Suikerfeest!

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Suikerfeest!

Bericht door Chaimae »

Er is onlangs vanuit Saudi Arabie bekend gemaakt dat het morgen suikerfeest is.

Voor mijn zusters en broeders in het geloof;

3aid moubarek kareem.
Koulou 3aem wa antoum bi alf khayr inchae Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zo Mooi & Wonderbaarlijk.
Zo Mooi & Volmaakt.
Zo Machtig & Onbuigzaam.
Voor Eeuwig Gemaakt.
Zo Is Alleen De Islam.
Mabrouk El3ied.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:Zo Mooi & Wonderbaarlijk.
Zo Mooi & Volmaakt.
Zo Machtig & Onbuigzaam.
Voor Eeuwig Gemaakt.
Zo Is Alleen De Islam.
Mabrouk El3ied.
Mag ik eve??????

Overgeve!!!!!!!!!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Zo Mooi & Wonderbaarlijk.
Zo Mooi & Volmaakt.
Zo Machtig & Onbuigzaam.
Voor Eeuwig Gemaakt.
Zo Is Alleen De Islam.
Mabrouk El3ied.
Mag ik eve??????

Overgeve!!!!!!!!!!!!
Wat vind je van deze?

De genade van onze heer is neergedaald..
De mooiste dag staat aan de deur van je hart..
Open je hart en moge allah je het mooiste geven..
El3aid mobarek

Heb deze zonet naar een vriendin verstuurd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Voila,
de Ramadan is gedaan, Moslims denken aan de maag.
In feite denken Moslims de hele Ramadan aan hun maag.
Na de Ramadan is het programma 'aan de maag denken' sterk genoeg om weer een heel jaar zonder al te veel bugs te kunnen draaien.

Islam is niet meer dan een kwestie van metabolisme.
Door het zwaartepunt van de Moslim in de onderbuik te programmeren, in plaats van waar het hoort te zijn, de heupen, staan we voor het feit dat:
-De voorhoofdslobben in de hersenen van de Moslim aan een abnormale druk blootstaan.
-Het weëe gevoel in de onderbuik trekt het lichaam gebogen en plaatst de schouders onder spanning.
-De ademhaling verloopt oppervlakkig en vraagt extra energie.
-Het bloed, naar beneden getrokken door aandacht voor de buik, onthoudt de hersenen van de nodige voedingsstoffen.

Dit al maakt dat redeneren voor de Moslim een moeilijke zaak is.

In een maatschappij waar een kritische blik verboden. Aandacht enkel secundaire zaken geldt kan deze lichaamsprogrammatie, Ramadan, een weldaad betekenen. Voor de religieuze aristocratie wel te verstaan. De andere delen van de bevolking blijven wat ze altijd al waren: betekenisloos en vervangbaar.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mohammed leerde ons dat zijn gemeenschap moet genieten van deze Islamitische feest.
:lol:

Een dag dat familie en geliefden bijeen brengt. Het geeft je innige rust en ontelbare zegeningen en veeeeeeeeeeeeeeeel liefde van Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

veeeeeeeeeeeeeeeel liefde van Allah.
Stromen bloed.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Bij feesten wens ik iedereen iets (en niet alleen broeders en zusters).... vb. gelukkig nieuwjaar ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Re: Suikerfeest!

Bericht door Freya »

Chaimae schreef:Er is onlangs vanuit Saudi Arabie bekend gemaakt dat het morgen suikerfeest is.
Moet jij je niet houden aan de maanstand in Twente i.p.v. SA? Ik weet dat er landen zijn in bijv. Noord Afrika, waar het suikerfeest pas zaterdag is.

Trouwens, lekker geloof. Zogenaamd voor iedereen ter wereld, maar je moet wachten totdat een maankijker uit SA zegt dat het OK is? Hoe deden ze dat vroeger, per postduif?

