Met alle respect..

Moderator: M

Chaimae

Met alle respect..

Berichtdoor Chaimae » Ma Aug 06, 2007 11:48 pm

Met alle respect voor de FFI-leden, maar jullie instrument is nogal ongenuanceerd en gaat vrijwel nooit verder dan de bekende leuzen. Het is altijd hetzelfde hier, en komt me ne zon beetje de strot uit.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Thomas

Re: Met alle respect..

Berichtdoor Thomas » Ma Aug 06, 2007 11:50 pm

Chaimae schreef:Met alle respect voor de FFI-leden, maar jullie instrument is nogal ongenuanceerd en gaat vrijwel nooit verder dan de bekende leuzen. Het is altijd hetzelfde hier, en komt me de strot uit.

Ok. Wat zijn dan de bekende leuzen Chaimae???

en nu???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Aug 06, 2007 11:52 pm

Wat is er met je aan de hand schat?
Vertel eens wat je dwars zit.
Ben je de zon zat?
Het vriendje is niet verliefd op je? :shock:
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Aug 06, 2007 11:55 pm

-De vrouw heeft geen rechten.
- Islam zet mensen aan tot haat en geweld.

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Aug 06, 2007 11:57 pm

Ariel schreef:Wat is er met je aan de hand schat?
Ben je de zon zat?

Neee, ben nog niet zwart. En heb het prima naar mijn zin in Marokko.
Niet gezien.

Ik ben jullie zat, zoals je zonet al hebt gelezen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 07, 2007 12:02 am

Tja, de waarheid is hard lieverd.
Ik ben Islam zo nu en dan ook spuugzat.
Maar ja, no rest for the wicked
Ik moet wel door gaan met het bestrijden van de bekende leuzen, zoals Islam is vrede, Mohammed was het beste mens dat ooit geleefd heeft, en er is geen dwang in Islam.
Jij doet het niet voor me.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Aug 07, 2007 8:18 am

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Wat is er met je aan de hand schat?
Ben je de zon zat?

Neee, ben nog niet zwart. En heb het prima naar mijn zin in Marokko.
Niet gezien.

Ik ben jullie zat, zoals je zonet al hebt gelezen.

Wellicht ben je de realiteitszin van niet-moslims zat.
Wellicht kan je op je vakantieadres jezelf nuttig maken en kijken of daar wellicht een betere toekomst voor je ligt.
Hier in Nederland lijkt jouw meest waarschijnlijke toekomst die van een achterlijke en funda moslima temidden van normalen te zijn.
Toch raar dat je met je waardeloze pakketje moslimachterlijkheden steeds opnieuw de normalen opzoekt die jou consequent met je moslimneusje op de feiten blijven drukken.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Di Aug 07, 2007 9:35 am

Chaimae schreef:-De vrouw heeft geen rechten.
- Islam zet mensen aan tot haat en geweld.

En zo kan ik nog wel doorgaan.

En terecht dat we daarover aan de gang blijven.
De vrouw heeft geen rechten volgens de Koran
De koran zet mensen aan tot haat .
Dat is namelijk wat er in de koran staat Chaimae.
Dat jij dat niet wil inzien zegt alles over JOUW en niets over FFI!!!

Maar als je ons zat bent is er een heel eenvoudige oplossing: NIET MEER INLOGGEN......
Context???

Uitleg???

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Aug 07, 2007 10:02 am

Beste Chaimae,

Chaimae schreef:-De vrouw heeft geen rechten.

Geen rechten is fout natuurlijk. Wel veel minder rechten dan de man.
Kijk naar Afghanistan en Iran.

Chaimae schreef:- Islam zet mensen aan tot haat en geweld.

Gelukkig trappen er niet zo heel erg veel Moslims in hé. Maar kijk naar de terroristen, kijk naar die ex-moslim die in Nederland in mekaar is geslagen, kijk naar de homo's die in België worden belaagd.

Zolang dat onrecht blijft bestaan vrees ik dat we nog wat moeten doorgaan met de leuzen, vind je niet?

Overigens, beste Chaimae, het is ook eigen aan religieus fanatisme om te gaan gooien met slogans. Wat moet ik hier lezen van goeie mensen zoals jij en Islaminside? "Ongeloof is de bron van alle kwaad" (yeah, right), "Als je niet in God gelooft ga je naar de hel" (is dat zoiets als 'm'n afgod is kwaadaardiger dan de jouwe!'), "De vrouw is als een diamant in Islam" (kostbaar, maar nog steeds een bezit dus).

Nu, de Koran, en het is niet het enige 'religieus' boek zonder waarom, is een setje van regels. Regels waar bijna nooit een "waarom" wordt bij vermeldt. En een regel of kreet zonder "waarom" is een slogan.

Als er overigens een 'waarom' had bijgestaan was er ondertussen duidelijk bewijs dat het onzin is, dat toch gewoon verworpen zou worden als ander bewijs zoals die 6 dagen waarin de wereld zou zijn geschapen een duidelijk bewijs is dat het allemaal "fantasy" is.

Maar goed, wat bedoel je eigenlijk met 'religieus nationalisme', van plan hier een islamitische staat te stichten waarmee je andersdenkenden kunt onderwerpen? :)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 07, 2007 11:01 am

Een addict in al haar glorie.

Zit Chaimae ginder rustig op verlof te wezen in Motherland Marokko, kan ze het niet laten naar een internetshop te gaan om FFI te bezoeken (men zou denken dat er in Marokko interessantere dingen te bezoeken zijn), en voelt ze zich nog geneigd om ons wat te komen schofferen???

Te weinig sociale contacten ginder als "vrouw" Chaimae? Enkel mogen praten met de tantes en de nichtjes of zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 07, 2007 11:47 am

Manon schreef:Een addict in al haar glorie.

Zit Chaimae ginder rustig op verlof te wezen in Motherland Marokko, kan ze het niet laten naar een internetshop te gaan om FFI te bezoeken (men zou denken dat er in Marokko interessantere dingen te bezoeken zijn), en voelt ze zich nog geneigd om ons wat te komen schofferen???

Te weinig sociale contacten ginder als "vrouw" Chaimae? Enkel mogen praten met de tantes en de nichtjes of zo?

Als ik zelf op vakantie ben bezoek ik ook regelmatig een internetcafé. Er zijn ook interessantere dingen dan internetten, maar soms is het leuk om ff contact te hebben met thuisfront of vrienden of weet ik veel wie, en ja dan bezoek je mischien ook wel even het forum om te kijken. Daarom vind ik het een beetje lullig als je zegt te weinig sociale contacten als ''vrouw''.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 07, 2007 12:04 pm

Ik vind het ook heerlijk om mijn laptop mee te nemen op vakantie en zo nu en dan op internet te gaan faith.
Maar wat Manon bedoelt is dat in islamitische landen meisjes geen contact met jongens mogen hebben, en waarschijnlijk ook niet alleen op stap mogen ,en dat als je al 4 weken met je familie ( nichten tantes) opgescheept zit , je dat een beetje zat wordt.
Als vrouw ben je nu eenmaal meer gebonden als jongen. Die kunnen de hort op.
Het leven in Marokko is nu eenmaal anders dan in Nederland.
Maar vermoedelijk heeft Chaimae daar weinig last van.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Aug 09, 2007 7:33 pm

Ariel schreef:Ik vind het ook heerlijk om mijn laptop mee te nemen op vakantie en zo nu en dan op internet te gaan faith.
Maar wat Manon bedoelt is dat in islamitische landen meisjes geen contact met jongens mogen hebben, en waarschijnlijk ook niet alleen op stap mogen ,en dat als je al 4 weken met je familie ( nichten tantes) opgescheept zit , je dat een beetje zat wordt.
Als vrouw ben je nu eenmaal meer gebonden als jongen. Die kunnen de hort op.
Het leven in Marokko is nu eenmaal anders dan in Nederland.
Maar vermoedelijk heeft Chaimae daar weinig last van.

Daar heeft Chaimae inderdaad weinig last van. Ik heb een sterk vermoeden dat de meesten hier denken dat de vrouwen het hier in Marokko niet al te goed hebben, en niet kunnen genieten van de vrijheid dat een westers vrouw heeft, wat tevens niet zo is. De vrouwen hier zijn zo modern als het maar kan, en houden zich nauwelijks of niet aan de regels van de Islam, ik ben er van geschrokken. :shock:

Ik heb het prima naar mijn zin in Marokko, niks familiegedoe. We hebben een eigen huis, en met mijn familie wil ik niks te maken mee hebben, en dat weten ze maar al te goed, na alles wat er gebeurd is.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Do Aug 09, 2007 8:58 pm

Daar heeft Chaimae inderdaad weinig last van. Ik heb een sterk vermoeden dat de meesten hier denken dat de vrouwen het hier in Marokko niet al te goed hebben, en niet kunnen genieten van de vrijheid dat een westers vrouw heeft, wat tevens niet zo is. De vrouwen hier zijn zo modern als het maar kan, en houden zich nauwelijks of niet aan de regels van de Islam, ik ben er van geschrokken.

Aha, nu geef je zelf toe... mensen houden zich niet aan de regels van de koran (voornamelijk vrouwen) want je zegt dat wij denken dat vrouwen het niet goed hebben en niet kunnen genieten van de vrijheid zoals de westerse vrouw die kent, MAAR DAT IS NIET ZO, want ze houdt zich niet of nauwlijks aan de regels van de koran...

:? :? :?

DUS als ze zich wel aan de regels van de koran houden hebben ze het niet goed en kennen ze geen vrijheid? :roll: Dat is in feite wat jij hier zegt.

Dankjewel daarvoor, dan hoeft dat geen verdere discussie te zijn :wink:

Freya

Berichtdoor Freya » Vr Aug 10, 2007 7:43 am

Anneke schreef:Aha, nu geef je zelf toe... mensen houden zich niet aan de regels van de koran (voornamelijk vrouwen) want je zegt dat wij denken dat vrouwen het niet goed hebben en niet kunnen genieten van de vrijheid zoals de westerse vrouw die kent, MAAR DAT IS NIET ZO, want ze houdt zich niet of nauwlijks aan de regels van de koran...

DUS als ze zich wel aan de regels van de koran houden hebben ze het niet goed en kennen ze geen vrijheid? :roll: Dat is in feite wat jij hier zegt.

Goed gezien Anneke!

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Nov 25, 2007 4:20 am

Nou ik kan chaima wel begrijpen......als ik een beetje goed lees....lijkt het wel 'Met zijn allen tegen chaimae.' Dat is niet lief he mensen.

Chaimae.... ik was van de zomervakantie ook in marokko PRACHTIG weer....mooie strand lekkere avonden.....echt genoten.

Maar chaima....over die leuzen......als je goed kijkt zie je ook dat er andere dingen zijn.......

Tuurlijk komen jou genoemde leuzen sterk naar voren, dat weet ik ook......maar er zijn ook andere dingen, die bijvoorbeeld met integratie te maken hebben enzo.....

Kijk maar goed....en gij zult het goede vinden.....
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Nov 25, 2007 10:52 am

Hayat schreef:Nou ik kan chaima wel begrijpen......als ik een beetje goed lees....lijkt het wel 'Met zijn allen tegen chaimae.' Dat is niet lief he mensen.

Chaimae.... ik was van de zomervakantie ook in marokko PRACHTIG weer....mooie strand lekkere avonden.....echt genoten.

Maar chaima....over die leuzen......als je goed kijkt zie je ook dat er andere dingen zijn.......

Tuurlijk komen jou genoemde leuzen sterk naar voren, dat weet ik ook......maar er zijn ook andere dingen, die bijvoorbeeld met integratie te maken hebben enzo.....

Heeee Hayat, long time no see.

Vertel eens wat je bedoeld met: "maar er zijn ook andere dingen, die bijvoorbeeld met integratie te maken hebben enzo....."???

Met vr.gr.

Thomas
Context???

Uitleg???

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Nov 25, 2007 12:52 pm

Hayat schreef:Nou ik kan chaima wel begrijpen......als ik een beetje goed lees....lijkt het wel 'Met zijn allen tegen chaimae.' Dat is niet lief he mensen.

Selaam aleykum,

Dat is een tijdje terug.
Marokko is een prachtige land. Waar in Marokko heb jij je zomer doorgebracht? Ik heb heel de zomer in Tetouan doorgebracht en het was geweldig.

Ik woon naast een moskee en hoor vijf keer per dag de Adhaan. Dat is uiteraard prachtig en ontroerend om aan te horen.

Ik lig niet wakker van hetgeen wat hier wordt verkondigd. Ik heb mijn waarheid gevonden. Religieuze ethiek kan een inspiratie zijn voor het goede leven, mits het juist geïnterpreteerd wordt.

''Allah wil slechts het makkelijke voor u, en Hij wenst u niet in moeilijkheden te brengen."

Ik hou van de Islam en Allah met heel mijn hart. Ik zal dit nooit en voor niemand opeven. Sta open voor de waarheid, en de waarheid zal voor jou open staan.

Moge Allah ze leiden.
Selaam aleykum.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Nov 25, 2007 12:58 pm

Anneke schreef:
Daar heeft Chaimae inderdaad weinig last van. Ik heb een sterk vermoeden dat de meesten hier denken dat de vrouwen het hier in Marokko niet al te goed hebben, en niet kunnen genieten van de vrijheid dat een westers vrouw heeft, wat tevens niet zo is. De vrouwen hier zijn zo modern als het maar kan, en houden zich nauwelijks of niet aan de regels van de Islam, ik ben er van geschrokken.

Aha, nu geef je zelf toe... mensen houden zich niet aan de regels van de koran (voornamelijk vrouwen) want je zegt dat wij denken dat vrouwen het niet goed hebben en niet kunnen genieten van de vrijheid zoals de westerse vrouw die kent, MAAR DAT IS NIET ZO, want ze houdt zich niet of nauwlijks aan de regels van de koran...

Vrijheid bestaat niet.
Haal het woordje vrijheid dus maar uit je hoofd.
Het is een begrip dat talloze toepassingen kent, van complexe en zeer genuanceerde vrijheidsopvattingen.
Vrijheid is echter minder eenduidig , en wordt daarom vaak als een grensbegrip bepaald; niemand kan immers al zijn of haar begeerten vervullen zonder met die van anderen in botsing te komen.

Alba

Berichtdoor Alba » Zo Nov 25, 2007 2:23 pm

Vrijheid is echter minder eenduidig , en wordt daarom vaak als een grensbegrip bepaald; niemand kan immers al zijn of haar begeerten vervullen zonder met die van anderen in botsing te komen.

Zie jij vrijheid als het vervullen van al iemands begeerten? Nogal in tegenspraak met wat in het boeddhisme naar voren komt ('alle leven is lijden; de oorzaak van het lijden is het begeren') of binnen de wicca ('doe wat je wilt, mits het niemand schaadt').
Op welke manier geef jij invulling aan begeerten, Chaimae? Een nieuwe auto, het zoveelste paar laarzen of een vakantie? Of mag het ook abstracter: de vrijheid om je eigen mening te vormen; de vrijheid om jezelf als compleet mens te ervaren; de vrijheid.... (vul maar in)

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Nov 25, 2007 2:34 pm

Alba schreef:

Zie jij vrijheid als het vervullen van al iemands begeerten? Nogal in tegenspraak met wat in het boeddhisme naar voren komt ('alle leven is lijden; de oorzaak van het lijden is het begeren') of binnen de wicca ('doe wat je wilt, mits het niemand schaadt').
Op welke manier geef jij invulling aan begeerten, Chaimae? Een nieuwe auto, het zoveelste paar laarzen of een vakantie? Of mag het ook abstracter: de vrijheid om je eigen mening te vormen; de vrijheid om jezelf als compleet mens te ervaren; de vrijheid.... (vul maar in)

Niemand beschikt over volledige vrijheid.
Het begrip moet men daarom maar uit zijn of haar hoofd zetten.

Alba

Berichtdoor Alba » Zo Nov 25, 2007 2:38 pm

Dat vroeg ik niet, Chaimae. Ik was benieuwd of jij vrijheid ziet als het hollen achter begeerten aan.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Nov 25, 2007 4:33 pm

Selaam aleykum,

Dat is een tijdje terug.
Marokko is een prachtige land. Waar in Marokko heb jij je zomer doorgebracht? Ik heb heel de zomer in Tetouan doorgebracht en het was geweldig.

Ik woon naast een moskee en hoor vijf keer per dag de Adhaan. Dat is uiteraard prachtig en ontroerend om aan te horen.

Ik lig niet wakker van hetgeen wat hier wordt verkondigd. Ik heb mijn waarheid gevonden. Religieuze ethiek kan een inspiratie zijn voor het goede leven, mits het juist geïnterpreteerd wordt.

''Allah wil slechts het makkelijke voor u, en Hij wenst u niet in moeilijkheden te brengen."

Ik hou van de Islam en Allah met heel mijn hart. Ik zal dit nooit en voor niemand opeven. Sta open voor de waarheid, en de waarheid zal voor jou open staan.

Moge Allah ze leiden.
Selaam aleykum.

Ik heb mijn vakantie doorgebracht in El Jadia......erg mooi.....is 100km afgelegen van casablanca.....als je googlet kom je hele leuke foto's tegen.

Tetouan is heel mooi, met prachtige strand....net als El jadida....wel is Tetouan groot...echt niet normaal gegroeid... bovendien jullie hebben van die mooie kleurige pyamas....normaal haal ik ze uit Casablanca want daar komen die mensen uit Tetouan hun spullen verkopen (souk Chemel). Tetouan is erg mooi.....tot je bij de douaniersbedelaars (ik irriteer me zo aan hen) strand bij de grens van Cueta....maar gelukkig er staan nu camera's dus veel geld aftroggelen lukt toch niet.

----------------------------------------------------

Even terug op je reactie chaimae (:p)

Ik vind het prachtig om te zien hoe veel vertrouwen jij injezelf hebt. Dat is prachtig, want het maakt je sterk.... Ik ben eerder iemand die heel snel twijfelt.....
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Zo Nov 25, 2007 4:48 pm

Ik heb mijn vakantie doorgebracht in El Jadia......erg mooi.....is 100km afgelegen van casablanca.....als je googlet kom je hele leuke foto's tegen.

Correct.
Mijn vader komt oorspronkelijk uit omgeving El Jadida.
Ik ben er tot mijn spijt nog nooit geweest.

Tetouan is heel mooi, met prachtige strand....net als El jadida....wel is Tetouan groot...echt niet normaal gegroeid...

Tetouan beschikt over de mooiste stranden van Marokko en telt tevens ook de meeste stranden.

bovendien jullie hebben van die mooie kleurige pyamas....normaal haal ik ze uit Casablanca want daar komen die mensen uit Tetouan hun spullen verkopen (souk Chemel). Tetouan is erg mooi.....tot je bij de douaniersbedelaars (ik irriteer me zo aan hen) strand bij de grens van Cueta....maar gelukkig er staan nu camera's dus veel geld aftroggelen lukt toch niet.

Hmmm.
Het gaat er inderdaad heel slecht en corrupt toe aan de grens.

Even terug op je reactie chaimae (:p)

Ik vind het prachtig om te zien hoe veel vertrouwen jij injezelf hebt. Dat is prachtig, want het maakt je sterk.... Ik ben eerder iemand die heel snel twijfelt..

Ik heb vertrouwen in Allah en dat maakt me sterk.
Het hart (qalb) komt van Taqalloeb, het verandert constant.
Het hart kun je vergelijken met een veer die bij een boom ligt en constant door de wind wordt meegevoerd.

gideong

Berichtdoor gideong » Zo Nov 25, 2007 10:53 pm

Niemand beschikt over volledige vrijheid.
Het begrip moet men daarom maar uit zijn of haar hoofd zetten.

Een mens heeft niet het recht om anderen te schaden. Een goede wet regelt zulke zaken. Vrijheid om te denken bestaat volledig. Vrijheid om te kiezen in je leven is nu juist wat ... je gegeven heeft. Vrijheid om anderen lastig te vallen met onzinnige regeltjes heb je niet. Een mens, opgevoed met verantwoordelijkheid voor zijn medemens in een cultuur waar vrijheid als hoog goed wordt gewaardeerd, kan echt mens zijn.

Vriendelijke groet.
De boom herken je aan zijn vruchten

Terug naar “Commentaar van Lezers”