ex-moslimers

Moderator: M

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Do Jun 21, 2007 12:39 pm

hebik dat ooit gezegd? nee, nou dan.

Dat er een comité van ex-moslims is; mij best.
Maar jullie maken er zo'n heisa van, tjonge jonge
Allah is de Alwetende!

Silly

Berichtdoor Silly » Do Jun 21, 2007 12:40 pm

waar maken we een heisa van?
het feit dat mensen vervolgd worden hierom vind jij geen reden om heisa te maken?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Do Jun 21, 2007 12:44 pm

Ashadoe schreef:Dat er een comité van ex-moslims is; mij best.

Het feit dat ze nu alleen proberen om andere moslims van hun geloof af te laten stappen. Dat vindt ik een heisa
Allah is de Alwetende!

Silly

Berichtdoor Silly » Do Jun 21, 2007 12:45 pm

ze vertellen enkel hun verhaal... hierom worden ze vervolgd

vind jij het gek dat ze dan destemeer hun verhaal kwijt willen??

moslims die 'gediscrimineerd' worden op de werkvloer roepen er om het hardst voor... hoe erg het wel niet is...

kun je nagaan als er (zoals in dit geval) geweld bij gebruikt wordt.. ze dwingen ten minste niemand :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Navane

Re: ex-moslimers

Berichtdoor Navane » Do Jun 21, 2007 12:50 pm

ibti schreef:hallo

ik.
En Tot Welk punt willen jullie komen met zo'n forums op te bouwen en samen te komen als"ex-moslimers"
Ik kan er echt niet in komen dat je aandacht zoekt omdat je bent afgestapt van het islamitisch geloof , ik ben het er absoluut mee eens dat je het in open vrijheid moet kunne uiten , maar wie moet dat weten???
moest iemand mij uit mijn knopen kunnen halen, het zou fijn zijn om dan u mening te uiten

dank bij voorbaat

Wat mij betreft is het belang van dit forum:

1)
Moslims moeten leren dat het veranderen van religie geen afvalligheid is, maar een recht van personen.
2)
Ex-gelovigen moeten dit recht van geloofsvrijheid kunnen genieten en daarbij beschermd worden voor zover de situatie daartoe aanleiding geeft. En de situatie geeft daar aanleiding toe.
3)
De Nederlandse samenleving als geheel moet nog leren het recht op vrijheid van geloof ook op te vatten als het recht op vrijheid van geloofsverandering en de vrijheid van ONgeloof. Deze twee aspecten van de vrijheid blijven vaak onderbelicht, omdat het discours omtrent dit onderwerp door de historische ontwikkelingen in NEderland onvoldoende is voorbereid op de andere invalshoek die de islam met zich meebrengt door de import van moslims sinds 1970.

Deze punten kunnen alleen in het publieke domein bereikt worden en moeten dus ook in het publieke domein besproken worden.
Een particulier persoon kan dit op persoonlijk niveau in zijn leven uitvoeren, maar niet bereiken dat het publieke domein in alle opzichten voldoende inziet dat deze aspecten onderdeel worden van het recht op vrijheid van godsdienst.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

fatima

Re: ex-moslimers

Berichtdoor fatima » Do Aug 23, 2007 6:31 am

ibti schreef:hallo

ik ben een moslim en ik heb een artikel gelezen gelezen in DE MORGEN
over ex-moslimers.
er stond namelijk vanalles in. En ik zit nu met een vraag die mij niet gerust laat over de "ex-moslimers" nl. Waar om moet dat in de krant stan , en waarom moeten er forums en sites bestaan voor ex-moslimers
Het komt er tog gewooon op neer dat julie niet meer geovig zijn , zo een mensen zijn er milioenen in de werld en dat moet niet op de daken geschreeuwt worden vind ik. Wat maak het uit dat je gelovig bent of niet , het is uiterlijk voor uzelf dat je gelovig bent soms ook voor famillie maar daar blijft het bij. En Tot Welk punt willen jullie komen met zo'n forums op te bouwen en samen te komen als"ex-moslimers"
Ik kan er echt niet in komen dat je aandacht zoekt omdat je bent afgestapt van het islamitisch geloof , ik ben het er absoluut mee eens dat je het in open vrijheid moet kunne uiten , maar wie moet dat weten???

moest iemand mij uit mijn knopen kunnen halen, het zou fijn zijn om dan u mening te uiten

dank bij voorbaat

Lieve Ibti,

Het gaat niet om aandacht der persoon maar om het feit (helaas is het zo) dat exmoslims nog altijd niet vrijuit kan leven met zijn visie als exmoslim.

ij en ik weten dat waneer een exmoslim van zijn eerdere of aangeboren geloofsovertuigingen afstapt om zo zijn eigen koers te varen, gevaarlijk kan zijn, wat nog altijd niet wil zeggen dat men niet meer gelooft, ook zo'n verkeerde redenering.
Moslims denken vaak dat exmoslims niet meer geloven in een god, wat ook kan maar dat hoeft niet zo te zijn. Allah is nog altijd Allah en geen God en als je dan als exmoslim niet meer in Mohammed als profeet gelooft en dus ook niet meer gelooft in ZIJN gecreerde Allah maakt je nog geen ONGELOVIGE.

Geloven kun je in VELE richtingen maar geloof op de eerste plaats in jezelf en de rest zal volgen is mijn motto.
Daarbij is geloven iets wat vrij moet ontstaan, ook mensen die niet geloven, dat is ieder zijn keuze want daar staat juist DE VRIJHEID voor.

Waneer "exmoslim zijn" NORMAAL zich kan uiten, zonder enige afstoting enof dreiging van moslimkant, familie of niet, dan zal je geen exmoslims en exmoslimorganisatie's of website's meer tegen komen die strijden om als vrije mensen geaccepteerd te mogen worden en zich vrij kan uiten over zijn beleving als voormalige moslim wat NU NIET KAN WANT JE MOET VRESELIJK VOORZICHTIG ZIJN.

We zitten nu met vele exmoslims in een "evolutionaire tijd" zij moeten strijden voor NIEUWE vrijheden !!!
Ik vermoed dat dat ooit zo in de geschiedenisboeken zal komen te staan.

Mvg Fatima
twijfelende moslima

Navane

Berichtdoor Navane » Do Aug 23, 2007 10:23 am

Ashadoe schreef:hebik dat ooit gezegd? nee, nou dan.

Dat er een comité van ex-moslims is; mij best.
Maar jullie maken er zo'n heisa van, tjonge jonge

Bin Laden maakt heisa. De Saoedi's die vele miljarden uitgeven aan de bouw van moskeeen over de hele wereld exporteren zeer actief hun geloof.
Nasrallah en Achmedinezat maken ook nogal eens wat heisa.

Dan vind ik de heisa die wat ex-moslims maken nogal meevallen.

Is gewoon hun goed recht.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Sep 24, 2007 4:40 pm

ibti schreef:[...] Denk ik tog niet en trouwens als je even de geschiedenis bekijkt de islam zit volgens mij nu in de reformatie periode zoals het kristendom in 1600 en het gaat zich gewoon herhalen , we kunnen dus heel veel oorlog besparen door niet de fouten te maken die onze voorouders gemaakt hebben.
[...]

Over de geschiedenis. Wanneer werd Bonifacius vermoord bij Dokkum? Wanneer werden de Germaanse stammen gekerstend? Wanneer de Noormannen? En kijkend naar het oude Romeise rijk: wanneer begon het christendom in Turkije, Syrië en noord Afrika het algemeen aanvaarde geloof te worden?
Niet in het jaar nul. Veel later is die uitbreiding gekomen. Zo ongeveer tijdens Mohammed.
En inderdaad is nu de reformatie aan de gang onder Mohammedanen. Terug naar de geschriften, naar het leven van de eerste volgelingen. De Taliban, de deobandi, de Wahabieten, de Salafisten, de Ikhwan: allemaal stromingen die reformistisch zijn binnen de Islam. Ik kwam onderstaande tekst tegen die goed aansluit bij mijn denkbeelden hierover.
Risks in a Muslim Reformation
By Diana Muir
Sunday, August 19, 2007; Page B07

Salman Rushdie, Thomas Friedman, Nicholas Kristof and Mansour al-Nogaidan are among the well-intentioned people who have called for an Islamic Reformation. They should be careful what they wish for.

The Protestant Reformation did precede the things these men admire about modernity in the West, including women's emancipation, political liberty, scientific breakthroughs, the wealth and opportunity created by the Industrial Revolution, and permission to think freely regarding God. But all this came later, and the Reformation was only part of what brought them about.

The Reformation was a time of intense focus on God and what He requires of people. As a movement, it was enthusiastic, narrow and far from tolerant. It and the Counter-Reformation brought two centuries of repression, war and massacre to the West. It's unlikely that anyone who lived through it would consider wishing a Reformation on Muslims.

And yet, even as some hope for such a turn of events -- presuming, it seems, a certain conclusion -- a Reformation is sweeping through the Muslim world. Westerners are generally aware that the Shiite and Sunni sects of Islam are struggling for dominance in Iraq. But more broadly, the words and doctrine promoted by the Muslim Brotherhood and the Salafis or Wahhabists are eerily similar to those of our 16th-century forebears.

Like the followers of Martin Luther and John Calvin, Islamic reformers reject the interpretations of generations of scholars in favor of seeking the word of God directly in scripture. Normative Islam follows one or another school of interpretation of scripture, known as a Madhab. Careful study leads students to understand that God's word is often nuanced. Nuance is not the stuff of reform. Salafi reformers argue that Muslims should ignore generations of sages, read the Koran and Hadith for themselves, and act on the truth they find. A popular Salafi quote from the early Islamic jurist Abu Hanifa reads: When a passage (Hadith) is found to be authentic (saheeh) then that is my path (Madhab).

As Luther put it: Sola scriptura (Scripture alone).

This is heady stuff. The conviction of having the Word direct from God can empower individuals to rebuke, to command and even to kill in His name. Protestant determination to follow the word of God straight from the Bible was accompanied by a desire to purify Christianity by emulating the beliefs and practices of the early church. Hassan al Banna, founder of the Muslim Brotherhood; Sayyid Qutb, a leading Muslim Brotherhood thinker; and Ibn Wahab, the founder of modern Salafi, or Wahhabist, Islam, call upon Muslims to return to the uncorrupted beliefs and practices of early Islam and to become as pure as Salafis, or the first three generations of Muslims. To become, as it were, Puritans.

The call to purity appeals in part because in the Muslim world today corrupt holders of wealth and power resist moderate attempts at reform, much as the corrupt holders of wealth and power in the church and states in Luther's Europe resisted moderate reform.

Western pundits have debated whether Arabs who voted for Hamas or the Muslim Brotherhood in the Palestinian and Egyptian parliamentary elections were voting for the Islamist religious program or voting against corruption. Surely it was a two-for-one deal. To vote for the Muslim Brotherhood or Hamas is to vote against corruption and for returning to the purity of the days of the prophet Muhammad. This was a compelling idea when preached by Calvin. It is compelling still.

There are, of course, differences between the Protestant and Islamic reformations. In Islam today it is usually radical reformers who have reached first for the sword. In the European Reformation, things became tense when a determined minority demanded reform, but in general it was those church and state officials who held power who first resorted to violence.

In some European countries, the Reformation or the Counter-Reformation produced a rigid orthodoxy that stifled development for generations. In other countries the wars of religion were followed by the Enlightenment. Muslims might not follow a European course. They will choose whether they prefer societies shaped by Sayyid Qutb, who advocated closing the Islamic mind to everything but the ancient texts, or Ibn Rushd (also known as Averroes), who preferred the open embrace of all knowledge.

In the near term, though, the Islamic Reformation will divide Muslim society as the Reformation divided Europe. A fervent minority in many countries is already pressing for narrow interpretations on issues such as veiling, whether to listen to music and replacing secular laws with religious codes. As we have seen in Europe and more recently in Afghanistan, Muslim Puritans are likely to take over communities where they are far from being the majority. Meanwhile, the majority has yet to construct an effective ideological defense of moderation.

Diana Muir is working on a book about the history of nations and nationalism. She is the author of "Bullough's Pond; Economy and Ecosystem in New England."

+++++++++++++++++
Many of us see parallels between Islam today and Holy Roman Empire of the Middle Ages. Islam’s all encompassing socio-political-religious system is similar to the Rule of the Holy Roman Empire and the Popes who headed it up. Just as Christian morals, ideals and ideas permeated the society of the Middle Ages to its core as ruled by the Holy Roman Church, so does Islam at the beginning of the 21st Century.

Islamism is the socio-political arm of the religion of Islam just as the Catholic Church was the socio-political arm of the Holy Roman Empire. To fully recognize our enemy is too understand the roots of Islamism in Islam – not the roots as fascism. Many believe that Islamism can only be defeated when the religion of Islam itself is reformed – just as the Catholicism was reformed and helped break the power of the Holy Roman Empire and the Church.

But would such a reformation be a blessing or a curse? And what if the Islamic reformation has already begun – but not the way we’d like?

One school of thought is that the Islamic reformation is really the resurgence of Islamic fundamentalism and that it began shortly after Ataturk terminated the Caliphate and made Turkey a secular sates. In response, this produced the formation of the Muslim Brotherhood and their Islamic fundamentalist goals that are incorporated in The Project.

Now, Diana Miur in her interesting article in the Washington Post entitled Risks in a Muslim Reformation has her take on an Islamic Reformation.

A Reformation is sweeping through the Muslim world. Westerners are generally aware that the Shiite and Sunni sects of Islam are struggling for dominance in Iraq. But more broadly, the words and doctrine promoted by the Muslim Brotherhood and the Salafis or Wahhabists are eerily similar to those of our 16th-century forebears.

Like the followers of Martin Luther and John Calvin, Islamic reformers reject the interpretations of generations of scholars in favor of seeking the word of God directly in scripture. The Protestant Reformation did precede the things these men admire about modernity in the West, including women’s emancipation, political liberty, scientific breakthroughs, the wealth and opportunity created by the Industrial Revolution, and permission to think freely regarding God. But all this came later, and the Reformation was only part of what brought them about.

The Reformation was a time of intense focus on God and what He requires of people. As a movement, it was enthusiastic, narrow and far from tolerant. It and the Counter-Reformation brought two centuries of repression, war and massacre to the West. It’s unlikely that anyone who lived through it would consider wishing a Reformation on Muslims.

The conviction of having the Word direct from God can empower individuals to rebuke, to command and even to kill in His name. Protestant determination to follow the word of God straight from the Bible was accompanied by a desire to purify Christianity by emulating the beliefs and practices of the early church. Hassan al Banna, founder of the Muslim Brotherhood; Sayyid Qutb, a leading Muslim Brotherhood thinker; and Ibn Wahab, the founder of modern Salafi, or Wahhabist, Islam, call upon Muslims to return to the uncorrupted beliefs and practices of early Islam and to become as pure as Salafis, or the first three generations of Muslims. To become, as it were, Puritans.

It doesn’t take a Ph.D to see that stifling Puritanism is what fundamentalist Islam teaches today.

The call to purity appeals in part because in the Muslim world today corrupt holders of wealth and power resist moderate attempts at reform, much as the corrupt holders of wealth and power in the church and states in Luther's Europe resisted moderate reform.

Western pundits have debated whether Arabs who voted for Hamas or the Muslim Brotherhood in the Palestinian and Egyptian parliamentary elections were voting for the Islamist religious program or voting against corruption. Surely it was a two-for-one deal. To vote for the Muslim Brotherhood or Hamas is to vote against corruption and for returning to the purity of the days of the prophet Muhammad. This was a compelling idea when preached by Calvin. It is compelling still.

She did see differences between the Reformation and the changes going on in Islam today. In Islam, it’s the radical reformers who reach for the sword. In the Reformation, it was those in power - the Church and state officials- who resorted to violence.

Her conclusion?

In the near term, though, the Islamic Reformation will divide Muslim society as the Reformation divided Europe. A fervent minority in many countries is already pressing for narrow interpretations on issues such as veiling, whether to listen to music and replacing secular laws with religious codes. As we have seen in Europe and more recently in Afghanistan, Muslim Puritans are likely to take over communities where they are far from being the majority. Meanwhile, the majority has yet to construct an effective ideological defense of moderation.

It’s a devil’s choice today in Islamic countries. Support the secular dictators who have little chance of instituting western freedoms in their countries and who fuel the types of Islamic fundamentalism that is happening today – or support the growing influence of those who would take Islam back to the 7th century.

The choices are not pretty but we need to establish some kind of strategy that will help us walk a middle path.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

tomc

Berichtdoor tomc » Ma Sep 24, 2007 5:32 pm

These people want an easy way out. But who here believes that there will be an easy way out ?

They want all these pesky muslims to just go away and die. Because otherwise, they might disrupt their parties.

And truly, I feel the same (except for the die part). But multiculturalism and postmodernism isn't the answer. At all.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 24, 2007 5:34 pm

Je kan op dit forum gewoon in het Nederlands schrijven Tomc. :razz:
Weet je nog hoe dat moet?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

tomc

Berichtdoor tomc » Ma Sep 24, 2007 5:38 pm

Ariel schreef:Je kan op dit forum gewoon in het Nederlands schrijven Tomc. :razz:
Weet je nog hoe dat moet?

Ik ben zeer blij dat het forum terug is.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 24, 2007 5:45 pm

En wij zijn blij dat jij er ook weer bij bent Tomc.
Welkom terug.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Terug naar “Commentaar van Lezers”