Zelfde als ramandan "vieren" zeer noordelijk of zuidelijk ter wereld, waar je dus geen tijd hebt om te eten of te drinken. Wat was daar ook al weer de oplossing voor? De tijd aannemen, van het land van oorsprong? Oeps, alweer uit het oog verloren, dat de Islam zogenaamd voor iedereen ter wereld kan gelden, i.p.v. dat woestijngebied in het midden oosten.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het klotige (wetenschappelijk gezien) aan de Mohammedaanse tijdrekening is dat die vast zit aan observaties van de maanstand. Het eerste sikkeltje van de nieuwe maan zien is lastig. Die staat vlak bij de zon dus alleen bij zonsopgang en ondergang heb je kans hem te zien. Zelfs 'zien' wanneer het volle maan is, is lastig. Ook dan kan je je een dagje vergissen.
Ergens in de 50-er jaren waren er in Mekka zoveel wolken dat men 4 dagen heeft moeten wachten voordat de maansikkel gezien kon worden en het gerammadan kon beginnen. En voor de drukkers van Mohammedaanse kalenders: het is altijd een gokje of ze later 'juist' blijken te zijn.
Het is fijn voor vele mensen dat hun verwachting betreffende het tijdstip van begin van het feesten deze keer uitgekomen is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Zo Mooi & Wonderbaarlijk.
Zo Mooi & Volmaakt.
Zo Machtig & Onbuigzaam.
Voor Eeuwig Gemaakt.
Zo Is Alleen De Islam.
Mabrouk El3ied.
Mag ik eve??????

Overgeve!!!!!!!!!!!!
Wat vind je van deze?

De genade van onze heer is neergedaald..
De mooiste dag staat aan de deur van je hart..
Open je hart en moge allah je het mooiste geven..
El3aid mobarek

Heb deze zonet naar een vriendin verstuurd.

Beter dan de meeste Koranverzen, Chaimae.

Prettig suikerfeest!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Suiker was in vroegere tijden zeldzaam en duur.
Mijn vraag is: waar kwam die suiker vandaan op het eerste suikerfeest?
Ik hoop niet dat dat verhaaltje mij de eetlust ontneemt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:Suiker was in vroegere tijden zeldzaam en duur.
Mijn vraag is: waar kwam die suiker vandaan op het eerste suikerfeest?
Ik hoop niet dat dat verhaaltje mij de eetlust ontneemt.
Onlangs heb ik gelezen dat Mohammed op die maand een karavaan had overvallen, waarbij veel suiker werd buitgemaakt. Daar komt dat suikerfeest vandaan! :shock:
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Ik had altijd gedacht dat het woord suikerfeest een Nederlandse (of Vlaamse) uitvinding was.
In Zuid-Azie spreekt men nooit over het suikerfeest. Daar noemen ze het Id-ul-fitr. Een Arabisch woord. Fitr betekent geen suiker.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Fitr betekent dat je weer mag eten.

Etende, letterlijk vertaald.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Etende, letterlijk vertaald.
DIt was de openbaring van Allah.
Je moet Quraish en andere ongelovigen eten in een eeuwigdurende oorlog. Dit is goed voor de Moslim en verspreiding van Islam.

Hoog tijd dat wij de croissant eens terug in ere gaan stellen.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Chaimae schreef:Fitr betekent dat je weer mag eten.

Etende, letterlijk vertaald.
Bedankt Chaimae,
Tijdens de Ramadan-maand wordt er meer gegeten dan normaal.
Dit vasten is een pre-islamitisch gebruik. Komt in veel zogenaamde heidense culturen voor. Met één verschil, dat het vrijwillig was.
En dat er wel water gedronken werd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Etende, letterlijk vertaald.
DIt was de openbaring van Allah.
Je moet Quraish en andere ongelovigen eten in een eeuwigdurende oorlog. Dit is goed voor de Moslim en verspreiding van Islam.

