Met de auto naar de voedselbank

Mahalingam

Re: Met de auto naar de voedselbank

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 23, 2013 4:49 pm

Een paard is een edel dier want hij/zij heeft geen kop maar een hoofd en geen poten maar benen.
Zodoende zijn er hele volksstammen die geen paard eten en ook hele volksstammen die die "klote knollen" graag oppeuzelen; dan zijn ze nog ergens goed voor.
Net zo als koe is paard ook best te eten.

Er is al de hele week gedoe over paardenvlees. Als het er op staat 'is van paard' of 'bevat paard' dan is er niks aan de hand. Maar paardenvlees uit Roemenië is heel goedkoop dus zagen importeurs de mogelijkheid om paard als koe te verkopen.
En nu blijkt dat er in de kant en klare goulash maaltijden, de chili con carne, de lasagne e.d. paardenvlees zit en het staat er niet op.
De Keuringsdient van Waren heeft in ons land een vleesverwerker gesloten en de administratie in beslag genomen.. Die firma koopt ook paardenvlees in en levert als eindproduct: vleessnippers voor menselijke consumptie. Dat mag.
De firma is naar de rechter gestapt en die heeft de sluiting terug gedraaid want het was geen kwestie van volksgezondheid of zo.

Overal in Europa wordt nu eten uit de winkels gehaald waar paard in zit. En wat doen we met die maaltijden die slechts verkeerd gelabeld zijn maar geschikt voor consumptie?
Die geven we aan de voedselbanken. Zijn die ook blij.
Fout gedacht. De voedselbanken zijn verontwaardigd over het gebrek van respect dat uit dit gebaar spreekt.

Charities say 'neigh' to feeding horse to the poor
Hartwig Fischer, of Chancellor Merkel's Christian Democratic Union, said on Thursday it would be a shame to destroy the lasagne and other ready made meals. "These are high-quality products found in Germany, not health-endangering foods," he said.

He said they should be relabelled and given to organisations which feed homeless and poverty stricken people.

En wat doen de Verenigde Voedselbanken?
The federal association of soup kitchens appeared reluctant, a spokeswoman in Berlin saying that while there was uncertainty among the public about the products, there was no demand for them.

Spokesman for the German Catholic Bishops Matthias Kopp said on Friday the idea was insulting to those in need. "Everyone in need must receive minimum quality standards. Such a suggestion can only result in head-shaking," he told Bildnewspaper.

And Christian Bakemeier, manager of a church-related soup kitchen added that: "one should not expect people in need to eat food which has been removed from sale."
http://www.thelocal.de/society/20130222-48139.html#.USjG-PLLRpg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Feb 24, 2013 4:05 am

Mahalingam schreef:De firma is naar de rechter gestapt en die heeft de sluiting terug gedraaid want het was geen kwestie van volksgezondheid of zo.

Inderdaad, maar het is wel bedrog. Niks geen probleem mee als een bedrijf een goulash maaltijd maakt waarin paard verwerkt zit, maar dan ook de prijs van paard rekenen en niet de prijs van koe.

Da's hetzelfde als melkpoeder inkopen, aanlengen met water en verkopen als verse koemelk tegen 500% meer winst. Natuurlijk mag je van melkpoeder melk maken, maar het is tocht echt wat anders dan verse koemelk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Hans v d Mortel sr

Met de auto (liefst met chauffeur) naar de voedselbank

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Feb 24, 2013 12:19 pm

H.Numan schreef:
Mahalingam schreef:De firma is naar de rechter gestapt en die heeft de sluiting terug gedraaid want het was geen kwestie van volksgezondheid of zo.

Inderdaad, maar het is wel bedrog. Niks geen probleem mee als een bedrijf een goulash maaltijd maakt waarin paard verwerkt zit, maar dan ook de prijs van paard rekenen en niet de prijs van koe.

Da's hetzelfde als melkpoeder inkopen, aanlengen met water en verkopen als verse koemelk tegen 500% meer winst. Natuurlijk mag je van melkpoeder melk maken, maar het is tocht echt wat anders dan verse koemelk.

"Wilt u met of zonder mayonaise op uw patat, meneer?"
"Met mayonaise, graag."
"Dat is dan € 1,75."

Je draait vervolgens een friet in de mayonaise en steekt die in je mond. Je trekt een verkrampt gezicht. Dan loop je terug naar waar je bediend werd en roept: "Hee, godverdomme vuile oplichter! Dit is geen mayonaise maar fritessaus."

Ik heb dat nog nooit geroepen. Ik heb het allemaal maar over me heen laten komen en geaccepteerd. Moet ik Rutte dan neerknallen? Dat zou ik best graag willen doen. Maar iets van binnen houdt mij tegen. Waarschijnlijk de gedachte aan mijn zoon. Hem wil ik dat niet aandoen. Maar anders . . .

Die vuile huichelachtige linkse politieke Gutmenschen zouden overal waar frites verkocht wordt - waar moslims overigens dol op zijn vanwege de fritessaus die erop zit - de uitbaters moeten verplichten een standaard bord te plaatsen met een tekst in drie talen die vermeldt dat er in fritessaus (dat is dus geen mayonaise) varkensvet verwerkt zit.

Liefst dus een groot bord met de Arabische tekst in rood, als extra waarschuwing. Kinderachtige huichelachtige klootzakken, al die zeikerige en vervelende onaangepaste moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Feb 25, 2013 2:45 pm

De jacht op het paard gaat door.

Nu is er paard aangetroffen in de IKEA gehakballetjes. Foei. Dat schijnt opeens niet meer te mogen. Maar de ballen smaken niet slecht.
Czech authorities said Monday they have detected horse meat in meat balls labeled as beef and pork for Swedish furniture retailer giant Ikea, while European Union officials met to discuss tougher food labeling rules to counter the developing scandal.[...]
The Czech authority also found horse meat in beef burgers imported from Poland during random tests of food products.
http://seattletimes.com/html/businesstechnology/2020425021_apeueuropehorsemeat.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 25, 2013 2:56 pm

http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/213 ... kel__.html

Of de ballen naar de voedselbank gaan weet ik niet, maar Ikea heeft de gehaktballen uit de Nederlandse supermarktschappen gehaald. De ballen werden toch al niet meer geserveerd in de restaurants. Dat begrijp ik, want Ikea is een geliefde plek waar de mohammedaanse mens boodschappen doet. Stel dat die moslim mens in hun restaurant geconfronteerd wordt met een artikel waar varkensvlees in zit.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Feb 26, 2013 2:09 am

Ik ga van de week even naar Ikea Bangna. Volgens mij liggen die ballen bij mij te hinniken.
Bij ons zijn de mensen lang zo kieskeurig niet en eten zo ongeveer alles wat poten heeft op de tafel na.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Dec 28, 2013 9:39 pm

Niet alleen heeft een echte voedselbank een parkeerterrein voor de klanten, maar ook een kluis om de opbrengst (WTF?) in op te bergen. En dan wordt die kluis leeggeroofd.
Sorry, ik lees nu: "In de kluis lag ook een deel van de opbrengst van kringloopwinkel Keigoed".
Dieven halen met kerst kluis Voedselbank leeg
'Waarschijnlijk valt het mee omdat we de opbrengsten van de winkel pas geleden nog hadden afgeroomd,' zegt medewerkster Carine Cassauwers.[...]
Het voedsel is gratis, maar er is wel geld nodig voor de huur en om bijvoorbeeld de vrachtwagens te laten rijden. 'Een deel daarvan is afkomstig van giften en donaties. Daarnaast gebruiken wij de inkomsten van de kringloopwinkel'.[...]
Ze is verbijsterd dat de dieven juist de Voedselbank als doelwit kozen. 'Serieus, de Voedselbank? Dat doe je niet. Dit is het toppunt van triestheid.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3569025/2013/12/28/Dieven-halen-met-kerst-kluis-Voedselbank-leeg.dhtml
Kennelijk hebbende dieven geen boodschap aan de kerstboodschap. Misschien is kerstmis geen deel van hun cultuur?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Feb 27, 2014 1:03 pm

Om te voorkomen dat onze onderklasse er mager bij loopt, zijn er voedselbanken.
Maar 'bezig zijn voor een goed doel' geeft geen bescherming tegen dieven, rovers, overvallers enz.
Nu is de voedselbank van Almere geplunderd:
Dief voedselbank gepakt
Een 23-jarige man uit Barendrecht is opgepakt voor het plunderen van de rekening van de voedselbank in Almere. [...]
De pinpas werd bij een inbraak gestolen uit het kantoor van de voedselbank. Via iDEAL plunderde de man vervolgens de rekening van de organisatie. Hoe dat in zijn werk ging kan de politie niet zeggen. Het is niet bekend of het geld, al dan niet in virtuele vorm, nog boven water komt.
http://nos.nl/artikel/616552-dief-voedselbank-gepakt.html

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mar 14, 2014 11:52 am

De overheid faalt in haar taak om de armoede te stoppen.
Zodoende is er een particulier initiatief om een armoede symptoom: honger, te bestrijden met voedsel. De voedselbank. Hun probleem: meer vraag dan aanbod.
Nu heeft ons land een sigaar uit eigen doos gekregen: 3,5 miljoen euro uit een EU-fonds voor armoedebestrijding.
De voedselbanken willen dat geld hebben. Maar is honger bestrijding ook armoede bestrijding?

Voedselbank eist EU-geld armoedebestrijding op
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2800/Europese-Unie/article/detail/3612611/2014/03/14/Voedselbank-eist-EU-geld-armoedebestrijding-op.dhtml

Vraagje: waarom kunnen de voedselbanken niet uit de grote liefdadigheidsruif van de Staatsloterijen eten?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Mar 31, 2014 12:31 pm

Dit bericht is gedateerd 31-3-14 - 08:45 bron: ANP
dus niet 1 april.
Twee keer zoveel mensen naar dierenvoedselbank
Ook het aantal voedselbanken voor dieren stijgt de laatste tijd hard. Alleen al in de afgelopen maand sloten vijf nieuwe organisaties zich aan bij de Inzamelbank. De stichting verdeelt nu ingezameld dierenvoer over in totaal negen aangesloten voedselbanken voor dieren in het hele land.

Bij al deze locaties ziet de stichting een stijgende lijn van het aantal mensen dat hulp vraagt. Zo staan er bij de dierenvoedselbank in Lelystad gemiddeld elke week zo'n 70 mensen op de stoep om een pakket voer op te halen. 'Begin dit jaar waren dat er nog maar 35', aldus Milka van Putten van de Inzamelbank voor Dieren Nederland.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3625480/2014/03/31/Twee-keer-zoveel-mensen-naar-dierenvoedselbank.dhtml

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Ma Mar 31, 2014 12:35 pm

Mahalingam schreef:Dit bericht is gedateerd 31-3-14 - 08:45 bron: ANP
dus niet 1 april.

Snap ik even niet.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mar 31, 2014 3:31 pm

Eliabe schreef:
dus niet 1 april.

Snap ik even niet.

Mahalingam wou aantonen dat wie denkt dat het een grap is (dierenvoedselbank) het helemaal mis heeft.

Ik zie bijvoorbeeld ook zoveel daklozen met liefst een reuzegrote Deense Dog of Rottweiler of Mastiff bij zich.
Ok dat die beestjes je wel warm kunnen houden in de winter, maar volgens mij eten die wel dubbel zoveel als ik per dag!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Ma Mar 31, 2014 3:49 pm

Manon schreef:
Eliabe schreef:
dus niet 1 april.

Snap ik even niet.

Mahalingam wou aantonen dat wie denkt dat het een grap is (dierenvoedselbank) het helemaal mis heeft.

Ik zie bijvoorbeeld ook zoveel daklozen met liefst een reuzegrote Deense Dog of Rottweiler of Mastiff bij zich.
Ok dat die beestjes je wel warm kunnen houden in de winter, maar volgens mij eten die wel dubbel zoveel als ik per dag!

Ik heb zelf dieren en geef ook aan de dierenvoedselbank die bij mij in de straat zit. Er zijn genoeg mensen die buiten hun schuld in de problemen zijn gekomen. Dieren die al heel erg lang bij die mensen zijn hoeven voor mij niet weg. Die dieren moeten ook vaak weer heel erg opnieuw wennen. Zo ken ik een vrouwtje waarvan de man er met een ander vandoor is gegaan en haar met alle shit liet zitten. Zij moet nu met een kleine 30 euro in de week rond zien te komen. Ze hadden al jaren een kat. Moet die nu de dupe zijn van het gedrag van die kerel?
Zit je in de problemen en je ga dan dieren nemen, dan ben je naar mijn inziens verkeerd bezig.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mar 31, 2014 4:28 pm

Zit je in de problemen en je ga dan dieren nemen, dan ben je naar mijn inziens verkeerd bezig.
dat bedoel ik ook.

Niemand wil dat je je huisdier moet wegdoen omdat je in de problemen geraakt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jun 12, 2014 8:09 pm

Ik wist niet dat er naast de Voedselbank ook een Kledingbank bestond.
De stichting Kledingbank Utrecht bijvoorbeeld waar het niet pluis is.
De stichting Kledingbank Utrecht verstrekt gratis kleding, schoenen en linnengoed aan de minderdraagkrachtigen in de gemeente Utrecht. Burgemeester Jan van Zanen opende vorige maand, op 5 april, de vestiging van de kledingbank aan de Indusdreef in Utrecht. Op dezelfde dag is de oprichtster, Jessica van Lokven, uit het bestuur gestapt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22675773/___Geld_weggesluisd_bij_kledingbank___.html

Over blijven de bestuurders Alex en Ingrid Ostman (penningmeester en secretaris).
De politie onderzoekt nu of en zoja waarheen duizenden euro's zijn weggesluisd.
De stichting Kledingbank Utrecht werkt volgens de statuten ook samen met de stichting Kledingbank Nederland. Navraag bij bestuurder Einte Douma leert dat daar geen sprake van is.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jul 10, 2014 8:20 pm

Binnen kort krijgen de klanten van de voedselbank ook halal vlees en couscous.
Het is nu rammadan en dan denken Mohammedanen steeds aan eten en drinken. Dus is dit bericht van vandaag voor de hand liggend:
De moskeeën zullen jaarlijks ongeveer 10.000 euro doneren aan de voedselbanken. Ook zullen de imams oproepen tot het inzamelen van voedsel. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om "vlees tijdens slachtpartijen en op andere dagen macaroni", zegt Göksel Aribas, secretaris van de Islamitische Stichting Nederland (ISN).

Dat is dus via het Turkse Religie ministerie. (Diyanet) Oh nee, toch niet:
Aribas benadrukt dat de hulp losstaat van Turkije, ondanks dat het ISN moskeeën beheert voor het Turkse ministerie van Godsdienstzaken: "Wij sturen bijvoorbeeld ook onze mensen naar de Bloedbank. Wij wonen hier en willen hier wat doen. We zijn gevoelig voor armoede."

Ik wist het niet, maar er bestaat nu een recht op eten uit de voedselbank.
"De voedselpaketten zijn hard nodig omdat steeds meer mensen recht hebben op zo'n pakket. We zijn blij met goed en gezond voedsel, van wie het ook afkomstig is. We krijgen ook al steun van kerken en allerlei maatschappelijke organisaties", zegt een woordvoerder van Voedselbanken Nederland.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/07/turkse_moskeeen_helpen_voedsel.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 10, 2014 8:35 pm

Binnen kort krijgen de klanten van de voedselbank ook halal vlees en couscous.

Nou ja, veel bezoekers van de voedselbank zijn moslims, dus het komt goed terecht.

Weten jullie dat er ook een islamitische voedselbank is?
Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jul 10, 2014 9:05 pm

Waarom in gesubsidieerd wijkcentrum Pier 80?
Heeft die sekte van ze geen ruimte in een moskee weten te vinden?
Ik vraag me af hoe geselecteerd wordt op de klanten.
Bij de gewone voedselbanken zijn ze zeer streng in de criteria. Adviezen van de Sociale Dienst, schuldenhulp, de voogdij enz.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Sep 04, 2014 5:05 pm

Je moet heel erg officieel arm en behoeftig zijn, wil je bij de Voedselbank klant kunnen worden. En dan krijg je dit:
Coördinator Anco Bonninga van de Voedselbank zegt dat het gezin 'hartstikke fout' is geweest. 'Ze gaven eten onder een schuilnaam via de weggeefhoek weg. Omdat we duidelijk kenbaar maken dat eten zo niet mag worden weggegeven, hebben we besloten het gezin geen pakketten te verstrekken. Als ze het aan anderen geven, hebben ze het kennelijk niet nodig.'

Dan wordt er luid aan de zieligheidsbel getrokken en dan komen de Ridders van de Ware Religie helpen.
Steun voor door Voedselbank 'verstoten' gezin
De Marokkaanse stichting Bladi geeft wekelijks boodschappen aan het Spijkenisser gezin dat geen eten meer krijgt van de plaatselijke Voedselbank. Dat heeft ze vandaag het echtpaar met drie kinderen aangeboden. [...]
'Verschrikkelijk om een gezin zo te straffen,' zegt een woordvoerder van Bladi. 'Wij willen dit gezin wekelijk boodschappen aanbieden'. De stichting zet zich in voor sociaal zwakkeren en behoeften in de samenleving.

Bijkomend puntje: sociaal zwakkeren en behoeften in de samenleving dienen wel Marokkaans te zijn in de praktijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3735830/2014/09/03/Steun-voor-door-Voedselbank-verstoten-gezin.dhtml

En waar kennen we die Stichting Bladi nog meer van?
het inzamelen van geld voor de begrafenis van de doodgeschoten overvaller in Deurne.
http://www.thepostonline.nl/tag/bladi/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Okt 28, 2014 3:43 pm

Ik weet niet of ze in Zwitserland ook voedselbanken hebben en of de klanten ook per auto de spullen af komen halen.
In kanton Zürich vraagt men zich dat ook af: hoeveel van die arme mensen hebben echt een auto nodig ? En waar betalen ze het van?
The parliamentary initiative from the right-wing Swiss People’s Party (SVP) and the Liberals has the backing of two other parties, the SDA news agency reported on Monday.[...]
The SVP has already announced a campaign to cut welfare services in Zurich, regarding them as too generous and too costly for the canton.[...]
The SVP has particularly taken aim at social assistance given to asylum seekers, calling for a ten percent overall reduction in social assistance benefits.
“To use a car can easily cost 500 francs ($525) a month — that’s something welfare recipients can’t afford,” SVP MP Claudio Schmid was quoted as saying earlier this month by 20 Minuten.[...]
The proposed change in legislation would mean that costs incurred by a car would no longer be covered by social assistance, SDA reported.
http://www.thelocal.ch/20141027/ban-on-cars-proposed-for-welfare-recipients

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Dec 29, 2014 4:51 pm

Sinds 1 maart loopt een proef van een jaar in de gemeente Groningen. Minima kunnen op kosten van de gemeente een tweedehands koelkast, wasmachine, kooktoestel, televisie of een computer uitzoeken.

Met een tweedehands koelkast of wasmachine zijn mensen wel blij.
Maar met oude computers en TV's niet.
Minima Groningen niet altijd blij met gratis pc
Minima die tweedehandse computers of televisies krijgen van de gemeente Groningen zijn niet altijd enthousiast over de gratis spullen. Ze ontvangen liever nieuwere pc's en platte tv's.[...]
Meerdere cliënten geven ook aan ontevreden te zijn over het gratis aanbod, vooral in kringloopwinkels. ,,Helaas was het niet mogelijk om een platte televisie te krijgen'', reageerde een van de respondenten die gebruik maakt van de regeling. De leveranciers van de computers merken op hun beurt op dat de minimaklanten vooral laptops willen waar ze veel mee op het internet kunnen en films kunnen downloaden.

Hebben ze wel geld voor een kabel en internet abonnement? Of is daar ook een subsidie voor?
Het is dat de kringloopwinkel niet in 2-de hands auto's doet want anders...

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/minima-groningen-niet-altijd-blij-met-gratis-pc-12059093.html#.VKDzJwMTcIs.twitter

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 29, 2014 5:14 pm

Er zijn nog meer ontevreden minima. In Enschede vinden ze hun cadeautje van de gemeente ook niet leuk.

Inwoners van Enschede die rond moeten komen van een minimum inkomen reageren boos en verontwaardigd op de twee VVV-bonnen, die ze donderdag kregen van de gemeente.
“Wat heb ik aan twee cadeaubonnen? Daar kan ik geen eten van kopen”

Met de cadeaubonnen, één van 10 en één van 20 euro, wil de gemeente inwoners met hoge zorgkosten een tegemoetkoming geven.

Maar vorig jaar kreeg die doelgroep veel meer - namelijk 99 euro - van het rijk bijgeschreven op de bankrekening. „Wat heb ik aan twee cadeaubonnen? Daar kan ik geen eten van kopen”, zegt de 67-jarige Dick Zeegers.

bron

Hans v d Mortel sr

Met de auto naar de voedselbank. Met dank aan Kok

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Dec 29, 2014 10:03 pm

Mahalingam schreef:Sinds 1 maart loopt een proef van een jaar in de gemeente Groningen. Minima kunnen op kosten van de gemeente een tweedehands koelkast, wasmachine, kooktoestel, televisie of een computer uitzoeken.

Met een tweedehands koelkast of wasmachine zijn mensen wel blij.
Maar met oude computers en TV's niet.
Minima Groningen niet altijd blij met gratis pc
Minima die tweedehandse computers of televisies krijgen van de gemeente Groningen zijn niet altijd enthousiast over de gratis spullen. Ze ontvangen liever nieuwere pc's en platte tv's.[...]
Meerdere cliënten geven ook aan ontevreden te zijn over het gratis aanbod, vooral in kringloopwinkels. ,,Helaas was het niet mogelijk om een platte televisie te krijgen'', reageerde een van de respondenten die gebruik maakt van de regeling. De leveranciers van de computers merken op hun beurt op dat de minimaklanten vooral laptops willen waar ze veel mee op het internet kunnen en films kunnen downloaden.

Hebben ze wel geld voor een kabel en internet abonnement? Of is daar ook een subsidie voor?
Het is dat de kringloopwinkel niet in 2-de hands auto's doet want anders...

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/minima-groningen-niet-altijd-blij-met-gratis-pc-12059093.html#.VKDzJwMTcIs.twitter

Amsterdam gaat voor de minima. Of zijn we dat ondertussen gemakshalve en lui van geest vergeten? Ik herinner mij dat de gemeente Amsterdam (Deelraad?) splinternieuwe flatscreen tv's uitdeelde. Een eenmalige links populaire actie. Op zich heb ik daar geen enkel probleem mee, maar ik wil wel weten wie die mensen zijn. Hun arbeidsethos en welwillendheid om in het arbeidsproces deel te nemen. Mijn conclusie - hoogst waarschijnlijk? Het is neuken van de linkse overheid van achteren in de kont van onze volslagen krankzinnig doorgedraaide links-rechts combinerende overheid. Met andere woorden, wij moeten ons kapot schamen voor wat er hier in Nederland gebeurt.

Hoe dat zo? Door de pest kanker politiek van de kapitalistische smerige op de VS georiënteerde vrije markt economie die de doodsteek is voor het respect op arbeid en gedoogd wordt door de PvdA.

En wie gaf daarvoor het startsein volgens mijn linkse SP stemmende vriend Frank? Ja hoor! De meest afzichtelijke gluiperd ooit: WIM KOK. Ongeëvenaard vakbondspoliticus, acht jaar minister-president van Nederland en op Pim Fortuyn kotsende PvdA psychopaat.

Het volk van Nederland is dom. Logisch! Dat is 99% van de mensheid. Wat moet je ook met een vrije wil van God? Niks toch!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 03, 2017 4:15 pm

Belgische voedselbank stopt vanwege 'te kieskeurige klanten'

Een voedselbank in het Belgische Mechelen stopt ermee omdat de klanten te kieskeurig zijn. Medewerkers vinden op de parkeerplaats steeds vaker weggegooide etenswaren en dat demotiveert de vrijwilligers zo erg, dat zij het bijltje er bij neergooien.

Het Mechelse Voedselbankverdeelpunt S.O.S. Hulpbetoon moet uit het huidige pand maar gaat niet meer op zoek naar een nieuwe behuizing, vertelt voorzitter Patrick Nolf in Belgische media.

De vrijwilligers voelen zich volgens hem gekwetst door de mentaliteitsverandering bij de cliënten, de kieskeurigheid neemt toe. ,,Basisproducten zoals rijst vin­den sommigen te gewoontjes'', zegt hij. ,,Een deel weigert het met de nodige discussies, an­deren gooien ze zelfs weg. Ook vanmorgen vonden we na de bedeling producten op de parking aan de overkant. Komaan.''

Ook andere voedselbanken in België klagen over voedsel dat door klanten wordt weggegooid.

Spruitjes

Pieter Tankink van koepelorganisatie Voedselbanken Nederland en ere-voorzitter bij Voedselbank Eindhoven herkent het beeld van té kieskeurige klanten niet. ,,We hebben een enkele keer een incident, waarbij een klant zegt dat heb ik liever niet. Bijvoorbeeld als ze niet van spruitjes houden. Vaak worden klanten bij Nederlandse voedselbanken een keus gegeven. Wil je het niet? Laat het dan hier, zodat we er een ander wel blij mee kunnen maken.”

Wellicht generen Belgen zich voor het afwijzen van eten, waardoor ze het weggooien op parkeerplaatsen, denkt Tankink. ,,Je komt soms rare situaties tegen. Wij hebben keuze, maar een klant niet. Ze generen zich als ze iets niet willen hebben, maar willen wel hun dankbaarheid tonen.”

Toch hoeven ze volgens Tankink niet dankbaar te zijn. ,,Wij verdelen overschot.”

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jan 03, 2017 8:04 pm

Het artikel is geheel vrij van verwijzingen naar de Islam.
"de mentaliteitsverandering bij de cliënten"
Wat wordt daar nu mee bedoeld? Wij willen geen rijst maar couscous? Kwestie van smaak.
"Wellicht generen Belgen zich voor het afwijzen van eten"
Wat voor soort Belgen zouden dat nu wel zijn? Nieuwe Belgen soms?

Nieuwe Nederlanders zeggen gewoon dat ze spuitjes niet eten. Zover zijn ze dan wel geïntegreerd. Wat spruitjes zouden volgens veel Nederlandse inboorlingen tegen de grens van eetbaarheid aan zitten.
Heel ouderwets denken want de spruiten van tegenwoordig (dankzij Nederlandse gewasveredeling) zijn niet meer spruitjes-bitter.

Wie herinnert zich nu niet die zeer indringende scherpe lucht die vooral vroeger in erg veel huizen hing? Spruitjeslucht is zelfs een uitdrukking geworden om de bekrompen regels van vroeger te benadrukken op iets.

P.S.: Ook in België komen de voedselbankklanten met de auto:
" op de parkeerplaats "

Terug naar “FFI Nederlands Café”