opvatting over de hel, bij islamieten

Moderator: M

Ashadoe

Berichtdoor Ashadoe » Za Jul 14, 2007 5:33 pm

Ariel schreef:Lieve Laura, Ik zou het in je mooie hoofdje willen slaan.
De hel bestaat niet.
Zeker niet de hel die in Islam afgebeeld word.
Maak je maar niet druk. Je komt zo wie zo niet in de hel. Moslim of geen Moslim.
Je kan wel zelf je hel op aarde schapen, en dat is wat jij aan het doen ben door zo bang voor de hel te zijn.
Word wakker meisje. Ik ben er van overtuigd dat ik tegen een muur spreek nu, maar ga AUB op onderzoek uit.
Nogmaals...
Er is geen hel.

haha, zal ik het eens doen? :smile: gewoon voor de lol.
this toch vakantie :razz:

zul jij dan ook eens onderzoeken naar de schoonheid van islam?
Allah is de Alwetende!

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jul 14, 2007 9:01 pm

Ashadoe schreef:Als ik zeg dat ik niemand de hel toewenst, dan is dat zo. Daar kan jij niks over zeggen.

Tuurlijk kan ik dat wel.
Ik herhaal namelijk alleen maar wat jij zegt. Wanneer jij allah in alles volgt ben jij toch een voorstander van de hel? Die hel heeft allah verdorie zelf bedacht :shock:

Ik wijd mijn leven met trouw aan Allah, waarna ik met Allah's wil het Paradijs binnentreedt. Als moslima ben ik een voorstander van alles wat Allah mij heeft gezegd te doen. Als een een voorstander bent van de hel, ben je vóór de hel. En dat ben ik absoluut niet.

Je vindt dus niet dat kafir naar de hel moeten?
Je vindt dus dat allah het niet helemaal goed doet?

Geen een moslim is een voorstander van de hel. Wie wil er in godsnaam naar de hel? Ik zal nooit naar de hel willen.

Precies. Uit angst voor die hel ben jij moslima.
Jij wilt niet naar de hel. De kwestie echter is of jij vindt dat ongelovigen naar die hel moeten als straf voor het niet geloven in en/of volgen van allah.
Daar is de hel toch voor bedoeld?

De hel is een slechte bestemming, een verschrikkelijke plek. Wij mensen kunnen ons dat eigenlijk niet voorstellen.

Volgens mij staat er toch een zeer gedetailleerde beschrijving van die islamitische hel?

Je kan het geloven of niet. Wel gaan zeuren waarom, als Allah om ons geeft, Hij niet iedereen heeft geleidt. Je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. De eerste stap moet je altijd als eerste zetten.

Wie zeurt hier om leiding van allah?

Zeg me eens, als je iets wil bereiken in je leven, moet je toch ook uit je stoel komen? Dat komt toch niet naar je toegewandeld?
Als jij wil dat je door God geleidt wordt, zul je toch zijn weg moeten zoeken.

Voor wat zou ik geleid moeten worden door allah? Ik kan het allemaal prima zelf. Waar heb jij "leiding" voor nodig? Wat kun je niet?

De Tekenen zijn er duidelijk. De Boodschappers zijn bij onze voorvaderen geweest. De Koran is er met de duidelijke boodschap.

Heb je die "tekekenen" weer. Wanneer je dan vraagt WAT die tekenen dan zijn krijg je als antwoord: "omdat de aarde bestaat en de koran".
Wat moet ik hiermee?

Als je dat niet wilt doen, te lui bent of te hoogmoedig (doordat je niet gelooft), tsja dan moet je het zelf weten.

Iemand die niet gelooft = lui?
Die link kan ik niet helemaal plaatsen.
je zegt dus dat iemand die niet volgens vastgestelde paden leeft en zelf overal moet nadenken en zijn eigen pad moet uitstippelen...=... lui?
Wat is is dan iemand die alleen maar doet wat hem gezegd word en het "nadenken" aan anderen overlaat en het resultaat van dat "denken door anderen" in een boekje opzoekt?
Zo iemand is uiterst actief, inventief en druk bezig?
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Jul 15, 2007 10:48 pm

Oh, maar de Hel zullen jullie allemaal proeven. Wees daar maar zeker van.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Jul 15, 2007 11:03 pm

Chaimae schreef:Oh, maar de Hel zullen jullie allemaal proeven. Wees daar maar zeker van.

En... wederom... zoals gewoonlijk....een uiterst intelligente en inhoudelijke reactie...van... jawel..ons forumclowntje....Chaimae... :D
Amorele atheistische nitwit

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jul 15, 2007 11:05 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:Oh, maar de Hel zullen jullie allemaal proeven. Wees daar maar zeker van.

En... wederom... zoals gewoonlijk....een uiterst intelligente en inhoudelijke reactie...van... jawel..ons forumclowntje....Chaimae... :D

nou, raar genoeg kan ze ons geeneens missen ginder in Marokko!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Bernie

Berichtdoor Bernie » Ma Jul 16, 2007 12:23 am

Als ik mag kiezen tussen het paradijs met vrome moslims daarin, of de hel met allemaal gezellige ongelovigen, boeddhisten, christenen, hindoes, dan weet ik het wel.

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jul 16, 2007 8:41 pm

allemaal gezellige ongelovigen, boeddhisten, christenen, hindoes,

Zelfs zonder vuur en lijfstraffen is dit voor een Moslims de hel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Ma Jul 16, 2007 8:58 pm

Liever met mijn vrienden gezellig in de hel dan heel de dag met baardmannen en hoofdoeken in de hemel te moeten bidden.

tomc

Berichtdoor tomc » Di Jul 17, 2007 1:39 am

Jij gaat zelfs volgens jouw eigen pedofielreligie naar de hel, Chaimae. Dus dat wordt gezellig samen dan.

Natuurlijk ga jij ook nog eerst je leven helemaal verknallen, en dan naar de hel. Kwestie ... euhm ... wel de reden dat je dat doet is mij niet helemaal duidelijk. Kan je het es uitleggen, Chaimae ?

Vergeet niet dat hypocrisie, gelijk die van jouw die er hier constant is, is de onvergeefbare zonde in islam he. Dus wat je ook verder doet "allah" zijn oordeel over jou is al lang geveld.

Met mannen naar school met gaan, en tegen beter weten in beweren dat dat mag, muziek, televisie, andere dingen studeren dan de islam, en vervolgens weigeren de islam te bestuderen, vrijuit en ongescheiden met mannen praten, de lijst kent gewoon geen einde ... wat ga je zeggen tegen je allahtje ? "oh sorry ik wist et ni" (gevolgd door hihihi ?)

Je eigenaar (want als moslima ben je maar een slavin, en mag je niet meer dan 50 km van je eigenaar komen he) is toch mee op vakantie mag ik hopen ? En hij laat je toch nooit of te nimmer alleen hoop ik ?

Vertel eens Chaimae hoe je hierover denkt. Want constant bevestig je tegen ons dat je je eigen "wetten" constant breekt, zonder schaamte te voelen. Daarenboven ben je een vrouw en dus gebrekkig volgens jouw pedofiele profeet. Je geeft niets aan de armen, en segregatie ... dat bestaat volgens jouw niet.

Alle verwacht je nu dat wij je geloven ?

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Jul 22, 2007 7:28 pm

Monique schreef:

En de domoor Monique gaat er weer plichtmatig op in en doet precies wat Chaimae van haar verwacht.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Jul 22, 2007 7:28 pm

tomc schreef:

Jij gaat zelfs volgens jouw eigen pedofielreligie naar de hel, Chaimae. Dus dat wordt gezellig samen dan.

Natuurlijk ga jij ook nog eerst je leven helemaal verknallen, en dan naar de hel. Kwestie ... euhm ... wel de reden dat je dat doet is mij niet helemaal duidelijk. Kan je het es uitleggen, Chaimae ?

Vergeet niet dat hypocrisie, gelijk die van jouw die er hier constant is, is de onvergeefbare zonde in islam he. Dus wat je ook verder doet "allah" zijn oordeel over jou is al lang geveld.

Met mannen naar school met gaan, en tegen beter weten in beweren dat dat mag, muziek, televisie, andere dingen studeren dan de islam, en vervolgens weigeren de islam te bestuderen, vrijuit en ongescheiden met mannen praten, de lijst kent gewoon geen einde ... wat ga je zeggen tegen je allahtje ? "oh sorry ik wist et ni" (gevolgd door hihihi ?)

Je eigenaar (want als moslima ben je maar een slavin, en mag je niet meer dan 50 km van je eigenaar komen he) is toch mee op vakantie mag ik hopen ? En hij laat je toch nooit of te nimmer alleen hoop ik ?

Vertel eens Chaimae hoe je hierover denkt. Want constant bevestig je tegen ons dat je je eigen "wetten" constant breekt, zonder schaamte te voelen. Daarenboven ben je een vrouw en dus gebrekkig volgens jouw pedofiele profeet. Je geeft niets aan de armen, en segregatie ... dat bestaat volgens jouw niet.

Alle verwacht je nu dat wij je geloven ?
En ook tomc is weer zo dom dat hij zich laat leiden door Chaimae.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 22, 2007 7:33 pm

Weet je wat Iznogoodh, jij zorgt voor een paar intelligente moslims en dan gooien we Chaimae er af, en zeggen tegen haar dat ze pas terug mag komen als ze op een intelligente en normale manier kan discussiëren.
Wat denk je er van.
Succes.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Jul 22, 2007 7:36 pm

Ariel schreef:Weet je wat Iznogoodh, jij zorgt voor een paar intelligente moslims en dan gooien we Chaimae er af, en zeggen tegen haar dat ze pas terug mag komen als ze op een intelligente en normale manier kan discussiëren.
Wat denk je er van.
Succes.

Vriendelijke groet.
Ik denk dat je een rund bent.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 22, 2007 7:39 pm

Dat zelfde denk ik namelijk ook van jou.
:D
Is er geen andere site waar je op een hoger niveau kan discussiëren?
Van mij mag je.
\Ik ben jou een beetje zat.

Vriendelijke groet, en een prettige avond of leven toegewenst.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Zo Jul 22, 2007 7:41 pm

Ariel schreef:Dat zelfde denk ik namelijk ook van jou.
:D
Is er geen andere site waar je op een hoger niveau kan discussiëren?
Van mij mag je.
\Ik ben jou een beetje zat.

Vriendelijke groet, en een prettige avond of leven toegewenst.
Val dood, gedegeneerde Belg. Je laat je met je andere domme Belgen al maanden door een Moslima inpakken.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Jul 22, 2007 8:22 pm

Iedereen behalve The Holy Iznogoodh is getikt.....
Maar dat weten we toch allang.

Zoals ik al zei Iznogoodh......
Als je niet tegen drank kunt moet je de fles laten staan!!!!!!!!!!!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 22, 2007 11:18 pm

Iznogoodh is voor een week op non actief gezet.
Ik hoop dat hij zijn roes over een week uitgeslapen heeft.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Ma Jul 23, 2007 9:36 am

zo zeg, ik heb met stijgende verbazing/ergernis de uitlatingen van Iznogood gevolgt. Wat is er met die gozer aan de hand????

Ben benieuwd of dat weekje verplichte rust hem goed zal doen.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Jul 23, 2007 10:11 am

En, Chaimae, verheug je je daarover?
En in jouw beeld van Allah, zal die zich ook wat amuzeren met het eeuwig martelen van mensen?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

gideong

Berichtdoor gideong » Ma Jul 23, 2007 11:16 am

Ketter schreef:

En, Chaimae, verheug je je daarover?
En in jouw beeld van Allah, zal die zich ook wat amuzeren met het eeuwig martelen van mensen?

Ha Ketter, fijn dat je er bent.

Net als regels die een eigen leven gaan leiden, gaan ook begrippen/beelden een eigen leven leiden. De gedachte van rechtvaardigheid na de dood is op zich begrijpelijk. Het dan fantaseren van beelden en mythen is begrijpelijk. Het verabsoluteren van dergelijke verhalen is de valkuil waar allerlei letterfanaten in vallen. Letterfanaten vallen in hun eigen valkuil hel.

Nog erger is dat simpele bange zielen zich zo door anderen hun vrijheid en menszijn laten afnemen.

En, Inderdaad, nog erger om te geloven in het toekomstige lijden van mensen die jouw mythe niet delen.
De boom herken je aan zijn vruchten

Terug naar “Commentaar van Lezers”