Beste leden,

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik schrijf over jullie! Ik moet nog 200 woorden.
Ahhhh, goed zo, Dat is leuk…. :razz: Krijgen wij het ook te lezen? Dat behoort een goede journaliste te doen. Ze moet haar artikel eerst aan de mensen laten lezen waarover ze schrijft.

Nou, zal ik je dan maar eens helpen.
Gisteren heb ik een moslima in elkaar geslagen. Ze reed met haar kinderwagen over mijn tenen, en toen heb ik haar eerst in elkaar gemept, en daarna heb ik het kind uit het wagentje gehaald, en weggegeven aan een toevallige voorbijgangster. Ik heb gezegd tegen de vrouw die het kind aannam dat ze een goede hindoe van dit jongetje moest maken.

Vorige week heb ik een varkenskop in de brievenbus van Moslim buren gestopt. Het was even persen om de kop door de brievenbus te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt.

En vorige maand heb ik voor dezelfde buren een zwarte hond gekocht, met een halsbandje met zijn naam er op. Ik had de hond Mo genoemd. Die buren hebben die hond teruggeven, en daar was ik zo kwaad over dat ik hun huis in de fik gestoken heb.

Tja.. Misschien kan de rest van het forum ook wat gepleegde misdaden tegen Moslims voor je opschrijven?

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Tja.. Misschien kan de rest van het forum ook wat gepleegde misdaden tegen Moslims voor je opschrijven?
Gisteren in de tram ben ik niet opgestaan voor een stokoude, blinde, kreupele moslima.

(want ik stond al, maar dat hoef je er niet bij te zetten)
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Vanmiddag heb ik een moslim heel diep en geil in de ogen gekeken, mn tong uitgestoken en toen zn doekje (paar eerbiedige stappen achter hem) voorbijkwam heb ik mn (ongeveer 1 meter lange blonde) haren met beide handen in de wind gewapperd, vlak voor haar snuit! Doe ik zo vaak ik kan (en das écht waar) :P
Nu nog wat verzinnen om Chaimae blij te maken:
IK heb de koran in de fik gestoken.
Ik heb een varken in mn tuin met de naam MO opgeschilderd.
Ik heb de Joden opgebeld om een complot te smeden, we gaan samen in alle halal-voedsel stiekem alcohol verwerken.
Last but not least: Ik heb de hamas-bunny gestenigd.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

SDX schreef: Last but not least: Ik heb de hamas-bunny gestenigd.
Ahhhhhhhhh, :crying: Wat zielig... Durf je wel??? :angry: zo'n lieve kleine hamas-bunny vermoorden?

Nou, als dat geen radicalisering is, dan weet ik het niet meer. :shock:

Ik heb trouwens net tegen deze moslim met baard en palestina sjaaltje hoerenloper geroepen.
Afbeelding

Ook niet slecht dacht ik zo. Ik begin steeds meer te radicaliseren. Ik voel het.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ariel schreef:
SDX schreef: Last but not least: Ik heb de hamas-bunny gestenigd.
Ahhhhhhhhh, :crying: Wat zielig... Durf je wel??? :angry: zo'n lieve kleine hamas-bunny vermoorden?
Hij was niet dood, hij wou niet, ik heb zn hoofd moeten afhakken :evil:
Nou, als dat geen radicalisering is, dan weet ik het niet meer. :shock:

Ik heb trouwens net tegen deze moslim met baard en palestina sjaaltje hoerenloper geroepen.
Afbeelding

Ook niet slecht dacht ik zo. Ik begin steeds meer te radicaliseren. Ik voel het.
Ik voel het ook...en ik roep mee...hoerenloper (die's goed :cool: )...of beter : hoeri-loper!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Houri loper is veel beter SDX. :razz: Jij komt echt in de islamitische hel als je zo door gaat... :evil:
Jij bent slecht... Houri loper... ik kan niet stoppen met lachen.
Wat voelt radicaliseren toch lekker...

Ik heb een houri voor je gevonden.

Afbeelding
`Houri of the Serpent"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Wat voelt radicaliseren toch lekker...
Echt wel, moeten we vaker doen :razz:
Zouden we echt in die islamitische hel terechtkomen Ariel? Wél samen dan he, lekker warm daar, gezellie, in het paradijs zal het sowieso saai zijn met al die houri's en houri-lopers, hebben wij niks aan.

