Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Astro-logie. Betekent het woord van de sterren, samenvoeging van astro en logos sterren en woord. Dit is vals want de sterren praten niet met mensen.
Logos heeft hier dezelfde betekenis als bij biologie, geologie, psychologie, enz. en betekende dus oorspronkelijk 'de leer van de sterren'. Logos betekent niet alleen woord maar ook leer en verhandeling. Dus letterlijk 'woorden over de sterren' en NIET 'woorden van de sterren'. Aangezien de wetenschap het idee heeft losgelaten dat sterren invloed uitoefenen op ons leven en men de hemellichamen gewoon als natuurverschijnselen ging beschouwen moest er een andere naam komen voor deze wetenschap en dat werd astronomie (letterlijk het benoemen van de sterren). Als men dat idee, dat sterren invloed op ons uitoefenen, al veel eerder had losgelaten zou sterrenkunde nog steeds astrologie genoemd worden.

Sterren praten inderdaad niet met mensen want ze kunnen niet praten. Astrologen gaan er gewoon van uit dat er synchroniciteit bestaat tussen het verloop van de sterrenhemel en onze menselijke wereld. Niet zo'n heel vreemde gedachte, want ook in onze dagelijkse wereld richten wij de tijd in op de bewegingen van de zon en de maan (kalender en klok). Een dag van 24 uur is de rotatie van de aarde, een maand is een omwenteling van de maan om de Aarde, een jaar een omwenteling van de aarde om de zon. Het verschijnsel synchroniciteit is voor het eerst gepostuleerd door Jung geloof ik en het is onverklaarbaar!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Dhana »

Dank je wel, Pilgrim. Ik had niet beter kunnen verwoorden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Monique »

BFA schreef:Tsjah. Zo ver interesseert mij deze vorm van oplichting niet.
Kennelijk wel want je maakt je behoorlijk druk.
Op het belachelijke af zelfs.
Lighten up.

Ik heb ondervonden dan Dhana heel goed is....en dat terwijl ik het altijd met argwaan bekeken heb.... :rock:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

BFA schreef: De invloed die de voorspelling op het leven van een ander uitoefent is in essentie een kwade invloed want op irrationaliteit gebaseerd.
Er is zo veel op irrationaliteit gebaseerd. Ik lust bijv. graag een biertje op tijd en stond maar puur rationeel weet ik dat het slecht voor me is. Als ik me daar nou goed bij voel en het tast mijzelf en mijn omgeving niet aan wat is dan het probleem? Dat is met astrologie net zo.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Pilgrim schreef:De opkomst van de astronomie heeft de basis van de astrologie eigenlijk onderuit gehaald.
Wat bedoel je nu?

Grieken kenden geen astrologie maar astronomie. In Europa waren cirkels zoals Stonehenge geen astrologische maar astronomische rekenmachines om via zon en maandstand de tijd en tijdstippen van eb en vloed te kunnen berekenen.
Astrologie is in China ontstaan om de heerschappij van de Keizer, die een afstammeling van de hemel was, te legitimeren. Arabieren hebben astrologie van Chinezen overgenomen. Dit omdat ze hun door Allah vastgestelde levensloop te weten te komen. Van die Arabieren is dan astrologie pas na de 12de eeuw in Europa ingevoerd waar het zijn plaats vond tussen andere vormen van waarzeggerij en toekomstvoorspelling.

Astrologie heeft zich daarna als wetenschap naast astronomie willen zetten. Vooral omdat het niet zonder astronomie kon. In China en de Islamterritoria is het belang van astronomie zo goed als niet verder gegaan dan een middel om astrologie te beoefenen. Dit in tegenstelling tot Europa.
Astrologie is voor Europa niet meer dan een van de vele kwalijke dingen uit de Islamterritoria geïmporteerd. Nooit in de plaatselijke astronomie geaccepteerd en hier altijd al als pseudowetenschappelijk aanzien geweest. Wat niet uitsluit dat er een tijdje door sommige geleerden met het idee kan gespeeld zijn dat het een echte wetenschap zou kunnen zijn.

Dus dit is helemaal uit een grote duim gezogen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellenistische_astrologie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Dus dit is helemaal uit een grote duim gezogen?
Sterrenwichelarij is een van de manieren van toekomstvoorspelling door paganistische sjamanen. Dit is net zo min wetenschap als toekomst voorspellen uit de vlucht van zwaluwen. Als wetenschap is het nooit door Grieken beoefend geweest, dat is astronomie. Je zal geen Aristoteles of andere belangrijke Griekse geleerde horoscopen zien voorspellen of op een af andere manier aandacht besteden aan astrologie. Wat Griekse geleerde wel doen is de loop der hemellichamen berekenen. Horoscopen is het domein van religieuze charlatans. Dit was toen en is nog steeds zo.
Astrologie en Astronomie zijn steeds gescheiden vlakken geweest: religie en wetenschap.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

BFA schreef:[ Iemand die astrologie volgt is te onbetrouwbaar om mee om te gaan. Met personen die astrologie volgen is het altijd best contact te vermijden.
Net zoals Mohammedanisme is astrologie een vorm van het pure kwaad. Met mensen die zich daardoor laten manipuleren ga je niet om. uiteindelijk richt dat kwaad zich tegen je.
En jij vindt jezelf rationeel? Lees s even nuchter terug wat je hier geschreven hebt. Astrologie is voor degen die erin gelooft een wetenschap, voor wie er niet in gelooft een hobby.
Of noem mij s een paar gevallen van fatale afloop na astrologische adviezen.

Ik zit hier voor het moment met een Getuige van Jehovah, wil dat gaat prima zolang we dat onderwerp niet bespreken en zo zal dat met astrologie ook wel zijn. Niet te vergelijken met Mohammedanen dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

mercator schreef:Astrologie is voor degen die erin gelooft een wetenschap,
Astrologie ligt op het vlak van religie. Dit is nooit wetenschap. Erin geloven of niet veranderd daar niets aan.
mercator schreef:voor wie er niet in gelooft een hobby.
Dat je religie als hobby kan hebben is nieuw voor mij.
mercator schreef:Of noem mij s een paar gevallen van fatale afloop na astrologische adviezen.
Ik heb ervaring met mensen bij wie het regelstellend werkt in kleine en grote beslissingen van hun leven. Zonder in detail te gaan durf ik zeggen dat dit een vorm van fatalisme is. MEt elke voorspellilng wordt het individu een beetje meer weggeschreven tot er niets meer dan een lege schelp overblijft een schelp die niet meer over zijn eigen daden kan beslissen.
mercator schreef: Ik zit hier voor het moment met een Getuige van Jehovah, wil dat gaat prima zolang we dat onderwerp niet bespreken
Bij een astroloogadept gaat dit tot de sjamaan de sterren gebruikt om anders voor te schrijven.
Ik denk dat een Jehova eerlijker met zichzelf is. Alhoewel ik van die soort ook van moet hebben. Jehhovaïsme is een vuiligheid maar astrologie een grotere.

PS: Astrologie met een paar pinten biier vergelijken gat maar op zolang die astrologie bij de dagelijkse humor uit e krant hoort.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

Ik denk gewoon dat Pluto vanavond in het verkeerde huis van Orion staat voor jou vanavond :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

BFA schreef: Dat je religie als hobby kan hebben is nieuw voor mij.
Zeker. Religie is een hobby zoals vissen, naar de bingo avond gaan of postzegels verzamelen.
Alles wat verder gaat dan dat is geen religie maar politiek.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef:Dus dit is helemaal uit een grote duim gezogen?
Sterrenwichelarij is een van de manieren van toekomstvoorspelling door paganistische sjamanen. Dit is net zo min wetenschap als toekomst voorspellen uit de vlucht van zwaluwen. Als wetenschap is het nooit door Grieken beoefend geweest, dat is astronomie. Je zal geen Aristoteles of andere belangrijke Griekse geleerde horoscopen zien voorspellen of op een af andere manier aandacht besteden aan astrologie. Wat Griekse geleerde wel doen is de loop der hemellichamen berekenen. Horoscopen is het domein van religieuze charlatans. Dit was toen en is nog steeds zo.
Astrologie en Astronomie zijn steeds gescheiden vlakken geweest: religie en wetenschap.

Hoezo is astrologie religie?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
BFA schreef: Dat je religie als hobby kan hebben is nieuw voor mij.
Zeker. Religie is een hobby zoals vissen, naar de bingo avond gaan of postzegels verzamelen.
Alles wat verder gaat dan dat is geen religie maar politiek.
Raar idee, maar ik hoor het wel eens vaker. Religieuze mensen zullen hun geloof niet als een hobby zien, maar eerder als een soort verplichting die soms ook ongemakkelijk is. Zeker als er veel geboden en verboden aan te pas komen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Raar idee, maar ik hoor het wel eens vaker. Religieuze mensen zullen hun geloof niet als een hobby zien, maar eerder als een soort verplichting die soms ook ongemakkelijk is. Zeker als er veel geboden en verboden aan te pas komen.
Wel...zoals jullie weten heb ik niks met religie maar ik accepteer het volledig van anderen als ze daar wél iets in zien. IK krijg een soort "religieuze ervaring" bij het beluisteren van Parsifal van Wagner maar een ander zal dat hoogdravende 19de eeuwse racistische flauwekul vinden, nu ja dan is dat ok voor mij. Ver van mij dus om hindoes, Mormonen of Getuigen van Jehovah de les te lezen.
Moslims...dat is iets anders. Islam is geen religie of hobby maar een lidmaatschap van een criminele organisatie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Dhana »

Ik moest even heel diep graven, BFA. Maar zegt de naam Claudius Ptolemaeus je iets en dan met name zijn werk de tetrablibos? Zo niet, zou ik even wat naslagwerk plegen als ik jou was.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Ik heb ervaring met mensen bij wie het regelstellend werkt in kleine en grote beslissingen van hun leven. Zonder in detail te gaan durf ik zeggen dat dit een vorm van fatalisme is. MEt elke voorspellilng wordt het individu een beetje meer weggeschreven tot er niets meer dan een lege schelp overblijft een schelp die niet meer over zijn eigen daden kan beslissen.
Er schuilt inderdaad een gevaar als je blindelings gaat vertrouwen op een astroloog. Ik heb wel eens de proef op de som genomen en een persoonlijke horoscoop laten maken. Ik kreeg ook te horen dat ik mijn geliefde zou ontmoeten op het strand van Albufeira in Portugal. Ik heb het lot uitgedaagd en ben er een keer op vakantie naar toegegaan, maar... geen geliefde! :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[ Ik heb wel eens de proef op de som genomen en een persoonlijke horoscoop laten maken. Ik kreeg ook te horen dat ik mijn geliefde zou ontmoeten op het strand van Albufeira in Portugal. Ik heb het lot uitgedaagd en ben er een keer op vakantie naar toegegaan, maar... geen geliefde! :crying:
Dan moet je elk jaar opnieuw gaan hé, elk jaar wordt de kans groter dat je er een aan de haak slaat en als t zover is zegt de astroloog zie je wel, t stond in de sterren !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Dhana »

IK heb nog nooit ook maar iemand wat dan ook voorspeld. Mensen komen bij me voor een horoscoop die ik dan maak. We bespreken die en daarna komen ze heus niet terug omdat ze denken dat ik hun leven kan gaan leiden. Als ze dat al zouden willen, ben ik de eerste die ze niet meer binnen laat en zo zijn er velen met mij. Charlatans heb je overal, zelfs in de reguliere medische wereld. Dat wil niet zeggen dat je dan het kind maar met het badwater moet weggooien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

Dhana schreef:IK heb nog nooit ook maar iemand wat dan ook voorspeld.
Een horoscoop is hoe die ook ingekleed wordt een voorspelling. Bevat waarschuwingen voor welke invloeden uit te kijken en duidt welke gunstig kunnen zijn. Er is geen verplichting maar wel een suggestie hoe je het best je beslissingen neemt.
Dhana schreef:omdat ze denken dat ik hun leven kan gaan leiden.
Het wordt subtieler ingekleed. Mensen gaan voor een horoscoop omdat ze onzeker zijn over hoe zelf hun leven te leiden. Met elke voorspelling wordt die onzekerheid vergroot.
Dhana schreef:Charlatans heb je overal, zelfs in de reguliere medische wereld.
De Charlatans bestaan in de medische wereld. Gelukkig zijn ze daar een uitzondering. Sterrenwichelaars vallen allen onder de noemer charlatan.
Dhana schreef:Dat wil niet zeggen dat je dan het kind maar met het badwater moet weggooien.
Er is geen kind. Er is alleen een zorgvuldig opgebouwde chimaera. Heel moeilijk om aan diegenen die de chimaera zien uit te leggen dat er niets is. Dit kan alleen als de handen in het niets grijpen waar ze denken iets vast te gaan houden. Zelfs die ervaring houdt niet tegen van een nieuwe chimaera te gaan bouwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Ik moest even heel diep graven, BFA. Maar zegt de naam Claudius Ptolemaeus je iets en dan met name zijn werk de tetrablibos? Zo niet, zou ik even wat naslagwerk plegen als ik jou was.
Om te weten of iets wetenschap is of niet hoeft niet diep gegraven. Geen naslagwerk nodig.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Monique »

BFA, welke nare ervaring heb je gehad met astrologie?
Wordt het niet tijd hulp te gaan zoeken?
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

Ik heb even wat opgezocht, blijkt dat de nazi-top en dan vooral Himmler, Hess en Goebbels danig geïnteresseerd waren in astrologie. Er waren 2 officiële nazi-astrologen, Wulff en Krafft die horoscopen en toekomstvoorspellingen afleverden. Het bekwam die 2 slecht want als hun voorspellingen niet uitkwamen-wat nogal s gebeurde- vlogen ze naar het concentratiekamp. Astrologie lijkt me gevaarlijker voor de beoefenaars ervan dan voor de klanten ervan.
Stel dat je als astroloog iemand vertelt jij gaat morgen Euro-millions winnen ! en dat gebeurt niet kan je in een heel onaangenaam parket terecht komen naargelang het karakter van de vrager.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

Monique schreef:BFA, welke nare ervaring heb je gehad met astrologie?
Astrologie is oplichting. Te klasseren onder de kwalijkste uitingen van religie. Om dit waar te nemen heb je geen nare ervaring nodig.
Ik zie ook niet in waarom ik mijn mening over die oplichting zou moeten veranderen omdat Dhana er zich mee bezig houdt. Niets van wat ik schrijf is tegen Dhana persoonlijk bedoeld. Dit wordt blijkbaar zo opgenomen en de draad blijft veel langer duren dan nodig was. Mijn opinie veranderd er niet door.
Monique schreef:Wordt het niet tijd hulp te gaan zoeken?
ik denk eerder dat de volgelingen van die onzin hulp nodig hebben. De klanten weten het, want ze komen voor hulp. Pech voor die klanten dat ze hulp op de verkeerde plaats zoeken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door Monique »

BFA, waarom maak je je er zo druk om?
Zozeer zelfs dat je mensen die er mee te maken hebben (op welke manier dan ook) afschildert als zijnde onbetrouwbaar.
Dit lijkt me niet gewoon een kwestie van rationele desinteresse.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door mercator »

BFA schreef: ik denk eerder dat de volgelingen van die onzin hulp nodig hebben. De klanten weten het, want ze komen voor hulp. Pech voor die klanten dat ze hulp op de verkeerde plaats zoeken.
Ik heb voor de grap een paar jaar geleden door zo een internet-astroloog mijn sterfdatum laten berekenen. Op 19 december 2029 ga ik op de gezegende leeftijd van 70 jaar sterven. Nu kan ik daar wel mee lachen, maar dat staat nu ten eeuwigen dage op internet en dus iedereen die-met welke bedoelingen ook-mijn naam intikt krijgt dat op zijn scherm met een groot zwart kruis erbij! Ik kan me dus zo rond 2028 verwachten aan reclame van begrafenisondernemers in de buurt :D .

Of neem het verhaal van Pilgrim een paar posts eerder die op astrologische aanbeveling naar Portugal reist om op het strand van Albufeira zijn droomvrouw te ontmoeten. Noch afgezien van de ontgoocheling zou ik als astroloog toch ook maar oppassen. Stel dat Pilgrim daar aanbelt met het dwingende verzoek om het vliegtuigticket en de hotelkosten terug te betalen, of anders...natuurlijk kan de astroloog er zich uit praten door te zeggen ja; maar het strand van Albufeira is groot, je stond gewoon op de verkeerde plek...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Carolien's goede raad is Gadverdaffi's laatste redmiddel

Bericht door BFA »

Monique schreef:BFA, waarom maak je je er zo druk om?
Ik maak mij niet druk. ik blijf bij mijn standpunt. Integendeel, jij bent de zoveelste die zich druk maakt met een poging mij mijn standpunt te laten veranderen.
Monique schreef: Zozeer zelfs dat je mensen die er mee te maken hebben (op welke manier dan ook) afschildert als zijnde onbetrouwbaar.
Het aan iemand geven van een horoscoop die steeds onbetrouwbaar is, met de claim van wetenschappelijke betrouwbaarheid is toch een act die toont dat de gever niet te vertrouwen is. Geen enkele sjamaan is te vertrouwen waar het om zijn truken gaat.
Monique schreef:Dit lijkt me niet gewoon een kwestie van rationele desinteresse.
Ik heb al gezegd, bij elke afgegeven horoscoop wordt het slachtoffer een beetje van zijn individualiteit weggenomen. Het is in dit beetje bij beetje uitwissen van individualiteit dat het kwade van astrologie huist. Dit is iets wat bevochten hoort en het een meer dan rationele desinteresse maakt.
Dezelfde reden waarom ik ook tegen andere vormen van paganisme ageer: de aanval op het individu.

Ik heb ook reeds gezegd, niets tegen horoscopen als onderdeel van de dagelijkse humor in de krant. Waar men zich in bochten begint te wringen om die horoscopen een in de geschiedenis aanvaardbare wetenschappelijke basis te geven, daar zit men over die grens van het aanvaardbare.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie