De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

En dan is het nu tijd voor een absoluut muzikaal hoogtepunt in onze vaderlandse geschiedenis :smile7: :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Dit vind ik een heel vreemd filmpje. Ik heb deze YouTube video vrij veel gezien, het blijft een hele rare vertoning.
Waarom?
Ik zou zeggen, zet YouTube op volledig scherm en kijk zelf, ik ben benieuwd of anderen hetzelfde zien als ik.
Beroemd Schots orkest speelt in Zuid Afrika Kwela op zijn Schots.. Ik vind het leuk om naar te kijken, en om naar te luisteren.

Maar ze kunnen ook andere muziek spelen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Sjun plaatst enorm veel links naar kwaliteitsmuziek op YouTube. icon_thumbup.gif

Wat mij irriteert - nee, ik moet zeggen wat mij teleurstelt in hem is dat hij nooit commentaar plaats bij de YouTube filmpjes. Ik doe dit namelijk wel en ik ben net zo goed lid van FFI als Sjun. Ook van Xplosive zie ik nooit enig commentaar op YouTube dat mensen duidelijk moet maken dat islam en moslims niets te maken hebben met vreugde, laat staan muziek. Des te meer met verdriet, gelet op de rotzooi die zij telkenmale veroorzaken in de wereld. Denk alleen maar aan al dat oponthoud op luchthavens. Ik begrijp niet dat Sjun voor open doel niet op het idee komt om in het islamdoel te schieten. Ik probeer dingen te begrijpen en vraag hem spontaan en dringend dit aan mij te komen uitleggen. Dat hoeft niet bij mij thuis - mag wel - maar kan ook verhelderend werken in deze rubriek. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Mijn computer is te oud om You Tube rechtstreeks te kunnen bekijken laat staan zelf filmpjes te plaatsen en ik ben te lui of te gierig om daar iets aan te doen. Gek genoeg kan ik de filmpjes die op FFI staan wél bekijken . De Suid Afrikaanse Musiek bijv. vond ik heel verrassend. Alles wat zijn oorsprong vindt in zwart-allochtoon gedoe kan me niet boeien, dat is intussen gemeenzaam bekend. Niet omdat ik iets tegen negers zou hebben overigens.
Ik merk dat ik met ouder te worden steeds meer de stilte kan appreciëren en ook klassieke muziek die ik vroeger enorm waardeerde zonder meer irritant begin te vinden. Ik heb wegens technische problemen aan mijn handen enkele jaren geen piano kunnen spelen. Na de operatie in januari heb ik het maar terug s opgenomen en ik begon de Diabelli variaties van Van Beethoven terug op te nemen . Dat staat bekend als een soort hoogtepunt in de piano literatuur. Wel ik ben ermee gestopt. Ik zie en hoor alleen maar 40 minuten lang vérgezocht en doordrammerig druk gedoe.
Eigenlijk waardeer ik alleen nog de klaviermuziek van J.S.Bach.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Eigenlijk waardeer ik alleen nog de klaviermuziek van J.S.Bach.
Zoals dit nummer? Of is dat te lief voor je.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Zoals dit nummer? Of is dat te lief voor je.
Heel mooi, idd. Dat is het allereerste nummer van de 2 bundels Das Wohl Temperierte Klavier van J.S.Bach . Die 48 stukken staan eigenlijk constant nu op de piano bij me. Het gekke is dat Van Beethoven dat zelf het Oude en Nieuwe Testament van de pianomuziek noemde
en dan toch allerlei excentrieke en onbeluisterbare zaken ging componeren die niets toevoegen aan J.S.Bach.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Teva Teff »

Wat is het hier stil!
Daar ga ik dan vlug even verandering in aanbrengen.
Gelieve helemaal te beluisteren in de aangegeven volgorde want daar is door mij over nagedacht. (+/- 8 minuten)
Pennywhistle jive



Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

mercator schreef:Eigenlijk waardeer ik alleen nog de klaviermuziek van J.S.Bach.
Het genie J.S. Bach heeft ons inderdaad heel veel moois nagelaten. Van goede uitvoeringen van composities van J.S. Bach kan ik inderdaad ook erg genieten. Maar het genieten van muziek blijft daar voor mij niet toe beperkt. Hoe dan ook is er voor mij geen twijfel over dat J.S. Bach een muzikale grootheid was.

Zoiets als dit kan mij echter ook bekoren :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

xplosive schreef:Zoiets als dit kan mij echter ook bekoren :
Die sonate in cis klein van Van Beethoven is uit een vroege periode in zijn werk, toen hij nog niet allerlei excentriciteiten begon te verzinnen. Mss had dat te maken met zijn toenemende drankzucht. Op zijn sterfbed ontving hij nog een zending prima Moezelwijn van een fan( dat verschijnsel bestond toen ook al) . Hij bekeek de flessen even en fluisterde nog dat is heel goede wijn. Helaas...te laat.
en dat zijn naar verluid de diepzinnige laatste woorden van de grote componist.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door xplosive »

Ook voor piano :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Eigenlijk waardeer ik alleen nog de klaviermuziek van J.S.Bach.
Bijna veertig jaren geleden kwam ik onder de indruk van klassieke muziek. Ik had er niks mee. Tot ik weer eens een bezoekje bracht aan mijn jeugdvriendin Astrid Antonczyk aan de Amstelkade te Amsterdam.

We discussieerden over van alles en nog wat en ook over muziek. Ik hield niet van klassieke muziek, want daar zat geen ritme in, klassieke muziek swingde niet, ik vond het maar niks. Zij liet mij toen voor het eerst luisteren naar Bach. Ik werd als door een wonder getroffen. Het wonder van inzicht en bekering. Jezus wat swingde die Bach. Ik was er helemaal weg van. Vanaf dat moment begon ik voor het eerst in mijn leven klassieke muziek te waarderen. Door gekke Astrid. Een beetje gek was ze wel. Al vanaf onze jeugd. Zij mocht nooit meespelen en daarom ging ze belletje trekken bij mijn ouderlijke woning boven de Galerij waar nu dat afgrijselijke gebouw staat van de Nederlandsche Bank.

Ik begreep nooit waarom het mij niet lukte seks met haar te hebben. Tot die ene avond, jaren later. Ze had geen echt mooi lichaam, maar wel van de grote weke tieten. Ik wist niet dat zoiets mij ontzettend kon opwinden. Ik ging daarmee met beide handen voortvarend aan de slag alsof ik een Turkse bakker was die met twee hompen deeg twee grote ronde broden aan het kneden was. Ondertussen was ik aan het pompen als iemand die haast had en nog het vliegtuig moest halen en bang was dientengevolge de boot te missen en ik realiseerde mij dat ik dit eigenlijk al heel lang wilde. Om de een af andere nooit opgehelderde reden was ik te laf om voor mijn aspiraties uit te komen. Had zij misschien iets in mijn alcoholische versnapering gedaan? Geen idee. Ik herhaalde mijn nachtelijke 'werk in uitvoering' tot in de vroege ochtenduren. En al die tijd lag zij onder mij als een regelrechte zoutzak. Maar kon mij dat wat schelen. Ik had maar een doel voor ogen: mijn jarenlange achterstand inhalen.
Tsja, en daarna is er jarenlang nauwelijks nog meer contact geweest. Ze was veel te druk bezig met zichzelf. Ze is al lange tijd dood. Ze was helderziende. Zou dat er wat mee te maken hebben?
Aanleiding voor mij om me aan te melden bij zo een extreem-rechts forum als Polinco waren de postings aldaar van een dame die luisterde naar de naam Astrid Antonczyk. Als beheerder nam zij het op tegen kaalkopjes en anti-semieten, ordinaire revisionisten en wat dies meer zij. Ik herkende in haar schrijfstijl niet alleen een soortgelijke liefde voor de taal maar eveneens eenzelfde invalshoek: Liever me verdedigen voor non-racisme ten overstaan van racisten, dan me telkens opnieuw te moeten verdedigen tegen de aantijging een racist te zijn, ten overstaan van mensen die zichzelf vooral heel fatsoenlijk vinden. Ik heb een afschuw van het gangbare fatsoen. Gangbaar fatsoen copuleert maar al te graag met onvolgroeide kindertjes. Een vals geweten hebben ze meestal al. Een zuiver geweten moet je ze schoppen.
Bron: stoethaspel.com
De vader van Astrid was een goede jood. Hij was namelijk niet gelovig. Ik herinner hem als zes-jarig jochie als een innemende lieve aardige man. Hij is vroeg gestorven. Waarom? Ik weet het mij niet te herinneren.

Afbeelding
Astrid Antonczyk, geniale persoonlijkheid.
CONGRES VAN ASTROLOGEN
op 16, 17 en 18 april 1999
met als thema:
„HET MILLENNIUM”

ASTRID ANTONCZYK heeft meer dan 25 jaar ervaring met astrologie, is ook orthomoleculair therapeute en helderziend. Ze werkte mee aan radioprogramma’s. Een horoscoop interpreteert ze op drie niveau’s: het lijf is de genetische ballast en erfelijkheid; de geest is alles wat zich afspeelt tussen ratio en emoties en het (on)vermogen dat te erkennen en te verwerken; en de ziel is het universele geïncarneerde principe, een esoterische benadering van de astrologie. Astrid richt zich er op de mens te helen door deze drie zijnsniveau’s met elkaar in harmonie te brengen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Ze had geen echt mooi lichaam, maar wel van de grote weke tieten. Ik wist niet dat zoiets mij ontzettend kon opwinden
Met deze discrimerende ontboezemingen(!) heb je je kansen op het presidentschap van de VS zwaar gehypothekeerd !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Ze had geen echt mooi lichaam, maar wel van de grote weke tieten. Ik wist niet dat zoiets mij ontzettend kon opwinden
Met deze discrimerende ontboezemingen(!) heb je je kansen op het presidentschap van de VS zwaar gehypothekeerd !
Het meest belangrijke dat ik mij kan herinneren is dat het ontzettend lekker was. Maar het vreemde is toch dat ik er niet genoeg van kon krijgen. Ik weet ook nog altijd niet of zij genoot. Zij lag daar maar onder mij. Stille genietster? Klopt niet. Want als er eentje altijd druk in de weer was, dan was het wel Astridje. Ik ben een man van ontzettend veel energie. Maar vier tot vijf keer achter elkaar zonder noemenswaardige pauze aan de haal gaan met de logica van het ejaculeren lijkt mij een uitdaging tot het oproepen van vraagtekens ten aanzien van het opzoeken van de seksuele grenzen van de mogelijkheden van de man. Er was sprake van pauzes. Maar die bedroegen niet meer dan vijf minuten.

En nu kom ik op het punt dat ik met jullie bespreken wil met de vraag:

Was er nu sprake van de vrije wil, JA of NEE?

Mijn verhaal berust niet op de fantasie maar louter op de pure werkelijkheid van wat God voor mogelijk heeft gehouden. Het werd verder nooit in mijn leven geëvenaard. Ze zeggen dat seks vermoeiend is. Welnu, daar heb ik nog nooit last van gehad. Ik knapte daar alleen maar van op.

Afknappen overkwam mij uitsluitend door de kennismaking op latere leeftijd door de aanwezigheid van het achterlijke perverse minderwaardige heidense parasietenvolk dat zich moslim noemt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Teva Teff »

Dit off-topic narcistisch gebabbel van een ex-religieus heeft voor mij, Autonoom Realist, een geloofwaardigheid die nadert aan nul.
Zullen we maar weer on-topic gaan met een beschaafd muziekje?
CD

Live
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Teva Teff schreef:Dit off-topic narcistisch gebabbel van een ex-religieus heeft voor mij, Autonoom Realist, een geloofwaardigheid die nadert aan nul.
Zullen we maar weer on-topic gaan met een beschaafd muziekje?
Deze muziekbijdrage mijnerzijds is op maat gemaakt voor jou. Ik zal het uitleggen.

Je bent een eersteklas zielenpoot met een rudimentaire intelligentie die tot staan is gebracht toen je voor de eerste keer zindelijk werd. Vandaar dat vrienden maken in je leven een onoverkomelijke hindernis is gebleken.

Ik was inderdaad off-topic. Dat het jou aan creativiteit ontbreekt en ook nog eens aan elke vorm van smakelijke bijdragen aan FFI, zal geen vaste deelnemer aan FFI ontgaan zijn.

Dit is een anti-islam forum. Welke tekst ik ook bedenk, er zit altijd wel een islamitisch luchtje aan, een leerzaam element over de islam en de achterlijke godsdienstwaanzinnige volgers van de historische religieuze onmenselijke Arabische sadistische viespeuk Mohammed. Mohammedanen die geen flauw benul hebben in welk tijdperk de wereld zich bevindt. Dat heeft waarschijnlijk te maken met hun DNA dat nog het meest overeenkomt met dat van parasieten.

Opgedragen aan onuitstaanbare Teva T.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Zullen we maar weer on-topic gaan met een beschaafd muziekje?
Zo beschaafd is dat muziekje niet, het oratorium van Haendel werd gecomponeerd om een bloedige overwinning op de Schotten te vieren. De Joodse held Judas Maccabeus staat voor de hertog van Cumberland. Eigenlijk wel terug actueel nu op de Britse eilanden.
Moest Haendel nu nog actief zijn zou hij een Te Deum voor de brexit kunnen componeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Teva Teff »

Teva Teff schreef:Dit off-topic narcistisch gebabbel van een ex-religieus heeft voor mij, Autonoom Realist, een geloofwaardigheid die nadert aan nul.
Bullseye!
'Hans van de Mortel' schreef: Je bent een eersteklas zielenpoot met een rudimentaire intelligentie die tot staan is gebracht toen je voor de eerste keer zindelijk werd. Vandaar dat vrienden maken in je leven een onoverkomelijke hindernis is gebleken.
Oei, oei, oei en wat doet het zeer. Dat het ziekelijk sexfantasiebubbeltje van Hans van de Mortel met één rake duiding uit elkaar ploft.
Op dit soort momenten geniet ik echt van het ten nutte maken van mijn talenten als Autonoom Realist.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Teva Teff schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Je bent een eersteklas zielenpoot met een rudimentaire intelligentie die tot staan is gebracht toen je voor de eerste keer zindelijk werd. Vandaar dat vrienden maken in je leven een onoverkomelijke hindernis is gebleken.
Oei, oei, oei en wat doet het zeer. Dat het ziekelijk sexfantasiebubbeltje van Hans van de Mortel met één rake duiding uit elkaar ploft.
Op dit soort momenten geniet ik echt van het ten nutte maken van mijn talenten als Autonoom Realist.
Vergis je niet. Ik ben vooral geïnspireerd en wijs geworden over jou, door het ellenlange debat hier op FFI om jou te bannen. En dat ging niet onder mijn leiding. Ik vroeg mij af waarom dat bannen van jou zo dringend nodig was. Dat was blijkbaar nodig vanwege jouw halsbrekende toeren die je op FFI uithaalde als Autonoom Realist. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door silkyboxershortXL »

'Hans van de Mortel' schreef:dan was het wel Astridje.
Ik kende haar ook en inderdaad liggend in bed maar niet met mij!
Ze was aandachtig/peilend, eenmalig, maar lang genoeg om nu nog een levende herinnering aan haar te hebben.
'Hans van de Mortel' schreef:Maar het vreemde is toch dat ik er niet genoeg van kon krijgen.
'Hans van de Mortel' schreef:En nu kom ik op het punt dat ik met jullie bespreken wil met de vraag:

Was er nu sprake van de vrije wil, JA of NEE?
Wat valt er te bespreken? Ze was niet mooi en had weke tieten. Ik denk in dit specifieke geval: NEE.
Goethe: Zwei Seelen wohnen, ach in meiner brust.
Bijzonder wel dat ik Dhana al ken vanaf m'n ± 13e jaar, zij kent Astrid ook.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef: Ze was niet mooi en had weke tieten.
Wist jij dat zij grote weke tieten had? Vertel eens wat meer over haar. Ik heb niet gezegd dat ze niet mooi was. Ik heb gezegd dat ze geen mooi lichaam had.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door silkyboxershortXL »

schreef:'' schreef:
Ze had geen echt mooi lichaam, maar wel van de grote weke tieten
'Hans van de Mortel' schreef:Wist jij dat zij grote weke tieten had? Vertel eens wat meer over haar. Ik heb niet gezegd dat ze niet mooi was. Ik heb gezegd dat ze geen mooi lichaam had.
Dat klopt, ....
Ze lag tijdens mijn visite in bed. Haar contouren zijn mij daardoor onbekend hoewel....volslank heet dat? Het gesprek ging voorzover ik me kan herinneren meest over astrologie en mijn kennis daarover botste met haar inzichten. Nu vermoed ik dat ze een grotere kennis had dan ik. Maar pff, een uur bezoek in 1979? Ik moet je teleurstellen. Het gegeven 'gezamenlijke kennis' verwonderd me vooral.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Plaats reactie