een filmpje

Moderator: M

Anneke

Berichtdoor Anneke » Zo Aug 12, 2007 3:48 pm

faith schreef:gedeeltes ja, en als die boeken met onzin beklad zouden staan, dan vraag ik me af waarom ze dan worden verkocht en waarom het er dan zoveel zijn dus dat geloof ik niet.

Je vraagt je de verkeerde dingen af, beste faith. Ik heb dat argument vaker gehoord, maar het slaat totaal nergens op.
Wanneer 1,1 miljard mensen van een immens hoge brug springen, betekent dat dan dat het springen van een immens hoge brug niet meer dodelijk is? Nee toch? Hetzelfde met de koran; dat het veel gelezen wordt (wat ik ten zeerste betwijfel, tenzij het met de ogen dicht gebeurt) betekent nog niet dat het waarheid is, of in ieder geval niet schadelijk meer.

Natuurlijk wordt de koran verkocht. Het is een boek waaraan vele wanhopige moslimzieltjes zich vastklampen, bang dat wanneer ze dat niet doen naar de hel gaan. Daarom wordt het gelezen faith, angst inboezemen. Ik heb vernomen dat jij geen moslim(a) bent, en ik vraag me dan ook af waarom je zo teder over de koran en islam praat.

Mvg

Alba

Berichtdoor Alba » Di Aug 14, 2007 10:33 am

faith schreef:
gedeeltes ja, en als die boeken met onzin beklad zouden staan, dan vraag ik me af waarom ze dan worden verkocht en waarom het er dan zoveel zijn dus dat geloof ik niet.

Het is heel simpel om in eigen beheer of via een printing-on-demand-uitgeverij een boek op de markt te brengen. Tientallen boeken per jaar komen op die manier op de markt. Vaak blinken ze niet uit door leesbaarheid, maar dat deert de schrijver niet.

Mensen die alles wat met New Age te maken heeft maar onzin vinden, zullen de schrik van hun leven krijgen als ze geconfronteerd worden met de duizenden boeken die jaarlijks over allerlei onderwerpen uitkomen. Waarom worden ze verkocht? Omdat er een markt voor is. Kennelijk zijn er genoeg mensen die zich graag een oor aan laten naaien.

Natuurlijk wordt de koran verkocht. Het is een boek waaraan vele wanhopige moslimzieltjes zich vastklampen, bang dat wanneer ze dat niet doen naar de hel gaan. Daarom wordt het gelezen faith, angst inboezemen. Ik heb vernomen dat jij geen moslim(a) bent, en ik vraag me dan ook af waarom je zo teder over de koran en islam praat.

@Anneke, precies. En natuurlijk wordt de koran gelezen door mensen die juist argumenten willen hebben waarom ze de islam maar niets vinden. Geen beter argument dan de koran lezen.

Navane

Berichtdoor Navane » Di Aug 14, 2007 10:42 am

faith schreef:weet je wat nou zo grappig is aan deze site? ik kan echt hele lappen tekst schrijven of maar 1 zin. Alles wat ik schrijf wordt gewoon per direct afgezeikt.
Jullie zijn duidelijke islam haters, en ik niet. ik haat niemand.
Ik heb weinig zin om nog steeds elke keer serieus antwoord te geven als het toch per definitie kwats is of zwart wordt gemaakt.

Dat is nou een typische moslim reactie.

Je wordt gewezen op een onjuistheid of een gebrekkige logica en je voelt je persoonlijk afgezeken. Als je het niet eens bent met het argument of de conclusie, kom dan met een weerlegging of een uitleg.

Maar nee. Je bent al zozeer geestelijk lamgelegd door dat geloof van je dat je niet eens meer zelf kunt nadenken. Het enige wat je doet is ontkennen en afwijzen.
Als je namelijk echt serieus antwoord zou gaan geven, moet je gaan nadenken over hoe dat geloof van jou echt in elkaar zit en dat vermijdt je al jaren. Het is natuurlijk ook nooit aangemoedigd.
En als je wilt gaan nadenken dan moet je eerst onderscheid gaan maken tussen wat JIJ vindt en wat het GELOOF jou heeft aangeleerd dat je moet denken.
Dan ga je ontdekken dat daar grote verschillen tussen bestaan. En dat ga jij veel liever uit de weg...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Navane

Berichtdoor Navane » Di Aug 14, 2007 10:54 am

faith schreef:[
gedeeltes ja, en als die boeken met onzin beklad zouden staan, dan vraag ik me af waarom ze dan worden verkocht en waarom het er dan zoveel zijn dus dat geloof ik niet.

Dit soort boeken werd geschreven om de onderdanen onderdanig te maken en te houden. De koran was in het begin alleen maar een soort handleiding om bijbelverhalen beter te begrijpen en om de arabieren een gevoel van belangrijkheid te geven. Wat is er fijner om te weten dat je uitverkoren bent door god? Pas door al-Mumin werd in 823 de koran tot officieel heilig boek verklaard.

Er wordt ook geen rekening mee gehouden dat de koran 1400 jaar geleden is geschreven, enig idee wat er toen in die tijd gebeurde? toevallig gister een film over gezien, ik zal het eens even uitleggen.

Bijna alle koranuitleg claimt dat koran een boek voor alle tijden is dat de boodschap letterlijk moet worden genomen. Bovendien is de koran een verslag van het gedrag van Mohammed, en die is een voorbeeld voor alle moslims, dus alles wat in de koran staat is een voorbeeld voor alle moslims? Klopt toch?

Toen de profeet Mohammed zijn boodschappen moest overbrengen aan het volk, waren en ook groeperingen tegen hem, en vielen hem en zijn mensen daar bij aan. Er kwam dus een oorlog tussen de moslims en de niet moslims. Mohammed kreeg de boodschap alleen die mensen aan te vallen als hij werd aangevallen, Mohammed moest zijn mensen beschermen, zijn huizen, en alles was zei bezitten.

Sterk vereenvoudigde versie. De eerste confrontatie met de QUraisj werd uitgelokt door Mohammed (Nakla). Ook de joodse stammen in yatrib werden aangevallen uit machtstreven, soms met een onbenullige aanleiding. Mohammed handelde niet uit zelfverdediging, maar viel uit eigen beweging aan en gaf ook opdracht om mensen te vermoorden alleen omdat ze kritiek hadden gehad op zijn gedrag (dat noemen ze dan spotten om je te doen denken dat het ging om een belediging). Wat denk je, zouden de families van dichters die werden vermoord om een gedichtje, zich beledigd hebben gevoeld door Mohammed? Zouden ze hem misschien een agressieve tiran hebben gevonden?

Wat ik dus bedoel, er gebeuren ook gruwelijke dingen buiten de moslimgemeenschap om.

Maar die gruwelijke dingen worden de moslims toch niet verweten?

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 14, 2007 11:24 am

Navane schreef:
faith schreef:weet je wat nou zo grappig is aan deze site? ik kan echt hele lappen tekst schrijven of maar 1 zin. Alles wat ik schrijf wordt gewoon per direct afgezeikt.
Ik heb weinig zin om nog steeds elke keer serieus antwoord te geven als het toch per definitie kwats is of zwart wordt gemaakt.

Je wordt gewezen op een onjuistheid of een gebrekkige logica en je voelt je persoonlijk afgezeken. Als je het niet eens bent met het argument of de conclusie, kom dan met een weerlegging of een uitleg.

Maar nee. Je bent al zozeer geestelijk lamgelegd door dat geloof van je dat je niet eens meer zelf kunt nadenken. Het enige wat je doet is ontkennen en afwijzen.
Als je namelijk echt serieus antwoord zou gaan geven, moet je gaan nadenken over hoe dat geloof van jou echt in elkaar zit en dat vermijdt je al jaren. Het is natuurlijk ook nooit aangemoedigd.
En als je wilt gaan nadenken dan moet je eerst onderscheid gaan maken tussen wat JIJ vindt en wat het GELOOF jou heeft aangeleerd dat je moet denken.
Dan ga je ontdekken dat daar grote verschillen tussen bestaan. En dat ga jij veel liever uit de weg...

Beste Navane, ik ben niet gelovig, dus ook geen moslim.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 14, 2007 1:18 pm

k ben niet gelovig, dus ook geen moslim.

Maak dat je kat wijs.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Thomas

Berichtdoor Thomas » Di Aug 14, 2007 1:23 pm

BFA schreef:

Maak dat je kat wijs.

Of de poes van Manon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=9635
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 14, 2007 3:19 pm

Thomas schreef:
BFA schreef:

Maak dat je kat wijs.

hmm ik ben benieuwd of deze reactie van Thomas dan wordt verwijderd omdat het niets inhoudelijks is... :roll:

Navane

Berichtdoor Navane » Wo Aug 15, 2007 9:06 am

faith schreef:[quote=Navane]

J
Beste Navane, ik ben niet gelovig, dus ook geen moslim.

Waar reageer je dan alsof je het wel bent?

En wat ben je dan wel?

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Aug 15, 2007 9:11 am

faith schreef:
Thomas schreef:
BFA schreef:

Maak dat je kat wijs.

hmm ik ben benieuwd of deze reactie van Thomas dan wordt verwijderd omdat het niets inhoudelijks is... :roll:

Dit is een zeer inhoudelijke reactie faith.
Ik verwijs je namelijk naar het zeer onderhoudende stuk, geschreven door Manon waarin zij aantoont dat haar poes (en dus ook mijn Lisa) meer rechten heeft dan willekeurig welke moslima.

Weer niet nagedacht kindje.....
Context???

Uitleg???

Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Wo Aug 15, 2007 9:51 pm

faith schreef:http://www.youtube.com/watch?v=H3WlqjJFZUA&mode=related&search=nu wel??

Uiteraard zitten er een kern van waarheid in, maar hij verkondigd ook grote onzin, zoals de stelling dat het woord "Moslim Terrorist" een Oxymoron is omdat Moslim het tegenovergestelde zou betekenen van Terrorist. Volgens zijn eigen woorden betekend Moslim, "Iemand die zich onderwerpt aan God" en Terrorist, "Iemand die terreur verspreid". Volgens de auteur zijn deze twee begrippen tegengesteld. Dit is duidelijk niet het geval en iemand kan zich wel degelijk hebben onderworpen aan Gods wil en in opdracht van zijn God terreur en haat verspreiden. Het feit dat de auteur dit simpele feit niet wilt inzien zegt genoeg over het inzicht en begrip van de Moslim van zijn eigen religie.
Wikipedia schreef:An oxymoron (plural oxymorons or more rarely oxymora) is a figure of speech that combines two normally contradictory terms. Oxymoron is a loanword from Greek oxy ("sharp") and moros ("dull"). Thus the word oxymoron is itself an oxymoron.

Oxymora are a proper subset of the expressions called contradictions in terms. What distinguishes oxymora from other paradoxes and contradictions is that they are used intentionally, for rhetorical effect, and the contradiction is only apparent, as the combination of terms provides a novel expression of some concept, such as "cruel to be kind".

The most common form of oxymoron involves an adjective-noun combination. For example, the following line from Tennyson's Idylls of the King contains two oxymora:

"And faith unfaithful kept him falsely true"
Oxymora can also be wooden irons in that they are in violation of the Principle of contradiction which asserts that nothing can be thought if it contains contradictory characteristics, predicates, attributes, or qualities.[citation needed]
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Navane

Berichtdoor Navane » Do Aug 16, 2007 9:00 am

Sebastiaan schreef:
faith schreef:http://www.youtube.com/watch?v=H3WlqjJFZUA&mode=related&search=nu wel??

Uiteraard zitten er een kern van waarheid in, maar hij verkondigd ook grote onzin, zoals de stelling dat het woord "Moslim Terrorist" een Oxymoron is omdat Moslim het tegenovergestelde zou betekenen van Terrorist. Volgens zijn eigen woorden betekend Moslim, "Iemand die zich onderwerpt aan God" en Terrorist, "Iemand die terreur verspreid". Volgens de auteur zijn deze twee begrippen tegengesteld. Dit is duidelijk niet het geval en iemand kan zich wel degelijk hebben onderworpen aan Gods wil en in opdracht van zijn God terreur en haat verspreiden.

Precies, de begrippen betreffen activiteiten die elkaar niet uitsluiten, op dezelfde manier als dat een christen ook een dief kan zijn. In de ideale wereld zijn alle christenen uiteraard eerlijk (in een ideale wereld zijn namelijk alle mensen eerlijk) maar daar leven we nu eenmaal niet in. De man in het filmpje past een argumentatieve truc toe, het toeschrijven van eigenschappen van een ideaal aan alle personen die beweren dat ideaal te onderschrijven.

Faith doet ongeveer het zelfde in haar eerste mailtje: "...hij maakt een punt. Er zit een kern van waarheid in."

Ze hoopt dat westerlingen er allerlei 'objectieve' waarheden in ontdekken, uitgaande van hun eigen systeem. Maar islam gedraagt zich volstrekt niet volgens dit westerse begrippensysteem, het is er eigenlijk tegengesteld aan. Deze manier van presenteren door moslims is pure misleiding, dan wel onbewust omdat ze niet beter weten dan hun eigen betekenissen van woorden te hanteren, dan wel bewust omdat ze merken dat westerlingen andere betekenissen van dezelfde woorden hanteren. Deze laatste situatie dwingt hen tot een zekere mate van zelfreflectie, een activiteit waar ze zich zeer ongemakkelijk bij voelen, want in de koran staat letterlijk 'overgave aan god is het uitschakelen van je eigen ik'.

Met objectieve waarheden bedoel ik waarheden die in beide systemen zouden gelden (wat steeds blijkt niet zo te zijn) of die empirisch toetsbaar zijn.

Het feit dat de auteur dit simpele feit niet wilt inzien zegt genoeg over het inzicht en begrip van de Moslim van zijn eigen religie.

Inderdaad en dit is waar westerlingen steeds weer over struikelen, omdat ze stilzwijgend dezelfde subsets veronderstellen.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Do Aug 16, 2007 8:47 pm

Anneke schreef:"ik vraag me dan ook af waarom je zo teder over de koran en islam praat."

Faith heeft een islamitisch vriendje Anneke...

Roelof

Berichtdoor Roelof » Do Aug 16, 2007 9:25 pm

Tja meid, dat heet "discussie"...
En dat is ook het sleutelwoord waar een forum voor bedoelt is.
Je mening uiten, dat wil nog niet zeggen dat een ander het eens is met jouw mening. (als je dat wil moet je op een islamitisch forum zijn, daar staan alle neuzen dezelfde kant op, en krijgen mensen met een andere mening geen kans om die te uiten)

Net als zovele mohammedanen neem ook jij heel makkelijk het woordje "haat" in de mond, terwijl deze term totaal niet aan de orde is.
Voor mij persoonlijk geldt dat;
    - Onderdrukking.
    - Discriminatie.
    - Moord en doodslag.
    - Gebruik van geweld.
zaken zijn waar ik grote afkeer voor voel.

Feit is dat de koran de mensen die geloven dat er een god genaamd allah bestaat en dat de koran zijn woord is aanzet tot dit soort zaken, en dat veel van die mensen deze ook (met de koran in de hand, en "allah ackbar" schreeuwend) in de praktijk naleven.

Daar zit geen kern van waarheid in, MAAR DAT IS ZO!!!

Geef dit eerst eens gewoon openlijk toe voordat je met filmpjes of weet ik veel wat meer komt om te proberen deze duivelse sekte schoon te praten.
Jij blijft de keiharde realiteit ontkennen, en dan vindt je het vreemd dat je niet serieus genomen wordt... :roll:

Anneke

Berichtdoor Anneke » Vr Aug 17, 2007 7:24 pm

Roelof schreef:
Anneke schreef:"ik vraag me dan ook af waarom je zo teder over de koran en islam praat."

Faith, wees alsjeblieft niet het 10000ste geval van een nietswetend meisje dat zich omver laat praten door de o zo charmante moslim die ze laatst op internet heeft ontmoet, en het de moeite waard vond haar levenstijl aan te passen (lees: degraderen) om hem tevreden te stellen!!
Het loopt NOOIT goed af wanneer zoiets gebeurt! Het meisje komt er veelste laat achter dat al haar rechten haar worden ontnomen wanneer ze zich bekeert tot de islam (dat weet je, want je hebt de post over circes poes gelezen!) maar helaas is het dan al te laat! There's no way back anymore!

Mijn buurvrouw is ook zo'n geval. Het is maar dat ze 2 kids heeft bij die man, anders (en ook als ze niet bang was geweest) was ze allang weg bij hem, althans, zo komt het bij mij over...

Wees gewaarschuwd faith!

Alba

Berichtdoor Alba » Za Aug 18, 2007 12:43 pm

@Anneke, wat aardig van je om Faith te behoeden voor een stap in de misère. Helaas ben ik bang, dat je tegen een muur schrijft. Faith laat steeds meer zien (als ongelovige), dat er toch zooooooveel moois in de islam is.
Ik hoop van harte, dat ze werkelijk durft te lezen waarvoor je haar waarschuwt, maar ik vrees dat het dweilen met de kraan open is.

faith

Berichtdoor faith » Za Aug 18, 2007 3:58 pm

Anneke schreef:
Roelof schreef:

Faith, wees alsjeblieft niet het 10000ste geval van een nietswetend meisje dat zich omver laat praten door de o zo charmante moslim die ze laatst op internet heeft ontmoet, en het de moeite waard vond haar levenstijl aan te passen (lees: degraderen) om hem tevreden te stellen!!
Het loopt NOOIT goed af wanneer zoiets gebeurt! Het meisje komt er veelste laat achter dat al haar rechten haar worden ontnomen wanneer ze zich bekeert tot de islam (dat weet je, want je hebt de post over circes poes gelezen!) maar helaas is het dan al te laat! There's no way back anymore!

Mijn buurvrouw is ook zo'n geval. Het is maar dat ze 2 kids heeft bij die man, anders (en ook als ze niet bang was geweest) was ze allang weg bij hem, althans, zo komt het bij mij over...

Wees gewaarschuwd faith!

ik heb hem niet op internet ontmoet :?

Anneke

Berichtdoor Anneke » Za Aug 18, 2007 4:23 pm

faith schreef:
Anneke schreef:
Roelof schreef:

Wees gewaarschuwd faith!

ik heb hem niet op internet ontmoet :?

Liefje, het maakt mij niet uit hoe je hem hebt ontmoet, al was het in een Tbs-kliniek of whatever! Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik het jou niet toewens om het zoveelste slachtoffer te worden van de islam. Ik hoop je (op tijd) in te kunnen laten zien dat de islam die jij kent de suikerislam is, en ik wil het niet hebben dat jij daar ten prooi aan valt.

Geniet van je vrijheid als niet-moslim. Denk je in dat 1,1 miljard mensen op aarde dit niet kunnen, en elke dag gedwongen zijn zich aan de islamitische leer te houden. Zie je het dan niet in? Begrijp je dan niet dat er alleen maar dwang is binnen de islam? Lijkt het jou ook niet dat dwang het enige is dat de islam bijeen houdt? Al die kleine regeltjes, al die geboden en verboden... Heeft een ware godsdienst dat nodig? Nee toch? Al dat bijgeloof in de islam, overgeleverd in de hadith.. Vraag jij je niet af waarom moslims in hun broek schijten wanneer ze over de hel nadenken? Is het dreigen met de hel niet de perfecte manier om moslims bij elkaar te houden?

Leef je leven hier en nu faith. Stel je voor dat je je bekeert tot de islam, en op een gegeven moment sterft, en dat er dan blijkt dat er helemaal geen hel of hemel is. (niet dat je daar achter zou kunnen komen, maar goed) Dan heb jij je hele leven geleefd in angst voor de nietbestaande maangod allah. Dan heb jij je hele leven jezelf ondergeschikt aan de man. Dan heb jij je hele leven de ridicule regels van de koran en hadith nageleefd.. en dan heb je je hele leven verknoeid.

Dat is iets wat ik niemand toewens, jou dus ook niet. Lees alsjeblieft goed door wat ik tegen je heb gezegd, ik heb het beste met je voor.

@Alba: Dat zou kunnen, maar ik blijf hopen... Liever tegen de muren praten in de poging iemand de behoeden voor de islam dan er helemaal niets tegen doen.

naar boven

Vraag

Berichtdoor naar boven » Za Dec 08, 2007 4:34 pm

Vraag: heeft iemand hier een film(pje) over de koran, suikerislam-stijl, paraat?
bvd, nb
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 08, 2007 4:56 pm

Islam in Nederland - New Muslim
http://nl.youtube.com/watch?v=xKu3celNKOE

aan mijn lieve zusters
http://nl.youtube.com/watch?v=9nETj89KoNM

Deze is ziek in mijn ogen.

Offeren, geef dat wat jou het meeste waard is.

http://nl.youtube.com/watch?v=vbr1uaPv0-0

Maar dan moet je ook gelijk deze laten zien. :smile:

islam is peace watch it and you will see you will love ISLAM

http://nl.youtube.com/watch?v=6oCwYLv-IB0
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 08, 2007 5:14 pm

Misschien vind je hier een goed filmpje naar boven.
Ben je klaar om je shahada te zeggen? :razz:

http://www.thedeenshow.com/video.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Dec 08, 2007 5:44 pm

Ariel schreef:Misschien vind je hier een goed filmpje naar boven.
Ben je klaar om je shahada te zeggen? :razz:

http://www.thedeenshow.com/video.html

tsjeboem, tsjeboem, shahadadada?

Dat zing ik de hele dag..

Bedankt voor de links maar ik zoek eigenlijk iets specifieks over de koran om deze dame te vertellen dat zoiets al lang bestaat..
RTFM

Terug naar “Commentaar van Lezers”