Het einde der tijden.

mercator

Re: Het einde der tijden.

Berichtdoor mercator » Do Dec 20, 2012 3:20 pm

Monique schreef:Afbeelding

De aankomst van al die heiligen en martelaren....dat wordt drummen. Maar dat is niets vergeleken bij de aangekondigde wederkomst van Christus volgens de Getuigen van Jehovah. De volledige wereldbevolking wordt dan terug tot leven gewekt in de benauwde vallei van Armageddon, hoe dàt logistiek moet opgelost raken is een raadsel en moet ik toch s aan een Ouderling vragen. Maar mss weet Hans vd Mortel het wel als gerenommeerd ex-Getuige?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Dec 20, 2012 4:09 pm

mercator schreef: Maar mss weet Hans vd Mortel het wel als gerenommeerd ex-Getuige?

:lol: Leuk Monique. Het programma ziet er goed uit...Maar weer jij ook wat voor tijdzone ze aanhouden? Of werkt het net zo als met nieuw jaar.

En Mercator, waar is je vriend Hans?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Dec 20, 2012 5:07 pm

Ik heb ontdekt dat wij in ons eigen land iets heel erg Maya-achtigs hebben. Zie maar:

Afbeelding

het ding heet: pyramide van austerlitz
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Dec 20, 2012 6:49 pm

Bugarach is stormloop journalisten beu
BUGARACH -

Bewoners van het bergdorpje Bugarach in Frankrijk hebben genoeg van de hordes journalisten die hun dorpje bezoeken. De berg zou een veilige haven zijn, mocht de wereld vrijdag vergaan. Een aantal mensen dat in die theorie gelooft, heeft zich in het dorpje verschanst, wat tot grote media-aandacht leidt. Dat schrijven Franse media donderdag.

De Fransen uit het dorpje vinden het allemaal wat overdreven. Alleen de eigenaar van het enige geopende restaurant in het dorp is tevreden met de toestroom. De politie heeft de toegangswegen tot het dorp afgesloten.

Bugarach zou vrijdag niet de enige veilige plek zijn. Ook hotels op de Rantjberg in Servië zijn volledig uitverkocht. In het Turkse bergdorp Sirince zijn eveneens duizenden doemdenkers gearriveerd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2117 ... beu__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Do Dec 20, 2012 7:07 pm

Wat moeten die mensen die daarin geloven een tijd doormaken nu :lol:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Dec 20, 2012 7:14 pm

Schepsel schreef:Wat moeten die mensen die daarin geloven een tijd doormaken nu :lol:

Ik vraag steeds maar aan iedereen dat ze hun centen gewoon op mijn rekening storten voordat de wereld vergaat, maar ik heb nog niks gekregen.

Zo te zien ken ik niemand die erin gelooft, anders zouden ze dat toch al lang gedaan hebben?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Dec 20, 2012 8:45 pm

Over de apocalyptische verwachtingen van Mohammedanen kwam ik dit tegen:
Apocalyps: de mahdi laat maar op zich wachten
De Amerikaanse islamoloog David Cook, docent aan de Rice University in Houston in Texas, verdiepte zich in de voorstellingen van moslims over de jongste dag. Onlangs woonde hij in Den Haag een symposium bij over islamisering, georganiseerd door de Universiteit Leiden. Cooks interesse voor de apocalyps komt voort uit een ander boeiend verschijnsel, de gapende kloof tussen het wereld- en mensbeeld van de Koran en dat van gelovigen. Die kloof wordt ook bij de apocalyps zichtbaar.

De Koran benadrukt de persoonlijke, individuele verantwoordelijkheid, terwijl gelovigen collectief denken, zichzelf vooral zien als lid van een groep. Cook: "In India kwam ik hetzelfde tegen bij hindoes. Ik vroeg een priester waarom hij hindoe was. Het lukte me niet van hem een persoonlijk antwoord te krijgen. Hij had het de hele tijd over 'wij': 'Wij hindoes zus, wij hindoes zo.' 'Ik' kreeg hij niet over zijn lippen."

Die tegenstelling tussen de zware nadruk van de Koran op persoonlijke verantwoordelijkheid en de collectieve, corrupte alledaagse werkelijkheid beïnvloeden ook de voorstellingen over de dag des oordeels. Mohammed treedt dan op als bemiddelaar voor gelovigen, zodat die op zijn voorspraak in het paradijs komen. Cook: "Die gedachte is later ontstaan. Hij weerspiegelt beter dan de Koran het corrupte bestaan van alledag, waarin je alleen je doel bereikt via tussenpersonen, terwijl volgens de Koran een mens op de jongste dag enkel wordt beoordeeld op zijn eigen daden."

Spoiler! :
Aarde verschroeit
Cook doet geen cultureel-antropologisch veldonderzoek. Zijn bronnen zijn vooral boeken, officiële theologische maar ook populaire, bijvoorbeeld over dromen. Verder praat hij veel met moslims en onderzoekt hij internet. De jongste dag is in de Koran belangrijk. Talloze keren waarschuwt het boek dat het oordeel nabij is. Er staat veel op het spel. Behalve de Koran geeft ook internet genadeloze beschrijvingen van de hel, en er zijn nog altijd maar weinig moslims die ijveren voor afschaffing van dat gruwelijke oord. Eén detail is genoeg: als er in de koudste deur van de hel een gaatje zou zitten ter grootte van het oog van een naald dan zou de hele aarde verschroeien.

Voorspellingen over een spoedig einde van de wereld duiken op verschillende plaatsen in uiteenlopende vormen op. Cook: "Of mensen erin geloven hangt vooral af van wat ze graag zouden willen." Toen de Arabische revoluties uitbraken, meldde internet dat het uur had geslagen. Bewijs: de dictators zijn vervangen door godvruchtige leiders die Palestina zullen bevrijden. Zodra dat is gebeurd breekt de jongste dag aan.

Boodschap aan de mahdi
Groot was omstreeks 2006 ook de opwinding in Iran. Volgens Iraanse bronnen woedde er toen binnen de gelederen van het ayatollahbewind een machtsstrijd, die werd uitgevochten over de theologische vraag of de verborgen imam (mahdi) wel of niet zeer snel zou terugkeren. De mahdi verdween in de negende eeuw.

Volgens sjiieten verbergt hij zich in een opgedroogde bron in de heilige stad Qom. Bij het einde van de tijden zal hij terugkeren. Nu al kun je hem boodschappen sturen, door een briefje in die bron te gooien, wat talloze pelgrims doen. Ook president Ahmadinejad zou hebben geloofd in de spoedige komst van de mahdi. Hij schreef een raadselachtige brief aan zijn Amerikaanse collega George Bush. Volgens sommige exegeten hoopte hij ook Bush, de gelovige christen, ervan te kunnen overtuigen dat de jongste dag nabij was en dat ze de handen ineen moesten slaan.

1300 jaar onder de grond
Cook: "Ik ben in 2007 in Qom geweest. Er waren veel pelgrims, maar toch leek het hoogtepunt voorbij. Volgens mij was het een afleidingsmanoeuvre. Ahmadinejad was in 2005 met vervalste verkiezingen president geworden. Hij wilde de aandacht daarvan afleiden. Het Iraanse bewind heeft hoe dan ook nooit de meerderheid van de bevolking achter zich gehad. Het heeft daarom dit soort bewegingen nodig."

Ook over de mahdi bestaan er krakende verschillen tussen de officiële leer en het volksgeloof. Cook: "De mahdi is de grote held van de sjiieten. Maar wat heb je aan een held die zich al dertienhonderd jaar onder de grond verstopt? Op zeker moment ging in Iran het gerucht dat de mahdi in de jaren tachtig had meegevochten tegen Irak. Dat vertelden ze niet tijdens de oorlog maar pas veel later. En Libanese sjiieten beweerden, ook achteraf, dat de mahdi samen met Hezbollah Israël had bestreden. Volgens de officiële leer zal hij pas aan het eind der tijden verschijnen. Maar voor gewone gelovigen is een held wiens enige verdienste is dat hij zich dertienhonderd jaar in een uitgedroogde bron heeft verborgen onacceptabel. Vandaar die plotselinge oorlogsverhalen."

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3365856/2012/12/19/Apocalyps-de-mahdi-laat-maar-op-zich-wachten.dhtml

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Vr Dec 21, 2012 12:54 am

Op sommige plekken IS het nú toch al 21 december? En daar toch ook geen apocalyptisch circus? Kunnen we nu opgelucht zijn? icon_think.gif
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 21, 2012 1:03 am

Schepsel schreef:Op sommige plekken IS het nú toch al 21 december? En daar toch ook geen apocalyptisch circus? Kunnen we nu opgelucht zijn? icon_think.gif

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat zaterdag 11 uur am onze tijd 21 december overal afgelopen is.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 21, 2012 2:13 am

Wat deze overjarige hippie bedoelt is dat nu hardwerkende mensen voor haar gaan werken, zodat zij een geld krijgt om van de leven. ( zucht)

Einde der tijden: 'We gaan weer eerlijk delen, ik kan niet wachten'
Marije van Beek

New Age-denkers zien met het aflopen van de Mayakalender hun lang gedroomde Aquariustijdperk naderen. Zo ook Laila Straatman (31) uit Enschede. Niets doemscenario. Love, peace and happiness!

Wat staat ons morgen te wachten?

"Het is een belangrijke dag in de geschiedenis. Nee, de aarde vergaat niet. Wel sluiten we een periode af van 26.000 jaar, een cyclus. Er komt een ommekeer. En daar worden we allemaal blij van.

"Het Aquariustijdperk komt eraan. We zitten nu nog in het Vissentijdperk, waarin alles draait om ego en macht. Straks is het liefde, harmonie, samen, eenheid. Zoals de christenen en de rastafari's zeggen: 'Babylon zal vallen'. Het hele kapitalistische individualistische systeem gaat omver. We gaan weer eerlijk delen. Absoluut. Ik kan niet wachten. Morgen ga ik mediteren om het te verwelkomen."

Geen natuurrampen?

"Hoe het precies zal gaan is voor mij ook allemaal nog vaag. Er kan een driedaagse schemering komen, of aardbevingen, heb ik gehoord. Anderen zeggen dat er alleen iets verandert in ons bewustzijn. Geestelijk, zeg maar, op gevoelsniveau. Zelf denk ik dat de natuur er ook iets van merkt. Er gaan meer vulkanen dan gewoonlijk uitbarsten. Aardplaten die een beetje verschuiven. Maar niet zo ernstig dat we ons zorgen moeten maken."

Hoe kom je hierbij?

"Ik heb het geluk dat mijn moeder hippie is en sjamaan, zij heeft me veel meegegeven. Ik wist dit altijd al. Ik herken me in de Maya's: de natuur is hun religie. Back to the roots. Wij westerlingen leven allemaal ver van de natuur. We kunnen veel van de Maya's leren.

"Zelf voel ik ook dat er iets op stapel staat. Er was de afgelopen tijd meer strijd. Vriendinnen hebben het moeilijk: de één is in de steek gelaten door haar vriendje, de ander raakte haar baan kwijt, weer een ander kreeg te maken met een stalker.

"Mijn vader is drugsverslaafd ¿ hij is al veertien jaar zwaar aan de crack. Maar het komt goed, nu, met de ommekeer. Toen ik pas bij hem was heb ik een soort energie aan hem doorgegeven. Met de komst van het nieuwe tijdperk gaat hij afkicken. Dat zegt hij zelf ook."

http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofi ... hten.dhtml

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Dec 21, 2012 2:37 am

Van al die zweverige bla bla onzin word ik altijd nogal verdrietig. Daaruit blijkt dat mensen fantasie-kampioenen zijn (zelfs zo dat anderen vaak niet kunnen geloven dat mensen dat allemaal zelf kunnen verzinnen en dat dat niet door "iets hogers" is ingegeven) dat meestal maar een gering waarheidsgehalte bevat. Met fantasie is niets mis, behalve wanneer je het met de werkelijkheid gaat verwarren. Hele "heilige" boeken zijn met allerlei fantasie-onzin volgeschreven waaraan helaas bovendien veel mensen hun hele leven kritiekloos ophangen. In één van de ergste vormen vind je dat bij de islam terug. Daarom verdient de doodsteek van de islam een hoge prioriteit. Ik hoop gedurende de rest van mijn leven te zien dat er nog veel mensen van het juk van de islam bevrijd worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 21, 2012 12:26 pm

Verstandig besluit

De gemeente Waalwijk heeft vandaag op het laatste moment een calamiteitenoefening afgeblazen, omdat het bang is dat anders paniek onder de bevolking uitbreekt. De geplande oefening, inclusief luchtalarm, riep de nodige reacties op omdat sommige mensen bang zijn dat op 21 december de wereld vergaat.

De oefening zou bij het bedrijf Stahl Europe plaatsvinden, schrijft Omroep Brabant. Het bedrijf had bij het plannen van de calamiteitenoefening geen rekening gehouden met de Maya-kalender. 'Via Twitter is de bal gaan rollen en kreeg de oefening veel aandacht. Het was niet onze bedoeling om de inwoners van Waalwijk schrik aan te jagen', zegt een woordvoerder.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... niek.dhtml

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 21, 2012 1:01 pm

De volgende eindtijd staat al op de agenda

Eindtijdprofeet Harold Camping wist zeker dat het einde nabij was, net als zij die geloven in de voorspellingen van de Mayakalender. Toch is de wereld nog niet vergaan. Wanneer is de volgende apocalyps?

Goeroe Patrick Geryl: zonnestormen op komst
Eindtijd-auteur Patrick Geryl is iets minder strikt dan de meeste fanatieke 'Maya'-gelovigen. De Antwerpenaar voorziet grote rampen, en berekende dat die zullen plaatsvinden tussen begin december en de loop van de komende weken.

De astronomen van de Maya's en de oude Egyptenaren hadden volgens Geryl unieke informatie over de stand van planeten. Ze zouden voorspeld hebben dat planeten op bepaalde momenten energie opwekken en zogeheten zonnestormen en zonnevlammen veroorzaken. Die zullen de aarde raken en het wereldwijde energienet lamleggen.

Geryl haalde enkele jaren geleden de internationale media met zijn voornemen om in 2012 op een berg in Zuid-Afrika te gaan leven. Daar zou hij op een relatief veilige plaats de apocalyps afwachten.

'Naar Afrika reizen gaat niet lukken', vertelde hij in mei aan Trouw. 'Ik heb nu suikerziekte. Zonder insulinepomp kan ik niet lang leven. Maar goed, waarschijnlijk hoeft dat ook niet. Ik wacht het hier wel af.' Twijfel heeft Geryl niet. 'Ik ben al dertien jaar aan het rekenen. Die wetenschappers weten niet wat ik weet.'

Drachtense voorganger: Jezus komt binnen 23 jaar terug
Orlando Bottenbley had twee jaar geleden groot nieuws voor de lezers van het EO-omroepblad Visie. De voorganger van de baptistische megakerk Bethel in Drachten verwachtte dat hij - als hij gezond bleef 'de wederkomst van Jezus Christus zal meemaken'.

'Een klein rekensommetje leert dat ik de wederkomst van Jezus binnen pakweg 25 jaar verwacht.' Bottenbley hanteert methodes die op bepaalde flanken van het christendom tamelijk populair zijn: hij legt het bijbelboek Openbaring naast de krant.

Globalisering, een mondiale economie die op drift is geraakt en nu zelfs de gezondheid van de planeet in gevaar brengt - al die voorzegde taferelen wijzen volgens Bottenbley op de wederkomst. Een reeks evangelicale en baptistische collega-dominees kwamen de afgelopen decennia tot vergelijkbare conclusies.

'Het grootste teken van de eindtijd is echter positief: de wereldwijde verkondiging van het Evangelie, die sinds de twintigste eeuw in een geweldige stroomversnelling is gekomen', vertelde Bottenbley de EO-leden.

Ook het joodse volk is belangrijk. Israël, Amerika, Iran - allemaal spelen ze een rol in Bottenbleys politiek-economische theologie.

Mahmoed Ahmadinejad: de verborgen imam is onder ons
Niet alleen Bottenbley beschouwt de internationale politiek als een speelveld van theologische krachten. President Mahmoed Ahmedinejad, Israëls aartsvijand, stelde vijf jaar geleden dat de islamitische eindtijdfiguur is verschenen en dat diens 'hand zichtbaar is in alle zaken die in dit land spelen'.

De zogeheten Mahdi is de verborgen imam, een mythisch figuur die in de negende eeuw verdwenen zou zijn en pas zou terugkeren aan het einde der tijden. De lezing van de president is omstreden. De president zou de Mahdi vooral gebruiken voor politiek gewin.

De laatste imam 'zou de inflatie nooit laten oplopen tot 20 procent en zou niet achter de vele fouten staan die er in dit land worden gemaakt', schreef een kritische elite-geestelijke na Ahmedinejads toespraak. Ook binnen het ayatollahbewind verschillen de meningen over de Mahdi.

En verder...
Ook de tamelijk bekende predikers als David Maasbach (wiens diensten iedere zondag op SBS6 te zien zijn) en Willem Ouweneel (voormalig EO-presentator) verwachten dat Christus binnen aanzienlijke tijd terugkeert.

Ouweneels broer Frank, veelgevraagd als spreker over eindtijd-theologie, viel in juli door de mand toen weblog Goedgelovig melde dat hij in zijn boeken tientallen bronvermeldingen had verzonnen. Frank Ouweneel verwees naar fictieve tijdschriften als World Telescope, Nuclear Focus en Human Watch.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... enda.dhtml

King George

Maya's bouwen feestje

Berichtdoor King George » Vr Dec 21, 2012 1:39 pm

Afbeelding

Wellicht heeft u het meegekregen: de wereld gaat vandaag in zijn geheel kapot. De Maya's, een Midden-Amerikaans volk dat eeuwen geleden al voor een groot deel kapot ging, gaven ons deze verontrustende informatie. Vandaag vieren de overgebleven doemdenkers feest met maskers en pruiken.

Vele Maya's hebben zich verzameld rond heilige plaatsen in wat ooit hun imperium was. Met name rond de grote tempel in Tikal ging het dak eraf.

De Midden-Amerikaanse grafdansers vieren vandaag het einde van de kalender. Sommige mensen zien hierin het einde van de wereld. De Maya's zelf houden het op het begin van een nieuwe tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Powned
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Dec 21, 2012 2:26 pm

Ik zie het wel weer: Real Life imitates Hollywood.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 21, 2012 5:56 pm

:huh: Sommige dwaze mensen doen er werkelijk alles aan om in de aandacht te staan. Wat wilde die mannen met de messen. De aliens vermoorden die gelovige kwamen redden?

Mannen met messen aangehouden in Bugarach
BUGARACH -

De politie heeft vrijdag twee mannen aangehouden die probeerden de berg te bereiken bij het Franse plaatsje Bugarach. Ze hadden gasmaskers en machetes bij zich in de auto. Dat hebben Franse media gemeld.

Bugarach zou veilig zijn, als de wereld zou vergaan. Buitenaardse wezens zouden de daar aanwezige mensen in veiligheid brengen in hun ruimteschip. Wegens de toestroom aan 'gelovigen' hadden autoriteiten de toegangswegen naar het plaatsje en de berg afgesloten. De mannen zeiden dat ze wilden testen of die veiligheidszone waterdicht was. De politie hield donderdag al een man aan met een stroomstootwapen en eentje met een honkbalknuppel.

Vrijdag, de dag waarop volgens sommigen de wereld zou vergaan, lijkt vooralsnog vredig te verlopen in Bugarach. Het dorpje met zijn 200 inwoners is wel overspoeld door journalisten, tot irritatie van sommigen. Andere inwoners proberen juist een slaatje te slaan uit de situatie. Ze proberen volgens de krant Le Figaro onder meer speciale einde-der-tijden-T-shirts en flessen wijn aan de man te brengen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2117 ... ach__.html

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Dec 21, 2012 7:21 pm

Het einde der tijden dus. Ik ga volgend jaar ook een duit in het zakje doen. Dat wordt een verrassing! ;)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Dec 21, 2012 7:39 pm

Afbeelding

het is dat de bewoners van Bugarach nuchtere boeren zijn want met bovenstaande in gedachten zou je makkelijk in paniek raken als er een invasie in je dorp is van dergelijke voertuigen:

Afbeelding

Dodende stralen en zo.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Dec 22, 2012 12:30 am

Het "vuur van de apocalyps" moet ook letterlijk opgevat worden volgens de Wachttoren interpretatie, voor de Uitverkorenen verloopt dit volkomen pijnloos:
Afbeelding

Voor hen die Jehovah niet erkennen is dat vuur een heel andere zaak:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Za Dec 22, 2012 8:55 am

Trek die gedachtelijn eens even door. Enig verschil met Nazi Duitsland? Volgens mij totaal niet.
Kijk eens naar mensen die volgens eigen zeggen zeer vredelievend en boven alles godsdienstig zijn. En tegelijkertijd vurig geloven in een gruwelijke hel die vele malen erger is dan het ergste concentratiekamp. Exponentaal erger? Nee, het is logaritmisch erger. Het simpele feit dat iemand niet geloofd in hun god en dan nog op de manier die zij praktiseren is reden genoeg om andersdenkenden voor eeuwig (ik denk niet dat ze kunnen begrijpen hoe lang dat is) de meest gruwelijke martelingen te laten doorstaan.

Maakt hij niet uit welke god ze aanbidden. Dat soort goden zijn geen goden maar duivels.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jun 27, 2013 1:40 pm

Zou het vandaag gebeuren? Ze vieren feest in Iran vanwege de geboortedag van de verdwenen 12-de Imam, de Mahdi. Het zou leuk zijn als die opdook om zijn verjaardag mee te vieren.
Of toch niet want als die komt (uit een waterput bij Qom gekropen) dan is het einde verhaal. Armageddon, eindtijd. Nog even niet s.v.p.
Feest in Iran: De verjaardag van de verborgen imam
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3465578/2013/06/27/Feest-in-Iran-De-verjaardag-van-de-verborgen-imam.dhtml

Hans v d Mortel sr

Wishfull thinking?

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jul 01, 2013 3:05 pm

Mahalingam schreef:Zou het vandaag gebeuren? Ze vieren feest in Iran vanwege de geboortedag van de verdwenen 12-de Imam, de Mahdi. Het zou leuk zijn als die opdook om zijn verjaardag mee te vieren.
Of toch niet want als die komt (uit een waterput bij Qom gekropen) dan is het einde verhaal. Armageddon, eindtijd. Nog even niet s.v.p.
Feest in Iran: De verjaardag van de verborgen imam
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3465578/2013/06/27/Feest-in-Iran-De-verjaardag-van-de-verborgen-imam.dhtml

Zoekt en gij zult vinden! Dat is mij ook gelukt toen ik ging 'graven' in de geschiedenis van de Jehovah's Getuigen. Jezus nog aan toe! Je wilt niet weten hoeveel vuiligheid, list en bedrog ik heb opgegraven. Maar JG's zijn toch zo vredelievend? Ja, nou en? Er zijn ook genoeg moslims die vredelievend zijn.

Het probleem met al die godsdienstwaanzinnigen is dat zij NOOIT zoeken. Waarom niet? Omdat die klootzakken bang zijn dat hun geloof zichtbaar wordt in steeds meer gevaarlijke barsten in het geloofsbouwwerk. Binnen het bouwwerk bevindt zich de opgestapelde vuiligheid, manipulatie, corruptie, zelfverrijking, list en bedrog. De kans is dan aanwezig dat je hierdoor aan je geloof gaat twijfelen. Jaaaah! Dan sta je mooi in je hemd als aanbidder en zekerweter van het sprookje van de Kleren van de Keizer! Door te geloven hoef je je geen zorgen meer te maken. Laat staan enige verantwoordelijke inspanning te leveren tot zelfstandig kritisch nadenken. Je loopt gewoon je geloofslul achterna. Wel zo makkelijk. Miljoenen gingen je reeds voor. Vandaar!

Wat hoor ik daar? Ach, het is het fluitje. Het fluitje van de geestelijke rattenvanger van Mekka. Hup! En er achteraan!

Ik moet Hans Jansen nog aanschrijven. Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij dat die alleraardigste lieve man doodleuk aan iedereen die het horen wil vertelt dat hij rooms-katholiek is. Geen vrije wil misschien? Dat zal het zijn! :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Mar 20, 2014 11:34 pm

Sidder en beef ! Er is bekend gemaakt wat de Mahdi gaat doen zodra hij er is. Koppen afhakken natuurlijk in een top-down aanpak. Eerst de Westerse Leiders (dus ook Van Rompuy, Barosso, Schultz ) en dan het lagere volk.
Leading Iranian ayatollah: Islamic messiah ‘will behead Western leaders’
“When Imam Zaman ['Mahdi,' the last Shiite Imam] comes, he will behead the Western leaders,” warned Ayatollah Mohammad Emami Kashani, the interim Friday prayer leader of Tehran and a member of the Assembly of Experts, the body that chooses the supreme leader. “However, Imam will not harm the oppressed nations,” he said.

Over de eindtijd in de Perzische versie is er deze video:

http://dailycaller.com/2014/03/16/leading-iranian-ayatollah-islamic-messiah-will-behead-western-leaders/

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Vr Mar 21, 2014 2:24 am

De laatste imam is gemakkelijk te herkennen. Hij geeft licht in het donker.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mar 21, 2014 10:09 am

Net zoals dat Maria beeldje laatst ergens in België ?

Terug naar “FFI Nederlands Café”