Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Moderator: M

Plaats reactie
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Bericht door Chaimae »

Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan. Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.


MvG?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Waar heeft iemand op dit forum geprobeert om afbreuk te doen op koranteksten?

Volgens mij wordt hier hoofdzakelijk aangetoond hoe totalitair, verdorven, en tegenstrijdig die teksten zijn, en tot wat voor daden ze de aanhangers van de bijbehorende sekte aanzetten...
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Inderdaad, ze spreken immers voor zichzelf :

het is verboden om chaimae als iets anders te zien dan een leugenachtige, misleidend, domme en oneerlijke vrouw.

Koran 33:36 en een hadith die Chaimae heel goed kent. Of liegt je pedofieltje, Chaimae ?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Bericht door Bernie »

Chaimae schreef:Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan. Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.
Beste Chaimae,

Als ik moslim zou zijn, zou ik mij sowieso al ernstig zorgen maken over het leven na de dood. Dit omdat 999 van de 1.000 mensen naar de hel gaat volgens Mohammed !

Volume 6, Book 60, Number 265:

Narrated Abu Said Al-Khudri:

Bukhari volume 6 boek 60 nr. 265

The Prophet said, "On the day of Resurrection Allah will say, 'O Adam!' Adam will reply, 'Labbaik our Lord, and Sa'daik ' Then there will be a loud call (saying), Allah orders you to take from among your offspring a mission for the (Hell) Fire.' Adam will say, 'O Lord! Who are the mission for the (Hell) Fire?' Allah will say, 'Out of each thousand, take out 999.' At that time every pregnant female shall drop her load (have a miscarriage) and a child will have grey hair. And you shall see mankind as in a drunken state, yet not drunk, but severe will be the torment of Allah." (22.2) (When the Prophet mentioned this), the people were so distressed (and afraid) that their faces got changed (in color) whereupon the Prophet said, "From Gog and Magog nine-hundred ninety-nine will be taken out and one from you. You Muslims (compared to the large number of other people) will be like a black hair on the side of a white ox, or a white hair on the side of a black ox, and I hope that you will be one-fourth of the people of Paradise." On that, we said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "I hope that you will be) one-third of the people of Paradise." We again said, "Allahu-Akbar!" Then he said, "(I hope that you will be) one-half of the people of Paradise." So we said, Allahu Akbar."

Stel je eens voor: al die gebeden op tijd verrichten, de zakaat betalen, misschien lukt het om een bedevaart naar Mekka te maken.... Dit doe je allemaal zoals jou is geleerd, om Allah te dienen..

En dan nog is de kans 99,9 % dat je in de hel belandt !

Gelukkig is God niet zo wreed als Mohammed leert, want hier zou ik behoorlijk depri van worden.

Ma salama
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan. Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.


MvG?
Ik denk, dat dat heel juist is, Chaimae.

Ik denk wel dat sommige Moslim-supremacisten geen kritiek lusten omdat zo hun machtspositie afgebroken wordt. Maar voor de meeste gewone Moslims is dat juist.

Het spijtige is, dat die eerste bende groot genoeg is om die kritiek nodig te maken - zie maar naar de menselijke situatie in Moslimlanden. We hebben hier in Europa al genoeg onrecht, dictators en miserie genoeg (religieus en ander) gekend om te weten dat elke absolute dogmatisch denkwijze vraagt om een stevige portie kritiek.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan.
De enige waarheid over het volgende leven, is dat het zich afspeelt in duisternis.
Vergeet je eeuwigdurend heil. Het is niet meer dan een illusie.
Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.
Er is enkel letterlijke interpretatie mogelijk van de Koran.
Oorlog betekent oorlog en geen vrede zoals Moslims ons willen wijsmaken.[/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan.
Dat argument wordt in de Nigeriaanse scam-emails (419 fraud) ook gebruikt:
Ik kan ze maar beter geloven, want anders zou ik veel geld mislopen..
Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.
Niet-kritisch onderzoek dient inderdaad altijd met argwaan worden bekeken.
Maar om een andere reden dan hier gegeven wordt..
RTFM
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:Wanneer aan het goddelijke karakter van de korantekst afbreuk zal worden gedaan, wordt ook afbreuk gedaan aan het geloof in het leven na de dood, hierbij komt dus het eeuwigdurende heil van de Moslims in het hiernamaals op het spel te staan. Dit heeft tot gevolg dat Moslims argwanend zijn t.o.v kritiek, dan wel niet kritisch onderzoek van de Korantekst.


MvG?
Aha eindelijk, daar hebben we de koe bij de horens.
Dus het eeuwig lot hangt af van geloof in leven na dood en de koran op zich.
Toch wel weer een vet verschil met wat Jezus zegt, niet die karikatuur Isa, maar de echte levende historische Jezus.
Ten eerste is leven na de dood er altijd. Of beter gezegd bestaan na de dood, of dat dan zegen of vloek is hangt ervan af.
Raar hé dat we vandaag in de kerk juist daarover gepreekt is.

Johannes 17

1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar den hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw Zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.
2 Gelijkerwijs Gij Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun het eeuwige leven geve.
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.

en,
Johannes 3

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.


Hierin stelt de koran zich tegenover Gods Zoon en ademt de geest van de antichrist uit vlg:

1 Johannes 2

18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.
24 Hetgeen gijlieden dan van den beginne gehoord hebt, dat blijve in u. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, zo zult gij ook in den Zoon en in den Vader blijven.

En ga ook maar eens kijken in een echte boijble, niet die vervalsingen van Judas en thomas-evangeli, maar de statenvertaling of de King-James en sla een boek openbaring 6:20 erop na.
Met nog een verwijzing naar 1 Korth 15 en het boek Job19:25 waain Job getuigt van de opstanding ten leven.
Want er is ook een opstanding den dode:

Het uur komt,
dat allen die in graven zijn, naar Zijn stem zullen horen,
en zij zullen uitgaan,
wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven,
wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel"
(Joh.5:28-29).


Want eeuwig leven betekent niet "niet bestaan of niet leven"maar heeft te maken met "soort van bestaan" na de dood.
Eeuwig leven hangt niet van de koran af, maar van relatie met een persoon. Christendom is geen religie geloven , maar in relatie staan met... Geloven kunt ge in een ideologie of een boek (los ervan of het dan nog waar is of nie), maar relatie kan alleen met een persoon.

En vermits de koran de bijbel tegenstreekt en goddelijk gezag opeist, die het niet toekomt, is de koran een dief en pleegt plagiaat.
Chaimae ik hoop voor u eigenste bestwil dat de Heer u eens (figuurlij) met de kop tegen de muur laat lopen dat ge een geestelijke hersenschudding krijgt en eens seriieus gaat kiezen.
Want het is kiezen als ge toch over de hemel hebt en er naar toe wil. God dwingt niemand in de hemel, ge zult zelf moeten kiezen en vermits er naar één weg is.. Maar die kent ge trouwens goed, ge kunt u niet verschuilen achter""ik wist het niet".
Ik hoop niet dat ge straks bij beoordeling voor Gods troon moet staan en bekennen: ik wou het niet weten, maar wist het wel want stropke bleef maar zagen erover. :roll:

En trouwens als we nix om u gaven bleven we niet zagen, tis makkelijker te zeggen (hoewel soms goessting heb) , barst eigenwijs puberke.
Maar er komt een moment en da ligt niet aan mij, dat God zegt :stop. Dan wordt er niet meer opgewezen. Ge hebt u eigen verantwoording en reeds zivaak gehoord dat God een keus verwacht. En Hij heeft gelukkig meer geduld dan ik. :wink:

En soms heb ik goesting om eens naar Twente te komen en miss gebeurd dat wel. Maar als ik ooit in Enschede rond loop kent ge mij toch niet want ik kom niet in harnas, maar incognito. :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Re: Waarom Moslims zo slecht tegen kunnen.

Bericht door Skeptic551 »

stropke schreef: Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
(...)
Maar als ik ooit in Enschede rond loop kent ge mij toch niet want ik kom niet in harnas, maar incognito. :lol: :lol:
Dat geloof in een antichrist maakt het geestelijk functioneren van Stropke ook niet helderder ....
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

nou, volgens mij was Stropke helderder dan ooit toen hij dit schreef bulb:

klasse Stropke !!!!!
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

Ruth schreef: nou, volgens mij was Stropke helderder dan ooit toen hij dit schreef
Hoe duister Stropke gewoonlijk is in zijn harnas, weet ik niet.
Het is relatief wat je helder noemt.
Het afbeelden van harnassen vind ik niet helder.

Wie serieus in een antichrist gelooft, moest maar beter niet roepen over de onredelijkheid van anderen.

Ook kan de tekst misschien nog zó worden opgevat dat hij zelf de antichrist is ?
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Plaats reactie