Gelijk!

Tazagirl

Gelijk!

Berichtdoor Tazagirl » Vr Feb 27, 2009 8:12 pm

Maar je onderwijst jezelf niet; en je luistert niet, omdat je niet wil luisteren!
En als je luistert ben je doof voor wat er gezegd wordt, waardoor je niet begrijpt!
En als je begrijpt, komt er iemand die je doet afwijken van de Weg.

Chaimae

Re: Gelijk!

Berichtdoor Chaimae » Vr Feb 27, 2009 8:24 pm

Ik vind deze mooier; hier vintmen al besonder/ Warheit ende menech wonder,/ Wijsheit ende sconde leringhe,/ Ende reine dachcortinghe. (Jacob van Maerlant)
Laatst gewijzigd door Chaimae op Vr Feb 27, 2009 8:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Tazagirl

Berichtdoor Tazagirl » Vr Feb 27, 2009 8:29 pm

Chaimae schreef:Ik vind deze mooier;hier vintmen al besonder/ Warheit ende menech wonder,/ Wijsheit ende sconde leringhe,/ Ende reine dachcortinghe. (Jacob van Maerlant)

Heb geen kaas gegeten van Duits.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Feb 27, 2009 9:14 pm

Middeleeuws Nederlands.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Mar 01, 2009 3:00 pm

Chaimae schreef:Ik vind deze mooier; hier vintmen al besonder/ Warheit ende menech wonder,/ Wijsheit ende sconde leringhe,/ Ende reine dachcortinghe. (Jacob van Maerlant)

O, dat waren tijden (niet zo lang geleden hoor:P). Kreeg ook over de middeleeuwen, vragen op mijn examen literatuurgeschiedenis. Bijna iedereen had daar een onvoldoende voor dik 250 pagina's stompen....en wie had daar goed vooorrr gescoooooorrrddddddd!!!! Hayaaaaaat!!! :P

Wel leuk dat ze het behandelen op school. Nederlands middeleeuws literatuur is veel interessanter dan bijvoorbeeld de Generatie Nix, of de tachtigers. Vooral sonneten van Hooft, of Warenar. Ik heb echt met plezier gelezen, tot we de twintigste eeuw behandelden, gatverdamme.....erg saai.
Life is a bitch. Ze is weer terug.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mar 02, 2009 12:14 pm

Hayat schreef:[Ik heb echt met plezier gelezen, tot we de twintigste eeuw behandelden, gatverdamme.....erg saai.

Tot heel recent dan, want jullie Grote Denker Kader Abdollah heeft zich met zijn light-versies van de Koran uitgeroepen tot Grootste Schrijver van het Nederlands Taalgebied.
Maar je kan mss beter s Bezorgde Ouders lezen van Reve, dat in 1988 compleet visionnair de "verkleuring en verachterlijking" door Moslim immigratie van de Nederlandse maatschappij voorspelde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Mar 02, 2009 7:23 pm

Kader Abdollah? Betekent dat niet zoiets als de dienende dienaar van god?

Terug naar “FFI Nederlands Café”