Moslims boycotten Aldi en Lidl na foute sms

pd7835

Moslims boycotten Aldi en Lidl na foute sms

Berichtdoor pd7835 » Di Jan 13, 2009 7:21 pm

Moslims in Nederland hebben afgelopen zaterdag massaal een oproep ontvangen om geen boodschappen te doen bij supermarkten Aldi en Lidl, omdat de omzet van die dag naar Israël zou gaan.

Dat meldt de Volkskrant. Veel mensen zouden er gehoor aan hebben gegeven, ook al was onduidelijk waar het gerucht vandaan kwam. Overigens was er volgens de supermarktketens niets van waar.

Lopend vuurtje
"Vandaag geen boodschappen doen bij Aldi en Lidl. De hele omzet van 10 januari 2009 gaat naar Israël." luidde de sms. Het leek wel of de gehele islamitische gemeenschap in Nederland het bericht zaterdag via sms of e-mail heeft ontvangen, schrijft De Volkskrant.

"Volledig uit de lucht gegrepen"
Lidl en Aldi willen niet zeggen of zij zaterdag minder klanten hebben ontvangen, wel dat de inhoud van de sms geheel uit de lucht gegrepen is.

"Ik twijfelde aan het waarheidsgehalte, maar nam het zekere voor het onzekere", zegt een Haagse moslima die het bericht van zeker tien kanten kreeg doorgestuurd aan de Nederlandse krant.

"Boycot lijkt het minste"
Yassin Elforkani, voorzitter van de Marokkaanse Imam Bond, vindt het onverstandig dit soort berichten klakkeloos aan te nemen, maar begrijpt degenen wel die er gevolg aan gaven. "Velen voelen woede en machteloosheid over de oorlog in Gaza. Zo'n boycot lijkt dan het minste dat je kunt doen."

"Zit er een jood achter?"
Op internet circuleren diverse boycot-lijsten. Zowel in Turkije als in Turkse gemeenschappen in Europa spreken mensen elkaar aan op hun koopgedrag, zegt Ibrahim Yerden, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. "Over producten uit Europa of Amerika wordt gevraagd of er niet toevallig een jood achter zit."

"Leeft meer dan Irak en Afghanistan"
Ook imam Abdul-Jabbar van de Ven, populair onder orthodoxe moslimjongeren, ervaart dat de emoties oplopen. "Gaza leeft nog meer dan Irak en Afghanistan", zegt hij. "Jongeren praten openlijk over de jihad. De afgelopen dagen zal Al Qaida er heel wat nieuwe rekruten bij hebben gekregen."

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Pa ... #reactions

:lol: :lol: :lol:

Mahalingam

Re: Moslims boycotten Aldi en Lidl na foute sms

Berichtdoor Mahalingam » Di Jan 13, 2009 9:25 pm

Gaat onze beschaving retrograde? is 2009 net zo aan het worden als 1939?

Nu wordt er opgeroepen tot boycot van 2 firma's.
Er wordt opgeroepen tot politieke boycot van Israel.
Er wordt opgeroepen tot boycot van Israelische producten en Jaffa sinasappels gaan al (naar analalogie met Z-Afrika) bloedsinasappels genoemd worden in linkse kringen.
Wanneer komt het moment dat we een hoofddoekjesbrigade voor winkels zullen zien staan met leuzen "koop niet bij Joden"?
Zouden linksen genoeg historisch besef hebben om, als zij voor te boycotten winkels staan, op hun protestborden het 'Joden' te vervangen door 'Zionisten'? Voor onze allahtonen hoeft dat niet, zulke kwezelarij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jan 13, 2009 9:35 pm

Mahalingam,

Hoe erg het beeld ook is dat je schetst, ik hoop dat het gaat gebeuren ergens. Er was een wo2 voor nodig om het fascisme de kop in te drukken, wie weet wat er nodig is om de islam de kop in te drukken. Maar wat het ook is, het zal het waard zijn. Een moslim-vrije wereld is echt een DROOM!
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 13, 2009 9:54 pm

Mahalingam schreef:Er wordt opgeroepen tot boycot van Israelische producten en Jaffa sinasappels gaan al (naar analalogie met Z-Afrika) bloedsinasappels genoemd worden in linkse kringen.
.

De volgende keer als ik naar de markt ga , dan zal ik specifiek om sinaasappels uit Israel vragen. Ik zal dan wachten tot er ook een paar moslims voor de kraam staan.
Zegt de man dat hij alleen sinasappels uit Marokko heeft, dan zeg ik hem dat ik die niet moet, maar uitsluitend jaffa's wil.
Ik denk dat ik alle groenten kramen af ga.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Jan 14, 2009 12:40 am

Ach in Kanaleneiland was de Aldi helemaal leeg :lol: op een zaterdag nog wel, hoe dom kun je nou zijn? :shock: Soms schaam ik mij als Marokkaan :lol:
A proud amazigh!

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Jan 14, 2009 9:51 am

Ik ga een sms-campagne op poten zetten waarin wordt opgeroepen om kamelenmelk uit de Islamwinkel te mijden omdat de Zionisten er varkenspis in gemengd hebben.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jan 15, 2009 3:42 pm

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Jan 19, 2009 10:28 am

Amazigh schreef:Ach in Kanaleneiland was de Aldi helemaal leeg :lol: op een zaterdag nog wel, hoe dom kun je nou zijn? :shock: Soms schaam ik mij als Marokkaan :lol:

Goh, kennen jullie dat? Schaamtegevoel? :shock:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “FFI Nederlands Café”