Kom we drinken nog een lekker glaasje wijn, santé...hik...
Afbeelding


Nog bedankt voor het 'Houri-Serpent' :cool:

Ik moet mn hond nog uitlaten en mn varken voeren en een paar mohamedanen zoeken om hun handtasjes te jatten, wie weet verkracht ik er nog een paar.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik heb hier een groepje atheisten opgetrommeld.
We zitten in de huiskamer tegen elkaar te zeggen hoe slecht en verdorven moslims wel niet zijn en dat we er niets mee te maken (mogen) hebben.... ze zijn het brandhout voor het leven.
Ze hebben geen moraal en leven er maar op los , ze leven enkel voor de geneugden van de dood. We zitten elkaar lekker op te stoken (en we ne*ken onderling wat af) en nu zijn we bezig van internet wat handleidingen van bommen te downloaden. 1 van ons is met een chemie opleiding begonnen zodat we ook wat kunnen doen met die handleidingen want wij weten daar niets van .. wij lezen alleen het "atheïstisch handboek" maar daar staat alleen in dat we iedere niet-atheïst moeten haten en uitroeïen; voor alledaagse werkelijkheden is dat boek dus niet echt handig...maar... geeft niet, er zijn gelukkig ook niet-atheïsten die dingen WEL weten en daar maken we dus maar gebruik van. We moeten toch "wat".

Om heel de wereld atheïstisch te krijgen is alles geoorloofd (staat in ons heilige boek).
Wanneer we de handleidingen begrijpen gaan we proberen om bommen te maken zodat we zoveel mogelijk "schuldigen" kunnen opblazen. Bij 10 tegelijk krijgen we een stempeltje in ons spaarboekje en bij een vol boekje mag je lekker een dagje in een abortuskliniek wat babies gaan vermoorden... mjammie, ik kan niet wachten...

We hebben onze kleding al aangepast; de mannen dragen allemaal paars met paarse gezichten en veel gezichtspiercings en de vrouwen mogen alleen naveltruitjes dragen met korte rokjes (ook wanneer het vriest) met atheïstische tatoeages over het hele lichaam. Wanneer de vrouwen zich daar niet aan houden worden ze ter plekke met stokken doodgeslagen.

Vrouwen worden ook doodgeslagen wanneer ze tegenstribbelen wanneer een man sex met ze wil hebben; ze moeten tenslotte weel weten waar ze voor zijn: enkel als lustobject voor mannen: verkrachting bestaat dus niet in het atheïsme: het is verplicht voor vrouwen.

Het is uiteraard verboden om geen sex te hebben; iedereen moet minstens 3 sexpartners per dag hebben.. de sexe maakt niet uit.

Tevens hebben we een lijst met eisen waar de samenleving nu al aan moet voldoen (als inleiding voor de algehele atheïsering van Nederland) zodat wij niet gediscrimineerd worden; wat wij willen gaat voor... per slot van rekening leven wij volgens het "aheistisch handboek" en dat is de waarheid en niets dan de waarheid en eenieder die dat niet vindt is onwetend, een gevaar voor het atheïsme en moet afgemaakt worden.

Wij willen speciale wetgeving waarin het beledigen van het atheïsme strafbaar wordt gesteld. Uispraken als "god bestaat " , "het atheïstisch handboek is fascistisch" e.d. moeten verboden worden.

Verder eisen wij dat werkgevers ons niet mogen weigeren vanwege onze afwezigheid van godsdienst en eisen wij speciale ruimtes waarin wij ons kunnen terugtrekken zodat wij ond tegoed kunnen doen aan alcohol, het begraven van pasgeboren meisjes en andere zalige mjammie immorele dingetjes. Deze ruimtes zijn tevens bedoeld voor het onszelf afsluiten van "gelovigen": daarmee mogen wij niet in dezelfde ruimte verkeren: zij zijn gif voor ons "atheïstisch handboek".

Het begrip "rasisme" is constant op ons van toepassing: wanneer er kledingregels komen voor b.v. openbare functies die tegen "onze" regels in gaan is dat puur rasisme en zullen er wat bommen gaan vallen totdat die kledingregels zijn aangepast aan onze superieure overtuiging.

Atheïsten moegen niet gecontroleerd worden wanneer zij een uitkering ontvangen... per slot van rekening zal dat de schuld van Nederland zijn wanneer een atheïst een uitkering heeft omdat Nederland rasistisch is en atheisten discrimineert.

Chaimae, kun je hier wat mee?
Wanneer je meer wilt vraag het maar dan zal ik het even aanvullen.... ik moet nu even naar de buren voor een triootje.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Wat kan ik over jullie radicalisering schrijven? (school) HELLUP!!
Hoi, Chaimae, hoe gaat het nog met jou?

Ik denk een beetje, dat je omgekeerd bezig bent. Je plakt een label op de leden hier en je probeert daar iets omheen te schrijven. Dat is niet de juiste manier van werken.

Je zult eerst moeten vaststellen wat je met radicalisering juist bedoelt en proberen te toetsen welke leden op deze site hieraan voldoen en of ze de bovenhand in het debat voeren.

Ik zou zo te werk gaan: Wat zijn tekenen van radicaliseren?
Hebben ze jou of andere mensen al misschien met de dood bedreigd?
Of hebben ze elkaar al met de dood bedreigd omdat ze plots afwijken van de voorgeschreven leer van hun grote leider?
Hebben ze al opgeroepen tot geweld tegenover andersdenkenden in hun directe omgeving?
Hebben ze alle trouwen leden al opgeroepen tot het drinken van een bepaald merk cola omdat dit een groepering financiert die als doel heeft het van de aarde vegen van hele bevolkingsgroepen en het opblazen van vrouwen en kinderen verheerlijkt?

Hebben ze eigenlijk zelfs al sectaire daden gepleegd: zoals het weren van de vrije meningsuiting op deze site van alles wat tegen hun leer is? Gebruiken ze stopwoordjes en sectaire codetaal over hun glorieuze leiders zoals "Bat Yeor (vzmh)" of "Ali Sina, moge hogere machten hem liefhebben"? Of het onvoorwaardelijk juist vinden van een bepaalde leer, zelfs al staan er dingen in die een normaal mens niet correct vindt?

Weet je, gewoon het hebben van een uitgesproken meningen is misschien 'radicaal', maar is geen radicalisering. We zijn beide, jij en ik, waarschijnlijk fel tegenstander van martelen. Hou jij van martelen? Ik niet. Ik ken jou een beetje, en je bent even menselijk als ik daarin. Ik denk dat we beide ziek zouden worden mochten we het moeten aanschouwen. Ben ik nu eigenlijk een radicalist omdat ik zware en onvoorwaardelijke bezwaren heb tegen martelen? Jij dan ook vermoed ik.

Alhoewel, ik ga misschien net wat verder dan jij: ik beschouw ook dat een boek dat mij probeert wijs te maken dat bvb. kruisigen een aanvaardbare straf is onmogelijk van "God" kan komen. Ik denk zelfs dat het belachelijk is om heldreigingen aan "God" toe te schrijven. Die heeft dat uiteraard niet nodig. Zijn de leden hier nu bvb een radicaal omdat ze dat vinden en jij (misschien) niet? Of zijn zij gewoon konsekwent in hun denken en komen ze geweldloos op voor wat ze denken?

warme groetjes,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op wo mei 07, 2008 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En gelukkig brengt lieve Ketter ons weer met beide voeten op deze aarde en zijn we nu allemaal weer in een klap uitgeradicaliseerd.
DANK JE WEL Ketter, voor deze lieve post.
We hebben jouw nuchtere lieve kijk op de zaken posten nodig, dus laat ons niet meer zo lang alleen.
We slaan los zonder jou heb je nu wel gemerkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:En gelukkig brengt lieve Ketter ons weer met beide voeten op deze aarde en zijn we nu allemaal weer in een klap uitgeradicaliseerd.
DANK JE WEL Ketter, voor deze lieve post.
We hebben jouw nuchtere lieve kijk op de zaken posten nodig, dus laat ons niet meer zo lang alleen.
We slaan los zonder jou heb je nu wel gemerkt.
Welnee.
Dit is een onderdanige daad van dhimmitude.
De onzinnige suggestie dat dit forum zou 'radicaliseren' weerspreek je niet: die negeer je of je steekt er de gek mee. Je gaat zeker niet angstig kruiperig uitleggen waarom de omkering van de werkelijkheid een valse voorstelling van zaken is..
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Welnee.
Dit is een onderdanige daad van dhimmitude.
De onzinnige suggestie dat dit forum zou 'radicaliseren' weerspreek je niet: die negeer je of je steekt er de gek mee. Je gaat zeker niet angstig kruiperig uitleggen waarom de omkering van de werkelijkheid een valse voorstelling van zaken is..
Mijn idee...dat is toch ook de reden waarom we er de gek mee steken...om aan te tonen wat wij verstaan onder 'radicalizeren'.
Als een kind een kronkel in haar (jodenhaters)hoofd heeft, moeten wij dan 'aantonen' dat wij NIET radicaliseren?

btw Monique: goeie post, ik kwam niet meer bij...heb je nog leden nodig...voor je oneindig-doorgaande atheistische orgieën :razz: ik meld me hierbij aan...over zelfgemaakte bommen zal ik ook al het een en ander gaan opzoeken, vraag is; welke strijdkreet gaan we roepen?

PS: Ik heb hier nachtenlang topic na topic gelezen en uitgepluisd en ben nergens maar dan ook nergens van 1 v/d leden een uitspraak tegengekomen die nog maar leek op radicalizering, iemand dood, enge ziektes, lijden toewensen, plannen smeden om aanslagen te plegen, verwensingen, bedreigingen met eeuwig hellevuur etc...alleen en enkel alleen maar van de 'sekteleden'.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ik meld me hierbij aan...over zelfgemaakte bommen zal ik ook al het een en ander gaan opzoeken,
Mijn vroeger werk in showbiss, heeft mij in contact gebracht met het maken van vuurwerk. De basis van de bom, zonder het dodelijk omhulsel heb ik al onder de knie. Dat omhulsel, denk dat het makkelijker is als het ontploffend gedeelte.
Enige kennis van vuurwerkbouw, bracht vroeger voor een Belg veel werk op in Nederland. (Hier waren alle benodigdheden vrij verkrijgbaar)
Misschien dat dit in de toekomst terug zo wordt. Nu moet ik voor sommige stoffen wel in Frankrijk zijn. De Franse grens is 15km, erg is dat niet.
Meststof als explosief, als kind bouwden wij raketten en bommen uit de mestsoffen van buur boer.
Ik prefereer de betere prestaties van de in Frankrijk vrij verkrijgbare Nitrospringstof. (voor grote hoeveelheden, best naar verschillende winkels gaan)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

naar boven schreef: Welnee.
Dit is een onderdanige daad van dhimmitude.
De onzinnige suggestie dat dit forum zou 'radicaliseren' weerspreek je niet: die negeer je of je steekt er de gek mee. Je gaat zeker niet angstig kruiperig uitleggen waarom de omkering van de werkelijkheid een valse voorstelling van zaken is..
Het is maar wat je onderdanig, angstig en kruiperig noemt... maar zin voor zelfbevraging en geduldig, rationeel kunnen weerleggen van demagogie is in mijn ogen eigenlijk nog steeds een deugd.

Al was het maar omdat er bij sommige sectaire groeperingen op kritiek liever met rellen, intimidatie en zelfs doodsbedreigingen gereageerd wordt.

Dat laatste is 'radicalizeren'. Het is allemaal een kwestie van bepaalde termen en begrippen niet zomaar te laten wegkapen of wegrelativeren.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:Het is maar wat je onderdanig, angstig en kruiperig noemt... maar zin voor zelfbevraging en geduldig, rationeel kunnen weerleggen van demagogie is in mijn ogen eigenlijk nog steeds een deugd.

Al was het maar omdat er bij sommige sectaire groeperingen op kritiek liever met rellen, intimidatie en zelfs doodsbedreigingen gereageerd wordt.

Dat laatste is 'radicalizeren'. Het is allemaal een kwestie van bepaalde termen en begrippen niet zomaar te laten wegkapen of wegrelativeren.
Vergelijkbaar met het dwangmatige ritueel van het gebed: volkomen nutteloos, maar men blijft het doen..
RTFM
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:Tja.. Misschien kan de rest van het forum ook wat gepleegde misdaden tegen Moslims voor je opschrijven?
Ik weigerde om de sjaal van mijn vriendin aan een moslim te geven wanneer hij deze in tijden van kou nodig had.

De politie had de kleren van de man, en hij stond daar in bloot bovenlijf in de regen. En uiteraard kwam hij kleding schooien bij ons.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

migrantenjong schreef:
De politie had de kleren van de man, en hij stond daar in bloot bovenlijf in de regen. En uiteraard kwam hij kleding schooien bij ons.
Waarom had de politie zijn kleding? :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Monique, schrijf me ook maar dadelijk in bij jouw radicale atheïstengroep ! Kom niet meer bij van het lachen.

Chaimae, ik vind ook dat we jouw artikel of essay eerst te lezen zouden moeten krijgen, het gaat tenslotte toch over ons...trouwens, jij bent ook één van ons (FFI-leden) hé :D

Wat radicalisering betreft, die ga je hier niet vinden beste meid, daarvoor dien je naar de moskee te gaan om zeker op vrijdag eens je gesluierde oor te luisteren te leggen.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:


Waarom had de politie zijn kleding? :shock:
Hij was eerst aan't worstelen met twee Marokkaanse zinatjes. Het een meisje sloeg hem en trok aan hem, het ander meisje stond gewoon erbij. Zij wou iets van hem.
Daarna kwam er een groepje jongeren voorbij, en trok de man zijn kleding uit om te vechten. De politie arriveerde, maar net daarvoor arriveerde er een auto van vrienden van hem. Hij reed mee, maar kwam later terug. De politie had zijn kleding.

Hij ging naar boven, naar het appartement van het meisje. Hij bleef daaar lang, dan kwam naar beneden samen met het meisje. De politie was er weer.
De man had ondertussen een vrouwentruitje kunnen bemachtigen.
De man ging lopen toen hij de politie zag.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:razz: Spannend verhaal. Jij maakt nog eens wat mee. mijn leven is saai vergeleken met jou..

Waar ben je trouwens geweest? :evil: Ik heb je gemist.
Deze maand krijg jij geen salaris.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Mijn 'radicalisering' bestaat hier uit dat ik soms 's nachts de stad vol plak met anti-islam stickers van het SIOE (nu Vrijheidsbeweging Nederland geheten). Daarop staat de Deense cartoon van Mohammed met tulband en bom afgebeeld met daarbij de tekst 'Don't like the pic? Go home!'

Verder heb ik een Koran thuis waar ik elke dag een paar bladzijden uitscheur om als wc-papier te gebruiken! :P
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

naar boven schreef:
Ariel schreef:Tja.. Misschien kan de rest van het forum ook wat gepleegde misdaden tegen Moslims voor je opschrijven?
Gisteren in de tram ben ik niet opgestaan voor een stokoude, blinde, kreupele moslima.

(want ik stond al, maar dat hoef je er niet bij te zetten)
waarschijnlijk heeft ze dat niet gezien..........
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Beste leden,

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Hoe komt het dat jullie zo'n godshekel hebben aan de islaam, dat tot 'radicalisering' heeft geleidt. Met alle gevolgen van dien..
Misschien heeft het consequent weigeren om zich aan te passen er iets mee te maken? Of mogelijk de bevoorrechte uitzonderingspositie die ze daardoor kregen?

Ik sprak met iemand die -uiteraard- de boel probeerde te relativeren.
"Je kan het de eerste generatie moeilijk verwijten, want die waren vrijwel allemaal analfabeet."
Inderdaad, maar hun (moskee) leiders niet. Als die beschikten over de wil om een beetje water in de wijn te doen hadden veel problemen voorkomen kunnen worden.

"Die mensen moeten hard en vuil werk verrichten. Daarna zijn ze te moe om nog te studeren."
Dat is hun eigen verantwoording. Ik werkte van 08.00-17.00, en ging daarna iedere dag, zes dagen per week van 17.00-21.00 naar school. Om Thais te leren. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat je in ieder geval iets van de taal en cultuur leert begrijpen, als je ergens langer dan een paar maanden verblijft.

"Je moet begrip hebben dat die mensen hun eigen cultuur niet willen opgeven."
Wie vraagt dat? Niemand. Even zo goed mag je verwachten dat een volwassen man toch door moet krijgen dat het dragen van een jurk + puntmuts iewat uit de toon valt in een land waar dat alleen tijdens carnaval gewoon is. Ik loop hier ook niet in een Urkerbroek op klompen de Hollander uit te hangen. Al zou ik zo rondlopen na aankomst, door om je heen te kijken, reacties te observeren, kom je snel tot de conclusie dat je toch echt wel uit de toon valt. En kleedt je je naar de norm. Daar hoef je geen antropoloog voor te zijn.

"Je moet begrijpen dat integratie een langzaam moeilijk proces is."
Zekers. Dat begrijp ik weldegelijk. Als is het maar omdat ik het zelf beleef. In vrijwel alle culturen (minus het mohammedanisme) heeft de eerste generatie directe binding met het moederland, en moeite om de taal te leren. Ik, bijvoorbeeld, beheers het Engels vloeiend, maar met een herkenbaar Nederlands accent. Mijn Thais is goed verstaanbaar, maar bepaald niet op native speaker niveau. De volgende generatie spreekt normaliter de moedertaal (van het land) vloeiend, ze hebben meestal een vage band met het oude vaderland. Ze beheersen soms de oude moedertaal, maar meestal rudimentair.
En tenslotte de derde generatie is vrijwel geheel geintegreerd in die cultuur. Spreekt de taal perfect, heeft nauwelijks banden met het oude moederland. Ze gaan er hooguit op vakantie. Gek genoeg zien we dat dit niet werkt bij gemigreerde mohammedanen. Zelfs de 3e generatie is nauwelijks in staat om verstaanbaar Nederlands te spreken, laat staan te schrijven. Ze voelen zich marokkaan of turk, ze verachten in de meeste gevallen het land waar ze geboren zijn. Waarom is dat?

"De overheid vertaald van alles in hun moedertaal, zodat ze zich hier meer thuis voelen."
Waarom? Ze voelen zich niet thuis, zelfs niet nu ze meerdere generaties doodgeknuffeld worden. Het werkt averechts. Ze hoeven geen moeite te doen om de taal te leren, zodat ze een vergunning kunnen aanvragen, een rijbewijs, of een woning. In Thailand zijn alle officiele documenten opgesteld in het Thais. Als je geluk hebt staat er vaak een korte Engelse vertaling bij. Beheers je het Thais niet? Dan zie je maar hoe je het vertaald. Niemand die er een probleem mee heeft. Iedereen ziet dit als doodnormaal, want dat is het.

"Je moet begrip hebben voor marokkaanse jongeren, want ze hebben het moeilijk. Ze zitten tussen twee culturen in."
Dat hebben ze volkomen en volledig aan zichzelf te danken, en niemand anders. Er zijn meer dan genoeg pogingen gedaan om hun de helpende hand te reiken. Met name hun eigen leiders verwerpen die handreikingen, of zien het als vormen van onderdanigheid.

Ik durf hetzelfde te zeggen over 'modern' opgevoede Nederlandse kinderen. De wereld draait niet om jouw alleen. Je bent niet uniek. Of nauwkeuriger: andere mensen zijn net zo uniek als je zelf bent. Iedereen moet zich aanpassen aan omstandigheden. "Baaldagen" lossen het spijbelprobleem op scholen theoretisch op, maar je werkgever zal daar echt anders over denken. Dat je een eigen mening hebt: heel erg fijn. Als je je maar realiseert dat je werkgever ook een mening heeft, en meestal van mening is dat zijn mening doorslaggevend is. En dat hij jouw salaris betaald. Als je dit niet democratisch vind, goh. Da's nou sneu. Het leven is, inderdaad, spijkerhard.

Het meest belangrijke dat je als migrant moet doen is je aanpassen aan de nieuwe cultuur. Je hoeft je geloof of identiteit niet op te geven. Niemand die vraagt of eist. Maar je moet je weldegelijk aanpassen.

En dat is dus het essentiele probleem hier, en antwoord op je vraag. Mohammedanen weigeren zich hoe dan ook aan te passen. Dat moet het gastland doen. Elke handreiking wordt gezien als een overwinning op de heidenen, en als zodanig geviert.

Tolerantie en open staan voor anderen wil niet zeggen dat je daarom je maar slaafs alles over je heen moet laten komen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Beste leden,

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:
Chaimae schreef:Hoe komt het dat jullie zo'n godshekel hebben aan de islaam, dat tot 'radicalisering' heeft geleidt. Met alle gevolgen van dien..
Misschien heeft het consequent weigeren om zich aan te passen er iets mee te maken? Of mogelijk de bevoorrechte uitzonderingspositie die ze daardoor kregen?
Complimenten voor jouw bijdrage. Een van de meest heldere en duidelijke stukken die het hele probleem van de islam (Marokkanen, Pakistanen - als het maar islam is) kort en bondig weergeeft.

JE SLAAT DE SPIJKER OP Z’N KOP!

Maar jij bent helaas geen politicus. Want die wentelt, draait, keert, liegt, bedriegt, huichelt, kletst oeverloos in de ruimte, zoekt altijd naar middelen om een oplossing te vermijden. Is meestal in zijn ambtstermijn bezig met pappen en nathouden. Graait zoveel mogelijk in de landelijke subsidiekas om voor Sinterklaas te spelen.

Inconsequentheid, halfslachtigheid, onwil tot wezenlijke veranderingen, evenals het onvermogen de dingen reëel te zien, opvattingen van beneden te respecteren en de waarheid te erkennen, hebben de hedendaagse politiek van linkse kabouters en christelijke elfjes gemaakt tot de ontoerekeningsvatbare paljas van de 21ste eeuw zonder ook maar enig gevoel van durf en verantwoordelijkheidsgevoel .
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie