Brrr, koud voor de tijd van het jaar.

Plaats reactie
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Brrr, koud voor de tijd van het jaar.

Bericht door BFA »

Hoe is het weer in NL, VL en andere delen van de wereld?

Hier lag deze morgen bijna 10cm sneeuw. Was het -8°C.
Op het ogenblik raast een sneeuwstorm buiten. Tegen morgenvroeg kan het sneeuwtapijt verdubbeld zijn.

De oudere mensen hier hebben nog niet veel meegemaakt dat de winter zo vroeg begon. Zeggen dat het erger kan worden dan '44. Dan lag de sneeuw 2m dik, is later beginnen vallen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het sneeuw hier ook, maar het is 1 graad boven nul. De sneeuw blijft op het gras liggen, en het is een prachtig gezicht.
Morgen gaan we een midweek naar Limburg. Daar ligt nog meer sneeuw, maar ik vermoed en ik hoop dat de wegen goed te berijden zijn. Ik denk dat de sneeuw morgen in Limbug verdwenen is. Jij woont hoog BFA. Ik hoop dat jij het lekker warm in je keuken kan stoken. De haard zal nu op volle toeren branden vermoed ik.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

vanmorgen was het in de kempen -1°C en poedersneeuw
ik ben vanaf de middag in het antwerpse, 1°C en nu is het sneeuwstormpje dat blijft liggen. lang geleden.

Heb mijn vetbollen maar buitengehangen (gewoonlijk komen ze er toch nooit aan, maar ik kan het niet laten om er elk jaar te kopen) en ik ga een vogelhuisje knutselen :redface:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik hoop dat jij het lekker warm in je keuken kan stoken.
Dat is geen probleem.
De sneeuwlaag is op het ogenblik zeker 15cm. Je ziet geen kat of auto op straat. Ben zojuist gaan werken met de fiets. Is bijna niet door te raken.
Is mooi. Op alle gevels plakt zowat 0.5 to 1cm sneeuw. Lijkt of het hele dorp aan het verdwijnen is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

In het oosten des Nederland is er haast geen sneeuw gevallen. Wel is het erg nevelig.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Koud? Nevel? SNEEUW??? Wat is dat, "sneeuw"?
Dat doet me er aan denken: ik moet de ijskast nog ontdooien.
Het is hier, om jullie toch even lekker te zieken, ietwat fris. Rond de 30 graden. Heerlijk weertje. :razz: :razz: :razz:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae schreef:In het oosten des Nederland is er haast geen sneeuw gevallen. Wel is het erg nevelig.
he leuk naamvallengebruik Chaimae.

Dan wel: des Nederlands schrijven in het vervolg!

Wij gebruiken die naamvallen nog heel dikwijls in de verschillende streektalen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben weer terug van weggeweest. We hebben het heel fijn gehad, maar het is toch wel weer leuk om thuis te zijn.
Als je wil afkicken van internet, :? dan moet je een paar dagen gaan internetten op een vakantie park.
Het duurde minuten voordat er een pagina ververst werd, en een post op dit forum maken kostte me 5 minuten.
We hebben door de sneeuw gereden. In Duitsland en België lag nog een dik pak, en ik heb een kerstgevoel aan deze paar dagen over gehouden.
Het was ook heel gezellig in Valkenburg, we hebben heerlijk op een verwarmd terras glühwein gedronken, en wat gegeten. Erg leuk.

BFA? Is de sneeuw bij jullie al weg?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Nog een cm of 2, met groene plekken erdoor.

Denk in ieder geval eens aan de mensen die met dit weer de kerstbomen aan het uitdoen zijn. Die maken in weer en wind dat er binnenkort bij ieder een mooie boom staat. Geen pretje om nu te werken.

Gemiddelde temperatuur, juist onder het vriespunt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Zo'n 16 graden hier. Is de zon er, dan vest uit, want dan schiet de temp omhoog. Is de zon weg, vest aan, want de weinige wind die uit het zuiden komt, is toch koud.
Zonet nog een wolkbreukje met de stralen recht naar beneden.
Geeft niet, het is heel lang droog geweest, dus de grond en de watertanken kunnen wel weer wat gebruiken.

Zoals gebruikelijk: 4 seizoenen op 1 dag
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Is het wel eens echt koud bij jullie Kiwiwoman ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Er zijn bergen en er wordt geskiet in Nieuw Zeeland. Bij ons ook, overigens. Dat skieen. Alleen niet van een berg. Je kan -echt waar!- skieen in Bangkok: ze hebben hier een park genaamd 'Snowworld'. Is een van de grootste ijskasten ter wereld. :razz:
snowwolrd
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Is het wel eens echt koud bij jullie Kiwiwoman ?
Niet waar ik woon, Ariel. Zo 1 a 2 x per jaar vorst aan de grond en dan heb je het wel gehad. Is beter ook. Ik hou niet van kou.
Op het Zuideiland en in het midden van het Noordeiland bij de drie vulkanen is het 's winters wel koud, vriest het, valt er sneeuw.
De skivelden zijn open vaak vanaf begin april tot soms wel tot half oktober.

Die zon is nu echt heel warm. Ik denk dat we het nu wel over de 20 graden hebben. Ik ga even een stukje wandelen! :D
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Zoals gebruikelijk: 4 seizoenen op 1 dag
Daarom dat ze het naar het Nederlandse Zeeland genoemd hebben zeker?

Die Hollanders waren toch zwaar chauvinistisch hé! Overal waar ze kwamen "nieuw" ervoor en het was van hen! :smile:

Zou dat nu ook nog helpen? Van Antwerpen, gewoon nieuw-Antwerpen maken en het is terug van de sinjoren? :cool:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Is dat in Zeeland ook zo, ja? Ik ben ooit een paar keer door Zeeland gereden, meer niet.
Nu stort het weer. Maar het is warm water, hoor! :D

Nee, de naam heeft Abel Tasman bedacht naar de provincie waar zijn baas woonde. De vrouw van de baas werd ook bedacht: Maria van Diemen, helemaal aan de noordelijke punt van Nieuw-Zeeland.

De zee tussen Aussie en NZ heet Tasmanzee. De tweede top van Mount Cook op het Zuideiland heet Mount Tasman. Afgelopen zomer zijn mijn man en ik er tussendoor gevlogen met een klein vliegtuigje. Als ik zou weten, hoe ik hier foto's moest plaatsen, zou ik die magnifieke foto ervan laten zien.

We waren allemaal stil van ontzag! Zo mooi!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

circe schreef:Die Hollanders waren toch zwaar chauvinistisch hé! Overal waar ze kwamen "nieuw" ervoor en het was van hen! :smile:

Zou dat nu ook nog helpen? Van Antwerpen, gewoon nieuw-Antwerpen maken en het is terug van de sinjoren? :cool:
Om die lelijke protestantse Ollanders met behulp van de Spanjaarden vervolgens Antwerpen weer uit te meppen zeker?..

Ze komen overigens toch wel.
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als je denkt dat je het koud hebt, bekijk volgende site eens even:

Prachtige beelden na een ijsstorm:

http://agisbau.com/ice.htm
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik moet helaas Albert Gore gelijk geven: het ziet er inderdaad naar uit dat de aarde flink aan het opwarmen is! :drool:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:Ik moet helaas Albert Gore gelijk geven: het ziet er inderdaad naar uit dat de aarde flink aan het opwarmen is! :drool:
Dat staat er dan ook boven.
"Globalne ocieplenie zaatakowało" is Pools voor "Global Warming has attacked Europe" - de opwarming van de aarde slaat toe in Europa.

Overigens schijnen het foto's van een paar jaar geleden te zijn. Foto's van Geneve, Zwitserland.

Vermoedelijk is dat de reden dat Zwitserland niet aan de EUSSR mee doet.
RTFM
Plaats reactie