Klein rampje.

Ariel

Klein rampje.

Berichtdoor Ariel » Di Jun 17, 2008 8:44 pm

Pfffffff, ik heb net een kop koffie over mijn laptop gegooid.
Ik kreeg enge strepen op het scherm , en ik heb de koffie uit de laptop laten lopen, en nu staat hij te drogen.
Iemand ?
Zal het nog goed komen, of moet ik morgen een nieuwe laptop gaan kopen. Laptop is anderhalf jaar oud.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Links666

Berichtdoor Links666 » Di Jun 17, 2008 8:58 pm

Zonde -- succes!

Manon

Berichtdoor Manon » Di Jun 17, 2008 9:03 pm

heb het ooit gedaan met mijn toenmalig tikmachine.

Bleek geen enkel probleem te zijn, behalve als je er suiker in hebt gedaan. Dan mocht het worden weggegooid.

koffie met melk deed alvast niks aan het mechanische gedeelte. Maar ja, een laptop (toch niet een nieuwe?) is wat gevoeliger denk ik.

afwachten maar zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 17, 2008 9:04 pm

Er zat geen suiker en melk in de koffie. Ik heb er geen goed gevoel over. Jammer. ik vermoed dat ik binnenkort naar de winkel moet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Jun 17, 2008 9:05 pm

vannacht gewoon omgedraaid laten drogen zodat al het vocht er toch nog uitkan?

in feite zou ik hem nu al omdraaien en met de haardroger opzitten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 17, 2008 9:07 pm

Hij staat op zijn kop. Goed plan van de haardroger. Ik ga straks aan de slag.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jun 17, 2008 10:44 pm

Als de vloeistof tsunami beperkt is gebleven tot het toetsenbord en niet verder is doorgelopen, dan heb je kans. De koffie zal na droging wel aanslag nalaten maar meestal is het toetsenbord van het membraan-type en niet met 'echte' schakelaars, en dan blijven de electrische kontakten zelf onaangetast.
Maar lukt het niet dan moet het ding open en het toetsenbord in gedestilleerd water gespoeld en gedompeld worden om nog een kans te maken.
Laptop van 1 1/2 jaar oud: daar zijn net nog reparatie-onderdelen voor.
Maar het kan duurder worden dan een nieuwe aanschaffen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jun 18, 2008 4:00 am

Laptops houden helemaal niet van vocht, en ook niet van koffie. Ben dus bang dat je laptop naar de eeuwige jachtvelden is.

Lenovo maakt tegenwoordig laptops die een kop koffie kunnen verdragen. (Lenovo nam de IBM thinkpads over.)

Maar de aller-aller-allebeste laptop die tegen vocht kan is de Panasonic Toughbook serie. Die zijn wel erg duur.

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jun 18, 2008 3:25 pm

H.Numan schreef:Laptops houden helemaal niet van vocht, en ook niet van koffie. Ben dus bang dat je laptop naar de eeuwige jachtvelden is.

Lenovo maakt tegenwoordig laptops die een kop koffie kunnen verdragen. (Lenovo nam de IBM thinkpads over.)

Maar de aller-aller-allebeste laptop die tegen vocht kan is de Panasonic Toughbook serie. Die zijn wel erg duur.

Afbeelding

Kunnen ook tegen alcohol. Halal gekeurd. Misschien iets voor enthousiaste Mohammed-fans?
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 18, 2008 3:51 pm

:shock: 2.020,83 euro…Dat is niet mis.

Ik vermoed dat het weer een huis tuin en keuken laptop gaat worden.
Ik heb nog niet geprobeerd of hij het weer doet, maar ik ga er maar vanuit dat we morgen naar de winkel moeten. Het is balen. Er staat veel informatie op de laptop, ( ook wat betreft mail) en dat ben ik nu dus allemaal kwijt. Ook de foto’s.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Jun 18, 2008 3:54 pm

Ariel schreef::shock: 2.020,83 euro…Dat is niet mis.

Ik heb nog niet geprobeerd of hij het weer doet, maar ik ga er maar vanuit dat we morgen naar de winkel moeten. Het is balen. Er staat veel informatie op de laptop, ( ook wat betreft mail) en dat ben ik nu dus allemaal kwijt. Ook de foto’s.

Neen, Ariel, de hard disk is waarschijnlijk onbeschadigd. Een goeie computerwinkel zal vast je harddisk wel willen overzetten op een externe hard disk of zo. <hint>Gebruik die externe hard disk van nu af als backup.</hint>
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 18, 2008 3:59 pm

Dank je Ketter. Dat kan ik dan ook aan mijn zoon vragen. Die zal wel weer blij zijn met zijn moeder. ( maar niet heus)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jun 18, 2008 4:01 pm

Ariel schreef::shock: 2.020,83 euro…Dat is niet mis.

Nou ben ik zeker geen handige (technische) jongen, maar volgens mij ben jij echt niet je informatie kwijt. Een computer die stuk is - de hardware - is in principe altijd weer te repareren. En is dat te duur, informeer dan hoe ze jouw harde schijf kunnen aflezen en al die wijze lessen voor allah over kunnen zetten op een DVD. Anders moet je maar vijf keer op de grond beuken met je hoofd met je kont omhoog richting Mekka, welteverstaan. Want daar heeft allah toch zijn aardse residentie? En dan komt het vanzelf wel goed. In ieder geval in het hiernamaals, als je tenminste islamgek bent.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 19, 2008 2:17 am

Klopt. Behalve laptops. Want een latop bestaat in wezen uit vijf onderdelen: het scherm, het keyboard, de harddisk, het geheugen en "de rest". Als Ariel mazzel heeft is de harddisk niet aangetast. Die er dus GELIJK uittrekken!!! Anders loop je alsnog risico op beschadiging door vocht, als het doorlekt.

Een gewone PC, ja, daar kan je een hoop aan doen. Maar een laptop niet. Als het moederbord naar god is kan je 'm gerust bij het oud vuil zetten.

Lenovo maakt aanzielijk betaalbaardere kopje koffie veilige laptops dan Panasonic. Dat zijn de jeeps in de laptop wereld. Niet gemaakt om op balkon te surfen, maar veel meer voor archeologen die diep in de jungle aan het graven zijn. Je kan op Ebay altijd Toughbooks vinden, voor nette prijzen. Let wel: dit is een veiling site in tweedehands artikelen. Ik heb er verschillende keren wat gekocht, met wisselend succes. Mijn Palm III was geweldig. Mijn Nec Mobilepro kantje boord. Ja, die werkt. Maar zag er uit alsof die gebruikt is door die archeoloog voor opgravingen. (Als schepje.)
dan dooft het licht….
Anoniem

naar boven

Berichtdoor naar boven » Do Jun 19, 2008 2:59 am

Koop of verkoop nooit een laptop (of andere dure electronica) op eBay.
RTFM

SDX

Berichtdoor SDX » Do Jun 19, 2008 3:27 am

Lieve Ariel, ik hoop dat er nog wat te redden is van je laptop, maar tegenwoordig koop je al een ordentelijke huis-tuin en keuken laptop tussen 400 en 600 €, ik vertrouw Ebay ook niet echt, liever niet doen dus.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 19, 2008 3:36 am

Ik raad Ebay niet aan. Je moet van veilen verstand hebben, het is veel te gemakkelijk om te veel te bieden omdat je dat voorwerp per se wilt hebben. En een beetje verstand van het product dat je koopt is ook nooit weg. Ik heb 2x besteld bij Ebay, en in beide gevallen ging ik van het slechtste scenario uit: geld weg. Dus veel bieden deed ik zowieso al niet.

Je kan toch ook een plastic beschermhoes voor je laptop kopen, tegen omvallende kopjes koffie?
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 19, 2008 11:56 am

Jongens, jullie geloven het misschien niet, maar de laptop doet het nog. Ik heb net alles gecontroleerd, en tot nu toe doet alles het prima.
Eergisteren liep de koffie er uit, en vandaag is alles oké. En nu fingers crossed dat hij het blijft doen. Ik moet weer even het vertrouwen in dat ding terug winnen, alhoewel de laptop er ook niks aan kon doen dat hij nat werd.
Misschien moet ik op zoek naar een plastic beschermhoes Numan, lijkt me een goed plan, zodat de computer ook beschermd blijft tegen de vele glazen wijn die ik binnenkort in Spanje zal nuttigen.
Weer 900 euro uitgespaard.. :D

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 19, 2008 12:23 pm

Da's een knap dure top. De instapmodellen hier doen 320 pleuro.
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 19, 2008 12:36 pm

H.Numan schreef:Da's een knap dure top. De instapmodellen hier doen 320 pleuro.

De volgende keer als ik er een nodig heb mag jij er een voor me kopen. :razz: Ik vermoed dat de verzendkosten niet meer dan 100 euro zullen zijn.
Ik denk dat alles goedkoper is als hier.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 19, 2008 12:42 pm

Nee hoor. Het meeste is juist duurder. Onze belastingen hier zijn laag. De BTW is 7%. Maar .......... alle import krijgt verdomd snel 100% toeslag, om de concurrentie buiten de deur te houden. Zolang je locaal shopt, geen probleem. Waarom is het nu opeens zo goedkoop? Omdat de dollar harder keldert dan de Baht stijgt.

Ik kom in Oktober naar Nederland, dus als je een topje nodig hebt heb je nu de tijd om te kijken.

Ik moet me bijzonder inhouden om deze niet te kopen: de HP 2133
Afbeelding
Een subnotebook, met een 8,3" scherm. Weegt nog geen kilo. Kan Vista aan, voor mensen die liever een OS hebben dan eigen schijfruimte. Kost E 600.

Maar goed, ik heb net de Asus EEE PC aangeschaft, dus ik mag niet mopperen.
Afbeelding
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 19, 2008 1:04 pm

Dat is een kleintje. Handig als je op reis gaat.
Die kost hier ongeveer 300 euro.

Ik heb ook een asus.

Afbeelding

http://www.itwebwinkel.nl/redir.cgi

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 19, 2008 1:36 pm

Die kost hier (nu) E 200.
dan dooft het licht….
Anoniem

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Do Jun 19, 2008 4:07 pm

Ariel schreef:Jongens, jullie geloven het misschien niet, maar de laptop doet het nog. Ik heb net alles gecontroleerd, en tot nu toe doet alles het prima.

Misschien ook handig om eens over na te denken: een externe HD om alles elke dag op te back-uppen. Je hebt al van die USB-sticks (zo heet dat toch?) zo groot als een aansteker. Leg die na het back-uppen op een slimme veilige plaats. Stel dat ooit wordt ingebroken en je computer wordt gejat. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 19, 2008 4:13 pm

Goeie tip Hans. Ik zal een USB-stick kopen.
Maar ik gebruik meestal mijn gewone PC om te werken, en de laptop is voor de vakantie, en voor C om even te computeren.
De kleinkinderen gebruiken de laptop ook vaak.

Terug naar “FFI Nederlands Café”