Het volkslied van Afghanistan!

Monique

Re: Het volkslied van Afghanistan!

Berichtdoor Monique » Zo Jun 19, 2011 9:23 am

Ik zal wel een heel oude doos zijn.. :redface: ..maar.... ik vind toch dit nog steeds de enige echte goeie metal...en dan vooral dit nummer....en dan vooral die bas....(volgens mij heb ik iets met bassen :oops: )

Amorele atheistische nitwit

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 19, 2011 9:57 am

Dat symfonisch orkest zit de rest van de song helemaal in de weg, die uithalen van de strijkers zijn hinderlijk en de rest van de instrumenten hoor je toch niet tegen die Marshall versterkers van de Metallica-lui. Er zijn al zo vele pogingen geweest om popmuziek te verbinden met klassiek, maar ik heb nog nooit een geslaagde gehoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Zo Jun 19, 2011 9:58 am

[quote="Zwartmeer"]

Mijn zoon zat op een hele keurige Christelijke school. Met de muziekavond heeft hij opgetreden met zijn toenmalige bandje. Dat schreeuwzingen zoals bij Children of bodon deed hij daar ook. De zaal verstijfde.......Naast de zoete zang
en brave vertolkingen vond ik het wel leuk. In de link is wat hij nu doet, een paar uur 'werk' Hij speelt nu bas, gitaar en zang, drums uit een muziekprogramma. Zorgelijk vind ik het. Met toestemming geplaatst.http://www.toofiles.com/en/oip/audios/mp3/5d8260-y7hyiz-h6yb0u.html
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Jun 19, 2011 10:44 am

mercator schreef:Dat symfonisch orkest zit de rest van de song helemaal in de weg, die uithalen van de strijkers zijn hinderlijk en de rest van de instrumenten hoor je toch niet tegen die Marshall versterkers van de Metallica-lui. Er zijn al zo vele pogingen geweest om popmuziek te verbinden met klassiek, maar ik heb nog nooit een geslaagde gehoord.

Volgens mij heb je in een ander topic gezegd dat metal en klassiek dicht tegen elkaar aanliggen.....dit n.a. van dat mijn zoon (helemaal metal) pianoconcerten op zijn mp3 heeft steen.
Heb ik dat toen verkeerd begrepen?
Amorele atheistische nitwit

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 19, 2011 10:45 am

Wie of wat is BODOM ? Moet dat niet Children of Sodom zijn?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Jun 19, 2011 1:24 pm

mercator schreef:Wie of wat is BODOM ? Moet dat niet Children of Sodom zijn?

Als het een moslim band was geweest dan noemden ze zich de Childeren of zo dom!

Een ding moet je ze toch nageven en dat is dat ze allemaal van die hele mooie namen hebben. En dat geldt ook voor hun titels en teksten. Als je om een mooi woord verlegen zit moet us in de Thrash metal teksten zoeken.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Zo Jun 19, 2011 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Jun 19, 2011 5:14 pm

silkyboxershortXL schreef: In de link is wat hij nu doet, een paar uur 'werk' Hij speelt nu bas, gitaar en zang, drums uit een muziekprogramma. Zorgelijk vind ik het. Met toestemming geplaatst.http://www.toofiles.com/en/oip/audios/mp3/5d8260-y7hyiz-h6yb0u.html

Klinkt goed! Speelt je zoon hier alle instrumenten?

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Zo Jun 19, 2011 5:49 pm

Als mijn zoon zulke dingen in mekaar zou zetten zou ik me ook zorgen maken, maar dat is dan misschien smaakafhankelijk. Waarom vind je het zorgbarend?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 19, 2011 5:59 pm

Zwartmeer schreef:Klinkt goed! Speelt je zoon hier alle instrumenten?

Het instrumentaal arrangement is prima, de zang is zwak.

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Zo Jun 19, 2011 8:12 pm

Alles behalve drums.
Schepsel schreef:
Als mijn zoon zulke dingen in mekaar zou zetten zou ik me ook zorgen maken, maar dat is dan misschien smaakafhankelijk. Waarom vind je het zorgbarend?

Hij is er van overtuigd dat een gedegen opleiding in muziek zijn originaliteit bederft.
Een keus om met muziek een verdienste te willen hebben vind ik prima, alleen voor zelfs de zeer getalenteerde muzikanten is het doorgaans armoe troef. Ik vertel hem dat ik 30/40 jaar luidsprekerbox ontwerpen heb gemaakt voor ik in staat was met een uniek en doordacht ontwerp te komen. Dat het 10 jaar duurde voor mijn eerste gitaar op het conservatorium terecht kwam.
Als ik hem hoor spelen op de piano en de snelheid waarmee hij iets leert (bladmuziek) herken ik muzikaliteit direct, maar dat heeft zijn interesse niet. Al zo vaak tegen hem gezegd dat zijn zang zwak is en dat ie les moet nemen, dat gitaristen eerst 6 uur per dag oefenen, jaren, om zelfs maar in de semi-top te komen. Ik ben het wel eens met Mercator e.a. werkelijk nieuwe ontwikkelingen in de pop/rock muziek er nauwelijks zijn. En dat is wat hij wil. Loffelijk dat wel, maar op een markt met een overschot aan nieuwe talenten? Bij het zoeken naar nieuwe wegen zijn er zogezegd wel heel veel platgetreden nieuwe paden gemaakt. Wie zei dat laatst?-De idols-generatie. Het voelde niet goed dit zomaar op het forum te zetten maar hij heeft het gelezen en mogelijk komt ie zelf nog met een reactie.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 19, 2011 8:41 pm

silkyboxershortXL schreef:Hij is er van overtuigd dat een gedegen opleiding in muziek zijn originaliteit bederft.

Dat klopt ook. Maar het is maar wat je met die muziek wil DOEN. Wil je geld verdienen met hitjes te produceren , dan weet je best zo weinig mogelijk af van muziek-theorie. Ik kan het weten, heb heel de conservatorium cursus van harmonie over contrapunt tot orchestratie met goed gevolg afgelegd, ik kan voor alle mogelijke instrumentale bezettingen componeren, alleen: daar is nu anno 2011 geen vraag meer naar! In de tijd van Bach was ik een grote meneer geweest , maar nu niet meer. Kunst in het algemeen en muziek in het bijzonder zijn zoals alles onderhevig aan de wet van vraag en aanbod, zo simpel is het.
Beste illustratie daarvan: ik ben bevriend met de componist van de jaren 70 schlager EVIVA ESPANA ! , wel op een bepaald moment komt daar een totaal onverwachte modulatie van majeur naar mineur in die heel dat deuntje zijn karakter geeft en het tot een wereldhit heeft gemaakt. Wel ik was zo geprogrammeerd door al die muziekstudies dat ik die harmonische "onhandigheid" snuivend van minachting had uitgesloten en zo...de wereldhit heb gemist :D !

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Jun 19, 2011 9:08 pm

Hoe zou Vivaldi's Four Seasons Summer Theme klinken als het door de Childeren of Bodom gespeeld zou worden? Nou zo:

En deze mag er ook zijn! Het beste wat ik tot nu toe van hen gehoord heb!

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Jun 19, 2011 10:57 pm

silkyboxershortXL schreef:
Alles behalve drums.
Schepsel schreef:

Hij is er van overtuigd dat een gedegen opleiding in muziek zijn originaliteit bederft.

Misschien kan deze les inspireren, op weg helpen. Hier is Pebber Brown. Een geweldige leraar! Hij vertelt hier wat belangrijk is voor een muzikant! Deze les kan door de meeste mensen begrepen worden, je hoeft er geen instrument voor te spelen. Ik heb hem al meerdere malen gezien. Het eerste halfuur dan. En o ja, Pebber Brown is oa de gitaarleraar van Buckethead, een van de allerbeste rockgitaristen van de wereld!

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 20, 2011 8:09 am

silkyboxershortXL schreef:
Alles behalve drums.
Schepsel schreef:

Hoe oud is je zoon eigenlijk? Als we over gitaar hebben, en je wilt spelen zoals de gitaristen in de videootjes hier, dan kun je niet zonder een vreselijk goede techniek. Zonder die techniek blijf je wat in de blues hangen. Nu heb je om techniek te leren niet echt een grote theoretische kennis nodig. Maar het is wel zo dat je er met drie akkoorden, zoals in de jaren 60 en 70, niet meer komt.

De ware reden om geen muziektheorie te leren moet niet uit luiheid of opzien tegen de moeilijkheid voortkomen. Dit is wat ik bij veel mensen gemerkt heb. Muziektheorie is voor veel mensen moeilijk. Ook voor mij, begrijp nog lang niet alles. Langzaam verbeter ik me toch. Uiteindelijk is het gereedschap. Net als techniek. Hoe meer je weet, hoe meer techniek, hoe gemakkelijker alles gaat. Je moet het als een wielrenner zien die een hele bochtige berg afdaalt. De renner die het parkoer goed kent laat zich bijna naar beneden vallen, de renner die het niet kent moet bij elke bocht in de remmen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jun 20, 2011 3:15 pm

Zwartmeer schreef:Hoe zou Vivaldi's Four Seasons Summer Theme klinken als het door de Childeren of Bodom gespeeld zou worden? Nou zo:

Prima, echt goed gedaan. Vivaldi himself zou het helemaal zien zitten denk ik.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 20, 2011 3:28 pm

Een prima manier om de jeugd in contact te brengen met klassieke muziek.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 20, 2011 6:44 pm

Ariel schreef:Een prima manier om de jeugd in contact te brengen met klassieke muziek.

Ik had eigenlijk geen positieve reactie van je op deze muziek verwacht...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 20, 2011 8:15 pm

Ik vond het goed klinken Zwartmeer. Ik zou hier zelfs een CD van willen hebben.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 20, 2011 9:03 pm

Ariel schreef:Ik vond het goed klinken Zwartmeer. Ik zou hier zelfs een CD van willen hebben.

