Het volkslied van Afghanistan!

Monique

Re: Het volkslied van Afghanistan!

Berichtdoor Monique » Di Jun 21, 2011 8:15 pm

ELP... dit vind ik heel mjammie....

Amorele atheistische nitwit

Monique

Berichtdoor Monique » Di Jun 21, 2011 8:26 pm

Nu we toch met de oudjes bezig zijn.
Pink floyd, dit vind ik hun beste... (dan wel met Clare Torry) al mag deze griet van dat concert in venice d'r ook wel zijn.

Amorele atheistische nitwit

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 21, 2011 8:34 pm

Monique schreef:ELP... dit vind ik heel mjammie....

Ja heel mooi! Ik kende het nog niet. Of ik heb nooit moeite genomen deze te beluisteren. Het doet een beetje aan deze denken. Hun grootste hit denk ik.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van de de omgekeerde geest

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Jun 21, 2011 9:06 pm

Zwartmeer schreef:
Allah de sadist schreef:
1 - Kissing The Shadow - Slecht geluid van YouTube. Voor dit soort muziek moet je in de stemming zijn. Niet bepaald mijn genre. Te heavy.

Misschien is Allah te oud hiervoor...
En wat vindt Ha Allah van Emerson Lake and Palmer?

Nooit te oud om te leren (houden van).
ELP Rondo vond ik een perfecte performance dat hoort bij een life optreden. Het is de mix van eenvoudige luidruchtigheid met een opgefokte catalisator van opzwepende muzikale agressie. Als vermaak een 9. En voor wat de muziek betreft sluit ik mij graag aan bij Mercator. Hij heeft nog wel niet besloten, maar het zal waarschijnlijk niet meer dan een magere 5 zijn. Of is dat nog te hoog gegrepen? Op zich vond ik ELP Rondo het plezier en de moeite van het beluisteren waard.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Zwartmeer

Re: Het volkslied van de de omgekeerde geest

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 21, 2011 9:26 pm

Allah de sadist schreef:ELP Rondo vond ik een perfecte performance dat hoort bij een life optreden. Het is de mix van eenvoudige luidruchtigheid met een opgefokte catalisator van opzwepende muzikale agressie. Als vermaak een 9. En voor wat de muziek betreft sluit ik mij graag aan bij Mercator. Hij heeft nog wel niet besloten, maar het zal waarschijnlijk niet meer dan een magere 5 zijn. Of is dat nog te hoog gegrepen? Op zich vond ik ELP Rondo het plezier en de moeite van het beluisteren waard.

Rondo van ELP is zondermeer een van mn aller favoritiste muziekstukken. Het geluid is op de volgende, op youtube, niet helemaal goed. Maar dit is ook zo'n geweldige performance, achterstevoren orgel spelen... Wat is die gast, Emerson, een virtuoos!

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 21, 2011 10:07 pm

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jun 21, 2011 10:20 pm

Deze is voor Ariel.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 21, 2011 10:43 pm

Dank je wel Zwartmeer. Helemaal mijn muziek.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van Afghanistan uit het apenbos

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Jun 21, 2011 11:21 pm

Ariel schreef:Dank je wel Zwartmeer. Helemaal mijn muziek.

Het is een mars. In het begin wilde ik mij wel bij Ariel aansluiten. Best wel aardig, maar ik ken Chopin en o wat is die beter. Maar later bedacht ik mij toch. Er schoot mij een andere mars te binnen. Deze (hihi):

En wat te zeggen van het pianospel? Krankzinnig goed. O o o onbegrijpelijk dat ik ooit zo lang moslim kon zijn. Ik heb nu pas echt medelijden met al die islam-aanhangers. Of niet? Ach, weten die stumperds veel; ze weten immers niks.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van Afghanistan kan niet lezen

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Jun 21, 2011 11:48 pm

Zo, en nu is het mijn beurt. Over pianokunst gesproken. Of verval ik in herhaling? Mohammed (vrede zij met hem) nog aan toe, wat is dit goed. Oei, ik ben moslim-af. Bijna vergeten! Vroeger heb ik altijd naar deze muziek geluisterd, maar ik dorst er nooit voor uit te komen. Bang als een verrader van islam beschouwd te worden. Eigenlijk heel erg eng hoor die islam.

Luister naar het beste wat muziek bij een mens teweeg kan brengen dat mij ooit is overkomen. Ik stel je als bewonderaar voor aan mijn allergrootste favoriet Horace Silver. Zulke simpele akkoorden. En dat is nu juist de kunst.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 21, 2011 11:56 pm

Not my cup of tea Allah de S. Ik hou niet zo van jazz.
Maar ik wil je toch even complimenteren met de goede smaak die je in zo’n korte tijd ontwikkeld hebt.

BTW, Ben je nu ook je familie aan het ontislammen? Dat behoor je wel te doen als patriarch.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van Afghanistan. Een couplet?

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jun 22, 2011 12:37 am

Ariel schreef:Not my cup of tea Allah de S. Ik hou niet zo van jazz.
Maar ik wil je toch even complimenteren met de goede smaak die je in zo’n korte tijd ontwikkeld hebt.

Net zoals ik altijd homo seksueel geaard was en waar ik nooit voor durfde uitkomen, zo was ik altijd al geïnteresseerd in westerse en Amerikaanse muziek waar ik mij dus ook voor moest verschuilen. Nog nooit in mijn islamitische leven heb ik ook maar ooit iets van leuke goeie aardige aangename sensuele emotionele muziek mogen genieten. Ik vraag mij dan ook af wat het voor zin heeft voor een moslim om nog in leven te blijven. Het lijkt wel of alleen de dood het doel van de moslim is omdat dit blijkbaar de wil van Allah is. Nou, ik ben er goed klaar mee. Het is allemaal mensenwerk. Dus broddelwerk. Wie durft er nu een zinnig woord over Allah te zeggen. Ik zou niet durven. Je moet wel hondsbrutaal en oliedom zijn wil je je als hulpje van Allah opdringen.

BTW, Ben je nu ook je familie aan het ontislammen? Dat behoor je wel te doen als patriarch.

Ik heb gelukkig een goede baan, spreek en schrijf heel goed Nederlands, was nooit fanatiek moslim, geloofde wel in Allah. Ik geloof nog steeds in God, maar nu wel op mijn manier. Zoals ik dat beleef. God is onzichtbaar. Dus ook niet te begrijpen. Ik geloof in een rechtvaardige God en niet in het monster zoals door de profeet Mohammed geschapen. En mijn familie? Ach, daar heb ik eigenlijk nog weinig contact mee. Ik kon er al lang niet meer tegen. Ik werd doodziek van al die schijnheiligheid en huichelarij en vooral die opgeklopte vertaalde onwetendheid in ongepast superioriteitsgevoel.

Ik geloof niet dat Jezus de zoon van God is. Omdat ik dat niet kan begrijpen. Ik heb ook al veel tijd gestoken in het lezen van de 'avonturen' van Hans van de Mortel als Jehovah's Getuige. Wat een drama voor die man. Hij lijkt mij een beetje op hol geslagen type sinds zijn vaarwel bij die organisatie. Zeg maar een soort ongeleid projectiel die tegen alles en nog wat aantrapt dat met religie te maken heeft. Ik vind dat eigenlijk wel zielig. Soms moet ik wel om hem lachen. Ik ben wat rustiger van aard en laat iedereen in zijn waarde. Ook de moslim. Maar dat neemt niet weg dat ik toch de behoefte voel om sterke afstand te nemen van mensen die de islam aanhangen. Het zijn eigenlijk allemaal enge gefrustreerde mensen. Ik voel mij nu een echte Nederlander. Nou ja echt? Ik pas mij aan. Ik hoop over een paar jaar naar Thailand te gaan. Naar een vestiging van de bank waar ik nu werk. Ik begrijp dat Numan daar woont? Interessante mensen heb ik hier op dit forum in korte tijd ontmoet. Dat maakt veel goed van mijn geestelijk verloren jaren die ik aan de islam verspild heb.

Mijn familie? Ik geef toe dat ik er moeite mee heb om er voor uit te komen. Ik schaam mij nog steeds. Ik durf nog niet voor mijn vrijheid van denken uit te komen. Erg is dat. Vandaar dat ik mij verheug op Thailand. Want in Nederland wordt het, ondanks mijn niet-islamitische vrienden, beklemmend voor mij. Het zal wel aan mij liggen. Ik hoop niet dat ik net zo gefrustreerd als die HvdM wordt.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Jun 22, 2011 12:47 am

Ariel schreef:Not my cup of tea Allah de S. Ik hou niet zo van jazz.

Zo vergaat het mij ook. Maar ik probeer het wel. Sta ervoor open. Er in ieder geval een jazz figuur waar ik me wat verder in verdiepen wil. Dat is de saxofonist (ik houd niet van saxofonen) John Coltrane. Of je er van houdt of niet, hij is interessant te bestuderen. En dit vind ik wel aardig…

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Wo Jun 22, 2011 1:04 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Re: Het volkslied van Afghanistan. Een couplet?

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 22, 2011 12:48 am

Allah de sadist schreef:. Ik hoop niet dat ik net zo gefrustreerd als die HvdM wordt.

Daar hoef jij volgens mij niet bang voor te zijn Allah de S. Jij komt me heel evenwichtig over.
Ik mag je wel. Zeker nu ik weet dat jij homo seksueel geaard bent. Ik heb altijd al een warm plekje in mijn hart gehad voor homo seksueel geaarde (ex-)Moslims.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 22, 2011 12:53 am

Zwartmeer schreef:. Er in ieder geval een jazz figuur waar ik me wat verder in verdiepen wil. Dat is de saxofonist (ik houd niet van saxofonen) John Coltrane. Of je er van houdt of niet, hij is interessant te bestuderen. En dit vind ik wel aardig…

Ik vind de muziek in je laatste video niet slecht Zwartmeer.
De muziek is heel melancholiek . Tijdens het beluisteren van de video zag ik me in een rokerige kroeg aan de bar hangen met een glas wijn

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Jun 22, 2011 1:10 am

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef:. Er in ieder geval een jazz figuur waar ik me wat verder in verdiepen wil. Dat is de saxofonist (ik houd niet van saxofonen) John Coltrane. Of je er van houdt of niet, hij is interessant te bestuderen. En dit vind ik wel aardig…

Ik vind de muziek in je laatste video niet slecht Zwartmeer.
De muziek is heel melancholiek . Tijdens het beluisteren van de video zag ik me in een rokerige kroeg aan de bar hangen met een glas wijn

Past daar precies bij. Moet eignlijk ook niets anders dat dit nu soort horen! Voor alles is een tijd en een plaats. Misschien past ie wel goed bij woensdagnacht 1 uur?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Jun 22, 2011 1:23 am

Misschien is deze ook wel leuk.
John Coltrane in België in 1965. (kan dat wel waar zijn, hadden ze daar toen al elektriciteit?)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 22, 2011 1:32 am

Zwartmeer schreef:John Coltrane in België in 1965. (kan dat wel waar zijn, hadden ze daar toen al elektriciteit?)

:laugh1: Vast wel. Waarschijnlijk nog niet zo lang, maar ik zag wel een paar elektriciteit draden over het podium lopen.
Mijn jongste zoon was/is ook gek op jazz.
Toen hij in jaren geleden in Delft studeerde ging hij altijd werken bij het North Sea Jazz Festival in Den Haag.
Mocht hij glazen en vuilnis zakken ophalen, maar hij kon tijdens het "werk" wel luisteren naar de muziek.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van Afghanistan. Taliban compositie?

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jun 22, 2011 7:18 am

Ariel schreef:Daar hoef jij volgens mij niet bang voor te zijn Allah de S. Jij komt me heel evenwichtig over.
Ik mag je wel.

Dank je wel Ariel. Je houdt niet zo van jazz. Ik weet dat er in islam verschrikkelijk gediscrimineerd wordt. Men heeft het nooit op joden gehad. Omdat die zo veel meer weten, kunnen en vredelievend van aard zijn? Maar om wat voor reden (weet jij dat?) heeft men in islam ook altijd wat (nog steeds) tegen negers gehad. Die zijn anders, net zoals joden en jullie, maar daarom nog niet minder. Eerder beter.
Bestaat er ook blnake jazz? Zeker wel. Ik denk zelf dat juist de blanke dat gevoel heeft voor romantiek. Zo'n blanke beroemdheid in de jazz was Gerry Mulligan. Hij bespeelt de bariton sax. Heel apart. Dat doen negers volgens mij niet. Verder zal dit nummer jou en anderen vast wel aanspreken. Heeft ook wat klassieks en is vooral rustgevend. Belangrijk in de vroege morgenstond. Iets voor Hans van de Mortel, misschien? :wink: Ik zal jou verder niet meer lastig vallen met jazz.

The Shadow of your Smile.

http://www.youtube.com/watch?v=uQSBPfeC ... r_embedded
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op Wo Jun 22, 2011 10:23 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Hans v d Mortel sr

Zal men in islam ooit van zijn slechte image afkomen?

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jun 22, 2011 8:01 am

Ik houd van Chopin. Zal wel met mijn homo seksuele geaardheid te maken hebben. Ik heb altijd al van klassieke muziek gehouden. Ik denk dat het te mannelijk is voor moslims om hier van te genieten. Het is te mooi om waar te zijn. Ik voel het nog steeds in mij. Islam heeft altijd al een beklemmende werking op mij gehad. Het gevoel dat je zoveel mist in je leven. Ik heb er vaak om moeten huilen als ik alleen en bedroefd was. Ik ben niet haatdragend. De muziek van onderstaand filmpje in combinatie met de beelden, wil ik laten zien omdat die mij sterk aan islam doen herinneren. Islam is zogenaamd vredelievend (de muziek). De beelden (de werkelijkheid) laten ons iets totaal anders beleven.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Jun 22, 2011 11:56 pm

Je mag kiezen Ariel...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 23, 2011 12:07 am

Als ik echt moet kiezen ga ik voor uitvoering twee, maar ik zou ook niet naar een heel concert van deze pianist kunnen luisteren.

Hans v d Mortel sr

Het volkslied van Afghanistan. Het bermbomlied

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jun 23, 2011 12:17 am

Ariel schreef:Als ik echt moet kiezen ga ik voor uitvoering twee, maar ik zou ook niet naar een heel concert van deze pianist kunnen luisteren.

Ik heb ook meegeluisterd naar uitvoering 2. Het is laat. Een slaapverwekkend patroon. Anders had ik misschien nog opgebleven.

Zwartmeer

Re: Het volkslied van Afghanistan. Taliban compositie?

Berichtdoor Zwartmeer » Do Jun 23, 2011 12:25 am

Allah de sadist schreef:
Ariel schreef:Daar hoef jij volgens mij niet bang voor te zijn Allah de S. Jij komt me heel evenwichtig over.
Ik mag je wel.

Dank je wel Ariel. Je houdt niet zo van jazz. Ik weet dat er in islam verschrikkelijk gediscrimineerd wordt.

Maar Ha Allah, bij jouw is toch officieel islamofobie gediagnosticeerd? Je hebt dus een onterechte angst voor mensen die stenigen, besnijden, handen voeten en hoofden afhaken, met zwepen slaan, vrouwen slaan, homo’s vermoorden, uithuwelijken, voor slavernij zijn, seks met kinderen hebben, wetten hebben die verkrachters beschermen, erewraak plegen, enz enz.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Do Jun 23, 2011 12:35 am

Ariel schreef:Als ik echt moet kiezen ga ik voor uitvoering twee, maar ik zou ook niet naar een heel concert van deze pianist kunnen luisteren.

Deze pianist speelt het wat te snel. Maar ik geloof dat dit mijn favoriete klassieke stuk is. Heb zelfs ooit een cd gekocht waar Daniel Wijnenberg dit speelt. Mozarts 40e zit er voor mij vlak naast.

Terug naar “FFI Nederlands Café”