Moeder Teresa heilig verklaard

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Sorry, mensen. Ik heb voorlopig geen tijd. Ik moet mijn kristallen bol polijsten en mijn bezem moet ook nodig in onderhoud. Die vliegt de laatste tijd niet meer echt lekker.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

:crying:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Bovendien ben ik mijn tarotkaarten kwijt, maar ik lees net dat Numan daar nu solitair mee aan het spelen is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Scarlatti »

ik had ook al zo gehoopt op een duidelijke horoscoop... :crying: wanneer je de boel gerepareerd en gepolished hebt hoor ik t graag van je wanneer je weer tijd hebt.... :wink2:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Zwartmeer »

H.Numan schreef:Sorry, maar dat heb ik dus niet van mezelf. Ik dacht ook dat Moeder Theresa een halve heilige was.
De allereerste keer dat ik van de kritiek op moeder Theresa gewaar werd geloofde ik het niet. Het kwam van Christopher Hitchens en oa uit de docu die hier al staat. Eerst dacht ik dat we weer van doen hadden met zo'n iemand die alles de grond intrapt, ondanks dat hij met zijn islam kritiek gelijk had. Maar tot mijn spijt moest hem gelijk geven. Net zoals dat hij dat met de islam ook heeft.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Zwartmeer »

We hebben het altijd over de islam maar staat dit nou zover van de middeleeuwen af?
Toegeschreven wonder en zaligverklaring

De Indiase Monica Besra leed aan een kwaadaardige tumor in de buik. Zij nam een jaar na de dood van moeder Teresa deel aan de mis. Toen Monica de kerk binnen ging, zag zij een foto van moeder Teresa: uit haar ogen kwamen lichtstralen. Hierna voelde zij zich duizelig worden en werd ze door nonnen in bed gelegd. De nonnen legden een medaillon van Maria op haar gezwel. Zes uur later was ze genezen. Dit wonder werd erkend door paus Johannes Paulus II.[1] Hiertoe werden 113 getuigen gehoord en 35.000 pagina's aan documentatie verzameld. Er bestaat echter controversie over de waarheidsgetrouwheid van deze getuigen en documentatie.

In 2003, slechts zes jaar en zes weken na haar overlijden, werd moeder Teresa hierom zalig verklaard door paus Johannes Paulus II. Hij wilde haar ook meteen heilig verklaard zien, maar de kardinalen wezen dit af omdat dit nog nooit was gedaan in de geschiedenis van de rooms-katholieke Kerk.[2] Bij de zaligverklaring op het Sint-Pietersplein in Vaticaanstad waren onder anderen de Franse premier Raffarin, Bernadette Chirac, koningin Fabiola van België en president Rugova van Kosovo aanwezig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moeder_Teresa" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Dhana »

Ik heb ook twee keer zo'n gezwel gehad die verdwenen nadat ik in bed gelegd werd. De ene is nu 34 en de andere 29.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door H.Numan »

Er bestaat echter controversie over de waarheidsgetrouwheid van deze getuigen en documentatie.
Nee hoor, totaal niet.

Wonderen bestaan niet. Dat kan nu eenmaal niet. Als Hindu beelden geen melk kunnen drinken omdat het afgoderij is, dan kunnen Mariabeelden dat ook niet. Als Hindu goden niet bestaan en dus geen wonderen kunnen verrichten, zullen Indiase geleerden gewoon hard lachen als gezwellen verdwijnen als je de naam van een dode uitspreekt.

De controverse is meer 'hoe leggen we die belachelijke meuk geloofwaardig uit zodat we niet nog meer fans verliezen'.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Eigenlijk zou je beter van Loeder Theresa kunnen spreken [hypocrite.gif] .
Maar zoals ik al zei, Johannes Paulus II had als hobby "heilig verklaren", daar had die gewoon plezier in. Die zou nog Balkenende heilig verklaard hebben.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Manon »

Ik vraag me altijd af of mensen als Popie Jopie of moeder trees nu zèlf ook in die mirakels geloven.
(en volgens mij hadden die twee toch wel iets met mekaar....)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

circe schreef:Ik vraag me altijd af of mensen als Popie Jopie of moeder trees nu zèlf ook in die mirakels geloven.
Popie Jopie was een speciaal geval. Over het algemeen is de kerkelijke overheid niet erg opgezet met mirakuleuze en andere rare toestanden. Ik denk dat het gaat zoals met de Van Dale: een hoop verkeerde woorden en uitdrukkingen sluipen in de taal, maar als die maar genoeg gebruikt worden raken ze "gecanoniseerd" en komen ze in het woordenboek zélf terecht. Als de kerk ziet dat het ontkennen van het mirakel zieltjes zal doen verliezen ipv winnen wordt er heilig verklaard.

Zoals met die fameuze Padre Pio. Iedereen in Rome wist dat het een oplichter was, maar die had zoveel volgelingen gekregen dat het politiek heel onverstandig zou zijn geweest die zijn krachten te ontkennen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Monique »

Dhana schreef:Ik heb ook twee keer zo'n gezwel gehad die verdwenen nadat ik in bed gelegd werd. De ene is nu 34 en de andere 29.
:roll2: :roll2: :roll2: :roll2:
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Monique »

Toen Monica de kerk binnen ging, zag zij een foto van moeder Teresa: uit haar ogen kwamen lichtstralen
Ik zie ook wel eens lichtstralen.
Dat is dan de aankondiging van een flinke hoofdpijn.
Op tijd een handvol ibuprofen nemen en het zet niet door.. :drool:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door mercator »

Dhana schreef:Sorry, mensen. Ik heb voorlopig geen tijd. Ik moet mijn kristallen bol polijsten en mijn bezem moet ook nodig in onderhoud. Die vliegt de laatste tijd niet meer echt lekker.
Ik had begrepen dat jij "in" alternatieve zaken bent, zoals astrologie. Ik heb dat altijd s willen vragen: als astrologie een "wetenschap" zou zijn, hoe zit dat dan met planeten en sterren die pas ontdekt werden met moderne telescopen, verandert de astrologie dan ook?
Maw, een planeet wordt toch geacht invloed uit te oefenen, ongeacht of we die nu kunnen zien of niet ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
Toen Monica de kerk binnen ging, zag zij een foto van moeder Teresa: uit haar ogen kwamen lichtstralen
Ik zie ook wel eens lichtstralen.
Dat is dan de aankondiging van een flinke hoofdpijn.
Op tijd een handvol ibuprofen nemen en het zet niet door.. :drool:

Ophouden met de draak steken met serieuze wonderen, Monique.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ophouden met de draak steken met serieuze wonderen, Monique.
Nog zo een wonder is het beeldje van OLV van Fatima, in het kroontje is de kogel verwerkt waarmee JP II is neergeschoten geworden in 1983. Die kogel zou "gevonden" zijn op het st Pietersplein. Zo iets is totaal onmogelijk, want een pistoolkogel spat in duizend stukjes uiteen als die harde grond raakt, daar vindt je helemaal niks van terug.
En toch aanbidt de massa dat beeldje en meer specifiek die loden kogel!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Monique »

Dhana schreef:
Monique schreef:
Toen Monica de kerk binnen ging, zag zij een foto van moeder Teresa: uit haar ogen kwamen lichtstralen
Ik zie ook wel eens lichtstralen.
Dat is dan de aankondiging van een flinke hoofdpijn.
Op tijd een handvol ibuprofen nemen en het zet niet door.. :drool:

Ophouden met de draak steken met serieuze wonderen, Monique.
Sorry, ik zal mijn leven beteren en wonderen serieus benaderen en vooral geloven worthy:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Monique schreef: Sorry, ik zal mijn leven beteren en wonderen serieus benaderen en vooral geloven worthy:
Met dat heilig verklaren is het helemaal uit de hand gelopen bij de dood van JP II zelf. Toen scandeerde de massa gelovigen SANCTO SUBITO, onmiddellijk heilig dus, zonder onderzoek of getuigenverklaring, mirakel of wat dan ook. Gelukkig is de Congregatie van de Geloofsleer( de huidige Inquisitie) daar niet op ingegaan. Verder dan zaligverklaring wilde men niet gaan.
Het verschil tussen zalig en heilig? Als heilige moet je daadwerkelijk mirakels hebben verricht voor of na de dood. Om het even wie die goed is voor mens en dier, zijn gebeden zegt en een kuis leven leidt kan zalig worden verklaard, heilig worden is andere koffie dan thee.
Zo is koning Boudewijn van België wel degelijk zalig, maar zijn volgelingen wachten met ongeduld op de eerste wonderbare genezing bij zijn graf in Brussel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Dhana schreef: Ophouden met de draak steken met serieuze wonderen, Monique.
Nog zo een wonder is het beeldje van OLV van Fatima, in het kroontje is de kogel verwerkt waarmee JP II is neergeschoten geworden in 1983. Die kogel zou "gevonden" zijn op het st Pietersplein. Zo iets is totaal onmogelijk,
Als je ziet wat er allemaal op het gebied van wonderen mogelijk is lijkt me het terugvinden van dat kogelje eerder een wondertje dan een wonder...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Zwartmeer, ik zet je in een rolstoel en ik breng je naar dat graf van Boudewijn. Als Nederlander kan jij je daar incognito begeven. Op de verjaardag van de dood van de Belgische Koning is daar aardig wat volk. Na wat gefezel van mijnentwege spring je uit die rolstoel en ik roep "mirakel" ! Nadien kunnen we op milde giften rekenen van de Boudewijn-aanbidders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door H.Numan »

Zo is koning Boudewijn van België wel degelijk zalig,
Daar weet de paus dus helemaal niets van af. Alleen een kannibaal kan zijn overleden majesteit zalig verklaren.
The proof of the pudding is in the eating... :roll2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

H.Numan schreef: Daar weet de paus dus helemaal niets van af. Alleen een kannibaal kan zijn overleden majesteit zalig verklaren.
The proof of the pudding is in the eating... :roll2:
Volgens kardinaal Danneels was het in 2009 te vroeg om Boudewijn heilig te verklaren. Maar wat niet is kan nog komen dus. Interessant is dat de godsgeleerde kardinaal vindt dat de heilige ZELF voor zijn heiligverklaring moet zorgen en niet zijn volgelingen. Boudewijn moet dus zelf de handen uit de mouwen steken en voor wat mirakels zorgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Zwartmeer, ik zet je in een rolstoel en ik breng je naar dat graf van Boudewijn. Als Nederlander kan jij je daar incognito begeven. Op de verjaardag van de dood van de Belgische Koning is daar aardig wat volk. Na wat gefezel van mijnentwege spring je uit die rolstoel en ik roep "mirakel" ! Nadien kunnen we op milde giften rekenen van de Boudewijn-aanbidders.
Ja, maar weet je, ik ben niet zo bijgelovig. Dat kan ik bewijzen ook. Ik ga binnenkort al weer voor de 13e keer naar Lourdes. Iemand die bijgelovig is zou dan thuis blijven.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door mercator »

Nieuw in de Geloofsleer: de ZIELIGverklaring!
de eerste kandidaat die me zomaar te binnen schiet is Job Cohen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: MoederTherasa en een glazen bol

Bericht door Manon »

Zwartmeer schreef: Ja, maar weet je, ik ben niet zo bijgelovig. Dat kan ik bewijzen ook. Ik ga binnenkort al weer voor de 13e keer naar Lourdes. Iemand die bijgelovig is zou dan thuis blijven.
nou! oppassen hoor.
Ik had een oom die tijdens de oorlog (BIJ HET VERZET!!!!) bijna zijn been verloor door een granaat of zoiets.
tijdens zijn herstel maakte hij de belofte dat hij jaarlijks naar Lourdes zou reizen indien zijn been herstelde en gespaard werd. En zo geschiedde;

Elk jaar ging deze gelovige man (de enigste in mijn familie denk ik wel) op bedevaart naar Lourdes.

Hij werd suikerziek en zijn BEIDE benen werden afgezet;
Zo zie je maar.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie