Werkplek

Monique

Re: Werkplek

Berichtdoor Monique » Ma Mar 16, 2009 4:59 pm

Tazagirl schreef:
Volgens mij moet jij dat doen aan jou begrijpend lezen. Voor antwoorden verwijs ik u naar de bovenstaande reacties!

Welke bedoel je precies?
Zie:
Dan mag het af van mijn pauze...

Nog bedankt

Hahaha!

Tijdens het onderhandelen wil ik dit aankaarten.

Waarom reageer je op mijn topics?
In de fik steken? Dat is poging tot moord en dat is strafbaar, moet je weten. Ik zou het niet weten wat S.A. zou zeggen, ik ben een Marokkaanse

Je zou het mij niet geven, omdat?

Waar wil je heen, meis?

Wat is vrijheid?
Meid, mis je ook!

Volgens mij moet jij dat doen aan jou begrijpend lezen. Voor antwoorden verwijs ik u naar de bovenstaande reacties!

Nou, dit waren al je "bovenstaande recties".
Welke hiervan geeft een antwoord op de vraag van Chaimae?
Welk zinnetje van je heeft Chaimae "gemist" omdat ze niet "begrijpend" kan lezen?
Amorele atheistische nitwit

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Ma Mar 16, 2009 10:49 pm

Chaimae schreef:Dan had ik jou in fik gestoken, samen met dat doekje op je hoofd: zonder een fatsoenlijk herseninhoud, denkvermogen en analytisch denkvermogen. Wat denk je dat de Overheid zal zeggen als ik in Saudie Arabie, als ik daar uberhaupt zou mogen werken, zal zeggen wanneer ik in bikini wil flaneren?

Bikini op werk? Volgens mij mag dat niet in Nederland? En waarom haal je SA erbij we leven in Nederland. :P
En gezien het feit je in de pauze mag doen wat je wil lijkt bidden mij ook een optie, je hoeft niet perse een speciale kamer maar vooralsnog.
A proud amazigh!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Ma Mar 16, 2009 11:00 pm

Chaimae schreef:Wat doet jouw descendentie er aan toe? Jij bent in eerste instantie toch een moslima, en dan pas een Marokkaanse? Nogmaals, denk jij dat ik daar in Saudie Arabie de wet naar mijn hand kan zetten? Is het mogelijk dat een groepje christenen, die daar dan in bolwerk leven, de wetgeving kunnen bewerkstelligen? Denk jij dat die onbelemmerd kunnen staan en gaan waar ze willen, en intens kunnen genieten van 'vrijheid?'

I don't see the connection between the Netherlands and SA? Nederland heeft een totaal ander wet, wij leven hier in vrijheid en als jij haar in de fik wil steken dan ben jij de Nederlandse paspoort niet waardig. Nederland is een vrij land totaal los van SA waar de Arabieren hun vuile vieze gedachten tot werkelijkheid brengen. Dure woorden gebruiken en je maakt totaal geen zin. Very pathetic :!:
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mar 17, 2009 12:37 am

Amazigh schreef:
Chaimae schreef:Dan had ik jou in fik gestoken, samen met dat doekje op je hoofd: zonder een fatsoenlijk herseninhoud, denkvermogen en analytisch denkvermogen. Wat denk je dat de Overheid zal zeggen als ik in Saudie Arabie, als ik daar uberhaupt zou mogen werken, zal zeggen wanneer ik in bikini wil flaneren?

Bikini op werk? Volgens mij mag dat niet in Nederland? En waarom haal je SA erbij we leven in Nederland. :P
En gezien het feit je in de pauze mag doen wat je wil lijkt bidden mij ook een optie, je hoeft niet perse een speciale kamer maar vooralsnog.

Zou ik in Saudie Arabie op het strand in bikini mogen flaneren? Je tweede zin is alom een dooddoener, want, het voorbeeld dat ik constant aanhaal is om een punt te maken. Wees maar blij dat je niet in een islamitisch land woont, waar religie en democratie onverenigbaar zijn. Beste Amazigh, jij rekwireert vrijheid en democratie, twee elementen die islamitisch gezien niet door de beugel kunnen. Vind je dat niet een beetje dubbelhartig van jezelf? Pauze is er in facto om te lunchen, en voor eventuele andere dingen. Maar niet voor godsdienstwaanzin, dat doe je maar achter gesloten deuren en ramen. Stel je eens voor dat moslims massaal de pauze's benuttigen voor het verrichten van het gebed, he. Tijd om te lunchen is er dan niet, wat gevolgen zal hebben op de arbeidsproductiviteit, en in de meest erge gevallen kan leiden tot knallende koppijn en flauwvallen. Plus, dit wat Tazagirl doet is niks anders dan boundary shifting. Nu is het het verrichten van gebeden op de werkvloer, en morgen willen ze weer wat anders. Waarom zijn het altijd de moslims die privileges willen? Als ik besluit te emigreren naar Saudie Arabie (moge God me daar voor behoeden), dan ga ik toch ook niet moedwillig in bikini op het strand liggen? Wees blij dat jij jouw godsdienst mag belijden, en jouw leven naar eigen wens mag inrichten. Islamitische scholen, moskeeen, Universiteiten, organisaties, zenders,etc, wat willen jullie nog meer? Jij hebt rechten en plichten. Kies maar, vrijheid of gelijkheid, het één gaat altijd ten koste van het andere. Christenen of andersgelovigen in islamitische landen genieten deze vrijheid niet, die vallen daar ten prooi aan de barbaarse desorientatie.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Di Mar 17, 2009 12:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mar 17, 2009 12:48 am

Amazigh schreef:
Chaimae schreef:Wat doet jouw descendentie er aan toe? Jij bent in eerste instantie toch een moslima, en dan pas een Marokkaanse? Nogmaals, denk jij dat ik daar in Saudie Arabie de wet naar mijn hand kan zetten? Is het mogelijk dat een groepje christenen, die daar dan in bolwerk leven, de wetgeving kunnen bewerkstelligen? Denk jij dat die onbelemmerd kunnen staan en gaan waar ze willen, en intens kunnen genieten van 'vrijheid?'

I don't see the connection between the Netherlands and SA? Nederland heeft een totaal ander wet, wij leven hier in vrijheid en als jij haar in de fik wil steken dan ben jij de Nederlandse paspoort niet waardig. Nederland is een vrij land totaal los van SA waar de Arabieren hun vuile vieze gedachten tot werkelijkheid brengen. Dure woorden gebruiken en je maakt totaal geen zin. Very pathetic :!:

In Saudie Arabie is islam staatsreligie, en dat is nog één van de weinige landen, op Jemen en Iran na, die de islam tot in de voet volgen middels een sharia. Jij bent toch een moslim? Waarom kraak je Saudie Arabie dan af? Zou ik daarnaast mogen weten waarom je Arabieren veracht? Jouw leermeester, Mohammed, was een rasechte Arabier. Hoe kan jij vrijheid schreeuwen? Jij als moslims hebt geen vrijheid, Amazigh. Jij dient je aan de dogma's van Allah te onderwerpen, zonder gemaar en vraagtekens. Ik heb diepe respect voor de moslims die in ieder geval toegeven dat islam en democratie niet inherent aan elkaar zijn, en daarmee dus ook vrijheid en islam. Maar jij, jij blijft stug ontkennen..jij wilt snoepen van democratie en vrijheid, wat geheel in tegenspraak is met jouw geloof. Hoe wil je dit doen? Ik weet zeker dat jij het liberale Nederland pas zal missen, liefhebben en je beseft hoe goed je het hier hebt, als jij een jaartje in Saudie Arabie zal doorbrengen. Moet lukken toch? Want, ach, daar viert islam hoogtij, en dat moet voor jou geen probleem zijn als 'praktiserende' muzelman.

Nog één vraag. Stel dat Marokko in oorlog verwikkeld met het sjietische Iran, en het land alle Marokkaanse mannen uit Europa oproept ten strijde te trekken. Meld jij je dan? Als moslimzijnde dien jij je land te verdedigen, daar waar het nodig is. Of capituleer ( ik denk dat alle Marokkaanse moslimmannen dan weigeren, en dat dan pas hun 'islam' boven water komt) jij? De kans zit er dik in, dat wanneer het erop aankomt jij de oorlogscultuur, integraal onderdeel van de islam, zal verwaarlozen. Geeft niet, jij bent niet de enige zogenaamde moslimman in Nederland die dit zal doen.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Di Mar 17, 2009 1:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Mar 17, 2009 1:01 am

Pauze is er in facto om te lunchen, en voor eventuele andere dingen. Maar niet voor godsdienstwaanzin, dat doe je maar achter gesloten deuren en ramen. Stel je eens voor dat moslims massaal de pauze's benuttigen voor het verrichten van het gebed, he. Tijd om te lunchen is er dan niet, wat gevolgen zal hebben op de arbeidsproductiviteit, en in de meest erge gevallen kan leiden tot knallende koppijn en flauwvallen

De andere niet relevante onzin heb ik eruit gehaald.
Ik weet niet hoelang het gebed duurt maar bij mij duurt het geen half uur? :rongue:
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mar 17, 2009 1:06 am

Amazigh schreef:
Pauze is er in facto om te lunchen, en voor eventuele andere dingen. Maar niet voor godsdienstwaanzin, dat doe je maar achter gesloten deuren en ramen. Stel je eens voor dat moslims massaal de pauze's benuttigen voor het verrichten van het gebed, he. Tijd om te lunchen is er dan niet, wat gevolgen zal hebben op de arbeidsproductiviteit, en in de meest erge gevallen kan leiden tot knallende koppijn en flauwvallen

Ik weet niet hoelang het gebed duurt maar bij mij duurt het geen half uur? :rongue:

Je dient je eerst nog te wassen, vervolgens weer aan te kleden, een rustig en rein plekje te zoeken, het verrichten van het gebed, je kleding weer uitdoen.. en dan ben je wel weer zo een 30 minuten verder. Plus, de kleine pauze's duren maar een klein kwartiertje. Jij hebt toch een hekel aan Arabieren? Waarom treed je dan in de voetsporen van Mohammed, een Arabier. Je bent toch geen Azulist?

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Mar 17, 2009 1:10 am

In Saudie Arabie is islam staatsreligie, en dat is nog één van de weinige landen, op Jemen en Iran na, die de islam tot in de voet volgen middels een sharia. Jij bent toch een moslim? Waarom kraak je Saudie Arabie dan af? Zou ik daarnaast mogen weten waarom je Arabieren veracht? Jouw leermeester, Mohammed, was een rasechte Arabier. Hoe kan jij vrijheid schreeuwen? Jij als moslims hebt geen vrijheid, Amazigh. Jij dient je aan de dogma's van Allah te onderwerpen, zonder gemaar en vraagtekens. Ik heb diepe respect voor de moslims die in ieder geval toegeven dat islam en democratie niet inherent aan elkaar zijn, en daarmee dus ook vrijheid en islam. Maar jij, jij blijft stug ontkennen..jij wilt snoepen van democratie en vrijheid, wat geheel in tegenspraak is met jouw geloof. Hoe wil je dit doen? Ik weet zeker dat jij het liberale Nederland pas zal missen, liefhebben en je beseft hoe goed je het hier hebt, als jij een jaartje in Saudie Arabie zal doorbrengen. Moet lukken toch? Want, ach, daar viert islam hoogtij, en dat moet voor jou geen probleem zijn als 'praktiserende' muzelman.

De sharia is een hadith wet, en hadiths boeien mij niet. Mohammed s.a.w was een man met een hart van goud. Niemand kan hem evenaren. De arabieren die na de dood van Mohammed s.a.w de wereld hebben veroverd doormiddel van doden, verkrachten en afpersen zijn barbaren. En alleen arabieren zijn in dat soort gruwelijkheden goed in, en om alles te legaliseren hebben ze ahadiths bedacht. Een manier om zogenaamd alles halal te maken wat hun maar leuk vinden. Kindersex, onschuldigen doden, afvalligen doden. Vreemd genoeg vind je dat niet in de Quran :smile:

Nog één vraag. Stel dat Marokko in oorlog verwikkeld met het sjietische Iran, en het land alle Marokkaanse mannen uit Europa oproept ten strijde te trekken. Meld jij je dan? Als moslimzijnde dien jij je land te verdedigen, daar waar het nodig is. Of capituleer ( ik denk dat alle Marokkaanse moslimmannen dan weigeren, en dat dan pas hun 'islam' boven water komt) jij? De kans is groot dat wanneer het erop aankomt de oorlogscultuur, integraal onderdeel van de islam, verwaarlozen

Ik zal mij niet melden nee, maar dat is puur omdat ik nooit voor een arabier zal vechten. :D
A proud amazigh!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Mar 17, 2009 1:13 am

Chaimae schreef:
Amazigh schreef:

Je dient je eerst nog te wassen, vervolgens weer aan te kleden, een rustig en rein plekje te zoeken, het verrichten van het gebed, je kleding weer uitdoen.. en dan ben je wel weer zo een 30 minuten verder. Plus, de kleine pauze's duren maar een klein kwartiertje. Jij hebt toch een hekel aan Arabieren? Waarom treed je dan in de voetsporen van Mohammed, een Arabier. Je bent toch geen Azulist?

Misschien als je traag als een slak bent in your case :smile:
A proud amazigh!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Mar 17, 2009 12:02 pm

Amazigh schreef:Misschien als je traag als een slak bent in your case :smile:

Ik veronderstel, dat als je gaat vragen om te bidden op het werk, dat je bidden als een diepgaande, spirituele bezigheid zal omschrijven. En dus niet als een materiële bezigheid die je zo snel en efficiënt mogelijk moet afhaspelen.

Tazagirl schreef:Ik wil in de toekomst als ik ga werken een apart kamertje waar ik mijn gebeden op tijd kan verrichten. Stel je bent mijn werkgever, wat zouden jullie zeggen?

(1)
Ik zou me afvragen waarom jij een voorkeursbehandeling wilt. Waarom moeten anderen opdraaien voor jouw persoonlijke overtuigingen? Zul je dan ook de huur betalen voor dit lokaal?

(2)
De werkplek is een plaats waar je geacht wordt om mee te werken aan een efficiënte, productief proces. Je wordt betaald om te denken en te werken in team in de geest van de organisatie waarin je werkt. Om zo'n team te laten draaien dient men zich te kleden en zich te gedragen naar de normen die daarbij horen en daarvoor word je betaald. Dat heet professionalisme.
Alle pogingen om eisen te stellen, de werkplek om te vormen zullen (met recht en reden) met argwaan bekeken worden als poging om buiten de normen van het team te treden.
Ik raad je aan om Imam te worden, in dat team is op tijd bidden op z'n plaats. Imams die dat niet doen, worden met recht en reden met argwaan bekeken.

(3)
De enigen die op dit moment op sommige werkplekken een voorkeursbehandeling krijgen zijn rokers. En daar wordt ook met afkeuring tegenaan gekeken, tot in die mate dat rokers-lokalen worden afgeschaft. Maar dat is een verslaving (lichamelijk en mentaal). Daar is een pathologie voor, en daarvoor kan ik nog begrip opbrengen. Mijn vraag aan jou: is bidden voor jou een verslaving? Is daar dan een pathologie voor? (Merk op dat ik een 'ja' antwoord kan beargumenteren hier, als je dat wil.)

(4)
In tegenstelling tot alle Islamitische landen kun je hier openlijk maar wel buiten de werkplek (en de privé plek van andere mensen) zoveel aan Hara Krishna, horoscoop, geestenbezwering, Islam en waarzeggerij doen als je zelf goesting hebt. Dat is vrijheid. Geniet ervan.
Als je in het o-zo-voorbeeld-seculiere Turkije als leidend wetenschapper durft een artikel over evolutieleer te plaatsen, word je door de religekken aan de macht zonder pardon ontslagen. Als je in o-zo-verlichte Katar zelfs een bijbel in je bagage zitten hebt, loop je het risico dat ze 'm gaan afpakken. Dat is het huidige Islamitische wereld 'ideaal' en dat heet niet vrijheid. Sorry dat ik het zeg, dat is onderwerping <Islam> en niet alleen vrijwillig, maar blijkbaar voor iedereen.
Als ik mij niet vergis is dat wat Chaimae bedoelt!

Sorry dat het antwoord wat langer is, ik hoop dat ik je plezier hebt gedaan door volledig te zijn.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mar 17, 2009 12:03 pm

Amazigh schreef:

De sharia is een hadith wet, en hadiths boeien mij niet. Mohammed s.a.w was een man met een hart van goud. Niemand kan hem evenaren. De arabieren die na de dood van Mohammed s.a.w de wereld hebben veroverd doormiddel van doden, verkrachten en afpersen zijn barbaren. En alleen arabieren zijn in dat soort gruwelijkheden goed in, en om alles te legaliseren hebben ze ahadiths bedacht. Een manier om zogenaamd alles halal te maken wat hun maar leuk vinden. Kindersex, onschuldigen doden, afvalligen doden. Vreemd genoeg vind je dat niet in de Quran :smile:

Ik zal mij niet melden nee, maar dat is puur omdat ik nooit voor een arabier zal vechten. :D

Mijn Allah! Zonder hadeeths geen islam, beste Amazigh. Probleem is dat jij bepaalde hadeeths niet onder ogen wilt zien, omdat die je confronteren met gruwelheden, waardoor je alles maar verwerpt. Bij gebrek aan brood eet men korstjes van pasteien. De hadeeths zijn een verzinsel? De hadeeths berichten over het leven van de profeet, hoe, wat, waar, wanneer, waarom die gehandeld heeft. Jij moet oppassen met dat wat je zegt, want je loopt nu echt zonder enig kennis en als een hond maar wat te blaffen. Volgens de Malikitische wetschool, ben jij door bovenstaande bericht buiten de oevers van het geloof getreden.

Mocht ik je werknemer zijn geweest, dan zou ik terugsmijten met dat wat je hier loopt te prediken. Beste Amazigh, hoe kan je nou claimen dat jij het gebed wilt verrichten, daar waar er in de Koran met geen woord over de rituelen omtrent het gebed wordt gerept. Hoe verricht jij het gebed eigenlijk? Hoe weet je waar, wanneer en hoe te knielen, en wat te zeggen op de juiste momenten? Waar staat dat beschreven? De hadeeths inderdaad. Waar staat beschreven dat het vrijdaggebed voor de muzelman een plicht is? Of ben je van mening dat dit geen plicht is?

Op het moment dat Iran, bij wijze van spreken, Marokko binnenvalt, dan is het jouw plicht als moslim jouw land te verdedigen. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn. Jij zal niet strijden voor een Arabier, maar voor jouw land. Dit staat heel duidelijk in de Koran, het is de plicht jouw land te verdedigen. Of verwerp je deze vers, omdat het niet in jouw straatje past? Omdat je lafhartig bent, en als het puntje bij het paaltje komt, er toch geen been in zit om de islam met voet te treden, zoals de meeste Marokaanse schorems (m) dit zullen doen. Wel schreeuwen dat ze moslims zijn, en dat de wet zich naar hun islamitische believen moet schikken, maar niet één van de belangrijkste rit, dat de sleutel tot het Paradijs is, navolgen, als het zover komt. Weet jij wel wat jouw geliefde profeet, die jij zo lief hebt, heeft gezegd over mensen als jij? Ik denk, dat als jij dat leest, dat je hem dan niet meer zo geliefd vindt. Mensen als jij zijn hypocriet, vervloekt en zullen het bekopen met eeuwige vuur en marteling.

Het gros van de Barbaren zijn opgegroeid met een eenzijdige visie, waaronder ook jij. Zo maken de Berbers ervan dat de Arabieren de Berbers uitmoorden, wat onmogelijk is omdat de Arabieren in kleine getallen kwamen. Bovendien kwamen de Arabieren op aanraden van de Berberse moslims die destijds in Marokko leefden. Het zijn de Barbaren die de Arabieren vroegen om de islam te verspreiden in het land. De Berbers en Arabieren vochten zij aan zij, en ook Berbers hebben heel wat gemoord in Andalusie. Of ben je dat voor het gemakje vergeten? In Marokko is er geen tweespalt of frictie tussen Berbers en Arabieren. Jij, als puber, zoekt je identiteit, en zoiets kan je heel ver nemen en fanatiek profileren. Ik hoop maar voor je dat het wegwaait.

Wees niet zo kortzichtig en geloof niet alles wat je hoort van jouw mannelijke Barbaarse soortgenootjes in Nederland. Ga terug de geschiedenis in, de tijd van Yuba. De meeste Berbers zijn tot op de dag van vandaag khawaaridj, politieke vluchtelingen. Met name in de jaren 60 en 70 nam dat doe met de Egyptische hizb oe tahrir. (zij zeggen dat alle leiders ongelovigen zijn en moedigen burgers tot revoluties, opschudding in het land, aan). Waarom denk je dat de Marokkaanse koning hard was jegens die Barbaren? Hij wist wat er leefde onder zíjn bevolking en die van de buren. Hij, als acedemicus, wist heel goed wat er zou gebeuren als hij niet zou zijn opgetreden met een streng hand. Ben jij niet een Azulist, zoals heel veel Barbaren, die de normale Marokkanen, in diskrediet brengen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Mar 17, 2009 12:11 pm

Tazagirl schreef:
Chaimae schreef:
Tazagirl schreef:Wat is vrijheid?
Meid, mis je ook!

Dat woordje ken je niet, he. Dat dacht ik al. Het enige wat jij kent is de periferie van deze begripsaanduiding.

Nogmaals mijn vraag, heb ik de vrijheid, zoals jij die hebt in liberaal Nederland, om in een zomers jurkje door de straten van Saudie Arabie te flaneren? Of roep je dan dat ik me dien te conformeren aan de regels in dat land? (een dooddoener, die ik vaak te horen krijg van moslims) Zo ja, dien jij dan niet de wetten van Nederland te eerbieden? Heel toevallig had ik vandaag een verhittende discussie in de trein met een Marokkaanse moslima over de hoofddoek en de amens hiervan. Deze dame stelde mij in het gelijk na de discussie, en weer een moslima die een aversie heeft jegens dat doekje.''Chaimae, je hebt me aan het denken gezet. En eigenlijk maak je wel een punt'', zei ze. En hopelijk de rest van de mensen in het treinstelsel die mee hebben kunnen luisteren.

Ik jou niet. Zwakhoofdige mensen als jij ben ik liever kwijt dan rijk.

Makkelijk he, projecteren? Dat is ook een methode om er onderuit te komen. Wees een vrouw, en beantwoord mijn vragen, zoals dat van Allah moet. Als moslimzijnde ben je verplicht antwoord te geven op vragen die gerelateerd zijn aan de islam, dit deed de profeet ook. Jij wilt toch wel in Mohammed's voetsporen treden, en daarmee Allah behagen?

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Mar 18, 2009 11:53 pm

H.Numan schreef:
Tazagirl schreef:Ik wil in de toekomst als ik ga werken een apart kamertje waar ik mijn gebeden op tijd kan verrichten. Stel je bent mijn werkgever, wat zouden jullie zeggen?

Je zou bij mijn gewoon nooit een baan krijgen.
Eerstens huur ik geen mohammedanen in. Tweedens geen religieuze gekken fanaten. Mensen die willen bidden onder het werk, desnoods in de pauze beschouw ik als geestelijk niet helemaal normaal. En mensen die in de bezemkast willen bidden zijn wat mij betreft knettergek.

Niet dat ik zou willen bidden tijdens het werken, of uberhaupt bij jou zou willen werken ( :wink: ) maar je zou mij dus ook niet aannemen als ik daarnaar zou solliciteren?

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Mar 19, 2009 9:26 am

Gebaseerd op ervaring neem ik geen mohammedanen aan. Punt. Maakt me niet uit of je bidt, niet bidt, vast, provocatief karbo's knaagt, een carnavalsmuts of een burka draagt. Je komt er gewoon niet in. Punt.
Dat zal ik uiteraard nooit in de sollicitatie procedure naar voren brengen. Dat spreekt voor zich. Als ik de naam zie van Aisha Mohammed, had je je de moeite van de email of postzegel kunnen besparen. Die open ik niet eens.
Oh, maar ik mag toch anoniem solliciteren?
Die open ik helemaal niet. Dat is zowieso al spam.
En als je dat volgens de wet toch moet doen?
Geen probleem. Dan zal ik een mail of postzegel moeten verspillen dat de keuze helaas niet op Aisha gevallen is.
En als je verplicht wordt om me uit te nodigen voor een sollicitatie gesprek?
Zucht ... dan verspillen we ons beider tijd maar.
Nu verplicht de wet je om mij aan nemen?
Onzin, dan blijf ik 1 manszaak met alleen mezelf als personeeslid of sluit mijn toko. Maar goed, dan neem ik je aan en flikker je binnen je proeftijd er uit. Zonder opgave van redenen.
Maar ik heet Minoeska Janssen (gehuwd: -Marghaba, maar vertel ik lekker niet) en pas na de proeftijd begin ik met hoofdoekjes dragen, hamburgers te weigeren en 5x op mijn knietjes te gaan.
Dan vind ik binnen no time 3 redenen om je een schriftelijk waarschuwing te geven, en trap je er als nog uit.
Simpel, wat?

Maar dan ga ik lekker niet bij je werken!
Fijn, dan zijn we allebei blij. :smile:

Ik heb het geluk gehad om personeelsmanagement mogen leren van een oude groepscommandant in de beveiliging. Zeg maar, de Mr. Moskowitz van het ontslaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Ma Mar 23, 2009 5:09 pm

Mijn Allah! Zonder hadeeths geen islam, beste Amazigh. Probleem is dat jij bepaalde hadeeths niet onder ogen wilt zien, omdat die je confronteren met gruwelheden, waardoor je alles maar verwerpt. Bij gebrek aan brood eet men korstjes van pasteien. De hadeeths zijn een verzinsel? De hadeeths berichten over het leven van de profeet, hoe, wat, waar, wanneer, waarom die gehandeld heeft. Jij moet oppassen met dat wat je zegt, want je loopt nu echt zonder enig kennis en als een hond maar wat te blaffen. Volgens de Malikitische wetschool, ben jij door bovenstaande bericht buiten de oevers van het geloof getreden.

Do i look like someone who gives a fuck about Malikitische wetschool? WTF dat ook is :smile:

Mocht ik je werknemer zijn geweest, dan zou ik terugsmijten met dat wat je hier loopt te prediken. Beste Amazigh, hoe kan je nou claimen dat jij het gebed wilt verrichten, daar waar er in de Koran met geen woord over de rituelen omtrent het gebed wordt gerept. Hoe verricht jij het gebed eigenlijk? Hoe weet je waar, wanneer en hoe te knielen, en wat te zeggen op de juiste momenten? Waar staat dat beschreven? De hadeeths inderdaad. Waar staat beschreven dat het vrijdaggebed voor de muzelman een plicht is? Of ben je van mening dat dit geen plicht is?

Extol, then, God's limitless glory
when you enter upon the evening hours, and when you rise at morn;
and seeing that unto Him is due all praise in the heavens and earth,
glorify Him in the afternoon as well,
and when you enter upon the hour of noon.

Ik neem aan dat je engels kan?

Op het moment dat Iran, bij wijze van spreken, Marokko binnenvalt, dan is het jouw plicht als moslim jouw land te verdedigen. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn. Jij zal niet strijden voor een Arabier, maar voor jouw land. Dit staat heel duidelijk in de Koran, het is de plicht jouw land te verdedigen. Of verwerp je deze vers, omdat het niet in jouw straatje past? Omdat je lafhartig bent, en als het puntje bij het paaltje komt, er toch geen been in zit om de islam met voet te treden, zoals de meeste Marokaanse schorems (m) dit zullen doen. Wel schreeuwen dat ze moslims zijn, en dat de wet zich naar hun islamitische believen moet schikken, maar niet één van de belangrijkste rit, dat de sleutel tot het Paradijs is, navolgen, als het zover komt. Weet jij wel wat jouw geliefde profeet, die jij zo lief hebt, heeft gezegd over mensen als jij? Ik denk, dat als jij dat leest, dat je hem dan niet meer zo geliefd vindt. Mensen als jij zijn hypocriet, vervloekt en zullen het bekopen met eeuwige vuur en marteling.

Ten eerste Marokko is niet meer van de Imazighen maar van vuile Arabieren. En waar precies in de Quran staat er dat je moet vechten voor schijnheiligerds en moordenaars?

Het gros van de Barbaren zijn opgegroeid met een eenzijdige visie, waaronder ook jij. Zo maken de Berbers ervan dat de Arabieren de Berbers uitmoorden, wat onmogelijk is omdat de Arabieren in kleine getallen kwamen. Bovendien kwamen de Arabieren op aanraden van de Berberse moslims die destijds in Marokko leefden. Het zijn de Barbaren die de Arabieren vroegen om de islam te verspreiden in het land. De Berbers en Arabieren vochten zij aan zij, en ook Berbers hebben heel wat gemoord in Andalusie. Of ben je dat voor het gemakje vergeten? In Marokko is er geen tweespalt of frictie tussen Berbers en Arabieren. Jij, als puber, zoekt je identiteit, en zoiets kan je heel ver nemen en fanatiek profileren. Ik hoop maar voor je dat het wegwaait.

Leuk artikel voor je:

http://www.north-of-africa.com/article.php3?id_article=447
A proud amazigh!

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Mar 24, 2009 9:30 am

Amazigh schreef:Ik neem aan dat je engels kan?

Concentreer jij je nou maar op de Nederlandse taal.
Met dit soort (slechte) one liners slaag je nog niet voor je VMBO diploma. :sly:
dan dooft het licht….
Anoniem

Ketter

Berichtdoor Ketter » Di Mar 24, 2009 10:12 am

Amazigh schreef:Ten eerste Marokko is niet meer van de Imazighen maar van vuile Arabieren. En waar precies in de Quran staat er dat je moet vechten voor schijnheiligerds en moordenaars?

Hierbij moest ik toch wel effe lachen, hoor, Amazigh. Wat een ironie. Zeer zuiver op de graad, zelfs. Vooral die laatste zin.

Beste Amazigh,

Om een volk te koloniseren of domineren gaat een veroveraar op de volgende manier te werk:
- dring je rechtssysteem op;
- meng de locale bevolking met een meerderheid van jouw ras;
- dring je cultuur op;
- zoek genoeg collaborateurs in de nobele kringen;
- enz... enz...

Maar vooral, je wint alles als je je religie kunt opdringen!

Wat wil dat zeggen? Dat jij hier nu, op dit moment en ten volle harte, op dit forum meewerkt aan de kolonisering van onze maatschappij (bijna letterlijk) ten behoeve van de "vuile Arabieren" (ik protesteer wel een beetje tegen dit woordgebruik, maar kom). Waarom denk je dat het gros van de buitenlandse subsidies in onze landen uit Saoudi Arabië komt? En bvb. niet uit Turkije en Marokko?

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Mar 24, 2009 11:49 am

Ik denk dat Amazigh een beetje een minderwaardigheidscomplex heeft. Zo sterk dat hij zich absoluut niet wil benoemen met het woord in de taal van het land waarin hij (waarschijnlijk) geboren is: berber. Want wat is nu een berber? Een volk dat in het analfabete land van herkomst als een van de meest achterlijke wordt gezien. Dus noemt hij zich maar iets anders. Klinkt wat sjieker.

Haal je wel eens couscous in een vioolkoffer, Amazigh? :rongue:
dan dooft het licht….
Anoniem

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Mar 28, 2009 7:47 pm

Amazigh,

Als jij al geen weet hebt van de stromingen binnen het Soenisme, en niet weet dat jij de Malikitische wetschool naspoord, hoe kan ik dan een behoorlijk discussie met jou aanknopen? Ik zal mijn vraag weer van stal halen, tot ik er een fatsoenlijk antwoord op heb gekregen. Alweder, hoe kan je nou claimen dat jij het gebed wilt verrichten, daar waar er in de Koran met geen woord over de rituelen omtrent het gebed wordt gerept. Hoe verricht jij het gebed eigenlijk? Hoe weet je waar, wanneer en hoe te knielen, en wat te zeggen op de juiste momenten? Waar staat dat beschreven?

Wat vind jij ervan dat Mohammed, jouw leermeester, bij het verlaten van de wereld zei dat hij zijn achterban twee dingen heeft nagelaten; de Koran en de soenah/hadeets, waar zij zich stevig aan moeten vastklampen. Dus, wat vind jij ervan dat de tweede bron waar de islamitische jurisprudentie op is gebaseerd, de hadeeths zijn? Wat vind je van deze vers: ”O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper, en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen, leg het voor aan Allah en de Boodschapper, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven.” (Soerah An Nisâ 4: aya 59) Hoe kan jij de boodschapper, en daarmee deze koranvers, gehoorzamen? Dat doe je door de soenah, die gepaard gaat met de overleveringen, na te leven. Of in jouw geval, op zijn minst te aanvaarden.

Het artikel hoef ik niet te lezen, omdat ik redelijk bekend ben met de geschiedenis van Marokko. De oom van mijn moeder is hoogleraar Geschiedenis, en gespecialiseerd in de Marokkaanse en Arabische geschiedenis. Bij vragen benader ik hem wel.

De kardinale vraag is: waarom aanvaard jij de hadeeths niet? Uit jouw reactie kan ik afleiden dat je deze niet aanvaard, omdat ze niet binnen jouw straatje passen, omdat ze gruwelheden bevatten, waar jij je ogen voor sluit en geen rekenschap voor wilt geven.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Mar 29, 2009 7:28 am

Wat een accurate omschrijving van hoe culturen verschillen. Voor ons Christelijke (en atheistische) westerlingen gaat het om de intentie. Niet om je kleding, houding of geografische orientatie. Je kan overal waar je maar wilt bidden. Achter de kassa, op school. Waar dan ook. In stilte uiteraard. De meeste mensen kijken raar op als jij een serie wees gegroetjes achter de kassa aan het bidden bent.
Maar voor mohammedanen zit het compleet anders in elkaar. De intentie is totaal niet van belang. De correcte kleding, houding en vooral de geografische positie zijn van eminent belang om Allah te verblijden.

Dat is nou exact wat in goed Nederlands als farizeeers wordt beschouwt. Mensen die bijzonder veel uiterlijk werk maken van hun godsdienst, maar in essentie er geen drol om geven.

Nu zeg ik niet dat jullie farizeers zijn (was het maar waar!) en ongetwijfeld zal die correcte bidhouding positie of orientatie van jullie redelijk oprecht zijn. Even zo goed, het komt westerlingen nogal kinderlijk over. Een beetje een bezwering of toverformule.

Als je nou niet de correcte houding aanneemt, maar wel het juiste gebed uitspreekt, maar in de goede richting. Wat dan? Mag dat niet van allah? Wordtie dan boos? Telt de intentie niet? Stel, je bevind je om wat voor reden dan ook in een ruimte waarin je uitsluitend richting westen kan bidden. Bidt je dan niet?
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “FFI Nederlands Café”