Pointer

Plaats reactie
Pointer
Contacteer:

Pointer

Bericht door Pointer »

Ariel schreef::smile: Ik geniet altijd van jouw bloemrijke posten Mahalingam.
Bedankt.
Volgens mij wordt het nooit wat tussen Moslims en Homo's
Wat een raar idee!
Eén van de kenmerken van het mensentype Cro Magnon, waartoe wij allemaal behoren, is, dat er 10% homoseksuelen onder voorkomen.
Bij olifanten is dat 60%.
Dat heeft met geloof of ras helemaal niets te maken en dus kun je er vast vanuit gaan dat Moslims een andere - waarschijnlijk erg ongemakkelijke - oplossing hebben gevonden voor hun "probleem".
Wat homofobie betreft, daar zie je momenteel veel lawaai over in de VS. Om de haverklap wordt daar een Christelijke leider die zich bijzonder toelegt op de bestrijding van homofilie zelf betrapt op het gebruik van jongens-prostitutie. De theorie is dan ook dat vrijwel alle actieve homo-haters zelf in feite homoseksueel zijn. Ik heb het niet bedacht, maar ik denk wel dat dit een schot in de roos is.

Nu is het met seks onder moslims toch al zo slecht gesteld, omdat vrijwel alles verboden is en de voorlichting op een extreem laag pitje staat. Het zicht op een te krappe werkvloer van de liefde wordt dus ook nog heel slecht verlicht door een te klein denkraam. Dat gaat uiteraard zwaar ten koste van de seksuele ontwikkeling en bewustwording, wat dan weer leidt tot wantoestanden in het volwassen leven. Het klopt wel met het beeld dat de Koran van mannen geeft, namelijk dat ze direct als een troep jagende wolven achter een vrouw aangaan zodra ze die in het zicht krijgen en dus moeten die vrouwen zich verbergen, onzichtbaar zijn bij wijze van bescherming.
In Nederland is zo'n bescherming niet nodig, zelfs niet op een naaktstrand.

Volgens mij is er nu een beweging op gang gekomen van steeds meer moslims die net als de christenen van hun geloof afvallen. Je ziet het bijvoorbeeld ook al in de kleinere gezinnen van zoveelste generatie moslims en het drankgebruik neemt ook nogal fors toe - niet dat dit nu per se een verbetering is. Je mag eisen van nieuwe Nederlanders dat ze zich aan de wet houden en assimileren, maar bij assimilatie kun je niet zover gaan, dat je eist dat ze hun geloof afzweren of veranderen. Dat gaat echter vanzelf wel. In mijn jeugd, dat is dan ruim een halve eeuw geleden, zag Nederland er ook heel anders uit door dat verdomde christendom. Ik heb ook nog meegemaakt (in Apeldoorn) dat meisjes van school gestuurd werden omdat ze broeken droegen. Dat er in de kerk gepreekt werd tegen lichamelijke hygiëne, omdat je in plaats van "het lichaam te verheerlijken" eerder zorg moest dragen voor je geest, dat kan men zich nu nauwelijks meer voorstellen. Eens per week wassen dat kon nog, maar douchen was "wereld-gelijkvormig" en dat behoorde dus nagelaten te worden.
Integratie zonder assimilatie = infiltratie
Ariel

Re: Re:

Bericht door Ariel »

Pointer schreef: De theorie is dan ook dat vrijwel alle actieve homo-haters zelf in feite homoseksueel zijn. Ik heb het niet bedacht, maar ik denk wel dat dit een schot in de roos is
.

Dat zou goed kunnen. Dat gedrag komt dan voort uit een enorm religieus schuldgevoel. Vernietig homoseksualiteit en dan ben ik er ook van bevrijd.
Volgens mij is er nu een beweging op gang gekomen van steeds meer moslims die net als de christenen van hun geloof afvallen. Je ziet het bijvoorbeeld ook al in de kleinere gezinnen van zoveelste generatie moslims en het drankgebruik neemt ook nogal fors toe - niet dat dit nu per se een verbetering is. Je mag eisen van nieuwe Nederlanders dat ze zich aan de wet houden en assimileren, maar bij assimilatie kun je niet zover gaan, dat je eist dat ze hun geloof afzweren of veranderen. Dat gaat echter vanzelf wel.
Ik ben bang dat ik hier niet met je mee gaat. Als moslim jongeren islam en zijn wetten aan de laars lappen dan is dat tijdelijk. Als ze eenmaal wat ouder zijn en kinderen hebben dan wordt men weer een keurige vaak ook strenge mohammedaan. Moslims zijn veel te bang voor de straf van allah. Als een moslim zijn geloof laat vallen dan moet dat gebeuren omdat hij/zij Islam een achterlijk geloof vindt. Niet omdat men tijdelijk uit de band wil springen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Pointer
Contacteer:

Bericht door Pointer »

Ariel schreef:
Ik ben bang dat ik hier niet met je mee gaat. Als moslim jongeren islam en zijn wetten aan de laars lappen dan is dat tijdelijk. Als ze eenmaal wat ouder zijn en kinderen hebben dan wordt men weer een keurige vaak ook strenge mohammedaan. Moslims zijn veel te bang voor de straf van allah. Als een moslim zijn geloof laat vallen dan moet dat gebeuren omdat hij/zij Islam een achterlijk geloof vindt. Niet omdat men tijdelijk uit de band wil springen.
Precies wat ik ook al bij christenen heb zien gebeuren, maar uiteindelijk nam de ontkerkelijking wel fors toe en hebben de resterende christenen geleerd zich fatsoenlijk te gedragen of, met andere woorden, zich van hun oude god geen donder aan te trekken en er iets liefs voor in de plaats te verzinnen.

UPDATE:
ik moet eigenlijk nog even vertellen dat in mijn jeugd godsdienst alomtegenwoordig was. Het was heel raar om niet in god te geloven en dat is in elke moslimcultuur dus nog steeds zo. Daarom gaat die afvalligheid die ik summier heb omschreven in het begin nog met veel innerlijke strijd gepaard. In mijn geval gaf studie van de ontstaansgeschiedenis van religies de doorslag. Daarnaast bestudeerde ik de kunstgeschiedenis an het was frappant dat alles zich overal en altijd schijnt te ontwikkelen volgens hetzelfde patroon dat je in de ontwikkelingspsychologie bij kinderen ook ziet. Er zit wetmatigheid in ongeacht tijd of plaats. Je kunt er zeker van zijn dat wij in feite allemaal gelijk zijn, dezelfde ontwikkeling doormaken en wat ik zie is dat we hooguit zo'n zeventig jaar voorliggen. Dan verwacht ik ook nog dat de ontwikkeling van moslims in een seculiere staat met een grotendeels ontkerstende bevolking sneller verloopt, als die moslims maar eenmaal uit hun isolement gehaald worden.
Zonder assimilatie spelen we natuurlijk niks klaar.
En laten we het nu niet nog moeilijker maken door Turkije bij de EU te halen. Met die Grieken is het al lastig genoeg.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Pointer schreef:Dat er in de kerk gepreekt werd tegen lichamelijke hygiëne, omdat je in plaats van "het lichaam te verheerlijken" eerder zorg moest dragen voor je geest, dat kan men zich nu nauwelijks meer voorstellen. Eens per week wassen dat kon nog, maar douchen was "wereld-gelijkvormig" en dat behoorde dus nagelaten te worden.
Ik kom zelf ook uit een christelijk milieu, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord! :shock: Uit wat voor kerk ben je afkomstig?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Mahalingam »

In de 50-er jaren had een lower-middleclass gezin geen bad en geen douche in huis.
Kinderen werden 1 keer per week gewassen of eerder als ze te veel stonken.
In de gootsteen van het aanrecht in de keuken kwam een teil en die werd bijgevuld met warm water (dat kwam uit een fluitketel). Zittend op het aanrecht met de voeten in de teil werd het kindje gewassen.
In de winter ging de teil naar de huiskamer en er werd voor de brandende kolenkachel gewassen.
Grotere kinderen gingen soms met pa (of ma) mee naar het badhuis.
Dit alles had niets met religie te maken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Pointer
Contacteer:

Bericht door Pointer »

Pilgrim schreef:
Pointer schreef:Dat er in de kerk gepreekt werd tegen lichamelijke hygiëne, omdat je in plaats van "het lichaam te verheerlijken" eerder zorg moest dragen voor je geest, dat kan men zich nu nauwelijks meer voorstellen. Eens per week wassen dat kon nog, maar douchen was "wereld-gelijkvormig" en dat behoorde dus nagelaten te worden.
Ik kom zelf ook uit een christelijk milieu, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord! :shock: Uit wat voor kerk ben je afkomstig?
Ik ben joods en van maart 1941. Na de oorlog toen ik leerplichtig werd, werd ik met zes andere joodse jongetjes geïnterneerd in De Schutsluis te Loosdrecht om uiteindelijk ergens een christelijke opvoeding te krijgen. Ze hebben namelijk altijd het beste met je voor, maar ik werd, door de frustratie waarschijnlijk, prompt een bedplasser. Dan hebben ze je toch liever niet en dus zat ik drie jaar zonder onderwijs tussen 100 min 7 criminele knaapjes. In de twee groepen van 50 hadden ze slechts 48 bedden want er zaten er altijd wel een paar in een isoleercel.
Omdat ik wist dat alleen mooie ongeschonden jongetjes een kans maken in dit leven, vormde ik een "ordedienst" met mijn lotgenoten en voerde er een schrikbewind om ons tegen de agressie van de constante stroom crimineeltjes en de autoritaire willekeur van de staf te beschermen. Ik heb dus alleen maar de eerste weken in de isoleercel gezeten en vervolgens zo'n vijftig agressieve crimineeltjes radicaal het ziekenhuis ingeschopt. Omdat ze binnen drie maanden elders definitief geplaatst moesten worden - daar was het dieet ook op ingesteld - zag je ze dan nooit meer terug, maar nadat ik zodoende de uitvinder van de boeventronie was geworden sloeg de ondervoeding toe. Eenmaal in coma was ik toen zielig genoeg om gered te worden en dat spande er nog om want die crimineeltjes zaten wel in de ziekenfonds maar de joodse jongetjes niet, dus daar was ingrijpen van de juffrouw van de linnenkamer voor nodig die daarom later ook ontslagen is wegens eigenmachtig optreden.

Zo ging dat in die dagen.

Nou ja, het is allemaal 'goed' gekomen want uiteindelijk, in 1950 en door toedoen van een rijke sponsor waarbij die ontslagen juffrouw van de linnenkamer het huishouden was gaan doen, belandde ik bij een Vrijgemaakt Gereformeerde dame in Apeldoorn terwijl ik voor de middelbare school nog drie jaar individueel onderwijs kreeg. Afijn, ik werd dus in de oervorm van het zuiverste Calvinisme opgevoed en dat is toch echt wat minder zwarte-kousen-zwaar dan wordt gedacht. Toch was psalm 6 mijn favoriete psalm:

Oh Heer, Gij zijt weldaddig
Straf mij niet ongenadig
in Uwen toornenvloed
Ai, matig Uw kastijden
Sla mij met medelijden
Gelijk een Vader doet

Ik zing het nog wel eens in ons buurtcafé.

Nou, een vader had ik niet, maar je had daar een zekere Bas Jongeling die er voor dominee speelde in het gebouw van de Doopsgezinde Gemeente aan de Paslaan. De man was een felle anti-semiet en een voorstander van slavernij voor de gekleurde medemens, dus wij lagen elkaar niet zo goed.

Tijdens de opbouw na de oorlog kwamen ook de bouwvoorschriften. In nieuwe huizen moest de wc binnen en er moest enige jaren later ook een douchecel komen. Oerconservatieve dominees vochten voor het behoud van het zaterdagse teiltje maar als bedplasser was ik al gewend iedere ochtend (koud) te douchen. En mijn nieuwe pleegmoeder was directrice van de Medisch Pedagogische Kinderkliniek aan de Loolaan 38. Daar was een prima badkamer, met ligbad zelfs. Ook de straatverlichting met gaslantaarns was zoals god het bedoeld had, volgens dominee Jongeling. Hij preekte dus ook tegen elektriciteit en stofzuigers. De man deed jaarlijks een rondgang door Afrika om de ongelijkheid der rassen religieus te onderbouwen en daar maakte ik een punt van bij de kerkeraad die het hem vervolgens verbood. Ik heb altijd maximaal betrouwbaar willen zijn en dat houdt ook in dat je niet tegen mij moet zijn want dan ga je voor de bijl. Daar kun je gif op innemen. Maar zo'n conservatieve en totaal foute lapzwans vecht natuurlijk terug en stelde zich in verbinding met de voogdijvereniging die ergens in de verre vertes van het regentendom formeel het bewind over mij voerde. Zodoende werd ik opnieuw "uit huis geplaatst" tussen de criminelen, maar toen noemde de kinderrechter in Deventer het "onwettige vrijheidsberoving" en vervolgens heb ik zowel die dominee teruggepakt als mijn voogd het leven vrijwel ondraaglijk gemaakt. Hij stierf ook nogal jong. Hij had een zeer aantrekkelijke dochter en ik had een grootvader die kleermaker was en er genoegen in schepte vakmanschap aan natuurlijke schoonheid toe te voegen. Vrouwen vallen op winnaars.

Ach ik heb het nooit over die goede oude tijden, want na twee eeuwen in Nederland was "mijn soort" nog steeds niet echt geïntegreerd, maar er was toch wel wat te genieten. Dat mensen klagen over een moeilijke jeugd en daaraan zelfs hun eigen wandaden wijten doet me wel eens wensen dat er weer eens een echte crisis komt om het volk bewuster te maken en te mobiliseren voor een betere, meer rechtvaardige wereld.
Ik kijk dus ook wat anders tegen het integratieprobleem aan dan de meeste anderen op dit forum.
Ariel

Re: De islamisering van Duitsland

Bericht door Ariel »

Je hebt een slechte start in het leven gehad Pointer. Ik schaam me voor de slechte behandeling die jij moest ondergaan in en vlak na de oorlog. De Joden zijn niet goed behandeld in Nederland.
Ook ik kom uit een calvinistisch milieu dus ik begrijp een beetje de opvoeding die je gehad hebt.
Nogmaals, excuses voor wat jij hebt moeten doorstaan. Ik voel me daar als Nederlandse mede verantwoordelijk voor.

Ik ga wel dit onderwerp splitsen, want dit heeft verder niks meer met de islamisering van Duitsland te maken.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Dhana

Re: Pointer

Bericht door Dhana »

Pfff... wat een verhaal. Rillingen over mijn rug. Je hebt wel het meest gestoorde van reliegies over je heen gekregen. En dan niet klagen dat je gediscrimineerd bent of jezelf als zielig slachtoffer te beschouwen. Chapeau!!
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
naar boven
Contacteer:

Re: Pointer

Bericht door naar boven »

:nono1: Een beetje respect, graag, voor de mensen die echte ontberingen geleden hebben..

RTFM
Plaats reactie