Hoog tijd dat wij de croissant eens terug in ere gaan stellen.
Kannibalisme is niet toegestaan in de Islam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
BFA schreef:
Etende, letterlijk vertaald.
DIt was de openbaring van Allah.
Je moet Quraish en andere ongelovigen eten in een eeuwigdurende oorlog. Dit is goed voor de Moslim en verspreiding van Islam.

Hoog tijd dat wij de croissant eens terug in ere gaan stellen.
Kannibalisme is niet toegestaan in de Islam.
Bron?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
parcival
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 01, 2003 4:50 pm

Bericht door parcival »

Erg leuk dat iemand het nodig heeft gevonden om maandag het einde van het suikerfeest te vieren met het ingooien van een raam bij een goede kennis van mij. Dat er een davidster op de gevel staat heeft er waarschijnlijk ook helemaal niets met te maken. :nono1:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Tja..... :?
Waarschijnlijk hadden je vrienden vergeten om de Zakaat te betalen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
parcival
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 01, 2003 4:50 pm

Bericht door parcival »

Alleen moslims betalen zakaat, de andere volkeren van het boek betalen jizia.
Maar inderdaad dat heb ik dat daar ook al meegemaakt, dat de 1 of andere 10 jarige snotaap aanbelt en zegt dat ik hem geld moet geven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Natuurlijk. Een foutje..
De dhimmie status. Het zijn de dhimmies die jizia moeten betalen.
De niet Moslims die onderworpen moeten worden aan de Moslims.
Wat mogen dhimmies nog meer.....Of wat mogen ze niet.

1) Dhimmies mogen geen nieuwe kerken, tempels of synagogen bouwen. Zij worden toegestaan om oude kerken of huizen van aanbidding te renoveren op voorwaarde dat zij geen nieuwe constructie toevoegen. “Oude kerken” zijn die die bestonden voor de islamitische veroveringen en worden ingesloten in een vredesakkoord door moslims. De constructie van een kerk, tempel of synagoge op het Arabische Schiereiland (Saoedie Arabië) is verboden. Het is het land van de Profeet en alleen de islam moet daar domineren. Niettemin, moslims, als zij dat wensen, mogen alle niet-moslim huizen van aanbidding vernietigen in een land dat zij veroveren.

2) Dhimmies mogen niet luid bidden of hun heilige boeken lezen of in kerken, opdat niet moslims hun gebeden horen.

3) Dhimmies mogen niet hun religieuze boeken drukken of ze in publieke plaatsen en markten verkopen. Zij mogen ze publiceren en verkopen onder hun eigen mensen, in hun kerken en tempels.

4) Dhimmies mogen niet het kruis op hun huizen of kerken bevestigen omdat het een symbool van ongelovigheid is.

5) Dhimmies mogen niet hun ceremoniële religieuze activiteiten op radio of tv uitzenden of de media gebruiken of foto’s van hun religieuze ceremonies in kranten of tijdschriften publiceren.

6) Dhimmies mogen niet op straat samenkomen tijdens hun religieuze feesten; daarentegen, moet ieder rustig zijn gang naar zijn kerk of tempel maken.

7) Dhimmies mogen niet in het leger tenzij er een onmisbare noodzaak voor hen is. In dit geval mogen zij geen leiderschapsposities aannemen maar worden als huurlingen beschouwd
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

parcival schreef:Alleen moslims betalen zakaat, de andere volkeren van het boek betalen jizia.
Maar inderdaad dat heb ik dat daar ook al meegemaakt, dat de 1 of andere 10 jarige snotaap aanbelt en zegt dat ik hem geld moet geven.
Beginnen ze al zo jong met hun mafia praktijken? :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Mohammed leerde ons dat zijn gemeenschap moet genieten van deze Islamitische feest.
DIT feest, havo gedaan en dan de bezittelijke voornaamwoorden nog niet kennen?
Misschien symptomatisch voor je komaf?
Plaats reactie