Met de auto naar de voedselbank

Hans v d Mortel sr

Re: Met de auto naar de voedselbank

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jan 04, 2017 12:47 am

Mahalingam schreef:Heel ouderwets denken want de spruiten van tegenwoordig (dankzij Nederlandse gewasveredeling) zijn niet meer spruitjes-bitter.

Mijn moeder was een nazi-wijf. Niet letterlijk (geboren en getogen Duitser), wel gelet op haar gedrag. Ik was denk ik zes - het was in de zomer - ik zou en moest de spruitjes op mijn bord opeten anders mocht ik niet van tafel. En ik wilde nog zo graag buiten spelen. Vergif was verdraagzamer kan ik nu verzinnen. Het was de enige keer in mijn leven dat ik moest vomeren (braken). Sindsdien hoefde ik nooit meer spruitjes te eten. Pas vele tientallen jaren at ik weer eens opnieuw spruitjes. Mmmm wat lekker! Met kaneel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 23, 2019 1:54 am

Voedselbanken

Geplaatst op 22 mei 2019

Afbeelding

In deze tijden, waarin dit kabinet en de voorgaande kabinetten zich op schandalige wijze over de ruggen en het bloed van ons Nederlanders hebben verrijkt en waardoor meer dan 3 miljoen Nederlanders op de voedselbanken zijn aangewezen, heb ik er maar eens een punt van gemaakt alles eens onder de loep te nemen naar het reilen en zeilen van het ministerie van VWS, de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit), de detailhandel en de voedselbanken zelf. De laatsten zijn opgericht door mensen met zeer goede bedoelingen en te goeder trouw en dus met een gouden hart.

Ik heb ook de richtlijnen van het ministerie van VWS bestudeerd, alsmede die van de NVWA en de andere genoemden. De producten mogen op de houdbaarheidsdatum niet meer verkocht worden. Dus geven ze die aan de wagens van de voedselbanken mee op die dag. Om gezondheidsrisico´s voor de werknemers te voorkomen. Want wie een pakket haalt op de voedselbank, werkt niet, is minder belangrijk, is een tweederangsburger, mag meer risico lopen op een voedselvergiftiging en mag dus eerder gaan vallen onder de D66-norm. Want is een nutteloze proleet die toch niks uitvreet de hele dag.

Zo heb ik een pak slagershamburgers van de grootste supermarktketen ontdooit die ook gedoneerd had (nadat de hamburgers over datum waren natuurlijk). Nog niks aan de hand, maar nadat ik ze had gebraden, hing er een stank in de keuken alsof het 40 graden was met 2 lijken in verregaande staat van ontbinding. Vroeger wierp men de mensen in de goot de schillen en de kliekjes toe, nu werpen de winkeliers hun afval de voedselbanken toe. Gezien mijn medische toestand toch maar een doktersverklaring voor een maaltijdvoorziening aangevraagd...

Door: “Bezige Bij”

https://ejbron.wordpress.com/2019/05/22/voedselbanken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jul 08, 2019 8:13 pm

Een bedelbriefje van de voedselbank dat mij in de supermarkt werd gegeven (vraagtekens zijn van mij):
rijst (geen couscous?) groenten in pot (Hak?) of blik, vis in blik, thee (munt?), zonnebloemolie, muesli (klink exotisch),suiker (voor het feest)?, luiers (4,5,of 6) (veel kinderen soms?).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 08, 2019 8:44 pm

vis in blik ?

Ik vermoed dat de voedselbank leden niet dol zijn op exotisch voedsel.

luiers (4,5,of 6) ...

Dat is niet veel hoor..Dat gebruiken kinderen op één dag.

Ze bedoelen toch geen 4,5,of 6 pakken? Pampers zijn best duur...

Ik ben er uit. de 4,5,of 6 staan voor de maat.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Maarten

Re: Voedselbank : allaen A-merken welkom

Berichtdoor Maarten » Di Jul 09, 2019 10:29 am

Mahalingam schreef:Als je in de auto naar de Voedselbank rijdt dan mag je daar toch wel wat kwaliteit verwachten nietwaar? Je gaat toch geen benzine verkwisten aan B-merken voedsel voor "loesers'?

Afbeelding

Ik lees dit bericht voor het eerst, kan het haast niet geloven. WTF??
Je zou die klootzakken eigenlijk rattengif moeten toedienen, netjes verwerkt in een A-artikel. [icon_lol.gif]

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Aug 21, 2019 10:07 am

Het is een voor de hand liggend verschijnsel: in de hoofden van mensen die altijd om hulp vragen (en krijgen) komt nooit het idee op dat zij zelf ook wel een hulp zouden kunnen geven in plaats van ontvangen.
Voedselbank kampt met tekort aan krachten: 'Vrijwilliger ben je ook voor jezelf'
Veel voedselbanken in Nederland hebben moeite om voldoende vrijwilligers te vinden. De druk ligt nu vaak bij een kleine groep. ,,Vooral de oudere generatie maakt tijd om te helpen, jonge mensen willen hun schaarse vrije tijd niet opgeven”, constateert plaatselijke woordvoerder Will Cox.

,,Elk jaar hebben we minder vrijwilligers dan het jaar ervoor”, verzucht Cox, actief in de Zaanstreek. Volgens de woordvoerder gaat het vooral om een gebrek aan communicatiemedewerkers, administratieve krachten en mensen die een bestuursfunctie willen bekleden.

,,Nederlanders denken vaak dat het werk bij de voedselbank vooral betekent dat ze moeten sorteren, maar er is zoveel meer dan dat", meent de woordvoerder. In grote steden zoals Utrecht en Rotterdam is er een tekort, maar ook Noord-Brabant en de Zaanstreek kampen met een chronisch tekort aan krachten.

https://www.ad.nl/binnenland/voedselbank-kampt-met-tekort-br-aan-krachten-vrijwilliger-br-ben-je-ook-voor-jezelf~a7c6927d/

Voor de rest gaat de voedselbank een actieve toekomst tegemoet:
Persbericht- Meer mensen maken gebruik van de voedselbanken
Meer mensen maken gebruik van de voedselbanken
In de eerste helft van 2019 hielpen de voedselbanken 8 % meer huishoudens dan in dezelfde periode van voorgaande jaar. Het aantal kinderen steeg met bijna 7%. Er zijn grote lokale verschillen voor wat betreft de hoeveelheid beschikbaar voedsel.
https://voedselbankennederland.nl/persbericht-meer-mensen-maken-gebruik-van-de-voedselbanken/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “FFI Nederlands Café”