Ik zal nog eens zoeken...
En misschien dat dit iets voor je is? Ik denk het niet maar je weet het nooit. De Childeren of Bodom hebben ook sommige van hun nummers klassieke muziek gemaakt. Het eerst harde orgineel doe ik er alleen als voorbeeld bij, die daar onder is een klassieke symfonie ervan. En daaronder nog meer van die dingen.

Begint na 25 seconden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 20, 2011 9:07 pm

Sorry Zwartmeer. Dit vond ik nou weer niks.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 20, 2011 9:15 pm

Ariel schreef:Sorry Zwartmeer. Dit vond ik nou weer niks.

Het mijn smaak ook niet. Volgens mij zijn deze op een computer gemaakt en misschien wel door zomaar iemand. Ik heb ook zo'n programmatje waarbij je een muziekstuk zelf de instrumenten ed kunt invullen.

Hans v d Mortel sr

Uit de muziekdoos van Zwartmeer!

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jun 20, 2011 11:01 pm

Zwartmeer schreef:

Het mijn smaak ook niet. Volgens mij zijn deze op een computer gemaakt en misschien wel door zomaar iemand. Ik heb ook zo'n programmatje waarbij je een muziekstuk zelf de instrumenten ed kunt invullen.

Waarom plaats je dit dan? Om Ariel te testen? Het is jouw smaak niet en dan verwacht je dat het wel de smaak van Ariel is? Ik zal eens gaan luisteren en o wee o jee als het shit is. :sly:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Zwartmeer

Re: Uit de muziekdoos van Zwartmeer!

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 20, 2011 11:06 pm

Allah de sadist schreef:
Zwartmeer schreef:

Waarom plaats je dit dan? Om Ariel te testen? Het is jouw smaak niet en dan verwacht je dat het wel de smaak van Ariel is? Ik zal eens gaan luisteren en o wee o jee als het shit is. :sly:

Nou je bent niet voor niks een sadist dus die test zie ik met beven tegemoet. Als ik daarbij aan je almacht denk… Zal ik vast maar met heet water gaan douchen? Om een beetje te wennen aan jouw pleziertje?

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van de vrijheid van geest

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jun 20, 2011 11:51 pm

Zwartmeer schreef:
Ariel schreef:Ik vond het goed klinken Zwartmeer. Ik zou hier zelfs een CD van willen hebben.

Ik zal nog eens zoeken...
En misschien dat dit iets voor je is? Ik denk het niet maar je weet het nooit. De Childeren of Bodom hebben ook sommige van hun nummers klassieke muziek gemaakt. Het eerst harde orgineel doe ik er alleen als voorbeeld bij, die daar onder is een klassieke symfonie ervan. En daaronder nog meer van die dingen.

In de eerste plaats vind ik het erg knap wat ze doen. Ik moet de eerste de beste moslim dit nog zien doen. Jammer dat dit in islam verboden is. Het stimuleert je kritische geest. Dus, waar ik mijn kritische geest vandaan heb blijft nog een open vraag. Ik denk door mijn vele inspanningen op dit forum met het omspitten van de vele postings. Deze vervolgens te analyseren, te doorgronden maar vooral te testen op waarheidsgehalte via de kritische geest. Het heeft mij veel moeite en kracht gekost. Tot het kwartje eindelijk viel en ik begreep dat alles wat met Allah te maken heeft door mensen is bedacht. Hoe heb ik ooit zo lang zo onbeholpen blind kunnen zijn? Ik begrijp nu nog steeds niet dat ik vrij ben. Vrij van geest en vrijuit kan praten, nadenken, redeneren en anderen gelijk geven en kan ontmoeten zonder bijgedachte. Ik ben geen huichelaar en toch heb ik altijd een huichelachtige religie aangehangen. maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Toeval?

Hieronder mijn bijdrage en vrije meningsuiting over deze door Zwartmeer aangedragen muziek:

1 - Kissing The Shadow - Slecht geluid van YouTube. Voor dit soort muziek moet je in de stemming zijn. Niet bepaald mijn genre. Te heavy. Misschien iets voor bij het kampvuur van beul Allah? Cijfer 5/6.
2 - Kissing The Shadows (rood) - Zitten goede partituren in. Toch wat onsamenhangend. Cijfer 7.
3 - Hate me - Te simpel. Cijfer 5/6
4 - Silent Night - Het beste van de vier. Misschien nog maar eens naar luistern. Cijfer 8.

Ik heb sterk de indruk dat men zich hier en daar heeft laten inspireren door het fenomeen Jean Jare, het geniale Franse sintersizer wonder. Iets anders is dat ik soms de indruk heb dat men wat goede elementen aan elkaar heeft proberen te breien zonder dat het lukte een cohesie tot stand te brengen. Graag zou ik hun manager willen zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Zwartmeer

Re: Het volkslied van de vrijheid van geest

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 21, 2011 7:33 pm

Allah de sadist schreef:
1 - Kissing The Shadow - Slecht geluid van YouTube. Voor dit soort muziek moet je in de stemming zijn. Niet bepaald mijn genre. Te heavy.

Misschien is Allah te oud hiervoor...
En wat vindt Ha Allah van Emerson Lake and Palmer?

Terug naar “FFI Nederlands Café”