Nostalgie

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Lach

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Beschaafde badmode

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijdgebonden ongeluk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

En dan nu nostalgie uit de periode dat het bezit van een televisietoestel nog een enorme luxe was, bioscopen leeftijdsgrenzen hanteerden van alle leeftijden tot volwassen, een Jamin chocotop ijsje tien cent kostte, een knalrode buikschuiver mijn grote droom was, mijn vader op zondagmiddag op het speelterrein van DWS te vinden was en hoofdrekenen en godsdienst verplichte lessen waren op de Stadhouderskade. Het was het jaar 1953.
Het autootje is van het Franse type Renault met twee ‘fout’ opengaande deuren.

Het ongeluk gebeurde naast de Bijenkorf in Amsterdam en de beurs van Berlage.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Zakdoeken. Nog in gebruik bij oude mensen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
De hoogtezon. Ik werd er iedere week voor gezet. Met een speciaal brilletje op. Dan zou ik als kind allerlei goede dingen van krijgen zoals vitaminen.
Zonder hoogtezon zou ik een bleekneusje worden, rijp om door Jantje Beton opgehaald te worden voor ophok in een vakantieoord.
Afbeelding

De Gulden Middenweg. Maar ja, door de techniek werd het mogelijk om dit zwaar te overdrijven; de zonnebank werd uitgevonden en weldra waren er overal zonnestudio's. Zodat je nu midden in de winter bruin verbrande mensen tegenkomt. Soms zo erg dat ze er Noord-Afrikaans uitzien.
Nu gaat men in Noorwegen denken aan een verbod wegens de volksgezondheid.
Experts call for sunbed ban in sunless Norway
The Norwegian Institute of Public Health this week submitted a research report to Norway’s Health Ministry, which revealed that 300 people now die from skin melanomas in Norway every year, a ten-fold increase over the last 60 years and the second highest rate worldwide after New Zealand.
[...]
Should a ban be brought in, Norway would join sunny Brazil and Australia in the select list of countries who have brought in bans on sun beds.
http://www.thelocal.no/20150204/norway- ... on-sunbeds
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Uitvindingen die niet aan moslims worden toegeschreven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: De hoogtezon. Ik werd er iedere week voor gezet. Met een speciaal brilletje op. Dan zou ik als kind allerlei goede dingen van krijgen zoals vitaminen.
Goeie vondst van jou. Wat mij vooral is bij gebleven is de eigenaardige aparte weeïge geur die de straling veroorzaakte. Kun jij je ook zoiets herinneren, of was ik destijds overgeleverd aan een gevaarlijk apparaat van slechte origine? De lucht kwam hopelijk van het apparaat en niet van mijn huid . . . :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Dat geurtje was ozon gas gevormd door de Ultra Violet straling uit de kwiklamp.
Tegenwoordig is er al alarm als er niet te ruiken ozon in de lucht is. (240 microgram per kubieke meter). De grenswaarde voor koolmonoxide is 10.000 microgram per kubieke meter, dus zo erg is ozon.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ouderwets straatbeeld. Helaas nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nostalgie

Bericht door mercator »

In Heerlen staat ook elke vrijdag zo een pierement in de hoofdstraat. Daar mag ik ook altijd een euro of 2 aan besteden. Liever dan aan bezopen of getinte bedelaars.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Taboe voor hufters. Moslims!

Bericht door Hans v d Mortel sr »



Tsja . . . daar heb ik ook nog heftig aan mee gedaan. Maar dit soort lekkere wijven zoals in het filmpje, kan ik mij – helaas - niet herinneren. De twist was overigens maar van korte duur. In die tijd was er een geweldig aanbod van toekomstige nostalgie in de muziek. Enerverend, en geen enkele ongezellige milieu verpestende kanker moslim te bekennen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ouderwets straatbeeld. Helaas nostalgie

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Elke vrijdag stond er zo een draaiorgeltje in de drukste winkelstraat van Heerlen. Dat werd bediend door twee oude mannen die blijkbaar de toestemming hadden om daar te staan. Ik gaf die telkens wat centen zodat ik die niet aan bedelende junks en allochtonen moest geven [icon_lol.gif] Nu, de laatste weken heb ik dat orgeltje niet meer gezien. Ofwel is de vergunning voor welke reden ook ingetrokken of wel hielden de heren bedieners het zelf voor bekeken. Dat zal ik nooit te weten komen dus.
Er zijn nog andere aanpassingen in Heerlen. De openbare toiletten zijn afgesloten. Die werden nl. gebruikt door junks om zich daar in te spuiten of hun drugsroes uit te slapen. Pech als je als brave burger nodig moet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Radio in de jaren negentiendertig, -veertig en -vijftig

Afbeelding
(Klik op afbeelding voor bekijken van de site)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Ik zal tot de allerlaatste behoren die nog het gebruik van een kolenkit heeft meegemaakt. Ergens eindjaren 60 kregen wij, ik was 8 of 9 jaar, wij gas en was het gedaan met de kolenkit. In dezelfde tijd kregen wij, na verbouwing, een doch, en een echte spoel wc. Dat betekende tevens het einde van de poeptonnetjes die, ik meen wekelijks, net als huisvuil opgehaald werden. De geur van wagen die dat ophaalde staat nog steeds in mijn geheugen. Deze veranderingen waren toch echt een stap voorwaarts in de moderniteit. Het gaat hierover nostalgie maar ik zou niet graag terug willen naar het dochloze tijdperk van de kolenkit en de poeptonnetjes.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Voordat ik naar bed ging moest ik vaak de kolenkit vullen. Naar buiten in duisternis en kou en regen naar het kolenhok.
Toen het aardgas kwam ging de kolenkachel weg en kwam er een geiser.

Afbeelding

Beluister:
http://www.kwaad.net/KlokjeVan7uur_Koni ... iliwan.mp3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:Voordat ik naar bed ging moest ik vaak de kolenkit vullen. Naar buiten in duisternis en kou en regen naar het kolenhok.
Toen het aardgas kwam ging de kolenkachel weg en kwam er een geiser.
In het verlengde hiervan: Verdwenen beroepen: http://www.icleeuwen.nl/PPS/VerdwenenBeroepen.pdf
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Gebruik van petroleum in de keuken

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Petroleumkan 4 liter

Ik moest een paar keer per week voor mijn moeder 4 liter petroleum halen bij de drogist naast de hoek van de Albert Cuypstraat, de bekende markt van Amsterdam. Af te leggen afstand: 300 meter. Leeftijd van de drager: 6, 7 jaar. Dat ik sterke armen heb, spreekt vanzelf. Er was geen douche en geen gas in huis. Een elektrisch fornuis bestond nog niet. Dus? Bij deze petroleumkan hoort een petroleumstel. Daar hadden we er twee van.

Afbeelding

Petroleumstel

Op het petroleumstel werd gekookt en warm water bereid voor in de teil om mij in te baden. Want ik was natuurlijk – ondanks dat ik geen politicus was – smerig. Van het buiten spelen. Douchen en baden gebeurde een keer per week in het badhuis. Dat is dan de volgende bijdrage aan deze topic. De kolenhaard, die goed bevriend was met Pierlala de Dood, ontbreekt nog bij de kolenkit van Mahalingam.

Armoede? Niet dat ik mij bewust was. We wisten niet beter. Armoede wordt veroorzaakt door hebzucht wanneer je om je heen ziet dat anderen dat hebben wat jij wilt hebben maar niet kunt bezitten. Stelen en moorden is dan vaak het gevolg. Tenminste, bij de lagere kaste, zoals vaak bij negers en andersoortige klaplopers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Nostalgie

Bericht door silkyboxershortXL »

Ik ben niet zo nostalgisch-mogen herinneringen ook in deze draad?
Afbeelding
De schillenboer, het zijn mijn vroegste herinneringen- ±1956? Om de hoek aan het eind van de straat stond een varkens kot-dan stak ik takjes tussen de planken die dan knorrend uit je handen werden getrokken..Bijbehorend de oliedrum herinnering waarin alle schillen gekookt werden. En 's nachts was het zo stil.....De vliegtuigen hadden nog propellers- luisterend naar de stilte begon het bijna onhoorbaar zacht om dan eindeloos traag aan te zwellen om dan weer in de oneindigheid op te lossen.

Foto onder (schiphol schoolreisje) is al van heel wat later- 4e van rechts onder ben ik.
Afbeelding
Is het vliegtuig een Hunter Douglas Dakota DC3?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

silkyboxershortXL schreef: Is het vliegtuig een Hunter Douglas Dakota DC3?
Volgens Chris is dat inderdaad een Dakota DC3.

Leuke foto Silk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Het toestel van Sinck is een paardenhijsmachine.

Afbeelding

In onbruik geraakt omdat de combinatie paard-stadsgracht steeds minder voor kwam.
Nu werk men weer, in die zeldzame gevallen dat het nodig is, met brute mankracht.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Arjen Ederveen, Geboren in een verkeerd lichaam. Een Groningse boer doet erg zijn best om met behulp van de moderne medische wetenschap en een heuse ‘cultuurtransplantatie’ zijn geluk te vinden als Masai.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Een bijzondere artiest : Don Lawrence

Afbeelding

Hij tekende ook de Thunderbirds en "Erik the Viking" (vergelijkbaar met "Eric de Noorman" in het Nederlands, getekend door Hans Georg Kresse).

In zijn werk schemert af en toe ook de bedreiging van het Westen door, dat bijvoorbeeld gesymboliseerd wordt door "The Trigan Empire" of in het Nederlands "Het Keizerrijk Trigië". De tegenhanger is "The Lokan Empire" dat symbool zou kunnen staan voor het door de islam gedomineerde werelddeel.

Afbeelding

Hoe zal het ons in Europa straks vergaan?
Laatst gewijzigd door xplosive op wo mei 06, 2015 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Het kan verkeren bij links. Was Andree van Es, thans voor rekening van 't algemeen een duur betaalde adviseuse van Hare Maxima, ooit niet PSP-Tweede Kamerlid in de jaren '80?


Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Eind jaren zestig verscheen er in het stripweekblad Pep de sciencefiction-strip Ravian met het avonturenverhaal "Het Woedende Water". Het is grappig om nu terug te zien hoe ze toen dachten dat het jaar 1986 zou kunnen verlopen. Met de kwade genius Xombul die uit de toekomst naar het verleden gereisd was om de macht over de wereld te kunnen grijpen.

Een tijd zoals die toen in dat verhaal beschreven werd moet waarschijnlijk nog komen. Alleen dan met moslims die in de Verenigde Staten de macht willen grijpen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door xplosive op vr mar 04, 2022 8:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Ik was er destijds een fan van, maar de latere afleveringen vond ik niet veel meer aan. Toch heb ik nog vrij veel albums verzameld, behalve de laatsten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie