Wat werkt stressverlagend?

mercator

Re: Wat werkt stressverlagend?

Berichtdoor mercator » Zo Sep 12, 2010 11:23 am

Schepsel schreef:''de artistieke knutselaar Mulisch,

Mulisch, dat is vullis. Reve, dàt is leven !...zei G Reve zelf. En hij had nog gelijk ook, die Mulisch is onwaarschijnlijk over het paard getild, net zoals hedendaagse kladderaars genre Grunberg. Die worden opgehemeld omdat ze links zijn, Reve wees het collectivisme af en besprak in zijn roman Bezorgde Ouders uit 1987 al precies de multiculturele ramp zoals die zich nu 25 jaar later ontwikkelt.

Wat je over de componisten Stravinski en Satie verrtelt: in HUN tijd waren die echt wel bekend, het is NU dat de klassieke cultuur helemaal op sterven na dood is. Prominente figuren zijn nu kluchtzangers, vrouwen met grote borsten en voetballers.

Wat op mij stressverlagend werkt: het besluisteren en met de partituur volgen van Parsifal, het laatste meesterwerk uit 1881 van de geniale Duitser Richard Wagner
Ook profetisch: de negatieve hoofdrolspeler erin, Klingsor, is een totaal gestoorde moslim die zich zelf gecastreerd heeft en uiteindelijk smadelijk uit de maatschappij wordt gestoten. Ik zou haast zeggen, de kennismaatschappij waarover hier nogal s gesproken wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Sep 12, 2010 12:08 pm

Schepsel, beauty is in the eyes of the beholder.
Wat de een kunst vindt, wil een ander nog niet met een tang aanraken.

Dat er grote kunstenaars zijn, zonder enige twijfel. Maar de meesten worden pas na hun overlijden gezien als een grote kunstenaar. Bij leven verdienden ze (heel vaak) nauwelijks droog brood. Daarentegen zijn de levende grootmeesters van de kunst (ongeacht wat voor kunst) bij leven zeer welvarend, maar na hun leven vrijwel onbekend.

Grote kunstenaars zijn een uitzondering. Je kunt niet zo maar met geld strooien in de hoop dat er een paar winners tussen zitten. Het grootste deel van de Rijksmagazijnen puilt uit met 'kunst'. Dat bij tijd en wijlen per ongeluk vernietigd is omdat men het -per ongeluk- als afval zag.

De gemeente Den Haag heeft voor (te) veel geld een paar enorme stukken fruit voor het Leyenburg ziekenhuis geplaatst. En een stapeltje schoppen voor Bosbeheer. Dat noem ik dus geen kunst. Hooguit de kunst van het verkopen van die meuk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Sep 12, 2010 2:28 pm

Een keertje heb ik plezier gehad van wat je zou noemen 'toegepaste kunst' Dat was in een gemeente waar je makkelijk verdwaalde. Op kruispunten stond dan kunst: de een met een metersgrote grote lepel , de andere een vork, een kaasschaaf enz.
De route beschrijving werd: bij het mes linksaf totdat je de lepel ziet en dan....
Maar ja, tegenwoordig hebben we de TomTom tegen verdwalen in de auto.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Ma Sep 13, 2010 11:49 pm

Zit nog in de stress, heb namelijk mijn cijfer nog niet. Echt belachelijk, was de enige die het tentamen gemaakt heeft en hij hoeft dus maar 1 tentamen verdomme na te kijken. Oh ja, voor we weer van die achterlijke mensen krijgen die dan gaan zeggen: jij was de enige en bent dus dom.. de helft van mijn klas is gestopt met die master en de andere helft had er gewoon zin in en heeft het tentamen gewoon niet gemaakt.. zomerperiode he! Kan je nagaan hoe gemotiveerd ik was, hartje zomer, 6 uur in de trein voor gezeten ( al mijn klasgenoten wonen in de Randstad en lekker dichtbij de school) en dat tijdens ramadan.. :wink:

Maar goed, ik vind dit vreselijk irritant en wou hem zondag en vandaag bellen, maar mijn vader zei dat ik er maar mee moest wachten. Heb hem ook al gemaild, maar niks vernomen. Moet ik hem met mailtjes stalken? Naar de VU gaan en hem bij de kraag pakken? Of gewoon bellen? Of afwachten?
Umm Rania

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 14, 2010 12:56 am

Tukkerin schreef:. Moet ik hem met mailtjes stalken? Naar de VU gaan en hem bij de kraag pakken? Of gewoon bellen? Of afwachten?

Gewoon afwachten. Geduld is een schone zaak, en eens zal jij je cijfer horen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 1:02 am

Het is al bijna 2.5 week geleden.. hij kan toch wel 1 tentamen nakijken in 2 week tijd?
Umm Rania

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 14, 2010 1:11 am

Misschien is hij ziek, of op vakantie, of misschien moet hij heel veel ander werk nakijken of voorbereiden.
Maar twee en een halve week is inderdaad lang. Het zou wel sneller kunnen.
Ik hoop niet dat hij je tentamen kwijt is... :shock: Dan moet je het nog een keer over doen.
Als je aan het eind van de week nog niks gehoord hebt dan geef je hem een belletje.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 8:50 am

mimimeumeu schreef:...wacht jij maar lekker af...

Nee heb je, ja kun je krijgen.

En ga jij eens je spreekwoord goed gebruiken.. :roll:
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 8:52 am

Ariel schreef:Misschien is hij ziek, of op vakantie, of misschien moet hij heel veel ander werk nakijken of voorbereiden.
Maar twee en een halve week is inderdaad lang. Het zou wel sneller kunnen.
Ik hoop niet dat hij je tentamen kwijt is... :shock: Dan moet je het nog een keer over doen.
Als je aan het eind van de week nog niks gehoord hebt dan geef je hem een belletje.

Doe niet zo gemeen, allemaal hdoemscenario's nu in mijn hoofd. Ben altijd de perfecte lerling geweest maar als hij me zou meededelen dat mijn tentamen zoek is vrees ik dat ik hem wat zal aandoen!

Hij kan niet met vakantie zijn, wasnt hij heeft er net een hele lange vakantie opzitten. En druk is hij echt nooit..
Umm Rania

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Sep 14, 2010 11:51 am

Moet ik hem met mailtjes stalken? Naar de VU gaan en hem bij de kraag pakken? Of gewoon bellen? Of afwachten?

Het antwoord staat toch in je onderschrift?????? :razz: :razz: :razz:

Trouwens jij als moslima zou NOOIT OFTE NIMMER 6 uur alleen met de trein mogen reizen!!!!Foei, foei, foei!!!!

mercator

Berichtdoor mercator » Di Sep 14, 2010 1:22 pm

Tukkerin schreef:Zit nog in de stress, heb namelijk mijn cijfer nog niet.

Je hebt gewoon een grandioos onvoldoende, maar omdat het niet politiek-correct is om een Mohammedaan een - attest te geven is die docent nu druk met de academische overheid aan het overleggen hoe ze het zaakje kunnen vervalsen zodat je toch een aannemelijk cijfer krijgt. Dat kost even tijd, zodoende.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 4:09 pm

Dutch schreef:
Moet ik hem met mailtjes stalken? Naar de VU gaan en hem bij de kraag pakken? Of gewoon bellen? Of afwachten?

Het antwoord staat toch in je onderschrift?????? :razz: :razz: :razz:

Trouwens jij als moslima zou NOOIT OFTE NIMMER 6 uur alleen met de trein mogen reizen!!!!Foei, foei, foei!!!!

Er zijn heel wat vaagheden over die hadeeth waarin gezegd wordt dat een vrouw zonder mahram niet verder dan x kilometers mag reizen. Ook de wetscholen zijn er niet unaniem over eens. Bovendien ben ik van mening dat regels dynamisch behoren te zijn en ben ik dus voor een dynamisch islam die zich rekenschap geeft van de maatschappelijke ontwikkelinngen in de 21e eeuw. En ik kan me haast niet voorstellen dat die hadeeth zo zwart wit is en dat er vele raieds ( je kan klassiek arabisch toch, dus je weet dan ook wel wat raieds betekent) in omloop zijn, maar dat het in die tijd gewoon buitengewoon gevaarlijk was voor een vrouw om alleen te reizen. Dat is nu gelukkig niet ( minder) meer zo.

En het doel heiligt natuurlijk de middelen. Als je voor een studie heel wat afreist kan het niet haram zijn. Als je voor onnozele zaken als mannen of feestjes zo lang in de trein zit is het natuurlijk haram. Dus, je hoeft geen foei te roepen, dat recht heb je niet. Mijn ouders vinden het prima, ik heb hun zegeningen en hun steun en dat is wat telt. Dat jij hier foei roept vind ik zo kinderachtig.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op Di Sep 14, 2010 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 14, 2010 4:12 pm

Dikke zever. De koran is van en voor alle tijden en niet veranderlijk, dus zullen de ahadith dat ook wel zijn.

Er staat héél duidelijk in dat een vrouw niet verder dan drie dagen per kameel mag reizen zonder mahram. Dit heeft niks met veiligheid te maken, want ze kan die eerste twee dagen ook verkracht en overvallen worden.
de afstand die een kameel aflegt over drie dagen ligt tussen de 75 en 80 km ongeveer (afhankelijk of je een vinnige dan wel een trage kameel hebt zeker?). Het is dus héél duidelijk: een goede moslima verplaatst zich niet verder dan 75 km van huis zonder dat ze door een mannelijke mahram begeleid wordt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 4:17 pm

Ben je doof, stom of blind, Manon? Hadeeths zijn multi-interpretabel en niet altijd even betrouwbaar als zij ons doen vermoeden. Jij bent slechts een leek en hebt geen weet van de wetenschap achter de hadeeths. Laat jij dit soort zaken maar over aan de echte geleerden. En die geleerden hebben hier vaak zeer betrouwbare uitspraken over gedaan op Saudische TV, waar ik zo nu en dan wel eens na kijk/luister.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op Di Sep 14, 2010 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 4:19 pm

mercator schreef:
Tukkerin schreef:Zit nog in de stress, heb namelijk mijn cijfer nog niet.

Je hebt gewoon een grandioos onvoldoende, maar omdat het niet politiek-correct is om een Mohammedaan een - attest te geven is die docent nu druk met de academische overheid aan het overleggen hoe ze het zaakje kunnen vervalsen zodat je toch een aannemelijk cijfer krijgt. Dat kost even tijd, zodoende.

AAAAAAAH, ik haal anders wel altijd de hoogste cijfers van de klas zonder niks doen en voortrekkerij. En ben altijd de jongste ( ben nog maar net 21 geworden)...
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 4:33 pm

Pilgrim,

Je had groot gelijk! De Theologische Universiteit is heel raar. Ze zijn superkritisch naar het christendom toe en in de colleges wordt ook veel gewijd aan kritisch rationalisme, zelfreflectie van het christendom en het algemeen basismodel, maar over de islam weer niet. Dat is helemaal goed en daar wordt geen kritische licht op geworpen. Ik vond het maar raar, want ik wil ook gewoon kritische colleges hebben over de islam, kritiek is toch wel ( en vooral voor mij als moslima) constructief en affirmatief. Ga de docenten daar zeer zeker nog eens op aanspreken! :wink:
Umm Rania

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Sep 14, 2010 4:47 pm

Tukkerin schreef:Ze zijn superkritisch naar het christendom toe en in de colleges wordt ook veel gewijd aan kritisch rationalisme, zelfreflectie van het christendom en het algemeen basismodel, maar over de islam weer niet. Dat is helemaal goed en daar wordt geen kritische licht op geworpen.

Dat is gewoon de duistere tijdgeest waar de hele Westerse intellectuele elite van doordrongen is en waar we allemaal last van hebben. De hele Westerse cultuur is zo langzamerhand doordrongen van zelfhaat! We zijn op weg naar onze ondergang als we het tij niet weten te keren. :crying:
Laatst gewijzigd door Anonymous op Di Sep 14, 2010 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 14, 2010 4:51 pm

Tukkerin schreef:Ben je doof, stom of blind, Manon? Hadeeths zijn multi-interpretabel en niet altijd even betrouwbaar als zij ons doen vermoeden. Jij bent slechts een leek en hebt geen weet van de wetenschap achter de hadeeths. Laat jij dit soort zaken maar over aan de echte geleerden. En die geleerden hebben hier vaak zeer betrouwbare uitspraken over gedaan op Saudische TV, waar ik zo nu en dan wel eens na kijk/luister.

ok - if you say so.

Het was 88 km zie ik nu.

--------------------------

Category
Travel
Title
Can a women travel for work purposes without her mahram?

Question
A women's work requires her to travel to share information on a project they are currently working on. She is the only one capable of going. Can she go without a mahram? Most of the time on her travel she will be in the company of her hosts.

Answer
Rasulullah (Sallallaahu Alayhi Wasallam) said, 'It is not permissible for a
woman to travel more than three days (88 kms. or more) without her Mahram.

The Hadith is clear and explicit. It is not permissible for a woman totravel
at least 88 kms or more without a Mahram for any reason.
and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai

http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.php? ... 98f1cff2b8

zo!

en:

It is prohibited to travel a distance of 3 days and 3 nights without a Mahram. The 3 days and 3 nights refer to the mode of transport during the time of Rasulullah [sallallaahu alayhi wasallam]. Generally, a distance of 48 miles used to be covered by a camel in three days.
http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.php? ... 6f5f45040e

en nu braafjes je kilometers tellen als je wil buitenspelen!

48miles * 1.609344 = 77.248512 kilometer! Zal wel weer een trage kameel zijn (wat zei ik alweer? tussen 75 en 80 km??)

op Saudische TV

daar ga je natuurlijk wèl meer dan 77 km mogen reizen zonder mahram.... alleen mag je daar niet rijden, en zul je dus je kameel moeten nemen: 3 dagen en 3 nachten, dus 77 km.
Wat wou je nu zeggen?
Laatst gewijzigd door Manon op Di Sep 14, 2010 5:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 4:57 pm

Pilgrim schreef:
Tukkerin schreef:Ze zijn superkritisch naar het christendom toe en in de colleges wordt ook veel gewijd aan kritisch rationalisme, zelfreflectie van het christendom en het algemeen basismodel, maar over de islam weer niet. Dat is helemaal goed en daar wordt geen kritische licht op geworpen.

Dat is gewoon de duistere tijdgeest waar de hele Westerse intellectuele elite van doordrongen is en waar we allemaal last van hebben. De hele Westerse cultuur is zo langzamerhand doordrongen van zelfhaat! We zijn op weg naar onze ondergang als we het tij niet weten te keren. :crying:

Zelfhaat wil ik het niet noemen, maar gewoon gezond critisme, wat geen kwaad kan. Vind het alleen raar dat ze niet kritisch durven te zijn na de islam toe en ze dus eigenlijk met twee maten meten. Vraag me af waarom ze niet kritisch zijn tegenover de islam. Durven ze niet?
Umm Rania

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 14, 2010 5:07 pm

Vraag me af waarom ze niet kritisch zijn tegenover de islam. Durven ze niet?

Niet durven natuurlijk! broekschijters hé.

Vooral laf zeker?

Dat is deel van het groot-Eurabisch plan.

In Nederland maalt enkel Wilders erover (voordien Janmaat (is al dood, werd politiek met de grond gelijk gemaakt, aanslag op zijn leven, vrouw been verloren) - Pim Fortuyn (dood) - Theo van Gogh durfde zijn mond open te doen: dood). In Oostenrijk rijdt Haider zich zat te pletter(?) in Duitsland wordt Sarrazo ondertussen met de grond gelijk gemaak, Berlusconi wordt veracht en verguisd, in Engeland wordt de EDL gelijkgesteld aan nazistische criminelen.... in elk Europees land is er wel een politieke partij of een beweging die willen dat de Europese cultuur niet tenietgaat onder het juk van islam. Overal worden ze gebroodroofd en gemuilkorfd.

Engeland spant zelfs de kroon. Daar wordt iemand zelfs veroordeeld omdat hij een ENGELSE VLAG op zijn achterbank had liggen (blijkt provocerend te zijn voor sommige pakistani), in Nederland vliegt een jongetje van 11 van school omdat hij een sticker van de Nederlandse vlag op zijn boekentas heeft kleven.

Verder niks aan het handje.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Sep 14, 2010 5:09 pm

Tukkerin schreef:Vraag me af waarom ze niet kritisch zijn tegenover de islam. Durven ze niet?

Nee, dat is gewoon inderdaad zelfhaat. De Westerse cultuur is fout en alle andere culturen zijn per definitie goed, inclusief de Islam. Je zult er ook achter komen dat ze links zijn. :x
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator

Berichtdoor mercator » Di Sep 14, 2010 5:19 pm

Pilgrim schreef:Nee, dat is gewoon inderdaad zelfhaat. De Westerse cultuur is fout en alle andere culturen zijn per definitie goed, inclusief de Islam. Je zult er ook achter komen dat ze links zijn. :x

Zeer raar monsterverbond idd tussen wat zichzelf de academische intelligentsia noemt en de totaal achterlijke Mohameddanen. Het is niet alleen zelfhaat, maar ook-verrassend genoeg-superioriteitsgevoel. Mentaal neo-kolonialisme. Die moslims zijn wel achterlijk en meelijwekkend, maar als wij Verlichte Blanken ze maar genoeg pamperen zullen ze wel op ONS niveau komen. Dat is de insteek van een Maarten van Rossem bijv. Vroeger moesten de linksmensen voor zulke ideetjes naar Congo-in jullie geval naar Ons Indië-, nu kan die zogezegde elite die hier ter plaatse koesteren, net zo makkelijk.

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 5:20 pm

Pilgrim schreef:
Tukkerin schreef:Vraag me af waarom ze niet kritisch zijn tegenover de islam. Durven ze niet?

Nee, dat is gewoon inderdaad zelfhaat. De Westerse cultuur is fout en alle andere culturen zijn per definitie goed, inclusief de Islam. Je zult er ook achter komen dat ze links zijn. :x

Daar ben ik vandaag al achtergekomen, toen mijn docent Kerkgeschiedenis Geert Wilders aanhaalde en hem wegzette als xenofoob, oorlogsvoerder ( letterlijk zijn woorden) en aporetisch figuur ( zei hij niet letterlijk, maar dit haalde ik er wel uit).

Zal ik je eens vertellen waarom deze docent dit vindt? Ik schaam me er voor hoor, je zult je krom lachen.
Umm Rania

Tukkerin

Berichtdoor Tukkerin » Di Sep 14, 2010 5:25 pm

Manon schreef:
Vraag me af waarom ze niet kritisch zijn tegenover de islam. Durven ze niet?

Niet durven natuurlijk! broekschijters hé.

Vooral laf zeker?

Dat is deel van het groot-Eurabisch plan.

In Nederland maalt enkel Wilders erover (voordien Janmaat (is al dood, werd politiek met de grond gelijk gemaakt, aanslag op zijn leven, vrouw been verloren) - Pim Fortuyn (dood) - Theo van Gogh durfde zijn mond open te doen: dood). In Oostenrijk rijdt Haider zich zat te pletter(?) in Duitsland wordt Sarrazo ondertussen met de grond gelijk gemaak, Berlusconi wordt veracht en verguisd, in Engeland wordt de EDL gelijkgesteld aan nazistische criminelen.... in elk Europees land is er wel een politieke partij of een beweging die willen dat de Europese cultuur niet tenietgaat onder het juk van islam. Overal worden ze gebroodroofd en gemuilkorfd.

Engeland spant zelfs de kroon. Daar wordt iemand zelfs veroordeeld omdat hij een ENGELSE VLAG op zijn achterbank had liggen (blijkt provocerend te zijn voor sommige pakistani), in Nederland vliegt een jongetje van 11 van school omdat hij een sticker van de Nederlandse vlag op zijn boekentas heeft kleven.

Verder niks aan het handje.

Meen je niet, dat laatste? Is er echt een ventje van 11 van school getrapt omdat hij een sticker op zijn tas had? Bizar man, waarom weet ik hier niks van? Waarom heeft de media hier geen heisa van gemaakt? :|
Umm Rania

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 14, 2010 5:27 pm

Meen je niet, dat laatste? Is er echt een ventje van 11 van school getrapt omdat hij een sticker op zijn tas had? Bizar man, waarom weet ik hier niks van? Waarom heeft de media hier geen heisa van gemaakt?

tja, goede vragen. Is al een paar jaar geleden.

Heb je de travel-fatwa al eens doorgenomen? of is het te lastig in het Engels?

Terug naar “FFI Nederlands Café”