Moeder Teresa heilig verklaard

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Moeder Teresa heilig verklaard

Bericht door Dhana »

Gesplitst vanaf hier. http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 26#p253626" onclick="window.open(this.href);return false;


IK word kotsmisselijk van die kopvodmeiden die durven beweren dat ze net zo MoederTherasa zijn. Geen moslim die ook maar een poot uitsteekt als het niet niet om een broeder of zuster in islam gaat. Trowens geen moslim die dat doet voor de stakkers die als sleven in de golfstaten behandeld worden.

Ik krijg meer en meer de pest aan alles wat met de islam en moslims te maken heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door H.Numan »

Dat is nou net precies wat Moeder Theresa dus ook deed. Geen poot uitsteken voor andere dan Rooms Katholieken, of alleen om Rooms Katholieken te maken.
Verlichting van pijn was zo ongeveer het allerlaatste waar ze interesse in had.
Moeder Theresa was lang zo goed niet als men geloofd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Scarlatti »

H.Numan schreef:Dat is nou net precies wat Moeder Theresa dus ook deed. Geen poot uitsteken voor andere dan Rooms Katholieken, of alleen om Rooms Katholieken te maken.
Verlichting van pijn was zo ongeveer het allerlaatste waar ze interesse in had.
Moeder Theresa was lang zo goed niet als men geloofd.
Eindelijk dan Numan! Ik heb dit ook al vaker gehoord... maar het is net als je iets ten nadele zegt vd kannegin tegen een koningsgezinde... die HEILIGE verontwaardiging!! Ze WILLEN het gewoon nIET wéten TOT het te laat is... die moeder teresa was een sekreet en dat zorgen voor die mede katholieken viel ook vies tegen... gewoon een treesjedeselfkicker die zelfs dictatoriale neigingen had...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Dat Moeder Therasa haar nukken had, neem ik zonder meer aan. Dat had Gandhi ook. Maar om nou te zeggen dat ze geen poot heeft iithgestoken en er alleen maar op uit was om zieltjes te winnen, vind ik wel heel kort door de bocht. Dat jij zwaar de zwaard de pest hebt aan alles dat maar even naar religie neigt Numan, weet ik inmiddels wel. Ikzelf heb zwaar de pest aan de katholieke kerk als instituut , maar dat wil niet zeggen dat ik stel dat er geen nonnen zijn (geweest) die zich wel degelijk inzetten voor mensen in nood. Jij en Scarlatti doen het voorkomen also Moeder Therasa een soort van secreet was die in haar hele leven niets goed heeft gedaan. Ik vind niet dat ze verdient.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door H.Numan »

Sorry, maar dat heb ik dus niet van mezelf. Ik dacht ook dat Moeder Theresa een halve heilige was. Ze was echter alles behalve dat.
Ze wa dikke vrienden met o.a. Papa Doc. Donaties? Pecunia non olet. Het maakte haar niet uit waar het geld vandaan kwam, als het maar kwam. Maffia geld was van harte welkom.

Patiënten kregen het minimale van het minimale. Maar Moeder T werd zelf behandeld in de duurste privé klinieken in Amerika.

Er is een geval bekend uit New York. Daar zou een centrum van Moeder T geopend worden. De gemeente eiste dat de plannen aangepast zouden worden, omdat die niet voorzagen in gehandicapte voorzieningen. Er moet bijvoorbeeld een lift komen, voor rolstoelen. Moeder T weigerde dat ronduit, en stopte het plan. Of het zou gebouwd worden zo als zij dat wilde, of niet. Aangezien New York niet bereid was om voor haar de wet te veranderen, dan maar niet dus. De gemeente schrok van dat alles of niets dreigement, en bood aan om die voorzieningen op hun kosten te installeren. Nee, zei moeder T. Jullie doen het zoals ik het wil of niet. Dat centrum is er dus nooit gekomen.

Er is niet een zee maar een oceaan van gegevens te vinden op het Internet over wat Moeder Theresa allemaal deed.

Ja, ik ben atheïst, nee, als moeder T een paar vlekjes had zou ik er echt niet over klagen. Zeker niet uit rancune.
Op Gandhi valt ook het nodige aan te merken. Zoals op alle mensen. Maar het verschil is de intentie. De vlekjes van Gandhi waren dat: vlekjes. Je kan veel over de man zeggen, maar zeer beslist niet dat hij moreel corrupt was. Dat kan je wel, en met zeer goede argumenten zeggen over moeder Theresa.

Zoek eens op moeder Theresa, en schrik niet wat voor een beerput dat was.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Dat zal ik doen, Numan en als dat werkelijk zo is, moet ik me bij jou en Scarlatti verontschldigen.

@Edit

Ik inderdaad iets gevonden daarover en dat nog wel van RKK zijde.






De keerzijde van Moeder Teresa


Hilversum (Van onze redactie) 8 oktober 2003 - Moeder Teresa wordt 19 oktober zalig verklaard. Niemand twijfelt aan haar enorme inzet voor de armen in Calcutta. In het Brabants Dagblad vandaag aandacht voor de keerzijde van deze bijna-zalige. Velen menen immers dat Moeder Teresa een erfenis naliet van twijfelachtig geldbeheer en conservatieve normen.
Waar zijn de miljoenen gebleven?
Moeder Teresa’s congregatie Missionarissen van de Naastenliefde had dankzij haar ongeëvenaarde populariteit niet te kampen met geldgebrek. Vele miljoenen euro’s moeten zijn ontvangen door de zusters. Het Duitse weekblad Stern vroeg zich al in 1998 af waar die miljoenen zijn gebleven.

Geen geld voor ontwikkelingswerk
Van armen in Calcutta hoorde Stern-journalist Walter Wüllenweber dat de zusters nauwelijks bereid waren geld te steken in echt ontwikkelingswerk in de stad: in ziekenhuizen, onderwijs, woningbouw. In het artikel met de titel ‘Moeder Teresa: waar zijn haar miljoenen?’ wordt zelfs de voedsel- en medicijnenuitdeling niet gespaard. Volgens Wüllenweber werden ingezamelde kleren niet uitgedeeld maar op straat verkocht.

Richting het Vaticaan?
Waar bleven de miljoenen die in Amerika, in Duitsland, in vijfhonderd plaatsen over de hele wereld werden ingezameld, vraagt Brabants Dagblad zich af. Moeder Teresa weigerde computers; giften werden genoteerd in schriften. Zelfs geld dat uitdrukkelijk voor bepaalde doelen was bestemd, bleek daar niet te arriveren. Wüllenweber suggereert dat de miljoenen naar banken in het Vaticaan gingen (gaan), die door eerder wanbeheer in de problemen waren gekomen.

Kritiek
Brabants Dagblad geeft ook een opsomming van de kritiek op het medisch beleid van Moeder Teresa. Doktoren hekelden in het Britse blad The Lancet de toestanden in huizen van de orde. Tbc-patiënten werden niet geïsoleerd, medisch materiaal niet gesteriliseerd en zieken kregen nauwelijks pijnstillers. 'Pijn is delen in het lijden van Christus', zou Moeder Teresa gezegd hebben. Ze was fel tegen de anticonceptie pil en abortus, al zijn de gevolgen van de overbevolking in Calcutta goed zichtbaar.

Liefdevolle verwaarlozing
Het Britse dagblad The Guardian beschreef sterfhuizen van de orde als een 'georganiseerde vorm van liefdevolle verwaarlozing.' De vraag is wel of westerse normen van toepassing zijn op de belabberde situatie van Calcutta.

Wonderbaarlijke genezing
Voor paus Johannes Paulus II zijn deze kritische geluiden uit de media geen reden om het proces van de zaligverklaring van Moeder Teresa op te schorten. Sterker nog, hij zou er persoonlijk vaart achter hebben gezet. Nog even dreigde een kink in de kabel. Een voor de zaligverklaring vereist wonder zou na onderzoek allerminst miraculeus zijn. De Indiase vrouw Monica Besra was in 1980 genezen van maagkanker, nadat op de buik van de zieke vrouw een foto van Moeder Teresa was gelegd. Het medische onderzoek, waartoe het Vaticaan opdracht had gegeven, wees uit dat hier sprake was van een onverklaarbaar verschijnsel. Maar andere doktoren noemden de genezing later louter een zaak van medicijnen. De Romeinse Congregatie voor de Heiligverklaring legde deze mening naast zich neer en maakte de weg vrij voor zaligverklaring.

Zaligverklaring live op RKK
Ondanks de kritische geluiden gaat de zaligverklaring van Moeder Teresa gewoon door. Diegenen die niet richting Rome vertrekken kunnen 19 oktober op Nederland 1 een rechtstreekse registratie zien van de eucharistieviering waarin de paus officieel zijn zilveren jubileum viert en Moeder Teresa zal zalig verklaren. De plechtigheid zal ook integraal op de Belgische televisie te zien zijn.
In dat geval dus mijn excuses naar jullie twee toe. En dan vind ik het dat geval niet meer dan begrijpelijk dat moslima's met haar portret op de foto gaan. Soort zoekt soort.

Inderdaad een beerput. Als die ooit heilige verklaard wordt, kan het hele vaticaan wat mij betreft helemaal aan het gas.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

Ga maar eens op youtube kijken wat Christopher Hitchens vindt van MA Theresa.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Scarlatti »

Excuses aanvaard hoor Dhana, ook ik kon het eerst niet geloven toen ik de eerste 'vreemde' berichten hoorde vdie 'moeder' teresa... het was gewoon een geldwolf en eigenlijk.... kijk eens goed naar bepaalde foto's van haar.... nou niet direct de meest liefdevolle uitstraling en dan heb ik t niet over haar onmiskenbare lelijkheid, geen mens heeft zichzelf gemaakt...
misschien dat je nu geloven kunt dat er geen 'persoonlijke vendetta's ' tov wie dan ook gemaakt worden hier.... het is helaas de rauwe werkelijkheid....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Scarlatti schreef:Excuses aanvaard hoor Dhana, ook ik kon het eerst niet geloven toen ik de eerste 'vreemde' berichten hoorde vdie 'moeder' teresa... het was gewoon een geldwolf en eigenlijk.... kijk eens goed naar bepaalde foto's van haar.... nou niet direct de meest liefdevolle uitstraling en dan heb ik t niet over haar onmiskenbare lelijkheid, geen mens heeft zichzelf gemaakt...
misschien dat je nu geloven kunt dat er geen 'persoonlijke vendetta's ' tov wie dan ook gemaakt worden hier.... het is helaas de rauwe werkelijkheid....

Dat geld zal wel doorgeschoven zijn richting Vaticaan. Hoe zou ze het moeten verantwoorden aan de wereld om daar sier mee te gaan maken? Ik realiseer me ook ineens dat ze wel wel op een mooi tijdstip overleden is. Mensen werden wel erg nieuwsgierig waar al die gaven nou bleven.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door mercator »

Je mag dat Johannes Paulus II niet kwalijk nemen, die verklaarde zowat systematisch iedereen zalig en heilig, tot koning Boudewijn van België toe. Zo verklaarde hij ook Padre Pio heilig, tegen de zin van het Vaticaan zelf want die wisten dat Padre Pio een geraffineerde bedrieger was die in de weer was met bijtend zuur, eau de cologne en zwachtels om stigmata(de Wonden van Christus) te fabriceren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Wat een zootje dat Vaticaan, zeg. Het heeft zowaar veel weg van Mohammed maar dan met meer.

Ik heb even naar haar horoscoop gekeken. Veel in Maagd (dienstbaar). Maar erge sterke Boogschutterinvloeden: ik weet het altijd het beste en wee wie me durf tegen te spreken.

Maan in Stier: tuk op geld.

Saturnus in de Stier: angst voor materieel gebrek.


Venus in de Leeuw: je bent alleen lief als je me bewondert.

Jupiter in de Weegschaal: Ik wil wel rechtvaardig zijn maar dan wel door de kool en de geit te sparen.

Geen enkele planeet in een waterteken (compassie en gevoel)

Een droge bezige tante zonder veel gevoel die altijd zelf het heft in handen wil houden en geld niet uitgeeft waar het nodig is, maar het oppot.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Schepsel »

Theresa hielp toch ook hoeren?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Theresa hielp toch ook hoeren?

O , dat is leuk ze heeft Venus in het schorpioenhuis (schorpioen staat o.a. voor seksualiteit). Daar zal ze zich waarschijnlijk met ziel en zaligheid voor ingezet hebben. Schorpioen is tevens heel heftig en intens.

Heeft ze zich waarschijnlijk ook erg ingezet voor aidspatienten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:Theresa hielp toch ook hoeren?

O , dat is leuk ze heeft Venus in het schorpioenhuis (schorpioen staat o.a. voor seksualiteit). Daar zal ze zich waarschijnlijk met ziel en zaligheid voor ingezet hebben. Schorpioen is tevens heel heftig en intens.

Heeft ze zich waarschijnlijk ook erg ingezet voor aidspatienten.
Eeehhhhh, ik ben ook schorpioen maar.... echt geen Ma Theresa hoor.... :evil:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Zij is een maagd maar met Venus in het schorpioenhuis. Das hele andere andere koek. Venus is vrouw. schorpioen staat voor seksualiteit, maar ook voor de rand van de samenleving en geld van de ander. Schorpioenen zijn goede accounts enzovoorts. Maar kunnen daarbij ook te diep in het werk duiken met alle gevolgen van dien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

Dhana schreef:Zij is een maagd maar met Venus in het schorpioenhuis. Das hele andere andere koek. Venus is vrouw. schorpioen staat voor seksualiteit, maar ook voor de rand van de samenleving en geld van de ander. Schorpioenen zijn goede accounts enzovoorts. Maar kunnen daarbij ook te diep in het werk duiken met alle gevolgen van dien.
Aha, ik heb er ook een paar in schorpioen staan..... niet alleen de zon.

En inderdaad.... ik ben boekhouder..... :drool:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

IK heb verder nog even nagedacht over moeder Theresa. Daar moet je als nonnetje geen preek van krijgen. Als die je te pakken heeft gekregen ben je dagen van slag. Die gaat maar door tegen je en zal alles wat je zelf al helemaal niet meer weet tegen je te gebruiken.

Inderdaad een nogal iefdeloze tante wiens wil wet is. nEn ik ben bang dat Numan gelijk heeft, boogschutter is ook de evangelist. Dat zal ze niet gelaten kunnen hebben.

De zorg voor prostituees is ook niet allemaal piur uit liefde gedaan. Venus in het schorpioehuis geeft een sterke sekusiele drive, die ze gezien haar nonnestatus natuurlijk niet kwijt kon. Haar "hulp" aan die dames kwam eerder voort uit haar eigen fascinatie voor seksualiteit.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Schepsel »

Hmm, hoe diepzinnig allemaal :wink2:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Hmm, hoe diepzinnig allemaal :wink2:

Dank je wel, Schepsel. Of bedoelde je het cynisch? Mag ook van mij hoor. Even goede vrienden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Hmm, hoe diepzinnig allemaal :wink2:
Tsja, dat heb je met dat geleuter over geloof..... worthy:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:Hmm, hoe diepzinnig allemaal :wink2:

Dank je wel, Schepsel. Of bedoelde je het cynisch? Mag ook van mij hoor. Even goede vrienden.
Beide :) Niet aanvallend bedoeld. Ik lees het en denk ''Hmmmmm''
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door H.Numan »

Dhana schreef:IK heb verder nog even nagedacht over moeder Theresa. Daar moet je als nonnetje geen preek van krijgen. Als die je te pakken heeft gekregen ben je dagen van slag. Die gaat maar door tegen je en zal alles wat je zelf al helemaal niet meer weet tegen je te gebruiken.

Inderdaad een nogal iefdeloze tante wiens wil wet is. nEn ik ben bang dat Numan gelijk heeft, boogschutter is ook de evangelist. Dat zal ze niet gelaten kunnen hebben.

De zorg voor prostituees is ook niet allemaal piur uit liefde gedaan. Venus in het schorpioehuis geeft een sterke sekusiele drive, die ze gezien haar nonnestatus natuurlijk niet kwijt kon. Haar "hulp" aan die dames kwam eerder voort uit haar eigen fascinatie voor seksualiteit.
Nee hoor, ik was boogschutter (sport) maar zeker geen evangelist. Ik ben op 17 juli geboren. Mijn moeder niet blij; ik was een rappe. Lag al voor zessen in de wieg. Iedereen bij ons is op een zondag geboren. Mijn moeder en m'n zus waren laat (geboren) en hebben altijd problemen met opstaan. M'n pa en ik waren voor zessen er al uit en meestal op ook.

* trekt blikje bier open en wacht op de gratis horoscoop * :wink2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door Monique »

H.Numan schreef:* trekt blikje bier open en wacht op de gratis horoscoop * :wink2:
Ja, laat Dhana maar eens van iedereen een horoscoopje trekken/leggen/maken (of hoe dat heet)... :rongue:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederlandse school op vingers getikt om hoofddoekverbod

Bericht door H.Numan »

In afwachting ga ik solitaire spelen. Met tarot kaarten. :drool:
Strip poker kan ook, maar niet in 'n eentje.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie