groet :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Sophia

Berichtdoor Sophia » Zo Mei 20, 2007 11:18 pm

Ariel mijn dank is groot.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Zo Mei 20, 2007 11:21 pm

Sophia schreef:Ariel mijn dank is groot.

Ariel mijn dank is nog groter :wink:

Zooo lief die pm, ik wou eentje terugsturen, want ik was even vergeten dat ik het niet kon, zo frustrerend, hihi.

Anyway, ik heb er mijn volle begrip voor hoor, ik bedoel, jij bent een Moderator.

Vriendelijke groet :)

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 9:14 am

trotse moslim schreef:Kunt u dat vetgedrukte citeren? U kunt bij mijn profiel alle berichten terugzien die ik ooit plaatste. Want voor zover ik weet heb ik nooit beweerd dat ze geen 5 kinderen kan krijgen.

Ik bedoel, me moeder kreeg na haar 40ste zelfs meer dan 5 kinderen, om maar een voorbeeld te noemen.

Excuses: het was Michel die dit schreef.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 9312#89312

Verder hoor ik hier vaak dat het verplicht is om sahih hadiths na te leven. Ik weet niet waar deze "kennis" vandaan komt. Maar in ieder geval niet van moslims. Want wat verplicht is, heet Wadjib of Fard en wat er in de hadiths staat, dat is soenna van de profeten. Soenna is niet verplicht maar optioneel of aan te raden. Net als alle ad'iaa (mv. van du'aa, betekent gebeden/smeekbeden) die in ahadiths staan zijn alleen maar extra en optioneel, maar dat is niet verplicht.

Ajax heeft het steeds over "zwakke" ahadith. Ik verduidelijkte enkel dat we hier "sahih" ahadith gebruiken.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 9:37 am

Manon schreef:
trotse moslim schreef:Kunt u dat vetgedrukte citeren? U kunt bij mijn profiel alle berichten terugzien die ik ooit plaatste. Want voor zover ik weet heb ik nooit beweerd dat ze geen 5 kinderen kan krijgen.

Excuses: het was Michel die dit schreef.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 9312#89312

Ajax heeft het steeds over "zwakke" ahadith. Ik verduidelijkte enkel dat we hier "sahih" ahadith gebruiken.

Geen probleem :)

Ik meende echter dat soenna, soenna blijft hoe supersahih het ook mag zijn. Soenna betekent voorbeeld van de profeten. Soenna is optioneel en extra en is niet verplicht (dus niet wadzieb of fard). Vaak wordt hier de indruk gewekt dat soenna verplicht is, waardoor er 1001 regels, geboden en verboden erbij komen, om zo de indruk te wekken dat de islaam een moeilijk geloof is die onmogelijk is om na te leven.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 9:48 am

Ik meende echter dat soenna, soenna blijft hoe supersahih het ook mag zijn. Soenna betekent voorbeeld van de profeten. Soenna is optioneel en extra en is niet verplicht (dus niet wadzieb of fard). Vaak wordt hier de indruk gewekt dat soenna verplicht is, waardoor er 1001 regels, geboden en verboden erbij komen, om zo de indruk te wekken dat de islaam een moeilijk geloof is die onmogelijk is om na te leven.

Het is niet WIJ die die indruk wekken! Het zijn de moslims zelf die door hun onaanpasbaar (waarbij ze zich steeds ZELF beroepen op die ahadith, leefwijze van de profeet) aan ONS de indruk willen geven dat ze ertoe verplicht zijn.

Nergens in de koraan staat vb. dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, als men in Duitsland al een job kan weigeren op basis van het feit dat het verder is dan de toegestane afstand per kameel: gebruikt men dan de ahadith of de Koran als basis voor die lapsus?

Het lijstje is wel lang hoor.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 10:01 am

Manon schreef:

Het is niet WIJ die die indruk wekken! Het zijn de moslims zelf die door hun onaanpasbaar (waarbij ze zich steeds ZELF beroepen op die ahadith, leefwijze van de profeet) aan ONS de indruk willen geven dat ze ertoe verplicht zijn.

Nergens in de koraan staat vb. dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, als men in Duitsland al een job kan weigeren op basis van het feit dat het verder is dan de toegestane afstand per kameel: gebruikt men dan de ahadith of de Koran als basis voor die lapsus?

Het lijstje is wel lang hoor.

Jep, zo is het bijv. soenna om met de paard of kameel te reizen.

En zo kon ik wel tig voorbeelden noemen hoe de profeten het deden.

Aanpassen in de zin van dat men Nederlands moet leren vind ik normaal.

Maar aanpassen of liever gezegd assimileren dat men 'westerse en moderne' kleding moet dragen of dat men geen baard mag laten staan of wat dan ook vind ik te ver gaan.

Men kan zich heel goed aanpassen hier zonder dat het in tegenstrijd is met de islaam.

Net als bij mij bijv. valt er niks aan te passen omdat ik in Utrecht ben geboren en getogen, maar ik heb wel een baard en soms religieuze kleding. Zo zijn er veel "nieuwe" moslims in NL die er ook zo bij lopen, zijn ik en hen nou automatisch niet aangepast?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 11:06 am

Jep, zo is het bijv. soenna om met de paard of kameel te reizen.

En zo kon ik wel tig voorbeelden noemen hoe de profeten het deden.

Het gaat er niet om hoe de profeten reisden in het jaar 700 Trotse Moslim, evenmin over hoe we hier reisden in het jaar 700 (geen kamelen alvast). Het ging erover dat de regel voor vrouwen blijkbaar NOG STEEDS geldt; nl. dat een vrouw niet zonder mahram mag reizen over een afstand is die verder is dan drie dagreizen per kameel (het aantal dagreizen is zelfs onderwerp van dispuut).
Enfin, dat madammeke heeft zich daarop gebaseerd om een job te weigeren die dus verder af lag dan drie dagreizen per kameel.
Nu kan ik me best voorstellen dat in het jaar 700 het niet was aangewezen voor een vrouw om alleen met een kameel drie dagen op stap te gaan, maar wij leggen die afstand nu wel ietsiepietsie sneller af dacht ik (zonder hulp van Allah, WIJ hebben de gemotoriseerde vervoermiddelen uitgevonden!).

Zich dus beroepen op een regeltje uit het jaar 700, maar dan wèl willen genieten van de westerse sociale zekerheid lijkt me totaal uit den boze.
Men kan zich aanpassen en zeggen: ik mag niet langer dan drie dagen van huis gaan (en dan nog, maar kom).
Men kan consequent zijn en zeggen: ik mag niet zonder mahram naar dat werk, dus ik ga géén uitkering meer aanvragen.
Of men kan gewoon integreren en normaal doen!

Aanpassen in de zin van dat men Nederlands moet leren vind ik normaal.

zou er nog bij moeten komen!

Maar aanpassen of liever gezegd assimileren dat men 'westerse en moderne' kleding moet dragen of dat men geen baard mag laten staan of wat dan ook vind ik te ver gaan
.
Ha ja? Waarom?
Ik vind het ook te ver gaan dan dat ik me bij een bezoek aan een islamitisch land moet aanpassen aan de daar gedragen kledij! Blijkbaar vind jij het ook doodnormaal dat vrouwen die naar zulke landen gaan ook maar een hoofddoek gaan opzetten of anders in het gevang worden gegooid.
willen we dus even de rollen omkeren?

Men kan zich heel goed aanpassen hier zonder dat het in tegenstrijd is met de islaam.

Zolang je je godsdienst maar privé houd zullen er weinig mensen iets op tegen hebben. Waarom je je daarvoor in een soepjurk of andere lappen stof moet wikkelen is me een raadsel.

Net als bij mij bijv. valt er niks aan te passen omdat ik in Utrecht ben geboren en getogen, maar ik heb wel een baard en soms religieuze kleding. Zo zijn er veel "nieuwe" moslims in NL die er ook zo bij lopen, zijn ik en hen nou automatisch niet aangepast?

Het is niet omdat je in Utrecht geboren bent dat je je niet moet aanpassen. De plaats waar je geboren bent hangt af van de plaats waar je moeder bevallen is en heeft niks te maken met je cultuurpatroon.
Ik ben geen Afrikaan omdat mijn moeder in Kinshasa is bevallen.
bovendien is het niet zo dat omdat de laatste decenia vooral de moslims weigerden zich aan te passen, dat ik ervan moet uitgaan dat dit hier nu de norm of één van de normen moet zijn.

Wij lopen hier toch ook niet meer in de klederdrachten van de middeleeuwen?
Ik zou nogal een post kunnen pakken indien ik in zulke dracht op het bureel zou verschijnen:

Afbeelding

Eén van de basiskenmerken van de westerse maatschappij is dat deze constant in beweging is, zich steeds probeert te vernieuwen en steeds pogingen doet om dingen te verbeteren.
dit in tegenstelling tot vooral islamitische maatschappijen die zich laten opvallen door een constante stagnatie in ontwikkeling.

Dit is dan ook de reden waarom de helft van de wereld o zo graag naar hier wil komen.

Wat wil jij nu doen trotse moslim: ervoor zorgen dat we hier een systeem van stagnatie krijgen? of beter nog, dan we liefst 1400 jaar terug in de tijd worden gekatapulteerd? Dan kan je beter emigreren en naar een land van keuze trekken waar die stagnatie van het jaar 700 is behouden gebleven. Mèt baard en mèt soepjurk. (en ook nog liefst mèt kameel!)

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 11:46 am

Ooh sorry ik dacht dat je maar een voorbeeld noemde van een van de vele voorbeelden wat soenna is. Die mevrouw beslist zelf hoe ver ze gaat reizen. Als ze de soenna wilt volgen dan doet ze dat. Maar dan moet ze de gevolgen daarvan ook inzien. (Dus het is een kwestie van belangen afwegen, wat zij belangrijk vind, vind jij misschien minder -of niet- belangrijk)

Evenals dat ik zelf beslis dat ik niet te ver wil reizen voor mijn job. Zo heb ik in het verleden ook job geweigerd omdat het te ver is.

Zonder God's Hulp (door Zijn Barmhartigheid) zijn we tot niets in staat. Zijn we slechts kwetsbare wezens.

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo met ondankbare mensen, die denken dat ze tot alles in staat zijn en dat God tot niets in staat is.

Op zich vind ik er niets mis mee om 1400 jaar terug de tijd in te gaan. Dat heeft ook wel zijn voordelen (denk maar aan bijv. dat we dan weten hoe we het in de toekomst gaan aanpakken om aardeopwarming te voorkomen, want voorkomen is beter dan genezen, zoals nu het geval is).

Als je in islamitische landen niet aanpast aan de kledingdracht, heeft het niets met integreren of "oosterse" cultuur en kledingdracht te maken, zoals dat in NL wel het geval is. Het heeft met het feit te maken dat andere mensen jou niet "naakt" willen zien, omdat dat religieus onverantwoord is. Dus men moet ook naar de redenatie daarachter kijken waarom ze niet willen dat je er zo bijloopt.

Freya

Berichtdoor Freya » Ma Mei 21, 2007 12:05 pm

Trotse-Moslim schreef:Als je in islamitische landen niet aanpast aan de kledingdracht, heeft het niets met integreren of "oosterse" cultuur en kledingdracht te maken, zoals dat in NL wel het geval is. Het heeft met het feit te maken dat andere mensen jou niet "naakt" willen zien, omdat dat religieus onverantwoord is. Dus men moet ook naar de redenatie daarachter kijken waarom ze niet willen dat je er zo bijloopt.

Ik vind niet dat ik naakt rondloop. Dat er geile mannen, daar al wild worden, van blote onderarmen en kuiten, is omdat ze niks zijn gewend.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 21, 2007 12:07 pm

Trotse-Moslim schreef:
Als je in islamitische landen niet aanpast aan de kledingdracht, heeft het niets met integreren of "oosterse" cultuur en kledingdracht te maken, zoals dat in NL wel het geval is. Het heeft met het feit te maken dat andere mensen jou niet "naakt" willen zien, omdat dat religieus onverantwoord is. Dus men moet ook naar de redenatie daarachter kijken waarom ze niet willen dat je er zo bijloopt.

Beste Trotse-Moslim.

En als wij in Nederland nou niet Moslims in Islamitische Kleding willen zien, bijvoorbeeld omdat het ons bang maakt, of dat wij vinden dat het niet in onze cultuur past, wat dan?
Scheer jij je baard dan af, of trek je dan alleen nog maar westerse kleding aan?
Waarom moeten wij ons wel aan passen en word het Islamitische landen vergeven als ze wel strenge wetten wat betreft kleding aanhouden?

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Mei 21, 2007 12:08 pm

Onze redenatie waarvoor we niet graag Islamitische kleding zien, is dat het propaganda is voor een systeem van totale ongelijkeheid en wettelijke willekeur. Omdat men in Islamitische kleding de boodschap uitdraagt dat men onze democratie en seculier systeem niet aanvaardt, en dit wil veranderen. Draag je Islamitische kleding zeg je: ik wil leven in een dictatoriale theocratie, ik wil die hier.

Heel wat erger dan onze vermeende naaktheid in het MO.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 12:12 pm

Freya schreef:
Trotse-Moslim schreef:Als je in islamitische landen niet aanpast aan de kledingdracht, heeft het niets met integreren of "oosterse" cultuur en kledingdracht te maken, zoals dat in NL wel het geval is. Het heeft met het feit te maken dat andere mensen jou niet "naakt" willen zien, omdat dat religieus onverantwoord is. Dus men moet ook naar de redenatie daarachter kijken waarom ze niet willen dat je er zo bijloopt.

Ik vind niet dat ik naakt rondloop. Dat er geile mannen, daar al wild worden, van blote onderarmen en kuiten, is omdat ze niks zijn gewend.

Alle kledingdracht wat jou lichaamsvormen blootgeeft vind ik te "bloot" uitzien. Maar ja, iedereen is anders :)
Ik vind het juist beter dat ze niks gewend zijn in dat opzicht voor het huwelijk.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 12:16 pm

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:

Beste Trotse-Moslim.

En als wij in Nederland nou niet Moslims in Islamitische Kleding willen zien, bijvoorbeeld omdat het ons bang maakt, of dat wij vinden dat het niet in onze cultuur past, wat dan?
Scheer jij je baard dan af, of trek je dan alleen nog maar westerse kleding aan?
Waarom moeten wij ons wel aan passen en word het Islamitische landen vergeven als ze wel strenge wetten wat betreft kleding aanhouden?

Zoals ik al voorheen zei. In NL geldt cultuur als reden dat men dat liever niet heeft. Terwijl er in islamitische landen religie als reden geldt en dat laatstgenoemde vind ik zwaarder meewegen. Als het daar alleen maar het cultuur was, was het niet eens zo erg om er schaarsgekleed bij te lopen. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 12:19 pm

Alle kledingdracht wat jou lichaamsvormen blootgeeft vind ik te "bloot" uitzien. Maar ja, iedereen is anders
Ik vind het juist beter dat ze niks gewend zijn in dat opzicht voor het huwelijk.

Beste, toen de dames hier rond 1900 enkellange rokken droegen, had het zicht van de enkel ook een erotiserend effect. Nochtans sprongen de boezems in die tijd bijna uit de decolletés zonder dat ze daar veel acht op sloegen.

Het is dus vooral de islamitische benadering die ALLES maar dan ook ALLES erotiseert en blijkbaar aan niks anders dan aan sex kunnen denken, in plaats van andersom.
De wèrkelijke decadentie en sexueel geobsedeerden zitten dus bij islam!

Je verschuift hier gewoon de instelling van hoe mensen elkaar benaderen. Dit is niet netjes vind ik. Indien je emigreert (je ouders) dan is het de bedoeling dat je je aanpast aan de normen van het zelfgekozen land waar je naartoe verhuist.

Ik zag een reportage van iemand die met een moslim was gehuwd in Algerije of zo: die madam liep gewoon in de kleding die GINDER gebruikelijk was. Andersom blijk moslims zich niet te willen aanpassen.
Waarom ga je dan in zo'n land wonen waar mensen "naakt" rondlopen?

Terug naar “Commentaar van Lezers”