Twijfels

Moderator: M

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 12:23 pm

BFA schreef:
Als je in islamitische landen niet aanpast aan de kledingdracht, heeft het niets met integreren of "oosterse" cultuur en kledingdracht te maken, zoals dat in NL wel het geval is. Het heeft met het feit te maken dat andere mensen jou niet "naakt" willen zien, omdat dat religieus onverantwoord is. Dus men moet ook naar de redenatie daarachter kijken waarom ze niet willen dat je er zo bijloopt.

Onze redenatie waarvoor we niet graag Islamitische kleding zien, is dat het propaganda is voor een systeem van totale ongelijkeheid en wettelijke willekeur. Omdat men in Islamitische kleding de boodschap uitdraagt dat men onze democratie en seculier systeem niet aanvaardt, en dit wil veranderen. Draag je Islamitische kleding zeg je: ik wil leven in een dictatoriale theocratie, ik wil die hier.

Heel wat erger dan onze vermeende naaktheid in het MO.

Gelukkig spreek je alleen maar voor jezelf. Dus niet onze redenatie. Maar uw persoonlijke redenatie. U kunt niet voor andere mensen denken evenals dat zij niet voor uw kunnen denken.
Iedereen heeft een bepaalde individuele 'visie'. Wat u misschien als proganda beschouwt, beschouwen die mannen met baard misschien wel als verplichting, zonder dat ze aan propaganda denken.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 12:30 pm

Gelukkig spreek je alleen maar voor jezelf. Dus niet onze redenatie. Maar uw persoonlijke redenatie. U kunt niet voor andere mensen denken evenals dat zij niet voor uw kunnen denken.
Iedereen heeft een bepaalde individuele 'visie'. Wat u misschien als proganda beschouwt, beschouwen die mannen met baard misschien wel als verplichting, zonder dat ze aan propaganda denken.

Je slaat hier wel weer twee dingen door elkaar. Enkel voor ONS geldt dat het individuele instellingen zijn, maar voor JULLIE blijkt die individuele instelling niet op te gaan?
Toch een ander "ras" misschien, die moslims? Met één groot leeg brein dat enkel rapporteert aan het hogere wezen?

Hoe noemden ze die robots in Star Trek nu weer? Androdinges of zo! helemaal voorgeprogrammeerd maar het leken net échte mensen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 12:40 pm

Manon schreef:

Je slaat hier wel weer twee dingen door elkaar. Enkel voor ONS geldt dat het individuele instellingen zijn, maar voor JULLIE blijkt die individuele instelling niet op te gaan?
Toch een ander "ras" misschien, die moslims? Met één groot leeg brein dat enkel rapporteert aan het hogere wezen?

Hoe noemden ze die robots in Star Trek nu weer? Androdinges of zo! helemaal voorgeprogrammeerd maar het leken net échte mensen!

In alle religies is het niet toegestaan te kijken naar naakte vrouwen. Dus is het inderdaad iets wat religieuze mensen niet doen (althans, daar gaan we vanuit). In dit geval is het dus wel een gemeenschappelijk standpunt wat alle religieuzen met elkaar delen.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 21, 2007 1:09 pm

Daarom is men het nog niet eens over de definitie "naakt" natuurlijk.

Ik mag volgens mijn vroegere religie ook niet kijken naar "naakte" mannen! Toch lopen die moslimmannetjes hier allemaal met een ontbloot gezicht rond! Dat moet maar eens gedaan zijn, ik sta constant onder erotische spanning!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Mei 21, 2007 1:31 pm

Trotse-Moslim schreef:In alle religies is het niet toegestaan te kijken naar naakte vrouwen. Dus is het inderdaad iets wat religieuze mensen niet doen (althans, daar gaan we vanuit). In dit geval is het dus wel een gemeenschappelijk standpunt wat alle religieuzen met elkaar delen.

Fout, in hedonistische religiën is het zelfs een deugd om van de menselijke schoonheid te genieten.

Enkel de Abrahamistische religiën denken dat God een schaamtecomplex heeft. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Mei 21, 2007 5:09 pm

In alle religies is het niet toegestaan te kijken naar naakte vrouwen.

Als een religie maakt dat de vrouwelijke volgelingen van zichzelf denken dat ze een grote wandelende vagina zijn, is dat dan nog individueel?
Die mannen met baarden zouden eens tot de vaststelling mogen komen dat ze hun 'individuele' verplichting niet aan anderen hoeven op te leggen.
Die oplegging maakt het propaganda.
Propaganda, omdat het een leugen is dat het hele vrouwelijk lichaam een vagina is. Dat hun Goddelijk systeem van juistheid en rechtvaardigheid, waar ze via hun kleding voor roepen, evengoed betekenisloos en een leugen is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 7:08 pm

Manon schreef:Daarom is men het nog niet eens over de definitie "naakt" natuurlijk.

Ik mag volgens mijn vroegere religie ook niet kijken naar "naakte" mannen! Toch lopen die moslimmannetjes hier allemaal met een ontbloot gezicht rond! Dat moet maar eens gedaan zijn, ik sta constant onder erotische spanning!

Gelukkig is jou vroegere religie vervolmaakt door een recentere religie. Dus de regels van je vroegere strengere religie mag je vervangen door makkelijkere regels van de meest recente religie. Dus in dit geval is het niet meer verboden voor jou om naar ontblote mannengezichten te kijken :)

En uiteraard bestaat er geen vaststaand definitie voor het woord "naakt" wat de ene persoon als "naakt" beschouwd, vind de ander weer supernormaal en vice versa.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 7:20 pm

BFA schreef:
In alle religies is het niet toegestaan te kijken naar naakte vrouwen.

Als een religie maakt dat de vrouwelijke volgelingen van zichzelf denken dat ze een grote wandelende vagina zijn, is dat dan nog individueel?
Die mannen met baarden zouden eens tot de vaststelling mogen komen dat ze hun 'individuele' verplichting niet aan anderen hoeven op te leggen.
Die oplegging maakt het propaganda.
Propaganda, omdat het een leugen is dat het hele vrouwelijk lichaam een vagina is. Dat hun Goddelijk systeem van juistheid en rechtvaardigheid, waar ze via hun kleding voor roepen, evengoed betekenisloos en een leugen is.

Ik heb niet eens zin om met mensen te praten die zoiets uberhaupt durven te denken.
Ik kan het verband niet zien tussen islaam en v*g*na. *kost* ik had nooit verwacht dat ik dat ooit in dezelfde zin zou noemen.

Ik weet niet waar jij die "kennis" vandaan haalt, maar daar hoef ik niks van te weten. Moge Allah (swt) ons leiden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 21, 2007 8:11 pm

Maar beste Trotse Moslim. :roll:
Je kent ons nu toch een beetje. Wij zeggen nooit iets zomaar.
Dit zijn de woorden van je profeet.
Je weet wat een “private part” van een vrouw is niet waar?

Lees de woorden van je profeet.

Muhammad said, "A woman is like a private part. When she comes out the devil holds her high. A woman has ten private parts. When she gets married her husband covers one private part; when she dies the grave covers other nine private parts"… [Al-Ghazali, ibid, volume 2, p.43]

Dus een moslima die het haar bedenkt, bedekt haar Private parts….Of te wel….. vul maar is.
Eigenlijk verkondigd een moslima die haarzelf geheel bedekt dat ze uit een groot private part bestaat.

Ik kan het niet leuker voor je maken. Wel gemakkelijker door deze hadith aan je te laten zien.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Mei 21, 2007 8:53 pm

Ik kan het verband niet zien tussen islaam en v*g*na.

Waar in de andere Abrahamistische godsdiensten de geslachtsdelen een bron van schaamte zijn, krijgt in Islam elk deel van het vrouwelijk lichaam die status. Alleen door dit schaamtegevoel zo op te drijven wordt het schuldgevoel zo groot gemaakt dat de vrouw haar minderwaardige status en onderwerping aanvaard.

Je schamen voor je vagina, je moet er trots op zijn. Het bezit van een vagina geeft je bezit van de bron van leven. Een lapje stof om deze levensbron te beschermen, ja. Een lapje stof om je schaamte te verhullen, neen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 9:20 pm

Ariel schreef:Maar beste Trotse Moslim. :roll:
Je kent ons nu toch een beetje. Wij zeggen nooit iets zomaar.
Dit zijn de woorden van je profeet.
Je weet wat een “private part” van een vrouw is niet waar?

Lees de woorden van je profeet.

Muhammad said, "A woman is like a private part. When she comes out the devil holds her high. A woman has ten private parts. When she gets married her husband covers one private part; when she dies the grave covers other nine private parts"… [Al-Ghazali, ibid, volume 2, p.43]

Dus een moslima die het haar bedenkt, bedekt haar Private parts….Of te wel….. vul maar is.
Eigenlijk verkondigd een moslima die haarzelf geheel bedekt dat ze uit een groot private part bestaat.

Ik kan het niet leuker voor je maken. Wel gemakkelijker door deze hadith aan je te laten zien.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Al-Ghazali is een mysticus en Soefi. Maar geen hadith-verzamelaar. Dus beschouw ik dat niet eens als een hadith, laat staan als een sahih hadith.

Sterker nog, veel uitspraken van Al-Ghazali verwerp ik.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Mei 21, 2007 9:26 pm

Sophia schreef:Ik was geveld door de griep dus ik kon even niet reageren.
Bedankt voor al jullie reacties.

Nadia, jouw verhaal is erg moedig. Nog bedankt voor je PM, ik begrijp helemaal wat je bedoelt :wink:
Als ik het dus goed begrijp weten jouw ouders niet dat je geen moslim meer bent? hoe ga je daarmee om? je woont alleen, maar als je bijvoorbeeld bij ze op bezoek gaat? En tijdens de ramadan?
Je begrijpt hoe ik mij nu voel, jij bent ongetwijfeld ook door een onzekere periode gegaan. Ik was ook net als je moeder, onwetend, totdat ik zelf op onderzoek ging.

Ik heb woensdag het verhaal van Ehsan gezien, wat een moedige persoon. Eerlijk gezegd wist ik niet dat de dreigingen zo ver gaan, maar daar heb ik mij dus behoorlijk in vergist. Waarom kan men niet accepteren dat iemand niet meer gelooft?

onzekere periodes kun je niet ontgaan lieve meid, ook al zet je de islam van ja af dan nog krijg je onzekere momentenm niet om het geloof want eenmaal ingezin wat de islam is ga je daar overheen groeien maar je bijft stiekem toch alleen in je overtuigingen.
we zitten nu helaas niet in de jaar 2030 waarin ik hoop dat het voor andere veel makkelijker zal zijn.

mijn familie weet niet dat ik nu exmoslima ben.
zij weten wel dat ik niet zo'n prettig gevoel over mohammed heb.
verder stoppen ze mij vol met allerlei boekjes over de islam en hopen zij nog steeds dat ik ooit wat nooit zal gebeuren een hoofdoek ga dragen.
ik woon al meer dan 10 jaar op mezelf, in het begin hadden zij er moeilijk mee maar nu zijn ze het wel gewend,zij komen alleen niet bij mij thuis.
mijn vader enzo komen niet bij mij op bezoek, daar heb ik geen behoefte aan, altijd maar dat gezeur.
heel soms komt mijn moeder even langs.
verder komen mijn broers ook nooit bij mij op bezoekm zowiezo komt de helft van hun niet bij mij naar binnen omdat ik e niet binnen laat en de rest komt niet omdat ik zo nu en dan zelf bij ze op bezoek ga.

een zeer onwetende ben jij niet lieve schat, gelukkig is het niet zo erg met jou en mij want ik zie dat we veelal op elkaars lijn zitten.
mijn moeder is pas een echte onwetende, haar is niets geleerd.
zij kan de klok niet lezen, zij weet niet eens hoe oud haar kinderen zijn,waneer ze verjaren,hoe ze een handtekening moet zetten etc etc.
jij en ik zijn waarschijnlijk onwetend gehouden in het leer maar onz hersens zitten in een wake up status en dit is een van onze beste wapens als we eerlijk naar onze gevoel luisteren.

ik hoop echt sofhia dat het erg goed met je gaat aflopen EN weet dat je ervoor zult moeten vechten.
het kost je wellicht bloed zweet en tranen maar wat komen moet moet komen.
hou vol en als je even je gevoel kwijt wilt en huilen moet stuur me dan gerust een pm, ik weet dat jij genoeg dagen krijgt waarbij je hoopt iemand om je heen te hebben.
vergeet niet lieve meid, je krijgt er een hele hoop voor terug, een soort van onbetaalbare geestelijke zielsvrijheid.

ik ben super trots op je en ik zal voor je bidden, ik geloof in jou.

liefs nadia xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door nadia op Ma Mei 21, 2007 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 21, 2007 9:27 pm

Trotse-Moslim schreef:Al-Ghazali is een mysticus en Soefi. Maar geen hadith-verzamelaar. Dus beschouw ik dat niet eens als een hadith, laat staan als een sahih hadith.

Dat is jouw goed recht Trotse Moslim.
Andere Moslims denken daar weer anders over.

Wat is volgens jou de reden dat vrouwen zich moeten bedekken?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma Mei 21, 2007 9:29 pm

nadia schreef:
Sophia schreef:Ik was geveld door de griep dus ik kon even niet reageren.
Bedankt voor al jullie reacties.

Nadia, jouw verhaal is erg moedig. Nog bedankt voor je PM, ik begrijp helemaal wat je bedoelt :wink:
Als ik het dus goed begrijp weten jouw ouders niet dat je geen moslim meer bent? hoe ga je daarmee om? je woont alleen, maar als je bijvoorbeeld bij ze op bezoek gaat? En tijdens de ramadan?
Je begrijpt hoe ik mij nu voel, jij bent ongetwijfeld ook door een onzekere periode gegaan. Ik was ook net als je moeder, onwetend, totdat ik zelf op onderzoek ging.

Ik heb woensdag het verhaal van Ehsan gezien, wat een moedige persoon. Eerlijk gezegd wist ik niet dat de dreigingen zo ver gaan, maar daar heb ik mij dus behoorlijk in vergist. Waarom kan men niet accepteren dat iemand niet meer gelooft?

onzekere periodes kun je niet ontgaan lieve meid, ook al zet je de islam van ja af dan nog krijg je onzekere momentenm niet om het geloof want eenmaal ingezin wat de islam is ga je daar overheen groeien maar je bijft stiekem toch alleen in je overtuigingen.
we zitten nu helaas niet in de jaar 2030 waarin ik hoop dat het voor andere veel makkelijker zal zijn.

mijn familie weet niet dat ik exmoslima benm zij weten wel dat ik niet zo'n prettig gevoel over mohammed heb en verder stoppen ze mij vol met allerlei boekjes over de islam en hopen zij nog steeds dat ik ooit wat nooit zal gebeuren een hoofdoek ga dragen.
ik woon al meer dan 10 jaar op mezelf, in het begin hadden zij er moeilijk mee maar nu zijn ze het wel gewend,zij komen alleen niet bij mij thuis.
mijn vader enzo komen niet, heel soms komt mijn moeder even langs.
verder komen mijn broers ook nooit bij mij op bezoekm zowiezo komt de helft van hun niet bij mij naar binnen omdat ik e niet binnen laat en de rest komt niet omdat ik zo nu en dan zelf bij ze op bezoek ga.

een zeer onwetende ben jij niet lieve schat, gelukkig is het niet zo erg met jou en mij want ik zie dat we veelal op elkaars lijn zitten.
mijn moeder is pas een echte onwetende, haar is niets geleerd.
zij kan de klok niet lezen, zij weet niet eens hoe oud haar kinderen zijn,waneer ze verjaren,hoe ze een handtekening moet zetten etc etc.
jij en ik zijn waarschijnlijk onwetend gehouden in het leer maar onz hersens zitten in een wake up status en dit is een van onze beste wapens als we eerlijk naar onze gevoel luisteren.

ik hoop echt sofhia dat het erg goed met je gaat aflopen EN weet dat je ervoor zult moeten vechten.
het kost je wellicht bloed zweet en tranen maar wat komen moet moet komen.
hou vol en als je even je gevoel kwijt wilt en huilen moet stuur me dan gerust een pm, ik weet dat jij genoeg dagen krijgt waarbij je hoopt iemand om je heen te hebben.
vergeet niet lieve meid, je krijgt er een hele hoop voor terug, een soort van onbetaalbare geestelijke zielsvrijheid.

ik ben super trots op je en ik zal voor je bidden, ik geloof in jou.

en ik op jullie allebei!!!!!!!!

tomas

liefs nadia xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Ma Mei 21, 2007 9:47 pm

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:Al-Ghazali is een mysticus en Soefi. Maar geen hadith-verzamelaar. Dus beschouw ik dat niet eens als een hadith, laat staan als een sahih hadith.

Wat geen sahih hadith is, is geen sahih hadith. Dat is een feit.
En wie een soefi is en zichzelf ook zo noemt diegene is ook een soefi, dat is ook een feit.

Zodat ze geen mannelijke lusten kunnen opwekken. Volgens alle religies moesten vrouwen zich bedekken, kijk maar bijv. naar onze grote vrouwelijke voorbeeld maagd Maria die ook een sluier droeg.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 21, 2007 10:17 pm

Trotse-Moslim schreef:Wat geen sahih hadith is, is geen sahih hadith. Dat is een feit.
En wie een soefi is en zichzelf ook zo noemt diegene is ook een soefi, dat is ook een feit.

Zodat ze geen mannelijke lusten kunnen opwekken. Volgens alle religies moesten vrouwen zich bedekken, kijk maar bijv. naar onze grote vrouwelijke voorbeeld maagd Maria die ook een sluier droeg.

Beste jongeman.
Is het jou wel eens opgevallen dat westese mannen zich heel goed kunnen bedwingen als ze op strand een vrouw in bikini zien?
Ik heb nog nooit gezien dat een man een vrouw lastig viel.
Genoeg bloot om mannelijke lusten op te wekken, maar toch blijven alle mannen zich keurig gedragen.

Maria word niet altijd met een hooddoek afgebeeld.

AfbeeldingAfbeelding

Vroeger was deze doek een teken van maagdelijkheid.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Di Mei 22, 2007 12:14 am

Trotse-Moslim schreef:In alle religies is het niet toegestaan te kijken naar naakte vrouwen. Dus is het inderdaad iets wat religieuze mensen niet doen (althans, daar gaan we vanuit). In dit geval is het dus wel een gemeenschappelijk standpunt wat alle religieuzen met elkaar delen.
Dat lijkt me nou eens niet de essentie van een religie. Dat lijkt me nou typisch iets cultureels.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

sprot

Berichtdoor sprot » Di Mei 22, 2007 12:21 am

"Is het jou wel eens opgevallen dat westese mannen zich heel goed kunnen bedwingen als ze op strand een vrouw in bikini zien? "

Omdat wij samen opgevoed zijn, omdat wij echt respect aangekweekt zijn, wederzijds respect hebben leren opbouwen, elkaar als gelijkwaardige mensen zien, wij gewoon gemaakt zijn om naakt te zien en niet louter als sexueel gerelateerd .......
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Freya

Berichtdoor Freya » Di Mei 22, 2007 10:09 am

Trotse-Moslim schreef:
Ariel schreef:

Wat geen sahih hadith is, is geen sahih hadith. Dat is een feit.

Wat een gezeur. Mannen hier kunnen zich over het algemeen uitstekend gedragen. Het zijn meestal de moslimmannen, die dat niet kunnen. Waarom? Omdat hun geleerd is dat een vrouw, die niet van top tot teen omhuld is in doeken, een lichtekooi is die met jan en alleman naar bed gaat.

Het is die opvoeding, die dat veroorzaakt, niet de kleding die de westerse vrouw draagt. Dus, een vrouw moet zich volgens jou bedekken, om geile mannen van zich af te houden? Wat een onzin.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Mei 22, 2007 10:56 am

Trotse-Moslim schreef:Wat geen sahih hadith is, is geen sahih hadith. Dat is een feit.

Alle religies?? Ik weet niet zoveel van andere religies maar ik wil, wat het christendom betreft, graag wat rechtzetten. Al diverse keren heb ik op dit forum gezien dat er wordt beweert dat christelijke vrouwen hun hoofd moeten bedekken. Dit is pertinent niet waar. Het staat nergens in de bijbel !! Het enige wat er wel over wordt gezegd staat in 1 Korinthiers 11:5. Hier zegt de apostel Paulus het volgende: Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware. De orthodoxe christenen nemen dit heel letterlijk, daar dragen alle vrouwen en meisjes een hoed tijdens de kerkdienst. Buiten de kerk hoeft dit uiteraard dus niet.

Bovendien heeft het dragen van een hoed/hoofdbedekking in het christendom niets te maken met het bedekken en verhullen van je lichaam zodat buiten je eigen man niemand anders de vrouwelijke vormen kan zien. De enige betekenis, voor het dragen van een hoofddeksel door een vrouw tijdens de kerkdienst is het uiten van respect naar God toe terwijl een man juist met een onbedekt hoofd de kerkdienst behoort bij te wonen.

met vriendelijke groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 22, 2007 11:10 am

Iznogoodh schreef:
Dat lijkt me nou eens niet de essentie van een religie. Dat lijkt me nou typisch iets cultureels.

Soms denk : cultuur dat is een verzameling religieuze gewoontes.
Neem nu N-Afrika. Toen die streek veroverd werd door de Arabieren verdwenen vele culturele verworvenheden:
Among the women of nomadic tribes of Northern Africa a nude man is appreciated by the sight of a broad chest and a member, strong, vigorous and hard. The virile penis, to please the sight to a woman, must have as most a length of the breadth of twelve fingers, or three handbreadths, and at least six fingers, or a hand a half breadth. A man whose cock is of fewer dimensions cannot please the woman's sight.

De Oude Grieken liepen er ook nogal bloot bij in de zomer. Bij de Olympische spelen was men naakt.
In ancient Greece, nakedness was tolerated among the people; at religious ceremonies they disrobed at the temples in the purity of their bodies, and at the gymnasia, athletic men performed their physical exercises completely in the raw, proud in the display of their genitals.

Ook de Romeinen hadden zo hun culturele gewoontes:
But the Romans practically worshipped nudity and wherever decorum permitted, the ladies and gentlemen would doff their togas and robes and have jolly Bacchanalia rites i.e. "The murals of Pompeii where Roman citizens are pictured having a jolly good time as naked as a babes." Only at the dawn of the new faith was the curtain drawn to the sight of naked flesh.

En toen kwam er een geloof uit een boek en kwam men niet meer uit de kleren. Ik kwam nog een religieus gebruik tegen:
In a district of Transylvania, when the ground is parched with drought, some girls stripped themselves naked and led by an elder woman, also naked, would yoke themselves to a plough and with ritual ceremony try to the evoke the rain gods.

Of het hielp, dat is niet bekend, maar de mensen geloofden wel in de werking, anders zouden ze dat toch niet doen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Mei 22, 2007 3:52 pm

Ik doe aan naaktrecreatie.
Op het strand, in de sauna en in het zwembad zie ik dan tientallen naakte vrouwen, in alle kleuren, vormen en maten en leeftijden.
Ik heb nog nooit de neiging gevoeld om er 1 te verkrachten.
Hoewel de moslims daar waarschijnlijk weer van gaan steigeren: Dat komt omdat ik als 'het jaar 2000 realist' beschaafder ben dan 'de het jaar 600 moslimman'.
Ik heb dan ook weinig op met die achterlijke geile fascistische in gedachten verkrachtende koranlezers.
En evenmin met die moslimmutsen die slaafs voor die sexschoften die achterlijke kleding nog gaan dragen ook!

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Di Mei 22, 2007 5:36 pm

Ketter schreef:

Fout, in hedonistische religiën is het zelfs een deugd om van de menselijke schoonheid te genieten.

Fout, voor mij is dat geen religie maar een ideologie.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Mei 22, 2007 5:48 pm

Trotse-Moslim schreef:
Ketter schreef:

Fout, voor mij is dat geen religie maar een ideologie.

De Islam is een religieuse ideologie. :wink:

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Di Mei 22, 2007 5:49 pm

Ariel schreef:

Beste jongeman.
Is het jou wel eens opgevallen dat westese mannen zich heel goed kunnen bedwingen als ze op strand een vrouw in bikini zien?
Ik heb nog nooit gezien dat een man een vrouw lastig viel.
Genoeg bloot om mannelijke lusten op te wekken, maar toch blijven alle mannen zich keurig gedragen.

Maria word niet altijd met een hooddoek afgebeeld.

AfbeeldingAfbeelding

Vroeger was deze doek een teken van maagdelijkheid.

Beste jongevrouw,
Is het jou weleens opgevallen dat niet-westerse mannen zich heel goed kunnen bedwingen als ze een vrouw op het strand zien? Ga maar bijv. naar Turkije of Marokko met een bikini, zal je het zelf meemaken :)
Ik heb ook nog nooit in Marokko gezien dat een man een vrouw in bikini lastig viel.

Ik had het over sluier lieve meid, geen hoofddoek. Maar ook dat men hoofddoek draagt komt voor in de bijbel. Net als bijv. in Jesaja 3, waarin de vrouwen van Sion ten schande werden gezet doordat oa. hun hoofddoek af werd genomen. Want in de islaam staat de sluier ook voor kuisheis, schaamteloosheid, bescheidenheid, etc. En als dat dus afgenomen wordt zoals het was gebeurd met de vrouwen van Sion dan zijn ze ten schande gezet. Zo zijn er tal verzen te lezen (in oa. Genesis en Hooglied) waarin de vrouwen sluier droegen.

Terug naar “Commentaar van Lezers”