De man is goed. Hard, maar hij spreekt de waarheid. 

A madrassa is an islamic school where you come out even more ignorant than you went came in!

H.Numan schreef:Wat me altijd opvalt aan mensen die blijk geven van hun geloof in Jezus is dat ze vaak dezelfde geloofsvoorstellingen hebben als kleine kinderen, maar met dit verschil dat ze er wel in geloven terwijl de kinderen er over heen groeien.

Wat me altijd opvalt aan mensen die blijk geven van een afkeer van het christendom is dat ze vaak dezelfde geloofsvoorstellingen hebben als orthodoxe gelovigen, maar met dit verschil dat ze er niet in geloven terwijl de orthodoxe gelovigen dat wel doen.
Pilgrim schreef:Misschien zijn die traditionele geloofsvoorstellingen aan revisie toe.
KevinB schreef:Wat me altijd opvalt aan mensen die blijk geven van een afkeer van het christendom is dat ze vaak dezelfde geloofsvoorstellingen hebben als orthodoxe gelovigen, maar met dit verschil dat ze er niet in geloven terwijl de orthodoxe gelovigen dat wel doen.
Ik krijg inderdaad een gelijkaardige indruk bij veel militante atheïsten.

H.Numan schreef:KevinB schreef:Wat me altijd opvalt aan mensen die blijk geven van een afkeer van het christendom is dat ze vaak dezelfde geloofsvoorstellingen hebben als orthodoxe gelovigen, maar met dit verschil dat ze er niet in geloven terwijl de orthodoxe gelovigen dat wel doen.
Ik krijg inderdaad een gelijkaardige indruk bij veel militante atheïsten.
Daar is een hele goede reden voor, namelijk het niet willen wandelen langs het buffet. Fundies weigeren dat te doen. Ze weten donders goed dat de aarde niet plat is, en de meesten ook wel dat die aarde niet ontstaan kan zijn in 6 dagen. Even zo goed is dat hun geloof, dus geloven ze het. Geen compromissen.
Gewone gelovigen wandelen langs het buffet en pakken alleen de lekkere hapjes. De rest negeren ze. Behalve een paar smaakmakers zoals Leviticus 18:22. Want ze zijn zelf toch geen flikkers, dus dat kan. Die gewone gelovigen vinden de fundies eigenlijk enorm vervelend, want die drukken hun op het feit dat ze (de gewone gelovigen) de helft negeren omdat dit niet meer mogelijk is of ronduit vervelend.
Militante atheïsten prikken met redelijk gemak door beiden heen, en vandaar die indruk dus.

Keer terug naar FFI Nederlands Café
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast