Kinderen en decibels

Mahalingam

Kinderen en decibels

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 10, 2011 11:50 am

Laatst was ik bij kennissen op bezoek en het woonerf was vol spelende kinderen. Een stuk of 8.
Ik zat mij te verbazen over het gegil en geschreeuw van die kinderen.
Is het dat ik oud wordt en mij dit opvalt? Of is het zo dat tegenwoordig de kinderen geen belemmering meer ervaren als ze zich uitten? Geen ouder die zegt dat ze moeten ophouden met dat luide gegil?
Toen ik laatst bij een dorpje in de buurt aan kwam fietsen door de weilanden kon ik van verre al horen dat de kindertjes van de school buiten waren aan het spelen op het plein.
Nu vraag ik mij af: zijn de bejaarden in onderstaande bericht ouwe zeurkousen of niet?
Bejaarden zijn gillende kinderen spuugzat
In Rotterdam-IJsselmonde lopen de spanningen tusssen bejaarden en de kinderen van de basisschool Catamaran hoog op. De ouderen in naastgelegen flat zijn doodmoe van het gekrijs van de kinderen.
RTV Rijnmond meldt dat volgens de bewoners er de hele dag alleen maar herrie is. Het gegil van de spelende kinderen op het schoolplein zou zelfs te horen zijn, wanneer de ramen en deuren dicht zijn. Eén van de bewoonsters is het zo zat dat ze een rechtszaak heeft aangespannen tegen de school.

Schooldirecteur Dick van der Aa zegt tegen de regionale zender dat de kinderen inderdaad herrie maken als ze buitenspelen, maar zegt dat zijn collega's erg alert zijn op overdreven gegil en kinderen daar ook op worden aangesproken.
De zaak komt over twee maanden voor de rechter. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/582834/2011/05/09/Bejaarden-zijn-gillende-kinderen-spuugzat.dhtml
Was er ooit een tijd dat ieder gegil overdreven gegil was?
Hebben we hier te maken met een glijdende schaal?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Monique

Re: Kinderen en decibels

Berichtdoor Monique » Di Mei 10, 2011 11:57 am

Volgens mij zijn kinderen van nu veel luidruchtiger dan vroeger.
Zelfs in winkels zijn schreeuende kinderen aanwezig waarbij de ouders glimlachend toekijken onder het mom van "kinderen moeten zich uiten".
Kinderen wordt niet meer geleerd dat er nog meer mensen op deze wereld bestaan en zijn zo egoïsties als de pest. Vandaar ook die grote bekken tegen volwassenen: kinderen zijn de baas en volwassenen de bedienden.

Mijn moeder hadden vroeger een advies voor mijn broer en mij: "jullie mogen elkaar afmaken als je het maar geruisloos doet".
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 10, 2011 12:01 pm

Ik stoor me ook aan gegil. Soms tijdens voetballen kunnen kinderen keihard schreeuwen, maar dat is anders dan schril gillen. Gegil dat door merg en been gaat. Meisjes zijn daar goed in. Als bij mij een schoolklas langs loopt die naar de gymzaal gaan, dan moeten ze onder een tunneltje door, en het gegil wat ze dan produceren is luider dan een laag overvliegende straaljager.
En geen leerkracht die iets tegen dat gillen doet.

PS. Ik verplaats dit onderwerp naar het cafe.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Mei 10, 2011 12:28 pm

Ik kan me amper herinneren dat mijn kinderen die schrille gilgeluiden maakten. Of indien ze het deden zal het wel rap gestopt geweest zijn.

Laatst op de tram zo'n prinsenkind dat 10 minuten aan een stuk zo'n gierende alarmfunctie aan had staan. Denk je dat die moeder het kind even een reprimande gaf? nee hoor. laat lekker maar heel de tram het op hun heupen krijgen. Ik zat tever af dus kon ik enkel een verwijtende blik gooien.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Mei 10, 2011 12:41 pm

Mahalingam schreef:Was er ooit een tijd dat ieder gegil overdreven gegil was?
Hebben we hier te maken met een glijdende schaal?

Dat valt natuurlijk moeilijk historisch te onderzoeken. Ik heb ook die indruk, op schoolpleinen, recreatieparken, zwembaden krijsen en gillen die rotkinderen alsof ze gekeeld worden. Het wordt door moderne ouders en leerkrachten blijkbaar als normaal beschouwd. Popmuziek en amusementsprogrammas op de teevee spelen daar ook een rol in, in elk Endemol show programma wordt schaamteloos gebruld en geschreeuwd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

mercator

Berichtdoor mercator » Di Mei 10, 2011 12:43 pm

Monique schreef:Mijn moeder hadden vroeger een advies voor mijn broer en mij: "jullie mogen elkaar afmaken als je het maar geruisloos doet".

Bij ons was dat hier wordt alleen maar geroepen als het huis in brand staat :D
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Mei 11, 2011 2:41 am

Mijn eerste woordjes waren niet 'mamma' of 'pappa', maar 'denk aan de buren!!!!'
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “FFI Nederlands Café”