Nostalgie

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Ik was er destijds een fan van, maar de latere afleveringen vond ik niet veel meer aan. Toch heb ik nog vrij veel albums verzameld, behalve de laatsten.
Ik ken alleen de eerste 7 albums en die vond ik best aardig.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »



Subtropisch zwemparadijs Tropicana anno 2015

Gepubliceerd op 16 jun. 2015

Het was ooit Rotterdams trots, subtropisch zwemparadijs Tropicana. Maar wat ooit het mooiste zwembad van Nederland was, ligt er nu vervallen bij. Op 29 augustus 2010 sloot Tropicana haar deuren. Wij namen een kijkje om oude herinneringen op te halen. Gewapend met Drone en Camera gingen we op pad. Dit is wat we aantroffen...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Triest. Hoe kon dit zo ver komen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Dat is hier te lezen;
http://aquamundoforum.nl/nieuwsbericht/ ... -verval/78
Uitgelicht: Tropicana opbouw, exploitatie en verval
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Wie herinnert zich de jaren 70 serie 'O moeder wat is het heet' nog? Dit is altijd een van m'n favoriete series gebleven.



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Wie herinnert zich de jaren 70 serie 'O moeder wat is het heet' nog? Dit is altijd een van m'n favoriete series gebleven.
]
Oh dear, how sad...Never mind.
Dit is ook één van m'n favoriete oudjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Geschiedenis van een stukje NL volksverzet: De Tuf Tuf Club

Bericht door King George »

Tuf-tuf Club

De Tuf-tuf Club was een Nederlandstalige website van autojournalist Frank Jacobs, die van februari 2000 tot mei 2004 relatief veel bezoekers en publiciteit genereerde door tegen snelheidscontroles te "strijden". De oprichter maakte - naar eigen zeggen uit ergernis over het stiekeme aspect van de snelheidscontroles - foto's van de apparatuur en ambtenaren en plaatste die op de website. Nadat media over de site berichtten gingen steeds meer bezoekers foto's van snelheidscontroles delen. Verder gaf de site uitgebreide uitleg over onder meer snelheidscontroles, hoe deze te ontduiken en radardetectoren. Een bezwaarschriftgenerator bood hulp om in geval van een bekeuring onder betaling uit te komen.

De Tuf-tuf Club werd steeds vaker door de omroepen en andere media gevraagd als een soort woordvoerder namens de automobilisten. Optredens waren er onder meer in Kopspijkers, Man Bijt Hond, B&W, Netwerk, Nova en zelfs in Meet the Neighbours van de BBC, waarin Jacobs Jeremy Clarkson meeneemt op een tocht langs de Nederlandse snelheidscontroles.

Rechtsvervolging Nederland
Koos Spee, de toenmalige landelijke verkeersofficier, en een viertal snelheidscontroleurs die zich beledigd voelden door teksten op de Tuf-tuf Club dienden een aantal aanklachten in.
De eerste dagvaarding werd door het Openbaar Ministerie (OM) zonder opgaaf van reden ingetrokken. De tweede dagvaarding resulteerde in een veroordeling van Jacobs tot een geldboete van tweeduizend euro en tachtig uur voorwaardelijke dienstverlening. Jacobs tekende beroep aan en het Hof van Arnhem verklaarde het OM niet-ontvankelijk. Het OM dagvaardde Jacobs daarop voor een derde keer. Ditmaal is het de politierechter die het OM niet-ontvankelijk verklaart. Het OM geeft niet op en dagvaardt Jacobs voor een vierde keer. Ook deze vierde aanleg resulteert in een niet-ontvankelijkheid. En ook ditmaal maakt het OM gebruik van de gelegenheid Jacobs opnieuw te dagvaarden. In deze vijfde aanleg oordeelt de politierechter Jacobs schuldig, zonder oplegging van straf. Jacobs tekent beroep aan en het Hof van Arnhem komt wederom tot een niet-ontvankelijkheid van het OM. Dan besluit het OM het er bij te laten, waardoor aan deze zaak een einde komt.

Rechtsvervolging in Vlaanderen
Ondertussen ontstond er tevens de Vlaamse website onder voogdijschap van Willem Laurens, de "Tuf-tuf Club" Vlaanderen, ook hier werd door de overheid geoordeeld dat de oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid en het plaatsen van filmmateriaal gefnuikt moest worden. Willem Laurens werd opgepakt en veroordeeld als bendeleider in een organisatie met het oogmerk tot het vernielen van flitspalen anno 2004 te Leuven, echter in beroep te Brussel (2005) handhaafde de wetgever deze straf doch werd hij volledig vrijgesproken ivm de vele flitspaalbranden over het grondgebied.

Slot
De website van Tuf-tuf Club was tegen die tijd al offline gegaan. Jacobs gaf aan de financiële druk die de steeds terugkerende dagvaardingen met zich meebrachten niet meer aan te kunnen. Zijn werkgever was daarnaast niet blij met de media-aandacht en stelde Jacobs voor de keuze: of baan behouden of doorgaan met de "T-t C". De druppel die de emmer deed overlopen was een kort geding dat tegen hem werd aangespannen door Standaard Uitgeverij. Dit kort geding betrof de rechten op de naam die bij de uitgeverij zouden berusten vanwege het Suske en Wiske album uit 1953 met de naam De tuf-tuf-club.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

God is dood

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef: Rechtsvervolging Nederland
Koos Spee, de toenmalige landelijke verkeersofficier, en een viertal snelheidscontroleurs die zich beledigd voelden door teksten op de Tuf-tuf Club dienden een aantal aanklachten in.
De eerste dagvaarding werd door het Openbaar Ministerie (OM) zonder opgaaf van reden ingetrokken. De tweede dagvaarding resulteerde in een veroordeling van Jacobs tot een geldboete van tweeduizend euro en tachtig uur voorwaardelijke dienstverlening. Jacobs tekende beroep aan en het Hof van Arnhem verklaarde het OM niet-ontvankelijk. Het OM dagvaardde Jacobs daarop voor een derde keer. Ditmaal is het de politierechter die het OM niet-ontvankelijk verklaart. Het OM geeft niet op en dagvaardt Jacobs voor een vierde keer. Ook deze vierde aanleg resulteert in een niet-ontvankelijkheid. En ook ditmaal maakt het OM gebruik van de gelegenheid Jacobs opnieuw te dagvaarden. In deze vijfde aanleg oordeelt de politierechter Jacobs schuldig, zonder oplegging van straf. Jacobs tekent beroep aan en het Hof van Arnhem komt wederom tot een niet-ontvankelijkheid van het OM. Dan besluit het OM het er bij te laten, waardoor aan deze zaak een einde komt.
En machtwellustig machtsspelletje dus.
De druppel die de emmer deed overlopen was een kort geding dat tegen hem werd aangespannen door Standaard Uitgeverij. Dit kort geding betrof de rechten op de naam die bij de uitgeverij zouden berusten vanwege het Suske en Wiske album uit 1953 met de naam De tuf-tuf-club.
Ook weer zo kinderachtig laag bij de grond: een uitgeverij die de rechten opeist van twee Nederlandse woorden die door koppeltekens verbonden tot privaat bezit zijn geclaimd: tuf en club. En de corrumperende rechter ging daar waarschijnlijk in mee.

Dat hele gedoe met auteursrechten dient afgeschaft te worden. Zolang God niet ingrijpt.

Ik ben de zelfbenoemde koning onder de atheïsten. Weleens een in God gelovige met dit idee op de proppen horen komen?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Scarlatti »

Ik krijg dit topic nu pas onder ogen voor zover ik weer...

ik zou zoooo grààg dat ene boek nog eens kunnen lezen,

gaat over een grote RODE bus, die van àlles kon! Vliegen, onder en boven en door water gaan, door jungles gaan, ondergronds, zulke spànnende verhalen, wie o wie kent dit boek toevallig nog?

Ik denk dat ik ergens tussen de 11 en de 14 moet zijn geweest.... en geluk was toen bijna nog heel gewoon...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Scarlatti »

en idd ja Ariel, hoe heeft t zo ver kunnen komen...

de smerige politiek die zoals wij nu weten, toen al bezig was met een #eu te willen stichten en nadien kwam dan weer of misschien was dat al gelijk een onderdeel v hun plan, om ons autochtonen uit te roeien door moslems... ik moet zeggen, ik heb alle 8 pagina's doorgekeken en ik ben er niet 'vrolijker' van geworden... t is net alsof dit de zenuwen nog eens eens te meer bloot legt...

ik vind het geen probleem wanneer God mij ophalen zou... hopelijk kan ik nog wel even dat boek van die Rode Bus lezen... t had een geplastificeerde kast en ik meen me te herinneren dat een glànzende rode bus ZO aan kwam rijden, door bos en water omgeven... pràchtig...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Scarlatti »

NEEE deze is t niet :roll:
Het was een hééél spannend boek en er zit een gezin in dat van alles meemaakt, echt enorm spannend!
Maar dank je wel voor je moeite al lieve Ariel!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Ik ben het hele internet rondgereden , maar ik kan nergens een boek vinden over de rode bus die jij bedoelt . Heb je geen titel? :cry:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Scarlatti »

Neee ik WEET t gewoon niet meer, het was een soort van 'buigzame' kaft die bij nader inzien geplastificeerd was of gewoon zo'n glimmende zachte kaft had...

en wat ik me méén te herinneren is dat die bus van rechts boven uit de omslag uit de jungle kwam racen, zo een rivier in...
t was zooo pràchtig geschreven... voor mij toen als kind, maar ik voel van binnen nòg even dat ik fftjes nr adem hap en me herinner dat zij moesten 'ontsnappen' en zich zo onder de grond konden boren... over de weg racen, door het water gaan als een èchte boot... en ik weet niet meer of ie ook nog kon vlíegen... zou me nx verbazen ...

en oh ja, uiteraard voor het goede doel altijd zich inzettend...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Ik weet wel dat in de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zo ongeveer alle gegevens over geschriften die ooit in Nederland zijn uitgegeven zijn te vinden. Om daar online te kunnen zoeken in hun databanken moet je lid zijn van de Koninklijke Bibliotheek. Dat kost 15 euro op jaarbasis. Je kunt de Koninklijke Bibliotheek ook bezoeken en je daar laten adviseren. De Koninklijke Bibliotheek is ook telefonisch bereikbaar.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Scarlatti schreef:ik vind het geen probleem wanneer God mij ophalen zou...
Denk je niet dat veel mensen en ook kinderen nog veel van je zouden kunnen leren? Bijvoorbeeld over dat mooie boek met die rode bus .....
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Scarlatti »

Heel attent van je xplosive, ik ga dat eens bekijken of ik het boek daar kan terug vinden, ik zou dat zo graag nog ns lezen idd
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nostalgie

Bericht door mercator »

xplosive schreef:Denk je niet dat veel mensen en ook kinderen nog veel van je zouden kunnen leren? Bijvoorbeeld over dat mooie boek met die rode bus .....
Van Scarlatti weet ik het niet, maar ik heb geen pedagogische intenties. Of iemand iets leert van mij of niet kan me echt niets schelen. Ik kan de informatie aanreiken maar wat anderen ermee doen is hun zaak.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wijsheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
xplosive schreef:Denk je niet dat veel mensen en ook kinderen nog veel van je zouden kunnen leren? Bijvoorbeeld over dat mooie boek met die rode bus .....
Van Scarlatti weet ik het niet, maar ik heb geen pedagogische intenties. Of iemand iets leert van mij of niet kan me echt niets schelen. Ik kan de informatie aanreiken maar wat anderen ermee doen is hun zaak.
Mee eens. De juiste houding om te voorkomen dat je verder in je leven doorgaat als een gefrustreerde idioot.

Islam is een verziekte overbodige mens hoeveelheid. Maar dat mag niet gezegd worden, ondanks dat iedereen met een normaal geweten het hier mee eens zou moeten zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Lucifers raken in onbruik. Gasfornhuizen hebben vonkontsteking of een gasaansteker. Roken doet men niet meer, dus weet de jonge generatie niet meer wat dit is:
Afbeelding
en waar het voor gebruikt werd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Valt dit ook onder nostalgie? Ik heb me vanavond weer eens als van ouds vermaakt! Hoe goed is dit? Bedenk dat er groep mensen bestaat die alles wat er van dit geniale duo is, als het aan hun ligt, zouden vernietigen...



Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Dit is een opmerkelijke uitzending van Andere Tijden over onze Duitse bezetter in de oorlogsjaren. Vanuit het standpunt van die Duitsers bekeken valt dit beslist onder nostalgie, en niet onder oorlog of iets dergelijks...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

20 jaar geleden:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Die goeie ouwe tijd dat waarheid leugen was en leugen waarheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Centrumdemocraten (CD)

Afbeelding
Haags CD-Tweede Kamerlid Wil Schuurman (foto), partner en later echtgenote van CD-leider Hans Janmaat (foto) kreeg al voor haar Kamerlidmaatschap landelijke bekendheid doordat zij bij een aanslag op een vergadering van de Centrumpartij in Kedichem een been verloor. Trad vaak samen met Janmaat op in tv-uitzendingen van haar partij en liet daarin een onvervalst antivreemdelingengeluid horen. Werd daarvoor veroordeeld. Zat ook in de Haagse gemeenteraad.

In vergelijking met haar voorganger de CP was de CD gematigder extreemrechts, maar nog tamelijk xenofoob en racistisch. Om vervolging te voorkomen, bracht de CD haar boodschap in verhullende termen, zoals met de leuze 'vol = vol'. In het verkiezingsprogramma 'Oost West Thuis Best' uit 1994 stelde de CD dat het 'eigen volk eerst' moest komen, en 'niet-Nederlandse invloeden' moesten worden teruggedrongen.

Speerpunten waren het stoppen van het 'Anti-Nederland Beleid' en van de multiculturele samenleving. De CD wilde ook artikel 1 van de Grondwet afschaffen, de doodstraf invoeren en een aidstest verplichten. Het programma bevatte geen direct racistische teksten, maar enkele partijleden werden in de loop der jaren wel aangeklaagd en veroordeeld wegens racistische uitlatingen.

Ondanks de drie Kamerzetels die de CD van 1994 tot 1998 bezetten, werd het gedachtegoed van de partij zelden omgezet in specifieke voorstellen.
Voor alle duidelijkheid, de tekst hierboven is niet uit het verkiezingsprogramma van de PVV genomen, maar staat op zichzelf. Een waarheid als een koe. Een rots in de branding. Een baken in zee. Hoezee Hoezee. Tegen islam zeggen we NEE!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie